Ranglista


Popular Content

Showing most liked content since 2017-03-24 in all areas

  1. 11 likes
    Sziasztok! Ez az idő is eljött. A mai napon elvitték szeretett G Astrámat, remélem legalább fele olyan jó kezekben lesz, mint nálam volt. Szeretném megköszönni mindenkinek az elmúlt bő 6 évet! Nagyon jó társaság volt/van itt, sajnos voltak akik már korábban lemorzsolódtak különböző okok miatt, de lényeg, hogy kapcsolatban voltam velük. A rengeteg tanács, ötlet, okosság mellett, talán mondhatom, hogy barátságot is találtam a fórumnak köszönhetően. Ha a technikánál maradok, akkor a fórumnak köszönhetem az insignia spricniket, tanítható ablaktörlőt, térkép olvasós beltér lámpát, világítós napellenzőket, OBD-s okosságokat, gyári vonóhorog visszajelzőt, hátsó dobfékről tárcsára átalakítást, tempomatot, kitudja még mit..... Talán én is hasznos és aktív tagja voltam egy időben a fórumnak, a weblapomat is sokan szerették, hozzájárultak a fejlesztéséhez. Mára az idő hiányára való tekintettel, és bizonyos hígulások miatt már nem vagyok aktív fórumozó, néha a H-n feltűnök, de az már nem olyan mint itt volt! Külön szeretném kiemelni gezoli, DarthVödör, Zozor és nem, nem bírom kihagyni.....nem, nem tudom még itt van-e, mantec személyét! :D Sokszor eszembe jut még a netet böngészve. Köszi! A G Astrának köszönhetem, hogy megtudtam, milyen egy szuper autó, hibátlan, hűséges társ, ami sohasem hagy cserben, és szerethető a végtelenségig. Biztos nagy szerencsém is volt, hogy használtan ilyet fogtam ki, de a végeredmény ez lett. Ha kombi lett volna és 1.4-nél nagyobb motor benne, még sokáig nem gondolkodtam volna a cserében. 6 év alatt a következő meghibásodásaim voltak: Akkumulátor csere (ezt nem mondanám hibának), klíma tekercs és tömszelence, egr hiba leprogramozással megoldva, index relé. Néhány izzó kiégésem volt, a többi ráköltés csak a tervezett cserék és extrásítás volt. Viszont a G Astra miatt azt hittem, hogy egy Opel csak jó lehet, ezért kicsit az utód H-n, finoman szólva meglepődtem. Elérkezett az izgalmas autós lét, a minden napi hibakód vadászat, az anomália megfejtés, és a nagyságrenddel magasabb alkatrész árak szemlélése. Lassan megtanulom, milyen amikor a költségvetésbe be kell tervezni az autóra fordítadó tételeket, és számolni a váratlannal. Nesze neked luxus autó. :D Tehát további minden jót mindenkinek, jó egészséget! Segítsétek egymást önzetlenül mint eddig! Sok örömteli és baleset mentes autózást kívánok! Üdv.: Stofl
  2. 5 likes
    Szia! Sajnos nem hiszem. Koszi! A siker ramferne! :D Annyit javasolnek mindenkinek, igy nehany honap tavlatabol, hogy a G-tol csak nyomos indokkal valjon meg. Csak azert mert miert ne alapon ne csereljetek autot!
  3. 5 likes
    Ismét egy hozzáértést sugárzó hozzászólás! Már vártam, hogy jó lesz oda a Trabanté. Hallottál már a kötőelemek szilárdsági tényezőjéről? Azért nem mindegy, hogy egy 8.8-as netán 10.9 csavar helyére beraksz egy 5.6-osat. Konkrétan erre a csavarra akartam a menetmetszőt ráhajtani, mert az előző tulaj "megrágatta" a menetet. Mondanom sem kell, hogy szikrázott rajta. Képzeld, én beszereztem az ilyen hülye profilú kulcsokat. Értem! Akkor én átlagon felüli vagyok!
  4. 4 likes
    Van, és azt javaslom ne siesd el azt a lambda-cserét! Ne vedd készpénznek, de nagyjából ugyanezekkel a tünetekkel szenvedtem én is, a hibakódok is ugyanezek voltak, egyedül a P0141 nem volt köztük. Nálam a hiba végül egyszerű falslevegő volt szívóoldalon a légtömegmérő és a fojtószelepház között, és ha belegondolsz, logikus is: A lambdaszonda méri a kipufogógáz oxigéntartalmát, azaz ha több levegő jut a motorba mint amennyit a légtömegmérő mér (mondjuk épp amiatt mert falsot szív), akkor rögtön szegény keverékre fog gyanakodni szegény lambda, és azonnal hibát jelez. Ezzel a P0136 meg is oldódott. A P0170 szintén ezzel függ össze, nem stimmel a benzin-levegő arány. A P0302 pedig az égéskimaradás a 2-es hengerben, ami ugye megintcsak érthető, lévén a plusz levegő miatt nem ideális az üzemanyag-levegő-arány, ergo nem tökéletes az égés valamelyik hengerben, nálad éppen a kettesben. Én azt javasolnám hogy keresd meg hol szív falsot, ha megvan, orvosold a hibát, töröld ki a hibakódokat, és nézd meg mi jön vissza belőle. Jó esetben semmi sem fog.
  5. 4 likes
    Középkonzol világítás Jelen kis dokumentációval megpróbálom bemutatni a középkonzol világításának javításához szükséges műveleteket. Az egyes műveletek sorrendje nem kötött, én így csináltam. Javaslom, hogy mielőtt nekilátsz a munkának, olvasd végig az egészet, mivel egyes esetekben nem szükséges lebontani a konzolt. Ilyenek a következők: - A rádió kijelző megvilágítása (6. kép) - A ventilátor kapcsoló alatt lévő hátsóablak fűtés jelzőfény izzója (7-8. kép) - A szivargyújtó izzó csere, ami nem tárgya jelen leírásnak. Szükséges eszközök: Szerszámok: - Csillagfejű illetve lapos csavarhúzók - Csőrös fogó (hajlított és egyenes is kellhet) Anyagok: - Foglalatos rizsszem izzó a rádió kijelzőbe: 2 db - Foglalat nélküli rizsszem izzó: 4 db (+ 1 db a szivargyújtóhoz) A visszaszerelés értelemszerűen a szétszedéssel fordított sorrendben történik. A konzol visszahelyezésénél figyelni kell a kábelkötegek elrendezésére, ne legyenek útban, illetve a szellőző légcsatorna valamint a lezáró zsalu mozgató mechanika helyzetére. 1.kép: így néz ki mielőtt szétromboljuk: 2.kép: a kormány burkolat: 3.kép: műszerfal: 4.kép: első csavar: 5.kép: szellőző: 6.kép: rádió kijelző: 7.kép: fűtés kapcsolók: 8.kép: fűtés kapcsolók, ventilátor kapcsoló: 9.kép: most tudjuk kihúzni a konzolt: 10.kép: így néz ki kibontva 11.kép: az izzók, amiért dolgoztunk:
  6. 3 likes
    Az lehet, de senkit nem kötöznek ide, aki marad az tudja hogy miért. Aki meg megy, azért ( többnyire de nem mindíg ) nem kár.
