Ranglista


Popular Content

Showing most liked content since 2017-02-25 in all areas

  1. 6 likes
    Pár hét pihenő következik.
  2. 4 likes
    Valaki érdeklődött a múltkor, hogy mennyit forog az SE a végén, hát ennyit: Ennél egy picivel ment még feljebb, de ilyenkor ugye nem egyszerű fotózni, pláne éjszaka. Mind gps-el mérve, mind az áttételszámító szerint is hozza a gyári értékeket. 185/65/15-ös gumikkal, f15c394-es váltóval, 5500-as fordulat, 183 km/h, ha felkúszik 5700-ig, akkor megvan a 190. Ez ugye egy meglehetősen rövid váltó egy nehéz vectra kaszniban. Plusz ugye elfelejtettem kicserélni a levegőszűrőt, és a tetőablak is nyitva volt bukóra, az adott német autópályaszakasz síkságáról meg nincs információm.
  3. 3 likes
    Van, és azt javaslom ne siesd el azt a lambda-cserét! Ne vedd készpénznek, de nagyjából ugyanezekkel a tünetekkel szenvedtem én is, a hibakódok is ugyanezek voltak, egyedül a P0141 nem volt köztük. Nálam a hiba végül egyszerű falslevegő volt szívóoldalon a légtömegmérő és a fojtószelepház között, és ha belegondolsz, logikus is: A lambdaszonda méri a kipufogógáz oxigéntartalmát, azaz ha több levegő jut a motorba mint amennyit a légtömegmérő mér (mondjuk épp amiatt mert falsot szív), akkor rögtön szegény keverékre fog gyanakodni szegény lambda, és azonnal hibát jelez. Ezzel a P0136 meg is oldódott. A P0170 szintén ezzel függ össze, nem stimmel a benzin-levegő arány. A P0302 pedig az égéskimaradás a 2-es hengerben, ami ugye megintcsak érthető, lévén a plusz levegő miatt nem ideális az üzemanyag-levegő-arány, ergo nem tökéletes az égés valamelyik hengerben, nálad éppen a kettesben. Én azt javasolnám hogy keresd meg hol szív falsot, ha megvan, orvosold a hibát, töröld ki a hibakódokat, és nézd meg mi jön vissza belőle. Jó esetben semmi sem fog.
  4. 2 likes
  5. 2 likes
    Ha jól sejtem akkor egy nagyobb gázadásnál nem figyeli végig a lambda szonda jelét, hanem egy beállított értékkel nyitja a befecskendező szelepet. Aztán egy kis idő múlva már elkezdi figyelni a keveréket is, és akkor visszaszabályoz. Ezért lehet, hogy nagyobb injektorral jobban húz, mert ugyanannyi idő alatt több benzin megy be a nagyobb átmérő miatt. Utána meg megy a szabályzás és már nincs különbség a mennyiségek között... De ez nem biztos...
  6. 2 likes
    A kolléga a stabilizátor pálcára (kutyacsont) gondolt.
  7. 2 likes
    Kipattintod a kézifék alatti burkolatot. Elöl a váltó felé van két rorx csavar, ami a váltó körüli műanyagot fogja. A két csavart kicsavarva a váltókeretet hátrafelé és felfelé húzva kijön. Ez fogja be a hamutartós-szivatgyújtós részt. Ennyi az egész. Nem akarok beleszólni, de nem egyszerűbb egy szivargyújtóba dugható USB aljzat? Akkor nem kell vele barkácsolni és ha mégis kell a szivargyújtó, egy mozdulattal ki tudod húzni. Nekem pl ilyen van:
  8. 2 likes
    Lehet, hogy ezek egyben technologiai lukak is, azaz a motorhazteto gyartasa, mozgatasa, szerelese kozben is szukseg van rajuk, igy az athelyezesuk nem okvetlenul egyszeru. Le is lehetne dugozni oket, bar ahogy neztem, egy kimelyitett reszen vannak, igy ha eljut odaig a viz, akkor meg is fog allni, vagyis "potlukak" is kellenek. Az elso kiserletet megkezdtem: szigeteloszalaggal kis papirdarabokat ragasztottam a lukakra; eso utan eleg lesz megnezni, vizesek-e, illetve a papiron meg kiszaradas utan is latszik, erte-e viz. A szigetelo boritastol nem pontosan latom, de azert sok egyeb helyen is kijohetne a viz, mielott ezekhez a lukakhoz eler. Persze kelloen nagy eso, sebesseg, plusz esetleg szel tudhat erdekeseket csinalni, meg akar a motorteren at is juthatna viz a kupakokig. Kiserletezni kell, megfigyeleseket vegezni, aztan talan majd tudunk valamilyen megallapitasra jutni Van meg egy dolog, ami kozben eszembe jutott: a motorterben meleg van, igy ott meg garazsban is nagy lehules tortenik, tehat hideg ido sem kell ahhoz, hogy eso utan "harmat" kepzodjon a kupakokon.
