Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Globális Szövetség hibridhajtómű-fejlesztésre


forumadmin

BMW, DaimlerChrysler és General Motors együttműködés

 

2005. szeptember 7.

 

München/Stuttgart/Detroit – Közös hibridhajtómű-fejlesztés céljával a mai napon, egyenjogú partnerként, szándéknyilatkozatot írt alá a BMW Csoport, a DaimlerChrysler AG és a General Motors Corporation. A három globális autógyártó ezáltal következetesen összefogja tudáskincsét, megteremtve az előfeltételeket a holnap hibridhajtásának gyors és hatékony kifejlesztésére.

 

Fejlesztési cél: „Kettős üzemmódú“ hibridhajtás

Az a cél, hogy közösen hozzanak létre egy kettős üzemmódú hibrid hajtóműrendszert, amely csökkenti az üzemanyag fogyasztást, miközben nem befolyásolja hátrányosan az autók menettulajdonságait. Míg a hibrid fejlesztés közös, a három vállalat márkái a hajtásrendszert a sajátos márkaigényeknek megfelelően integrálják majd a jármű fejlesztési és gyártási foyamatokba.

 

„A BMW Csoport részvételével újabb kompetens partnert nyerünk a világviszonylatban vezető hibridrendszer kifejlesztéséhez”, mondta Tom Stephens, a GM Powertrain alelnöke. „Ez az együttműködés megnyitja az utat az autógyártók átfogó együttműködése előtt. A Szövetség előirányozza az együttműködést más partnerekkel is.“

 

„A három autógyártó – BMW Csoport, DaimlerChrysler és General Motors – fejlesztési tudásának közös mederbe terelése mindegyik érintettnek megadja a lehetőséget, hogy minél előbb hozhasson forgalomba a teljesítmény, a komfort és a környezetvédelem szempontjából is meggyőző járműveket az ügyfelek előnyére “, hangsúlyozta Dr. Thomas Weber, a DaimlerChrysler AG kutatási-fejlesztési igazgatója, egyben a Mercedes Car Group fejlesztési vezetője.

 

„A közös hibridtechnikai platform révén gyorsan jelenhetünk meg a piacon a legjobb megoldással, és egyben erősítjük mindhárom vállalat innovációs erejét. Ugyanakkor, a későbbi specifikáció révén, megőrizzük az egyes márkák sajátos karakterét “, nyilatkozta Prof. Burkhard Göschel, a BMW AG fejlesztési és beszerzési igazgatója.

 

 

Közös fejlesztőközpont

Troy-ban, Michigan államban egy új közös központ, a „GM, DaimlerChrysler and BMW Hybrid Development Center“ fejleszti a modulrendszerű berendezést és annak egyes komponenseit: a villanymotorokat, nagyteljesítményű elektronikát, a kábelezést, a biztonsági berendezéseket, az akkumulátort és annak vezérlését, valamint a rendszerfelügyeletet. Ugyanitt foglalkoznak a rendszerintegrációval és a projektigazgatással is.

 

Az optimális fejlesztés kulcsa egy széles felhasználhatóságú modulrendszer arhitektúra, amely hozzáilleszthető a különféle járműkoncepciókhoz és márkaspecifikus igényekhez. A közös komponensek, gyártóberendezések és beszállítók révén jelentős költségelőnyt ér el a Szövetség, amelynek hatása a potenciális ügyfelek számára kedvező ár-érték arányú járművek forgalomba hozása lehet.

 

„Kettős üzemmódú“ hibridhajtás

A „Kettős üzemmódú” hibridhajtás javítja az eddigi hibridjárművek teljesítőképességét, fogyasztását és hatótávját. Városi és araszoló forgalomban hajthat a két villanymotor, vagy a belsőégésű motor, vagy mindegyik egyszerre. Ezáltal teljes mértékben érvényre jut a hibridhajtás üzemanyag-takarékossági potenciálja.

 

Nagyobb sebességnél, tehát országúton vagy autópályán, más vezetési üzemmódra kapcsol át a rendszer. A „Kettős üzemmódú” hajtás egyenletes sebességű haladáskor is jelentős előnyökkel jár. Előzéskor, erős emelkedőn vagy utánfutó vontatásakor rendelkezésre áll a hibridrendszer maximális teljesítménye, úgyhogy ilyenkor is jól megy, de keveset fogyaszt a jármű.

 

A GM és a DaimlerChrysler már 2005. augusztus 22.-én aláírt kötelező megállapodásokat, ma pedig a BMW Csoport Group aláírt egy szándéknyilatkozatot, miszerint az év vége felé végleges megállapodásra jut a GM-mel és a DaimlerChrysler-rel.

