Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing most liked content since 2017-10-20 in all areas

  1. 4 points
    Szia. Most bejön a mondás, magad uram ha nincs szerelő aki más után javítson... Így hát neki álltam én. Autocom diagnosztika adott néhány támpontot,izzítás,adagoló áram ellátás,üzemanyag nyomás. Neki álltam pedig nem tartom magam autószerelőnek. Volvo Truck szerelő vagyok "sok" éve. Sorolom amit találtam miután kifizettem a 80.000-t a motor cseréért,+ felrakáskor tönkre tették az új kinyomó csapágyat (20.000) .Üzemanyag szűrőház fedél eltörve tömítő gumi is kuka. Résolaj cső T elágazó eltörve, Olajsárral teli adagoló elektromos csatlakozó. Vákum csövek felcserélve. EGR vákum cső eldugulva (olajsár)... Adagoló szívó oldalon kimarad külső lechner gyűrű!!! És lőn világosság önindítózás 10 mp és elindul. Ez 4 órámba került. Mivel az autóklub 7000/ óradíjon rám telefonált hogy menjek be vele...De számítsak rá hogy idő igényes munka lesz. Ma reggel lementem, 12 óra állás után is azonnal indult.
  2. 4 points
    Sziasztok! Na egy kis statisztika megvan az együtt töltött 20 ezredik kilométer Április 12 óta. Szerviz költség: 105908,4 Ft Üzemanyag költség: 449875,1 Ft (Nagy átlag: 6.43l/100km ; Legjobb fogyasztás: 5.48l/100km ; Legrosszabb fogyasztás: 8.3l/100km) Összességében: A vízforraláskor fordult elő kizárólagosan hogy meg kellett állnom hiba miatt. Szélvédő tömítés alul pollenszűrő fölötti tömítés elporladt, ezért ott történtek beázások, csere óta hibátlan. Karosszéria rozsdásodás nincs, csak apró sercenés a tank betöltő alatt, íveket kimosom hetente, küszöbökön pöttyök sincsenek. doblemezek érintetlenek, az alja rozsdapötty mentes. A motorjába 5w40-es full szintetikus olajat használok, 9-10 ezrenként cserélem, olajfogyasztás a két csere között nincs. (Nem is értem... van a családban egy 79ezer kilométeres C corsa amely ezrenként 2 decit megeszik.) Rengeteg jobb úttartású, jobban vezethető, jobb autóban ültem már, de nagyon tetszik amit a kis Astra képvisel: a nihil, a legolcsóbb közlekedés méltóságteljesen. 21 évesen nem zörög benne semmi, se egy ajtó kárpit, se egy műanyag elem, se egy futómű elem, semmi. Megrendeltem a téligumikat és tavasszal találkozunk egy újabb 20 ezer kilométeres etapot követően. Respect for the 1692. F astra from Szentgotthárd üdv, Márk
  3. 3 points
    Majd ha csináltál vagy láttál ilyet gyakorlatban kérlek akkor nyilatkozz róla... Nem az egész betét hanem bizonyos részei kopnak "sarkosodnak" ki, ezért megakad elakad működés közben, így aki tudja mit és holl kell igazítani raja nem koptatja hanem megigazítja a szerkezetet.... Hidd el tapasztalatból mondom, pár éve már így működik GOND NÉLKÜL a gyújtáskapcsolóm!
  4. 3 points
    Egyetlen darab kipróbálása után egy egész típust leírni, hát te tudod... Van persze sok más típus is, lehet szemezgetni, de automata váltós azért nincs olyan sok... Nekem ezelőtt is Astra-m volt, amikor eljött a csere ideje, akkor megnéztem rengeteg Octavia-t, Focus-t, Golf-ot, Astra G-t vagy 10-et egészen 150km-es sugarú körön belül mire egy olyan állapotút találtunk amire azt mondtuk hogy ez jó lehet (ráadásul drágábban mint mi szerettünk volna venni, illetve nem is ilyen kivitelt kerestünk). Szóval több autót meg kell nézni, de jellemzően a jókat hamar elviszik...
  5. 3 points
    Dehogynem, csak a modik sem ülnek állandóan a gép előtt, erre való a "jelentés" gomb jobb oldalt fent.
