Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing most liked content since 2018-02-12 in all areas

  1. 3 points
  2. 2 points
    Sziasztok. Újabb akciót írok le nektek, hátha segít valakinek. ( Astra G 1.7 DTI /ISUZU/ /Y17DT/ 2001 ) - 460e Km.... valós! Tünet: Minap a szekér reggel, egy rövid helyi útra indulva. Indítás- pöccre indul de az alapjárat kb. fél perc múlva felmegy kb. 1100-ra a megszokott kb. 750 - 800 helyett és ott is marad. Oké, gondolom majd észhez tér. Mentem kb. 1 km-t, erre elkezdenek kigyulladni a műszerfalon a visszajelzők ( az olajnyomás kivételével) szinte mindegyik, mint a karácsonyfán. Félreálltam, motor jár ... utoljára kigyulladt a töltésjező is és ugye ezzel elment a szervo is. Oké, mondom a szokásos generátor téma talán. Felhívtam a szerelőt közben leállt a motor is. Újra indítottam, pöccre indul, de pár másodperc múlva ugyan ez a sorrend amit feljebb írtam. Elhúztuk, mert nem akartam nyúzni. Megoldás: a generátor végén ugye van egy szivattyú is, amivel mi szoktunk rendszeres időközönként szívni. Én már jelenleg a negyedik szimerig, fesszabályzó, diódasor cserénél tartok, csak most a forgórészt is kicseréltük, mert az volt a ludas. A rendszeresen cserélt szimeringek már egy vályút koptattak bele, így új forgórészt kapott. Amikor átengedi a szimeringnél az olajat akkor megy tönkre a fesszabályzó és a diódasor. Szóval az a tanúlság szerintem, hogy ennél a típusnál 120 000 km-ben határozták meg a vezérműszíj csere periódusát... na én 100 000-enként cserélem, és ekkor kell felújítani a generátor szimeringjét is és beméretni a generátort (esetleg egy kicsit hamarabb is lehet), akkor talán nem ér ilyen meglepetés. Mert a többiek szerint is kb. 100-120 ezrenként jön elő a generátor probléma ennél a típusnál. Talán jó tanácsot adtam. Üdv.
  3. 2 points
    Én annak idején biztos hogy alulról szedtem le. Ami a lábra irányítja a levegőt azt szedd le nyugodtan, nem sok minden tartja...
  4. 1 point
    Óhóó, akkor mi rokon lelkek vagyunk! Szeretjük az optikát is csiszolgatni Jól néznek ki
  5. 1 point
    Nekem Irmscher van csak fényeztetni kell.
  6. 1 point
    Szedtem már szét bajuszkapcsolót, elég kócos látvány, nem csoda ha nagy-nagyritkán meghülyül. De legalább jó lett.
  7. 1 point
    Nem nagy dolog kiszedni.Én kiszedtem a légszűröházat a levegő csövel együt .Majd a szíjat leakasztod . Kettő csavar tartja a generátort az alsó egy hoszabb kicsit macerásabb kihúzni a helyéről (visza is kicsit macerás).Ha kivetted a csavarokat el lehet fordítani és le tudod kötni a vezetékeket.Nekem épen hogy csak kifér .Visza meg pont fordított sorrendben.Ha valami nem tiszta írj nyugodtan.
  8. 1 point
    Valóban...de azért azzal számolni kell hogy 10 milis fecskendővel 50, 20 milissel 25, ha tudsz szerezni 50-eset akkor 10 szívással tudsz kiszedni fél liter olajat. Én a hűtőfolyadékot szoktam ilyen módszerrel leszívni, pontosabban így kezdtem el, egy csövet ledugtam a kiegyenlítőn keresztül a vízcsőbe, de aztán az X-edig szívásnál meguntam, és szájjal megszívtam a csövet, mert ott töltöttem volna a fél életemet az autó mellett olyan lassan haladtam fecsivel. Nade a gyári módszer, hogy ott van lent a leeresztő csavar miért nem játszik? Nem baj ha több jön ki tiszta edényből bármennyit visszatölthetsz. Plusz nincs esély rá hogy összeolajozd a motorteret, amikor aztán lehet takarítani.
  9. 1 point
    Köszönöm srácok! Hát igen, ez egy kicsit nehezebb ügy mint a csomagtér szőnyeg...
  10. 1 point
    Szia! Érdeklődj náluk. https://autoszonyeg.net/ Szerintem a szett nagyon jó árban van. Néztem náluk a csomagtérbe is de nincs.
