Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing most liked content since 2018-01-19 in all areas

  1. 4 points
    Opel Omega MV6 vásárlás. Nagyon kevés MV6 van már, és ha néha felbukkan egy-egy eladó példány, kicsi az esély arra, hogy érdemes vele foglalkozni. Ebből mindjárt az is adódik, hogy nem sok esély van válogatni szín, évjárat, belső kivitele, váltó fajtája szerint. Nagyon sok az Omegák közt a lelakott, elhanyagolt példány, amit szakszerűtlenül tákoltak. Pár tanácsot azért szívesen adok: Karosszéria: sajnos hajlamos a rozsdára. Leglátványosabb az ajtók alja (kinyitva is érdemes megnézni, mert a belső feléről a lemezek illesztését fedő tömítőanyag alól indul a rozsda), a hátsó ajtók kerék felöli íve a gumi tömítés alatt, az ajtók az ablak lehúzógumijai alatt, a hátsó sárvédőívek. Azonban hajlamosak még a rohadásra a küszöbök, a hásó lökhárító mögött, az első kerékdobokban a kerékdob-tűzfal-első nyúlvány találkozásánál (ez sokszor csak belülről a szőnyeg és hangszihetelő alatt látszik, bár egy csavarhúzóval kívülről is ellenőrizhető), a kombik hátsó ajtója, az első nyúlványok (bár ez ritka), limuzinnál a pótkeréktartó. Jó állapotú ajtókat nehéz kapni hozzá, ami szerencsére cserszavatos a B és a B2 között, és ami ránézésre jónak tűnik, sem biztos hogy hibátlan. Belsőtér: A B szebben öregszik, mint a B2 (C). Személy szerint, nekem jobban is tetszik. Itt mindent ki kell próbálni, hogy működik-e? Tetőablak, digitklíma fújási irányváltása, fűtés hatékonysága (nagy az esély, hogy alig vagy nincs is fűtés, ami csak radiátorcserével orvosolható a műszerfal kibontása után), elektromos ülések mozgatása minden irányba, légzsáklámpa megléte, ülésfűtés, kijelző pixelhibája, távirányítós kp-i zár működése mind vizsgálandó tétel. A családban volt 2 bőrös és egy plüs belsős MV6 is, de hiába szép a bőr, sok kompromisszumot kíván, a plüss sokkal komfortosabb. Érdemes a szőnyeget ellenőrizni, hogy vizes-e. Lehet fűtőradiátor és elrohadt doblemez is a kiváltó ok. Motor: a legérzékenyebb része az autónak. Elég sok hibát tud produkálni: repedt kipufogóleömlő, kifújó sortömítés (hidegindításkor kicsit rekedtesebb hangja van az autónak), egr szelep hiba, hengerfejesség (üzemmeleg állapotban kőkemények a vízcsövek, esetleg még szivárog is valahol), szelepfedél tömítés elfáradása, rosszabb esetben szelepfedél vetemedése (a gyertyák állnak az olajban), főtengely jeladó meghibásodása (valamiért a hengerfejhiba jele), a két hengersor között elhelyezett olajhűtő lyukadása (olajos a hűtővíz, nálam még nem fordult elő a 16 év alatt, normális hűtőfolyadékot kell használni), hűtőcsövek lyukadása (belülről kezdenek szétrepedni), utángyártott hűtőn a felső vízcsonk körberepedése, szervoszivattyú elromlása (általában a nem megfelelő szervoolaj használata), klíma hibája (90% hogy a kompresszor engedi el a gázt, maradék 10 a klímahűtő elporladása), gyújtótrafó