Jump to content

Új Opel MOKKA X


forumadmin

Kicsi a bors, de erős: az új Opel MOKKA X csak 4,28 méteres, mégis minden adottsága megvan, hogy nagy sikert arasson a vevőknél. Elvégre a 2012-es piaci bevezetés óta az elődje is több mint 600 ezer példányban kelt el Európa-szerte, és a kategória egyik legkedveltebb típusa lett. A kompakt SUV egyéni karaktere, értéksugárzó designja, erős hajtóműve, páratlan technikája és csatlakoztathatósága új vevőkört tárt fel az Opel előtt. Ezekre az erényekre épít az új MOKKA X is.

 

  • Kívülről egyértelműen terepes, belül elegáns és komfortos
  • Örömautózás adaptív összkerékhajtással
  • Automatával is kombinálható összkerékhajtás
  • LED fényszóró és csúcs-modern Opel frontkamera
  • Legújabb generációs infotainment, integrált okostelefon és Opel OnStar

Markáns kiállás: erős, kalandkereső, stílusos

7.jpeg

Már az első pillantásra is erősebbnek tűnik a MOKKA X: átdolgozott frontja megfelel az Opel új designfilozófiájának, amit főképp a szárny-alakú hűtőmaszk és a LED nappali menetfény kettős íve szemléltet. Az egész frontot letisztult fémfelületek uralják, erős értékhatást sugallva. A MOKKA X egy kicsivel szélesebb, szolidabb és maszkulinabb lett. Ehhez illik az opcionális LED hátsó lámpák kettős szárnymotívuma. A precízen megformált oldalfelület is a SUV atletikus karakterét hangsúlyozza. Az ajtók alsó felén kirajzolódó vonalat például a hátra fellendülő sarlós grafika emeli ki. Friss színek, mint a narancs vagy vörös járulnak hozzá a MOKKA X csáberejéhez. Ugyanez áll az OPC Line-csomagra – az opció kiformált lökhárítói és küszöbjei egyértelműen sportosak.

Finom kézzel nyúltak hozzá a tervezők a MOKKA X belső teréhez is. Meghatározó elem az új Opel Astréhoz igazodó, vízszintesen tagolt műszerfal, az új infotainment-generáció harmonikusan beillesztett hét- vagy nyolccolos színes érintőképernyőjével. A letisztult vezetőhelyen minden egyszerűen kezelhető és funkcionális, érintés-érzékeny felületek tesznek feleslegessé sok kapcsolót és gombot. A centrális műszer-kijelzőt az új, kontrasztos, 3,5 colos fekete-fehér vagy 4,2 colos színes monitor fehér LED háttérvilágítása teszi minden eddiginél jobban leolvashatóvá.

Adaptív összkerékhajtás, új hatfokozatú automatával

4.jpeg

A kompakt Opel SUV egyik szó szerint kiemelkedő erőssége a kívánságra kapható adaptív összkerékhajtás, amely az előző modellt kétszer hozzásegítette Németországban az „Év Összkerékhajtású Autója “ címhez. Elektromágneses lamellás tengelykapcsoló osztja el fokozatmentesen a hajtóerőt a menethelyzetnek megfelelően, a takarékos 100 százalékos fronthajtás, illetve az első és a hátsó tengely 50:50 aránya között. A 4x4 röviden bekapcsol minden motorindítás után is, amint megnyomja a vezető a kuplungot, hogy elinduláskor ne pörögjenek ki a kerekek. Útközben rendszerint előre jut a teljes hajtónyomaték – amíg másféle elosztást nem követelnek meg az útviszonyok. Vizes, síkos talajon automatikusan, villámgyorsan és szinte észrevehetetlenül megváltozik az arány. Ugyanez történik, ha kátyún halad át, vagy jégfoltra fut egy kerék: mindig maximális vonóerő áll rendelkezésre. Ez egyaránt fokozza a biztonságot és az autózás élvezetét.

