Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing most liked content since 2017-08-23 in all areas

  1. 5 points
    Ha jól értem....volt egy hang amit 3 szerelő nem tudott beazonosítani, te nem értesz hozzá, de most fel vagy háborodva hogy látatlanban nem tudtuk megmondani mi a kocsi hibája? Végülis ha köhögsz orvoshoz sem mész el, írsz neki egy SMS-t hogy: "köhögök" és adja a diagnózist, küldi a gyógyszert? Sajnálom ha csalódtál a fórumban, de szerintem te összekeverted ezzel:
  2. 4 points
    Hát van ilyen meg olyan tudás..diferenciál egyenletet nem sűrűn használtam a suli óta, mást igen. Hát biztos van jó szerelő is, majd ha egyszer találok egyet, akinél nem áll a kocsi hetekig mert nincs ideje, vagy nem hozom el 3X még mindíg ugyanazzal a hibával, vagy nem úgy áll neki lakatolni hogy a "következő műszakin még átmegy" , vagy nem veszek ki 20 autóból belerohadt pollenszűrőt pedig a szerelő szerint ebbe nincs, és csak azért párásodik mert az astra betegség, akkor majd én sem szerelek otthon. Nade OFF vége...
  3. 3 points
    Most vettem észre hogy letört egy nagy faág a ház előtti fáról, megkötöttem kötéllel gondoltam lerántom, de nem voltam elég erős..60 ló viszont pont elég volt.
  4. 3 points
    ezt az autót meg kell tartani hosszú távon, hamarosan pént/üzemanyagot fog termelni.... Elnézve a trendet, februát óta 0,7l-el csökkent a fogyasztás, ez 7 hónap nagyjából. Na már most, ha 7 havonta csökken 7dl-t (tehát 1dl/hó a csökkenés), akkor a jelenlegi 3,9l nullára fog redukálódni 39hónap alatt, utána már lehet majd eladni a termelt üzemanyagot... Jól van na, csak viccelgetek...
  5. 3 points
    Egy mezei Panasonic DMC-LS80 fényképezővel, hozzáteszem 4 éve készült a kép, a fényképező pedig még régebbi Esetleg DarthVödör kollégát nem lehetne megkérni hogy újra csináljon nekünk, nekik, akinek kell? Hisz múltkor már írt itt a fórumon, én bízok benne hogy visszatért... Én is onnan adom a tápot a DRL-nek s pontosan így működik nálam is, vagyis azért 1 percig nem világít, inkább csak pár másodpercig. Élőszőr furcsa volt, de most már 4 év távlatával megszoktam Amúgy nem kell hosszabb ideig menni, elég 1x rátenni a gyújtást onnantól már később fog kikapcsolni azzal az X mp-el.
  6. 2 points
  7. 2 points
    Sokan nem szerelnek autót, és nem is értenek hozzá, megvesz valaki egy kocsit, miért kellene gondolnia arra hogy egy ilyen hibalehetőség van az autóban? Szerelőhöz, márkaszervízbe hordják az autót olajcserére, műszakira, stb, ha ott nem szólnak hogy ezt cseréljük ki, akkor azt gondolják minden rendben.
  8. 2 points
    Hali! Bár nem ilyen motorom van de a következő leírást olvasd el: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Itt pedig megtudod nézni a hibakódodat: http://opelmuhely.com/hibakodok Ezek alapján valószínűleg a kipufogó oldali vezérműtengelynek/szenzornak van valamilyen hibája. (p0014 -> Exhaust Camshaft Phasing Mechanics Malfunction)
  9. 2 points
    Ez kell alulra: https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/elso_lokharito_rogzites/elso_lokharito_tarto_rogzito_szegecs_opel_astra_g_1998-2009_34903 3 db.
  10. 2 points
    Van, de az durva szűrő , attól még beszívja az apró koszt, homokot, de nem is ez a lényeg hanem azt hogy beszívja akkor is ha tele a tank, meg ha csak 5 liter van benne, de még mindíg divat a "nem szabad pár literrel járni mert akkor felszívja a koszt a tank aljából" elmélet. Nincs összefüggés. A pumpa sem tud szárazon járni ( kenés nélkül) mert mindíg marad benne pár deci akkor is ha az injektornál már nincs elég nyomás tehát a motor lefulladt . Sajnálatos hogy még a szakember is ezt fújja, pedig szedett szét már jó pár pumpát és gondolom van szeme.