elhalálozása. Az a tapasztalatom, hogy a gyári hengerfejtömítés csak 10 évet bír, érdemes mindkét oldalon cserélni, mindjárt a vezerléssel együtt. Ez a munka elég zsebbenyúlós. Munkadíjat nem tudok, de az anyagköltsége 100e forint felett van. Futómú: csak gyári, vagy jó minőségű (Lemförder) szilentekkel és gömbcsuklókkal szabad felújítani. Sajnos az olcsók 2-3 évet bírnak, és ha elszállnak nem venni észre, csak mikor kilóg az első gumik szövete. A gyári cuccok 10 évnél is tönbet kibírhatnak. A hátsó futóműben leginkább a kerékcsapágy szokott elszállni, aminek megint nem egyszerű a cseréje. A hásó difi is szólhat, ez terhelésváltáskor hallatszik. Ha kanyarodás közben kicsit daráló hang hallatszik, akkor valószínüleg sperr difi van az autó alatt (ami a közhiedelemmel ellentétben nem volt széria felszereltség). Sajnos az automata váltók is nehezen tűrik a ridegtartást: ha gázadásra nem indul meg, váltáskor felpörög (megcsúszik a váltó) vagy koppan egyet, menet közben kidobja üresbe, nem kapcsolja végig a 4+1 (a plusz egy a lock up, a nyomatékváltó fixre zárása) fokozatokat, akkor váltócsere szükséges. A mechanikus váltóknál pedig kettőstömegű lendkerék van, bár sokkal többet bírnak, mint a modern dieselek ugyanezen alkatrésze. A fékek is jól bírják, kivéve a kézifeket, de ha hozzá kell nyúlni akkor normális cuccokkal 40e forint körül lehet számolni tengelyenként. A gyári illetve gyári minőségű lengéscsillapítók is jól bírják, de a csere ebben az esetben sem F Astra kategória. Szóval alaposan át kell nézni az autót, mert rosszul választva egy pénztemetőt veszünk a nyakunkba. Én 97.09 és 99.09 közötti B-t vennék, mert azokban már van oldallegzsák, fejlettebb az ABS és TC, gyárilag van xenon lámpa de még nem baltával faragott B2. Esetleg egy fehér holló 3.2-őt is nézhetsz, azokban nincs EGR, nem reped a kipuff leömlő. Itt pedig van néhány prospektus: https://app.box.com/s/i4hbrzgxz6wrv2dz0p7b Amúgy nem rossz autók, csak öregek és az eddigi tulajok nagy része nem költött rájuk, vagy ha igen, kókler szerelőhöz vitte.
  2. 3 points
  3. 3 points
    Kedves fórumozók! Y20DTH motor indítási nehézsége miatt böngésztem többek között a fórumot is. Sajnos nekem más volt a hiba, mint sokatoknak. Nálam az 1 henger résolajcsöve volt kilyukadva. Kifelé nem folyt a nyál, de hosszabb állás során levegő szivárgott a rendszerbe. A cső cseréjével megoldódott a problémám. Bármikor könnyen indul. Remélem tudok segíteni az általam tapasztaltakkal. Üdv mindenkinek!
  4. 3 points
    Előző ködlámpátlan G astramon pillanatforrasztóval "vágtam" ki a ködös helyét, belülről a vonal mellett, aztán kis reszelés és tökéletes lett a végeredmény.
  5. 3 points
    Te miről beszélsz megint? Féktuskó? Kivettem a fékbetéteket hogy csak a csapágy hangját halljam. Nem minden made in china! Ne képzelj már minden egyes alkatrész eladásba összeesküvés elméletet.
