Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing most liked content since 2016-11-24 in all areas

  1. 11 points
    Sziasztok! Ez az idő is eljött. A mai napon elvitték szeretett G Astrámat, remélem legalább fele olyan jó kezekben lesz, mint nálam volt. Szeretném megköszönni mindenkinek az elmúlt bő 6 évet! Nagyon jó társaság volt/van itt, sajnos voltak akik már korábban lemorzsolódtak különböző okok miatt, de lényeg, hogy kapcsolatban voltam velük. A rengeteg tanács, ötlet, okosság mellett, talán mondhatom, hogy barátságot is találtam a fórumnak köszönhetően. Ha a technikánál maradok, akkor a fórumnak köszönhetem az insignia spricniket, tanítható ablaktörlőt, térkép olvasós beltér lámpát, világítós napellenzőket, OBD-s okosságokat, gyári vonóhorog visszajelzőt, hátsó dobfékről tárcsára átalakítást, tempomatot, kitudja még mit..... Talán én is hasznos és aktív tagja voltam egy időben a fórumnak, a weblapomat is sokan szerették, hozzájárultak a fejlesztéséhez. Mára az idő hiányára való tekintettel, és bizonyos hígulások miatt már nem vagyok aktív fórumozó, néha a H-n feltűnök, de az már nem olyan mint itt volt! Külön szeretném kiemelni gezoli, DarthVödör, Zozor és nem, nem bírom kihagyni.....nem, nem tudom még itt van-e, mantec személyét! :D Sokszor eszembe jut még a netet böngészve. Köszi! A G Astrának köszönhetem, hogy megtudtam, milyen egy szuper autó, hibátlan, hűséges társ, ami sohasem hagy cserben, és szerethető a végtelenségig. Biztos nagy szerencsém is volt, hogy használtan ilyet fogtam ki, de a végeredmény ez lett. Ha kombi lett volna és 1.4-nél nagyobb motor benne, még sokáig nem gondolkodtam volna a cserében. 6 év alatt a következő meghibásodásaim voltak: Akkumulátor csere (ezt nem mondanám hibának), klíma tekercs és tömszelence, egr hiba leprogramozással megoldva, index relé. Néhány izzó kiégésem volt, a többi ráköltés csak a tervezett cserék és extrásítás volt. Viszont a G Astra miatt azt hittem, hogy egy Opel csak jó lehet, ezért kicsit az utód H-n, finoman szólva meglepődtem. Elérkezett az izgalmas autós lét, a minden napi hibakód vadászat, az anomália megfejtés, és a nagyságrenddel magasabb alkatrész árak szemlélése. Lassan megtanulom, milyen amikor a költségvetésbe be kell tervezni az autóra fordítadó tételeket, és számolni a váratlannal. Nesze neked luxus autó. :D Tehát további minden jót mindenkinek, jó egészséget! Segítsétek egymást önzetlenül mint eddig! Sok örömteli és baleset mentes autózást kívánok! Üdv.: Stofl
  2. 8 points
  3. 7 points
    Sziasztok Srácok! Rég jártam erre, gondoltam benézek. Az Opelt eladtam időközben egy barátomnak, mert jó ajánlatot kaptam rá, bár még mindig fáj egy kicsit érte a szívem. Nagyon jó autó, négy év alatt a kötelezőkön kívül, egy darab külső hőmérséklet jeladót és egy pár kutyacsontot cseréltem. Az utódja egy 2007-es MK4-es Ford Mondeo lett, 2.0 benzin, mivel nem megyek annyit, hogy bemerjem vállalni a diesel technikát. Köszönöm Nektek az elmúlt évek alatt kapott segítséget és minden mást, jó kis közösség ez! Jó egészséget kívánok Nektek, meg széles utat, olcsó benzint! :D Azért néha még benézek ide okulni egy kicsit! :D Üdv! Laci
  4. 7 points
    boldog uj évet minden márka és autostársnak.
  5. 7 points
    Boldog Újévet Mindenkinek!
  6. 7 points
  7. 7 points
    Békés, Boldog Karácsonyt!
  8. 7 points
    Boldog karácsonyt mindenkinek! Az én autóm holnap friss olajat kap karácsonyra
  9. 7 points
    Boldog, Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden fórumtagnak, márkatársnak,és családjának! Probléma-,és balesetmentes új évet kívánok mindenkinek!
  10. 7 points
    Boldog, békés karácsonyt minden márkatársnak és családjának! Vigyázzunk egymásra!
  11. 6 points
    Közkívánatra ide kerülhetnek az egyedi megoldások különböző egyedileg fejlesztett/épített fedélzeti rendszerekről, hogy el ne vesszen a gyerek a sok bába közt.
  12. 6 points
    Ha jól értem....volt egy hang amit 3 szerelő nem tudott beazonosítani, te nem értesz hozzá, de most fel vagy háborodva hogy látatlanban nem tudtuk megmondani mi a kocsi hibája? Végülis ha köhögsz orvoshoz sem mész el, írsz neki egy SMS-t hogy: "köhögök" és adja a diagnózist, küldi a gyógyszert? Sajnálom ha csalódtál a fórumban, de szerintem te összekeverted ezzel:
  13. 6 points
    Pár hét pihenő következik.
  14. 6 points
    Teljesen rendben van a hozzászólásod, de a végén a szösszeneteket miért kell beszúrni?! Ha elhagynád az emberek még értékelnék is a tudásod!
  15. 6 points
    én mindig kinyomom a kuplungot ha reggel elöször inditok de ezt én anno 67 körül igy tanittották a nagy öregek az MHSZ-nél .
  16. 6 points
    Boldog Új Évet Mindenkinek!!!
  17. 6 points
    BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!
  18. 6 points
    Boldog karácsonyt mindenkinek!