  9. 2 likes
  10. 2 likes
    Hááát, megb...a ha egy hajnali párától nem indul be az autó.
  11. 2 likes
    Szia, Nekem is ilyen típusú váltóm van, a hiba is ugyanaz VOLT. https://goo.gl/photos/7FgSk3Mq27r5qEFx6 Ha a váltókaron található "gömb"-re rámelegítesz zsugorcsövet, aztán szilikonzsírral bekenve visszateszed a helyére, megoldod a problémát. Ha nem elég és kotyog még, ráhúzol egy másik réteget is. Filléres megoldás, én is szkeptikus voltam de hatékony.
  12. 2 likes
    Értem, köszönöm, de opelról van szó , igaz nem emeltük ki külön, de azt hittem egyértelmű.
  13. 2 likes
    Legkésőbb 6 évenként vagy 90 ezer km-enként. A régebbi típusoknál 60 ezerenként,de nem tudom mikortól ugrott 90 ezerre a csere intervallum Mikor megvettem a kocsit akkor cseréltettem ki.A Bond autónál vettem gyárit. http://bondauto.hu/astra-g-vezermuszij-keszlet-gyari
  14. 2 likes
    Kitakarítottam a pillangószelepet meg a házát, összerakáskor tömítettem mindent pasztával (de csak módjával), zsír, kenőanyag, ahova kell éééés... Olyan halk lett az autó, hogy el sem hiszem. 3000-es fordulatnál kezd hallatszódni, előtte már 2000-nél zavart ahogy pörög. Plusz sokkal könnyebben pörög fel, stabil gyönyörű az alapjárat, jó hang (értsd: nem kehes Astra hang ), abszolúte megérte 1 hetet szenvedni vele. Végre valami, amitől érezhetően jobb lett.
  15. 2 likes
    En meg tudnam mutatni hogy epitem at a kocsimat szelesebbre hosszabb lengokarokkal feltengelyekkel, masik kerekcsapaggyal, jobb fekkel lotus elise-bol, milyen 300 fok feletti veztengelyeket tesztelek, mit hoz az elektromos vizpumpa a motorteljesitmenyen, stb, de az enyem csak corsa, meg csak gsi sem, es meg turbom sincs, se 16v, igy biztos senkit sem erdekel.
  16. 2 likes
    Gondoltam szólnék én is. Szerintem engedjük el ezt a témát. Nem szeretném, hogy túlzott személyeskedésbe menne át a beszélgetés.
  17. 2 likes
    Khm... Mint a sárdobálást kiváltó kérdés feltevője, szeretném jelezni, a kérdés mindössze annyi volt, hogy lehet-e érezni, azaz aki ténylegesen használ 16/17-es alufelniket nyári szettel és mondjuk (adott esetben könnyebb (könnyebb?)) 15/16-os acélfelniket téli szettel, érez-e különbséget (legalább a váltást követő egy-két autózásnyi alkalommal) az autó dinamikáján? "Érezni" a kulcsszó, tehát mivel a forgó tömeggel kapcsolatos ismeretekkel mindannyian rendelkezünk vagy éppen utána is lehet nézni, felesleges (számolással vagy anélkül, diplomamunkával vagy nélküle) az elméleten vitatkozni, mivel az elég sok helyen szépen le van írva.
