Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing most liked content since 2017-08-25 in all areas

  1. 5 points
    Ha jól értem....volt egy hang amit 3 szerelő nem tudott beazonosítani, te nem értesz hozzá, de most fel vagy háborodva hogy látatlanban nem tudtuk megmondani mi a kocsi hibája? Végülis ha köhögsz orvoshoz sem mész el, írsz neki egy SMS-t hogy: "köhögök" és adja a diagnózist, küldi a gyógyszert? Sajnálom ha csalódtál a fórumban, de szerintem te összekeverted ezzel:
  2. 4 points
    Hát van ilyen meg olyan tudás..diferenciál egyenletet nem sűrűn használtam a suli óta, mást igen. Hát biztos van jó szerelő is, majd ha egyszer találok egyet, akinél nem áll a kocsi hetekig mert nincs ideje, vagy nem hozom el 3X még mindíg ugyanazzal a hibával, vagy nem úgy áll neki lakatolni hogy a "következő műszakin még átmegy" , vagy nem veszek ki 20 autóból belerohadt pollenszűrőt pedig a szerelő szerint ebbe nincs, és csak azért párásodik mert az astra betegség, akkor majd én sem szerelek otthon. Nade OFF vége...
  3. 3 points
    Most vettem észre hogy letört egy nagy faág a ház előtti fáról, megkötöttem kötéllel gondoltam lerántom, de nem voltam elég erős..60 ló viszont pont elég volt.
  4. 3 points
    ezt az autót meg kell tartani hosszú távon, hamarosan pént/üzemanyagot fog termelni.... Elnézve a trendet, februát óta 0,7l-el csökkent a fogyasztás, ez 7 hónap nagyjából. Na már most, ha 7 havonta csökken 7dl-t (tehát 1dl/hó a csökkenés), akkor a jelenlegi 3,9l nullára fog redukálódni 39hónap alatt, utána már lehet majd eladni a termelt üzemanyagot... Jól van na, csak viccelgetek...
  5. 3 points
    Egy mezei Panasonic DMC-LS80 fényképezővel, hozzáteszem 4 éve készült a kép, a fényképező pedig még régebbi Esetleg DarthVödör kollégát nem lehetne megkérni hogy újra csináljon nekünk, nekik, akinek kell? Hisz múltkor már írt itt a fórumon, én bízok benne hogy visszatért... Én is onnan adom a tápot a DRL-nek s pontosan így működik nálam is, vagyis azért 1 percig nem világít, inkább csak pár másodpercig. Élőszőr furcsa volt, de most már 4 év távlatával megszoktam Amúgy nem kell hosszabb ideig menni, elég 1x rátenni a gyújtást onnantól már később fog kikapcsolni azzal az X mp-el.
  6. 2 points
    Van benne tömszelence vagy szimering az öregedhet akár állásában is. De mondjuk nem túl életszerű hogy a szíj mellett a vízpumpa adja a rövidebb intervallumot. A szíjnak sokkal nagyobb az igénybevétele. Hát ezt neked kell eldönteni, nem tudom mennyire hozzáférhető a vízpumpa, mennyire látsz rá, nálam elég hamar kiderül ha átereszti a hűtőfolyadékot van egy furat ami kivezeti ha a tömítése átenged. Nálam siklócsapágya van neki amit a folyadék ken, ezért is fontos hogy hűtőfolyadék legyen a rendszerben és ne víz. nem hiszem hogy nálatok ez másképpen lenne.
  7. 2 points
    Ezek szerint, a kétféle vezérlés közül, neked is uaz kell, mint az én autómba: pl Ina: -02HL5117 (vagy) 20041690 motorszámig -02HL5118 (vagy) 20041691 motorszámtól --> tehát ez. Graf pumpa PA541 Eng -02MV7224/20U75998 Tehát ugyanaz kell a te kocsidhoz is, mint az enyémhez. A karbantartási füzetemben (2004/10-es autó, a füzetet most nem tudom megnézni, de úgy rémlik h 2004/08-i), 6 év 90e km szerepel mint csereperiódus. Azt, hogy a tiéd, miért 4 évre van limitálva, szerintem közben - a tapasztalatok alapján - rájöttek, hogy az alkatrészek bőven túlteljesítik a becsléseket, és 6 évre tolták ki a limitet, csak ugye a füzeted még előtte lett nyomtatva.
