Jump to content
  • bejegyzés
    21
  • hozzászólás
    0
  • megtekintés
    36.073

Rakjuk hát össze!

mackosajt

1.385 views

Elérkezett a napos idő és a hétvége.

Valójában szabit vettem ki 3 napot, így már 3. napja itthon voltam.

Első napon szülinapoztunk, meg villamosoztunk.

2. napon sz@r volt az idő.

Ma reggel sütött a nap, hát szereltem.

A kölcsön kapott erős porszívóval még1x átnyálaztam az összes szőnyeget, kárpitot.

Még mindig jött ki belőlük kosz. Hihetetlen.

Elkezdtem berakni hát a szőnyegeket, vissza csavaroztam az öveket, pótoltam a hiányzó gumidugókat stb.

Közben rájöttem, hogy az ülés leghátsó pozícióját meghatározó határoló pöcök rossz helyen volt eleve, mert van egy leghátsó lyuk, annak ott a helye.

Szépen lassan helyreállt a belsejében minden, kivéve a hangszigetelő szivacsot. Azt sajnos ki kellett dobni.

Majd lesz helyette valamikor valami.

Mivel a szellőző venti nyöszörgött, kiszedtem hát azt is.

Kitakarítottam legalább a környékét, és alatta is.

Olajoztam picit a csapágyain, most csendes, bár az ellenállás meg halott, mert alacsony fordulat nincs. Újabb alkatrész, amit cserélni kell majd.

Miután végeztem, össze raktam az ablaktörlő rudazatot is, hisz a kiszereléshez szét kellett szedni azt is.

Nem jöttem rá, miért olyan fura a törlési képe.

Majd veszek egy másikat bontóban, hátha a csere megoldja.

Átnéztem az első és a hátsó futóművet is amennyire lehetett.

Fékek elől-hátul rendben.

Szilentek nem mozognak, nincsenek a gumiharangok kiszakadva.

Hátsó csapágyakat újra zsíroztam, gyári előírás szerint 25 Nm-rel meghúztam őket, ahogy kell.

Keréknyomásokat ismét ellenőriztem.

Feltöltöttem az ablakmosót, tankoltam is.

Sajnos a mosó tartálya valahol lyukas. Remélem nem legalul.

Reggelre kiderül.

Holnap irány Nyíradony megint. Most már vele!

Egy kicsit másképp alakulnak a dolgok, mint terveztem, így most nagyon úgy néz ki, napi szinten fogom használni, amíg a robogó át nem tudja venni a szerepét.

  • Like 1


0 Hozzászólás


Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés


  • Legújabb Blog bejegyzések

  • Képek

  • Hozzászólások

    • Csörgés téma: Tegnap nézettem meg Opel márkaszervizben az autót a csörgés miatt. Ők is hallották a próbakör alatt, hogy csörög gázadásra. Csináltak egy teljes diagnosztikát, ellenőrizték a kopogásérzékelőt is. Minden eredmény normális értéket mutatott. Átnézve az autót egyelőre nem tudják, hogy mi okozza ezt a hangot. Viszont elmondásuk szerint az én autóm volt az elmúlt hetekben kb. a negyedik ilyen 1.6-os új J Astra, ezzel a problémával. Most utánajárnak központilag, hogy mi lehet a gond és egy-két héten belül jelentkezni fognak a megoldással. A szerviz szerint lehet, hogy szoftveres a probléma és a gyújtás szabályozásánál nem stimmel valami. Azt mondták, hogy használhatom az autót nyugodtan, csak addig is tankoljak magasabb oktánszámú prémium benzint és lehetőleg kerüljem a motor komolyabb terhelését. Azért marha jó, hogy megvesz az ember egy 4+ milliós új autót, hogy egy ideig ne legyen gondja, aztán tessék...(nálam már 3.000 km-nél)! Vajon mi van, ha a kopogásos égés miatt időközben (amíg ők gondolkodnak, hogy mi is legyen) károsodni fognak a mechanikus alkatrészek és majd csak valamikor később (természetesen majd a garancia idő lejárta után) okoz már csak lámpát is villantó komolyabb hibát (pl. gyűrű, dugattyú, hengerfal sérülés, stb.)? Akkor vajon "Opelék" vállalják majd a dolgot, visszavezetve a korábban már jelzett csörgési problémára? Na majd meglátjuk, hogy mit sikerül kiagyalniuk.
    • Igaz. Egyébként szerintem kicsit jobban kellene pörgetnem és akkor nem csinálná. De én már az 1.4-es G Astránál is furcsálltam, hogy annyira pörgetni kell. Ezek szerint ezt még jobban kell.
    • Anno G Astra Caravanhoz adtak ilyen szögmódosítót ha vettél hozzá Irmscher szárnyat. Nem láttam még külön eladót, esetleg német oldalakon lehetne keresgélni. Az antenna szárad menete milyen vastag?
    • Kicsit máshogy csinálják. A hengerfejet melegvizes kádba rakják, a víztér nyílásait lezárják, majd a vízteret sűrített levegővel nyomás alá helyezik. Ezt nem nagyon lehet otthon kivitelezni.
    • Ezeket az "új" autókat konkrétan úgy tervezik, hogy ne tartsd meg 10 év felett.. Hidd el, nem a mechanikus részek esnek szét, sokkal banálisabb dolgok.. szétmálló lebomló műanyag és gumi használat, hogy a zöldeknek is imponáljanak.. az eredmény, szétmálló - kirepedő gumi és műanyag alkatrészek.. Ha zavar, hogy megfogja a klíma a kocsit, erősebb kell, diesel rövidtávokra nem célszerű, főleg télen.. így a mostani motorválasztékból marad a kis turbós. (vagy elfogadni, hogy klímával lassan reagál a kocsi és forgatni kell) A saját tapasztalatom a 2011-es 1.4 turbóról 17xezer km-el, a legdrágább alkatrész egy szelepfedél csere volt, ami független a turbótól.. és ez saját kapcsolatnak hála csak 65 volt, egyébként 120-ért adta volna az opel márkaszerviz. Ezen kívül amiket cseréltem az főtengely tömítés (szintén nem turbós függő), valamint volt egy turbó olajcső, mert a végén a tömítés már könnyezett, ez 6ezer Ft körül volt. (persze volt még termosztát ház a szétmálló műanyag miatt, és hűtővíz tartály, de ezek sem köthetőek a turbóhoz) A kuplung semmi jelét nem mutatja, hogy használódna, sem a turbó és a kettőstömegű. A saját tapasztalatomból kiindulva, újra ezt venném meg, de persze, mielőtt megvettem bennem is volt aggodalom.. Ez az 1.4 turbó még nem közvetlen befecskendezéses mint a sokat szídott első szériás TSI motorok. Ha lehetőséged van, próbálj ki egyet és utána dönts. A vezérlés (láncos motor) az átlag használat melletti turbó és kettőstömegű csere periódusa bőven 200e futás fölé várható, ezzel bátran lehet kalkulálni. Ha ettől nagyon hamarabb jön elő akkor vagy ütötték vágták a kocsit, vagy vontattak vele vagy nem valós a futott km. Egy turbó felújítás, kettőstömegű és lánc csere ~200 körül van. (nem márkaszervizben természetesen.. az no komment.. )
×