  6. 2 points
    Sziasztok. Újabb akciót írok le nektek, hátha segít valakinek. ( Astra G 1.7 DTI /ISUZU/ /Y17DT/ 2001 ) - 460e Km.... valós! Tünet: Minap a szekér reggel, egy rövid helyi útra indulva. Indítás- pöccre indul de az alapjárat kb. fél perc múlva felmegy kb. 1100-ra a megszokott kb. 750 - 800 helyett és ott is marad. Oké, gondolom majd észhez tér. Mentem kb. 1 km-t, erre elkezdenek kigyulladni a műszerfalon a visszajelzők ( az olajnyomás kivételével) szinte mindegyik, mint a karácsonyfán. Félreálltam, motor jár ... utoljára kigyulladt a töltésjező is és ugye ezzel elment a szervo is. Oké, mondom a szokásos generátor téma talán. Felhívtam a szerelőt közben leállt a motor is. Újra indítottam, pöccre indul, de pár másodperc múlva ugyan ez a sorrend amit feljebb írtam. Elhúztuk, mert nem akartam nyúzni. Megoldás: a generátor végén ugye van egy szivattyú is, amivel mi szoktunk rendszeres időközönként szívni. Én már jelenleg a negyedik szimerig, fesszabályzó, diódasor cserénél tartok, csak most a forgórészt is kicseréltük, mert az volt a ludas. A rendszeresen cserélt szimeringek már egy vályút koptattak bele, így új forgórészt kapott. Amikor átengedi a szimeringnél az olajat akkor megy tönkre a fesszabályzó és a diódasor. Szóval az a tanúlság szerintem, hogy ennél a típusnál 120 000 km-ben határozták meg a vezérműszíj csere periódusát... na én 100 000-enként cserélem, és ekkor kell felújítani a generátor szimeringjét is és beméretni a generátort (esetleg egy kicsit hamarabb is lehet), akkor talán nem ér ilyen meglepetés. Mert a többiek szerint is kb. 100-120 ezrenként jön elő a generátor probléma ennél a típusnál. Talán jó tanácsot adtam. Üdv.
  7. 2 points
    Én annak idején biztos hogy alulról szedtem le. Ami a lábra irányítja a levegőt azt szedd le nyugodtan, nem sok minden tartja...
  8. 2 points
    Sziasztok! Tegnap vegre sikerült bekötni Krajcso cartars baratom segítségével a BC-t. Szerencsére programozni se kellett, mert találtam még egy BC-t, ami a motoromra volt programozva, plusz járt hozzá CC doboz és a szintjelzos ablakmoso-, és hutofolyadek tartály. A CC-t egyelőre nem kötöttük be, de minden más mukodik szépen! Koszonok minden segítséget és a tanácsokat!
  9. 2 points
    Automata világítás kapcsoló modul. Ahogy írtam először a belső elektromos tükör jelét használtam vezérlésre, de az annyira le van "butítva" hogy alagút üzemben nagyon későn kapcsolt fel. Erre jött az ArduinoNano (miniUSB) ami egy fényérzékelőt figyel. Programtól függően, van még pár extra funkció is a modulban... (nappal DLR, éjszaka világítás, ComingHome)
  10. 2 points
    Ez az egyetlen kérdőjel. Még mindig jobban bízok magamban, mint bármelyik szervizben. Legalább tudom, hogy minden adott nyomatékra lett húzva amennyire kell és nem állítódik el semmi, ha odafigyelek. Azért ez nem egy akkora ördöglakat, csak figyelni kell és nem kapkodni.
  11. 2 points
    Az elektromos gázpedálban 2 poti van, és a hibajel kizárására miatt ellentétes a levett jel (ohm) értéke. Az ECU a sebességet frekvencia számából "tudja". Egyszerű frekvencia számláló. Ha emelkedőn csökken a frekvencia, csökken a sebesség. Növelni kell a gázt. Ha növekszik a frekvencia, nő a sebesség. Csökkenteni kell a gázt. A MID-re ugyan az a WEG (sebességjel) megy mint a km órára. Mind a 2 helyen számolják, és jelenítik meg. Km óra 4 db stepper motor... A sötétedő visszapillantótükör 4 vezetékes. Test, gyújtás+, belső (mennyezeti lámpa) és tolatólámpa. Én kihoztam az alján lévő sebváltókar megvilágításának a jelét, ez vezérli a világításkapcsolót. Ha sötét van, (olajnyomás=járó motor) felkapcsol a világítás... https://www.dropbox.com/s/5likqjjcxav7m6s/20180129_162803-1.jpg?dl=0
  12. 2 points
    Ez is eljött. Igen, valós.
