Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing most liked content since 2017-09-18 in all areas

  1. 2 points
    Van benne tömszelence vagy szimering az öregedhet akár állásában is. De mondjuk nem túl életszerű hogy a szíj mellett a vízpumpa adja a rövidebb intervallumot. A szíjnak sokkal nagyobb az igénybevétele. Hát ezt neked kell eldönteni, nem tudom mennyire hozzáférhető a vízpumpa, mennyire látsz rá, nálam elég hamar kiderül ha átereszti a hűtőfolyadékot van egy furat ami kivezeti ha a tömítése átenged. Nálam siklócsapágya van neki amit a folyadék ken, ezért is fontos hogy hűtőfolyadék legyen a rendszerben és ne víz. nem hiszem hogy nálatok ez másképpen lenne.
  2. 2 points
    Ezek szerint, a kétféle vezérlés közül, neked is uaz kell, mint az én autómba: pl Ina: -02HL5117 (vagy) 20041690 motorszámig -02HL5118 (vagy) 20041691 motorszámtól --> tehát ez. Graf pumpa PA541 Eng -02MV7224/20U75998 Tehát ugyanaz kell a te kocsidhoz is, mint az enyémhez. A karbantartási füzetemben (2004/10-es autó, a füzetet most nem tudom megnézni, de úgy rémlik h 2004/08-i), 6 év 90e km szerepel mint csereperiódus. Azt, hogy a tiéd, miért 4 évre van limitálva, szerintem közben - a tapasztalatok alapján - rájöttek, hogy az alkatrészek bőven túlteljesítik a becsléseket, és 6 évre tolták ki a limitet, csak ugye a füzeted még előtte lett nyomtatva.
  3. 2 points
    Elmagyarázom érthetően! Adott két Opel Astra G típusú autó. Azonos évjárat, azonos motorkód stb. Az egyik kulcsa (távirányítója) nem tanítható a másikhoz a szokásos gyújtás+gombnyomás módszerrel!!! Tech2 vagy Opcom kell hozzá mivel az autók ECU-ja tárolja az elektronika kódját. Tehát ha egy távirányítót használni akarsz akkor előtte Tech2-vel vagy Opcom-mal párosítani kell az ECU-hoz. Ha nem így lenne akkor simán lehetne használni egyik távirányítót a másik autóhoz. Tehát ha veszel egy új elektronikát (Opel Astra G-hez valót) nem elég csak gyújtás és nyomok a távirányítón egy gombot művelet!!!! Remélem érthető voltam!?
  4. 2 points
  5. 1 point
    Egy szabadonfutó görgőn ami ténylegesen egy golyóscsapágy megcsúszik a szíj? Ez csak akkor fordulhatna elő ha szorul a görgő, akkor viszont nagyon is gáz.
  6. 1 point
    Lehet volt vmi konstrukció módosítás a pumpában. Csapágyat cserélték benne, vagy valami. A régi rosszabb volt, az újabb már többet kibír lehet engedni több ideig. Azért ha megszorul, az nem frankó. Egy szíj meg igazán kell hogy bírjon 6 évet. Ha megfelelően van tárolva, az új szíj sem öregszik úgy. Pont nemrég olvastam a Michelin oldalán az abroncsok öregedéséről. Hasonló eset. Egy abroncs megfelelő körülmények között 1 évig tárolva kb annyit öregszik, mint 3 hét használat alatt... Lehet a pumpa volt a gyenge láncszem, miután kicserélték, fel lehetett hozni a csereperiódust a szíj öregedésének idejéig.
  7. 1 point
  8. 1 point
    Lehet pont a vízpumpa az a gyenge láncszem a szettben ami miatt kevesebb a futásideje.
  9. 1 point
    Hát, semmi logó nincs rajta akár honnan nézem... Csak egy számsor. Mondjuk a Wahler-en még annyi sincs csak a dobozán...
  10. 1 point
    Úgy rémlik hátul akasztottak ki valami fogaskereket, és úgy sokkal hamarabb át tudtam tekerni az órát, de van aki vékony csavarhúzóval előlről a számoknál ugrasztotta át a kerekeket, ez annyira már nem rémlik. Ha azonos márkájú a két óra ( VDO-Delco) akkor egy az egyben át lehet tenni a régi órát az új egységbe, ha különböző akkor kicsit reszelni kell a műanyagon, mert nem fér be a helyére. Aztán meg az útjeladót is meg kell nézni hogy a csatija ( pontosabban a fólia) passzol-e az újhoz. Ezt úgyis meglátod ha megjön az óra.
