Ranglista


Popular Content

Showing most liked content since 2017-01-24 in all areas

  1. 6 likes
    Teljesen rendben van a hozzászólásod, de a végén a szösszeneteket miért kell beszúrni?! Ha elhagynád az emberek még értékelnék is a tudásod!
  2. 5 likes
    Sziasztok! Többször írtam már ide az Z16XE g-s astrámról. Mindig segítséget kértem, hogy adjon tanácsot valaki, az autó miért rángat, és nincs benne erő. Jelentem a mai napon 3 év és 550 ezer forint után megoldódott a probléma. Nem illeti dícséret azt a 5 szerelőt, akiknél az autóm megfordult, és szinte teljesen felújították a kocsimat anélkül, hogy egy egyszerű szarvashibát észleljenek. De nézem a jól oldalát, van egy nagyjából gyári autóm. Az utolsó tanács, amit itt adtatok, mikor elmondtam, hogy 4 bar a kompresszió nagyjából minden hengerben, és újra szét kell húzni a motort, az volt, hogy ne húzzuk szét a motort, nézzük meg a vezérlést, mert gyanús az egyformán kicsi kompresszió minden hengerben. Én a vezérműtengelyek összekeverésére gyanakodtam, és megkértem egy általam választott 6. szerelőt hogy semmi mást ne csináljon, csak nézze át a vezérlést. Ő megerősítette, hogy még a cikkszám is egyforma a vezmű tengelyeken, nem lehet őket összekeverni. Majd javasolta ő is a motor szétbontását, és alapos vizsgálatát. Én a bevált módszert követtem, elmentem a sarokba sírni, majd a családi kassza teljes tartalmát kezdtem számolni az újabb körre. Ekkor hívott a 6. szerelő, hogy szánt még ő egy kis időt erre a motorra, mert zavarta a dolog. Az eredmény pedig találat a főtengelyen lévő vezérműszíjat meghajtó fogaskeréknél. Alábbi linkeken a fogaskerék, és a főtengely vége. http://www.kephost.com/image/wAED http://www.kephost.com/image/wAEn Bizony, a főtengelyen lévő ékpálya mellé a fogaskerék még egy ékpályát készített magának. Köszönöm a tippet a vezérlésről, mert az előző 5 szerelő már fente a kulcsát, hogy újra szét kell azt a motort bontani. Persze a vezérlést átnézni most sem akarták. Nekem mostantól a kedvenc számom a 6-os, és az autómnak új háziorvosa van, aki kigyógyította a rákból! Talán akkor lennék még boldogabb, ha ez az írásom segítene valakin, aki hasonló cipőben jár. Bár arra elég kicsi az esély, hogy ennyi idióta szerelő van máshol is. Üdv: Egy boldog G-s Astra tulaj.
  3. 4 likes
    Pár hét pihenő következik.
  4. 4 likes
    Egy 12 éves hozzászólásra válaszoltál. Az szép volna ha a betét szabályozná a tárcsát. Hamarabb kopik a betét a tárcsához.
  5. 4 likes
    "Nem vagyok benne biztos, hogy ez jó ötlet, de legyen!" - Omega TD Mikor kezdtél Opelezni? A rövid válasz nagyon régen! A hosszabb a következő: A legelső saját nevemen lévő autó, egy 1982-es évjáratú OPEL KADETT D 1.6D volt. Sötétbarna színben, 4 ajtós kivitelben. 1997-ben aztán jöttek a többiek. A mai napig megvan a 1995-ös 2.5TD, padlizsán színű Omega Caravan, ami 2002-ben került hozzám. Ezt követően jött a 3 literes 24 szelepes piros A Omega Sedan 2005-ben, majd 2006-ban az első Kadett Cabrio kék színben, 2 literes 8 szelepes, a legendás C20NE motorral. Utána 2008-ban szürke színben 2 literes 16 szelepes 1996-os évjáratú Omega Caravan jött. Követte 2010-ben egy jobb állapotú Kadett Cabrio, elektromos ablakokkal és tetővel sötétszürke színben 1.4 literes 75 lovas motorral. Később 2014-ben, ami szintén a mai napig megvan, Kadett Cabrio elektromos ablakokkal és tetővel piros színben C20NE motorral. Milyen nehézségeken mentél keresztül? Nehézség??? Nekem!?! Viccelsz?!? Ha azt nehézségnek vesszük, hogy egy használt autót a megvétele előtt illik átnézni, vagy átvizsgáltatni, utána pedig alap a folyadékok és szűrők cseréje, valamint illendő a kopó alkatrészeket is cserélni. Ezek a dolgok biztosan van akinek nehézséget okoznak, pedig nem kellene, hogy így legyen. Mit jelent az, hogy szereted az autókat? Úgy is kérdezhetném: mit lehet rajtuk szeretni? A kérdés jó! Van aki használati tárgynak tekinti. Nálunk "szükséges használati eszköz". Én elvárom, hogy jól működjön, tehát elvigyen A-ból B-be, viszont ezért foglalkozni kell az autóval, ami jár, azt neki is meg kell adni. Értem ezalatt a takarítást, szervizelést, folyadékok, szűrők, szíjak, kopó alkatrészek megfelelő időben való cserélését. Milyen típusú autókat próbáltál ki? Melyik fekszik neked a legjobban? Az A és B Omega szinte minden típusát klubon belül, a Lotus Omega kivételével, valamint a fenti leírásban szereplő Kadettokat. Családon és baráti körön belül próbáltam F/G/H Astrát, C/D Corsát, A Merivát, A/B Zafirát. Ezen kívül rendszeresen használok más - Skoda, Mercedes, Volkswagen, Renault - típust is, de itt most az Opelekről kell, hogy szó legyen. Mindegyik másért fekszik jól. Ha a sajátokat nézzük, az Omega csomagterét és kényelmét jóformán semmi más nem adja vissza. A Kadett Cabrio fürgeségét, gyorsaságát és nyitottságát nehéz szavakba önteni, ez olyan amit érezni és átélni kell. Van kedvenc Opel típusod? Igen a sajátjaim mellett, nagyon bejön a régebbiek közül a Monza és a Lotus Omega, az újak közül az Insignia. Melyik autódra vagy a legbüszkébb? Ha sikerül olyanná varázsolni, amilyenné szeretném, akkor a padlizsán Omega és a piros Kadett. Egyébként a sötétszürke Cabrio, amely megóvta az életem. Kezdetek óta MOTE tag vagy, de alig jársz rendezvényeinkre. Jelenleg hogyan tartod fenn a motivációdat? Nem akarok közhelyekkel jönni, mert az rám végképp nem jellemző, de nem biztos, hogy csak én nem járok a régiek közül. Amúgy mindig azt mondják, hogy mindenkinek arra van ideje, amire akarja. Sajnos ez sem mindig igaz, mert nehéz összeegyeztetni, hogy a családra is jusson idő, találkozókra is, meg mindenre. Ráadásul megváltozott a munkarendem, ami ezt szintén hátráltatja. No meg