  13. 2 points
    És elkészült, fennakadások nélkül fél óra alatt be lehet szerelni. Szükséges szerszámok: T25 (ha jól tévedek) thorx a csomagtérajtó burkolatához, hüvelykujj köröm a csavartakarókhoz.
  14. 2 points
    Ilyenkor szerintem azt érdemes nézni, hogy mennyi a komplett feszítő anyagára, és ez hogyan aránylik a hosszbordásszíj csere munkadíjához. Tegyük fel hogy kb. 15e a feszítő ára, tehát ennyit spórolsz ha most nem cserélteted. Viszont ha pár hónap múlva tönkremegy és mégis cserélni kell, akkor kifizeted ezt a 15e Ft-ot, plusz még egyszer a munkadíjat, sőt lehet hogy még egyszer a szíj árát is, mert új feszítővel régi szíjat nem illik összerakni. Én cserélném, ha nem kenyérre kell az a 15e Ft...
  15. 2 points
    Nekem 15 centi magas rámpáim vannak, ennyi már pont elég hogy a kocsi alatt lehessen ügyködni. Szerintem nem marad bent számottevő olaj, de ha aggódsz emiatt, akkor fel lehet logisztikázni 4 rámpára is az autót, és akkor vizszintbe marad. 4 ferdére faragott rámpára sajna nem tudok felállni ( legalábbis én) kevés a vonóerő
  16. 2 points
    https://drive.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOa2xTelROZmZqa3M/view
  17. 2 points
    Ne keress autó adatok alapján a KA-nál. Kicsit szar a keresőjük. Inkább a terméket keresd s megleled ami neked kell: https://alkatreszek.hu/bos_0242229654_p
  18. 2 points
    A G Astra fényszórómosója elég érdekes szerzet, gyárilag úgy van bekötve hogy a felhasználó ne dönthesse el, akarja-e használni vagy sem. A rendes működése egyszerűen annyi hogy ha fel van kapcsolva a fényszóró és ablakot mosol, akkor mossa a fényszórót is. Lekapcsolt lámpánál értelemszerűen nem. A coupé lökhárító beszerzésétől meg ne tartson vissza a ködfényszóró ára: ideális esetben egyszer kell megvenni, ha nem töröd össze az autót, vagy nem pattan fel egy kavics (de utóbbi kivédhető átlátszó kőfelverődésvédő fóliával), akkor a ködfényszóró túléli az autót...
  19. 2 points
    Generátor..az akku végül is vízálló. A gyertyáknál is meg tud állni a víz. De mondjuk úgy általánosságban jobb egy poros motor mint egy zárlatos. A csatik elméletileg vízállóak, de ha nem dzsuvás nagyon minek kockáztatni?
  20. 2 points
    Reggel voltunk szemlézni:
  21. 2 points
    Bocsi, de T10 a műszerfalba kell 3db, meg esetleg a BC-be 2db. Viszont a visszajelzőkben T5 van túlnyomórészt 1.2 és 2 wattos...
  22. 2 points
    Ha gyári xenon lenne akkor lámpamosó és automata szintező is lenne benne.
  23. 2 points
    Egy 10w-s olaj jó választás, a 15w, 20w olajokkal szemben. Egy normális minőségű 5w pedig minden szempontból jobb, mint egy 10w. A technika fejlődik a dexos 2 pedig, tudomásom szerint visszafelé kompatibilis az autód gyártáskori olajkövetelményével. Nem akarok nagyképűsködni, de ha ezeket tudod, akkor innentől mi a kérdés?
  24. 1 point
    Szia! Érdeklődj náluk. https://autoszonyeg.net/ Szerintem a szett nagyon jó árban van. Néztem náluk a csomagtérbe is de nincs.