  11. 1 point
    De nem ám! Új elektronikához Tech2 vagy Opcom kell.
  12. 1 point
    Enyémben is benne van és nagyon szeretem. Ritkán kell folyamatos üzemre kapcsolnom, csak a potit tekergetem. Itt a leírásom a beépítés menetéről: https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOZWU4NjE1OTctNjUzMS00NDZlLTkzOGMtNWM3M2M1MTIwZjY2/edit?hl=en_US
  13. 1 point
    Szerintem 236-ossal nem szerelték. A legkisebb felni amivel kijött 14"-os volt.
  14. 1 point
    Várjál, én úgy tudom hogy ami már egyszer fel lett tanítva egy autóra, azt nem lehet másikra áttanítani, csak a vadonatújat! De cáfoljatok meg, ha nem így van.
  15. 1 point
    Szia! Régebben lementettem ezeket a képeket! Akkor azt írták róla,hogy ez a különbség a vízpumpák között! Nem értek hozzá! https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-1.jpg https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-2.jpg https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-3.jpg https://kephost.com/images/2017/09/22/PA541vizpumpakul-4.jpg
  16. 1 point
    Köszi! Graf pumpán kívül van valami ajánlott még? Kicsit tartok az olasz alkatrésztől. 2012-ben egy utángyártott, Meyle pumpát tettek be a gyári vezérlés-szetthez, de idáig nincs vele gondom.
  17. 1 point
    Kb. 90 százalékuk 4x100-al jött ki jött ki! 1.2, 1.4., 1.6, a dieselek egy része stb. Motor függő ill. teljesítmény függő volt. Átmérő 256mm a 4x100-é az 5x110-é 280mm
  18. 1 point
    ...de azért akad, nem is kevés. Amennyire tudom, nagyjából általános szabály, hogy ~kb 100LE-ig 4 csavaros volt a futómű, afelett 5. Ez benzinesnél a Z18XE-t jelentette ahonnan már mindenképpen 5 csavaros volt a felni, 1.6-hoz rendelhető extra volt. Dízelnél passzolom, de sztem a 2.0 DTL vagy DTH már 5 csavaros, az 1.7 még nem. Az 5 csavaros kerékagyhoz automatikusan 280-as féktárcsa járt, arra már a 14"-os felni sem megy fel, a legkisebb a 15"-ös. 4 csavaros osztókörnél ha nem hűtött a tárcsa, akkor az 236-os, azokra még felmegy a 13"-as felni, de szerintem max a korai évjáratú 1.4-ek (X14XE), esetleg X16SZR lehet ilyen. Ha hűtött tárcsa van 4 csavaros kerékagyon, akkor az 256-os fék lesz, arra a 14"-es felni a legkisebb amit fel lehet rakni, a 13-as már nem megy fel.
  19. 1 point
    Közel 6 ezer km után most már tudok nyilatkozni az olajról (Total Quartz Ineo MC3 5W40). Semmi gondot nem vettem észre, ugyanannyi fogy belőle, mint a többi olajnál, a motor hangja sem változott, dexos2, ellenben olcsó 5 liter 8450 Ft.
  20. 1 point
    hehe, egy rugóra jár az agyunk. :D https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/21688180_1071606842976540_600267101217846959_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=b0709e7c27649cd5e2af43777f089b9c&oe=5A4EEC2E
  21. 1 point
    Igen, össze kell párosítani az autó info rendszerével. Kolléga 2016-os Corsa OPC-be szintén ilyen van, amikor vett rá téli felnit és gumit a rendszer nélkül, folyamatos hibajelzés volt a műszerfalon, a központból (Opel OnStar) azonnal jelezték is neki hogy mi a baj az autóval. De ha jól tudom, ki lehet kapcsolni a jelzést.
  22. 1 point
    Szerencsére elég jól hozzá férhető helyen van, a hűtőfolyadékból meg kb 1-1,5l folyt el, mert csak a termosztátról vettem le a csöveket.Tettem alá dobozt. A csavarokat meg már az előző termosztát cserémnél, kicseréltem hatlapfejűre. 10-15 perc alatt ki lehet cserélni.
  23. 1 point
    Szerintem kupak nélkül lehet járatni egy kicsit. Kilégteleníti az magát...