  18. 2 likes
    Nem csak a számolásra nincs időm, hanem erre a felesleges szövegelésre sem. Annyit foglalkoztam a témával amennyinek te a töredékét sem fogod akkor sem, ha még 3 hétig ezen pörögsz. Olyan munkát adtam ki a kezemből, amit azok ismertek el, akik ezt tanítják és amit mérésekkel is alátámasztottam. Azóta pedig folyamatosan gyűjtöm a tapasztalatokat. Éppen ma raktam fel a két kilóval könnyebb kerekeimet, és azt gondolnám érezhető a hatása. De kissé bizonytalan vagyok, mivel te kiszámoltad és azt mondod ez a hatás egyáltalán nem lehet nagy. Lehet csak érzékcsalódás volt. (Az anyós fogyókúráját és a zsák krumplit nem szoktam megérezni.) Megyek is és megpróbálom bepótolni a hiányosságokat.
  19. 2 likes
    Én vékony gumilapot vágtam oda, de vigyázni kell, mert ha túlfeszül akkor letörik... Vannak még elől klasszikus helyek ahova lehet "dugdosni"
  20. 2 likes
    Én kétoldalú ragasztóval csinálnám, a gyári típusjelzések is valami olyasmivel vannak. A szélvédőragasztót ha egyszer le akarnád venni, jönne vele a festék is.
  21. 2 likes
    Igen az akku az új. Azóta megoldódott. Sarucsere, és érintkezéseket rendberakta a szervón a szaki, így helyrejött, meg ha már ott volt, és a generátor olajos volt, az is fel lett újítva, így most alapjáraton is van 14.4v-os töltés. Úgyfest kész van.
  22. 2 likes
    Lehet tanitani oket tobbszor is. A riasztos ker kodot a sima nem, mindegy mivel programozod.
  23. 2 likes
    Hagy segítsek még pár embernek akinek ezzel van baja. Külföldi gyártóval egyeztettem és kaptam egy magyar céget akinél lehet külön kapni a lapátot!!!!! Itt a bolt: Delman Trade Kft. - Soroksár
  24. 2 likes
  25. 2 likes
    Az sajna, vagy hál istennek nem ilyen egyszerű. Tech2 kell hozzá hogy egy másik kulcsot hozzá tanits a kocsidhoz.
  26. 2 likes
    Na igen... Nagyon irigylésre méltó helyzetben van az, akinél nem kell a döntései során mérlegelnie h a szívére vagy az eszére hallgasson, és nem kell a pénzügyi lehetőségei kapcsán kockázatkerülően élnie és két lábbal realistának (sőt, pesszimistának) maradnia.
  27. 2 likes
    A szervót nem a szíj hajtja. Saját motorja van. Legalábbis az enyém ilyen volt, gondolom ez is.
  28. 2 likes
    Én le szoktam. Zsíroldóval lefújom ahol kell várok egy kicsit és sterimóval lemosom. Persze a hűtőre, gyújtásra stb vigyázva. Majd sűrített levegővel kifújatom és ennyi.
  29. 2 likes
    Ezzel én is így vagyok, néha igen sokat vagyok képes gondolkodni mielőtt megindulok. Főleg hétfőn reggel! Így ezt én meg is tudom bocsájtani az autónak néha!