voltak/vannak vélt, vagy valós konfliktusok fórumtagokkal, amelyeket nem akartam még inkább elmérgesíteni, de úgy döntöttem idén megpróbálok ezen változtatni és a netes problémákat lerendezem In Real Life! Amúgy pontosan az motivál, hogy a MOTE-n belül, valamint egyéb találkozókon kialakultak barátságok, haverságok és ezt mindenképp szeretném további személyes találkozókkal megtartani, frissíteni. Karakteres ember vagy. Talán sokszor túl szókimondó is. Mely 3 tulajdonság segített leginkább céljaidhoz? Inkább úgy fogalmaznék, hogy nyers, reális és igazságos. Elgondoltam, hogy az előző mondatot elolvasva, mennyien fognak felhördülni és ez mosolyra fakasztott. Sajnos nem bírom az okoskodást. Nem az a baj, hogy esetleg valaki valamit nem tud, hanem az, hogy lusta a utána nézni. A céljaim eléréséhez nem ezek a tulajdonságok segítettek, hanem sok munka és kitartás, valamint egy toleráns család magam mögött, aki elvisel. Mit tanácsolsz a mai fiatal srácoknak akik az autót választják hobbinak? Igazán nem tudok mit tanácsolni a mai fiataloknak, épp elég a saját gyerekeimet nevelni, nem tudom és már nem is akarom megváltoztatni az egész (opeles) társadalmat. Aki tényleg autót, ezen belül Opelt választ hobbinak, jóval könnyebb dolga lesz, mint nekünk 20-30 éve. A netes fórumok és oldalak tele vannak mindenféle információval, csak el kell olvasni. Nincs olyan, amit ne lehetne megtalálni. Aki kapott a szüleitől rendes nevelést az megkeresi és elolvassa, ha mégsem talál esetleg kérdez. De az, aki arra lusta, hogy saját autója kezelési könyvét elolvassa az menthetetlen. Mit gondolsz az Opeles közösségekről, trendekről? Őszintén? Melyikről? Jót, rosszat vagy az igazat? Na jó legyen! Akkor első körben a MOTE! 2002 november, közösségi ház, aztán 2003 tavasza Soltvadkert, nyár Fót, 2004 nyár Fót. Aki ott volt az átélte, vannak fényképek, de azok nem adják vissza azt a fílinget. Nagy dumálások, ökörködések, piálások. És rengeteg autóbuzulusz. Neveket nem írok, aki elolvassa úgyis tudja, de ezeken a talikon még nem a mesterkéltség, meg a mai társadalomra jellemző álszentség volt jellemző, hanem az őszinteség. Lehet azért mert fiatalok voltunk, lehet másért. Aztán később a MOTE elment egy olyan irányba, ami igaziból nem az én világom. A mennyiséget a minőség fölé helyezte, valamint mindent ennek rendelt alá. Lettek is ebből konfliktusok, mivel ennek nem voltam híve, szóvá tettem. Később bizonyára erre más is rájött és változtak dolgok a klubon belül és végre pozitív irányba. Valószínű az a fíling nem tér vissza, mint az elején, de én sem vagyok tinédzser és nem is 2003-at írunk. Második körben a Opel Omega Baráti Társaság, melynek most nem működik a honlapja, átalakítás alatt van. Ez egy kis ingyen reklám volt. De a klub változatlanul működik 2003 novembere óta, azaz immár lassan 14 éve. Nem hivatalos bejegyzett klub, mint a MOTE, ezért baráti társaság a neve. Pont ezért nincs elnök, titkár, nincsenek funkciók. Rendszeresen szervezünk találkozókat, az évek folyamán kialakultak helyek, ahová visszajárunk. Régebben az index autós fórumán - ami ugyebár a MOTE egyik bölcsője is - nyilvánosan lettek a találkozók hirdetve, manapság sem vagyunk zártkörűek, csak a helyekre ahova járunk véges szállás kapacitással rendelkeznek. Végül, de nem utolsó sorban a magukat kluboknak nevező, internetes portálokon és közösségi oldalakon szerveződő formációkról. Mivel sajnos semmilyen szűrőt és szűrést nem igazán alkalmaznak az adminok, bárki beléphet, igaz, a nagyon nem odavalók rövidesen eltűnnek. Sajnos a szűrés hiánya miatt, ezek a formációk - némelyek kivételével - tele vannak rengeteg rossz információval és tanáccsal. Néha azért olvasni jó dolgokat, de ez egyre ritkább, sajnos. Ezeket mindenki csak saját felelősségére alkalmazza. Most kellene valami frappáns végszó, vagy zárószöveg!?! Attól, hogy valaki vesz egy Opelt még nem biztos, hogy "Opeles" és akar valamilyen közösséghez tartozni. Valamint az sem garancia, hogy egy Opel tulajdonos jó arc, csak azért, mert Opelje van. Mit akartam ezzel mondani? Ha eddig nem jött át, akkor gáz van - lehet, hogy velem. Tehát nem az autó teszi az embert, hanem az emberség. Lehet Opel tulajdonos is jó és nem jó ember, de ha a márka iránti szeretet és rajongás hozza össze a társaságot, már megérte... Írta: Omega Td
  6. 4 likes
  7. 3 likes
    Én meg már építek vissza mindent eredeti izzósra.
  8. 3 likes
    Bocs hogy ezt mondom de ha tényleg így jártál akkor egy kicsit láma voltál.... Én a helyedben nem fizettem volna ki ha tudom hogy pl a szélvédőnek nincs baja.... Elvittem volna máshova vizsgáztatni.
  9. 3 likes
    A függönylégzsák az elöl ülő fejétől a hátul ülő fejéig terjedő hosszban nyílik ki. Ami biztos, az a B oszlop: az azon lévő műanyag patent AIRBAG feliratú minden esetben. Az A és a C oszlopon változó, hogy szerepel-e a felirat. Érdekesség: a patent hátulján két cikkszám szerepel, a sima és az airbag feliratos, emiatt a gyártásnál gondolom csak az egyik öntőformát kell cserélni. Szóval az A oszlopon van a légzsák kinyíláskori feszességét biztosító heveder rögzítése, és bizony amikor nyílik, akkor roncsolja a tetőkárpitot. Másik érdekesség, hogy a modellfrissítéssel változott a légzsák kivitele is. A gyújtópatron hátulról a B oszlophoz költözött, így elöl és hátul hasonló ütemben nyílik. A vezérlő egyszer programozható, akkor felismeri a légzsákokat (4 vagy 6) és ezen elvileg nem is lehet változtatni. Azért csak elvileg, mert a vezérlőt is ki lehet nullázni az eeprom átírásával (kiforrasztás után), és újra lehet "egyszer" programozni. Bocsánat, ha hosszúra sikeredett, a saját autómba építettem be függönylégzsákot utólag, akkor szeretem ezeket az infókat.