2.jpeg

A 4x4 kapható a bevált, 103 kW/140 LE teljesítményű 1.4 Turbóhoz (benzinfogyasztás az NEFZ-ciklus szerint városban 8,3-8,21 l/100 km, városon kívül 5,6-5,51 l/100 km, kombinált 6,5-6.41 l/100 km, 152-1491 g/km CO2) és az 1.6 CDTI „suttogó dízelhez”, amelynek teljesítménye 100 kW/136 LE (gázolaj-fogyasztás az NEFZ-ciklus szerint városban 5,2-5,01 l/100 km, városon kívül 4,4-4,21 l/100 km, kombinált 4,7-4,51 l/100 km, 124-1191 g/km CO2). Mindkettőhöz hatfokozatú sebességváltó jár. Még több vevő igényét fedi le a MOKKA X motorkínálata az új Astrában debütált 1.4 Direct Injection Turbóval, amelynek teljesítménye 112 kW/152 LE (fogyasztás az NEFZ ciklus szerint városban 7,9-7,81 l/100 km, városon kívül 5,7-5,61 l/100 km, kombinált 6,5-6,41 l/100 km, 150-1481 g/km CO2). Ez a motor elérhető hatfokozatú automatával és adaptív összkerékhajtással is.

Biztonsági plusz: AFL-LED fényszóró és modern Opel frontkamera

12.jpeg

Az adaptív 4x4 mellett az AFL-LED fényszóró (AFL = Adaptive Forward Lighting) bevezetése a MOKKA X-ben újabb jó példa arra, hogy az Opel széles vevőkörnek tesz elérhetővé innovatív technikát. Az új világítórendszer automatikusan illeszti a fénykévét a menethelyzethez, a legmagasabb fokú biztonságot elősegítve. Kilenc különféle világítási funkciója van, a városi- és az országúti fénytől a baloldali közlekedésű országokban használatos turista-módig. A teljesen LED rendszer az eddigi BiXenon-AFL+ biztonsági világítást váltja fel, és több előnyt von magával: jobb az észlelés, mivel a LED-ek fényében természetesebben látszanak a dolgok – így komfortosabb a szemnek. Másrészt elmarad a fényszóró állítómechanikája. Az új, megbízható, hosszú élettartamú rendszer gyorsabban alkalmazkodik a pillanatnyi forgalmi és környezeti helyzethez, és ráadásul kevesebb áramot fogyaszt.

Ehhez járul a csúcsmodern Opel frontkamera. Nagyobb felbontásából és jobb képfeldolgozásából valamennyi csatlakoztatott asszisztencia-rendszer profitál, például az AFL-LED világítás távfény-asszisztense. A MOKKA X jelzőtábla-asszisztense még több jelzést ismer fel a tökéletesített kamera, illetve a közlekedési szimbólumokat a fedélzeti számítógépre továbbító opcionális navigátor jóvoltából. A követési távolságra figyelmeztetés is a frontkamerával méri folyamatosan a távközt az előrébb haladó járműtől. és a szélvédőre vetített vörös LED-villanással, illetve kiegészítő jelzőhanggal riasztja az autóvezetőt, hogy (vész)fékezzen. A sávasszisztens 60 km/óra fölött áll készenlétben, hogy látszó és hangzó figyelmeztetést adjon akaratlan pályamódosítás esetén.

Maximális csatlakoztathatóság és komfort: IntelliLink és ergonomikus ülés

11.jpeg

Akárcsak az új Opel Astra, már a piaci bevezetés pillanatától kínálja a MOKKA X is opcióként az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztenst. Ezzel együtt az IntelliLink infotainment-rendszer legújabb nemzedékének két változata is megjelenik a kompakt-SUV osztályban, Apple CarPlay vagy Android Auto útján hozva be az okostelefonok világát a járműbe.

Az új MOKKA X nemcsak az egyik legjobban csatlakoztatható kompakt-SUV, hanem a kategória egyik legkomfortosabbja is. Az Opelek többségéhez hasonlóan itt is – egyedülállóan a szegmensben – kifejtik áldásos hatásukat az Egészséges Hát Munkacsoport által tesztelt és minősített ergonomikus ülések. Ezeken ellazító egy hosszú utazás, és sokkal kellemesebb alkalmilag hepehupás talajon kirándulni. További komfortot jelent a Keyless Open kulcsnélküli zárrendszer és motorindítás. Ha nálunk van a kulcs, elég csak megérinteni az egyik ajtókilincs kontaktfelületét, hogy bejussunk az utastérbe vagy hozzáférjünk a csomagtartóhoz.

A kiépített és úttalan utakra egyaránt tökéletesen felkészített új MOKKA X minden adottságot megkapott, hogy folytassa elődje sikerét. Kibővített hajtómű-kínálatával, kimagasló csatlakoztatási lehetőségeivel, remek komfortjával és friss megjelenésével indul neki, hogy vevőket toborozzon a Villámos márkának.

 

5.jpeg

 

Módosítva : forumadmin



Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×