Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Báránybőrbe bújtatott szörnyeteg, Corsa „A” 3.0 V6


forumadmin

Készült: 2011. december 06.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.

Mindig is szívem csücske volt az Opel Corsa „A”! Meg is fordult pár darab a kezeim között. Értem itt az 1.2sri ahol az 1200ccm es motorból kihoztunk 87LE-t. Volt a tipikus fiatal srác autó az 1,6GSI ez már jóval nyomatékosabb volt az 1.2 es motor után. Nagyon szerettem megbízható autócska volt, még régebben tervezgettük, de jó lenne valami nagy „dög” szívó motort bel akasztani ebbe a kis kasztniba… szóval az ötlet meg volt!

Eltelt 1-2 év és a terv, hogy egy v6 os motor lesz a Corsában feledésbe merült. Még régebben feladtam hirdetést az egyik corsa-s oldalon, ahonnan felhívott egy srác, hogy valami apró alkatrész kellene neki. Ki is jöttek érte (egy gyönyörű szép „A” Corsával) Én meg nagyképűen el kezdtem nekik mondani, hogy nekem milyen jó az 1.6 meg hogy megy...

A srác(Norbi) ekkor megemlítette, hogy nekik kicsit nagyobb motor van a gépben. :) El se tudtam képzelni milyen motor lehet benne szóval elkezdtem tippelgetni 2.0 8v? Nem jött a válasz, akkor 2.0 16v? NEM!

Ekkor már tudatosult bennem, hogy az bizony v6 lesz! Megkérdeztem újra 2.5 v6? NEM! Akkor mi???????? 3.0 24v jött a válasz, - jézusom:) lesápadtam, nem is kértem pénzt az alkatrészért, amiért jöttek. Annyi kitételem volt, hogy visznek vele egy kört. Meg volt az a kör, majd kiszálltam, remegtem illetve csak mosolyogtam. Később jobban összehaverkodtunk és felvetettem az ötletet Norbinak és az ő szerelőjének, Tominak hogy nekem is készíthetnénk egy ilyen erőgépet. Tomi rábólintott:D ,nagyon örültem neki!

Kezdetét vette az alkatrész vadászat! Elsősorban egy jó állapotú kasztni kerestünk, találtam is gyorsan egyet. Jónak tűnt, csak egy gond volt vele, hogy ez egy be bukócsövezett félkész versenyautó kasztni volt!

Így ez csutkára ki volt belezve!

Így viszont nagyon sok része már kész volt rajta:

  • Kemény szilentek,
  • Elől 256 os fék,
  • Nagy fékmunkahenger,
  • Erősített kasztni

 

gallery_457_516_78313.jpggallery_457_516_40937.jpggallery_457_516_32916.jpggallery_457_516_31353.jpg

Tomi 1 hét alatt 3 donor autóból összerakta a v6-os kasztniját(lefestve, alváz védve , kierősítve) Akkor jöhet a motor, váltó stb.....

A motort Budapesttől 160km –re találtam meg, egy Calibrában volt. A szükséges átalakítások már meg voltak rajta( Szívósor, önindító,generátor) ezenfelül fel volt újítva is. Elhoztuk, azért egy generátor felújítást csináltattunk rajta meg a vezérlést le cseréltük! Utána jöhet a kuplung mivel egy F20-as váltó van az autón a 217 es széria kuplungtárcsa mindig csúszna :S.

Ezért csináltattam bele egy 4 ágú szinter kuplungot, így jóval nagyobb terhelést átbír vinni (700nm) euek meg voltak zsír. Öröm és boldogság volt! Tomi adott nekem egy listát(halál listának hívtam ) hogy még milyen alkatrészek szükségesek. Állítható futómű, fékrendszer,stb!

Kb. 1 hónap volt mire ezeket beszereztem. Amiket kellett legyártattunk, voltak olyanok amiket Tomi maga gyártotta le otthon a műhelyben!

Demó barátunk is eljuttatta az egyedileg legyártott féltengelyeit, ami elbírja ezt a nyomatékot és lóerőt. Ám nem csak ez volt a lényeg, hanem hogy csak ezzel a féltengelyekkel lehet csak normálisan összetenni a hajtásláncot (+még csonkállványt kell ki esztergáltatni a nagy féltengelycsukló végett). Közbe meg érkeztek a 288-as v6-os Vectra fékek átalakítva 4x100 nyereggel. Mindennel együtt elkészült a hátsó tárcsás híd is, már csak a motort kellett be tenni!

gallery_457_516_47650.jpggallery_457_516_10772.jpggallery_457_516_21420.jpggallery_457_516_663.jpg

Tomi 1 nap alatt segítség nélkül berakta.

Az autó 3 nap alatt utca kész volt, de a végén még jól megszívatott minket sajnos. A kábelköteg bele ért egy szíjkerékbe és elnyalta a főtengely jeladó vezetékeit :S Az istennek se tudtunk rá jönni miért durrog, csattog egyre jobban az autó telefonáltunk párat Omegás ismerősöknek, akik 100%-ra állították, hogy a gyújtótrafó kuka. Nagyon örültem neki, mert az se 2 forintba kerül! Vettem még hozzá egy új főtengely jeladót is! Össze raktuk indítjuk megint szar! Ezután Tomi meglátta a hibát és gyorsan orvosolta. Első próba úton a váltó rudazat nem volt még be állítva és csak hátramenet és 3-4-5 volt használható. Volt még pár dolog, amit gyorsan orvosolni kellett, de azóta szerencsére hibátlanul működik!

Az autó jelenleg is folyamatos fejlesztés alatt áll, mindig kitalálunk valamit! Egy ilyen épített autó sose lesz teljesen kész! Meg elég sok utómunkálat van vele, mert ugye ezt a kasztnit 100LE -re tervezték nem 230LE-re, ami tépi szét folyamatosan. Volt már, hogy elszabadult a motor, Tomi mindig azzal vigasztal, hogy kiesni nem tud, mert olyan kicsi helyen van bent.

Röviden ennyi a Kis Corsámnak a története! Nagyon szeretem, igazi kis alázó gép lett belőle széria külsővel.

Még 1x Köszönöm Tominak, hogy meg építette és Norbinak, hogy annyi alkatrészt adott.

 

gallery_457_516_90829.jpg

 

Néhány adat az autóról:

  • 0-100km/ 5,4sec
  • 402m /13,6 sec 166km/h
  • 211le(gyárilag)+chip szóval 230LE++
  • 874kg a tömeg cakli pakli
  • felniméret 15" BBS rm/télre rendőr astra lemez
  • Állítható futómű
  • elől 288-as fék hátul Astra „F” GSi 270-es tárcsafék
  • nyitott 60-as rendszer 1db középdobbal és egy Proexal a végén
  • kitámasztott futómű,toronymerevítő

 


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 32 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.