Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing most liked content since 2017-12-20 in all areas

  1. 6 points
  2. 5 points
    Itt is szoktam garázdálkodni, szóval: Boldog Karácsonyt!
  3. 4 points
  4. 4 points
  5. 4 points
    Boldog Újévet kívánok a fórumozóknak! Megvan már a 2017-es évi összesítésem: Év végi km óra állás: 345775 ebből az elmúlt 12 év alatt (mióta enyém) 190565 km-t tettem bele. Éves futott km: 12802 Összes benzin fogyasztás: 1000,5 lit A benzin átlag ára volt 2017-ben: 342,2 Ft/liter Átlag fogyasztás 7.81 lit/100km Összes költség: 428.364 Ft Ebből szerviz ktsg: 86.018 Ft, ebből csak mosásra: 6900 Ft ment el. 1 km összes költsége 2017-ben: 33,7 Ft.
  6. 3 points
    Nem én voltam, netről való a kép, de nem rossz. Ez még talán a Caravanba se fér bele csukott ajtókkal:
  7. 3 points
    Megterítve, levessel és frissensülttel? Az lenne ám csak az igazán extrém!
  8. 3 points
    Sziasztok! Én is megmutatom a 2017-es éves összesítésem a fenti minta alapján: Éves futott km: 1612km Összes benzin fogyasztás: 135,5 liter A benzin átlag ára volt 2017-ben: 352,3 Ft/liter Átlag fogyasztás 8,4 lit/100km Összes költség: 47740 Ft Ebből szerviz ktsg: 10000 Ft 1 km összes költsége 2017-ben: 35,8 Ft.
  9. 3 points
    Olvasd el a szabályokat. Ne használj telefonszámot, vagy email címet a hozzászólásban. http://www.opelforum.hu/forum/59-szabályok/ Ne Crosspostingolj – a témád, hozzászólásod mindig csak egy (1) fórumba illeszkedjen. Ne nyisd meg a témád több hasonló fórumban. Ne tedd fel ugyanazt a kérdésed több fórumban.
  10. 3 points
    Örömmel jelentem az olajnyomás kiváló, olajgomba kicserèlve ès minden jó!:)
  11. 3 points
    Minden kedves márkatársamnak sikerekben gazdag, boldog új évet kívánok!
  12. 3 points
    Új fa nincs, de megkapjátok a régi fényképét: Boldog Karácsonyt!
  13. 2 points
    Alapvetően nem az a problémám, hogy tévedsz. Ez az emberek velejárója, ahogy a régi magyar szólás is említi. Az a gondom, hogy valaki segítő szándékkal leír valamit és Te egyből próbálod az ellenkezőjét állítani úgy, hogy utána leírod ezt a mondatot. (Lásd fent!) Ne haragudj meg, de már kissé unalmas számomra ez a stílus. Miből gondolod, hogy macerás a kiszerelés? 2db torx csavar és egy elektromos csatlakozó okoz gondot egy majdnem autószerelőnek? Feltehető, hogy a kipufogógáz vissza-szabályozása okán kissé kormos lehet a dolog, de hogy utána mindettől annyira elduguljon, hogy bármi problémát okozzon? Igen, feltehető! Nézz meg egy metszetet az EGR-szelepről és akkor nyilvánvalóvá válik, hogy a hibát nem dugulás okozza, hanem a szelep tengelyének kokszosodása amely ezután megragad és akadozva fog nyitni-zárni. És végül, de nem utolsó sorban a videó teljes pontossággal mutatja be az EGR-szelep tisztítását. Ha jól megnézed akkor még az is benne van, hogy az 5db elektromos láb közül melyik kettőt kell megtáplálni ahhoz, hogy ki tudd nyitni a szelepet. Én is pontosan így csináltam addig amíg a szelep teljesen meg nem adta magát. Azóta vettem egy gyári szelepet amit kifordítottam és levakoltam a helyét. Ha kell akkor ezt is le tudom írni részletesen. Hidd el én is sokat tudok a G Astráról, de nem mindent!!!! 15 éve van meg a jelenlegi autóm és már előtte is F Astrám volt. 2004-ben regisztráltam a fórumon és azóta is napi szinten olvasom. Ami plusz extra belekerült ahhoz a segítséget mind itt kaptam nálam okosabb emberektől. Voltak már itt mások is akik hasonló stílussal próbálkoztak, de Ők mind elkoptak. Nem akarlak megbántani, de ez már kikívánkozott belőlem. Természetesen ezek után is szívesen segítek, ha tudok.