  19. 6 points
    Csatlakozom én is az előttem szólóhoz: Kellemes karácsonyt és boldog új évet kívánok minden fórumtagnak és márkatársnak!
  20. 5 points
    A TID? Triple Info Display. Az Opel két soros idő,külső hőmérséklet és a gyári rádió információs kijelzője.Ugyan ezt a kijelző panelt rakták Astra G,Corsa C,Tigra,stb. modellekbe. Több cikkszámon is megjelent több cég is gyártása alatt : - 009133265 Siemens 5WK70007 KZ: "AL" - 09133266 002419386 96.598 Valeo KZ: "AZ" - 90560091 Siemens 5WK7454 - 024461075 KZ: "WA" - 90562546 002419386 96.598 Valeo - 24418957 96598 Borg - 24461517 317099190 98.496 BORG Eltérések is akadnak közöttük,egyes gyártóktól kikerült olyan kijelző amin a két gomb nyomva tartásával egyfajta diagnózist lehetett elindítani ami pl. az aktuális sebességet is kiírta. Előfordulnak olyan kijelzők amik gyárilag blokkolva vannak tehát csak az idő a hőmérséklet és a dátum kijelzést jelenítik meg. Ezeket a gyári célműszerrel (pl.Op-com/kijelző teszt módba kapcsolásával) lehet aktiválni hogy az adatbuszon érkező adatokat megjelenítse. A gyárilag beépített rádió az alsó sorban jelezi ki az éppen aktuális menü vagy rádió állomás nevét. Sokan nem elégedtek meg ezen rádiók tudásával így lecserélték egy komolyabb 1 DIN-es CD-s vagy Mp3-as egységre,ebben az esetben le kellett mondani az kijelző alsó sorában megjelenő információkról. Viszont ha a gyárilag kialakított rádió csatlakozóban az utólag beszerelt rádió csatlakozójában az elektromos antenna vezetékét nem kötötték be akkor volt rá esély hogy a fenti képen is látható módon a dátum kijelzés lett aktív! Több éven át nálam is a dátum kijelzés ment,míg egyszer véletlenül ráakadtam egy Arduino-s programra ami a dátum kijelzés helyére egy egyedileg begépelt szöveget jelenít meg. Hirtelen felindulásból azonnal nekiálltam kipróbálni,mivel korábban is foglalkoztam már Arduinóval nem okozott problémát a bekötés/programozás/tesztelés! Első lépésként a kijelző csatlakozóját kellett feltérképezni,megbontani,kábelezni : A csatlakozó a kijelző hátuljában található 12 pines,a képen látható bekötési rajzon a Corsa C vezeték színezései vannak ,az Astra G-n más színek találhatóak!! Viszont a láb kiosztás pozíciója ugyan az. Aki figyelmes az észre veheti hogy a TID csatlakozóról a számunkra szükséges vezetékek a rádió csatlakozó felső két sorában is megtalálhatók (így nem kellene kiszerelni a TID kijelzőt),viszont az arduino-s panel ide bekötve nem működött! Kezdő szint : A TID kijelző csatlakozóból ezekre a lábakra van szükség : Pin 1 : +15 Gyújtás Pin 6 : Test Pin 10 : SCL adat vonal Pin 11 : SDA adat vonal Pin 12 : MRQ adat vonal Fontos! Az adat vonal csak akkor működik ha a TID kijelzőn lekapcsoljuk a dátum megjelenítést,ehhez a Pin 2 lábat egy 1 kohm-os ellenállással pozitívra kell kötni! A TID kijelzőről vegyük a test pontot mert nem fog működni,ezt egy német fórumon olvastam! A csatlakozóról kb. 50cm szálanként eltérő színű vezetékezést a kiszedett kesztyűtartó mellé engedtem le,itt könnyedén hozzáférhetővé válik a későbbi programozáshoz. Képen az Arduino Pro 3.0 panelja az 5 vezeték bekötéssel. Az Arduino panelről : Erre a célra felhasználható bármelyik a képen látható típus,méretükben és az USB csatlakozó kialakításban térnek el egymástól,kezdőknek az USB csatlakozósat és gyárilag tüske soros verziót javaslom. Azon panelok amiben nincsenek gyárilag beforrasztva a tüskék (mellékelni szokták a csomagban) nekünk kell beforrasztanunk. Az USB csatlakozó nélkülieket egy úgy nevezett FTDI illesztővel tudjuk USB-re csatlakoztatni és majd programozni. Kis hazánkban a jófogás és vatera oldalakról is beszerezhetőek de aki jártas az ebay-en spórolhat pár forintot több darab rendelés esetén! A programozásról pár szóban : Az Arduinóról .pdf leírás magyar nyelven itt. Az arduinó PC-s Windows programja itt érhető el. A letöltési telepítési részletekbe most nem merülök bele,töménytelen információ van hozzá, a google a barátod!! Miután telepítettük és futtatjuk a kezelő programot egy ilyen kezelő felület fogad minket : Bal fentről indulva,a pipa a program ellenőrzés,a jobbra nyíl a program feltöltése a jobb alul látható panel típusra amit az eszköz menü alatt lehet beállítani,kb.ennyi amit használnunk kell. A kijelző teszt programja innen letölthető (TID_10digit.zip). A letöltött zip file-t kibontjuk az Arduino/Libraries alá könyvtárral együtt. Ilyenkor érdemes újra indítani az Arduino-t hogy a bemásolt mappákat is lássa,a mellékelt program a szerkesztőben : A program forrásában a felső piros keretben az Artduino panel láb kiosztások állíthatóak,mellette megjegyzésként látható hogy az Arduino Pro panel D3-as lába lesz az amit a kijelző SDA vezetékére kell kötni és így tovább a többit értelemszerűen. Az Arduino panelek VIN tápfeszültség bemenete max. 20V lehet! De ezt ellenőrizzük a megvásárolt panel adatlapján! Az alsó piros jelölésben a kijelzőn kiírandó szöveget írhatjuk át : Egy kis programozási tudással elképesztő dolgokat lehet csinálni akár erre a kijelzőre is! Pl. az arduino egyik bemenetére kötve az ajtó szálat ki írható hogy éppen csukva vagy nyitva van az ajtó,vagy egy DHT11/22 hőmérő modullal a belső hőmérsékletet figyelve egy relével a fűtőventilátort kapcsolgatva fél automata klímát csinálhatunk,tovább megyek ugyan ezzel az ardu panellel és pár alaktrésszel fedélzeti computer-t varázsolhatunk a kijelzőre ami az autó üzemanyag fogyasztását,akku feszültséget,sebességet,megtett távot,stb. képes ki írni,ennek megépítéséről hamarosan készítek egy kis leírást ide! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Fedélzeti számítógép - On-board computer a TID-re Egy lelkes programozó készítette,a program portugál nyelven íródott,az alul letölthető változat menü rendszerét angolra fordítottam,még nem végleges! Mit tud a Board-computer (későbbiekben BC): A menük sorban :Dátum : év/hónap/napAutonomia : a pillanatnyi sebesség és üz.fogyasztás alapján kiszámolja a tankban lévő üzemanyaggal még megtehető utat.Akkumulátor : az aktuális akku állapot,min. és max. érték kijelzésTávolság : az elindulástól számított út távolsága,az összes megtett út távolsága.Fogyasztás : pillanatnyi,km/h,átlag,liter/km adatok.Sebesség : pillanatnyi,átlag,maximum,?. Az építéshez szükséges anyagok: 1x Arduino Nano (vagy más kompatibilis változat) 1x lyukacsos próba panel 6x ellenállás 100K 2x ellenállás 10K 2x zener dióda 5,1 V 1x feszültségszabályozó 7809 (nem kötelező, de jó ha van) 2x gomb (vagy gombos ablaktörlő kar Astra / Agile ) 9x vezeték 1 méter hosszú (lehetőleg eltérő színű) 2x huzal 5 méter (opcionális,jel az injektortól és a sebesség érzékelőtől) Ajánlás : - a vezetékek bekötésekor ne legyen gyújtás! - a vezetékek szigetelésére zárlat elkerülése végett ügyeljünk! - a szerelés idejére célszerű lekötni az akkumulátor saruját! Az ebből adódó hibákért nem vállalok felelősséget. A TID kijelző buherálás írásomban megtalálhatóak a kiindulási alapok.A kijelző kábelezése,bekötése : Amire szükségünk lesz a kijelzőtől : PIN 2 : rádió ant.kimenet (ez a rádió mögött is beköthető) PIN 6 : Test 31 / fontos hogy innen vegyük le! PIN 9 : Sebesség jeladó Pin 10 : SCL adat vonal Pin 11 : SDA adat vonal Pin 12 : MRQ adat vonal A rádiótól : kulcs szál pozitív / a gyújtás levétele után megmarad addig amíg a kulcs kihúzásra nem kerül! A BC kezeléséhez (talán bontóból vagy vatera) beszerezhető a gyárilag nyomógombos kialakítású ablaktörlő kar : (Ha ez nincs akkor 2 db. nyomógomb kell hozzá) A kapcsolási rajz : Az üzemanyag jeladó a bal oldali hátramenő kötegben vagy a kormány mögötti műszer csoportban is megtalálható,(nálam Z14XE kék-fekete csíkkal.) Az injektor bekötése az akkumulátorhoz közelebb eső fúvóka testére (barna-piros csíkkal). A kapcsolási rajzon az AA/DIS-t a TID kijelzőtől kábelezett PIN 2-re kell kötni,(megjegyzem ez nálam valamiért nem működik így egy 1 kohm-os ellenálláson keresztül a kulcsszál pozitívra kötöttem,nálam jelenleg a dátum kijelzés nem jeleníthető meg). Az elkészült panel : Az Arduino programja Opel Astra G-re beállítva angol nyelvű menüvel letölthető innen. Az Arduino program feltöltését nagy vonalakban feljebb leírtam. A BC működése : az indítókulcs elfordításakor a kijelzőn az üdvözlő szöveg,majd az utoljára használt menü kijelzés látható. A gombokkal a menüben léptetve kiválasztható a kívánt kijelzés,a további almenübe a másik gombbal lehet léptetni. Az opció menüben : a reset,a kalibráció,a debug,a mentés,és a visszalépés választható. A reset törli a mentett értékeket,pl. az összes mért kilométert. A kalibráció menüben kis léptékben állítható +/- irányban : a fogyasztás,a sebesség és a távolság mérése pontatlanság esetén. (pl.a gyáritól eltérő kerék méret esetén). A debug menüben ellenőrizhető a tank jeladó által számított üzemanyag telítettség,a fordulatszám és a motorforgás érzékelése. (ez a menü nem ad pontos mérést,csak hiba keresésre szolgál) A motor leállításakor pár másodperc alatt elmentésre kerülnek a mért értékek,a mentés ideje alatt az EON ikon világít,majd a búcsú üzenet lesz látható az indítókulcs kihúzásáig. A program készítője szerint még fejlesztés alatt áll,de teljes értékűen használható!
  21. 5 points
    Na igen, erre gondoltam én is. Szerintem sokak fejében a márkaszerviz úgy él, mint ahol gyári előírások szerint, gyári technológiával dolgoznak, megvannak a speciális gyári eszközeik és szerszámaik, valamint a legmesszebbmenőkig követik a gyári minőségbiztosítási előírásokat. Végtére is ezért viszik az emberek a márkaszervizbe az autót, nem? Mert ők aztán tényleg tudják hogy mi a legjobb az autómnak... ha ezek mind nem igazak, akkor akár a sarki Józsi bácsihoz is vihetném, még jobban is járnék, mert olcsóbban dolgozik... Mindezzel csak azt akartam mondani hogy szerintem nem, nem megbocsájtható ha egy márkaszerviz téved: a gyári támogatással a hátuk mögött szerintem ezt egyszerűen nem engedhetik meg maguknak.