  25. 1 point
    Ejj de fogsz utálni, de én erre is rá tudok ám kontrázni. Az idős emberek autói gyakran el vannak úgy lustulva hogy az fájdalom, alig használták vagy pörgették őket és a "gyakori" (khm, elódázott) olajcserék miatt legalább tele is vannak lerakódással ami hosszú távon sok gondot okozhat, pl twinport szelep vagy EGR, katalizátor, szelepszárak stb. Legalább annyi zsivány magánember is van hidd el, de legalább magánember és magánember közt nem fogyasztói szerződés jön létre, így bármi hiba esetén esélytelenebb a szavatossági igény rendezése mint a kereskedővel szemben ahol neki kell bizonyítani a rejtett hiba esetén hogy az már eladáskor észlehető volt és jelezte neked... Én inkább veszek olyan kereskedőtől kicsit drágábban autót aki már mondjuk 5-10 éve változatlan helyen és neven űzi az ipart, mint magánszemélytől. A mostani autónál is a márkaszerviz állta a közel 200000Ft-os javítást. Ezt egy akkor 800000Ft értékű autónál egy magánszemély nem állta volna teljes egészében, sőt, inkább mondta volna hogy vidd perre aztán lehet évekig bohóckodni azt' vagy lesz kártérítés vagy nem...
  26. 1 point
    Talán átverték és egyik kulcsot sem ismeri az ECU, akkor pedig hiába is próbálja összetanítani. Egy hozzáértővel nem ártana Op-Com-al vagy Tech2-vel megnézetni. Akku cserétől nem gondolom, hogy lehetne ilyen probléma.
  27. 1 point
  28. 1 point
    Az anyagi része érdekel a legkevésbé dolognak. Nem ezen spórolnék. Marhára érdekel az autószerelés hobbi szinten. Tök jó dolognak tartom, hogy ma sokkal könnyebb egy ilyen dologba bele ásni magunkat, mint mondjuk 10-15 éve volt. Vonz a kihívás része is, mert nagyszerű, ha az ember egy ilyen kicsit komplikáltabb dolgot is el tud végezni maga. Ja és inkább addig tesztelem a "tehetségem" míg egy milliót se érő autóm van. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem érdekelne, hogy ha kukáznám a motort, csak egy j vagy k astrán már tuti nem állnék neki a dolognak. Szerintem kicsit fekete-fehéren látod a dolgokat, de ez már egyéni vélemény, vagy elvi kérdés.
  29. 1 point
    Csak azzal hogy Te építed be az alkatrészeket már le is zártad bárni garancia/szavatossági jog lehetőségét... Figyelembe véve hogy manapság már a prémiumnak nevezett alkatrészek közt is egyre több a gyári hibás (pl SKF vizpumpa), így van benne bőven extra rizikó. Mert nem kell Neked mondjuk egy foggal elrakni a vezérlést, elég csak ha csepegni kezd a vizpumpa a szíjra ami ettől átugorhat. Nem tudsz senkinél panasszal élni. Egy szerelő/szerviz esetén azért van esély valami kevésbé fájó (költséges) megoldás megtalálására. Pont emiatt legutóbb márkaszervizben cseréltettem vezérlést. Mondjuk azóta eltelt több mint 4 év és nekem is érik a csere ideje... Esetemben 4év/60k km az intervallum, szeptemberben volt 4 éve de km-ben kb 27k km van benne... Én a csere munkadíj 20k költségén ezt a rizikót nem vállalom be, mert egy átugrott vezérlés 150ezres kárt minimum csinál.... De nem vagyunk egyformák. Nem ördöglakat persze, csak hiszem h az autószerelő szakma arról szól h rutinból tud olyan fogásokat/tudni valókat amit egy halandó nem és ebből nem kis gond lehet. Persze lehet hogy az én szemléletemmel van baj, miszerint a pék süssön kenyeret, az ács javítson tetőt, kőműves építsen házat, az autószerelő meg javítson autót, elvégre azért vannak a szakmák hogy az adott területen a megfelő hozzáértés és rutin meglegyen. Persze sajnos a mi országunkban a villanyszerelő kerítést épít, a kőműves villanyt köt be, a pék autóriasztót szerel, aztán vagy sikerül vagy nem...