  10. 3 likes
    Bocsi, csak halkan és szerényen kérdezném meg, hogy az utóbbi néhány oldalon miért 1-2 bejegyzés szól az " ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek" rovatról? Szerintem ha valaki ide téved, akkor sokáig olvashat, mire választ kap a kérdésére. Javasolnám, hogy egy másik topicban "Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról" folytatódjon az eszmecsere. Béke Veletek.
  11. 3 likes
    Igen. Minden 6. szerelő ismeri
  12. 3 likes
    A motorfék rendszeres használatával éves szinten lehet sokat megtakarítani. Nemcsak üzemanyagban, ha fékbetétben is. - Megfelelő vezetési stílus (vannak akik eleve képtelen erre, mert azt mondják magukról, hogy dinamikusan vezetnek, pedig csak szarul) - Megfelelő hely és forgalom ismeret (enélkül nem lehet a forgalom többi résztvevőjének zavarása nélkül motorféket használni) - Vezetési rutin, gyakorlat (szerintem több 10 ezer km-es vezetési rutin kell, ahhoz, hogy tudat alatt, ösztönösen használd a kocsidat, így a motorféket is) Pl. ha közúton minden település 50-es tábláját megtudod úgy közelíteni, hogy sosem! fékezel és 90-100-ról motorfékkel lassulsz le, ugyanez piros lámpa megközelítésnél, kereszteződéshez közeledésnél stb... Lejtőn lefele sosem használsz féket, ismert belátható kanyarokat fékezés nélkül veszed be, azaz motorfékkel Így a napi 0,5 liter vagy néhány dl. az havi és éves szinten sok-sok 10 litert tesz ki, sok pénzt... plusz a fékbetét. Látható, hogy az itteni tulajok ugyanazon' autói között akár 1-1,5 literes fogyasztási különbségek vannak. Ennek számos oka van. Nem egy tényező miatt alakul így. De évi 10.000 km. futás alatt ez pl. 150 liter, ami 50-60.000 Ft... Sok esetben ez a sofőr lábában van és így néhány pár új cipőt árát is elfüstöli a kipufogón.
  13. 3 likes
    Ne haragudj, de totál nem értelek... Mi volt anno 2007-ben a Classic II kategóriában még? Mert ne hasonlítsd egy 2007-es Octavia-hoz vagy egy 2007-es Focus-hoz és sorolhatnám, mert ez egy low budget modell. Hasonlítsd pl az én 2002-es felszereltségű autóm egy 2002-es Megane-hoz vagy 2002-es Focus-hoz és stb, máris látszik hogy egál a dolog (felszereltségi szinteket összevetve, nem egy alap Astra G-t egy Focus Ghia-val, ott az Njoy-t nézd)... A low budget kategóriában akkor szerintem a Logan első generációja volt, ahhoz mérten máris nem sovány a G Classic II alapfelszereltsége és kidolgozási minősége, de ha egy 2007-es újabb generációkhoz méred, akkor máris úgy érzed hogy nem jól felszerelt. 2007-ben a H Astra volt a kategória Astra-ja, ha érted mire gondolok. Azt hasonlíthatod a többi 2007-ben aktuális modellekhez...
  14. 2 likes
    "marton.csaba2" felhasználó kitiltva 2017.03.09.-ig. A fórumon a többszörös "flamelés" miatt. A felhasználó figyelmét felhívnám (amit nagyon jól tudd) a többszörös regisztráció is tiltott (a kitiltás idején is). Amennyiben több felhasználó "keletkezne" a jövőben indoklás nélkül intézkedünk.
  15. 2 likes
    Köszönjük a lényegbevágó, felkészültséget tükröző hozzászólást....
  16. 2 likes
    Senki nem mondta hogy gyártásban van, erről nem is volt szó. Látod hogy nem bírsz a seggeden nyugton maradni? Sír a szád hogy állandóan felnyomlak személyeskedésért, de csak nem tudsz normálisan viselkedni . Miért nem tudsz normálisan fórumozni mint az összes többi?
  17. 2 likes
    Hidrotőke van. Szelephimba nincs, ez lehet a féreértések alapja.
  18. 2 likes
    Az A vectrám sem volt VAG termék mégis tudta a parkolófényt
  19. 2 likes
    Sajnálatos, de teljesen igazad lett (volna alapból), úgy kezdődött ahogyan mondtad, viszont az autó szerelő választás elé állított: 1. Felújítás 35 000 Forintért kormánymű felújítás (de hozzá tette a szerelő, hogy olyan állapotban van, hogy hosszú távú csodát ne várjunk ettől). 2. Bontóból 20 000 Forintért másik kormánymű (nagyobb az esélye, hogy hasonló rosszat kapunk, mintha felújítanánk, de nagyobb annak is az esélye, hogy sokkal jobbat, arról nem beszélve, hogy majdnem felébe kerül csak). Úgyhogy kivételesen az esélyek és költségek latolgatása után arra jutottam, hogy az olcsóbb, nagyobb eséllyel jobbat választom
  20. 2 likes
    Srácok, Köszönöm, hogy tag lehettem 2007 óta.Nagyon sok segítőkész embert ismertem meg itt az oldalon akik nélkül nem tudtam volna a kocsit extrákkal felszerelni. További jó bütykölést és autózást. Ő volt a kocsim: http://www.keorcar.hu/auto.php?autoid=440
  21. 2 likes
    Vivaro kuplungpedál tartókonzol Sajnos engem is utolért az egyik Vivaro betegség: eltörött a kuplungpedált tartó konzol. Előzménye az volt, hogy a pedál elkezdett nyikorogni benyomáskor, nem jött vissza teljesen, kb 1 centit lehetett rajta még visszahúzni. Mindemellett nagyon nehéz volt benyomni. Mivel láttam, hogy a visszanyomó-rugót két műanyag tartja a helyén, szétszedés előtt megrendeltem a két műanyag vezetőt és a rugót is (gyáriban összesen 6e forint volt). Konzolt nem vettem (16ezer lett volna), mert ha ez eltört, akkor előbb-utóbb az új is eltörne, inkább a töröttet hegesztettem és megerősítettem. Szétszerelés: vegyük ki a fényszóró-magasságállítás kapcsolóját a házával együtt. Húzzuk le a kuplungpedál kapcsoló vezetékét. A műszerfal alá bújva, a kuplungpedál benyomásával akasszuk ki a rugót abból a vályatból amiben benne ül a tűzfalon. A másik végén lévő csapszeget is távolítsuk el. Ha megvan, a pedált kell a konzolról leszedni: letekerjük