  8. 2 points
    Elmagyarázom érthetően! Adott két Opel Astra G típusú autó. Azonos évjárat, azonos motorkód stb. Az egyik kulcsa (távirányítója) nem tanítható a másikhoz a szokásos gyújtás+gombnyomás módszerrel!!! Tech2 vagy Opcom kell hozzá mivel az autók ECU-ja tárolja az elektronika kódját. Tehát ha egy távirányítót használni akarsz akkor előtte Tech2-vel vagy Opcom-mal párosítani kell az ECU-hoz. Ha nem így lenne akkor simán lehetne használni egyik távirányítót a másik autóhoz. Tehát ha veszel egy új elektronikát (Opel Astra G-hez valót) nem elég csak gyújtás és nyomok a távirányítón egy gombot művelet!!!! Remélem érthető voltam!?
  9. 2 points
  10. 2 points
  11. 2 points
    Sokan nem szerelnek autót, és nem is értenek hozzá, megvesz valaki egy kocsit, miért kellene gondolnia arra hogy egy ilyen hibalehetőség van az autóban? Szerelőhöz, márkaszervízbe hordják az autót olajcserére, műszakira, stb, ha ott nem szólnak hogy ezt cseréljük ki, akkor azt gondolják minden rendben.
  12. 2 points
    Hali! Bár nem ilyen motorom van de a következő leírást olvasd el: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Itt pedig megtudod nézni a hibakódodat: http://opelmuhely.com/hibakodok Ezek alapján valószínűleg a kipufogó oldali vezérműtengelynek/szenzornak van valamilyen hibája. (p0014 -> Exhaust Camshaft Phasing Mechanics Malfunction)
  13. 2 points
    Ez kell alulra: https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/elso_lokharito_rogzites/elso_lokharito_tarto_rogzito_szegecs_opel_astra_g_1998-2009_34903 3 db.
  14. 2 points
    Van, de az durva szűrő , attól még beszívja az apró koszt, homokot, de nem is ez a lényeg hanem azt hogy beszívja akkor is ha tele a tank, meg ha csak 5 liter van benne, de még mindíg divat a "nem szabad pár literrel járni mert akkor felszívja a koszt a tank aljából" elmélet. Nincs összefüggés. A pumpa sem tud szárazon járni ( kenés nélkül) mert mindíg marad benne pár deci akkor is ha az injektornál már nincs elég nyomás tehát a motor lefulladt . Sajnálatos hogy még a szakember is ezt fújja, pedig szedett szét már jó pár pumpát és gondolom van szeme.
  15. 2 points
    Ritkán, de most itt vagyok! Írjátok össze hány darab kell a CC_LED2 (tempomat visszajelző) modulból. Egy darabért nem érdemes NYÁK-ot gyártatni. Az eddigi készletek elfogytak. A műszeregységben sosem volt kiépítve gyárilag. Pedig, a léptetőmotoros (bowdenes) tempomatnak VAN led kimenete! CC_LED2 gyújtásra "tesztet" csinál, világít a visszajelző. Ezután a sebességhatár kivételével, ugyanúgy működik, mint a ECU, amit vezérelsz. Be illetve kikapcsolsz.
  16. 2 points
    6J15 4x100 ET 49 56,5mm kozepfurat
  17. 2 points
    Szia. Sajnos nem,ez a verzió csak a 2 soros 10 karakteres kijelzőkhöz jó. Elvileg módosítható bármelyik I2C rendszerű kijelzőhöz de komoly Arduino programozási ismereteket igényel. Más. Az elmúlt hetekben módosítottam pár apróságot a programban,(pontosítottam a távolság és a sebesség mérését,a Debug menübe került Software verzió kijelzés) a friss verzió a google driveom-ról letölthető!
  18. 2 points
    Köszönöm a segitséget,végül is a vezérlés meglett bontva,a szíjat kb egyharmadában elvágta az egyik feszitőgörgő aminek a szélen van pereme. Csoda hogy nem szakadt el.....bárdi cserélt mindent,a szerelőm meg becsületből nem kért semmit holott nem ő ludas a hibás alkatrészért .
