Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing most liked content since 2017-08-25 in Hozzászólások

  1. 5 points
    Ha jól értem....volt egy hang amit 3 szerelő nem tudott beazonosítani, te nem értesz hozzá, de most fel vagy háborodva hogy látatlanban nem tudtuk megmondani mi a kocsi hibája? Végülis ha köhögsz orvoshoz sem mész el, írsz neki egy SMS-t hogy: "köhögök" és adja a diagnózist, küldi a gyógyszert? Sajnálom ha csalódtál a fórumban, de szerintem te összekeverted ezzel:
  2. 4 points
    Hát van ilyen meg olyan tudás..diferenciál egyenletet nem sűrűn használtam a suli óta, mást igen. Hát biztos van jó szerelő is, majd ha egyszer találok egyet, akinél nem áll a kocsi hetekig mert nincs ideje, vagy nem hozom el 3X még mindíg ugyanazzal a hibával, vagy nem úgy áll neki lakatolni hogy a "következő műszakin még átmegy" , vagy nem veszek ki 20 autóból belerohadt pollenszűrőt pedig a szerelő szerint ebbe nincs, és csak azért párásodik mert az astra betegség, akkor majd én sem szerelek otthon. Nade OFF vége...
  3. 3 points
    Most vettem észre hogy letört egy nagy faág a ház előtti fáról, megkötöttem kötéllel gondoltam lerántom, de nem voltam elég erős..60 ló viszont pont elég volt.
  4. 3 points
    ezt az autót meg kell tartani hosszú távon, hamarosan pént/üzemanyagot fog termelni.... Elnézve a trendet, februát óta 0,7l-el csökkent a fogyasztás, ez 7 hónap nagyjából. Na már most, ha 7 havonta csökken 7dl-t (tehát 1dl/hó a csökkenés), akkor a jelenlegi 3,9l nullára fog redukálódni 39hónap alatt, utána már lehet majd eladni a termelt üzemanyagot... Jól van na, csak viccelgetek...
  5. 3 points
    Egy mezei Panasonic DMC-LS80 fényképezővel, hozzáteszem 4 éve készült a kép, a fényképező pedig még régebbi Esetleg DarthVödör kollégát nem lehetne megkérni hogy újra csináljon nekünk, nekik, akinek kell? Hisz múltkor már írt itt a fórumon, én bízok benne hogy visszatért... Én is onnan adom a tápot a DRL-nek s pontosan így működik nálam is, vagyis azért 1 percig nem világít, inkább csak pár másodpercig. Élőszőr furcsa volt, de most már 4 év távlatával megszoktam Amúgy nem kell hosszabb ideig menni, elég 1x rátenni a gyújtást onnantól már később fog kikapcsolni azzal az X mp-el.
  6. 2 points
    Van benne tömszelence vagy szimering az öregedhet akár állásában is. De mondjuk nem túl életszerű hogy a szíj mellett a vízpumpa adja a rövidebb intervallumot. A szíjnak sokkal nagyobb az igénybevétele. Hát ezt neked kell eldönteni, nem tudom mennyire hozzáférhető a vízpumpa, mennyire látsz rá, nálam elég hamar kiderül ha átereszti a hűtőfolyadékot van egy furat ami kivezeti ha a tömítése átenged. Nálam siklócsapágya van neki amit a folyadék ken, ezért is fontos hogy hűtőfolyadék legyen a rendszerben és ne víz. nem hiszem hogy nálatok ez másképpen lenne.
  7. 2 points
    Ezek szerint, a kétféle vezérlés közül, neked is uaz kell, mint az én autómba: pl Ina: -02HL5117 (vagy) 20041690 motorszámig -02HL5118 (vagy) 20041691 motorszámtól --> tehát ez. Graf pumpa PA541 Eng -02MV7224/20U75998 Tehát ugyanaz kell a te kocsidhoz is, mint az enyémhez. A karbantartási füzetemben (2004/10-es autó, a füzetet most nem tudom megnézni, de úgy rémlik h 2004/08-i), 6 év 90e km szerepel mint csereperiódus. Azt, hogy a tiéd, miért 4 évre van limitálva, szerintem közben - a tapasztalatok alapján - rájöttek, hogy az alkatrészek bőven túlteljesítik a becsléseket, és 6 évre tolták ki a limitet, csak ugye a füzeted még előtte lett nyomtatva.