  11. 1 point
  12. 1 point
    Azt hittem a csomagtér szőnyeg a nehéz, de ez nehezebb. Bal elsőben csak hótálcát találtam. Esetleg ha rákérdezel ott amit korábban linkeltem, lehet e darabra kérni.
  13. 1 point
    Érdekes, hogy nekem csak ha kicsit megpiszkálom a kábelt, akkor jelentkezett a probléma, még a finom ülésállításnál sem, csak ha durván hátratoltam. Most úgy néz ki, hogy én is megoldottam a problémát egy némi ragasztószalaggal. (WD40-et még nem kellett alkalmazni :D ) Remélem így is marad ez sokáig! Mindenesetre, köszi a tippet!
  14. 1 point
    Amikor én eladtam/eladom az autóm, egy nyilvános helyet jelölök meg találkozásnak (több okból kifolyólag is). Mert minden érdeklődőt nem engedek az udvaromba, a garázsomba bóklászni, tehát az én élet-környezetemből nem lát semmit. A mai világban nagy mesüge aki vad idegeneket enged a privát szférájába. Anno az előző autónál is mindig a közeli bevásárló központ parkolóját jelöltem meg, ott meg tudta nézni, ki tudta próbálni, bementünk a kávézóba, átnéztük közösen a dokumentumokat és tenyérbe csaptunk. Ittunk egy kávét, ettünk egy sütit, aláírtuk az adás-vételiket majd mondtam hogy akkor a 2km-re lévő kecóhoz hazavihetne ha gondolja de haza is sétálok simán. Ekkor max ennyit láthat a környezetemből ha kíváncsi rá. Egy magánszemély is elköveti gond nélkül ezeket a turpisságokat ha akarja: emlékszem amikor szintén az előző autó (F Astra) karosszériája elhagyta magát és elvittem karosszéria-fényező műhelybe megkérdezték hogy eladásra lesz vagy meg is akarom még tartani a kocsit (én cseréltettem a komplett küszöböket, hátsó íveket, tanksapka betöltőt, teljes alváz és üreg védelem, fékek cserélve, friss műszaki és rá fél évre meghirdettem és 3hét alatt az első komoly érdeklődő (értsd, aki meg is nézte) alku nélkül vitte (igaz, elővettem hozzá a mappákat, összeadta a jóember, és kijött hogy az autóra az eladás előtti 4évben az eladási ár másfélszerese rá lett költve és a szerelője semmi hibát nem talált az akkor 20éves 175000km-t futott autón, ami előtte a szüleimé volt)... Ellenben én mint magánszemély azzal is tisztában vagyok, hogy én egy böszme nagy marha vagyok amiért családtagként kezel az autóim. Szóval nem lehetetlen amit írsz hogy milyen szempontok szerint keresel használt autót, de elég húzós lesz ennek megfeleltetni a keresett darabot. Anno majd 5 hónapot vadásztam autóra 2013-ban és akkor még csak nem is pörgött úgy a piac mint most, akkor 10 éves autót minden szempontnak megfeleltetni nem lehetett, én nagyon nem bántam meg a kereskedőtől való vásárlást, totál korrekt volt minden. Igaz, 20 éve piacon lévő Opel (és most már sok minden más) márkakereskedője, tehát nem amolyan murvás nepper feeling. Igaz, a hahu áraihoz mérten kb 10 százalékkal drágább volt a kocsi, és egy nagy problémát leszámítva azóta sincs komolyabb gondom, sőt (kopp-kopp-kopp).De ugye a gondot ők leszervizelték, lelpapírozták, a szavatossági időt kitolták +3 hónappal pedig nem én kértem. Még hónapokkal utána is email és telefonváltások voltak hogy minden rendben-e a kocsival... Erősen kétlem, hogy ezt egy magánszemély így kezelné le, és a mostani autók ahogy haladunk előre az időben egyre problémásabb darabok...
  15. 1 point
    Persze neked is igazad van, de azért csak jobb találkozni a régi tulajjal, látod milyen környezetben lakik, mennyire igényes. A kereskedőnek meg az az érdeke minél olcsóbban megvegye az autót, és minél nagyobb haszonnal túladjon rajta. Mindegyiknek van fényző ismerőse, a kis pici rozsdákat lejavítgatják, aztán nálad meg előjön 1év múlva. Minden ki van szilikonozva, amig az le nem kopik, addig ragyog minden része. A kinti autók meg teljesen lekövethetetlenek.