  14. 2 points
    Én csak kutyákat ,tűzifát, meg építőanyagot szállítok.Extrém dolgokra van Tranzit.
  15. 2 points
    Sziasztok! Már régóta szenvedtem a töltésemmel, ma végre megoldódott! Felkapcsolt fogyasztókkal max 13.3 v töltést lehetett mérni akkun+ veramon szerint. Gyári préselt saruk levágva, új saru fel és azóta jó!! Gondoltam leírom, hátha valamikor Valakinek segítség lesz......
  16. 2 points
    Egyetértek abban hogy a sedan vagy coupe (a külön csomagterű) autók éppúgy vállalhatóak mint a praktikusabb társaik, de más okból. Egyfelől én mindig is emocionális viszonyban álltam az autóimmal, a praktikum nem érdekelt, az sokkal inkább hogy jól érezzem magam benne, és ennek része az is hogy az autó hogyan néz ki. Ebben egyébként az olaszok a nagymesterek, az Alfa 156 kombijának például kisebbre sikerült a csomagtartója alapállapotban, mint a négyajtósnak, egyszerűen azért mert így néz ki jól. A praktikum senkit sem érdekelt ez esetben. Ezenkívül azt gondolom hogy ha valami nem fér bele a csomagtartóba, akkor annak nem ott a helye (és akkor sem ha összekoszolja a csomagtartót, bár ez más kérdés). Én ugyan még sosem próbáltam hűtőszekrényt vagy betonkeverőt vinni a csomagtartóban, de ha ez lenne a feladat, nem azon kezdenék el gondolkodni hogy hogyan tudnám mégis berakni valahogy, hanem hogy honnan szerezzek olyan autót kölcsön, amibe belefér.
  17. 2 points
    Nekem is ilyenem van. Hát ... nem akarom elvenni a kedved. Nem rossz motor, de a jó nem ilyen. Bár újabban mindegyiknek van valami nyűgje. Nem véletlenül (hideg)indításkor van ez a kerregés pár mp-ig? Az opelmuhyel.com-on van egy összehasonlítás a Z16XEP és Z16XER-ről. A Z16XER-ről írottak igazak az A-ra is. Nekem 120.000 körül kezdett olaj megjelenni a hűtővízben. Nem is igazán olaj, hanem "kávéhab" (olajemúlzió). Az olajhűtő tömítése vagy maga az olajhűtő okozta de mivel mindkettőt cserélték ezt már sosem fogom megtudni. Nálad már valószínűleg ezeket cserélte az előző tulaja. Ha nem, akkor a te motorod jobban sikerült Szóval erre figyelj majd oda. Ha csak a fordulatszámmérőn látsz ingadozást, akkor nem kell vele foglalkozni. Szerintem ez "normális". Változó időközönként a termosztát is megadja magát. (az első úgy emlékszem 30.000-ret bírt a második 110.000-et) Ez is elég borsos mert vezérelt. Kb. 30.000. Hirtelen most a motornak más nyűgje nem jut eszembe. Amúgy nem rossz autó. Én próbálom szeretni csak nem hagyja magát.
  18. 2 points
    Én kéremszépen 67 éves vagyok, s tényleg azt tanultuk valamikor a '70-es években a gépészet-technológia órán, hogy alumíniumot sajna nem lehet. (Rezet is csak borax-szal) Rá is csodálkoztam erősen, mikor egyszer benn a gyárban mégis láttam. Igaz - fröcsögött a pálca, mint állat (mint amikor az ember villannyal hegeszt horganyzott csövet), de akkor máris tanultam valamit ... ne mindig higgyek a tankönyveknek! Amit nekem összehegesztettek később általam kiszabott lemezekből - igaz - nem is kimondottan szépek rajta a varratok, de céljának nálam bőven megteszi. (Az otthoni FÉG gázkonvektorokban párologtató edények, darabonként 6 literesek. Amit eredetileg zománcozottban és gyárilag adnak hozzá, az meg talán ha 3 decis!)
  19. 2 points
    https://videa.hu/videok/jarmuvek/buek-WwppdqFey1w9PRJ8 Minden fórumtársamnak Hibamentes, CSAK Szerelemből Szerelős Boldog Új Évet Kívánok!!!!
  20. 2 points
    Ezúton szeretnénk megköszönni az eddigi kitüntetett figyelmet, valamint boldog és sikerekben gazdag új esztendőt kívánunk minden kedves Opelesnek!
