Ranglista


Popular Content

Showing most liked content since 2017-04-25 in all areas

  1. 5 likes
    Na igen, erre gondoltam én is. Szerintem sokak fejében a márkaszerviz úgy él, mint ahol gyári előírások szerint, gyári technológiával dolgoznak, megvannak a speciális gyári eszközeik és szerszámaik, valamint a legmesszebbmenőkig követik a gyári minőségbiztosítási előírásokat. Végtére is ezért viszik az emberek a márkaszervizbe az autót, nem? Mert ők aztán tényleg tudják hogy mi a legjobb az autómnak... ha ezek mind nem igazak, akkor akár a sarki Józsi bácsihoz is vihetném, még jobban is járnék, mert olcsóbban dolgozik... Mindezzel csak azt akartam mondani hogy szerintem nem, nem megbocsájtható ha egy márkaszerviz téved: a gyári támogatással a hátuk mögött szerintem ezt egyszerűen nem engedhetik meg maguknak.
  2. 4 likes
  3. 2 likes
    De ugye ezt a sok sületlenséget Te magad sem hiszed el/gondolod komolyan...? Így 2017-ben valahogy nem értem miért kell a 40 évvel ezelőtti műszaki dolgokhoz vagy akkor elérhető termékekhez hasonlítani bármit is majd belemagyarázni a szubjektív véleményed... Nem is értem minek törekszik az emberiség az új termékek/technológiák fejlesztésére, elvégre -szerinted- semmi nem jobb csak a gyártok és a reklámok mondják azt de amit állítanak az meg nem igaz... Ilyen szemlélettel kijelenthetjük azt is, hogy kár volt lemászni a fáról, hiszen lényegében akkor is pont itt tartottunk (ettünk, ittunk, szaporodtunk, néztünk ki a fejünkből a világra) nem jobb annyival most (hiszen nem tudjuk bebizonyítani h most jobb nekünk bármiben is) mint ott fent ugrálva volt...
  4. 2 likes
    Elemcsere után a kulcsban megváltozik a kód. Ezért rá kell tanítani az autóra. Bármelyik elektronika rátanítható, ezek univerzálisak, csak az a lényeg, hogy a megfelelő (gyári) immobilizer chip legyen a kulcsban. Ha forrasztási hibás a kulcs elektronikája, vidd el szakemberhez, mert könnyű szétgányolni. Még az adagoló vezérlő elektronikához, annyit, hogy a forrasztások nem azért mennek tönkre, mert a mennyiségszabályzó elmelegíti, henem, mert ólommentes forasztások és azok sajnos idővel kirepednek (mert az ólommentes szar). A folyamatos kontakthibázás pedig kinyírja az elektronikát.
  5. 2 likes
    Szegénykém még mindig a Skoda világában él!
  6. 2 likes
    Az lehet, csak amig a becsületes szerelő otthon rendesen megcsinálja a kocsit, mert úgy osztja be az idejét ahogy akarja , addig a márkszervízben főnöke van, aki hajtja mert még el sem kezdte a munkát már ott van másik kettő. A Praktikeres szerszámokon felröhögtem, mert pont egy ilyen krova szettet nyúzok már vagy 10 éve. Igaz a racsnis kulcs már egy piacos, mert az eredetit széttörtem a féltengely koronás anyáján.
  7. 2 likes
    " Flakonon fel van tüntetve. " Azért ha jól tudom, az Eneos nem egy Gagyisztán eldugott sarkában működő zugüzem, nem hinném, hogy a jó hírüket azzal erodálnák, hogy nem létező minősítéseket nyomtatnak a termékeikre, csak hogy többen megvegyék. Egyébként pedig az is már-már paranoid szemlélet, hogy nem elég az alapján dönteni, hogy mit tüntet fel egy ismert márka a flakonon, hanem oknyomozó munkába kell kezdeni, és fórum-"szakértőkkel" kell megtanácskozni a döntést, mert ők biztos jobban tudják. Konkrétan az Eneos Premium Hyper 5w40 minden (hirtelenjében fellelt) forrás szerint teljesíti az isteni követelményeket, ha ez iránt a márka iránt érdeklődnék, ennyi információ alapján és negatív tapasztalati beszámolók híján biztosan nyugodtan beletölteném a kocsimba, mondjon bárki bármi (alátámasztás nélküli, már-már konteo-szerű) ellenérvet. (Ahogyan nyugodtan és elégedetten használom jó pár éve a némelyek által ellenjavallott, de konkrétumok nélkül leszólt GM 5w30-ast.)