  22. 5 points
    Szia! Sajnos nem hiszem. Koszi! A siker ramferne! :D Annyit javasolnek mindenkinek, igy nehany honap tavlatabol, hogy a G-tol csak nyomos indokkal valjon meg. Csak azert mert miert ne alapon ne csereljetek autot!
  23. 5 points
    Ismét egy hozzáértést sugárzó hozzászólás! Már vártam, hogy jó lesz oda a Trabanté. Hallottál már a kötőelemek szilárdsági tényezőjéről? Azért nem mindegy, hogy egy 8.8-as netán 10.9 csavar helyére beraksz egy 5.6-osat. Konkrétan erre a csavarra akartam a menetmetszőt ráhajtani, mert az előző tulaj "megrágatta" a menetet. Mondanom sem kell, hogy szikrázott rajta. Képzeld, én beszereztem az ilyen hülye profilú kulcsokat. Értem! Akkor én átlagon felüli vagyok!
  24. 5 points
    Sziasztok! Többször írtam már ide az Z16XE g-s astrámról. Mindig segítséget kértem, hogy adjon tanácsot valaki, az autó miért rángat, és nincs benne erő. Jelentem a mai napon 3 év és 550 ezer forint után megoldódott a probléma. Nem illeti dícséret azt a 5 szerelőt, akiknél az autóm megfordult, és szinte teljesen felújították a kocsimat anélkül, hogy egy egyszerű szarvashibát észleljenek. De nézem a jól oldalát, van egy nagyjából gyári autóm. Az utolsó tanács, amit itt adtatok, mikor elmondtam, hogy 4 bar a kompresszió nagyjából minden hengerben, és újra szét kell húzni a motort, az volt, hogy ne húzzuk szét a motort, nézzük meg a vezérlést, mert gyanús az egyformán kicsi kompresszió minden hengerben. Én a vezérműtengelyek összekeverésére gyanakodtam, és megkértem egy általam választott 6. szerelőt hogy semmi mást ne csináljon, csak nézze át a vezérlést. Ő megerősítette, hogy még a cikkszám is egyforma a vezmű tengelyeken, nem lehet őket összekeverni. Majd javasolta ő is a motor szétbontását, és alapos vizsgálatát. Én a bevált módszert követtem, elmentem a sarokba sírni, majd a családi kassza teljes tartalmát kezdtem számolni az újabb körre. Ekkor hívott a 6. szerelő, hogy szánt még ő egy kis időt erre a motorra, mert zavarta a dolog. Az eredmény pedig találat a főtengelyen lévő vezérműszíjat meghajtó fogaskeréknél. Alábbi linkeken a fogaskerék, és a főtengely vége. http://www.kephost.com/image/wAED http://www.kephost.com/image/wAEn Bizony, a főtengelyen lévő ékpálya mellé a fogaskerék még egy ékpályát készített magának. Köszönöm a tippet a vezérlésről, mert az előző 5 szerelő már fente a kulcsát, hogy újra szét kell azt a motort bontani. Persze a vezérlést átnézni most sem akarták. Nekem mostantól a kedvenc számom a 6-os, és az autómnak új háziorvosa van, aki kigyógyította a rákból! Talán akkor lennék még boldogabb, ha ez az írásom segítene valakin, aki hasonló cipőben jár. Bár arra elég kicsi az esély, hogy ennyi idióta szerelő van máshol is. Üdv: Egy boldog G-s Astra tulaj.
  25. 5 points
    Sziasztok! Annyira sok időt és pénzt szántam egy z17dth motornál jelentkező P0234 hiba megoldására, hogy leírtam a történetet, hátha másnak segítek ezzel, mert a végén egy pici dolog oldotta meg a hibát. Link: OPEL P0234
  26. 5 points
    Boldog, hiba(kód) és balesetmentes új évet kívánok mindenkinek!
  27. 5 points
  28. 5 points
    Kellemes, szeretetben gazdag karácsonyi ünnepeket kívánok és, Boldog, békés balesetmentes új évet minden Fórumtagnak és Márkatársnak!
  29. 5 points
    Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek!