  8. 2 points
    Elmagyarázom érthetően! Adott két Opel Astra G típusú autó. Azonos évjárat, azonos motorkód stb. Az egyik kulcsa (távirányítója) nem tanítható a másikhoz a szokásos gyújtás+gombnyomás módszerrel!!! Tech2 vagy Opcom kell hozzá mivel az autók ECU-ja tárolja az elektronika kódját. Tehát ha egy távirányítót használni akarsz akkor előtte Tech2-vel vagy Opcom-mal párosítani kell az ECU-hoz. Ha nem így lenne akkor simán lehetne használni egyik távirányítót a másik autóhoz. Tehát ha veszel egy új elektronikát (Opel Astra G-hez valót) nem elég csak gyújtás és nyomok a távirányítón egy gombot művelet!!!! Remélem érthető voltam!?
  9. 2 points
  10. 2 points
  11. 2 points
    Sokan nem szerelnek autót, és nem is értenek hozzá, megvesz valaki egy kocsit, miért kellene gondolnia arra hogy egy ilyen hibalehetőség van az autóban? Szerelőhöz, márkaszervízbe hordják az autót olajcserére, műszakira, stb, ha ott nem szólnak hogy ezt cseréljük ki, akkor azt gondolják minden rendben.
  12. 2 points
    Hali! Bár nem ilyen motorom van de a következő leírást olvasd el: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Itt pedig megtudod nézni a hibakódodat: http://opelmuhely.com/hibakodok Ezek alapján valószínűleg a kipufogó oldali vezérműtengelynek/szenzornak van valamilyen hibája. (p0014 -> Exhaust Camshaft Phasing Mechanics Malfunction)
  13. 2 points
    Ez kell alulra: https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/elso_lokharito_rogzites/elso_lokharito_tarto_rogzito_szegecs_opel_astra_g_1998-2009_34903 3 db.
  14. 2 points
    Van, de az durva szűrő , attól még beszívja az apró koszt, homokot, de nem is ez a lényeg hanem azt hogy beszívja akkor is ha tele a tank, meg ha csak 5 liter van benne, de még mindíg divat a "nem szabad pár literrel járni mert akkor felszívja a koszt a tank aljából" elmélet. Nincs összefüggés. A pumpa sem tud szárazon járni ( kenés nélkül) mert mindíg marad benne pár deci akkor is ha az injektornál már nincs elég nyomás tehát a motor lefulladt . Sajnálatos hogy még a szakember is ezt fújja, pedig szedett szét már jó pár pumpát és gondolom van szeme.
  15. 2 points
    Ritkán, de most itt vagyok! Írjátok össze hány darab kell a CC_LED2 (tempomat visszajelző) modulból. Egy darabért nem érdemes NYÁK-ot gyártatni. Az eddigi készletek elfogytak. A műszeregységben sosem volt kiépítve gyárilag. Pedig, a léptetőmotoros (bowdenes) tempomatnak VAN led kimenete! CC_LED2 gyújtásra "tesztet" csinál, világít a visszajelző. Ezután a sebességhatár kivételével, ugyanúgy működik, mint a ECU, amit vezérelsz. Be illetve kikapcsolsz.
  16. 2 points
    6J15 4x100 ET 49 56,5mm kozepfurat
  17. 2 points
    Szia. Sajnos nem,ez a verzió csak a 2 soros 10 karakteres kijelzőkhöz jó. Elvileg módosítható bármelyik I2C rendszerű kijelzőhöz de komoly Arduino programozási ismereteket igényel. Más. Az elmúlt hetekben módosítottam pár apróságot a programban,(pontosítottam a távolság és a sebesség mérését,a Debug menübe került Software verzió kijelzés) a friss verzió a google driveom-ról letölthető!