  7. 3 likes
    A tuningosoknak: C14SE veztengely 240 fokos, 7/53 időzítéssel. C16SE vez.tengely 260 fokos. Időzítést nem mértem pontosan, de 15/65 körüli.
  8. 3 likes
    Hát mondom, nem értek hozzá... Azért valamin megakadt a szemem a GY.I.K. "a gyártók miért nem" pontjánál: " kis fordulatszámon is jól vezethetőek. ... ami relatíve kisebb motorkopást kopást és elhasználódást eredményez." Ez némileg ellentmondani látszik a más helyeken olvasható (és rossz tapasztalatokból leszűrhető) egyszerűsített okosságnak, miszerint "a nyomaték öl, nem a fordulat". Szóval szempontok és érdekek szerint ki-ki másként magyarázza a dolgokat. Mindenesetre 5-8% még aligha az a mérték, ami hűha-érzést keltene az emberben, úgyhogy egyetértek Outsiderrel, nagyobb vigyorhoz nagyobb vas kell. Persze biztos pozitív élmény azt érezni, hogy valamivel többet tud a kocsi, és akinek ennyit megér, az miért ne tuningoltatna, de az a véleményem továbbra is él, hogy az alacsony fordulaton jelentkező nagy nyomatékkal érdemes csínján bánni.
  9. 2 likes
    A megszólított már nincs a fórumon magaviseleti okok miatt, így nem fog válaszolni a kérdésre...
  10. 2 likes
    Ma megcsináltam, leküzdöttem a dobot, lecsiszoltam a vállát!
  11. 2 likes
    Mehetnek fel a téli kerekek! Reggel 1.5 fok és havaseső lepett meg.
  12. 2 likes
    Hozzáértő válasz: NE NYÚLJ HOZZÁ!
  13. 2 likes
    Én elvesztem már a fojtószelepház levételnél Csabi, egy tipp! Kicsit tagold jobban a mondatokat és az sem árt, ha -ekkora mennyiségnél főleg- ékezetet is használsz
  14. 2 likes
    A fékalaplapon van egy-egy gumi dugó oldalt, ott csavarhúzóval benyúlsz és össze tudod húzni a pofákat.
  15. 2 likes
    Íme itt az ábra hogy merre megy az ablakmosófolyadék a Caravanban:
  16. 2 likes
    Kicsit elmaradtam a topiktól, de mentségemre legyen mondva, hogy elfoglalt az új autó feletti örömködés. Múlt pénteken végre átvettem. Eddig minden nagyon pöpec vele. Itt megtekinthető: https://drive.google.com/open?id=0B_m27a1_f2VQWGVhY3FhMmlackE
  17. 2 likes
    Koszi! Honlapot nem bantom. A google-n mulik, hogy mi lesz vele!
  18. 2 likes
    háhh fel lett nyitva a "szép" balos sárvédő hátul.... TÁDÁÁÁÁM mit látunk? Jó magyar szo*ás szerint ívek egymáson.... "duplex" :S ráadásul köze nincs a gyárí ív vonalához...lesz mit javítani :S A Háttámla merevítője a mit bontottunk már a az uj helyére van igazítva jövőhéten be is lesz hegesztve.
  19. 2 likes
    Nem nem! 3 kroki emelő! (tegnap lőttem a képet :D )
  20. 2 likes
    Szia! Jellemző hibák többek között: - balra index nem marad bekapcsolt állapotban, csak villan egyet - kormány gombot mást csinálnak vagy nem működnek->rádió halkul-hangosodik, bc gombra sávot vált - ablaktörlő önállósítja magát Első körben ki kell venni, szét kell szerelni, és a csatlakozók forrasztását ellenőrizni, javítani. Ha biztos vagy magadban és van OP-COM-od, csak akkor állj neki! Leírást találsz az opelműhelyen.
  21. 2 likes
    Át kell lamellázni az új kapcsoló betétet a régi zár lamelláival, és akkor maradhat a régi kulcs. Ez mondjuk F, de gyanítom a működési elv ugyanaz: Mondjuk én nem lamelláztam át csak hozzáreszeltem a kopott kulcshoz. Megkopik, nem húzza vissza eléggé a lamellákat ezért nehezen fordul el, akad. Bedugtam a kulcsot amelyik kiállt abból lereszeltem.
  22. 2 likes
    Sziasztok! Eladóvá vált szeretett G Astrám. Az ár a téli-nyári aluszettel, gumikkal együtt érvényes, alku képes egy kicsit. Ha valamelyik ismerősötöket, vagy valakit érdekel továbbítsátok! Köszönöm! https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_njoy_mo-i._tempomat._teli-nyari_alu-11306431 Első ködllámpa, Njoy, polírozott, 3M fóliázott első lámpák, insignia spricnik, króm csíkos hűtőrács, tempomat, tanítható intervallumos ablaktörlő, távirányítóra felmenő első ablakok, térkép olvasós lámpa Coupéból, világítós napellenzők Vectrából, könyöklő, kézzel varrott bőr multikormány, aux-os cdr500, felújított klíma, hátsó könyöklő, hátsó utastér lámpák, színre fújt oldallécek, kilincsek, tükrök, téli-nyári alu szett gumival. Nyári gumik még szőrős Michelin Energy Saver +-ok. Hátul tárcsafék. Elől hátúl új tárcsák-betétek, februárban volt olaj csere, most márciusban volt műszakin. Vonóhorog is van rajta, műszerfali gyári visszajelzővel! Műbizonylatos skyfol fólia, b oszlopok is fóliázva. 2 éves GM akksi, friss fékfolyadék, friss fagyálló, új kézifék és váltószoknya, vezető oldali felső kapaszkodó. Új GM hátsó csillapítók. Talán ennyi.... Az alu szettek külön is eladóak. Nyári szett 9500 km-t futott Michelin gumikkal, 6,5*15 4*100-as Silver Line Miami Antracit felnikkel 110e Ft. Téli felni szett OZ 7*15, 4*100-as, Fulda Carrat Progresso gumikkal, mély profillal. 17e km-t futott 60e Ft. Nyári szett: Téli szett: Beltér lámpák: Köszönöm, ha osztjátok! További szép napot!