  30. 5 points
    Sziasztok, G Astrát vásárolnék rendületlenül, bár a napokban eldöntöttem, hogy a kínálat tetejéről választok inkább mert az eddig megnézett autókkal igen rossz tapasztalataim vannak. Tanulságként szeretném leírni a tegnapi esetet, hogy mások is okuljanak. Magánszemély hirdette az 1.4-es ezüst színű G Astrát garantált törés mentesen. Az autó a beltere viszonylag szép állapotú a 187.000 km körülbelül ezt is tükrözte, de észrevettem, hogy a műszerfalról hiányzott az airbag felirat és a kormánynál már cserélték a fedelet mert állítása szerint be volt szakadva és ez természetes blablabla. Egyébként feltűnően jó állapotban volt az autó talán 2 órát elnézegettem a háza előtt. Az airbag feliraton kívül még két dolog nem hagyott nyugodni: az egyik, hogy árnyalatban eltérést láttam az orránál, de állítása szerint vak vagyok és csak ilyenekkel akarok alkudozni mert ez hibátlan és körbe lehet mérni ez bizony gyári fényezés esküszik nekem. A motortérben hiányzott 1 műanyag elem és a fényszóró tartó konzolja mind a két oldalt repedt volt. Talán el is vittem volna, de az eladó egyre idegesebbnek tűnt, pedig még sok dologra rá sem kérdeztem. Mondtam neki, hogy elmehetnénk-e egy átvizsgálásra egy ismerőshöz, megígértem neki, hogy ő is átnézi mielőtt megveszem. Ááá arra semmi szükség mert csak pénzkidobás higgyem el és hibátlan az autó, 10 perc múlva itt van a következő vevő aki 20314451414 km-ről jön stb. Közölte, hogy nem akarja velem az idejét húzni, ha fizetek vihetem mert még délután is jönnek még vagy 20-an. Mondja ezt az aki 1 hónapja hirdeti na nekem itt lett elegem, mondom magamban akkor itt valami nagyon nem oké. Folytattam, hogy csak körbemérik, belenéznek a hibatárba meg benéznek alá, mondok ez nem szerviz csak egy ismerős, ha rendben fizetem és viszem. Nagy nehezen belement pedig már tudtam, hogy nem oké csak kíváncsi volt mi a baja. Vizsgálják az autót, de egyre türelmetlenebbnek tűnt az eladó. Odajön hozzánk és közli, hogy minden rendben lenne az autóval, mechanikailag abszolút rendben is van ellentétben azokkal amiket látni szokott, de az autó eleje törött volt. Na itt el kezd szitkozódni az eladó, hogy téved és mérje körbe! A karosszéria elemek ugyan eredetiek, de cserélve voltak és talán nem is kellett szerinte húzni sem, de a légzsákok kinyíltak és itt kezdődik a probléma. Mivel azok kompletten hiányoznak és inaktív a rendszer. Mondom az király, nézek az eladóra na ekkor már csöndben volt. Rákérdezek, hogy akkor miért működik az órában a visszajelző lámpa? Nevet nagyokat, hogy ő sem értette az elején majd elmagyarázta mikor leszedte a kormány mögött a burkolatot, hogy megnézze nem-e csak az átvezető spirállal van gond, talált a gyújtásra kötve egy időkapcsoló szerkezetet aminek a vége az óráig be van vezetékelve így át meg a műszakin és ezt nem veszik észre amíg meg nem bontja valaki vagy rá nem dugják a gépet. Döbbenetes mi? Tessék okulni, magánszemély tessék...
  31. 4 points
    Szia. Most bejön a mondás, magad uram ha nincs szerelő aki más után javítson... Így hát neki álltam én. Autocom diagnosztika adott néhány támpontot,izzítás,adagoló áram ellátás,üzemanyag nyomás. Neki álltam pedig nem tartom magam autószerelőnek. Volvo Truck szerelő vagyok "sok" éve. Sorolom amit találtam miután kifizettem a 80.000-t a motor cseréért,+ felrakáskor tönkre tették az új kinyomó csapágyat (20.000) .Üzemanyag szűrőház fedél eltörve tömítő gumi is kuka. Résolaj cső T elágazó eltörve, Olajsárral teli adagoló elektromos csatlakozó. Vákum csövek felcserélve. EGR vákum cső eldugulva (olajsár)... Adagoló szívó oldalon kimarad külső lechner gyűrű!!! És lőn világosság önindítózás 10 mp és elindul. Ez 4 órámba került. Mivel az autóklub 7000/ óradíjon rám telefonált hogy menjek be vele...De számítsak rá hogy idő igényes munka lesz. Ma reggel lementem, 12 óra állás után is azonnal indult.
  32. 4 points
    Sziasztok! Na egy kis statisztika megvan az együtt töltött 20 ezredik kilométer Április 12 óta. Szerviz költség: 105908,4 Ft Üzemanyag költség: 449875,1 Ft (Nagy átlag: 6.43l/100km ; Legjobb fogyasztás: 5.48l/100km ; Legrosszabb fogyasztás: 8.3l/100km) Összességében: A vízforraláskor fordult elő kizárólagosan hogy meg kellett állnom hiba miatt. Szélvédő tömítés alul pollenszűrő fölötti tömítés elporladt, ezért ott történtek beázások, csere óta hibátlan. Karosszéria rozsdásodás nincs, csak apró sercenés a tank betöltő alatt, íveket kimosom hetente, küszöbökön pöttyök sincsenek. doblemezek érintetlenek, az alja rozsdapötty mentes. A motorjába 5w40-es full szintetikus olajat használok, 9-10 ezrenként cserélem, olajfogyasztás a két csere között nincs. (Nem is értem... van a családban egy 79ezer kilométeres C corsa amely ezrenként 2 decit megeszik.) Rengeteg jobb úttartású, jobban vezethető, jobb autóban ültem már, de nagyon tetszik amit a kis Astra képvisel: a nihil, a legolcsóbb közlekedés méltóságteljesen. 21 évesen nem zörög benne semmi, se egy ajtó kárpit, se egy műanyag elem, se egy futómű elem, semmi. Megrendeltem a téligumikat és tavasszal találkozunk egy újabb 20 ezer kilométeres etapot követően. Respect for the 1692. F astra from Szentgotthárd üdv, Márk
  33. 4 points
    Hát van ilyen meg olyan tudás..diferenciál egyenletet nem sűrűn használtam a suli óta, mást igen. Hát biztos van jó szerelő is, majd ha egyszer találok egyet, akinél nem áll a kocsi hetekig mert nincs ideje, vagy nem hozom el 3X még mindíg ugyanazzal a hibával, vagy nem úgy áll neki lakatolni hogy a "következő műszakin még átmegy" , vagy nem veszek ki 20 autóból belerohadt pollenszűrőt pedig a szerelő szerint ebbe nincs, és csak azért párásodik mert az astra betegség, akkor majd én sem szerelek otthon. Nade OFF vége...