  18. 2 points
    Köszönöm a segitséget,végül is a vezérlés meglett bontva,a szíjat kb egyharmadában elvágta az egyik feszitőgörgő aminek a szélen van pereme. Csoda hogy nem szakadt el.....bárdi cserélt mindent,a szerelőm meg becsületből nem kért semmit holott nem ő ludas a hibás alkatrészért .
  19. 2 points
    Szép estét mindenkinek! Újabb fejlemények. A vezérlő elektronikát kiszereltem, szétnyitottam, látszólag semmi hiba, de ha kimérjük a bemeneti csatlakozókat egyesével, hamar kiderülhet a baj. Pár darab kontakthibás volt a panellal, mindegyiket újraforrasztottam, és láss csodát az autó beindult! Hibakódok továbbra is megmaradtak. A sikeres indítás után lekaptam a fojtószelepet, az EGR szépen be volt dugulva, kis takarítgatás és már töltött is a turbo. Motorlámpa világít, 3000-nél leszabályoz. Ma ennyit sikerült alkotni, bárkinek hasonló tünetei vannak, érdemes felnyitni az ECU-t megnézni a csatlakozókat. Folyt. köv.
  20. 2 points
    Lehet a fényezés alatt barnára van alapozva
  21. 2 points
    Szia! Az enyémnek is éppen ilyen hangja van. Pár napig csinálja, majd egy ideig nem. Mintha valami kosz, szennyeződés időszakosan megtalálná és eltömítené. 1,5 éve szívok vele. Amit eddig ez ellen tettem: motoröblítés 2x, gyakoribb olajcsere, olajnyomás szelep csere. A tőkéket még nem cseréltettem, de érdeklődtem több helyen a költségeket illetően. Eddig az egri szakszervíz adta a legjobb ajánlatot. Az enyém láncos, de a vezérlés totális szétszedése nélkül, 3-4 órás munkaidővel dolgoznának. Ez nagy szó, mert szinte mindenhol a teljes láncvezérlést szétszednék a hidrotőke cseréhez, ami munkaidőben és így költségeiben is jóval több lenne. Huszonéve szerelnek opeleket, a tipushibákat is egyből megemlítette az én motoromnál, tehát hozzáértőnek, hitelesnek tűnt a szerelő srác, akivel beszéltem. Ha rászánom magam a dologra, én csak a szívó oldalt cseréltetem, mert egyértelműen onnan jön a csattogás. INA márka a javasolt, 3-4 ezer ft darabja.
  22. 2 points
    Hát ez autó függő, a saját kocsimhoz egy praktikeres crovakészletet használok, egy-két fejet meg persze magát a crovát már cseréltem benne, pár ezer forintos " piacosra" van egy hosszított 30-as dugókulcs a féltengelyhez, most vettem egy merev szárat oda ahol nagy nyomaték kell, meg kell egy fura sokszögű torx a nyelestengely csavarhoz ez konkrétan én sem értem miért került ide ilyen. Más spéci kulcsom eddig nem kellett, meg szerintem már nem is fog, nagyjából körbeértem az autót "szerszámilag". A mai világban a külső torxokat, meg mondjuk egy nyomatékkulcsot már nem neveznék nagyon spéci, sem drága szerszámnak. Mostanában már nem nagyon forrasztanak a bádogosok, sikaflexet használnak és popszegecset. Hallgatózni lehet, de ezzel szerintem csak kábé lehet megállapítani melyik a rossz, általában mossák vagy cserélik mindet. Márka..passz.Az olajnyomás gomba csak az olajnyomás meglétét tudatja veled, ráadásul csak nagyon kis nyomásnál sipárog ami már régen kevés a motornak. A vezérmű tengelyt tudtommal ki kell szedni nálatok a tőke cserekor mert alatta van, tehát igen érdemes összekötni a vezérlés cserével.
  23. 2 points
    Nem, legalább is Y17DT-nél nem, azt hiszem 18-as vagy 19 krova, meghúzásnál figyelni, illetve alá réz alátét mindig új! Pontosan nem emlékszem...