  11. 2 points
    Ritkán, de most itt vagyok! Írjátok össze hány darab kell a CC_LED2 (tempomat visszajelző) modulból. Egy darabért nem érdemes NYÁK-ot gyártatni. Az eddigi készletek elfogytak. A műszeregységben sosem volt kiépítve gyárilag. Pedig, a léptetőmotoros (bowdenes) tempomatnak VAN led kimenete! CC_LED2 gyújtásra "tesztet" csinál, világít a visszajelző. Ezután a sebességhatár kivételével, ugyanúgy működik, mint a ECU, amit vezérelsz. Be illetve kikapcsolsz.
  12. 2 points
    6J15 4x100 ET 49 56,5mm kozepfurat
  13. 2 points
    Szia. Sajnos nem,ez a verzió csak a 2 soros 10 karakteres kijelzőkhöz jó. Elvileg módosítható bármelyik I2C rendszerű kijelzőhöz de komoly Arduino programozási ismereteket igényel. Más. Az elmúlt hetekben módosítottam pár apróságot a programban,(pontosítottam a távolság és a sebesség mérését,a Debug menübe került Software verzió kijelzés) a friss verzió a google driveom-ról letölthető!
  14. 2 points
    Köszönöm a segitséget,végül is a vezérlés meglett bontva,a szíjat kb egyharmadában elvágta az egyik feszitőgörgő aminek a szélen van pereme. Csoda hogy nem szakadt el.....bárdi cserélt mindent,a szerelőm meg becsületből nem kért semmit holott nem ő ludas a hibás alkatrészért .
  15. 2 points
    Szép estét mindenkinek! Újabb fejlemények. A vezérlő elektronikát kiszereltem, szétnyitottam, látszólag semmi hiba, de ha kimérjük a bemeneti csatlakozókat egyesével, hamar kiderülhet a baj. Pár darab kontakthibás volt a panellal, mindegyiket újraforrasztottam, és láss csodát az autó beindult! Hibakódok továbbra is megmaradtak. A sikeres indítás után lekaptam a fojtószelepet, az EGR szépen be volt dugulva, kis takarítgatás és már töltött is a turbo. Motorlámpa világít, 3000-nél leszabályoz. Ma ennyit sikerült alkotni, bárkinek hasonló tünetei vannak, érdemes felnyitni az ECU-t megnézni a csatlakozókat. Folyt. köv.
  16. 2 points
    Lehet a fényezés alatt barnára van alapozva
  17. 2 points
    Szia! Az enyémnek is éppen ilyen hangja van. Pár napig csinálja, majd egy ideig nem. Mintha valami kosz, szennyeződés időszakosan megtalálná és eltömítené. 1,5 éve szívok vele. Amit eddig ez ellen tettem: motoröblítés 2x, gyakoribb olajcsere, olajnyomás szelep csere. A tőkéket még nem cseréltettem, de érdeklődtem több helyen a költségeket illetően. Eddig az egri szakszervíz adta a legjobb ajánlatot. Az enyém láncos, de a vezérlés totális szétszedése nélkül, 3-4 órás munkaidővel dolgoznának. Ez nagy szó, mert szinte mindenhol a teljes láncvezérlést szétszednék a hidrotőke cseréhez, ami munkaidőben és így költségeiben is jóval több lenne. Huszonéve szerelnek opeleket, a tipushibákat is egyből megemlítette az én motoromnál, tehát hozzáértőnek, hitelesnek tűnt a szerelő srác, akivel beszéltem. Ha rászánom magam a dologra, én csak a szívó oldalt cseréltetem, mert egyértelműen onnan jön a csattogás. INA márka a javasolt, 3-4 ezer ft darabja.