  34. 4 points
    Ma megtörtént az átfordulás. 340 000 km
  35. 4 points
  36. 4 points
    Van, és azt javaslom ne siesd el azt a lambda-cserét! Ne vedd készpénznek, de nagyjából ugyanezekkel a tünetekkel szenvedtem én is, a hibakódok is ugyanezek voltak, egyedül a P0141 nem volt köztük. Nálam a hiba végül egyszerű falslevegő volt szívóoldalon a légtömegmérő és a fojtószelepház között, és ha belegondolsz, logikus is: A lambdaszonda méri a kipufogógáz oxigéntartalmát, azaz ha több levegő jut a motorba mint amennyit a légtömegmérő mér (mondjuk épp amiatt mert falsot szív), akkor rögtön szegény keverékre fog gyanakodni szegény lambda, és azonnal hibát jelez. Ezzel a P0136 meg is oldódott. A P0170 szintén ezzel függ össze, nem stimmel a benzin-levegő arány. A P0302 pedig az égéskimaradás a 2-es hengerben, ami ugye megintcsak érthető, lévén a plusz levegő miatt nem ideális az üzemanyag-levegő-arány, ergo nem tökéletes az égés valamelyik hengerben, nálad éppen a kettesben. Én azt javasolnám hogy keresd meg hol szív falsot, ha megvan, orvosold a hibát, töröld ki a hibakódokat, és nézd meg mi jön vissza belőle. Jó esetben semmi sem fog.
  37. 4 points
    Valaki érdeklődött a múltkor, hogy mennyit forog az SE a végén, hát ennyit: Ennél egy picivel ment még feljebb, de ilyenkor ugye nem egyszerű fotózni, pláne éjszaka. Mind gps-el mérve, mind az áttételszámító szerint is hozza a gyári értékeket. 185/65/15-ös gumikkal, f15c394-es váltóval, 5500-as fordulat, 183 km/h, ha felkúszik 5700-ig, akkor megvan a 190. Ez ugye egy meglehetősen rövid váltó egy nehéz vectra kaszniban. Plusz ugye elfelejtettem kicserélni a levegőszűrőt, és a tetőablak is nyitva volt bukóra, az adott német autópályaszakasz síkságáról meg nincs információm.
  38. 4 points
    Egy 12 éves hozzászólásra válaszoltál. Az szép volna ha a betét szabályozná a tárcsát. Hamarabb kopik a betét a tárcsához.
  39. 4 points
    "Nem vagyok benne biztos, hogy ez jó ötlet, de legyen!" - Omega TD Mikor kezdtél Opelezni? A rövid válasz nagyon régen! A hosszabb a következő: A legelső saját nevemen lévő autó, egy 1982-es évjáratú OPEL KADETT D 1.6D volt. Sötétbarna színben, 4 ajtós kivitelben. 1997-ben aztán jöttek a többiek. A mai napig megvan a 1995-ös 2.5TD, padlizsán színű Omega Caravan, ami 2002-ben került hozzám. Ezt követően jött a 3 literes 24 szelepes piros A Omega Sedan 2005-ben, majd 2006-ban az első Kadett Cabrio kék színben, 2 literes 8 szelepes, a legendás C20NE motorral. Utána 2008-ban szürke színben 2 literes 16 szelepes 1996-os évjáratú Omega Caravan jött. Követte 2010-ben egy jobb állapotú Kadett Cabrio, elektromos ablakokkal és tetővel sötétszürke színben 1.4 literes 75 lovas motorral. Később 2014-ben, ami szintén a mai napig megvan, Kadett Cabrio elektromos ablakokkal és tetővel piros színben C20NE motorral. Milyen nehézségeken mentél keresztül? Nehézség??? Nekem!?! Viccelsz?!? Ha azt nehézségnek vesszük, hogy egy használt autót a megvétele előtt illik átnézni, vagy átvizsgáltatni, utána pedig alap a folyadékok és szűrők cseréje, valamint illendő a kopó alkatrészeket is cserélni. Ezek a dolgok biztosan van akinek nehézséget okoznak, pedig nem kellene, hogy így legyen. Mit jelent az, hogy szereted az autókat? Úgy is kérdezhetném: mit lehet rajtuk szeretni? A kérdés jó! Van aki használati tárgynak tekinti. Nálunk "szükséges használati eszköz". Én elvárom, hogy jól működjön, tehát elvigyen A-ból B-be, viszont ezért foglalkozni kell az autóval, ami jár, azt neki is meg kell adni. Értem ezalatt a takarítást, szervizelést, folyadékok, szűrők, szíjak, kopó alkatrészek megfelelő időben való cserélését. Milyen típusú autókat próbáltál ki? Melyik fekszik neked a legjobban? Az A és B Omega szinte minden típusát klubon belül, a Lotus Omega kivételével, valamint a fenti leírásban szereplő Kadettokat. Családon és baráti körön belül próbáltam F/G/H Astrát, C/D Corsát, A Merivát, A/B Zafirát. Ezen kívül rendszeresen használok más - Skoda, Mercedes, Volkswagen, Renault - típust is, de itt most az Opelekről kell, hogy szó legyen. Mindegyik másért fekszik jól. Ha a sajátokat nézzük, az Omega csomagterét és kényelmét jóformán semmi más nem adja vissza. A Kadett Cabrio fürgeségét, gyorsaságát és nyitottságát nehéz szavakba önteni, ez olyan amit érezni és átélni kell. Van kedvenc Opel típusod? Igen a sajátjaim mellett, nagyon bejön a régebbiek közül a Monza és a Lotus Omega, az újak közül az Insignia. Melyik autódra vagy a legbüszkébb? Ha sikerül olyanná varázsolni, amilyenné szeretném, akkor a padlizsán Omega és a piros Kadett. Egyébként a sötétszürke Cabrio, amely megóvta az életem. Kezdetek óta MOTE tag vagy, de alig jársz rendezvényeinkre. Jelenleg hogyan tartod fenn a motivációdat? Nem akarok közhelyekkel