  23. 2 likes
    Nagyon úgy tűnik hogy neked gyárilag egy ventid van, különben világítania kéne a hűtőmodul-hibajelzőnek ha be akarod kapcsolni a klímát. Amúgy a régebbi fajta, két ventillátoros verziónál ez a normális működés: Klíma üzem: Klíma bekapcsol, 12-14 bar-nál indul az első venti és a hátsó 1es fokozaton ha tovább nő a nyomás akkor, 20-22 barnál indul az első venti 2es en a hátsó marad 1es majd 24-25 nél a hátsó is felkapcsol 2es re ha ez sem elég akkor vhol 28 barnál lelövi a rendszer a komprit még a nyomás nem megy 24 bar alá. Vízhűtésnél 95 fokál indul a az első és a hátsó venti is 88 foknál kapcsol ki. Ha nem képes lehűteni a vizet és az vagy tovább növekszik 105 foknál vagy 95-100 fokos tartományban marad 180 mp ig akkor indul mindkét venti 2es en. Vegyes üzem: Tehát klíma üzemel és a motor 95 fok fölé növekszik (ez nem normális üzemállapot ugyanis az alapban járó ventiknek képesnek kell lennie 95 fok alatt tartani a vizet) akkor is indul mind2 venti teljes gázon. Egyéb védelmi funkciói a hűtőmodulnak: Szakadt hűtővíz jeladó köre esetén mind2 venti a gyújtás ráadása után indul 1es fokozaton+hűtés és ECU lámpa világít. Szakadt vagy nem jelenlévő venti esetén ha az első venti nincsen jelen vagy a csati nincsen rádugva mihelyst indul a klíma hibajelző kivilágít +hátsó venti teljes gőzzel üzemel. Ha a hátsó hiányzik vagy szakadt a köre akkor a klíma nem indul illetve ha üzem közben következik be akkor lekapcsolja. Illetve a hátsó hibánál folyamatosan megy az első és villog a hibajelző lámpa.
  24. 2 likes
    Ilyen időben (15 fok és felette) városi használatnál nekem is kapcsol. Ha városon kívül megyek, a menetszél teszi a dolgát...
  25. 2 likes
    Tegnap rendeltünk a futóműhöz cuccokat, és a fékekhez, (70eske) ráköltve ismét. Idén lábon lesz!
  26. 2 likes
    Erre en is gondoltam, de az is oda van irva, hogy ferfi, a MOTE-nek pedig csak nincs neme... Vagy ha okvetlenul kell neki, akkor miert nem inkabb no?
  27. 2 likes
    istifiu.. Mióta ismerlek azóta csinálod ezt a szép Szenit. Bízom benne ,hogy most,hogy neki álltál megint be is fejezed és a lelkesedésed is megmarad.
  28. 2 likes
    Hello! Igen, ma este lesz egy utam sötétben, lövök róla majd képeket. A második kérdésre a válasz egyszerű: mert jobban néz ki ez volt a koncepció, hogy fekete a kocsi +fekete fólia, elöl-hátul fekete lámpa + oldalt fekete indexek és fekete-polír felni (amit azóta már el is adtam) először njoy-t kerestem, de nem nagyon találtam, aztán egyszer jött szembe ez, ami szerintem még pofásabb is, mint a gyári njoy.
  29. 2 likes
    Igen, úgy értem és ilyen lámpám van csak a fekete hátteres. Bár az is igaz, hogy ebben a lámpában nem volt Night Breaker, mint a gyári Hellában, így nem meglepő, hogy ezzel gyengébb a kép. Meg a tetején van egy szemöldök, picit az is lecsíp belőle Én kérdeztem és jól mondod, tényleg erre voltam kíváncsi, azóta már túl is vagyok az emelgetésen
  30. 2 likes
    A habosodás oka, hogy a motor leghidegebb pontja a szelepfedél, a kartergáz amit felvezetnek a karterből a szelepfedél alá, majd megetetik a motorral olajos-vizes emulzió ( ennek összetétele motor, olaj , egyéb függő ) mivel a gáz forró a szelepfedél hideg ott szépen lecsapódik. ( harmatpont)Nem csak a sapkán hanem az egész szelepfedél belső felületén, és a csövekben is. Ez fagyott be pár fórumozónak télen, amikor aztán a nívópácánál nyomta ki az olajat vagy a tömítésnél, attól függően melyik fagyott be. A hosszútáv meg eltünteti a habot mert ekkor már ez rész is rendesen átmelegszik. Hogy miért van valakinek kávéhabja másnak meg nincs? Ki tudja? Nincs két egyforma motor, sofőr, használat...miért eszik az egyik embernek 6 litert a másik nem tudja 7 alá vinni, miért X az egyik co-ja a másiknak meg Y..ésatöbbi. A szerelők szeretik a kávéhabot, mert rá lehet fogni hogy hengerfejes a motor és még boldog is a tulaj, hogy megelőzte a javítással a "nagyobb" bajt.
  31. 2 likes
    Zsírhiány, kiszáradás végett fagyhat be.
  32. 2 likes
    Miért próbálnál ki mást?hátha azzal "gondod"lesz? Ha a legjobbat akarod a motornak dexos2 minősìtésű olajat válassz!