az anyát egy 15-ös kulccsal, miközben egy 16-ossal ellentartunk. Miután lenn van az anya, a kapcsolót tartó lemezdarabot balra le tudjuk forgatni a csavarról (a műszerfal elején lévő lyukon benyúlva), ezután az átmenő csavart is kihúzhatjuk. A konzolt 3 darab 13-as fejű, átmenő csavar tartja, egy bal oldalt, kettő jobbra egymás felett. A motortérben hajtsuk félre a hangszigetelőt a féktásegítő mögött. Itt található 3 darab 13-as anya. Egy csillag-villáskulcs csillag résztét rátéve, egyenként kicsavarhatjuk a konzolcsavarokat. Ehhez kell egy 13-as krovafej, csukló közbetét, egy rövid és egy hosszú szár, racsnis hajtókar. Kicsavaráskor, mikor már könnyen lehet hajtani a csavart, menjünk a motortérbe, és az anyát csavarjuk le a csavarról, ellenkező esetben behullik a motortérbe. A konzolt kiforgatva tudjuk kiszedni a műszetfal alól. Javítás: a szétnyílott konzolt visszakalapáltam eredeti formájába. Lecsiszoltam a festéket, meghegesztettem, majd leköszörültem a varratokat. Ezután egy papírra felrajzoltam az erősítésként felhegesztendő lemez formáját. Egy mm vastag laposvasat derékszögben meghajlítottam, majd a külső felére a kivágott papír segítségével felrajzoltam a kívánt formát, körbevágtam, és felhegesztettem a konzolra. Jöhetett a tartócsavar lyukának átfúrása egy 8,5 mm-es fúrószárral. Köszörültem, végül lefestettem. Összeszerelés: segítség híján egyedüli összeszerelésnél kicsit rutinosnak kell lenni, mivel nem tudjuk egyszerre az utastérben tartani a konzolt és az átmenő csavart és közben a motortérben felcsavarni az anyát. A következőképp jártam el: a jobb alsó csavar tövébe nyomtam szilikonpasztát, behelyeztem a csavart a motortér felől. Ezután felraktam a konzolt, vigyázva, hogy ne lökjem ki a csavart, majd rácsavartam az anyát, amit érintőlegesen meghúztam. A másik két csavar tövébe is nyomtam szilikonpasztát, de ezeket eredeti helyzetükben bentről kifelé raktam vissza. Meghúzás a szétszedés metodikáját követte. Rakjuk vissza a pedált a helyére, figyelve, hogy a benne levő persely és a két műanyag távtartó ne essen ki, szükség szerint be is zsírozhatjuk. Nyomjuk a helyére a rögzítő csavart, kapcsolótartó konzolt visszatehetjük, és az anyával lehúzzuk. A rugót a két műanyaggal együtt visszafogatjuk a pedálra az átmenő csappal.Majd azt teljesen benyomva a tűzfalon lévő vályatba visszaugratjuk a rugót. Elvileg kész van a szerelés. De befejezés előtt nyomjuk be párszor a pedált, mert nálam ilyenkor kiugrott a rugó. Ha így járunk, a pedált balra húzva csavarni kell kicsit a konzolon, míg benyomáskor a rugó a helyén marad. Jó szerelést.
  22. 2 likes
    A CD40USB hangzása megegyezik a kilencgombos CD30MP3-mal, ami nem igazán kimagasló. Ráadásul ismereteim szerint a CD40 usb része nem felhasználóbarát, a kezelésre nem fordítottak már energiát a mérnökök. Előnye a rendes menügomb, nem a nyilakkal kell botorkálni. Én Dension GW300-at használok, és bár nem sokkal olcsóbb, mint a rádiócsere, de nem kell kutatni az egyező szín miatt, és megmarad a kormánytávirányítás is. http://www.ebay.de/itm/Dension-Gateway-300-Dock-Cable-iPod-iPhone-USB-AUX-Interface-Opel-DVD-90-CD70-Na-/391649592789?hash=item5b302285d5:g:zfcAAOSwJ7RYTWg6 (a CD30 és CD70 verzió között csak a rádiók AUX-IN csatlakozó kiosztása miatt van különbség, de a lábak áttehetőek)
  23. 2 likes
    Újra van fűtésem ezerötszázas fordulat alatt.
  24. 2 likes
    Február kilencedikén délelőtt egy rövid szünetet tartott a szentgotthárdi gyár. A Flex üzem benzines szerelősoráról ugyanis ünnepélyes keretek között lejött a kilencmilliomodik Opel motor, egy 1,5 literes turbó benzines, amely a hamarosan a piacra kerülő új Opel Insigniában fog majd bemutatkozni. A 9 milliomodik egy új 1.5-ös turbó az új Opel Insigniában debütál Tavaly csaknem 630 ezer motor készül Szentgotthárdon A gyár több, mint 2300 embernek ad munkát Szentgotthárdon és környékén “Büszkeséggel tölt el bennünket a tény, hogy az új Insignia alap benzines motorját, az 1.5-ös turbó benzinest mi fogjuk gyártani” – mondta az ünnepségen Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd igazgatója. Ezzel párhuzamosan továbbra is a szentgotthárdi gyár szállítja az összes motort az új Astrába, amelyre Európában ez idáig több, mint 350.000 megrendelés érkezett 2015 óta.” „Ennek köszönhetően az Opel Szentgotthárd rekord évet zárt 2016-ban, csaknem 630.000 gyártott motorral, amely a gyár fennállása óta a legnagyobb termelési volument” – emelte ki Buchal és egyben arra is emlékeztetett, hogy idén fogják ünnepelni 25. évfordulóját a modern kor hazai autógyártásának, amely az Opel gyár indulásához kötődik. A szentgotthárdi Opel gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat, mégpedig párhuzamosan termel az 1992 óta működő úgynevezett Family 1-es motorgyár és az új 700 millió eurós beruházással létrehozott Flex üzem. Ez utóbbiban a kis és közepes méretű benzinesek gyártása ugyanazokon a rugalmas gyártósorokon történik, mint a közepes méretű dízelmotorok gyártása. Ezek az erőforrások mind az Opel legújabb motorgenerációjához tartoznak, jellemző rájuk a nagy teljesítmény és kis fogyasztás, a halk futás és az Euro 6-os környezetvédelmi megfelelőség.
  25. 2 likes
    Akkor még nem volt fogyasztói társadalom
  26. 2 likes
    A faudi fejet rugós-lemezes biztosítás védi, azt leszedve könnyen lejön a gömbről ,felrakáskor többnyire csak rápattan.