jönni, mert az rám végképp nem jellemző, de nem biztos, hogy csak én nem járok a régiek közül. Amúgy mindig azt mondják, hogy mindenkinek arra van ideje, amire akarja. Sajnos ez sem mindig igaz, mert nehéz összeegyeztetni, hogy a családra is jusson idő, találkozókra is, meg mindenre. Ráadásul megváltozott a munkarendem, ami ezt szintén hátráltatja. No meg voltak/vannak vélt, vagy valós konfliktusok fórumtagokkal, amelyeket nem akartam még inkább elmérgesíteni, de úgy döntöttem idén megpróbálok ezen változtatni és a netes problémákat lerendezem In Real Life! Amúgy pontosan az motivál, hogy a MOTE-n belül, valamint egyéb találkozókon kialakultak barátságok, haverságok és ezt mindenképp szeretném további személyes találkozókkal megtartani, frissíteni. Karakteres ember vagy. Talán sokszor túl szókimondó is. Mely 3 tulajdonság segített leginkább céljaidhoz? Inkább úgy fogalmaznék, hogy nyers, reális és igazságos. Elgondoltam, hogy az előző mondatot elolvasva, mennyien fognak felhördülni és ez mosolyra fakasztott. Sajnos nem bírom az okoskodást. Nem az a baj, hogy esetleg valaki valamit nem tud, hanem az, hogy lusta a utána nézni. A céljaim eléréséhez nem ezek a tulajdonságok segítettek, hanem sok munka és kitartás, valamint egy toleráns család magam mögött, aki elvisel. Mit tanácsolsz a mai fiatal srácoknak akik az autót választják hobbinak? Igazán nem tudok mit tanácsolni a mai fiataloknak, épp elég a saját gyerekeimet nevelni, nem tudom és már nem is akarom megváltoztatni az egész (opeles) társadalmat. Aki tényleg autót, ezen belül Opelt választ hobbinak, jóval könnyebb dolga lesz, mint nekünk 20-30 éve. A netes fórumok és oldalak tele vannak mindenféle információval, csak el kell olvasni. Nincs olyan, amit ne lehetne megtalálni. Aki kapott a szüleitől rendes nevelést az megkeresi és elolvassa, ha mégsem talál esetleg kérdez. De az, aki arra lusta, hogy saját autója kezelési könyvét elolvassa az menthetetlen. Mit gondolsz az Opeles közösségekről, trendekről? Őszintén? Melyikről? Jót, rosszat vagy az igazat? Na jó legyen! Akkor első körben a MOTE! 2002 november, közösségi ház, aztán 2003 tavasza Soltvadkert, nyár Fót, 2004 nyár Fót. Aki ott volt az átélte, vannak fényképek, de azok nem adják vissza azt a fílinget. Nagy dumálások, ökörködések, piálások. És rengeteg autóbuzulusz. Neveket nem írok, aki elolvassa úgyis tudja, de ezeken a talikon még nem a mesterkéltség, meg a mai társadalomra jellemző álszentség volt jellemző, hanem az őszinteség. Lehet azért mert fiatalok voltunk, lehet másért. Aztán később a MOTE elment egy olyan irányba, ami igaziból nem az én világom. A mennyiséget a minőség fölé helyezte, valamint mindent ennek rendelt alá. Lettek is ebből konfliktusok, mivel ennek nem voltam híve, szóvá tettem. Később bizonyára erre más is rájött és változtak dolgok a klubon belül és végre pozitív irányba. Valószínű az a fíling nem tér vissza, mint az elején, de én sem vagyok tinédzser és nem is 2003-at írunk. Második körben a Opel Omega Baráti Társaság, melynek most nem működik a honlapja, átalakítás alatt van. Ez egy kis ingyen reklám volt. De a klub változatlanul működik 2003 novembere óta, azaz immár lassan 14 éve. Nem hivatalos bejegyzett klub, mint a MOTE, ezért baráti társaság a neve. Pont ezért nincs elnök, titkár, nincsenek funkciók. Rendszeresen szervezünk találkozókat, az évek folyamán kialakultak helyek, ahová visszajárunk. Régebben az index autós fórumán - ami ugyebár a MOTE egyik bölcsője is - nyilvánosan lettek a találkozók hirdetve, manapság sem vagyunk zártkörűek, csak a helyekre ahova járunk véges szállás kapacitással rendelkeznek. Végül, de nem utolsó sorban a magukat kluboknak nevező, internetes portálokon és közösségi oldalakon szerveződő formációkról. Mivel sajnos semmilyen szűrőt és szűrést nem igazán alkalmaznak az adminok, bárki beléphet, igaz, a nagyon nem odavalók rövidesen eltűnnek. Sajnos a szűrés hiánya miatt, ezek a formációk - némelyek kivételével - tele vannak rengeteg rossz információval és tanáccsal. Néha azért olvasni jó dolgokat, de ez egyre ritkább, sajnos. Ezeket mindenki csak saját felelősségére alkalmazza. Most kellene valami frappáns végszó, vagy zárószöveg!?! Attól, hogy valaki vesz egy Opelt még nem biztos, hogy "Opeles" és akar valamilyen közösséghez tartozni. Valamint az sem garancia, hogy egy Opel tulajdonos jó arc, csak azért, mert Opelje van. Mit akartam ezzel mondani? Ha eddig nem jött át, akkor gáz van - lehet, hogy velem. Tehát nem az autó teszi az embert, hanem az emberség. Lehet Opel tulajdonos is jó és nem jó ember, de ha a márka iránti szeretet és rajongás hozza össze a társaságot, már megérte... Írta: Omega Td
  40. 4 points
  41. 4 points
    Érthető....mindenki érti aki valóban segíteni akar.