  30. 1 point
    Nem pont ugyanaz, mert ez egy Omega B kar, nem Astra, de ettől még simán be tudod építeni (méretre ugyanaz), ha megszokod hogy a fedélzeti computer léptető és nullázó gombjai amik a kar végén vannak, ezen a karon vízszintesen egymás alatt helyezkednek el, míg a gyári Astra karon függőlegesen, egymás mögött. Remélem ez nem jelent feloldhatatlan ellentétet, mert ha igen akkor bajban leszel: olyan kart ugyanis, amiben van potméter az intervallumállításhoz, és függőlegesen vannak a BC gombjai, nem fogsz találni, ugyanis a G Astrából gyárilag nem létezett állítható intervallumú ablaktörlővel szerelt változat, a fullextrásnál ezt esőérzékelővel oldották meg.
  31. 1 point
    Ez már nem igazán ennek a topiknak a témája,továbbá végeláthatatlan (és felesleges) adok-kapokba nem megyek bele.
  32. 1 point
    Én a fékfolyadékot szervizben cseréltettem. A tartályra rákötöttek egy gépet, amely nyomással tölti után a tartályt fékfolyadékkal. A légtelenítő szelepeknél kiengedtek annyi fékfolyadékot, hogy kicserélődjön a teljes fékfolyadék mennyiség a rendszerben. A rendszer csak minimális ideig van kinyitva a tartály felől, nem vehet fel sok nedvességet a fékfolyadék a környezetből. A fékfolyadék maró hatású, erősen környezetszennyező. Ne érintkezzen bőrrel és ne jusson a környezetbe. Ha festéssel érintkezik, szerintem menthetetlenül megmarja. A légtelenítő szelepre átlátszó csövet kell tenni és ezen keresztül leengedni a fékfolyadékot (a légtelenítési folyamat részeként, amit nem írnék le). A csőben látszanak a levegőbuborékok és bele lehet vezetni egy tartályba vagy üvegbe. Ha valamire rácsöppen a fékfolyadék, azonnal célszerű lemosni. A fékpofákhoz nem érhet. Ha a dob vagy tárcsa szennyeződik, nedves ruhával többször áttörölném és féktisztítóval átitatott szálmentes (teljesen tiszta) törlővel többször átmosnám. A fékfolyadék tartály szintjét rendszeresen nézni kell és utántölteni, mert ha onnan fellevegősödik, akkor kezdheted elölről az egészet. Talán a dobban az 1mm-es váll nem engedi ráülni a betétet (minimális a kontaktus). Ha már próbáltál így fékezni, akkor szerintem a fékpofán kirajzolódhatott a váll nyoma. Ha ez tényleg így van, akkor talán az új dob segít (vagy nem tudom lehet-e szabályoztatni). Akár lehet teljesen mástól is a problémád. Ha nem vagy biztos benne (a kérdéseidből úgy tűnik), erősen javaslom, hogy inkább bízd szakemberre. Mégha magad is csinálod, mindenképp vidd el fékpadra a végén (mielőtt forgalomban közlekednél az autóval). A fékfolyadékot veszélyes hulladékként kell kezelni és leadni a megfelelő helyen.