  19. 2 points
    Szép estét mindenkinek! Újabb fejlemények. A vezérlő elektronikát kiszereltem, szétnyitottam, látszólag semmi hiba, de ha kimérjük a bemeneti csatlakozókat egyesével, hamar kiderülhet a baj. Pár darab kontakthibás volt a panellal, mindegyiket újraforrasztottam, és láss csodát az autó beindult! Hibakódok továbbra is megmaradtak. A sikeres indítás után lekaptam a fojtószelepet, az EGR szépen be volt dugulva, kis takarítgatás és már töltött is a turbo. Motorlámpa világít, 3000-nél leszabályoz. Ma ennyit sikerült alkotni, bárkinek hasonló tünetei vannak, érdemes felnyitni az ECU-t megnézni a csatlakozókat. Folyt. köv.
  20. 2 points
    Lehet a fényezés alatt barnára van alapozva
  21. 2 points
    Szia! Az enyémnek is éppen ilyen hangja van. Pár napig csinálja, majd egy ideig nem. Mintha valami kosz, szennyeződés időszakosan megtalálná és eltömítené. 1,5 éve szívok vele. Amit eddig ez ellen tettem: motoröblítés 2x, gyakoribb olajcsere, olajnyomás szelep csere. A tőkéket még nem cseréltettem, de érdeklődtem több helyen a költségeket illetően. Eddig az egri szakszervíz adta a legjobb ajánlatot. Az enyém láncos, de a vezérlés totális szétszedése nélkül, 3-4 órás munkaidővel dolgoznának. Ez nagy szó, mert szinte mindenhol a teljes láncvezérlést szétszednék a hidrotőke cseréhez, ami munkaidőben és így költségeiben is jóval több lenne. Huszonéve szerelnek opeleket, a tipushibákat is egyből megemlítette az én motoromnál, tehát hozzáértőnek, hitelesnek tűnt a szerelő srác, akivel beszéltem. Ha rászánom magam a dologra, én csak a szívó oldalt cseréltetem, mert egyértelműen onnan jön a csattogás. INA márka a javasolt, 3-4 ezer ft darabja.
  22. 2 points
    Hát ez autó függő, a saját kocsimhoz egy praktikeres crovakészletet használok, egy-két fejet meg persze magát a crovát már cseréltem benne, pár ezer forintos " piacosra" van egy hosszított 30-as dugókulcs a féltengelyhez, most vettem egy merev szárat oda ahol nagy nyomaték kell, meg kell egy fura sokszögű torx a nyelestengely csavarhoz ez konkrétan én sem értem miért került ide ilyen. Más spéci kulcsom eddig nem kellett, meg szerintem már nem is fog, nagyjából körbeértem az autót "szerszámilag". A mai világban a külső torxokat, meg mondjuk egy nyomatékkulcsot már nem neveznék nagyon spéci, sem drága szerszámnak. Mostanában már nem nagyon forrasztanak a bádogosok, sikaflexet használnak és popszegecset. Hallgatózni lehet, de ezzel szerintem csak kábé lehet megállapítani melyik a rossz, általában mossák vagy cserélik mindet. Márka..passz.Az olajnyomás gomba csak az olajnyomás meglétét tudatja veled, ráadásul csak nagyon kis nyomásnál sipárog ami már régen kevés a motornak. A vezérmű tengelyt tudtommal ki kell szedni nálatok a tőke cserekor mert alatta van, tehát igen érdemes összekötni a vezérlés cserével.
  23. 2 points
    Nem, legalább is Y17DT-nél nem, azt hiszem 18-as vagy 19 krova, meghúzásnál figyelni, illetve alá réz alátét mindig új! Pontosan nem emlékszem...
  24. 1 point
    Egy szabadonfutó görgőn ami ténylegesen egy golyóscsapágy megcsúszik a szíj? Ez csak akkor fordulhatna elő ha szorul a görgő, akkor viszont nagyon is gáz.
  25. 1 point
  26. 1 point
    Lehet pont a vízpumpa az a gyenge láncszem a szettben ami miatt kevesebb a futásideje.
  27. 1 point
    Köszi! Graf pumpán kívül van valami ajánlott még? Kicsit tartok az olasz alkatrésztől. 2012-ben egy utángyártott, Meyle pumpát tettek be a gyári vezérlés-szetthez, de idáig nincs vele gondom.
