Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Villámokon szárnyalók


forumadmin

MOTE: Gittegyletből nemzetközi szerveződés

Rendszert váltottak

Az autótulajdonosok egyre bővülő köre rajong feltétel nélkül egy autómárkáért vagy típusért. A rendszerváltás előtti kelet-európai modellek egyeduralma 1990 táján egy csapásra véget ért. Hazánkban szép sorban letelepedtek a külföldi (értsd: nyugati) autóforgalmazó cégek magyar leányai. Ezekben az években gombamód szaporodtak a különböző márkaklubok, ám elhanyagolható taglétszámmal. Az új szervezetek megalakulásával egy időben éles ellentét alakult ki a különböző márkákat kedvelő autósok között: az ezredforduló utáni szembenállást mindenki számára egyértelműen példázza a „kisfiú lepisilte S betû” képe.

Megszületett

A szellemes és olykor ízléstelen gúny helyett az autók iránti vonzalom a közös rendezvények szervezése igényével párosulva teremtette meg 2002-ben a Magyar Opel Tulajdonosok Országos Egyesületét (MOTE). A debreceni születés fölött bábáskodott Hajnal Csaba (a klub elsõ elnöke). Az igazi úttörõ azonban Ambrus Zsolt volt, aki az Index fórum egyik topic-jának résztvevõibõl verbuválta a MOTE tagjait. Ambrus lelkesedése a mai napig sem hagy alább a „villámos” német márka iránt. „Mai napig fontos érzelmi kapocs van az elsõ Opelem és köztem. Ez egy olyan láthatatlan, eltéphetetlen szál, melyet egy kívülállónak nem tudok elmagyarázni. Azt hiszem, a jó értelemben vett fanatizmus valahol itt kezdõdik.” – mondta a MOTE hajdani és mai fõ motorja.

 

Fejlődésnek indult

Az embereket – jobb szó talán nincs rá – a márka iránti fanatizmus köti össze. A MOTE fundamentuma ez az egyszerûen vázolható alapvetés: szenvedély az életben, szenvedély az autózásban. A megalakulás évében még csak 10 tagot számláló csapat kitartásának s elhivatottságának köszönhetõen kicsivel késõbb már 28 tagja van a társaságnak. Magját több internetes társaság alkotja, legnagyobb létszámban a Calibra Club és hazánk legnagyobb internetes Opel magazinja, a www.gsi.hu. Az igazi klubélet, a rendszeres közös találkozók, a rendezvények tömkelege 2003-ban indult el, amikor a közgyûlés megválasztotta az új elnököt, Angyal Attilát. Az év elején közel 60 klubtagot számlálnak. Ebben az évben, sok más rendezvény mellett debütált az elsõ országos klubrendezvény. A 3 napos dzsembori sikere a várakozásokat jóval felülmúlta: az elnökség, s az immáron 110 fõsre duzzadt taglétszám egyöntetû értékelése alapján a szervezõk munkája kiváló volt; a résztvevõk pedig jól érezték magukat a sok oldtimer, youngtimer és napjaink korabeli Opeljei között.

 

Növekedett

Az igazi csapatmunka eredménye a 2004-es esztendõ, amikor a klub alapját létrehozó elnökség átadja a stafétát Vincze Sándornak, a MOTE új elnökének. A nyár elején megtartott háromnapos soltvadkerti találkozó a klub életének egyik legjobban sikerült rendezvénye volt. Ez évben az összes találkozó eredményesen zajlott, hála az összetartó csapatnak. Hazánk egyik legnépszerûbb autós fórumja, a www.opelforum.hu ebben az évben kezdte meg mûködését, ahogyan az internetes Opel Magazin is, a www.opel-magazin.hu címen. A két portál segíti kielégíteni a 138 fõsre duzzadt MOTE tagjainak információéhségét.