  6. 3 points
    GY.I.K. már lezárt topik, ide oktojálom aztán majd kisül belőle valami. Berohadt ablakmosó motor szétszedése, újbóli működésre bírása. Örömmel vettem tudomásul, hogy az ablakmosó motor elhalálozott. Mivel momentán nem tudtam a polcról leemelni egyet, kénytelen voltam szétszedni és jobb belátásra bírni a régit. A legjobb, ha kivesszük az egész tartályt motorostól, mert a kihúzott motor helyén kifolyhat a mosófolyadék. Ehhez egy 10mm-es dugókulcsra lesz szükség. Miután lefejtettük a folyadék, vegyük le a csatlakozót, húzzuk ki a motort. Mindkét szakasz gumicsövet húzzuk le a motor csonkjairól, ha nem sikerül melegítéssel, vágjuk le, 5mm-t el lehet csalni a csövekkel. Jegyezzük meg, hogy melyik csövet melyik csonkról húztuk le, nehogy később meglepetés érjen minket. Vegyük kézbe a motort. Ezt a fajtát (Transpar, made in Spain) szét lehet szedni, hogy a többi fajtát is lehet-e, nem tudom, láttam már Hella-t is meg van még több gyári beszállítótól származó fajta is. A csatlakozó felőli peremnél nyúljunk alá körben kis lapos csavarhúzóval, finoman feszegetve, amíg el nem válik a háztól, és így lehúzható a burkolat. A fedélben lévő gumi kupakot ne veszítsük el, szépen vissza lehet pattintani. Ezalatt van a villanymotor vége, szorosan fogjuk meg és húzzuk ki a házból. A motor alatt speciális formájú gumi pogácsa van, ezt ugyanabban a pozícióban kell visszatenni, ahogyan benne volt. Ha nem bírjuk kipiszkálni, a motor tartályba lógó végénél kis csavarhúzóval óvatosan ki lehet nyomni. A motor tengelye lapolt, a lapátkerék egyféleképpen csúszik rá. Le lehet szedni a házról csavarhúzóval aláfeszítve a csőcsonk részt is, itt egy membrán szabályozza, hogy éppen hová juttasson mosófolyadékot a motor. Ha csak elöl mosatunk, hátra ne folyjon és fordítva. Még ez a rész is szétszedhető, szintén pici lapos csavarhúzóval feszítve a házat. Innentől következik a "piszkos munkák". Minden alkatrészt tisztítsunk meg, a motort is beleértve. Kaparjuk le az oxidokat, mossuk el a házat, a járatokat, a membránt, egy beragadt koszszemcse megállíthatja a lapátkereket és/vagy kikoptathatja a házat, a turbinát. A motort, ha nem állt össze egy tömbbé, kis csavarlazító sprayvel a tengelyt forgatva életre lehet kelteni, a két végén a siklócsapágyak szeretnek összegyógyulni. Adjunk neki kenőanyagot, például zsírsprayt, mozgassuk át, járassuk meg, akár direktben 12V-ról is. Az összeszerelés fordított sorrendben történik, összerakjuk az elosztós részt és felpattintjuk a házra. Rátesszük a motorra a gumipogácsát és a tengelyt, majd pozícióba forgatva benyomjuk a házba. A fedélbe benyomjuk a csatlakozó gumidugaszt, és rányomjuk a motorra. Tegyük vissza a mosómotort az ablakmosó tartályba, vágjuk egyenesre a spricnik csöveit, majd kissé megmelegítve nyomjuk rá a csöveket a csonkokra. Csatlakoztassuk a vezetéket, töltsük fel a tartályt, és használjuk tovább megelégedéssel.
  7. 3 points
    Elem tartó törött a forrasztásnál.
  8. 2 points
    Én a következő képpen oldottam meg a tempomat visszajelzést, az óra csopotrban, ahol az eredeti helye van és nincs beforrasztva a visszajelző LED. Nekem Z16XE-m van, ahol nem izzó, hanem LED-nek van helye. A lényeg, hogy a bajuszkapcsolónak az ECU felé menő vezetékéről párhuzamosan vettem le a képen látható módon a jelet. Bekapcsolás: Be/Ki kapcsoló gomb rövid ideig történő megnyomására a kapcsolás öntartásba megy, világít a LED. Kikapcsolás : A Be/KI kapcsolót 2 másodpercig nyomjuk, miáltal a 220uF-os kondenzátor kisül, megszűnik az öntartás, LED kialszik. A kapcsológomb megnyomásakor az ECU-ra menő ponton negatívra válta át a polaritás, ezt használja fel a kapcsolás. A kapcsolás elemeit az óracsoprt csatlakozójának üres pontjain (forrléc technológia)rögzítettem. A tempomat kapcsoló ECU felé menő vezetékét külön be kell vezetni az óracsoprtba. Használja ki-ki egészséggel.
  9. 2 points
    Nálam ez egyenesen követelmény, lévén hétfőtől péntekig teherautókat vezetek! :D
  10. 2 points
    Meglett a hiba. Elég banális... A szívósort felfogató csavarokat kellett meghúzni... Mikor felszereltem kimaradt az utánhúzás a bal oldali csavaroknál. Köszönöm a segítséget és elnézést ha raboltam az időtöket.