  30. 2 likes
    Na, maradjunk annyiban hogy a szét van szedve teli lakathoz az így néz ki:
  31. 2 likes
    No akkor az idezett irasmu szerint az alabbi a teendo: 2000-es fordulaton jaro motor, fogyasztok nincsenek bekapcsolva, a generator haza es + kivezetese kozott mert feszultseg 13.7-14.8V kell legyen. Ha ez nincs igy, akkor le kell szedni a feszultsegszabalyzora meno kisebb kabel(eke)t (dizeleknel ket ilyen van, benzineseknel csak egy). Ugy tunik, ezek kimenetek a generator szempontjabol, azaz a motorvezerlot ertesitik a generator allapotarol. Itt elteres van a fejlettebb verziokhoz (pl. J Astra) kepest, mert ott az L csatlakozo bemenet, amelyen a motorvezerlo mondja a generatornak, milyen feszultsegre szabalyozzon ( http://www.remyinc.com/Technician-Bulletin/RemyTechnicalBulletin_June_web.aspx ). Az F kimeneten a generator kozli a motorvezerlovel, mekkora terhelessel megy, ez a H Astran is ugyanaz feltehetoen (viszont csak dizeleknel van). Hogy aztan mit kezd a motorvezerlo ezzel a nagyon szep nevu (Generator Field Duty Cycle Signal) informacioval, azt nem tudom. Szoval ezen az egy vagy ket csatlakozon kell tovabb meregetni, es az eredmenyek fuggvenyeben a kovetkezo teendok allhatnak elo: - a kabelek, csatlakozok ellenorzese (zarlat, szakadas, stb.) - motorvezerlo csere - feszultsegszabalyzo (vagy ha nincs kulon, teljes generator) csere Ha megvan az elejen emlitett 13.7-14.8 volt, akkor az elobbi lepesek kimaradnak, es terheles mellett kell nezni, mi tortenik. Itt mar kisse elnagyolt a leiras, de vegulis arra lehet jutni, hogy vagy a (nagy aramot vivo) kabelek problemasak, vagy maga a generator, azon belul is a diodak. Ettol fuggetlenul generator cseret ir, pedig (legalabbis a 17DTH generatoranal) az ecat24 szerint van kulon egysegkent is diodasor + feszultsegszabalyzo.
  32. 2 likes
    Saab 93-s autóm eladó sorba került. A helyére (főnököm autóját) egy B Vectra i500-t választottam.
  33. 2 likes
    Nem gondolod, hogy illene egy kezelési útmutatót és egy szerelési útmutatót elolvasnod? Amúgy mi lenne ott hátul? Egyszerű logika! Hátsó ülésfűtés csatik...
  34. 2 likes
    Valóban feleslegesen rendelnéd meg, de abban igazad van hogy valószínűleg nem lesz hozzá elég az általam linkelt cucc. Leírom miért (és ezek első kézből való infók, nekem is JVC fejegységem van (bár nem ilyen, hanem KD-X 250BT), és onnan rendeltem hozzá az adaptert amit fentebb is linkeltem): Az általam linkelt átalakítóhoz is tartozik egy dobozka (az oldalon szereplő képnek ne higgy, az csak illusztráció), az sem csak maga a kábel, amit én megelégedéssel használtam is az előző (szintén JVC márkájú) rádiómhoz. Mivel a kormánytávhoz ragaszkodtam és az átalakító már megvolt, épp emiatt vásároltam másodszor is JVC fejegységet, csakhogy meglepve tapasztaltam hogy az átalakító 3.5mm-es Jack dugóját nincs hová dugni rajta (az előző fejegységen volt egy aljzat erre a célra, úgyhogy csak össze kellett dugni és már működött is), helyette egyetlen szál vezeték áll ki a rádió csatlakozójából, rajta a "Remote" felirattal (ezt csak azért írom mert ahogy nézem, az általad kinézett fejegységen sincs meg a Jack aljzat). Végül aztán valaki talán éppen innen a fórumból felvilágosított, hogy ez csak egyszerű spórolás a fejegység gyártójának részéről, és nem kell mást tenni mint vásárolni egy szerelhető mono Jack aljzatot, és a meleg ér forrszemébe (az aljzat csúcsába) beleforrasztod a rádióból kijövő vezetéket (a hideg érrel nem kell foglalkozni, a rádión keresztül kapja a testet), összedugod a Jack-et és már működik is. Szóval a fentebb linkelt átalakítón még további 100Ft befektetést igényel az ügy, mivel kell venned egy ilyet is hozzá, azt a kütyüt meg felejtsd el:
  35. 2 likes
    Érdekes ez a "prémium" benzin dolog. Szerintem, ha olyan gond van a kocsival, ami magasabb oktánszámú benzin használatától múlik el (válik észrevétlenné), az nem a probléma megoldását jelenti, inkább az elfedését-elodázását. Nem hiszem, hogy olyan szériák jöttek volna le a futószalagról, amik valami miatt, a többitől eltérően csak spéci üzemanyaggal hajlandóak normálisan működni. Jómagam 6-7 éve (szemeket eltakarni!) Auchan-kútnál tankolok 95-öst, mert az esik útba jövet-menet, és semmi jelét nem tapasztalom, hogy akár csak más márka 95-öséhez képest (költözés előtt Shellhez jártam, az volt közel) bármiféle változás történt volna. Azaz úgy működik, ahogy kora és előélete alapján kell - hibátlanul. Hiperszuper benzinnel még soha nem próbálkoztam, lehet, hogy azzal más/jobb lenne, de ebben szkeptikus vagyok.
