Jump to content

Ranglista


Népszerű tartalom

Showing most liked content since 2016-09-25 in all areas

  1. 11 points
    Sziasztok! Ez az idő is eljött. A mai napon elvitték szeretett G Astrámat, remélem legalább fele olyan jó kezekben lesz, mint nálam volt. Szeretném megköszönni mindenkinek az elmúlt bő 6 évet! Nagyon jó társaság volt/van itt, sajnos voltak akik már korábban lemorzsolódtak különböző okok miatt, de lényeg, hogy kapcsolatban voltam velük. A rengeteg tanács, ötlet, okosság mellett, talán mondhatom, hogy barátságot is találtam a fórumnak köszönhetően. Ha a technikánál maradok, akkor a fórumnak köszönhetem az insignia spricniket, tanítható ablaktörlőt, térkép olvasós beltér lámpát, világítós napellenzőket, OBD-s okosságokat, gyári vonóhorog visszajelzőt, hátsó dobfékről tárcsára átalakítást, tempomatot, kitudja még mit..... Talán én is hasznos és aktív tagja voltam egy időben a fórumnak, a weblapomat is sokan szerették, hozzájárultak a fejlesztéséhez. Mára az idő hiányára való tekintettel, és bizonyos hígulások miatt már nem vagyok aktív fórumozó, néha a H-n feltűnök, de az már nem olyan mint itt volt! Külön szeretném kiemelni gezoli, DarthVödör, Zozor és nem, nem bírom kihagyni.....nem, nem tudom még itt van-e, mantec személyét! :D Sokszor eszembe jut még a netet böngészve. Köszi! A G Astrának köszönhetem, hogy megtudtam, milyen egy szuper autó, hibátlan, hűséges társ, ami sohasem hagy cserben, és szerethető a végtelenségig. Biztos nagy szerencsém is volt, hogy használtan ilyet fogtam ki, de a végeredmény ez lett. Ha kombi lett volna és 1.4-nél nagyobb motor benne, még sokáig nem gondolkodtam volna a cserében. 6 év alatt a következő meghibásodásaim voltak: Akkumulátor csere (ezt nem mondanám hibának), klíma tekercs és tömszelence, egr hiba leprogramozással megoldva, index relé. Néhány izzó kiégésem volt, a többi ráköltés csak a tervezett cserék és extrásítás volt. Viszont a G Astra miatt azt hittem, hogy egy Opel csak jó lehet, ezért kicsit az utód H-n, finoman szólva meglepődtem. Elérkezett az izgalmas autós lét, a minden napi hibakód vadászat, az anomália megfejtés, és a nagyságrenddel magasabb alkatrész árak szemlélése. Lassan megtanulom, milyen amikor a költségvetésbe be kell tervezni az autóra fordítadó tételeket, és számolni a váratlannal. Nesze neked luxus autó. :D Tehát további minden jót mindenkinek, jó egészséget! Segítsétek egymást önzetlenül mint eddig! Sok örömteli és baleset mentes autózást kívánok! Üdv.: Stofl
  2. 9 points
    Akku sarut célszerű lekötni. Leveszed a légszűrűház fotószelepre menő csövét. Utána ez a látvány fogad: http://kepfeltoltes.hu/161110/IMG_5296_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Kombi fogóval összenyomod a vízcső bilincseit (a két felső cső az), majd lehúzod a csöveket a csonkról. Az alábbi képen jobban látszik (a felső): http://kepfeltoltes.hu/161110/IMG_7044_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Minimális víz szivárgás várható, állítsd be függőleges poziba a csöveket. Az alatta levő csövet (vákuum) csak lehúzod. A bal oldalon szintén van egy ilyen vákuum, ott passzentosabban illeszkedik a cső. Az elektronyik csatlakozás kicsit trükkös: http://kepfeltoltes.hu/161110/IMG_5293_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A szürke műanyagot kell hátrahúzva eltávolítani (ez egy biztosító elem - nálam előzőleg valaki már letört belőle egy darabot). Én egy kicsi csavarhúzót illesztek a következő helyre (tehát a szürke és a fekete