  8. 2 likes
    Én most műszakira egy Suzuki szervízbe vittem az autómat. Elég sokat kellett várni, így kicsit beleláttam az életbe. Nekem pozitív tapasztalataim voltak velük. Sajnos Opel szervizekről eddig csak és kizárólag rosszakat hallottam. "Számítógépre csatlakoztatva úgyis kiderül, mi történt korábban az autóval." Ez nem egészen így van. Szerintem nincs ilyen "hibatörténet" a motorvezérlőben. Az meg hogy milyen alkatrészeket cseréltek, főleg nincs... Sokszor egy szerelő arra se képes, hogy értelmezzen egy hibakódot, és megfejtse mire kell belőle következtetni. Legtöbbször "szövegesen" értelmezik, nem az okokat próbálják megtalálni. Tehát, ha égéskimaradás van (amit sokszor hibásan gyújtáskimaradásnak fordítanak) egyből cserélik a trafósort, pedig számos más oka lehet. Én az ilyeneket alkatrészcserélőknek hívom, nem autószerelőnek
  9. 2 likes
    Hát nem tudom. Én úgy boldogulok az életben, hogy abból másnak nincsen közvetlen kára. Ergo nem mások elgáncsolásával jutok előrébb... Nem gondolom hogy ez lehetetlen.
  10. 2 likes
    8 éves korban már "illik"lecserélni egy gumit
  11. 2 likes
    Szerintem semmire, remélem nem tévedek. Ha helyszíni bírság nem volt, akkor nincs gáz. http://www.origo.hu/auto/20160413-tablazat-a-gyorshajtasert-jaro-buntetesekrol.html http://kalkulatorlap.hu/gyorshajtas_buntetes_kalkulator.html
  12. 2 likes
    Szia, már a korából adódóan is csere érett a gumi, akármilyen jó rajta a mintázat állapota/mélysége. Ennyi idő alatt már kellően bekeményedik a gumi és nem kopik, jobban csúszik. Ha repedés ha dudor van rajta akkor az már lehet potenciális veszélyforrás. Szerintem ejts útba egy gumiszervizt és ott nézesd meg, biztosat csak ők tudnak mondani
  13. 2 likes
    Kivettem a kormányművet, nem volt egyszerű kissé ki kellett pakolnom a motorteret hogy hozzáférjek a csavarokhoz, aztán meg nem találtam kulcsot a kardáncsukló leoldásához a kormányrúdon, ha rajta hagytam a csonkon akkor viszont nem fért ki. Aztán kijött, megzsíroztam és húztam a csavaron lent, nem lehetett sokat, mert fél fordulat után már szorult. Az első tesztek az udvarban ( előre hátra mászkálás) megvoltak, a koppanást most nem hallom.
  14. 2 likes
    Na igen... ezt pofáztam anno a Mantecnek is, hogy ha a márkaszervizek is semmibe veszik a gyári ajánlásokat és inkább az üzleti érdekeket helyezik előtérbe, akkor nem a kézikönyvben leírt szent szavaknak meg az olajipari szabványoknak kéne dönteniük a kérdésben, hanem kinek-kinek a saját lelkiismeretének.
  15. 2 likes
    1. Kis kézügyességgel és 2 műszerész csavarhúzóval szétszedhető a kapcsoló, a kis füleknél kell körben óvatosan kinyitni, de a kérdéses alkatrész és amiben mozog műanyagból van, ezért ha nem is tört le, valószínűleg egyszerűen elkopott és azért nem kattan már rendesen. Persze megnézni mindenképpen érdemes, hátha csak szétugrott valami. Szétszedéskor figyelj az elrepülő és utána örökre eltűnő kicsi rugókra
  16. 2 likes
    http://www.vezess.hu/vezetunk/2017/05/10/x-jel-mutatja-hogy-beteg-mod-szerelmes-vagy-a-kocsidba/
  17. 2 likes
    Válaszolok magamnak. Gyorsan "átnyálaztam" a fórumot. Maradok a bontottnál. Az legalább biztosan méretpontos.
  18. 2 likes
    Én minden automhoz csakis Wahlert veszek kb.15éve
  19. 2 likes
    Szerintem is fájdalmas végigolvasni és értelmezni, de a fórum attól épül ha nem csak folyamatos kérdések jelennek meg az oldalon hanem a megoldások is megtalálhatóak.