  36. 1 like
    Bocsánat, hogy cask most válaszolok, de nem jártam errefelé mostanában. Teljesen elfolyt a kormányszervó kb 3 nap alatt. Először enyhén gyengébbnek éreztem a rásegítő hatást, aztán szép lassan teljesen megszűnt. Ez állítólag Opel Astra típushiba. Azon csodálkozott a szerelő, hogy ezt a 350k km-ert kibírta eddig. Kormánymű felújítás után viszont teljesen megszűnik a jelenség. Szóval elvileg elég egyszer hozzányúlni. Én egy bontott kormányművet tetettem be. 17 k - kormánymű csere 7k - futómű állítás 3k - szervoolaj Egyébként van egy jóember Velencén, aki konkrltan kormánymű felújítással foglalkozik. 50k úgy, hogy a tiédet otthagyod, és kapsz helyette egy jót.
  37. 1 like
    Tolok pár képet. https://goo.gl/photos/gMKNwFQ2qcxYQRZFA https://goo.gl/photos/ajej9DPJWJPbNM7B6 https://goo.gl/photos/nvUpw13BWJqixdWb7 https://goo.gl/photos/EDKUfwEt9SxfzyM28 https://goo.gl/photos/6byHMD6dPLeKmPsG6 https://goo.gl/photos/4uawRZqiXTAR1pmp9 https://goo.gl/photos/Y41Rm78t1HBXLuLj8 https://goo.gl/photos/NrvKEkjkd7j7DGP47 https://goo.gl/photos/Ww3dnyvaxa9BWkoU9 https://goo.gl/photos/5LPnK95feUj632nv5 https://goo.gl/photos/4zy7FRHeo3Q2HJRz8 https://goo.gl/photos/vMjSraD8TAvqFCDJ9 https://goo.gl/photos/YoaXJzyyDUH5QTwu6 https://goo.gl/photos/xDRC3f8wQgoZ3SnEA
  38. 1 like
    Ez a szelep nem kétállású. PWM segítségével, egy rugó ellenében tartja a tekercs megfelelő pozícióban (rés-szabályozás) a szelep dugattyúját. Úgy látom a DTR és DTJ (Denso) motorkódú autók romlanak el leginkább. Egy idő után ez a dugattyú felülete berágódik, ezért a finomabb mozgásokat nem tudja megfelelően követni, akadozik. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=636szelep1.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=971szelep.jpg Egyébként, ahogy írod sok oka lehet még az ingadozásnak, de a Denso pumpáknak úgy tűnik ez típushibája, az enyémben is (150000Km) a második dolgozik és néha ingadozik ismét.
  39. 1 like
  40. 1 like
    Adnék én neked felnit, de most k*vára nem vagyok otthon,.
  41. 1 like
    Sajnos összehasonlítási alapom nincs, mivel nem ültem sosem kettős tömegűvel szerelt Y20DTH-ban. Az biztos, hogy sokkal jobban remeg alapjáraton, mint az 1.7-es dízel, mert olyannal utaztam már.
  42. 1 like
    Nem biztos, hogy cserélni kell bármit is. Az is előfordulhat, hogy a bendixkerék akad a motor tengelyén. Mindenképp szét kellene borítani először. Egy kis csiszolás meg zsír csodákra képes. Tudom, ebben a helyzetben nem egyszerű...
  43. 1 like
    A G-astrákban már nincs alapból mindegyikben ABS? Amit láttam szerintem mindegyikben volt. A fékkopás jelző meg hol ilyen hol olyan, amivel találkoztam.