  33. 1 point
    Ha már lámpák: maholnap installálom: Nem saját kép de ugyanez. Hella 2DA 007 428-001
  34. 1 point
    Cromax azt hozza: https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_flr8ldcu_ketpolusu_15584 Hogy a gázüzemhez is jó e azt nem tudom. Lehet oda más kellene a gáz miatt... passz
  35. 1 point
    Na ma szétszedtem a kapcsolót. Hát javíthatatlan. Sajnos az utángyártott kapcsoló ennyit bírt, belsejében a műanyag részek elkoptak, maga a szár két részből áll és egy "szegecselt" tengely tartja egyben. Na a tengely körül is elkopott és lötyög a kar, ezért nem bír már ellentartani a rugóknak és így kapcsolgatja a reflektort. Csináltam pár képet ha érdekelne valakit itt megnézheti: https://photos.app.goo.gl/a5ofCSD5PGuw0q672 Így ma kénytelen voltam meglátogatni a B.-céget és venni egy Magnetti Marelli típusút (ez volt raktáron). Amúgy az előző kar 5 év és ~82e km-t bírt ki.
  36. 1 point
    Köszönöm, nagyon sokat segítettetek. Több nagyfelbontású képet is végignéztem az OPC és Coupe lökhárítókról. Arra jutottam, hogy csak az eredeti lökhárító illik az autóra. Eredeti állapotban szeretném hagyni. Ha valakit esetleg érdekel, a Coupe lökhárítóba a ködlámpák gyári cikkszáma elvileg 9117326, 9117327. Vauxhall-hoz Hella-ban találtam megfizethető áron lámpát (50-65 GBP körül), de külön kell összevadászni a jobbost és balost. Maradnék a gyári lökhárítónál. 30 ezerért találtam gyári újat, ezért nem fogom javíttatni a meglévőt. Kivágom méretpontosan, lefújatom és kicserélem a kettőt. Nem találtam értelmes videót vagy leírást a le- és felszereléshez. Mire kell figyelni, hogy ne sérüljön? Milyen patentokat érdemes előre beszerezni, ami megsérülhet vagy egyszerhasználatos és biztosan új kell belőle (rögzítőelemek)? Ragasztva van, ha igen, mivel? Fényezéshez érdemes gyári festéket használni, vagy csak azt?
  37. 1 point
    Van esélye a trafóhibának sajnos.Többször hallottam már ilyen esetben tanácsként,hogy először próbaképpen felcserélni egy-két gyertyát és figyelni az esetleges változásokat.Amennyiben a hiba ugyanott jelentkezik akkor bizony trafócsere.A gyertyákat én a helyedben mindenképp cserélném (csakis gyárira),főleg ha sok a városi üzem.A jól elvégzett olajcsere ilyen tüneteket nem okozhat.Az el nem égett üzemanyag természetesen a katalizátor élettartamát jelentősen lerövidítheti.
  38. 1 point
    Arra, hogy ne bízd kóklerekre, mert tönkreteszik. Vidd inkább szervízbe.
  39. 1 point
    Ilyenkor télen simán megy az 9 fölé sok rövidtávval... Nyáron reális lehet a 8, esetleg kicsit alatta. Bár nyáron többet megy az ember hosszú távot, így javulhat még.
  40. 1 point
    Nekem benne van a DV féle elektronika. Azóta is rendben működik a csappantyú.
  41. 1 point
    Igaz annak az ajtónyitójában van a világítás nem a lökösben pardon. https://lumenet.hu/shop_search.php?search=c5w
  42. 1 point
    Redszám tábla világítás R10W https://lumenet.hu/r10w-jelzoizzo Helyzetjelző W5W https://lumenet.hu/w5w-jelzoizzo Nekem ezek vannak benne https://lumenet.hu/ge-blue-4200k-w5w És így néz ki
  43. 1 point
    Úgy emlékszem nem tud leesni, amikor összeraktam nem kellett ellentartani, vagy megfogni lentről.
  44. 1 point
    Szia! Első helyzetjelzőhöz w5w izzó kell. A hátsót sajnos nem tudom.