  33. 2 likes
    A sárgával jelölt részek még feltöltés alatt. Benzines motorok: Dízel motorok:
  34. 1 like
    Üdv.. a középső befúvók alapból kevert levegőt adnak, a csatorna el van osztva , van egy állandó hideg ág amit nem tudsz elzárni. Azért van így hogy a sofőr ne aludjon el a jó melegben ( opeléknél 91-ben ezt így gondolták) . A rács kiszedése után be tudod tömni pölö egy mosogató szivaccsal a felső csak hideg csatornát. Ezt én mondjuk nyárra mindíg kiveszem, mert így meg kevesebb levegő jön be itt. Ahhoz hogy meg tud nézni hogy a bowdenek a helyükön vannak meg kell bontani a középkonzolt. De igazából ha minden a helyén van akkor sem csak oda fújja a levegőt ahova irányítod mert nem zárnak már teljesen a zsaluk, csapóajtók, zárt állásban is szokott maradni rés a levegő meg a rövidebb-könnyebbik utat választja. De sajna is is csak elég nagy bontás után látszik. Üdv, az első 10-es valószinűleg nulla lesz, azt jelenti a 10villogás, tehát ez a kód 0325 ami Kopogásérzékelő. Ez a motorblokk hátsó részén található a tűzfal felől két fagydugó között az önindítótól jobbra kissé feljebb. Akusztikus érzékelő, a gyújtási időt állítja ha úgy hallja hogy kopogásos égés van. Előfordul hogy lelazul a blokkról így rosszul hall, nézd meg hogy rendesen meg van húzva-e a csavarja. 0325 Knock sensor
  35. 1 like
    Barmitol... A kulcsban levo transzpondernek nincs sajat tapja; a kormanyoszlopon levo tekercsbe kuldott impulzus ad neki induktiv uton, rovid idore taplalast, amivel atkuldi a kodjat. Barmilyen zavar, akarmi ezt elronthatja, lesz belole hibakod, de nincs semmi jelentosege. Tipikusan olyasmi, amivel nem kell foglalkozni, ha az auto egyebkent mukodik. De lehet akar attol is, hogy rossz kulccsal probaltak elinditani.
  36. 1 like
    Attól függ milyen fémbe kell beleragasztani, mennyire szakadt ki a menet, van-e ép menetszakasz, és mekkora nyomatékkal kell lehúzni. A hengerfej csavarok nem azok az esetek, amikor érdemes ragasztással próbálkozni. Még akkor sem, ha a haverodnál működik. Én Trabant hengerbe (alumínium) próbáltam a tőcsavart beleragasztani, mikor kiszakadt belőle az M10-es menet. Természetesen teljesen esélytelen volt a mutatvány, 50 Nm-rel kell lehúzni, még a 20-at se érte el, kitépte belőle. Ekkor jött a 10/12-es tőcsavar, amit linkeltem. Azzal jó lett.
  37. 1 like
    Köszöntök mindenkit, Sebesi Sándor vagyok, köszönöm a lehetőséget, hogy bemutathassam az autómat és rövid történetét. Miért pont Opel Calibra? Mindenkinek van (legalább) egy kiszemeltje. Van, aki Ferrarikat és Lamborghiniket gyűjt a falán gyerekként poszter formájában, más amerikai aszfaltgyűrő dögöket, és bár nem mondom, hogy engem nem mozgat meg egyetlen jellemzően egyszerű földi halandó számára elérhetetlen típus sem, nekem a Calibra volt ilyen. Ennek ráadásul megvolt az az előnye, hogy sokat láttam az utcán, és fordult is a fejem rendesen utánuk. Lehet, hogy sok Opel-rajongó elszomorodik most, de engem egyáltalán nem érdekelt, hogy milyen márkához tartozik a típus. Felőlem lehetett volna akármilyen embléma az orrán, akkor is tetszett volna. Épp ezért mondogatom a mai napig, hogy tulajdonképpen nem opelos, hanem calibrás vagyok. Hogy kezdődött ez a szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története? 2005-öt írunk. Kispénzű egyetemistaként, egy fillér megtakarítás nélkül esélyem sem volt arra, hogy saját autóm legyen, bár tulajdonképpen szükségem sem volt rá. Vidéken teljesen kielégítette a tömegközlekedés az igényeimet, ugyanakkor persze a hiúság huszonegypár évesen ott dolgozott bennem. Mégis milyen menő lenne már egy vagány saját autó! Így hát folyamatosan böngésztem az apróhirdetéseket, és mindig kerestem a Calibrákat, lehetett is találni alkalomadtán. Akkoriban még ezeknek az autóknak is „elérhetetlen” magasságokban járt az ára, 6-700e Ft körül hirdették őket átlagosan, alig néhány tört bontószökevényt lehetett csak találni olcsóbban. Ne felejtsük el, 2005-ben a legöregebb Calibra is még „csak” 14-15 éves volt, a legfiatalabb pedig 7, nem huszonéves autókról beszélünk, mint mostanában. Édesapám is szemezgetett más autókkal, hogy lecseréljük a jelenlegit, és meg is beszélt egy találkozót a szegedi Ford Hovány egyik képviselőjével. Elmentünk együtt, kipróbáltuk (arra már nem emlékszem, hogy milyen verda volt), de azt tudom, hogy egyikőnkben sem hagyott mély nyomot. Viszont arról nem tudtam, hogy édesapám – tudván, hogy meg vagyok őrülve a Calibrákért – mást is megbeszélt az emberünkkel. Képzeljétek el a következő filmbeli jelenetet: állunk egy hangár előtt, aminek szép lassan felemelkedik az kapuja, és ott áll pontosan szemben Az Autó. Fekete. Embléma nélkül. Kihívóan. (A fenti kép ebben a pillanatban készült, 2005-ben.) Kész voltam, pedig ekkor jött még a java. A srác már lobogtatja a slusszkulcsot: „nem viszed el egy körre?” Ó, dehogynem! Remegő lábbal szálltam be és indítottam be, még a hangárban. Kipufogóvég nem volt ugyan rajta, de nem zavart, már ahogy beröffent is kihordtam egy kisebb szívinfarktust lábon. Akkor még ez volt a legerősebb autó, amit vezettem, és úgy ahogy van, lenyűgözött. Innentől nem volt megállás. Hogyan veszel meg egy autót pénz nélkül? Nehezen. A válság előtt járunk még, de akkor sem adódott túl sok lehetőség: egy akkor 13 éves autóhoz a legkézenfekvőbbnek a személyi kölcsön tűnt, mert semmilyen más autóvásárlási célra fordítható kölcsön nem működött már ilyen idős autónál. Az árát