  16. 1 point
    Ejj de fogsz utálni, de én erre is rá tudok ám kontrázni. Az idős emberek autói gyakran el vannak úgy lustulva hogy az fájdalom, alig használták vagy pörgették őket és a "gyakori" (khm, elódázott) olajcserék miatt legalább tele is vannak lerakódással ami hosszú távon sok gondot okozhat, pl twinport szelep vagy EGR, katalizátor, szelepszárak stb. Legalább annyi zsivány magánember is van hidd el, de legalább magánember és magánember közt nem fogyasztói szerződés jön létre, így bármi hiba esetén esélytelenebb a szavatossági igény rendezése mint a kereskedővel szemben ahol neki kell bizonyítani a rejtett hiba esetén hogy az már eladáskor észlehető volt és jelezte neked... Én inkább veszek olyan kereskedőtől kicsit drágábban autót aki már mondjuk 5-10 éve változatlan helyen és neven űzi az ipart, mint magánszemélytől. A mostani autónál is a márkaszerviz állta a közel 200000Ft-os javítást. Ezt egy akkor 800000Ft értékű autónál egy magánszemély nem állta volna teljes egészében, sőt, inkább mondta volna hogy vidd perre aztán lehet évekig bohóckodni azt' vagy lesz kártérítés vagy nem...
  17. 1 point
    Ha füstöl, az azt jelenti hogy a motorolaj bejutott az egéstérbe. Ez esetben ha elég, tönkreteszi a katalizátort, de normál esetben, ha a motor jó állapotú, ez nem történhet meg. Helyette a túl sok olaj túlnyomást okozhat a forgattyúsházban, és elvben kinyomhatja a főtengelyszimmeringet. Egyik megoldás sem jó igazából, ezért javasolják hogy a motorolaj lehetőség szerint ne legyen a maximum szint felett.
  18. 1 point
  19. 1 point
    A TIS szerint a fékpedál-kapcsoló kiszereléséhez (ami előtt egy lépéssel van a csatlakozó lehúzása) le kell venni a műszerfal alatti kárpitot (itt a legalsó kettő, két szegecs fogja, csak lefúrni lehet), a levegő elosztót (itt a 2-es számú), ahhoz pedig a komplett középkonzolt leszerelni. A kárpitot badarság lenne levenni. Ehhez képest én csak a levegő elosztót akartam levenni (egy patent fogja elöl, simán kihúzható), de nem mertem, mert mélyen a középkonzol alatt van összeilleszve és ha nem tudom visszatenni, tényleg le kell venni a középkonzolt. Privátban kaptam egy tippet kobraCode fórumtárstól, hogy 90°-ban fordítsam el a kapcsolót, kijön a helyéről és utána enged a kábel. A biztosítéktáblától volt annyi hely, hogy még ha nehezen is, de sikerült. A sárga pöcök másra van. A csatlakozó testen van két patent a két oldalán, ezek fogják. Így már szét tudtam húzni a csatlakozót. A 4 érintkezős kapcsoló pedig úgy működik, hogy a pedál alapállapotában (kapcsoló benyomva) az 1-2-es érintkezők zárnak, a 3-4-es érintkezők nyitva vannak. A pedált lenyomva értelemszerűen az 1-2-es érintkező nyitott, a 3-4-es érintkező zárt. Az 1 és 4-es érintkezőknél a kábel színe fekete, össze vannak kötve a csatlakozón (Z14XEP esetén), az F3.38-as 10A-es biztosítékról kapnak gyújtási feszültséget. A 3-as érintkezőn a kábel fekete-sárga színű. Erre vannak kötve a féklámpák, ez megy az ECU-hoz és az ABS-hez, Check Control-hoz, MID-hez is, vontató csatlakozóra, és még talán máshova is. A 2-es érintkező barna-szürke, ez többnyire csak az ECU-ra megy (a tempomat miatt kell neki). Tanulságként írom, ha már megszenvedtem vele, hátha másnak is hasznára válik egyszer. Mégegyszer köszönöm kobraCode segítségét!
  20. 1 point
    A 33. biztosíték 20A-es, állandó (utánfutóhoz van). Én nem venném ki a biztosítéktáblát, sokkal egyszerűbb levenni a vezető bal lába melletti háromszög burkolatot (ha nem megy, leírom hogyan kell). Az X1-es csatlakozó 71. kivezetésén van ez a bizti elvileg, de nem vállalok érte felelősséget, ki kell mérni. Ha a biztosítéktábla és az X1-es csatlakozó között valahol lehámozod a kábel burkolatát (nem kell elvágni), akkor erre rá tudsz csatlakozni.