  11. 2 points
    Biztos lennénk még páran...
  12. 2 points
    Gondolom a kuplungot használja sokat, nem magát az autót... legalábbis én így értettem.
  13. 2 points
    Éppen ez az oka. Gondolom mindannyian tudjátok hogy minden motornak megvan egy bizonyos fordulatszámtartománya, amiben a leghatékonyabb a működése. Általánosságban elmondható hogy ez a hengerenkénti négyszelepes benzinmotoroknál jóval magasabb mint a kétszelepeseknél, konkrétan a nyomatékmaximum és a teljesítménymaximum közötti fordulatszámot illene használni, ahelyett hogy 1500-1800-as fordulatról kis gázpedálállással gyorsítatok. Nemcsak hogy teljesítménye nincs ilyenkor az autónak, de a fogyasztása is jóval több, mint ha ideális fordulatról tennétek ezt. Bizonyára most sokan a fejükhöz kapnak, pedig igaz: a Z14XE-t 4000 és 6000 1/min között, a Z16XE-t pedig 3600 és 6000 1/min között kéne használni, pontosabban úgy, hogy váltáskor se essen vissza a fordulat az alacsonyabbik érték alá. A dolog amúgy nem ördögtől való, csak rá kell állnia a lábnak, én a Z10XE-t is rendszeresen 4000 fordulatnál váltom el, és meglepő módon nem eszik sokat így sem, városban is bőven 7 liter alatt marad. Nyáron az Astrával is rendszeresen 70km/h-nál váltom el a negyediket. Ha kipróbáljátok, észre fogjátok venni hogy elmúlik a csörgés, bármiféle csodaszer vagy üzemanyagadalék nélkül is.
  14. 2 points
    Sosem lehetünk benne biztosak hogy az új alkatrész tökéletes. Az a cumi amikor kicserélsz valamit újra, biztosra veszed hogy az jó és tovább keresed a hibát miközben beletettél egy rossz alkatrészt. Amúgy a vízhőfok jeladókat régen ki lehetett mérni multiméterrel, rádugva egy lapgépet is tudtad nézni éppen hány fokos és ez fedi-e a valóságot.
  15. 2 points
    Bár én más okból - melegen történő nehézkes indulás - de cseréltem a jeladót 2 hete, fagyállóval együtt. Azt vettem észre, hogy a visszajelző élénkebben mozog és "többet" mutat. Ezt úgy kell érteni, hogy a mutatóm majdhogynem a 90 fokos vonalon van, előtte pedig mindig alatta volt. Ugyanarról a megtett távolságról beszélek - munkába menet 48km - az elmúlt két hétben. Szal sztem ennek a ventillátor kapcsolgatásos problémának a feltárását kezdjétek a szenzor cserével!
  16. 2 points
    Sziasztok! Róbert vagyok, orosházi lakos. Első soron köszönöm a befogadást! A gép: 1996-os gyönyörű szép zöld B Vectra sedan, X16XEL, becsületes nevén Zöldség. Röviden a története a következő: Tavaly sikerült vásárolni egy kereskedésben, azonnal kellett autó, teljesen véletlenül találtam rá. Anyagi keret igen gyenge volt, ezért a lepukkant F Astrák- öreg Suzukik- széteső lomok triumvirátusból kerestem autót, majd egyszer csak kiutat találtam. A kezdezi állapot igen siralmas volt, de úgy gondoltam, ez egy jó kaland lesz. Belül lepukkanva, ez-az nem működik, lámpák utángyártott repedt hulladékok, motor szépen jár, de nagyon füstöl. Itt indultunk a Zöldséggel a nem kifejezetten könnyű, de utólag nagyon vicces és kalandos úton. Az elmúlt évben rengeteget dolgoztam vele. Gyakorlatilag csavarra szedtem az egész autót, majd donor segítségével újjáépítettem. Azóta minden remekül működik, de a folyamatos "ez még azért nem tökéletes" állapot tart. Mindíg valamit cserélek, finomítok, szépítek a gépen. Valószínűleg ez az állapot a végtelenig fog tartani. Tavasszal kezdődik majd a lakatolás-fényezés, most még viselhető állapotú. A Zöldség igazi családtag lett, valamint ennyi munka után már semmiért nem adnám el, ameddig csak lehet, nálam marad. Üdv a fórumozóknak, remélem jó eszmecseréket tudunk majd folytatni!