  45. 1 point
    Hát igen! Persze megint a skodás időszakomból jövök elő mese-ként a szituval. Kicseréltem az S100-ason a karosszériát, de nekem az eredeti első sárvédőn (a jobboldalon bowdenes) volt a tanksapkája (a megfelelő szellőztetővel együtt). Én meg persze vettem az új sárvédőt, ami azonban már csavarható (később kulccsal zárható is) tanksapkával egy kis ajtó mögött bújt meg. Aztán - bár amikor lecseréltem - láttam én a bevezető csövön egy elágazó szabad-csonkot, ámde nem tudtam mire vélni, az új sárvédőn nem ment sehová - így aztán ledugóztam. Az új tankcsatlakozónál nem volt értelme. PEDIG DEHOGYNEM VOLT. Megyünk egyszer az úton, s egy nagy csattanás elölről. (Skodáknál ott volt a tank) Alapjában nem sokra véltem, bár megálltam körülnézni, de nem ütöttem el semmit, még csak nagyobb követ se csaptam fel. Viszont amikor megtankoltam, elég hamar végeztem. Csodálkoztam is rajta, mert annak előtte elég rendszeresen de mindig ugyanannyi ment bele. Aztán egyszer majdnem "csontra lehajtottam" a tankot és csak akkor vettem tele benzinnel. Csupán 26 liter fért bele, holott a gépkönyve szerint a kocsi tankja 32 literes. Aztán egyszer nagy szerelés a kocsi eleje alatt - és nézem, nézegetem - a benzintank alaposan be volt horpadva! Tehát az AC szívta-szívta, de csak a lemez engedett, miután a levegő utánpótlást sehonnan sem kapta meg. Az lehetett az a nagy csattanás. Később aztán ki is kellett cserélni, mert szépen kilyukadt a horpadási törésnél ...
  46. 1 point
    T10 rizsszemizzó kell bele. Vegyél 3 és 5 wattosat is. Ha már szétszeded mindjárt cseréld ki a műszerfal világítást, illetve a kijelzőnek a világítását is. Ment pü.
  47. 1 point
    Minden ott van a képen! A biztitábla fölső részén a két torx csavart ki kell venni, alul a műanyag körmöt kipattintani és ekkor kis művészkedéssel kifordítható a a tábla. A vezetékek is engednek annyit. A műszerfalból nem kell semmit kibontani. Látszik, hogy hiányzik a relé és a hozzátartozó biztosíték. Ahhoz, hogy a táblát kivedd jobb ha kiveszed a multitimert. Zöld műanyag pöcök elfordít, majd kihúz és ezután kihúzhatod jobbra a multitimert, de előtte vedd ki a műszercsoportot mert sokkal könnyebb lesz az egész művelet. A kormány burkolat fölső felét elég leszedni és a karokat nem kell, maradhatnak.
  48. 1 point
    Sárfogó gumi ha van az sokat segít hogy ne vigye hátra a trutyit, ami aztán felcsapódik a hátsó szélvédőre.
  49. 1 point
    Ezúton szeretnénk megköszönni az eddigi kitüntetett figyelmet, valamint boldog és sikerekben gazdag új esztendőt kívánunk minden kedves Opelesnek!
  50. 1 point
    Hát, őőőő... Így nyersen randa. Meg a kompatibilis kocsik között megjelenik az OPC is, tehát inkább 3 és 5 ajtósokba való szerintem. Azért nem kicsit vagyunk hátrányosan megkülönböztetve. Ugyanúgy kinéző 3/5 ajtósba fele annyiba kerül mint coupé-ba. Például: http://www.ebay.de/itm/DEPO-RUCKLEUCHTEN-SET-KLARGLAS-SCHWARZ-OPEL-ASTRA-G-Limo-HECKLEUCHTEN-/200864918382?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AAstra+G+CC&hash=item2ec47b6b6e http://www.ebay.de/itm/DEPO-RUCKLEUCHTEN-SET-SCHWARZ-OPEL-ASTRA-G-CABRIO-COUPE-STUFENHECK-/130820178212?pt=DE_Autoteile&hash=item1e757d8124
×