  21. 2 points
    Pontosan! Éles csípőfogóval a lábakat tőben levágni az alkatrészről, majd egyenként kiforrasztani a lábakat. Így nem sérül meg a NYÁK. Sok féle nyomógomb (kapcsoló) létezik. Nem ajánlott a túl kis nyomásra kapcsoló gomb! Kell hogy érezd, mikor nyomod meg. Ha zsebreteszed és kinyitja az autót nem olyan kellemes...
  22. 2 points
    Ha Kaposváron járnál tudnák neked segíteni. De nem is a visszaforrasztással van a baj, mert az könnyen megy, inkább a szétszedéssel. Kiforrasztáskor általában darabokban érdemes leszedni hogy ne kelljen agyonhevíteni a nyákot.
  23. 2 points
    Tegnap hatalmasat szívtam! Történt, hogy pár napot kint állt az autóm, s közben volt eső is, és észrevettem, hogy beázik a csomagtartóm!! Óó hogyaza!! Elkezdtem nyomozni, bontani. Baloldalt, volt vizes az alsó filc, meg az elsősegély doboz ürege is vizes volt, meg felette is. Kédert levettem egy jó szakaszon, kitakarítottam a dzsuvát. Közben lebontottam baloldalt minden kárpitot is. Kannából locsoltam a kérdéses részt, de csak befolyt valahol. Több óra kinlódás után kijött a párom, és aztmondja, bakker ott folyik be a viz ahol a vezeték bemegy a kaszniba, bal fent. Oo, s tényleg igaza volt, (ezért is érdemes nőt tartani )! Az a gumi gégecső ahol bemegy az kaszniba, az lötyög az idő vasfogától, meg ugye felnyitva a hátsó ajtót oda folyik a viz is és belül végigfolyva a kaszniba a csomagtartóba landolt. Kap majd vmi nem ecetes szilót, oszt kész! Csak azért irtam le ilyen hosszan, ha másnál is vizes csomitartó bal fele, itt kezdjen el kutakodni!
  24. 2 points
    Szerintem a diferenciálmű nagy fogaskereke a váltó legalsó pontját is eléri így akkor is van kenés ha kevesebb benne jóval az olaj mint kellene. Tehát nem szárazon fut, az más kérdés hogy jobb ha szinten van. Ha az ellenőrző csavarban van mágnes akkor ott megtalálod a fémreszeléket, már ha keletkezett.
  25. 2 points
    Az előttem szólónak igaza van a diagnózist illetően, annyi kiegészítéssel, hogy az X18XE1-hez F17 jelű váltó tartozik, ennek a szintellenőrző csavarja pedig a féltengely belső csuklója mögött, a váltó bal oldalán található. Akkor van benne elegendő olaj, ha ezen a szintjelző csavaron éppen kicsordul. Utántölteni a kapcsolószerkezet melletti légtelenítőcsavarnál tudod a váltó tetején (vagy az előbb említett szintjelzőnél is, de ott csak fecskendővel), ha teljesen üres a váltó, akkor kb. 1,6 liter kell bele.
  26. 2 points
    Békés, boldog Karácsonyt mindenkinek!
  27. 2 points
    Nekem sem volt vele bajom. Tudtam a helyén kezelni a modorát Tény hogy nagyon jó katalógusai vannak, és nem fél használni
  28. 2 points
    Szoktam ott olvasni.Van egy stílusa az már biztos de engem nem zavart.Annyi hülyével vagyok körülvéve hogy ő már felüdülés volt számomra
  29. 2 points
    BA 15S 13SMD nanyobb fény mint a hogyományos izzó de már van ettöl többledes.
  30. 2 points
    Ez nem igaz, volt saját topikja de többszörös reg miatt ( így tiltakozott a nem klubtagok 5 hsz/ nap-limit ellen) ki lett dobva így a topik is megszűnt, aztán még sokszor visszajött, egy klubtag ( személy szerint én) felajánlotta neki az ismételt topiknyitást ha normálisan viselkedik és betartja az egyébként tök egyszerű szabályokat mert volt igény a szakértelmére, ( szerintem nem volt szakértelme, de ezt nem én döntöm el) de kommunikálni privátban vagy más formában normálisan kapcsolatot teremteni nem lehetett vele. Aztán sokadszorra az utolsó ip címét is tiltva lett végleg kidobva. Rajta kívül erről senki nem tehet.
  31. 2 points
    Köszi, tudom h ő tanácsolta és "hirdette" mint helyettesítő termék (azért is a Febi-t vettem, az elérhetőbb több helyen), csak most megvédhetné a 2014-es álláspontját... Bár ha ez olyasmi összefüggés mint a dexos2 és a GM-LL-A- /GM-LL-B-, akkor nem hinném h a kocsinak kárt okozna, mert továbbra is tartom, hogy a 2002-ben összerakott egységek nem olvasgatják a változó követelményeket/ajánlásokat. Persze attól még ha lehet, menjen bele a korszerűbb, higgyük el a mérnököknek h az jobb lesz mindenkinek.