  17. 2 points
  18. 2 points
    Újabb GSi került hozzám, hatalmas véletlennek köszönhetően. Ha elkészül a fehér projektautóm, akkor ő lesz a következő építési alany. 1990-es évjárat, svájci belpiac, 20XE, 156 paci, és ami a ritkasága, hogy mindez 5 ajtós kivitelben
  19. 2 points
    Nem tudom, hogy a motornak mennyire tesz jót, hogy a termosztát hirtelen rászabadítja a hideg vizet a kinyitott körre? Nem nézted, hogy a termosztátok közt nem volt különbség a tányér által kinyitott keresztmetszetben, nagyobb átmérő, vagy hosszabb út? Lehet, hogy érdemes volna azoknál a termosztátoknál, ahol túl nagy a lengés a hőfokban, betenni a termosztát elé egy szűkítőt, hogy kicsit fékentartsa az ingadozást!? Esetleg annak az anyagnak az olvadási, és dermedési sebességében lehet jelentős eltérés, ami a dugattyút nyitogatja?
  20. 2 points
    Mérj rá az akkumulátor töltöttségére (vagy a modernebb töltők ezt megteszik ha rácsatlakoztatod). Töltsd fel teljesen. Utána ha nem javul, akkor valami más van a háttérben. A városban keveset tölt a generátor.
  21. 1 point
    Ha egyik fokozatban sem megy, kiveszed a pollenszűrőt adsz neki direkt 12Voltot, ha kell ehhez kiveszed az előtét ellenállást, és a polaritásra ügyelj( barna a test) , ha nem indul a motor akkor csere, ha így jó akkor kontakt hiba valahol, hibás bizti vagy kapcsoló.
  22. 1 point
    Épp itt a baj hogy nem tudja megmondani a szerelő konkrétan hogy mi a baja a hengerfejnek. Azzal kezdte hogy tuti hidrotőke. Ki lettek cserélve a tőkék le lett mérve a vezérműtengely bütyke hogy nem e az is el van kopva de azt jónak ítélte.Összerakta de kopog. Akkor jött az hogy nincs megfelelő olajnyomás és mérjünk nyomást és cseréljem ki a nyomás szabályzó szelep rugót mert biztos az lágyult ki. Csak rugót nem kaptam így vettem egy komplett olajszivattyút és annak a rugója lett berakva. Így is kopog. Végső ötlete most az volt hogy cseréljem le a két vezérműtengelyt mert akkor azok még sem jók. Na a két tengely 60 ezer lenne és mi a garancia hogy nem fog kopogni utána is. Így is 100 ezer ft körül tartok csak anyagköltségben. Olvastam itt valahol hogy ha a hidrotőke fészke van kikopva akkor kuka a hengerfej. Akkor meg kár bele ölnöm ebbe feleslegesen a lóvét ha utána úgy is kuka lesz a hengerfej. 200 ezer km van az autóba(tényleg ennyi mert újonnan vettem szalonban) 8 ezrenként cseréltem az olajat és csakis Fuchs titan gt1 pro flex 5w30 ment bele. Ezért jutottam arra az elhatározásra hogy lehet jobban járok egy komplett bontott hengerfejjel .
  23. 1 point
    így külön már nem tudom, mert nekem mást is cseréltek. Összességében 100.000-150.000 közé becsülném az egész bulit. Csak az olajhűtő minimum 50.000. Sok kis és nagy tömítés, amik egyenként nem túl drágák de sok van belőlük. + a munkadíj. Ami ugye változó. Amennyire tudom le kell bontani a kipufogó leömlőt, alatta az olajszűrőházat és az alatt van az olajhűtő. Én nem annyira értek hozzá de nem kis meló. + olajcsere + hűtővízcsere. A hűtőrendszert sem árt átmosni párszor. A kiegyenlítő tartályt éppen ki lehet mosni, de nem tudom mennyire szeretnek ilyesmivel foglalkozni a szerelők. Márkaszervizben cserélik azt is. Ha valaki lelkiismeretesen csinálja, van meló vele. Oda vidd ahol tapasztaltabbak és főleg ahol minden kis tömítést be tudnak azonosítani. A menetteljesítményre ez nem hat. Nem emiatt lomha.
  24. 1 point
    Én 130Nm-re szoktam állítani, szerintem az pont jó. A 110-et én is kicsit kevesellem. Amúgy én is így jártam a gumissal tavaly. Rimánkodott nekem hogy felrakja a kerekeket ha már ott náluk gumiztatok, légkulccsal húzta meg de utána ellenőrizte nyomatékkulccsal is, mondom de rendes nem kell vele szenvedni, aztán két hétre rá vettem egy kerékőr szettet. Mondanom sem kell, ketten tudtuk lelazítani a csavarokat egy 2m-es vas cső segítségével. Szerintem csuklott a gumis miközben imádkoztam.
  25. 1 point
    Az egy mas dolog, hogy nem volt aktivalva a fedelzeti szamitogep... De a nyelv, es mas beallitasok mennek hazilag is.