lealkudtam, miután kiderült, hogy hengerfejes, de még akkor is sok pénz hiányzott, gyakorlatilag az egész. Ráadásul két kezes is kellett a kölcsönhöz. Még nem élt az emberekben annyira aktívan a devizahitelek miatti para (2008 előtt járunk), de a „kezes” szó sohasem csengett jól. Nem volt pofám megkérdezni senkit a rokoni vagy ismerősi körömben, hogy bevállalná-e, úgyhogy valahol fel is adtam, eléggé össze is törtem. Közben teltek apránként a hónapok, én meg néha-néha beszéltem telefonon a kereskedővel, aki eléggé rendes volt: nem ígérhette meg, hogy egy fillér foglaló nélkül nem adja el az autót, de annyit megtett, hogy elpakolta a kocsit a hangár legtúlsó sarkába egy furgon mögé, így akárki lépett be hasonló szándékkal, nem sok esélye volt észrevenni. Az akkori barátnőm látta, hogy mennyire megvisel a dolog, így tartotta bennem a lelket és biztatott, hogy ne adjam fel. Az unszolására körbekérdeztem a közvetlen környezetemben, és a nagymamám, valamint édesanyám legjobb barátnője ismert annyira, hogy tudják, inkább nem eszem, de a kölcsönt törleszteni fogom. Az autót így sikerült megvenni, és idővel a kölcsönt is visszafizettem (majdnem kétszer annyit, mint amennyit felvettem). Szóval nekik hármuknak azóta is hálás vagyok. A sztoriról bővebben is írtam itt két éve: http://calibra.blog.hu/2015/06/22/a_vasarlastol_a_felujitasig Gondolom ez autó hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban? Egészen tavaly novemberig nem volt másik autóm, mivel ezt is épp elég volt fenntartani. Főleg, hogy eleinte, évekig még csak rohantam a problémák után, később jutott csak arra keret és idő, hogy eléjük is menjek, netán extrák is kerüljenek az autóba. Idővel viszont minden erőfeszítésem ellenére az általános állapota (karosszéria például) egyre csak romlott, így lassan döntéshelyzetbe kerültem: vagy feladom és hagyom elporladni, vagy eladom, vagy felgyújtom, vagy felújíttatom. Talán nem lesz meglepetés, hogy az utóbbi mellett döntöttem. 2014-ben jött el ennek az ideje, mivel akkor épp megengedte az anyagi helyzetem, és odaadtam Magyarország legjobb Calibra szakértőjének; majdnem egy évig volt nála az autó. A kárpitok és a belső tér kivételével mindent megcsinált profi módon: lakatolás, fényezés, motor, fékek, futómű, műszerfalcsere, mindent. Amikor visszakaptam, használtam egy évig, majd láttam, hogy kizárólagos autóként használva túl gyorsan amortizálódik még garázsban tartva is, télen sem szívesen vittem már ki, így elkezdtem gondolkozni rajta, hogy kéne mellé egy másik. Végül a lehetőség talált meg engem: egy elsőtulajos, 2003-as Volvo XC90 lett mellé a „rohangálós” autó, full extrával, magánszemélytől megvásárolva. Gyakorlatilag a Calibra tökéletes ellenpólusa: dízel, összkerekes, hétszemélyes, automata váltós, öthengeres, 2,2 tonnás csatahajó. Én megelégedtem volna kisebb autóval is, de ez volt épp az alkalmi vétel, megbízható forrásból, ez pedig felbecsülhetetlen érték használt autó vásárlásakor. Nincs is vele gondom azóta sem. Most jöjjenek a nyers adatok, fontosabb tuningok, módosítások felsorolása. Húha… Hosszú lesz. Bevezetőnek annyit, hogy amikor megvettem, az elektromos ablakokon és egy utólagos riasztón kívül teljesen fapados kivitel volt, míg most már a korában elérhető full extra fölött jár, a környékbeli Opelek technikai lehetőségeit is beépíttettem. Gyakorlatilag csak a kuplung és a motorblokk csak az eredeti az autón, ezekhez nem nyúltunk egyedül. (A szerelőm mondta is már, hogy több ötletem már ne nagyon legyen, mert a műszerfalban nincs több hely már vezetékeknek sem.) Az alapelvem az, hogy semmilyen célszerűtlen tuning nem kerülhet az autóra, illetve meglévő funkciótól nem szabadulok meg. Egyetlen kivétel van, és az a felni, az kellett a szépséghez annak ellenére, hogy csak hátránya van. Megpróbálom összeszedni, felsorolás szerűen, de nem nagyon fogja visszaadni a belefektetett munka mennyiségét. Pl. azt nem tudom beleírni, hogy vagy háromszor újra lett vezetékezve a komplett autó, de napok mentek rá (munkaórában számolva). Nagyjából az az igazság, hogy mutass rá az autó tetszőleges pontjára kívülről vagy belülről, és mesélek mellé legalább egy sztorit… Minden csőnek, kapcsolónak, karosszériaelemnek, és úgy egyáltalán négyzetcentiméternek múltja van. Karosszéria: Egyedi elektronikájú első és hátsó lámpa, ami csak bekapcsolva látszik A tetőantenna eltűnt, helyette a hátsó ablakfűtésre lett kötve egy plusz modullal (Vectrából) Fólia az ablakokon B Vectra domború kilincsek színre fújva (a díszlécek szintén színre fújva, ezzel fiatalodott az autó vagy tíz évet) Irmscher pótféklámpás hátsó szárny (LEDekkel) Embléma, felirat sehol sincs Z20R színkódú fekete fényezés (újabb Opelek színe) Utólag beépített (de teljesen gyári) tetőablak Teleszkópos motorháztető-tartó Futómű: 284-es fékszett 17”-os felni (gumik: 205/45/R17) Hátul enyhe ültetés (csak hogy szintben legyen az orrával, ami gyári magasságban van, de úgy pont jó is) Motor(tér): Cosworth Coscast KN0056 hengerfej Szilikon csövek a gyári gumik helyett, ahol lehet MSD Blaster 2 PN8203 gyújtótrafó Powercap Toronymerevítő Egyedi chip az igényeim szerint (köszi, RoxRacing!) Klíma Shortshifter (köszi, Bagira Garage!) 