  18. 2 points
    Hát ez autó függő, a saját kocsimhoz egy praktikeres crovakészletet használok, egy-két fejet meg persze magát a crovát már cseréltem benne, pár ezer forintos " piacosra" van egy hosszított 30-as dugókulcs a féltengelyhez, most vettem egy merev szárat oda ahol nagy nyomaték kell, meg kell egy fura sokszögű torx a nyelestengely csavarhoz ez konkrétan én sem értem miért került ide ilyen. Más spéci kulcsom eddig nem kellett, meg szerintem már nem is fog, nagyjából körbeértem az autót "szerszámilag". A mai világban a külső torxokat, meg mondjuk egy nyomatékkulcsot már nem neveznék nagyon spéci, sem drága szerszámnak. Mostanában már nem nagyon forrasztanak a bádogosok, sikaflexet használnak és popszegecset. Hallgatózni lehet, de ezzel szerintem csak kábé lehet megállapítani melyik a rossz, általában mossák vagy cserélik mindet. Márka..passz.Az olajnyomás gomba csak az olajnyomás meglétét tudatja veled, ráadásul csak nagyon kis nyomásnál sipárog ami már régen kevés a motornak. A vezérmű tengelyt tudtommal ki kell szedni nálatok a tőke cserekor mert alatta van, tehát igen érdemes összekötni a vezérlés cserével.
  19. 2 points
    Nem, legalább is Y17DT-nél nem, azt hiszem 18-as vagy 19 krova, meghúzásnál figyelni, illetve alá réz alátét mindig új! Pontosan nem emlékszem...
  20. 2 points
    Sőt,ha túlfújod a gumikat és van egy kis hátszél akkor még a 3l sem elképzelhetetlen
  21. 2 points
    Sziasztok! ki is lehet mérni ellenállást kell mérni a jeladókon de ha csak menetközbe csinálja nembiztos hogy elcsípitek a bajt ha felvillanik utána ki kell olvastatni valahol az ABS -t és azonnal meg lesz hogy melyik jealdó meg hogy jeladó gond van e de a tapasztalatom az hogy általában az első jeladók vezetékeinél szokott a baj lenni a kerékagyból ahol kilép a vezeték.
  22. 1 point
    Szia! Régebben lementettem ezeket a képeket! Akkor azt írták róla,hogy ez a különbség a vízpumpák között! Nem értek hozzá! https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-1.jpg https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-2.jpg https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-3.jpg https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-4.jpg
  23. 1 point
    Köszi! Graf pumpán kívül van valami ajánlott még? Kicsit tartok az olasz alkatrésztől. 2012-ben egy utángyártott, Meyle pumpát tettek be a gyári vezérlés-szetthez, de idáig nincs vele gondom.
  24. 1 point
    Szerencsére elég jól hozzá férhető helyen van, a hűtőfolyadékból meg kb 1-1,5l folyt el, mert csak a termosztátról vettem le a csöveket.Tettem alá dobozt. A csavarokat meg már az előző termosztát cserémnél, kicseréltem hatlapfejűre. 10-15 perc alatt ki lehet cserélni.
  25. 1 point
    Köszi Zotya! Valahogy sejtettem, hogy homlokra csapós kérdést tettem fel. Persze, hogy az......
  26. 1 point
    Ha gyári a hűtőd akkor korrekt módon le lehet ereszteni egy kis csővel egy kis folyadékot. A könyv X-es motorokhoz van, ezért helyén kell kezelni néha amit mond
  27. 1 point
    Igen, leírás:http://www.opelforum.hu/topic/1797-műszeregység-csere-bere/
  28. 1 point
    Nem csoda, ha sok astra hengerfejes lesz. A műanyag vízcsonkok időzített bombák. A legtöbb tulajdonos nem néz utána ilyeneknek, így egy 3-4 ezer ft-os beavatkozásból lesz 130-140 ezer ft-os kiadás.
  29. 1 point
  30. 1 point
    olyannyira hogy van otthon egy csomó.
  31. 1 point
    Igen, csak nem tudom mi a célod ezzel. Ha ez alapján keresnél keveset futott autót, akkor rossz az irány, mert bár a kerék kisebb körmérete miatt az összes megtett út valóban kevesebb mint váltóméretű gumival, de ettől még a féltengely (és nagyon leegyszerűsítve a váltó kihajtása illetve a főtengely is) ugyanannyiszor fordult körbe mint egy megfelelő méretű kerékkel szerelt autónál...