  26. 1 point
    Szerintem nem. De ha jól értem egy szerelő csinálja, nyilván csak akkor fogja összerakni ha szerinte jó így, mert akkor vállal rá garanciát. Ugyanazon a helyen nem tartózkodhat egy időben a dugattyú és a szeleptányér, valaminek engednie kell: Ha könnyíttet himba van bent talán az törik, és más nem sérül..tehát ilyen:
  27. 1 point
    Szia! A legtöbb riasztóhoz mellékelnek beszerelési rajzot, mit hova kell kötni, de ez az esetek 99%-ban nem autóspecifikus, tehát érdemes tisztában lenni a kocsi kábelezésével, az egyes színek jelentésével stb. Ha van egy minimális rutinod az elektronikában, tudsz forrasztani szépen és nem riadsz meg az ilyen jellegű munkáktól, ha esetleg szét kell kicsit bombázni az autót, meg elektromossággal bíbelődni, akkor simán magadnak is be tudod szerelni. Én amit tudok javasolni Neked, az a Scorpion Automotive termékei, nekem az volt az előző tulaj által a Kadett GSi-be és semmi baj nem volt vele. Az is egy eléggé egyszerű építésű autó, sok szempontból hasonlít az F Astrákra, sok a közös pont. https://www.scorpionauto.com/ én elsősorban innen szemezgetnék, van szépen választék, és ezek a modulok már olyanok, hogy az immo-tól kezdve a központi záron át a riasztótól kezdve mindent tudnak. https://www.ebay.com/itm/SCORPION-SA30-Van-Car-Alarm-Immobiliser-ultra-sonics-central-locking-control-/290485105581 Ez a szett pl 20.000 Ft körül van, ami eléggé jó árnak számít ezeknél a moduloknál, ellenben tényleg nem a gagyi kategória. http://www.metroman.hu/kategoria/auto-motor-hajo/riaszto/autoriasztok http://www.autoriasztok.hu/riasztok/riasztok.htm#taviranyitos Itthonról pedig itt érdemes szemezgetned szerintem, itt is gyakorlatilag a határ a csillagos ég. Én azt javaslom, hogy minél egyszerűbb szerkezetet válassz, mint pl a Scorpion, amit ajánlottam, mert kevesebb lesz vele később a gond. Szerintem az immo hasznos extra, ha gyárilag nincsen a kocsiban, de az sem feltétlenül szükséges. Ahogy látható is, manapság már minden riasztós egység tudja a központi zárat vezényelni, ezzel nem lesz gondod. Remélem tudtam segíteni! Üdv. Szabi
  28. 1 point
    Most vettem a Madaras Tesco-ban 4100ft-ért. Majd megosztom a tapasztalatokat!
  29. 1 point
    TANULÁSI FOLYAMAT? Ha jól emlékszem itt is le van valahol írva, a motorvezérlésnek (ECU) kell némi idő míg megtanulja az új (tiszta szívósor) körülmények szerint vezérelni a motort. De ez már csak tényleg az utolsó szalmaszál a részemről. Nálam a falslevegő beszívása okozott némileg magasabb alapjáratot. Odakentem, azóta is úgy van, pedig már vagy 1,5 éve megvan a gyári tömítőpaszta (CURIL T) és az új sortömítők is...
  30. 1 point
    Alapból azt kell megnézni hogy amikor nem indul, hanem csak teker akkor benzin hiánya van, vagy a szikra hiányzik. Gyújtás ráadásakor hallani kell a tank felől ahogy elindul a pumpa 3-4 másodpercre. Továbbá, leveszed a nagy fekete injektorház fedelet, és miközben valaki indítózik nézed porlaszt-e be az injektor. Ha egyedül vagy, akkor viszel magaddal flakonban egy kevéske benzint, ráöntöd a pillangószelepre (egy kávéskanálnyi sem kell) és ha most beröffen egy pillanatra akkor a benzin hiányzik neki. Gyujtás ellenőrzéséhez érdemes vinni egy plusz gyertyát az egyik gyertyapipát le kell húzni rádugni a plusz gyertyát a végét letestelni és valaki indítózik, te meg nézed van-e szikra. Ha van az még nem tuti, mert ha gyenge akkor a hengerben nyomás alatt nem biztos hogy leadja. Ha egyedül vagy akkor 3-4 másodperces indítózás után a kipufogó erősen benzinszagú, mert ugye nem égette el az üzemanyagot. Ha se benzin, se szikra nincs akkor lehet gyanakodni a Hall-jeladóra, mert ha nincs forgásjel, akkor nem indítja se a pumpát se a gyujtószikrát a motorvezérlő. Aztán, összejelölöd az elosztófedelet az alu szelepfedélel, fellazítod alatta az Y-on lefogató csavarját annyira hogy lehessen tekergetni és a jeltől amit raktál elforgatod-erre-arra fél max egy centit, mindegyiknél indítás próba.