  44. 1 like
    Szia, A CD70 hangeroszabalyozo gombja egyszeruen javithato,cserelheto.Csak egy egyszeru kopasrol van szo. Keresd itt a forumon a Somi-t.O nagy guru ebben.Legrosszabb esetben 4 pattintassal cserelheto a teljes elolap is. Udv.:Szabi
  45. 1 like
    szia! a gumis topicot itt találod: kérdésedre válaszolva: én inkább vennék új gumikat, mint ismeretlen eredetű használtat. a crossclimate véleményem szerint messze nem "a legkevésbé rossz" hanem a két normális négyévszakos közül az, amit magamnak is meg mernék venni, elég csak alaposan végigböngészni a tesztek eredményeit és elvonatkoztatni a - szerintem - megalapozatlan szöveges lehúzásoktól. ha emlékeim nem csalnak, csak egy szempontból (talán jeges út?) volt gyenge, összességében viszont előkelő helyezést ért el. a fent linkelt topicban (illetve a G astra részben szintén van gumis topic) is érdemes böngészni, valaki írt már tapasztalatokat modern (Vredestein) négyévszakosról is. a sok huhogóval/vészmadárral nem kell foglalkozni. ;)
  46. 1 like
    Nekem China Clone van 2 autón simán felprogramoztam vele, nem kell se carpass se TECH2.....
  47. 1 like
    Ha ez lesz a baja, akkor kell venned egy sima távirányítós kulcsházat elektronikával (mondjuk ilyet, de vigyázz, ez nem jó gyári riasztóshoz!), aztán fel kell programozni az autóra. A programozáshoz valószínűleg el kell fáradnod Opel márkaszervizbe (nekik van Tech2-jük), mert ugyan Op-Com-mal is meg lehet csinálni, de ahhoz kéne a Car Pass-ról a biztonsági kód, ami meg neked nincsen ha jól emlékszem. Arra figyelj hogy mindenképpen új kulcs legyen, a használt azért nem jó mert amennyire tudom, ami már valaha rá volt programozva egy autóra, azt nem lehet másik autóhoz párosítani. Bár mondjuk hallottam olyat is hogy biztonsági kódot csak a gyári riasztós autókhoz kér a Tech2, és ebben lehet is valami, mert nekem se kellett, pedig anno én is márkaszervizben programoztattam...
  48. 1 like
    A benzintől felhígult olaj tapasztalatom szerint egy sima nívópálcáról vett szagmintával is elcsíphető. (persze a mérték nem állapítható meg ahogyan a határt sem tudom mikortól tekintendő káros mértékűnek) A benzin kiváló oldószere kellene hogy legyen mindenféle olajnak, nem hiszem hogy megengedett lenne a szétválásuk, ahogyan az olajaktól is megkövetelt tulajdonság mindenféle idegen vacak oldásban tartása. Az általam fellelt irodalom a benzin frakciójához 50-150/180C forráspontot ad meg, ezért a kartergázzal távoznia illene a benzin jelentős részének egy fentebb említett hosszabb autópályás üzem esetén. Szabad tér felé nyitott karterű rendszert semmilyen Euro norma mellett nem lehet csinálni, a visszavezetést pedig általában úgy szokták megoldani, hogy a szívóoldalról gyenge vákuum alatt tartsa a kartert ezzel is csökkentve minden irányba az olajszivárgás lehetőségét. A külső hőmérsékletnek valóban több effektje van, de szerintem a kipárolgásnál erősebben függ tőle a lejutó benzin mennyisége. Pl. nálam 0 fok alatt a szokásos ovi/bölcsi csapatszállító üzemódban hétfőtől péntekig a megtett km-ek 50%-a bemelegedési(dúsított) fázis, mely áprilistól szeptemberig a fele sem lehet.
  49. 1 like
    a veterán vizsgára kell majd pár eredeti alkatrészt venned rá :D
  50. 1 like
    Ellenőtizni kellene, hogy az elem jó-e? Ha jó, jöhet az elemtartó ellenőrzése. Ha az is, akkor a mikrókapcsoló ellenőrzése ill egy általános átnézés (minden a helyén van-e a nyákon/elektronikában) és tisztítás. Aztán megpróbálni feltanítani az autóddal. Ha így sem, akkor vagy halott a kulcsod vagy az autóban van a gikszer (ritka eset).