100A-es generátor, új vezetékekkel Beltér: Digitális műszerfal fehér LEDekkel (Vectra 2000) Tempomat Állítható szakaszos ablaktörlő Kézi motor hűtőventilátor-kapcsoló USB csatlakozók a szivargyújtó helyén Komplett műszerfal cserélve lett, légzsákos változatra B Vectra kormány (a multimédia gombok működnek a Pioneer fejegységgel és LEDesek) Gyári kiegészítő műszeregység (olajnyomás és feszültség) BC (fedélzeti computer fehér LEDdel – pusztán azért van megemlítve, mert nem volt az autóban) A jobb ajtóban külön ablakemelő kapcsolók (jobbkormányos Calibra takaróműanyag és F Astra kapcsolók összeházasításából) Hertz hangszórószett elöl, egyedileg gyártott kompakt mélyláda hátul – semmi flanc, de szépen szól, és pont annyira, amennyire kell. Magamnak zenélek, nem az utcának. A csomagtartóban plusz szivargyújtó csatlakozó LEDes megvilágítású tükrös napellenzők Térképolvasós belsőtér-világítás (persze ez is LEDekkel) Ülésfűtés (az ülések hamarosan cserélve lesz Linse belsőre, ezért csak a kapcsolók és a kábelezés van még csak benn) Index komfortmodul Gyári kalaptartó (aki ismeri a típust, az tudja, hogy eléggé nehéz találni szép állapotút) Hamarosan: Diavia digitális klímapanel Linse komplett belső Bézs belső műanyagok Új első rendszám Jövőre remélhetőleg belecuppan egy C20LET motor, már megkezdődött az egyeztetés róla Hányszor mondtad azt, hogy „ennyi, feladom!”? Hahaha Túl sokszor és nem elégszer. Azért túl sokszor, mert már-már közhelyes, hogy bármilyen szerelési munkáról is volt szó, mindig volt valami gebasz, soha semmi nem ment simán, és még ezen túl is hajlamos volt kellemetlen meglepetéseket okozni. Rám jött párszor a sírógörcs, a szerelőmre meg az idegrángás, amikor meglátta a nevemet a telefonja kijelzőjén. Viszont nem elégszer ahhoz, hogy besokalljak végleg, és eladjam – bár lehet, hogy csak én voltam túl türelmes másokhoz képest. De nézzünk csak pár esetet (a később említett blogon részletesen is leírtam a történeteket). Amikor eldurrant egy hűtővízcső, még nem éreztem annyira rosszul magam. Megeshet, elöregedtek a gumicsövek. Viszont amikor az autó megvételét követően három évig küzdöttem az olajos hűtővízzel, többször le is lett véve a hengerfej, átégett a hengerfejtömítés, közben többször is megfordult a fejemben, hogy beleszarok az egészbe, mert ez sohase lesz jó. Amikor támadt egy olyan csodás ötletem, hogy márpedig nekem a klíma kell. Oké, nem volt annyira ördögtől való ötlet, lévén fekete autót vettem klíma és tetőablak nélkül. (Volt olyan, hogy augusztusi melegben kis híján hőgutát kaptam az autóban, nem is egyszer.) A gond az volt csupán, hogy az addig autómon kisebb-nagyobb dolgokat babráló szerelőnek a klíma beépítése túl nagy falatnak bizonyult és nem is volt egyenes, majdnem egy évig állt ott az autó, miközben mindenfélét hazudozott. Persze a pénzt előre odaadtam (megbíztam benne, ismertem évek óta), végül úgy kaptam vissza az autót télen, hogy semmi sem működött rajta. Se fűtés, se más elektronika, a motor hűtőventilátora és a világítás direktre kötve, hogy legalább hazajussak vele és ne forraljam fel véletlenül se a vizet. Fasza volt úgy hazavezetni, hogy mínusz 10 fokban sálban, sapkában, leeresztett ablakokkal, mert párásodott az üveg belülről. Végül egy hétvége alatt rendbehozták (mások), úgy, hogy csak az autómon dolgoztak néhányan három napig, jóformán megállás nélkül. És még tudták is, mit csinálnak, mert ismerték a Vectra elektronikáját (Vectra köteg volt benn a műszerfal miatt). Összesen bőven félmillió fölött ment el erre a kis játékra, az ősz hajszálakról és a kiesett időről nem is beszélve. És azóta is bármikor, amikor nagyjából fejben összeadom, mennyit is költöttem, illetve fogok költeni erre a hobbira. Szerencsére ilyenkor visszanézek rá, meglátom délcegen sütkérezni a napsütésben, átintegetnek Golfokból, Hondákból, kabriókból mosolyogva, és ilyenkor mindig úgy érzem, hogy megérte. Van BLOG és Facebook oldalad is. Mesélnél ezekről egy picit? Persze. Először hoztam létre a blogot. Egyrészt mindig is szerettem írni (talán ez már kiderült...), de sosem alkottam maradandót. Aztán ott volt az autó, ami egy szerelem beteljesülése volt számomra, de nem értettem hozzá. (Most se.) Amikor megvettem, annyit tudtam róla technikailag, hogy hol kell bele benzint és ablakmosót tölteni. (Aztán gyorsan megtanultam a hűtővíz beöntőnyílásának a helyét is…) Gondoltam, hátha mások is vannak így, és összerakva a fentieket belekezdtem a blogba, de először csak a saját magam szórakoztatására, mintegy digitális naplóként. Sohasem műszaki leírásnak szántam, hanem egy laikus élménybeszámolójának, aki nem is akarja komolyan venni magát. Megpróbáltam élvezhetően előadni a sztorikat olyanoknak, akik szintén nem benzinnel az ereikben születtek. (Persze kiigazításokat kaptam néha, ha tárgyi tévedést sikerült leírnom.) Az évek alatt végül számtalan visszajelzést kaptam, összesen több tucatot. Legtöbbször írásban, de olyan is előfordult, hogy egy-egy találkozón jött oda valaki személyesen, mintha már barátok lennénk. Tulajdonképpen egyetlen fröcsögő komment nélkül, mindenki köszönetet mondott, hogy mennyit segítettem látatlanban is, valamint hogy a blogom hatására mertek belevágni a calibrázásba. Volt, aki egyenesen bibliának nevezte, pedig az eseményeknek csak kis része került még így is a blogba. Nem érdekes: ha olvassátok most, köszönöm nektek: ilyenkor éreztem, hogy megérte. A Facebook oldal már magától jött. Ahogy elkezdtek a magyarok több időt tölteni a Facebookon, a blog pedig egyre inkább háttérbe szorult, létrehoztam az autó oldalát is. (Arról nem is beszélve, hogy a blogra eléggé nagy meló összerakni egy írást képekkel, mindennel együtt, míg a Facebookon könnyebb több és kisebb történetet megosztani, aprólékosabban.) Végül ez is sikeresnek bizonyult: mindenféle marketing nélkül kb. 400 ember tagja a csoportnak, ami egy erősen rétegtémát érintő, magyar nyelvű oldalhoz képest szerintem nem olyan rossz. Ugyanakkor sosem a lájkokért csináltam ezt sem. (https://www.facebook.com/DestersCalibra/) Mi lenne a 3 kívánságod az autóddal kapcsolatban? Maradjon meg mindig tökéletes állapotban, kerüljön bele egy LET motor, és ingyen benzin mindörökké. Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Opeled örömmel? Nehéz kérdés. Kevés autó nyűgöz le még a Calibrán kívül, inkább csak „elismerek” más típusokat. Sokakkal ellentétben például teljesen hidegen hagynak a Porschék, Ferrarik, Lamborghinik. Azért akad néhány kedvenc, egy rövid felsorolás: Shelby GT500 Eleanor. Eleve nagyon tetszenek a Mustangok (leginkább a 67-es, de az újabbak is, egyedül a 90-es évek vadhajtása nem). Akármilyen drabális is, akármilyen prosztó is a konstrukció, mindig lenyűgöz külsőre. Igaz, a Calibrát sem a japános tartósságú felépítéséért szeretem. Persze a Tolvajtempó sokat segített, hogy a már meglévő Mustang-mániám még specifikusabbá váljon. Egy hibátlan, eredeti plakettes szürke vagy fekete Eleanorért odaadnám a Calibrát, de csak azért. DeLorean DMC12. Megint csak egy film, nem is kell magyaráznom. Valószínűleg vonzanak a már a gyárban elszabott konstrukciók. De ez is már csak a Calibra mellett férne meg. BMW 850i. Úgy BMW, hogy nincs mögötte a negatív sztereotípia, csak a kecsesség. Acura NSX. Örökre beleégett az agyamba, ahogy Senna a makkos cipőben körbezavarta Suzukán. Félreértés ne essék, nem vagyok retrómániás. Legalább ugyanennyire vagyok kütyümániás is, egy Tesla után is megfordulok simán. Az új Volvók és Insigniák is nagyon tetszenek. Viszont birtoklási vágyat csak kevés autó ébreszt bennem. Szerencsésnek mondhatom magam: az egyik álmom már teljesült a Calibrával, megmarad (remélem), amíg én élek, így nem vagyok, nem lehetek elégedetlen. Köszönöm az interjút!
  38. 1 like
    Szolgálati közlemény. Kb. 3 éve cserélt "felsőholtpont jeladó" kezd szarakodni, 7 végén csere, nem szeretnék a Húsvéti családlátogatás alkalmával valahol fél úton a kocsi alatt fekve jeladót cserélni, rosszabb esetben trélerezni. FACET nem bírt valami sokat, most MOBILETRON-t vettem, 5300 Ft-ért. ( Gyári opel 27 ezer kedvezménnyel). Ha 3 évente kell cserélni még jó vagyok....
  39. 1 like
    Így születnek a tákolmányok! Megveszi a tulaj az autót, de fönntartani már sajnálja a pénzt.
  40. 1 like
    Gyorsulási versenyek Kiskunlacházán, a repülőtéren. Dragracing Kiskunlacháza + Opel Találkozó + Smoke & Charm évadnyitó. Mint ahogy azt már megszokhattátok a DragRacing csapata idén is biztosította az Opeles évadnyitó bulit. Köszönjük László Zoli klubtagunknak a szervezést, közreműködést. Őt kérdezem, hogy látja, milyen volt az első idei verseny. Pörögsz, autót építesz, szinte minden Opelost ismersz.... hihetetlen. Szép napot mindenkinek!Köszönöm szépen a megkeresést.Pörgök folyamatosan,nem szeretek egy helyben ücsörögni,valamit mindig kell csinálni. Autót én kimondottan nem építek,csak a saját tapasztalataimat (ami elég kevés) megosztom azokkal akik hasonló érdeklődéssel hozzánk csapódnak,illetve kérdeznek.-Autós körökben az ismeretségek kialakultak az évek folyamán,ez köszönhető az autós találkozóknak,a szlalom (minirally) ill. a gyorsulási versenyeknek, Bonci autóbontónak ahol dolgoztam egy ideig és persze az internetes közösségi oldalaknak. Hogy sikerült az Opel Kupa? Milyen érzés szervezőnek lenni, és ezen tapasztalatok birtokában versenyezni is? Felkaroltam ezt az opel kupa rendezvényt 2016-ban mert "senki" nem foglalkozott vele( senki sem kért fel rá,és természetesen ebből nekem anyagi hasznom sincsen).Látszik hogy ki van éhezve a nép a találkozókra ,és az amatőr versenyzésre is.Erre egy tökéletes helyszín a DragRacing rendezvénye.Nekik jó hogy megyünk ugye anyagi oldalról,nekünk meg hogy helyet adnak,rendeznek és pályát biztosítanak. Szervezőnek nem tartom magam,csak segítettem a rajtnál egy-két infóval az autók bemutatásával a speekereknek. A fotók és videók készítése miatt tébláboltam ott egyébként. Megnyerted a kategóriád! Gyakorlatilag 1-2 meneted volt, aztán fotózás, beszélgetés akivel csak lehet. Beszéljünk a te versenyedről is. Mitől tartottál eleinte a leginkább? A kategóriám megnyerésén mondhatni én is meglepődtem de ehhez az is kellett hogy rossz napja volt a többieknek.-Reggel nyitásra érkeztünk azzal a céllal hogy lássam idén először mit mutatnak az időeredmények.Tudva lévő hogy reggel 8h körül még minden hideg (pálya,gumi,levegő),de a 4-5 kör alatt tudott az autó a gyenge tapadás ellenére 13,6-14,2 másodperces időket menni 402 méteren.Le is állítottam,majd 12 ó környékén még egy 13,7-es időt mentem vele.Ezután annyira sokan lettek a versenyen indulók hogy nem láttam értelmét sorba állni,mikor meg fél 5 után szerettem volna menni még egyet akkor meg vége lett a versenynek. Edzeni mikor van időd? Edzeni? Minden nap egy edzés.Vezet az ember ugye nap mint nap.Elindul,megáll,váltogat.Kimondottan erre a "játékra" nem lehet edzeni.Inkább fejben kell ott lenni a startnál,nyugodtan,átgondoltan a pályához ill. az autóhoz megpróbálni hozzá igazodni.Reakció!