  31. 1 point
    Én ezt használom mióta megvettem a kocsit.Nekem semmi bajom vele.Eszi egy kicsit de gondolom egy másikat is enne.
  32. 1 point
    Jó akkor átrakom csak haggyámá!
  33. 1 point
    Köszi a hasznos tanácsot figyelni fogok rá. Honnan tudtad hogy magam akarom kicserélni? Ennyire egyértelmű? Közben már utána olvasgattam hogy mire figyeljek+ videókat is néztem a cseréről. De minden apró tanácsot szívesen veszek. Off: Nem tudom hogy emlékszel-e még, illetve emlékeztek-e rá , fél éve kértem a segítségeteket mert 3 henger indult indításkor + fogyott a hűtőfolyadék. A ti segítőkészségeteknek és biztatásotoknak hála kicseréltem a hengerfej tömítést, és ha már szétszedtem akkor szívósori, kipufogó tömítést, szelephimbából 4-et cseréltem mert 4 volt erősen kopott, a motor csodálatosan működik és sokkal halkabb is lett, olyannyira hogy egyszer mikor félreálltam kiszálltam valamiért majd vissza, közben beszéltek hozzám, véletlenül rá is indítottam egy másodpercet. Szerencsére nem lett gond, ezzel csak illusztráltam hogy a motor működés közben mennyire csendes lett Egyszerűen élvezet hallgatni De örültem azért is hogy szétszedtem mert a hengerfej hűtővíz járataiból mindössze 2 nem volt eldugulva a többin kb. 1mm vastag rozsda lerakodás zárta el a hűtővíz szabad átfolyását. Bocs az off-ért. Szóval ismételten köszönetet mondok a segítségetekért.
  34. 1 point
    Rémlene hogy mintha a kis fogaskerekeket lehet átugrasztani a számlap felől a számoknál csavarhúzóval. Én kivettem hátul egy kereket és akkor viszonylag gyorsan át tudtam tekerni, de régen volt nem emlékszem már pontosan melyiket. Továbbá ha ugyanaz a gyártmány Delco-WDO akkor áttehető simán csak az óra ha nem, akkor kicsit faragni kell mert nem fér be, más a műanyag kialakítása. Meg még az útjeladó csatijának is passzolnia kell. Hogy milyen gyártmány az kivülről is látszik itt: A km/h és a 20-as szám egymáshoz viszonyított helyzetéből.
  35. 1 point
    Én mindenképp átnézném a kábeleket, kábelsarukat, hátha csak valami apró nüansznyi a hiba. Meg persze az akksit is, ahogy fentebb írták.
  36. 1 point
    Pölö ilyet: Ha mindegyik oldal kopog akkor meg ilyet:
  37. 1 point
    Érdemes lehet Tgabika ötletét meggondolni. Logikusnak hangzik. Egy féktisztítóval végig kell fújkálni a levegő útját. A fojtószelepbe csatlakozó levegő bevezető nyaka is szokott elrepedni a bilincs fölött...
  38. 1 point
    Na akkor hamarosan jól megszerkesztem és fellövöm.
  39. 1 point
    Na akkor most megválaszolom a porlasztóhüvelyről feltett kérdésemet. Ugye az volt a kérdés,hogy a porlasztóhüvelynél beledolgozhat-e a motor a víztérbe? Egyértelműen igen. /szétszedtem egy bontott hengerfejet/
  40. 1 point
    Manapság azért már hűvösebb van. 15 fok alatt nekem se virgonckodott a mutató. Egyébként valóban, a hőfok jeladó is lehet ludas.
  41. 1 point
    Van víztér is olajtér is, a hüvelyen lévő két gumigyűrű választja el egymástól a kettőt.
  42. 1 point
    Nagyon szépen köszönöm ! ez telitalálat !!
  43. 1 point
    Nem tartozik szorosan a támához, de a Tükör ablaktisztító egyáltalán nem "valamikori", köszöni szépen él és virul, ma is lehet kapni, a mi cégünk is forgalmazza.
  44. 1 point
    Na ez jó kérdés, én a gyári lökhárítómmal együtt eladtam a koptatómat is vagy 6 éve, foglmam sincs már hogy hogy néz ki...
  45. 1 point
    ...meg a "j" betűt az "osztájú"-ban "ly"-ra, de én is értettem... :D #grammarnazi OFF.
  46. 1 point
    A dieselnél van utóizzítás is, ami még indítózás után is jelentős áramot vesz fel. Nekem 72Ah-akkum van, ( 7-8 éve)akkor jött jól amikor télen pár kilométerekre jártam csak és nem volt lehetőségem hálózatról tölteni, pénteken még mindíg indított hazafelé. A céges teherautókat is mindíg erről bikáztuk be. Sokan tuningolják az autót utólagos extrákkal, és egy idő után kevés a fapadosba tervezett generátor.