  20. 2 likes
    na emberek a problema javulni latszik sot 2 legyet is utottem valoszinuleg egy csapasra mivel szombaton lett menetkozbe 2 hibakodom na rohantam kiolvastatni es kopogas erzekelo szenzor illetve szivocso nyomas erzekelo szenzor a kopogas erzekelot megvettem meg gyorsan szombaton ki is lett cserelve utanna hibakod torles es lass csodat megy 4000 fele a fordulatszam a szivocso nyomas erzekelo holnap jon a szerelo szerint az pedig mivel kiadta hibanak meg meg is neztek valszeg kipurcant es amiatt hogy mar doglodott de hibakodot meg nem adott ezert hulyeskedett az alapjaratom de holnap megerkezik azis kicserelik aztan hibakod torles es elvalik de elmeletileg jo lesz! gondoltam megosztom a tapasztalatomat veletek is ha esetleg valakinek hasonlo problema merulne fel!
  21. 2 likes
    Na ugye hogy megvan az! Kapcsolóból nem tudom milyet érdemes venni, amikor én csináltam, még sehol se volt a Cromax és ehhez hasonló márkaspecifikus webáruházak, úgyhogy én szépen besétáltam a márkaszervizbe és megrendeltem a gyárit. Az aktiválás pedig attól függ, hogy kivel csináltatod: vagy Tech2 kell hozzá (ilyen jellemzően márkaszervizekben van, ők elkérhetik az aktiválásért akár a szokásos rezsióradíjukat is, ami ugye több ezer forint, attól függetlenül hogy maga a művelet csak kb. 10 perc), vagy pedig Op-Com, az meg ugye bárkinek lehet. Én magamnak csináltam meg utóbbi módszerrel, teljesen ingyen.
  22. 2 likes
    Ha hideg motornál gyújtás ráadására elindul a ventillátor, az arra utal hogy szakadt a vízhőfokjeladó köre, amint ahogy arra az első két általad említett hibakód is utal. A harmadik csak azt jelenti hogy a hibakód olvasás pillanatában nem járt a motor, így az Op-Com nem érzékel fordulatszámjelet.
  23. 2 likes
    Szolgálati közlemény. Kb. 3 éve cserélt "felsőholtpont jeladó" kezd szarakodni, 7 végén csere, nem szeretnék a Húsvéti családlátogatás alkalmával valahol fél úton a kocsi alatt fekve jeladót cserélni, rosszabb esetben trélerezni. FACET nem bírt valami sokat, most MOBILETRON-t vettem, 5300 Ft-ért. ( Gyári opel 27 ezer kedvezménnyel). Ha 3 évente kell cserélni még jó vagyok....
  24. 2 likes
    Sziasztok. Pár éve elkezdtem foglalkozni Astra twintop tető hibákkal. Sajnos volt teszt alany. Saját járgányom. Most már kezdem megismerni Lekopogom a sajátom most már rendben van. Rendelkezem szoftver részel illetve alkatrészekkel is. Kábelek, motorok, érzékelők. Valakinek segítségre lenne szüksége és ha tudok szívesen segítek. Itt a fórumon ne kérjétek hogy levelezésben oldjam meg a hibád mert nagyon sok problémát okozhat egy egyszerű dolog is és lehet hozzá nyúlsz és nagyobb gondot csinálsz. Távsegítséget nem vállalok Adatlapomon megtalálható az élérhetőségem.
  25. 1 like
    Megkérdezhetem, milyen megfontolásból akarod cserélni? Zotya, köszönöm a szándékod, de a linkelt alkatrész nekem valóban nem jó.
  26. 1 like
    A csavarra nagyon. Nekem szétrohadt a dob csatolása és egy helyen kilyukadt alul, úgy döntöttem kicserélem műszaki előtt, bár hangja egyáltalán nem volt. Megvettem hozzá a szerelékeket aztán mikor megjött az új dob hozzá fogtam. Egyik csavar nem akart kijönni, megakadt többször is. Sűrű WD-zés és oda vissza csavarás után kijött szerencsére. Lehet egy rozsdamarós csavarlazító spray nem ártott volna inkább. Aztán tömítés be és új dob vissza új csavarokkal és gumi tartókkal egyetemben. Tömítés a csatolás közé.
  27. 1 like
    Pedig félhetsz, ugyanis előszeretettel hamisítják a GM olajat. Vajon meddig tart legyártani egy hologramos matricát?!
  28. 1 like
    Igen, valami rémlik. Igazából fogalmam sincs hogy lehet levenni G astránál, sosem szedtem még le ilyet. Csak mivel már kétszer kérdezte és senki nem válaszolt, gondoltam írok valamit, akkor többnyire úgyis jön valaki és megmondja hogyan kell csinálni.
  29. 1 like
    Szia! Rámértél az izzító sorra, hogy ilyenkor izzít is e vagy sem? Ha nem, akkor lehet valami az óránál lesz. Egy relé van bennük, plusz egy izzítás vezérlő, a vezérlő is tud érdekességeket produkálni, ha rossz (az is jobb oldalt van a relé körül).