  42. 4 points
    Nekem naponta kijut 2 óra BMV (Busz,Metró,Villamos) így már lassan immunis vagyok bizonyos dolgokra. Korábban pl. rossz néven vettem, ha valaki átgázolt a lábamon, mostanság megtanultam örülni neki, hogy nem tűsarkúban volt, és még sorolhatnám. Van viszont egy jó dolog is a napi 2 óra Budapesti Kalandpark Világában, (vagy késik, vagy lerohad, vagy kigyullad, stb.) , ezek után érzi az ember, hogy milyen jó autója is van, mennyire meg tudja ilyenkor becsülni
  43. 4 points
    Kihasználva a még januári szabadságot, neki láttam a már régóta esedékes hátsó lökös rendbetételéhez! Le is kaptam (persze egy csavar a kerékjárati ívben teljesen bele rohad, úgy kellett kifúrni , intézhettem egy ilyet )s ekkor látom, hogy a vonóhorog elég cudarul néz ki. Gondoltam, ha már lent a lökös lekapom a horgot is. Nos persze megint egy csavar kekeckedett, ami kipufogó dob felett van. Jó akkor marad! Megoldom a helyén. A hátsó kereket le kellett szedni még az előbbi művelethez. Mivel a kasztni legalján ahová az alsó csavar fogja a doblemezt is rozsdás egy kicsit, azt is orvosolom. Doblemez le. Huhh ami alatta volt retek.... Na de nem ragozom tovább, vettem sika-gard 6470 rücsi alvázvédőt. Nem azt mondom, hogy kiköpött olyan a színe , mint a gyárinak, de az anyaga nagyon hasonló. Le is spricceltem a kerékjárati íveket, a vonóhorgot és ahol láttam sérülést! S ha már igy nekiugrottam, ami ugyan nem volt tervezve elvégeztem az üregvédelmet is, hiszen hamarosan jön a latyakos taknyos idő. Ó igen s hab a tortán, hogy a vonóhorog dugalj is el volt törve, szutyok műanyag, most vettem fémet! Szó, mi szó én nem használnék már bitumines cuccokat, régen sem voltak túl jók, de nem volt más. Bár a semminél az is több. Tavasszal első dolgom lesz, hogy a küszöbburkolatokat leszedem, mert azok alatt is tetemes mennyiségű kösz gyűlt össze.
  44. 4 points
    T tgabika76! "... 15 ekm ..." Az X16XEL motorral szerelt G Astrához a csereperiódust fenntartom. "... Azt teljesen mindegy ..." Elnézést, hogy a a rövidítés az érthetőség rovására ment. A teljes mondat: Az teljesen mindegy, hogy én, vagy bárki más mit ajánl. A lényeges, meghatározó, döntő a kérdésben az, hogy a gépjármű gyártójának mi az előírása.
  45. 4 points
    Nagyon boldog, sikeres új évet mindenkinek!!
  46. 4 points
    Még 55 perc és itt lesz 2017... Boldog Új Évet mindenkinek!
  47. 4 points
    Mondjuk ezt némileg túlzásnak érzem például egy mai prémiumautó esetében, ahol csak az ülésben 14db villanymotor van, az autóban levő különféle vezérlőegységeket meg már össze sem merem számolni... meg egyre inkább trend hogy minden autóhoz egyre több és több célszerszám kell, olyan ami nincs egy átlagos háztartásban, és ilyenkor hajlamos vagyok arra gondolni hogy ez azért van így, hogy neki se állj otthon javítani. Be kell látni hogy az autógyáraknak nem érdekük a könnyű szerelhetőség biztosítása, hiszen van egy szervizhálózatuk, benne elvileg kiképzett szervizesekkel és megfelelő technológiával, elég ha ők tudják hogyan tartsák karban az autót (lásd VW Phaeton V8, aminek a tűzfal felőli oldalon van a vezérműlánc, tehát vezérléscseréhez ki kell venni a motort. Otthon a kert végében ilyesmit azért kevesen vállalnak be...) Azzal egyébként egyetértek hogy az új autóknak nincs lelkük, sőt néha hajlandó vagyok azt gondolni hogy a 20. század végén véget ért az igazi autógyártás. Oké, szép, biztonságos és csendes guruló egyentojások készülnek milliónyi extrával a kényelem érdekében, de teljességgel hiányzik belőlük a "gépélmény". Nekem kell hogy halljam a felpörgő motor hangját, a kipufogó hörgését, éreznem kell némi remegést a kormányon hogy átjöjjön: itt most én irányítok valamit, nem pedig visznek egy steril dobozban.
  48. 4 points
    Sziasztok! Lassan egy hónapja kezdődött a fordulatszám ingadozásom, 1 hete voltam olajcserén cseréltünk benzinszűrőt, valamint gyertyákat, a szerelőm az NGK-át javasolta úgyhogy az került bele. Ezek után sem javult a helyzet hidegen fel-le ugrált alapjáraton is a mutató, menet közben is érezhető volt. Fórumon olvastam hogy érdemes az EGR-t és fojtószelepet kitakarítani. Tegnap a leírásoknak köszönhetően meg is történt mondjuk az EGR-t nem találtam nincs benne. A fojtószelepet, valamint csöveket, légtömegmérőt, légszűrőházat kitakarítottam a fojtószelep kapott egy új tömítést. Tisztításhoz denaturált szeszt, és féktisztítót használtam. Összeraktam és mint új korában a fordulatszám kicsit sem mozdult ki. Üdv: Gábor
  49. 3 points
    Dehogynem, csak a modik sem ülnek állandóan a gép előtt, erre való a "jelentés" gomb jobb oldalt fent.
  50. 3 points
    A tuningosoknak: C14SE veztengely 240 fokos, 7/53 időzítéssel. C16SE vez.tengely 260 fokos. Időzítést nem mértem pontosan, de 15/65 körüli.
×