 

Összefogott

A MOTE eddigi „különállását” hátrahagyva a 2005-ös évben összefogott a Magyar Veterán Opel Klubbal. A két autóklub erõforrásaikat egyesítve közösen szervez találkozókat, persze a klubok szuverenitását meghagyva. Az esztendõ egy fontos szervezési kérdésben is új dolgokat hozott: a klubon belül bárki alakíthat szekciót, amennyiben minimum 10 taggal rendelkezik. A korábbi típus- és területi alapú szekció-rendszer elhagyásával a nagyobb összetartás kialakítása volt a vezetõség célja az új struktúrával. Hazánk legnagyobb Opel márkatalálkozóját szervezte meg 2005 nyarán, Balatonszemesen a MOTE a Magyar Veterán Opel Klubbal karöltve. Az I. Hungarian Blitz Weekend – manapság visszatekintve – hagyományteremtõ rendezvény volt; a szervezõk nem is gondolták volna, hogy ekkora visszhangja lesz a nyári dzsemborinak, s a következõ években egyre professzionalizálódik a szervezés, s egyre szélesebb lesz a programkínálat. Ebben az évben a klubtagoknak járó klubkártya is csatlakozott az Euro Discont Club törzsvásárlói rendszeréhez. Így a kártyával számos helyen kedvezményt lehet igénybe venni, fõképp benzinkutakon és szerelõmûhelyekben. Talán a kecsegtetõ lehetõségnek is hála, 2005-ben a klubnak már 222 tagja van. Az elnök, Vincze Sándor szerint „az alapítók 2002-ben még csak nem is álmodtak arról, hogy ekkora közösségi mozgalom indul el kezdeményezésükkel. Eredményes munkájukért a mai napig hálásak vagyunk”.

 

Sikerre ítélt

A kialakított új klub-struktúra eredményeként a legnagyobb sikerek a MOTE életében a 2006-os évben, hogy létrejöttek a budapesti, a kecskeméti, illetve a debreceni régiós klubok. Az Astra G típusklub mellett megalakult a GSI klub is. A nyári parádé, a Blitz Weekend szintén hatalmas sikerrel zajlott. A testfestésen, koncerten, esti beszélgetéseken kívül autó szépségverseny, és autós ügyességi vetélkedõk is felborították Balatonszemes lakóinak megszokott nyugalmát. A Balaton parti település lakói – a helybéli érdeklõdõk sokaságát látva – ezt egyáltalán nem bánták.

 

Újak az élen

A 2007-es esztendő új elnökséget hozott. Társelnökké Mészáros Istvánt, Forró Tamást és Fényi Lászlót választották meg. A vezetõ tisztségviselõk közül a korábbi elnök, Angyal Attila gazdasági vezetõ lett, míg Biró Gellért lett a MOTE titkára. A 2008-as Blitz Weekend szervezésének már az új elnökség fogott neki. A lelkesedés pedig maradt a régi… Az egyesület feladatának tekinti szórakozási lehetõségek biztosítását, elõadások, koncertek, fesztiválok, kiállítások szervezését, valamint folyamatosan mûködõ klubhálózat kiépítését és mûködtetését. Ezen kívül a MOTE meglévõ és leendõ tagjainak fanatizmusát hivatott kielégíteni – Opel típusismeretek-, anyagok gyûjtésével, szakmai rendezvények szervezésével.

 

Lehetőség a négyzeten

Az érdeklõdõk kétféle klubkártyát válthatnak: a Cosmó verziót azoknak találták ki, akik szeretnének minél több rendezvényen, autós találkozón részt venni, valamint, akik értékelik s használják a tagság nyújtotta kedvezményeket. A Cosmót választó tagok egyebek mellett használhatják az Opel fórumot, ingyen megkapják az Opel Magazint, az Opel Gombosnál számos kedvezményt vehetnek igénybe, valamint a találkozókra jóval kedvezõbb áron vásárolhatnak jegyeket. Az olcsóbb Enjoy tagságot a MOTE azoknak ajánlja, akik a fórumot akarják teljes körûen használni, így akarnak információt szerezni az Opelekrõl és megismerkedni a klubtagokkal. Nekik is jár az Opel Gombos kedvezménye és az Opel Magazin is.

 

Villámokkal parolázók

A MOTE partneri viszonyt ápol a Magyar Veterán Opel Klubbal. A nemzetközi Opeles életbõl is kiveszi a részét: partnere a szerbiai Opel Clubnak is, emellett a külföldi kapcsolat bõvítése is célja, más országok hasonló márkaklubjaival való együttmûködés keretein belül. A 2002-ben 10 fõvel elindult MOTE mára a régió egyik legnagyobb s legszervezettebb Opeles szervezetévé vált. A növekedés az elnökség szerint a 2008-as évben sem áll meg; bíznak benne, hogy a klub idén is egy vidám, nagy társaságot tömörít majd, mely segít a nagy múltú német márka hírnevének öregbítésében. Ami biztos: idén is a villámokon szárnyalnak.

 

Bognár Gergely gergely.bognar@comprad.hu


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Guest
This is now closed for further comments

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 28 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.