  47. 1 point
    szerintem az a jó, hogy, ha már beindítod és mész vele, rendesen eléri az üzemi hőfokot a motor, nem csak a víz, hanem a motorolaj is felmelegszik. Így nem rakodik le annyi korom se. Tölt a generátor is. Legyen jó az akksi. A napi rövidtáv se a benzinesnek, se a dieselnek nem jó.
  48. 1 point
    Azért ennek a futása nem annyi mint a Tiéd. Meg aztán a dízelek problémássága meghálálja magát, mint új autóként mint használtkén nagyon kezdenek bedőlni az árak dízel autóknál, drasztikusan csökkent a kereslet. A mi kis hazánk átlag autósának (évi 15k km) is leesett, hogy nem a 320D vagy a 2.0 PDTdi a jó választás... Pedig az egy jó motor, de a 300k km feletti futás eleve az autót keresők 70%-át elriasztja. Meg aztán ez városban 10 liter kér, városon kívül sem lesz 8-nál lényegesen kevesebb, egy Corsa meg városban 7, városon kívül 6 vagy picit alatta... Közel 50% a differencia üa ktg-ben a két motor közt, és ez még csak a fogyasztás... Aha. Gondoltam olyaokkal kell összevetni amikben olyan a motor is. Dízeleket is belevetted? Eszik az olajat, F után nekem is fura de ez van. Lassan már keresgélni kell az olyan motortípust ami nem kér olajat... Bár amit fentebb olvastam (zúg a tetőkorlát autópályán), azt még nem tapasztaltam (csak ha van is valami a tetőn vagy csak üresen fent vannak a kereszttartók).
  49. 1 point
    Keret nélkül oldalablakok és B-oszlop sincs! Nagyon tetszetős gép! - szerk. - Miért pont Opel? Hogy kezdődött ez a szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története? Nevetve kérdezném, hogy miért mi más? Viccet félre téve, mindenkinek van egy általa kedvelt autómárkája. Az élet, avagy az asszony úgy hozta, hogy kell egy autó pluszban, amivel ő is tud ide-oda mászkálni és nincs hozzám kötve. Rá bíztam a keresgélést és meghatároztam egy lélektani összeghatárt, amit kértem, hogy vegyen figyelembe. Ő ezt megtette Maximálisan ügyelt arra, hogy a kereten belül maradjon. Talált magának egy enyhén szólva sem ép és egészséges Vectra C-t . Természetesen nagyon meglepődtem, amikor előállt az ötletével, hogy ezt vegyük meg és csináljuk meg, mert az nekem is jó lesz . Nők ! Természetesen, beadtam a derekam és megvettük. Lassan de biztosan haladtunk vele, éjszakába nyúlóan szereltük, még ő is segített, hogy ne legyek úgy elveszve A szenvedély fizikai formában innen indult, bár már akkor javában Opeleket javítottam. Lassan de biztosan szőtte át az életem az Opel és minden, ami ezzel kapcsolatos . Eddig valójában Vectra C-im voltak ebből ugyan 4 db is . Név szerint : Ribi, Lehetőség, Főnix és Dönci . A név választás mindig az autó használata után történt. Természetesen a névadásban nem én voltam a főközreműködő . A női lélek és az autók .. Ki érti ezt ? - Gondolom ez autó hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban? Jelenleg egy Opel Astra H twin top és egy Zafira B tulajdonosai vagyunk. Két igen különböző típus és funkcionalitását tekintve is óriási a különbség. Természetesen az Astra az akivel igenis úgymond villogni szoktunk, ne, senki ne ítéljen el . Ezt a villogást bárki megtenné, mert megköveteli a lenyitott tető és az ezáltal generálódott életérzés. A Zafira egy igazi kis fürge egyterűnek épül egy kis tuning belül majd kívül és kész is. Ezt az autóvásárlást, nem mondhatnám, hogy terveztük. De az autó kiválasztott magának és megvárt minket. Mi meg eleget tettünk a sors kérésének. A Zafira a vásárláskor Z18XER motorral szerelt, a hosszú utakon a beépített navigáció van segítségünkre és az unalom elűzése végett menet közben is nézegethetjük a felhőket, amiben nagy segítségünkre van a tetőpanoráma. Továbbá a tempomat segít még élvezetesebbé tenni az utazást. Az éjszakai vezetést támogatja a kanyarkövetős xenon lámpa. A parkradar meg vigyáz az egészségünkre, hogy figyelmetlenségből adódóan ne kapjunk szívrohamot. Ezt az autót mi egy kicsit egyedivé tesszük még egy turbósítással