 

A három cég Frankfurtban az Autószalonon fotózási lehetőség biztosít a sajtónak Dr. Helmut Panke, BMW AG igazgató, Dr. Dieter Zetsche, Mercedes Car Group igazgató és G. Richard Wagoner, General Motors Corporation elnök-vezérigazgató részvételével. Az időpont és a helyszin: szeptember 12., hétfő, 17 óra, az IAA Mercedes-Benz standján.

 

Kontakt:

 

Richard Gaul – Richard Gaul, Senior Vice President Corporate Affairs, BMW AG,

+49-(0)89-382-24556

Cole Quinnell - Manager Engineering, Technology and Design Communications, DaimlerChrysler, +1 248 512 0315

Kyle Johnson – Director of Communications, General Motors Powertrain,

+1 248 857 0239

 

„A három autógyártó – BMW Csoport, DaimlerChrysler és General Motors – fejlesztési tudásának közös mederbe terelése mindegyik érintettnek megadja a lehetőséget, hogy minél előbb hozhasson forgalomba a teljesítmény, a komfort és a környezetvédelem szempontjából is meggyőző járműveket az ügyfelek előnyére “, hangsúlyozta Dr. Thomas Weber, a DaimlerChrysler AG kutatási-fejlesztési igazgatója, egyben a Mercedes Car Group fejlesztési vezetője.

 

„A közös hibridtechnikai platform révén gyorsan jelenhetünk meg a piacon a legjobb megoldással, és egyben erősítjük mindhárom vállalat innovációs erejét. Ugyanakkor, a későbbi specifikáció révén, megőrizzük az egyes márkák sajátos karakterét “, nyilatkozta Prof. Burkhard Göschel, a BMW AG fejlesztési és beszerzési igazgatója.

 

 

Közös fejlesztőközpont

Troy-ban, Michigan államban egy új közös központ, a „GM, DaimlerChrysler and BMW Hybrid Development Center“ fejleszti a modulrendszerű berendezést és annak egyes komponenseit: a villanymotorokat, nagyteljesítményű elektronikát, a kábelezést, a biz-tonsági berendezéseket, az akkumulátort és annak vezérlését, valamint a rendszerfelügye-letet. Ugyanitt foglalkoznak a rendszerintegrációval és a projektigazgatással is.

 

Az optimális fejlesztés kulcsa egy széles felhasználhatóságú modulrendszer arhitektúra, amely hozzáilleszthető a különféle járműkoncepciókhoz és márkaspecifikus igényekhez. A közös komponensek, gyártóberendezések és beszállítók révén jelentős költségelőnyt ér el a Szövetség, amelynek hatása a potenciális ügyfelek számára kedvező ár-érték arányú járművek forgalomba hozása lehet.

 

„Kettős üzemmódú“ hibridhajtás

A „Kettős üzemmódú” hibridhajtás javítja az eddigi hibridjárművek teljesítőképességét, fogyasztását és hatótávját. Városi és araszoló forgalomban hajthat a két villanymotor, vagy a belsőégésű motor, vagy mindegyik egyszerre. Ezáltal teljes mértékben érvényre jut a hibridhajtás üzemanyag-takarékossági potenciálja.

 

Nagyobb sebességnél, tehát országúton vagy autópályán, más vezetési üzemmódra kap-csol át a rendszer. A „Kettős üzemmódú” hajtás egyenletes sebességű haladáskor is jelen-tős előnyökkel jár. Előzéskor, erős emelkedőn vagy utánfutó vontatásakor rendelkezésre áll a hibridrendszer maximális teljesítménye, úgyhogy ilyenkor is jól megy, de keveset fogyaszt a jármű.

 

A GM és a DaimlerChrysler már 2005. augusztus 22.-én aláírt kötelező megállapodáso-kat, ma pedig a BMW Csoport Group aláírt egy szándéknyilatkozatot, miszerint az év vége felé végleges megállapodásra jut a GM-mel és a DaimlerChrysler-rel.

 

A három cég Frankfurtban az Autószalonon fotózási lehetőség biztosít a sajtónak Dr. Helmut Panke, BMW AG igazgató, Dr. Dieter Zetsche, Mercedes Car Group igazgató és G. Richard Wagoner, General Motors Corporation elnök-vezérigazgató részvételével. Az időpont és a helyszin: szeptember 12., hétfő, 17 óra, az IAA Mercedes-Benz standján.

 

Kontakt:

 

Richard Gaul – Richard Gaul, Senior Vice President Corporate Affairs, BMW AG,

+49-(0)89-382-24556

Cole Quinnell - Manager Engineering, Technology and Design Communications, DaimlerChrys-ler, +1 248 512 0315

Kyle Johnson – Director of Communications, General Motors Powertrain,

+1 248 857 0239

Módosítva : forumadmin


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 38 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.