  24. 1 point
    Enyémben is benne van és nagyon szeretem. Ritkán kell folyamatos üzemre kapcsolnom, csak a potit tekergetem. Itt a leírásom a beépítés menetéről: https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOZWU4NjE1OTctNjUzMS00NDZlLTkzOGMtNWM3M2M1MTIwZjY2/edit?hl=en_US
  25. 1 point
    Várjál, én úgy tudom hogy ami már egyszer fel lett tanítva egy autóra, azt nem lehet másikra áttanítani, csak a vadonatújat! De cáfoljatok meg, ha nem így van.
  26. 1 point
    Szia! Régebben lementettem ezeket a képeket! Akkor azt írták róla,hogy ez a különbség a vízpumpák között! Nem értek hozzá! https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-1.jpg https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-2.jpg https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-3.jpg https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-4.jpg
  27. 1 point
    Szerintem kupak nélkül lehet járatni egy kicsit. Kilégteleníti az magát...
  28. 1 point
    Köszi Zotya! Valahogy sejtettem, hogy homlokra csapós kérdést tettem fel. Persze, hogy az......
  29. 1 point
    Van világítás, bontóból vettem. A kapaszkodóba kell beépíteni.
  30. 1 point
    Ha gyári a hűtőd akkor korrekt módon le lehet ereszteni egy kis csővel egy kis folyadékot. A könyv X-es motorokhoz van, ezért helyén kell kezelni néha amit mond
  31. 1 point
    Igen, leírás:http://www.opelforum.hu/topic/1797-műszeregység-csere-bere/
  32. 1 point
    na nincs főtengely jel attól még beindul de nem könnyen, és minden indításkor, ilyen hibám már volt, plusz sárga lámpás ez a hiba hátvégén megnézem hogy beindított ac után indul-e aztán egy hibalehetőség kilőve
  33. 1 point
    Igen, nekem is Omegáé van bent. A különbség annyi hogy a végén a BC gombjai nem egymás mögött lesznek függőleges osztásban, hanem vízszintesen, egymás alatt. Arra figyelj viszont hogy ha nem négyajtós vagy coupe/cabrio Astrád van, akkor mindenképp Caravan Omegából való kart szerezz, mert különben nem fogod tudni használni a hátsó ablaktörlőt (az ugye a sima 4 ajtós Omegán nincsen, csak a Caravanon). Ha olyan kart sikerül találnod amin potméter is van az ablaktörlő intervallumának állításához, az csak jó, mert ezt is át lehet rakni az Astrába, csak akkor hozd el a hozzá való relét is (a biztosítéktáblában nagy szürke vagy citromsárga kocka, évjáratfüggő, a citromsárga az újabbik).
  34. 1 point
    " Nem normális jelenség. " Mondjuk inkább úgy, hogy megszokott, és gondot nem okoz. Nekem is csinálta már, de az idejét sem tudom, mikor fordult elő (vagy vettem észre) utoljára. Sőt olyan is volt, hogy nem csak az első elinduláskor, hanem minden megállás után egészen addig, míg a motor be nem melegedett. Ezt egy enyhe túlcsúsztatással orvosolni tudtam, akkor már hideg motornál sem jött elő. (Viszont volt egy négyütemű Wartburgom, brrrr, álmomban se jöjjön elő, azon egy-másfél évente kellett szerkezetet cserélnem, már rutinból ment, mert olyan mértékben remegett, hogy szétrázta-rágta az összetartó szegecseket. Azzal egy dugóban araszolgatni maga volt az inkvizíció.)
  35. 1 point
    Ha álló helyzetből való elindulásnál érzed, az sajnos kuplung hiba. Stick and slip a jelenség neve (magyarul megtapad majd megcsúszik). Ha ez gyorsan ismétlődik, azt érzed remegésnek. A beedződött lendítőkerék és a beüvegesedett kuplung súrlódóbetét okozza. Nem normális jelenség. https://kephost.com/image/BCWX Stick and slip: https://www.youtube.com/watch?v=TcebgBomjRs
  36. 1 point
    Sajnos nem. Nem csak mozognia kell, hanem az ECUnak tudnia kell, hogy mennyire van nyitva.