-Fontosabbnak tartom az autó jó műszaki állapotát.Motor-váltó-futóműnek 100%-nak kell lennie.Hülyének néznek sokan hogy havonta olajat ill. szűrőket cserélek és havonta futómű állításra járok,évente kuplung szettet cserélek ha jó ha nem jó akkor is.Ellestem az évek folyamán innen onnan trükköket és sokat köszönhetek az ismerőseimnek,barátaimnak akiktől tanulni lehetett. Milyen eredmények születtek? A 2017-es időeredmények érdekes módon nem lettek olyan kimagaslóak mint pl. tavaly. Pár "nagyágyú" az idén nem tudott elindulni egyéb okok miatt.(építés alatt van,elromlott,pont lejárt a műszaki stb stb )-Viszont örömmel néztem hogy a télen a fiatalok elkezdték reszelni a vasakat és próbálkoznak eredményesek lenni.Kialakulóban van egy új generáció és ha kitartóak tuti sikeresek is lesznek.Minden kategóriában indultak versenyzők.Kiemelném Kisdomsa Krisztiánt aki 3X is meg tudta nyerni az O2-es kategóriát,vagy Csordás Anikót aki legyőzte a másik Corsa C Gsi-vel induló Danit. Minden elismerésem a 2db Opel DRAG-nak akik rengeteg pénzt és időt nem sajnálva eljöttek,látványosan szép időket futottak.Volt egy versenyző is (Suba Krisztián),őt véletlen rossz kategóriába sorolták de én tudom hogy 16,333-al ő lenne a 7. az O2-be egy C20NE Asconával.A versenyen indulók és a találkozóra érkezők között is lehetett látni nagyon szép és igényesen karbantartott vasakat is,már ezért megérte szervezkedni. Beszéljünk egy másik klubtagunkról a favoritról is. Sólyommal mi történ? Mennyire publikus a motor hibája? Huhh.....Laci sajnos nem tudott jó eredményt elérni pedig nagyon készült rá,de a technika ördöge megviccelte,pedig ha valaki készült az idényre az ő volt.A motornak elvileg nincsen hibája,azt a részét amennyire tudtuk átnéztük,lettek olyan újítások mint pl. 100-as pillangó,egyedi ECU, gyártott szívósor stb stb és valamiért nem állt össze, hogy leforogjon rendesen. Folyamatban van a hiba kiderítése és én 100%-ban biztos vagyok benne hogy fogunk még mostanában az ő idő eredményeiről beszélni. A versenysorozat több állomásból áll. Következő helyszín? Szép számmal lesznek versenyek,a következő feladat április 8.án Tökölön lesz 10.30-tól lehet nevezni,versenyezni. Április 23 ismét Lacháza (itt valószínűleg már csak néző és max. Sólyom segítője leszek) Április 29-én meg ugye nagy esemény következik a Kakucs ringen! Opel találkozó és pálya autózás a II. BlitzRing. Felejthetetlen volt a tavalyi is! Gratulálunk ezúton is az eredményekhez minden résztvevőnek és klubtagunknak! Köszönöm szépen az én és a versenyző társak nevében is a gratulációt és örömmel tölt el hogy egyre többen mutatják meg magukat a zárt pályás rendezvényeken a srácok.Sok sikert minden OPEL márkatársnak és családjainak egész évre!! Sziasztok! Kérdések: hemi Válaszok: Vectra V6 Képtár:
  41. 1 like
    A kormány felől nem hiszem, hogy jönne bármi. Ha legközelebb leállítod, inkább a gázpedál irányába fülelj. Ha onnan jön, akkor csak a mellette, a belül lévő fehér kereket kell egy picit megzsírozni, ami állítja a légterelő lapátokat.
  42. 1 like
    Említettem ezt a dolgot a nagymamámnak, felcsillant a szeme, már régóta özvegy és sokat van egyedül...
  43. 1 like
    Csak simán cseréld ki az átvezető szalagot,én is így tettem,működik.
  44. 1 like
    Na igen, vannak ilyen gerinctelen emberek... Velem csak olyan volt, hogy az egyik csoporttag, akit személyesen nem ismerek, csak csoporton keresztül, kért tőlem egy apróságot. Nem nagy dolog, filléres vacak, nekem volt meg amúgy sem használtam, így elpostáztam neki, természetesen nem kértem érte semmit. Azóta még annyit se írt vissza, hogy kösz megkaptam, vagy fapapucs. De nem is ez zavart legjobban, hanem hogy ezt követően is az illető ott fikázott alaptalanul mások előtt, ahol csak tudott. Így segítsen másoknak az ember...
  45. 1 like
    Én ezeddig kis hidraulikus emelővel (2 tonnás) minden kocsimat ott emeltem fel. Sohase volt vele semmi gondom. Persze azt még hozzá kell tenni - munkavédelmi okokból - hogy emelés után sose árt valamivel alátámasztani, majd arra ráengedni a kocsit. Ne csak magában az emelő tartsa!
  46. 1 like
    Én kénytelen voltam, mert hátul a karosszéria oldalánál (a hátsó kerék előtt tkp.) nincsen megerősített emelési pont a vázon, a küszöbnél kialakított emelési pontot leszámítva, de ott meg ugye nem emelhettem, mert nem a gyári emelőt használtam. Amúgy én se szívesen emelem a lengőkarnál (bár a bekötési pontjánál levő szilentnél támasztom alá), mert azért nem olyan biztos az alátámasztás...
  47. 1 like
    Arra gondoltam, h lehet h az is befolyásolja ha az autó garázsban áll. Akkor ugye ha -akár rövidtáv- után beállsz, lassabban hűl le, sőt eleinte a leállítás után még nő is a hőmérséklet tehát van ideje a habnak átmelegednie és eloldódnia. De ez csak fikció. Nálam van amikor beállok és pár óra múlva ha megyek ki a garázsba akkor még meleg jön a hűtőmaszknál pedig épp csak melegedett aznap a motor...
  48. 1 like
    Itt a tavasz, úgyhogy mértem egyet (Z14XEP): 5,5liter 205/50R16 gumikkal 2 személlyel...igaz a táv kb 80%-a főút, a maradék 20 város volt. Benzin: OMV Super 95 mindenféle plusz adalék nélkül.
  49. 1 like
    Van róla képem... :D
  50. 1 like
    Elvileg így kéne működnie (ez egy facelift utáni Omega B2 kezelési könyvéből való): Érdekes hogy a korábbi (Omega B1) verzió leírásában szó sem esik arról hogy a lassítás csak benzineseknél működne (illetve hogy egyáltalán létezne a lassítás funkció): Meg most nézem hogy az automatikus kikapcsolás is máskor következik be: a réginél 40km/h alatt, az újabbnál csak akkor ha 30km/h alá esik a sebesség.