  32. 1 point
    Abban a dobozban gyárilag csak relék vannak, tehát - ha nem lett valami egyedi cucc bekötve oda - az a relé behúzójához tartozó biztosíték.
  33. 1 point
    Szia! Kb 27000km-t. De nem nevezném felújításnak, inkább csak rendbetételnek, vagyis amit a rossz karbantartással okoztak azt próbálták visszahozni a normál szintre. Így az összes szelepszár szimeringet cserélték és a 4-ből két dugattyún a gyűrűket mert le voltak ragadva. A másik két dugattyú a gyári gyűrűkkel fut, tehát azokban már -óra szerint- 145000km van.
  34. 1 point
    Bár nálam Z14XE de ott mintha az AC reléje lenne lebiztosítékozva, vagy maga az AC.
  35. 1 point
  36. 1 point
    Állítható deréktámaszt vegyél. Én évekkel korábban kaptam egy ehhez hasonló kéket és nagyon nagy segítség. Itt is van egy "deréktámasz autóba" stb. szavakra találsz.
  37. 1 point
    Hát nekem a map szenzoros vákumcső cserélve sima benyacsőre. Más vákum cuccot nem tudom hol keressek. Illetve melyik test kábel volt a rossz ?
  38. 1 point
    Az ugrálás úgy van jól, folyamatosan billeg szegény és dús közt. Gyorsításnál kiakad dúsban, motorféknél szegényben, egyenletes haladásnál megintcsak billegni fog. Olyankor a legjobb a fogyasztás is.
  39. 1 point
    A legközelebbi ( lejárt) hirdetésben ennyiért van: http://www.vatera.hu/opel-astra-f-gyari-bc-board-computer-tartozekokkal-2011966961.html Hogy milyen motoros az mindegy szerintem.
  40. 1 point
    Kedves Szakik! Már olyan sokat segítettetek, most ismét hozzátok fordulok információért. Kicseréltük az autómban a motort, azt most hagyjuk, hogy miért! Viszont egy három pin-es csatinak nem találom a helyét. Ti esetleg tudjátok, hova csatlakozna? Forgat a motor, de beröffenni nem akar. Remélem csak a csati miatt. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=325IMG_20170904_143716.jpg Segítségeteket előre is köszönöm! És ha nem fárasztalak Titeket, tennék majd fel kérdést, akksira menő kábelekkel kapcsolatban is, mert sügér módon nem fotóztam le, milyen kábel melyik pólusra megy. Üdvözlettel: Cselik Béla
  41. 1 point
    Általánosságban azt mondják hogy ha keveset mész egy évben, akkor van létjogosultsága. Nekem az van a téli autónak használt Corsán, ráadásul nem is a drágábbak közül való, hanem valami Maxxis márkájú, de alapos megfontolás után vettem, mivel évente maximum 5000km-t megy az autó, azt is túlnyomórészt városban. Egy éve van meg, a tavalyi két hétig tartó télben semmi baj nem volt vele, de az Alpokba nem ezzel indulnék.
  42. 1 point
    https://goo.gl/photos/B6EVoFwQ8qdKtGdy8
  43. 1 point
    Na igen ahhoz se árt, de azért érdekes hogy ha lehúzom 100Nm-el a kerékcsavart az acélfelnihez, akkor azt még simán kevésnek találom, ahhoz képest ahogy sima kerékkulcsal meghúzza az ember. Pedig nem szoktam a kulcson ugrálni csak simán kézzel meghúzom.
  44. 1 point
    Én az alufelnihez is használom.