  32. 1 point
    Szerintem a tolató kamera jó ha a kocsi fenekén van lent, ( rendszámtábla keret) mert igazából az ami a leghamarabb odaér tolatáskor bármihez is. Nem is tudom a gyáriakat hová teszik, munkatársamnak van egy E Corsája meg is nézem rajta hétfőn.
  33. 1 point
    Igaz hogy is fújná oda a vizet a tetőről... Hülye vagyok
  34. 1 point
    Azon nincs.A hátsó ajtón van a spricni.
  35. 1 point
    Én is néztem de ahogy megláttam az akkor még 2450Ft árat elkezdtem keresgélni, hogy nem lenne e inkább máshol és akkor találtam ezt http://www.hzautosbolt.hu/VW-konszern-utangyartott-antenna-talp-tomites Amit tgabika76 is említett kivágni és áthúzni az antenna talpon bontás nélkül. Vagy pedig egy másik lehetőség https://auto.jofogas.hu/fejer/Antenna_talp_tomites_elado__73225106.htm Ezt már vágni sem kell. Meleg vízben megpuhítani vagy szilikon spray-vel síkosítani és áthúzni a talpon. Én most ezt a tömítést várom. Már elindult a postán, de nem sikerült ideérnie hétvége előtt. Hétfőre viszont meg lesz remélem és akkor be tudok számolni mennyire is jó az autóhoz. A Caravan-hoz is van ablakmosó az antenna talpon ugye?
  36. 1 point
    Igen, ez jó, ilyet vettem én is (bár ennyiért 3db-ot kapsz Kínából ), annyi különbséggel hogy a belső felét kicsit ollóval meg kell dolgozni (nagyobb lyukat kell rá vágni), és akkor bontás nélkül, felülről cserélhető. Sajnos nem valami szép minőség, árnyalatnyival szürkébb mint a gyári, de a célnak megfelel, avagy ennyi pénzért ne legyenek elvárásaid.
  37. 1 point
    Induljon a 2018-as év! A legjobb Opeles programok, Opel találkozók. OTFM V. Szezonnyitó Találkozó 2018-02-17 15:00 AMTS - Nemzetközi Automobil és Tuning Show 2018 2018-03-23 - 2018-03-25 Dragracing Ob + Opel meet 2018-03-31 III. Hungarian Blitz Ring - Opel Találkozó 2018-04-28 (MOTE szervezés) Arrabona Opel Team és MOBAK - Szezonnyitó Opel Találkozó 2018 2018-05-11 - 2018-05-13 Folyamatosan frissítve. A változás jogát az adott program szervezői fenntartják.
  38. 1 point
    Elektromos rendszeren bármit matatsz kösd csak le, meddig tart?
  39. 1 point
    Én Tyc et vettem a Hella helyett.Csak az ára miatt választottam.Hella mérföldekkel jobb.
  40. 1 point
    Időrendi sorrendben írom, egy részük természetes, gyakori cserések. Vétel után első műszakira: vezérlés, összes folyadék, féktárcsa+betét, 2db első lámpa, kutyacsont, 2db hátsó fekmunkahenger, termosztát, kormány gömbfej 2db, középső-hátsó dob, vízhűtő. Majd: toronycsapágy 2db+toronyszilent+ első rugók, axiálcsukló. Aztán szelepfedél tömítés majd hengerfejtömítés, gyújtótrafó aztán két első kerékagy. Nyáron szerencsésen egy vaddisznó.... miatta: lengőkar, újra vízhűtő+klímahűtő csere, 1db fényszóró+1db ködlámpa, zárhíd+első lökös csere. Most esedékes: vezérlés csere, 4db lengéscsillapító, fékdob csere 2db, lassan generátor felújítás+klíma kompresszor is sír már egy ideje.... Amúgy imádom a drágámat főleg hogy nem lehet mellette unatkozni! Ui: néha, de tényleg csak néha felgyújtanám!! Van egy corollánk is 2005 ös na az a nyugalom szigete...
  41. 1 point
    Igazán vizes csak a pótkeréknél és olyan mintha onnan szívná fel a párát.De tegnap megnéztem és köszönöm a választ a kábelvezető kis gumi a csomagtartónál el van szakadva.Ezek szerint lesz mit kicserélni.Elképesztően idegesítő probléma! Nagyon szépen köszönöm a választ !