  21. 1 point
    Talán átverték és egyik kulcsot sem ismeri az ECU, akkor pedig hiába is próbálja összetanítani. Egy hozzáértővel nem ártana Op-Com-al vagy Tech2-vel megnézetni. Akku cserétől nem gondolom, hogy lehetne ilyen probléma.
  22. 1 point
  23. 1 point
    Úgy emlékszem hogy a sárga pöcköt ki kell húzi utána tudod leszedni a csatlakozót, hogy most balra vagy felfelé már nem tudom. Hasalj be a pedálokhoz, onnan eléred, nem kell hozzá se biztitáblát se óracsoportot bontani.
  24. 1 point
    Én úgy tudom dieselnél a fordulatjelet a generátorról veszi, így ha csúszik az ékszíj, akkor a fordulat is kevesebb lesz.
  25. 1 point
    Én is készülődök felújítani, nincs még meg minden.
  26. 1 point
  27. 1 point
    Pontosan ezért kell a huzatópad, de azért az szégyen lenne, ha az nincs vízszintbe egy műhelybe (ugyanúgy, mint a futóműbeállításnál). Referencia alapnak tökéles a pad. Az autó pontos méretei pedig autodataban, meg még jópár helyen fent vannak, ha nem annyit mérnek, akkor gány munkát végzett a karosszérialakatos aki csinálta a valószínűsíthető törés után. Egy korrekt karosszérialakatos több szögből, irányból végzi a felmérést. Én azt mondom, hogy azért ez a felmérés hosszú távon biztosan megérné, mert így derül fény a valódi hibákra. Itt biztosan ki fog derülni valami, és nem a sötétben tapogatózás fog menni. Persze ez az én véleményem csak.
  28. 1 point
    https://www.youtube.com/watch?v=g4QGXPtPYTg bár nem opeles cucc, de szerintem érthetően elmondja
  29. 1 point
    Ez nagyban függ attól, hogy milyen a karosszériás, ha valakinek van nagyobb tapasztalata, és sok bódét látott már, akkor nagyjából ránézésre látja, hogy hol van a probléma. De szerintem egy pontosabb méregetés, alánézéssel, kb 1 óra lehet. Astrába nincsen tapasztalatom, Kadett E-ben viszont annál inkább. Nekem is anno lakatoláskor és a teljes restauráláskor derült ki, hogy a bal hátsó torony elment egy picit egy korábbi balesetből kifolyólag. Ez egyébként nem jelentett problémát az előző tulajnál sem, sőt az a durva, hogy nem is tudtak az egészről, csak a lakatosom mondta, hogy az autó úgy futott, mint egy németjuhász kutyus, aki egyenesen halad ugyan, de oldalazva egyenesen (remélem érted, nem túl jó a hasonlat). Nekem az egyébként a gyanúm, hogy nálad a bölcső mehetett el, általában azt csak nagyjából kikalapálják, de érdemesebb egy bontottat beszerezni, filléres dolog manapság, vagy a másik tipp a gólyaláb. Az fontos, hogy olyan lakatoshoz menj, akinél van mesterpad!
  30. 1 point
    Ez az egyetlen kérdőjel. Még mindig jobban bízok magamban, mint bármelyik szervizben. Legalább tudom, hogy minden adott nyomatékra lett húzva amennyire kell és nem állítódik el semmi, ha odafigyelek. Azért ez nem egy akkora ördöglakat, csak figyelni kell és nem kapkodni.
  31. 1 point
    Én speciel a Carello-ra esküszök, eddig azzal voltam a leginkább elégedett. Bontottan 3-7ezer körül van darabja állapottól magasságállítástól függően. Meg ugye a before/after facelift sem mindegy.
  32. 1 point
    Kedves fórumozók! Y20DTH motor indítási nehézsége miatt böngésztem többek között a fórumot is. Sajnos nekem más volt a hiba, mint sokatoknak. Nálam az 1 henger résolajcsöve volt kilyukadva. Kifelé nem folyt a nyál, de hosszabb állás során levegő szivárgott a rendszerbe. A cső cseréjével megoldódott a problémám. Bármikor könnyen indul. Remélem tudok segíteni az általam tapasztaltakkal. Üdv mindenkinek!
×