  28. 1 point
    Kb. 90 százalékuk 4x100-al jött ki jött ki! 1.2, 1.4., 1.6, a dieselek egy része stb. Motor függő ill. teljesítmény függő volt. Átmérő 256mm a 4x100-é az 5x110-é 280mm
  29. 1 point
    Közel 6 ezer km után most már tudok nyilatkozni az olajról (Total Quartz Ineo MC3 5W40). Semmi gondot nem vettem észre, ugyanannyi fogy belőle, mint a többi olajnál, a motor hangja sem változott, dexos2, ellenben olcsó 5 liter 8450 Ft.
  30. 1 point
    hehe, egy rugóra jár az agyunk. :D https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/21688180_1071606842976540_600267101217846959_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=b0709e7c27649cd5e2af43777f089b9c&oe=5A4EEC2E
  31. 1 point
    Szerencsére elég jól hozzá férhető helyen van, a hűtőfolyadékból meg kb 1-1,5l folyt el, mert csak a termosztátról vettem le a csöveket.Tettem alá dobozt. A csavarokat meg már az előző termosztát cserémnél, kicseréltem hatlapfejűre. 10-15 perc alatt ki lehet cserélni.
  32. 1 point
    meg kell csiszolni, és utána felpolírozni, de nem tart örökké. csiszolás és le kell lakkozni
  33. 1 point
    Valamennyi folyadékot le kell engedni. Wahlert vettél? A "Hogyan csináld" könyvben van leírás...
  34. 1 point
    Elsőre nehéznek tűnik, de aztán úgyis rájössz mi-merre mozdul és fér el onnantól kezdve már csak azt számolod hány van még hátra. Ne felejtsd el eltömni az olajjáratokat, mi volt hogy egy kupakot félútról húztunk vissza mágnesen micsodával a karter felől. Azóta rongytömködéssel kezdek, csak nem szabad bent hagyni őket.
  35. 1 point
    Értem én, mindenki segíteni akar, erről szól a fórum. De mivel alapból a cél a probléma megoldása, ha a kérdező nem tudja ezt megtenni logikus lépés ( Spock után szabadon) azt ajánlani hogy vidd el egy harmadik személyhez aki általában egy szerelő. A fórumozóknak meg már van annyi "rutinjuk" hogy pár hozzászólás után fel tudják mérni ki fog otthon nekiállni a javításnak és ki nem. Ha az utóbbi, és úgyis szerelőnél köt ki az autó akkor meg felesleges köröket futni, mert egy mester sem szereti ha úgy hozzák oda az autót hogy az opel fórumon azt mondták ez vagy az a baja.
  36. 1 point
  37. 1 point
    Én azt hittem ez a "felszívja a koszt" duma csak netes-fészbúkos okosok között terjed, de ahogy látom a szakember is felhozza. "Nemcsak a természetes elhasználódás nyírhatja ki a szivattyút és csatolt részeit, hanem az is, ha az autó tulajdonosa rendszeresen 1-5 ezer forintért tankol, majd amikor fogytán az üzemanyag, tovább autózik a csóróságjelző fénye mellet. Már a páréves autók tartályában is kavarog némi kosz. Ez származhat a változó minőségű benzinből vagy gázolajból, bekerülhet az évek során apránként, ezernyi töltőpisztolyról, de még érdekesebb, hogy a modern autók tankszellőzőjének aktív szenes szűrőjéből is. Ha mindig tele tankolunk, és harmadállás alatt sietünk a kútra, sokáig nem jutnak el a finoman illesztett szivattyú járataiba a gyilkos részecskék. " Vagy csak nekem nem új hogy a visszafolyó ág egy dobozkát tölt és onnan is szívja a pumpa a benzint? Ami oda kerül kosz az éppúgy bekerülhet a pumpába teletanknál és 2 liter benzin mennyiségnél is. Ami átjut az előszűrőn az átjut bármikor. Valahol van is egy képem hogy a tank alja tiszta ebben a dobozban meg ott a dzsuva. Nekem amúgy a csóróságjelző 10 liternél világít. Az aktívszenes tartályhoz meg általában a betöltő cső telekattogtatásakor jut el a benzin. De én nem értek hozzá.