  24. 1 point
    Ezeket az "új" autókat konkrétan úgy tervezik, hogy ne tartsd meg 10 év felett.. Hidd el, nem a mechanikus részek esnek szét, sokkal banálisabb dolgok.. szétmálló lebomló műanyag és gumi használat, hogy a zöldeknek is imponáljanak.. az eredmény, szétmálló - kirepedő gumi és műanyag alkatrészek.. Ha zavar, hogy megfogja a klíma a kocsit, erősebb kell, diesel rövidtávokra nem célszerű, főleg télen.. így a mostani motorválasztékból marad a kis turbós. (vagy elfogadni, hogy klímával lassan reagál a kocsi és forgatni kell) A saját tapasztalatom a 2011-es 1.4 turbóról 17xezer km-el, a legdrágább alkatrész egy szelepfedél csere volt, ami független a turbótól.. és ez saját kapcsolatnak hála csak 65 volt, egyébként 120-ért adta volna az opel márkaszerviz. Ezen kívül amiket cseréltem az főtengely tömítés (szintén nem turbós függő), valamint volt egy turbó olajcső, mert a végén a tömítés már könnyezett, ez 6ezer Ft körül volt. (persze volt még termosztát ház a szétmálló műanyag miatt, és hűtővíz tartály, de ezek sem köthetőek a turbóhoz) A kuplung semmi jelét nem mutatja, hogy használódna, sem a turbó és a kettőstömegű. A saját tapasztalatomból kiindulva, újra ezt venném meg, de persze, mielőtt megvettem bennem is volt aggodalom.. Ez az 1.4 turbó még nem közvetlen befecskendezéses mint a sokat szídott első szériás TSI motorok. Ha lehetőséged van, próbálj ki egyet és utána dönts. A vezérlés (láncos motor) az átlag használat melletti turbó és kettőstömegű csere periódusa bőven 200e futás fölé várható, ezzel bátran lehet kalkulálni. Ha ettől nagyon hamarabb jön elő akkor vagy ütötték vágták a kocsit, vagy vontattak vele vagy nem valós a futott km. Egy turbó felújítás, kettőstömegű és lánc csere ~200 körül van. (nem márkaszervizben természetesen.. az no komment.. )
  25. 1 point
    Ha nincs paranoia a technika iránt, ajánlom az 1.4 turbo-t. Sok rövid távval (hétköznap 2x3-4km, hétvégén pár 40-60, ritkábban hosszabb táv) átlag fogyasztás 8.3-8.5 között van. A klímát ez sem igazán érzi meg, olaj cserére (nálam a Motul megfelelő GM Dexos2-es olaja vált be, a gyári GM helyett ezt is 10ezrenként cserélve) és hidegen nem nyomjuk ki a szemét dolgokra figyelve nincs igazán probléma vele. Német fórumokat böngészve sem igazán láttam, hogy bárkinél kellett volna kettőstömegűt cserélni, de a turbó sem jellemző. Alacsonyan megjön a nyomaték 2000 alatt simán lehet felkapcsolgatni, ég és föld vezetni (pozitív irányba)mint egy 2 liter alatti szívóbenzinest. Nem utolsó szempont, hogy pályán a bűvös 140es sebességet elérve a pillanatnyi fogyasztás nem ugrik 10 liter fölé mint az 1.6 szívónál, hanem 8 L környékén van 160-nál és nem üvöltő motorral. Egy kis ~40e Ft-s okossággal további lovak és nm csalogatható ki, mérés szerint 171LE, 252NM. Ez csak 3500-3600-tól jön meg, tehát kigyorsításoknál jön igen jól, de pályán nagy sebességnél is máshogy viselkedik. Nyilván, plusz teljesítmény plusz égetnivalót kíván, tehát ezekben a tartományokban valamennyit növekszik a fogyasztás. Nálam speciel semmit nem venni észre, annyira ritkán forgatom ki ennyire, ha meg mégis és menni akarok, akkor nem az fog érdekelni, hogy a pillanatnyi fogyasztás fél literrel többet mutat. ;)
  26. 1 point
    Köszi Zotya! Valahogy sejtettem, hogy homlokra csapós kérdést tettem fel. Persze, hogy az......
  27. 1 point
    Van világítás, bontóból vettem. A kapaszkodóba kell beépíteni.
  28. 1 point
    Ha gyári a hűtőd akkor korrekt módon le lehet ereszteni egy kis csővel egy kis folyadékot. A könyv X-es motorokhoz van, ezért helyén kell kezelni néha amit mond
  29. 1 point
    meg kell csiszolni, és utána felpolírozni, de nem tart örökké. csiszolás és le kell lakkozni
×