Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata


forumadmin

Készült: 2012. március 09.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.

Szerkesztő megjegyzése: Nem szoktam bevezetőket írni. Viszont egy általam nagyon régen várt leírás következik. Megmondom őszintén nem tudtam eldönteni magam sem, melyik kategóriába kerüljön a cikk.. Verseny gépek? Tuning gépek? -Áhhh, ne haragudjon meg senki, de ÉN a szíveben egy Corsás gyerek vagyok, tehát ÁLOMAUTÓK kategória lett.

Tehát a story:

Az Én történetem sok évvel ezelőtt, Németországban kezdődött. Akkoriban még ott éltem és volt pár haverom, akik Opelekkel foglalkoztak. Mivel érdekelt a téma, elkezdtem hozzájuk járni, beszélgetni, szerelgetni.

Egyszer az egyik srác vett egy már C20XE motorral szerelt A Corsát. Mivel nem volt túl jól kivitelezve az átépítés, úgy döntött, hogy szétszedjük az egészet és összerakjuk újra rendesen. Amikor kész lett, elmentünk egy próbakörre és ott, akkor eldöntöttem, hogy nekem is lesz egy ilyenem. Semmi korábbihoz nem volt hasonlítható az az élmény, pedig akkor már egy ideje egy C20XE motorral szerelt Vectra 2000-em volt. El is kezdtem szépen gyűjtögetni az alkatrészeket, majd 2006 augusztusában, miután hazaköltöztem, vettem egy piros, 92-es Corsát. Addigra már szinte minden alkatrész meg is volt hozzá, már csak pár apróság hiányzott, amiket hamar be is szereztem.

gallery_457_517_154661.jpggallery_457_517_250088.jpg

Az átépítés elég hamar elkészült, de akkor még nem is sejtettem, hogy mennyi mindent kell még utólag változtatni, fejleszteni, mire kinövi a gyerekbetegségeit. A féltengelyekkel volt a legtöbb probléma, így mivel akkoriban nem igazán lehetett kapni semmi életképes megoldást készen, csak hegesztettet a Hollandoktól, ráadásul méregdrágán, ezért megrendeltem Németországból egy kisszériában, versenycélra gyártott motorsport féltengelyt.De ez csak a töredéke volt rengeteg dolognak, amit a kezdeti állapothoz képest változtatnom kellett.

Az első felállás így nézett ki: (Mindez egy szakadt, foltos A Corsa kasztniban)

gallery_457_517_56519.jpg

  • C20XE motor
  • F20 C355 váltó
  • nagycsuklós motorsport féltengelyek
  • komplett Kadett GSI 16V fékrendszer
  • Powertech állítható futómű
  • Bastuck 2,5” saválló kipufogórendszer
  • Wiechers kagylóülések
  • Schroth övek
  • Kadett LCD-műszeregység
  • stb...

 

Ezután jött a GSI Corsa.

Ekkor már egy komolyabb, Weitec futómű került a kocsi alá, valamint erősített lengőkarok, zöld szilentek, 284-es első fék és egy duplamembrános fékrásegítő is beszerelésre került. Ekkor még mindennapi használatban volt az autó és nagyon élveztem. C20XE-vel egy Corsában elég agilis autót tudhat magáénak az ember. Nagyon jól lehet vele haladni, emellett igen kedvező a fogyasztása is.

gallery_457_517_14672.jpg

2008 őszén aztán teljesen elgurult a gyógyszer.

gallery_457_517_86942.jpggallery_457_517_12235.jpg

Ekkor sikerült beszereznem egy C20LET motort és egy F28-as, 6-sebességes váltót, majd újra elkezdődött a faragás. Csináltattam hozzá erősített kuplungot, legyártottam egy garnitúra egyedi féltengelyt, nagycsapágyas csonkállványokat és ki lett lakatolva az egész motortér. Előre 294mm-es féktárcsák kerültek fel, 4-dugattyús Subaru WRX féknyergekkel, ehhez egy angol MV6-os Omegából származó duplamembrános fékrásegítőt és egy 25/20mm-es főfékhengert szereltem be. Elkészült a 63mm-es alumínium coolercsövezés, az egyedileg legyártott 76mm-es saválló kipufogórendszer, bekerült egy H&R állítható futómű és ezen kívül még temérdek kisebb-nagyobb változáson esett át az autó.

Párszor megfordultam az autóval gyorsulási versenyeken is és sikerült elég jó időket futnom vele. A legjobb időm egy 12,06 volt, ami hazai Opeles körökben akkoriban a legjobbnak számított. Mára ezt a címet már átvette tőlem Lali barátom, a turbós Kadettal.

gallery_457_517_121981.jpggallery_457_517_53680.jpg

Pillanatnyilag ismét átalakítás alatt áll a Corsa, 7x15-ös Omega 3000 kovácsolt felniket és 195/55R15-ös Yokohama Advan A48-as gumikat kap, a jobb tapadás reményében. Így talán már nem fog 4-esben felkaparni, ha betölt a turbó. Ha idén tavasszal elkészül az autó, akkor elvileg már nem igazán tervezek fejlesztéseket vele, mert meg akarom tartani az autó utcai jellegét. A futóművet és a felfüggesztést akarom még fejleszteni, de ez még a jövő zenéje.

 


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 22 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.