  38. 1 point
    Igen, csak nem tudom mi a célod ezzel. Ha ez alapján keresnél keveset futott autót, akkor rossz az irány, mert bár a kerék kisebb körmérete miatt az összes megtett út valóban kevesebb mint váltóméretű gumival, de ettől még a féltengely (és nagyon leegyszerűsítve a váltó kihajtása illetve a főtengely is) ugyanannyiszor fordult körbe mint egy megfelelő méretű kerékkel szerelt autónál...
  39. 1 point
    Bár nálam Z14XE de ott mintha az AC reléje lenne lebiztosítékozva, vagy maga az AC.
  40. 1 point
    Állítható deréktámaszt vegyél. Én évekkel korábban kaptam egy ehhez hasonló kéket és nagyon nagy segítség. Itt is van egy "deréktámasz autóba" stb. szavakra találsz.
  41. 1 point
    Olvasd el az aláírásomat benne van a leszerelés menete. Oldalt csavarok fogják, alul patentok!
  42. 1 point
    Nekem ez van, Vredestein Quatrac 5. 2017 tavaszán vettem 85e. volt cserével, futómű állítással. Mentem vele kb. 35e. km-t (kevesebbet terveztem, de így jött össze). Első nyáron és télen nem volt vele gondom, város-országút-pálya vegyesen. Idén nyáron a nagy melegekben néha csikorgott, most nem csinálja . Majd meglátjuk, hogy a következő telet hogyan viseli.
  43. 1 point
    Bocsánat! Astra fórumba írtam véletlenül. Megírom a Vectrásba.
  44. 1 point
    Most hirtelen csak ilyen van, ha kell a másik irányból is az holnap lesz: Találtam még egyet: Nekem akkor nem ment rá, amikor az SE tengelyre akartam rátenni az elosztót, mert annak a végében van egy golyó. De gyanítóm itt más lesz a gond.
  45. 1 point
    http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/10/23/szikra_nafta_szufla_rendben/ Nem ritka. Ezeknél a motoroknál a szelepszorulással egyetemben típushibának is mondható. Azt mondta a szerelő, az olajfogyás is közrejátszhatott. Ment a szelepre az olaj, ráégett, aztán kitámasztotta a szelepet. A szelepszárszimeringek is ki lettek cserélve... Kiváncsi leszek hogy alakul a fogyás ezek után.
  46. 1 point
    Valóban millió dolog lehet. Ha a motorból jön, akkor ahhoz szerelő kellhet h megállapítsa. ellenben nekem már zörgött/rezonált rossz patent miatt a bal első műanyag sárvédőbetét, aztán a légszűrőház burkolata. Ha nem a motorból jön, érdemes végigtapogatni a hang környékét, hátha abbamarad és kiderül hogy mi a bibi.
  47. 1 point
    Igen, észrevettem. Kb ez a helyzet dombnak felfelé is, elkezdi felhúzni a tempomat a vasat. Amúgy én kb így szoktam vezetni "dinamikusan" 3-4-es fokozatok kihúzatva és utána váltom csak az 5-öt.
  48. 1 point
    Hogy lehet egy autót így összematricázni? (Amikor vannak festék sprayek is :D :D )
  49. 1 point
    Ha a Mannol -al jó volt, akkor cseréld le arra. Ha mégsem lesz csendes és cseréled a tőkéket, az olajat fel tudjátok fogni, így nem vesztesz semmit.
  50. 1 point
    Frissítve: 2015-11-10 Mit nyújt a Kezelési útmutató: Áttekintést ad a gépkocsiról, Kezelési útmutató és az egyes fejezetek elején található tartalomjegyzékek segítik a gyors tájékozódást, Tárgymutató segítségével könnyen megtalálhatja, amit keres. Megismerheti belőle a gépkocsi kifinomult technológiáját,hozzájárul ahhoz, hogy elégedett legyen gépkocsijával, segít elsajátítani a gépkocsi szakszerű kezelését. A Kezelési útmutató könnyen érthető és átlátható szerkezetű. Kezelés, biztonság, karbantartás KÉZIKÖNYVEK ÉS MŰSZAKI INFORMÁCIÓK, elérhetőek: Astra "F" Astra "G" Kadett "E" Vectra "A" Corsa "C" Zafira "A" Calibra Omega "B"
×