  42. 1 point
    Meg kell nézni lehet ennyi plusz még elfér befelé. Vagy nem húzza le teljesen az ablakot, úgyis tél van.
  43. 1 point
    Köszönöm Zotya a segítséget, ez hasznos volt
  44. 1 point
    Én akkor már cserélném a dekni tömítést is. Legalább kissé belelátsz. Nézz alá nem olajos-e a dekni, nekem onnan fogyott.
  45. 1 point
    Szia! Az antennát én is javasolnám nem nagy összeg kb 3 ezer ft az új. Vaterán is találsz, de van bárdiba is. Nem bonyolult a csere sem annyira.. Fejegységet én 2 éve vettem. Nekem is szempont volt a bluetooth, usb, és, a cd mechanika és, nem akartam, hogy más színe legyen a többi belsőtöl kijelző, műszerfal így döntöttem a jvc kdr 971 BT melett. Nagyon sok színt be lehet állítani rajta így egyforma minden a kocsiba van róla képem is ha érdekel. Mondjuk ez akkor 45 ezer ft volt, de nem bántam meg.. egyszer kell jót venni. De ha neked nemkell CD mechanika akkor találsz olcsóbban is! https://www.arukereso.hu/fejegyseg-c3617/jvc/kd-r971bt-p328111015/
  46. 1 point
    Sziasztok. Sehol nem találtam Zafira A biztosítéktábla kiosztást, ezért letöltöttem egy kézikönyvet amiből kimásoltam, hátha jól jön másnak is.
  47. 1 point
    Elvileg igen, maga az üres blokk öntvény ugyanaz, sőt a főtengely, hajtókar és dugattyúk is megegyeznek, de semmi több. Se a motor alépítménye (olajteknő), se a hengerfej és attól felfelé nem stimmel semmi.
  48. 1 point
    Remélem Te is tudod hogy ez nagy butaság. A KGFB-nak is a kárkori állapotot/értéket kell kifizetnie. Minden avultatnak. Nekem körbemérte a kocsi, hátha bele tud kötni, nem tudott, hibátlan gyári elemeket/gyári állapotot talált, mégsem fizetett teljes kártérítést. Vagy vigyem szervizbe, csináltassam meg számlával, fizessem ki és lehet alkudozni utána a biztosítóval h abból mennyit fogad el. 2. verzió: leadod szerződött műhelybe és ők kezdenek egyezkedni a biztosítóval majd megmondják h mit tudnak kihozni az adott összegből. De. Olvasd át a kötvényed, érdemes. Simán elhajtanak, nekik egy pereskedés vagy egy ügyfél nem ügy. Nekik van sok pénzük és idejük eljátszadozni, max a végén mégis nyersz aztán akkor talán fizetnek.
  49. 1 point
    Avultatás CSAK a cascónál van. A kötelező biztosítás viszont KÖTELES a teljes kárértéket levonás nélkül téríteni! Beszedi azt utána bőven a károkozótól (átminősíti a bónusz-maluszát, stb.) Bár egy nagyobb teherautónál vagy kamionnál mindig eleve a díjtétel a maximumon van!! Nekem is pampogott valamit az első szerviz, hogy van ám a kötelezőnél is ilyen önrész, de erre én egyből otthagytam őket, mint szent Pál az oláhokat! Ahol pedig megcsinálták, engem kár-ként utólag egy árva fillér se terhelt. Lehet, hogy most valóban új alkatrészek vannak benne, de az engem valójában NEM ÉRDEKEL! Attól nekem nem lett drágább vagy sokkal értékesebb a 13 éves autóm! És akkor se lenne az, ha mondjuk - netán eladása előtt - szépen és jól láthatóan rá lenne jól festve, hogy ezek már mind értéknövelő tényezős alkatrészek! Az nagy vicc lenne! Nekem az volt a káreset utáni helyreállításban a lényeg - én az eredetinek látszó állapotot AKAROM (nem szeretném - igenis - akarom) látni! Mindezt a második karosszériás szerviz nekem simán hozta is. Ha ezeddig 7 ezer - állítólagos saját avulási forinttal - tudtad intézni a károd helyreállítását, akkor ott bizony szépen átvertek! Mert ILYEN NINCS!
  50. 1 point
    Hibakód kiolvasás Pedál teszttel! (Astra H, Zafira B, Vectra C, stb.) Szinte az összes évjáratban kiolvashatóak a tárolt hibakódok az autóból a pedál teszt segítségével, majd beazonosíthatóak az Opel Műhely oldalán!
×