  27. 2 likes
    Szerintem ha a saját nevedre kattintasz, akkor a profilodban megtalálod a saját hozzászólásaidat (én legalábbis látom őket, bár én moderátor vagyok). Nálad viszont nincs ilyen kérdés a hozzászólásaid között, úgyhogy vagy nem tetted fel, vagy valaki törölte valami miatt. De hogy a kérdésedre is válaszoljak: amennyire tudom, a hátsó ablakmosó csővezetéke a tetőkárpit alatt megy (nekem ugyan pont nincs hátsó ablakmosóm, úgyhogy csak tipp), és csak a kárpit megbontásával szerelhető. Viszont előtte megnézhetnéd a szivattyú oldalon hogy nyomja-e a vizet hátra is (elöl a tartályra szerelt szivattyúról húzd le azt a csövet ami a hátsó szélvédő felé vezeti a folyadékot, és nézd meg hogy ha működteted a szivattyút, jön-e valami a csőcsonkon. Ha igen, akkor a cső van valahol eldugulva, ilyenkor célszerű kifűzni és újat behúzni, különben valahol kihasad egy idő után, és el fog ázni a tetőkárpitod. Tessék, még ábrát is találtam közben hogy merre van elvezetve a cső:
  28. 2 likes
    Este jövök haza melóból, nyomattam az ablakmosót, ami persze nem jött. Megtört a cső a mociháztető zsanérnál, összetoldottam, de minden nyitásnál szétcsúszik a toldás, ki kéne cserélni, de majd nyáron. Félreálltam, összedugtam a csövet közben meg ugye szipákoltam a motortérbe került téli folyadékot. Megyek tovább valaki villogat. Megint félreálltam megnéztem a fényszórókat mindegyik jó, miatökömet akartez? Az utca végén két fószer áll az úton az egyik köröz lámpával...aszongya szeszesitalt ittam-e? Nem. Megfújom a szondát? Meg. Fújom, az meg sípol......ablakmosót nem nyomatta véletlenül? De. Akkor szálljak ki menjek a kocsi mögé és fújjak még egyszer. Fújok, már nem sípol, további jó utat. Most már tényleg meg kell csinálnom ezt a csövet mert a jogsim bánja.....
  29. 2 likes
    Akkor a vezetési élményhez szólva: vittünk Mondeo Vignale-t (automata) Erdélybe konvolyban. Felszerelve minden földi jóval. Városban egy oldalról kihajtó autónál fékezett, mikor én gázzal és kormányzással akartam korrigálni. Hamar átengedte a döntést, így az lett, amit én akartam, csak elsőre szokatlan volt, hogy úgy viselkedett, mint az oktatóm, amikor tanuló vezető voltam. Autópályán bekapcsoltuk az adaptív tempomatot, üléshűtést, masszírozást, stb. Távolságtartást beállítottuk a legrövidebbre, a sávtartás automatikusan ment, kanyarban nem kellett kormányozni és ment a 8 autó egymás után. 10+ óra vezetés után sem volt semmi bajunk. Következő héten 3 Mustangot kellett vinni Tapolcára. 500 ló. Na az egészen másról szólt! M0-n már vert a víz, a széles kerekek miatt egy kézzel nem nagyon lehetett kormányozni, mert a legkisebb egyenetlenség is elvitte. Mire észre vette az ember 180-ról kellett lassítani. Ott nem kapcsoltunk be semmit. Csak a biztonsági öveket. És mire leértünk, már nagyon fájt az arcunk a sok vigyorgástól. És annak is örültünk, hogy nem nekünk kellett tankolni.
  30. 2 likes
  31. 2 likes
    Figyelmetlen vagy. El sem olvatad mit írt...
  32. 2 likes
    Mindegyikben van, de a C-s ben vákumos, nálad meg már elektromos. De igazából én arra lettem volna kiváncsi hogy mi az a "sok" különbség olajdokink szerint ami miatt más olaj kellene a két motorba. Szerintem az Egr szelep és a gyujtás milyensége nem szól bele az olajválasztásba. Biztos pikkel rám, hogy konkrét kérdésekre soha nem kapok választ. Mond valamit aztán ha indokolni kellene már semmi....
  33. 2 likes
    Valahogy így kellene indulnia, ha minden rendesen be van állítva: https://drive.google.com/open?id=0BzhiL_twDpeJRGZxN2xndVNOZ3c Igaz, hogy garázsban van, de csak 0,5 fok volt reggel.
  34. 2 likes
    A 185 Nm egyértelműen elírás, mint Astra555 is írta. A helyes érték: 155 Nm. A víz hőfokot kiírja, de nem ám csak úgy egyszerűen, hanem be kell lépni a titkos menübe.
  35. 2 likes
    OKJ helyett autodidakta modon: Az elso lenyeges megallapitas az, hogy az adott (fix) terfogatba betoltott hutokozeg mennyisege miatt annak egy resze mindig folyadek. Az, hogy eppen mennyi, csak a homerseklettol fugg (allo kompresszor mellett). Ez az abra mutatja, hogy a homerseklet fuggvenyeben milyen nyomas tartozik a fazisatmenethez. Magyarul: ha van egy zart tartalyunk, es benne valamennyi hutokozeg, akkor eleg magas homersekleten, eleg keves hutokozeggel el lehet erni azt, hogy csak gaz legyen a tartalyban, viszonylag magas nyomason. De ha hul a rendszer, akkor csokkeno nyomas mellett egyre nagyobb reszben cseppfolyosodik a hutokozeg. Ez a gorbe kivaloan megfigyelheto OpCommal is: amikor elindultam a garazsbol, 4.8 bar korul volt a klima nyomasa, ami a kinti hidegben aztan lement 3.6 barra. "Eppen szokik a gaz" gondolna Jozsi bacsi, ha ezt a nyomast a muszerfalon is jeleznek, de nem (okvetlenul), csak mukodik a fizika A hutokozeg szokese miatt eloszor nem a nyomas fog csokkenni, hanem a folyadek halmazallapotu resz aranya. Aztan amikor (adott homersekleten) mar csak gaz van a rendszerben, akkor tovabbi szokes eseten a nyomas is esni fog. Tehat ha kevesebbet merunk, mint az abran az aktualis homerseklethez tartozo nyomas (pl. 20 fokon 3 bart), akkor biztos, hogy lukas a rendszer. Forditva nem mukodik a dolog, vagyis ha a mert nyomas jo, az csak annyit jelent, hogy jelen van meg valamennyi folyadek, de azt nem garantalja, hogy megvan a toltet nevleges mennyisege, igy egy kezdodo, kisebb szivargast nem zar ki. A masik erdekes dolog a rendszer felepitese es mukodese, amihez ez egy eleg jo abra: A nyilak iranyaban mozog az anyag, 2: kompresszor, 3: kondenzator (magyarul a viz huto elott levo klima huto), 4: tartaly + szarito (ez feltehetoen a kondenzator jobb oldalan levo hengeres izeke), 7: tagulasi szelep, 8: parologtato (ezt emlegettem eddig hocserelokent, ami igaz is, hiszen itt huti le az atfujt levegot), 9: a parologtato homerseklet szenzora. Amikor a 9-es szenzor tul hideget jelez, akkor kell lezarni a kompresszort. Viszont van egy erdekesseg: ha a tagulasi szelep zarva van (pl. akar eltomodes miatt), akkor nem jut gaz a kompresszorba, uresen forog, igy nem vesz fel akkora teljesitmenyt mint terhelten (most tekintsunk el attol, hogy ez kenesi szempontbol nem okvetlenul praktikus). De az altalaban is igaz, hogy ha kevesebb komprimalando gazhoz jut, akkor kisebb terhelest fog okozni a motornak a kompresszor. Nem tudom, van-e ilyen jellegu szabalyozas, fugghet az auto tipusatol is, de mindenkeppen valasz lehet a "nem kell annyira hutson, nem is terhel annyira" jellegu megfigyelesekre. Valamekkora effektus meg fix szelep mellett is kell legyen, pusztan a homersekleti es nyomas viszonyok miatt. De ha a(z egyebkent a parologtatora epitett) szelep a homerseklet fuggvenyeben szabalyozna az ateresztett mennyiseget, akkor plane eloallna a kompresszor valtozo teljesitmenyigenye. Ismetlem, ez csak elvi lehetoseg, nem talaltam semmilyen leirast arra, hogy ez igy mukodne. Sot, ha ezt a megoldast hasznalnak, akkor nem kene a retfirD altal linkelt, komplikaltabb verzio a teljesitmeny valtoztatasahoz. De a szeleppel valo esetleges jatek is csak bizonyos hatarok kozott mukodokepes (pl. a teljes lezaras hosszu tavon biztos nem jo), es van olyan allapot (ha nem is tul gyakori), amikor csak a kompresszor kikapcsolasa (vagy el nem inditasa) a megoldas.