  30. 1 like
  31. 1 like
    Célzás jelleggel írtam, sajnálom, hogy nem "ment át". Üdvözlettel: Zoltán
  32. 1 like
    1. Nagy valószínüséggel a kis nyelv van letörve lóra amit középen van, linkelek egy képet, nem G irányjelző de az elv ugyan az : Hogy javítható e passz, még nem szedtem szét ilyet. 2. Szerintem az ablakmosó vezetéke a tetőkárpit alatt lesz, és ott fut végig előre. Múltkor valaki linketl képet a vezeték utvonaláról, lehet ha megtúrod kicsit a fórumot megtalálod.
  33. 1 like
  34. 1 like
    Olaj, olajszűrő, levegőszűrő ~ 10-11e Ft. Munkadíj nincs mert magamnak csinálom. S évente többször kell cserélnem a futás teljesítmény miatt. Klímatisztító 2-3e Ft, munkadíj szintén nincs magam csinálom.
  35. 1 like
    Hát már az a 11.5V nyugalmi feszültség se túl biztató... annak az akkunak nagyjából annyi sztem.
  36. 1 like
    Szia! Szerintem egy ilyen kell hozzá...
  37. 1 like
    Az xep motorok sajátja. Fordulat függvényében a beáramló levegő útját tereli, szabályozza.
  38. 1 like
    Van hozzá javító készlet a videón meg az egész művelet látható volt, de most pont nem találom, kicsit meg kell túrnom hozzá a netet.
  39. 1 like
    Szia! Nekem is volt ilyen. Nem foglalkoztam vele, de amikor kiégett pár rizsszemizzó a műszerfalban, kicserélésük után többet nem gyulladt ki menet közben a töltésjelző. Kontaktos volt ezek szerint. Kicsit körülményes átmozgatni őket, de érdemes. Ha kimérted a töltést, és jó, akkor valszeg itt a bibi, vagy a szénkefe lehet még a generátorban kopott.
  40. 1 like
    Ha olyan kereket szeretnél ami mutat is az autón akkor 16" vagy 17" 16" felnihez 195/55 vagy 205/50 gumiméret 17" felnihez 205/45 gumi kell legalább Nekem off G-n a 16" 195/55 kombó volt,jól mutatottsemmivel sem volt "döcögősebb"és menetdinamikában sem éreztem hátrányát A H-ra már 17" vettem 205/50 gumikkal,ezt már érzem minden szempontból Én az általam G-n használt méreteket ajánlanám...
  41. 1 like
    Mindkettőd INA csak, csak az egyik átcímkézett A szolenoid beszállító is az INA, az okoskerekeké is.
  42. 1 like
    Kedves rpetya! Ezt is nézted? http://mullerautowebshop.hu/antenna/2218-opel-astra-corsa-vectra-antenna-tetoantenna-komplett-talppal-kombi.html Üdvözlettel, Gábor
  43. 1 like
    Előző autómon (Astra F) a gyári után Bosal hátsó dob lett felszerelve, azzal is adtam el, hibátlan volt még akkor is (pedig sok évet használtam azzal, legalább 4-5).
  44. 1 like
    Oldalanként egyforma, nem kell párban cserélni csak amelyik kiszakadt.
  45. 1 like
    30-ast ne, de az 5w40 jó bele. Amúgy lehet hogy az a normál hangja es jó úgy ahogy van.
  46. 1 like
    Az bizony bontással jár és cserébe önmagában kevés is lesz. Szinte bizto, hogy akkor már a szelepvezető is oda. Jó eséllyel inkább a gyűrűzés segítene, nálam ezt a kettőt csinálták meg, így 1l/1000km-ről (10w40-nél) lement 2,5-3dl/1000km-re 5w30 esetében. Gyűrű és szimering csere.
  47. 1 like
    15m az már túl nagy távolság. Nálam jó ha 5-10m-nél még működik. Örülj ennek ami van, s használd így szerintem.
  48. 1 like
    Lehet persze, de mivel azt írta új gyári az ára miatt nem jöhet szóba, azt gondoltam ilyen nem játszik. Kérdés milyen összegben gondolkodik.
  49. 1 like
    Jövő héten a Blitz Ringen mindenképpen ! http://www.blitzring.hu/ Illetve innen tudsz rendelni: http://www.guardtech.hu/x_mote_x
  50. 1 like
    Mivel gyári felni, így bőven el fog férni, még a választottnál nagyobb 195/60 R15 méretű gumival is (egyébként gyárilag is ilyen méretezésű abronccsal szerelték)