ami csak elsőre tűnik egyszerű feladatnak. De lassan azt hiszem, hogy a végére érünk, és akkor bemutatjuk a nagyközönségnek is. Szívvel lélekkel dolgozom ezen az autón és minden szabad percem kitölti. Amíg én a motorral vagyok elfoglalva , addig a párom a külső csinosításon töri a fejét . Így áll össze Bubu a 1.8 T családi egyterű . Körülbelül 200 lóerőt saccolunk , de amint teljesen elkészül, megméretjük , hogy hivatalos adatokkal is tudjunk szolgálni . - Mi lenne a 3 kívánságod az autódat kapcsolatban? Az autómmal kapcsolatban az lenne az elsődleges kívánságom, hogy valamilyen formában kommunikáció képes legyen és itt nem a check engine lámpára gondolok, hanem arra, hogy elmondja azt, hogy örül annak, amit vele teszünk és vigyáz ránk. Ezek után a többi kívánság már nem is kell. Nem kell, hogy a fogyasztása megfeleljen egy dízelmotor fogyasztásának. Nem kell, hogy hiba mentes legyen éveken keresztül, hiszen ami működik, az el is romolhat. Nem a tökéletes autót keresem és építem, hanem a sajátomat. - Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Opeled örömmel? Ezt az autót egyelőre semmiért nem adnám oda szívesen, de hiszek abban, hogy soha nem mond, hogy soha. Jelenleg úgy gondolom, hogy amennyiben lesz következő autónk akkor is körbe zárt villám lesz a választásunk
  50. 1 point
    Sziasztok! Kb. 7 éve és 100 ezer kilométerrel ezelőtt jelentkeztem utoljára. Az autóm azóta egyre több kisebb nagyobb hibát gyűjt össze. Már tudok vezérműszíjat és tartozékait cserélni, kipufogót, lengéscsillapítót, stb. Párszor már meg is állt az út szélén, de egyelőre marad, mert másra kell a pénz, meg mert szeretem. De most is csináltam egy kis javítást ami nem a szokásos "márkaszerviz-modulcsere-100 ezer lesz" stílus. Azt hallottam, hogy a belső levegő keringetés csappantyújának az elromlása G Astra tipushiba. Egy ideig tűrtem, hogy nincs belső keringetésem, majd elhatároztam, hogy a végére járok. A csappantyút egy szervo, vagyis DC motor+fogaskerék áttétel egység mozgatja. Ebbe két vezeték megy bele, amire a vezérlő ráadja a 12V-ot hogy a motor eltekerjen az egyik végállásog, vagy ellentétes polaritással a másik végállásig. Viszont a végállásban nem veszi le a feszültséget, amég a gyújtás rajta van addig a motor le van fogva, de feszültség alatt van. Valami soros ellenállás lehet benne, mert a feszültség 9V-ra esik végállásban. Az enyémnek az volt a hibája, hogy a motor hol ment, hol nem. Szétszedtem és tápegységről kipróbáltam. A kis DC motor beindult, de ha egyszer lefogtam akkor többször nem lehetett elindítani. Ha ment akkor 10mA-t, ha elakadt akkor 340mA-t vett fel. Nyilván nem fogok venni egy ilyen szervot, amikor az ebayen kapható csak motor is. http://www.ebay.com/itm/131521360779?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Ez a motor méreteit tekintve tökéletesen azonos azzal a Bosch motorral ami be volt építve és az üresjárati és a lefogott árama is azonos. A fordulatszáma meg nem 20-30 ezer mint ezeknek a kis DC motoroknak általában,hanem kb. 3000. Egy különbség van, hogy a lenti képen lévő kis műanyag pöcköt le kell vágni, mert a motoron nincs meg az ellendarabja. A régi motorról a csigát le lehetett húzni fogóval ha gázrezsón megmelegítettem. Az új motor tengelye nincs meglapítva mint a régié, ezért epoxival ráragasztottam a csigát. A vezetékek bekötésénél ügyelni kell, hogy azonos polaritás mellett azonos irányba forogjon a motor. Ezt valahogy elvétettem, utólag meg kellett cserélni. Nekem gyanús, hogy a régi motor nem örült annak, hogy állandóan táp alatt van. Talán a folyamatos melegedés miatt adhatta meg magát. Ezért én még két sorbakötött 5.6ohm/0.6W-os ellenállást is sorba kötöttem a motorral. Kicsit gyengébb lesz, de kevésbé melegszik. Szétszereléskor letört a műanyag gömböcske amire a tolórúd van rápattintva, de egy M2.5-ös csavarral megoldottam. Remélem lesz aki kedvet kap. :-) Üdv, Csaba
×