  36. 2 likes
    1.6: Z16XEP:105 LE - 147 Nm, Z16XER: 115 LE -155 Nm, Z16LET: 180 LE - 230Nm (Turbo) 1.8: Z18XE: 125 LE - 167Nm, Z18XER: 140 LE- 175 Nm
  37. 2 likes
    Én régen a haverom Bogarában meg a GSA Citroenjében is élveztem a vezetést.Nem kellett biszbasz.Ma sem kell.
  38. 2 likes
    Igen. Ha üresben gurulsz, akkor van egy minimális alapjárati fogyasztás (nekem 1l/óra alapjáraton, gurulás közben ezt értelemszerűen liter/km-re számolja át, de elenyésző), viszont ha motorfékkel gurulsz (tehát sebességben), akkor nem fecskendez be a motorvezérlő üzemanyagot, lévén a kerekek úgyis forgatják a motort (hiszen sebességben van), tehát nem fog lefulladni. Ellenben a két verzió között (motorfék vs. üresben gurulás) átlagos domborzati viszonyok és átlagos használat mellett is napi max 0,5-1dl fogyasztáskülönbséggel lehet számolni, azaz ennyit spórolsz egy nap. Ha már ez számít szerintem, akkor már inkább nem autóznék... következésképpen fogyasztás szempontjából majdnem mindegy melyik módszert használod, annyit nem fogsz spórolni vele hogy ez számítson, hozzáértők mégis azt mondják hogy lejtőn lefelé érdemesebb sebességben gurulnod, mert egy váratlan vészhelyzet esetén több lehetőséged van.
  39. 2 likes
    Vegyél benzinest. Ebben a hidegben nekem 5km és full fűtésem van. 2-es ventilátor fokozaton az asszony morog, hogy nagyon meleg van! És még ott van az ülésfűtés is.
  40. 2 likes
    Meg kell egyezni a forgalmiba beírt adatnak ezzel az adat lappal ,természetesen az új forgalmi díja 7.000ft .Díj mentesen nem cserélik ki. Attól függetlenül ,hogy ki hibázott a forgalmi helyes adatok beírásával. :
  41. 2 likes
    6 évig használtam Z17DTL-ben, 10.000 km-enként cseréltem, Mann Filter olajszűrővel. Maximálisan meg voltam vele elégedve, nem evett semmit belőle, - legalábbis nívó szerint nem láttam - viszont most kipróbáltam a Mobil 1 ESP 0W40-est. Gyorsan felépült az olajnyomás, - adatlap szerint is nagyon jók a paraméterei - csendes , kultúrált járás jellemezte még hidegen / -10-13 fokon / is. Szerintem benne van a TOP 3-ban.
  42. 2 likes
    Sziasztok! 4 év vadászás után, az idő és a türelem meghozta gyümölcsét sikerült végre szereznem
  43. 2 likes
    A főtengely jeladó csatlakozóját kellett kitakarítani mert belefolyt valami mocsok. Azóta hibátlan. Gondoltam megosztom veletek.
  44. 2 likes
    Vasárnapi Opel minitali tomi-official és tuskes cartársakkal daykiller: ha majd valamikor opcomozol mostanság, a BLM értéket nézd már meg pls, mert tuskes-nek 128-ról lemegy egészen 100-ig, gyanús hogy valami benzinnyomás probléma van, mert minden más nagyjából jó. Hibakód (már) nincs, ellenben a szonda kicsit kormos.
  45. 2 likes
    Legyél Te is Klubtagunk! Csatlakozz a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületéhez! Légy részese a klubéletnek és támogasd tagságoddal az opelforum.hu oldalt és éves találkozókat a Hungarian Blitz Weekendet! A klubkártya ára, 2003 óta változatlanul 5.000 Ft Kiknek ajánljuk? Minden olyan Opel-esnek! Akik szívesen lépnek be, mert fontosnak tartják a klubéletet. Akik támogatnák egy adószámmal rendelkező egyesület munkáját. Akik szeretnének minél színvonalasabb Opelos találkozón részt venni és nem mindegy számukra milyen minőségű az. Akik már rendelkeztek tagságival és MOTE klubtagok szeretnének lenni újra. Akik használják, értékelik kedvezményeinket. Kedvezmények: Fórum szolgáltatások teljes körű használata webnapló, képtár, témanyitás MOTE szaknévsor cégenként változó 5-60% Találkozókon kedvezményes belépőjegy 10-30%, vagy ingyenes Kedvezményes biztosítás youngtimer, veterán, hobbyautó EDC kedvezmény hálózat 3-50% (átlagosan 11,4%) Kedvezményes ajándéktárgy és matrica 10-30% MOTE KLUBTAGOKNAK KIEMELT KEDVEZMÉNYEK, KÜLÖNBÖZŐ ALKATRÉSZEKRE! Csergő Opel Alkatrész Centrum és Szerviz kedvezmény 25-60% között gyári Opel Alkatrészek akár 60% kedvezménnyel gyári Opel alkatrészek minimum 28% kedvezménnyel utángyártott termékek több mint 30% kedvezménnyel minősített bontott alkatrészek 15% kedvezménnyel A jelentkezés menete: Regisztráld magad a www.opelforum.hu oldalon! A regisztráció folyamán töltsd ki megfelelően a személyes adataidat Nézelődj, olvas, írj a fórumon. Ha úgy érzed vegyél részt pár találkozón . Amennyiben szimpatikus a társaság, akkor csatlakozz hozzánk! Fizesd be a kártya díját, mely a belépéstől számítva 365 napig érvényes. A fizetés módja átutalás, vagy bármely Budapest Bank fiókban bankszámlára befizetés. Számlaszám: Budapest Bank: 10100826-02289900-01003004. Közleményben írd meg a fórum neved. A befizetést jelezd nekünk a opelklub[kukac]opelklub.hu email címre.