  37. 1 point
    Abban a dobozban gyárilag csak relék vannak, tehát - ha nem lett valami egyedi cucc bekötve oda - az a relé behúzójához tartozó biztosíték.
  38. 1 point
    Szia! Kb 27000km-t. De nem nevezném felújításnak, inkább csak rendbetételnek, vagyis amit a rossz karbantartással okoztak azt próbálták visszahozni a normál szintre. Így az összes szelepszár szimeringet cserélték és a 4-ből két dugattyún a gyűrűket mert le voltak ragadva. A másik két dugattyú a gyári gyűrűkkel fut, tehát azokban már -óra szerint- 145000km van.
  39. 1 point
    A MAP szenzor kb. sosem romlik el
  40. 1 point
    Hát elég hosszú az a tüske a csatiban, nem hiszem hogy ne érintkezne. Az egész jó ár..hol van ennyiért?
  41. 1 point
    Hát nekem a map szenzoros vákumcső cserélve sima benyacsőre. Más vákum cuccot nem tudom hol keressek. Illetve melyik test kábel volt a rossz ?
  42. 1 point
    Az bizony egy főtengely vagy vezérműtengely jeladó lesz. Anélkül nem indul.
  43. 1 point
    Úgy emlékszem hogy valaha nekem is félig volt amikor szűrőt cseréltem, és szinte tele ahogy beletettem a másikat. Na most nem így van. Ebben van szivattyú? Ha kiveszem a csövet a szűrőből fel bírom szívni a gázolajat. Én megadom magam, fogalmam sincs. Tulajdonképpen azt sem értem hogy hogy lehet az hogy így is megy.
  44. 1 point
    Nekem is volt, Egy picit föllazítod a csavart és állítasz rajta. Valamiért berezonál. Nem tudom megmondani miért, az állítás után elmúlt. Először nekem is durvának tűnt. Amikor a kollégámét csináltam akkor is ez volt a szitu.
  45. 1 point
    Én az alufelnihez is használom.
  46. 1 point
    Egy csavar beszereléséhez és meghúzásához nemigen kell túl nagy hozzá-nem értés. Én például egyszer a komplett motort generáloztam, és akkoriban hol volt még a nyomatékkulcs? Talán, talán ha egy-két nagyobb szervizben akadt. Ám az a motor utána mégis úgy ment, mint egy Schaffhausen óra. Egyébként mindjárt gondoltam, hogy azért spécik azok csavarfejek, hogy jó alaposan kitoljanak a mindenféle utcán autó-bütykölő amatőrökkel és az otthonbarkácsolókkal. A saját utólagos piacukat és véle gazdasági hegemóniájukat (lásd szervizek) mind ezzel próbálják védeni. A szak- és márkaszerviz elég drága, az alkatrész meg - néha bizony olcsóbb - házilag betéve.
  47. 1 point
    Köszönöm. Tavaly volt cserélve a hosszordás szíj Contitecre. Mást nem érdemes?
  48. 1 point
    Ebben is van valami igazság.Csak ha valaki megvesz egy célszerszámot attól még nem fog érteni hozzá.Azért egy futóművet nem kellene szétszedni ha azt sem tudjuk mi az a talpas Aki meg tudja mit hogy kell csinálni annak szerszámai is vannak hozzá.
  49. 1 point
    Mondjuk mi Z16XE-n cseréltük tavasszal, de az összetettebb volt mint amit leírtál. Nem akartuk magát a feszítőt kínozni azzal hogy rángatjuk a csavar miatt, így a teljes konzolt levettük (amúgy is szűk a hely az ottani szereléshez). De jól is tettük, mert azért 14 év és 140k km alatt odagyógyul rendesen az a csavar. Satuba befogtuk a konzolt, és kalapáccsal kellett apró kocogtatásokkal megindítani a csavart, utána már ment minden szépen.
  50. 1 point
    Ha komfort e-ablakról van szó akkor nem kell oda dióda sem. Anno egy régi de visszatért fórumtárs anyagát mentettem le. Olvasd el: https://drive.google.com/open?id=0B88tAjXxEC-jM1Jpb0h2NzBBZ2s
×