  45. 1 point
    Egy csavar beszereléséhez és meghúzásához nemigen kell túl nagy hozzá-nem értés. Én például egyszer a komplett motort generáloztam, és akkoriban hol volt még a nyomatékkulcs? Talán, talán ha egy-két nagyobb szervizben akadt. Ám az a motor utána mégis úgy ment, mint egy Schaffhausen óra. Egyébként mindjárt gondoltam, hogy azért spécik azok csavarfejek, hogy jó alaposan kitoljanak a mindenféle utcán autó-bütykölő amatőrökkel és az otthonbarkácsolókkal. A saját utólagos piacukat és véle gazdasági hegemóniájukat (lásd szervizek) mind ezzel próbálják védeni. A szak- és márkaszerviz elég drága, az alkatrész meg - néha bizony olcsóbb - házilag betéve.
  46. 1 point
    Ezeknek a motorjával még nem volt baja, pedig 30 ezrenként cserélték benne szakszervízben az olajat. Kapnak is rendesen a motorok, igaz kb. fél évet, aztán fél évet pihennek. De abban a fél évben minden van, azért írtam, hogy szélsőségesen is bírják. De 180 ezerig elmennek-e azt nem tudom. Minden esetre a fogyasztása tényleg jó.
  47. 1 point
    Szerintem - persze CSAKIS szerintem - jó ám oda bármiféle M12x60-as csavar. Persze aki a flancot szereti, megveszi az eredeti Opel csavarokat - bármi áron egy kisebb vagyonért - a speciális csavarfejével együtt. És akkor szenved, mert olyan kulcsa persze nincsen. (nem is tudom, miféle kulcsra "szólnak" azok, mert az nem simán imbusz, nem is torx, ám semmi másféle egyébre se nagyon hasonlít). Mintha egy rögzítő-csavarnak nem lenne tök mindegy, hogy milyen megfoghatóságú csavarfeje van. Régebben bezzeg - mindenkinek jó volt a sima, mezei hatlapfejű csavar .... most meg aztán minden autómárka másfélével - vagy egyéni nagyon hülyével - virít. Én még jól emlékszem elsőskodás élményeimre, a karosszériában gyakran rendszeresített mindenféle M7-es csavarokra. Miközben az MSZ szabvány szerint nálunk Magyaroroszágon CSAK M6-os és M8-as volt forgalomban. Aztán lehetett persze gubizni utána valami bontóban, avagy legyártatni hosszabb szárú M8-asból. Nekem is - itthon még mindig megvannak az M7-es menetfúróim, s melléje az M7-es menet-metsző. Ha egy sima hatlapfejűt teszel oda, legközelebb is ki tudod szerelni. Ám ha szereted a flancot, tehetsz oda valami "imbuszosat". A nevesincs Opel-csavar pedig legyen felejtős. Amikor a pollenszűrőt cserélgetem, mindig dicsérem az eszem, mikor oda sima keresztfejes csavarokat tettem. A gyári 5,5-ös csillagkulcsos megoldás az annyira snassz! Egyrészt - igazán hozzá se lehet férni, másrészt - csakis a szakszervizeknek vannak olyan spéci 5,5-ös kulcsai. (vagy néhány burzsuj megvette magának a spécit) Nem ám egy sima 6-os csőkulcsra, vagy a más egyéb normálisra, hanem azokra a hülye spéci-egyedi csavarokra!
  48. 1 point
    ....és kiveszem a pótkereket, valamint minden utazás előtt elemgyek egy isteneset kakálni.
  49. 1 point
    Ha gyári a hangszóró akkor csatlakozó van. De spec, mert egybe van öntve a két csati és egymáshoz képest 90o-kal el van fordítva. Ilyet vegyél hozzá: https://www.google.hu/search?q=opel+hangszóró+csatlakozás&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiolNX39-7VAhUFnRoKHa3rAngQ_AUICigB&biw=1366&bih=628#imgrc=S0oVtRoNCy1O3M:
  50. 1 point
    Mondjuk mi Z16XE-n cseréltük tavasszal, de az összetettebb volt mint amit leírtál. Nem akartuk magát a feszítőt kínozni azzal hogy rángatjuk a csavar miatt, így a teljes konzolt levettük (amúgy is szűk a hely az ottani szereléshez). De jól is tettük, mert azért 14 év és 140k km alatt odagyógyul rendesen az a csavar. Satuba befogtuk a konzolt, és kalapáccsal kellett apró kocogtatásokkal megindítani a csavart, utána már ment minden szépen.
×