  46. 2 likes
    CIM modul = kormányoszlop modul: A CIM működésének általános leírása A CIM (Column Integration Module) a kormányoszlopon elhelyezett modul, amely többek között a gyújtászárat és a villogó- és ablaktörlő-kapcsolót tartalmazza. A következő (részben extra) alrendszereket egyesíti: Indításgátló, kormánykerék-távirányító, transzponder-antenna, gyújtászár, irányjelző kar, fényszóró/tompított fényszóró kar, Sebességszabályozó kar, információs kijelző kapcsolók, ablaktörlő kar, rádióvevő a kulcs-távvezérléshez, kormányszög-érzékelő, kürtkapcsoló, PEPS (kulcs nélküli hozzájutási és indítórendszer) indítógomb és ESCL (elektromos kormányzár). A CIM a kormányoszlop huzalozás költségeiknek és súlyának csökkentése érdekében került kifejlesztésre. CIM-vezérlőkészülék A CIM-vezérlőkészülék két CAN porttal rendelkezik, eggyel a Low-Speed CAN buszhoz és eggyel a High-Speed CAN buszhoz. A High-Speed busz és a Low-Speed busz közötti portként is szolgál a CAN buszok közötti információcsere végett. A saját RF-vevővel / adóval (transzponder) rendelkező gyújtáskulcs kivételével a CIM valamennyi eleme közvetlen (dugaszolt) kapcsolatban áll a CIM-vezérlőkészülékkel, ezért nincs szükségük kiegészítő kábelezésre. Feszültségmenedzsment, áramellátás, gyújtászár A feszültségmenedzsment feladatát a CIM-vezérlőkészülék látja el a gépkocsiban. Ez felelős a gyújtászár-információk (a gyújtáskulcs állása) dekódolásáért, valamint az információk CAN-információkénti továbbításáért a gépkocsi többi részéhez, továbbá keménykábelezéssel vezérel a CIM két áramellátó-relét az UEC-ben és REC-ben. Ugyancsak keménykábelezéssel jut el az ACC-jel (gyújtászár 1. állása) az ECM-hez annak érdekében, hogy az hamarabb felgyorsuljon. Ezáltal gyorsabban beindul a motor. Busz-portok a High-Speed CAN-hoz (HS CAN) és Low-Speed CAN-hoz (LS CAN) A CIM az adatcserét szolgáló két CAN porttal rendelkezik. High-Speed CAN motor-rendszerekhez, hajtáslánc-rendszerekhez, indításgátlóhoz stb. Single Wire (egyvezetékes) Low-Speed CAN karosszéria-rendszerekhez HS CAN és LS CAN közötti port A CIM a Low-Speed busz és a High-Speed busz közötti port (áttételező). A kiválasztott busz-információk a Low-Speed busztó a High-Speed buszhoz áramlanak és viszont. Diagnosztikai port A CIM-vezérlőkészülék a HS CAN-hoz és az LS CAN-hoz szolgáló CAN diagnosztikai porttal rendelkezik. A HS és LS buszvezetékek a CIM-en keresztül jut a diagnosztikai csatlakozóhoz. Figyelem: A dugasz CIM-ről történő lehúzása esetén megszakad az összeköttetés a HS és LS busz között! A CIM-kötésben szereplő vezérlőkészülékek külső feszültség- vagy testzárlat miatti sérülésének megakadályozása végett a CIM-vezérlőkészülék mind a HS CAN-hoz, mind az LS CAN-hoz szolgáló belső védőkapcsolóval rendelkezik. A CIM diagnózisa is a CAN busz segítségével megy végbe. A kormánykerék-távirányító világításának tompítása A kormánykerék-távirányító gombjai meg vannak világítva. A megvilágítás tompítása az LS CAN által az IPC-től a CIM-hez továbbított információ alapján történik. Villogók működése A CIM-vezérlőkészülék az irányjelző kar 4 állását regisztrálja digitális formában. Az irányjelző kar már nem kattan be mechanikusan, hanem bekapcsolt villogók esetén is visszatér alapállásába. A kikapcsolás vagy a kormányszög-érzékelő, vagy a kar másik irányba mozdítása révén történik. A szükséges információk az LS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől a REC-hez, amely azután meghatározza a villogás frekvenciáját és a kapcsoló teendőjét. Sebességszabályozás művelet A CIM-vezérlőkészülék a sebességszabályozás 3 kapcsolóállását regisztrálja digitális formában. A szükséges információk a HS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől az ECM-vezérlőkészülékhez. Ablaktörlés művelet A CIM-vezérlőkészülék az ablaktörlő kar 6 fokozatát regisztrálja digitális formában. A szükséges információk az LS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől az UEC-vezérlőkészülékhez. Az ablaktörlő kar már nem kattan be mechanikusan, hanem bekapcsolt ablaktörlők esetén is visszatér alapállásába. A kikapcsolás a kar másik irányba mozdítása révén történik. Kürt művelet A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja a kürtkapcsoló állását. A szükséges információk az LS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől az UEC-vezérlőkészülékhez. Indításgátló (Immobiliser 3) művelet A CIM-vezérlőkészüékbe beépítésre került az indításgátló művelet (Immobiliser 3). A CIM-vezérlőkészülék a feldugott transzponder-antenna segítségével kommunikál a transzponderrel a gyújtáskulcsban, és kiértékeli a transzponder jelét. Ha a gyújtáskulcsot érvényesnek ismeri fel, még ellenőrzi a REC, UEC, IPC-vezérlőkészülék azonosítóit. Ha ebből legalább 2-t érvényesnek ismer fel, folytatódik az engedélyezési művelet az ECM-vezérlőkészülékkel végbemenő kommunikációval, gyújtás BE állásban. Az ECM-vezérlőkészülék az indítás engedélyezését kéri a CIM vezérlőkészüléktől. Sikertelen engedélyezés setén el kel távolítani a gyújtáskulcsot a gyújtászárból, , és a Key IN státus ismételt felismertetésével kell kezdeményezni az új engedélyezést a transzponderen keresztül. A analóg jelek digitális jellé alakítása a CIM-vezérlőkészülék feladata. Hangszóró művelet AZ UEC, REC, PA, PEPS, IPS, DIS, SDM, SLM vagy TPMS vezérlőkészülékek felhívására a CIM megszólaltatja a beépített hangszórót. Ez a jel mindegyik művelet számára más-más. Pl. a REC vezérlőkészülék olyan információt küld a CIM-hez, hogy milyen frekvenciával kell megszólalnia a villogó hangjának (normál villogófrekvencia vagy hibás villogólámpa esetén magasabb villogófrekvencia). További műveletek, amelyeknél hangjelzés adására irányuló igény érkezik a CIM-vezérlőkészülékhez, pl. a helyzetjelző bekapcsolása, ajtó, csomagtér vagy hátsó csapófedél nyitva, parkolás segítése, alkalmazkodó sebességszabályozás, ablaktörlő kikapcsolása és szállítási üzemmód kikapcsolása. Kormánykerék-távirányító művelet (speciális felszereltség) A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja a kormánykerék-távirányító működtetett gombját, és többszörös működtetés esetén mindig a legmagasabb prioritású gomb kerül értékelésre. A szükséges információk a CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől a DIS-vezérlőkészülékhez. Az információ egy része azután a DIS porton át tovább kerül a rádió-vezérlőkészülékhez. Információs kijelző művelet (speciális felszereltség) A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja az információs kijelző kezelésére szolgáló kapcsoló működtetését. A szükséges információk a CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől a DIS-vezérlőkészülékhez. Kormánykar-állás funkció A CIM-modul kormányszög-érzékelővel rendelkezik. Ez az érzékelő regisztrálja a kormány pillanatnyi szögállását vagy a pillanatnyi kormánymozgást, és az információt átadja a CIM-vezérlőkészüléknek. A kormányszög-érzékelő jelét a CIM-vezérlőkészülék az irányjelző visszaállítására használja. A kormány szögállására vonatkozó információ a CIM-vezérlőkészüléktől a HS CAN-on keresztül az ABS / ESP-vezérlőkészülékhez jut, amennyiben a gépkocsi ESP-vel rendelkezik (ESP extra felszerelés). A továbbiakban az EHPS hasznosítja az információt. Az ESP változat esetén a "multi-turn" érzékelő a teljes kormánytartományban megadja a pontos szögállást. ESP-vel nem rendelkező gépkocsik esetében egyszerűsített változat kerül beépítésre, amely 360° után ismét 0-nál kezd. Légzsák gyújtás-jel A légzsák gyújtóköre a CIM-vezérlőkészülék érintkező-egységén keresztül kapcsolódik a vezetőoldali légzsákhoz (a bekapcsoló gyutacshoz) a kormánykerékben. Kulcs-távirányítás művelet A CIM-vezérlőkészülék olyan vevővel rendelkezik, amely fogadja a kulcsról érkező jeleket. A CIM-vezérlőkészülék kiértékeli az információt, és a CAN-on keresztül a REC-hez továbbítja. Fényszóró / tompított fény művelet A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja a fényszóró-/tompított fény kapcsoló 2 állását. Ezt az információt a CAN-on keresztül továbbítja a CIM-vezérlőkészülék az UEC-vezérlőkészülékhez. Kulcsreteszelés művelet A kulcsreteszelési művelet csak automata váltóval szerelt gépkocsik esetében működik. A TCM-vezérlőkészülék a HS CAN-on keresztül továbbítja a választókar pillanatnyi állását a CIM-vezérlőkészülékhez. Ha a választókar "P" helyzetben van, a CIM kikapcsolja a kulcs reteszelését, és a gyújtáskulcsot ki lehet venni. Önindító ellenőrzése művelet Amikor a CIM felismeri a gyújtáskulcs "motor indítása" állását, az önindító működtetéséhez szükséges CAN információt küld az ECM-hez. Ez az információ vétele után további busz-információt küld a CIM porton keresztül az UEC-hez, amely azután az ott beépített indítórelét vezérli. Az indítórelé CIM általi közvetlen vezérlése az ECM-hez tett "kerülőút" nélkül nem lenne ésszerű, mivel az ECM dönti el, hogy az önindítót működtetni kell-e (ha a motor már jár, az ECM nem küld az önindító működtetésére irányuló busz-információt az UEC-hez akkor sem, ha a kulcsot "start" állásba fordítják). ActiveSelect érintőkapcsolók művelet A CIM regisztrálja az ActiveSelect érintőkapcsolók működtetését a kormánykeréken, és a kapcsolási igényt a HS CAN-on keresztül továbbítja a TCM / MTA-hoz.
  47. 1 like
    Annak idején én is ezzel szívtem meg! Gyári bekötés, folyamatosan van benne áram, már napok múlva is, lezárva, beriasztva is. Én azt csináltam, hogy a REC-medulban kerestem egy multiméterrel gyújtásra kapcsolódó szabad biztosítékhelyet. Tettem bele egy 5A-es biztosítékot és előre húztam a vezetéket a köszöbburkolat alatt szépen a gyári kábelkötegek mentén. A könyöklő alatti műanyag tárolórekeszbe befaragtam egy plusz szivargyújtó aljzatot, ami erről megy. Így van egy plusz gyújtásra kapcsolódó szivargyújtóm, amiről a kamera megy. Így gyújtásra rögtön automatikusan bekapcsol a kamera, gyújtás levételére pedig ki. Azóta soha nem huzigálom. A kamera tápvezetéke is szépen el varn rakva a burkolatok alá, így semmi nem látszik belőle. A csatlakozója is a könyöklő alatt van bedugva így nem kelt olyan hatást, mintha rendetlenség lenne az autóban.
  48. 1 like
    Igen "piros",gyertya csak GM vagy Bosch FQR8LEU2
  49. 1 like
    Mi az, hogy segitsegnek alcazva? Ilyen erovel erre a hozzaszolasodra is mondhatnank, hogy sima hulyeseg, okossagnak es kerdesnek alcazva... Sokszor nem tudjuk pontosan, mi a helyzet, csak probaljuk kitalalni, hogy mukodhetnek dolgok, miert van valami igy, vagy ugy. Pont errol szol ez az egesz, kar mast moge latni, meg akkor is, ha idonkent egy-egy paros osszeakad, ami legtobbszor akkor van, amikor nem a megertes vagya, hanem a sajat igazanak a bizonyitasa, vagy egy tevedes beismeresere valo keptelenseg vezerel valakit.
  50. 1 like
    https://macsworldwide.wordpress.com/2010/07/14/your-car’s-expansion-valves-and-orifice-tubes-keep-your-ac-flowing/ Itt ertekeznek arrol, hogy a tagulasi szelep a kimeno homerseklet fuggvenyeben adagolja a hutokozeget, tehat akkor ez a resz stimmel. Azt nem irjak, hogy ezzel valtozik a kompresszor teljesitmenyigenye, bar eleg egyertelmu, hogy igy van, legfeljebb a merteke kerdeses. https://www.downloads.siemens.com/download-center/Download.aspx?pos=download&fct=getasset&id1=8351 Itt szo van a teljesitmenyrol is, azt irjak, hogy zart kompresszornal 40%-ig lehet levinni a teljesitmenyt. Ez amugy nem tul sok, ekkora elteres lehet az alapjarat es az uzemi fordulatszam kozott is (sot, benzinesnel tobb is). Szoval jo cifra dolog, de azert valahogy mukodik