közé): http://kepfeltoltes.hu/161110/IMG_5293_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A szürke eltávolítása után a fekete fület kell lenyomni kézzel, és lehúzható a csatlakozó. Ezután a 4 torx csavart kitekered, és leemelhető a fojtószelep. A tömítést cromaxban tudsz venni/hozatni ha az állapota miatt szükséges (vagy csak biztosra mész). Levétel után érdemes még lámpával bevilágítani a szívósor torokba, van-e ott bármilyen trutyi. Tisztítás: A fojtószelepet féktisztítóval kitörölgeted. Kézzel mozgatható a szelep, csak egy kis rugóerővel kell számolni. Függőleges irányba nyit ki, tehát (felülnézetben) az alsó élét kell az ujjaddal megnyomni, hogy kinyisson, persze vissza is csapódik, ha nem tartod ott. A jobb oldali vákuum cső csatlakozásánál van egy pici furat a ház oldalán, ami részben néha eltömődik, azt egy pici dróttal ki tudod tisztítani. Tisztítás után visszaépít, akku beköt. Programozni nem kell. 2x ráadod a gyújtást, ekkor van egy 10-11 másodperces zümmögés amíg az ECU billegteti a szelepet. Gázpedált ne nyomd be, mert (esetleg) elhangolja (bár itt Opelnál nem jellemző). Szóval 2x megcsinálod ezt a gyújtás rá, vár 10-11 másodperc (majd elhallgat). Utána beindít, alapjáraton kicsit járatod, de aztán már használhatod is.
  3. 8 points
  4. 7 points
    Sziasztok Srácok! Rég jártam erre, gondoltam benézek. Az Opelt eladtam időközben egy barátomnak, mert jó ajánlatot kaptam rá, bár még mindig fáj egy kicsit érte a szívem. Nagyon jó autó, négy év alatt a kötelezőkön kívül, egy darab külső hőmérséklet jeladót és egy pár kutyacsontot cseréltem. Az utódja egy 2007-es MK4-es Ford Mondeo lett, 2.0 benzin, mivel nem megyek annyit, hogy bemerjem vállalni a diesel technikát. Köszönöm Nektek az elmúlt évek alatt kapott segítséget és minden mást, jó kis közösség ez! Jó egészséget kívánok Nektek, meg széles utat, olcsó benzint! :D Azért néha még benézek ide okulni egy kicsit! :D Üdv! Laci
  5. 7 points
    boldog uj évet minden márka és autostársnak.
  6. 7 points
    Boldog Újévet Mindenkinek!
  7. 7 points
  8. 7 points
    Békés, Boldog Karácsonyt!
  9. 7 points
    Boldog karácsonyt mindenkinek! Az én autóm holnap friss olajat kap karácsonyra
  10. 7 points
    Boldog, Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden fórumtagnak, márkatársnak,és családjának! Probléma-,és balesetmentes új évet kívánok mindenkinek!
  11. 7 points
    Boldog, békés karácsonyt minden márkatársnak és családjának! Vigyázzunk egymásra!
  12. 7 points
    Ezért segítség egy fórum, egy közösség. A tanács, tapasztalatmegosztás ingyen van, a tudat, hogy segíthetsz másoknak is megfizethetetlen.
  13. 7 points
    Most már én is azt mondom, hogy nem 100-as!
  14. 7 points
    Egy kicsit csinosítgattam a kocsit http://www.kepfeltoltes.hu/view/161002/020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://www.kepfeltoltes.hu/view/161002/021_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://www.kepfeltoltes.hu/view/161002/033_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
  15. 6 points
    Közkívánatra ide kerülhetnek az egyedi megoldások különböző egyedileg fejlesztett/épített fedélzeti rendszerekről, hogy el ne vesszen a gyerek a sok bába közt.
  16. 6 points
    Pár hét pihenő következik.
  17. 6 points
    Teljesen rendben van a hozzászólásod, de a végén a szösszeneteket miért kell beszúrni?! Ha elhagynád az emberek még értékelnék is a tudásod!
  18. 6 points
    én mindig kinyomom a kuplungot ha reggel elöször inditok de ezt én anno 67 körül igy tanittották a nagy öregek az MHSZ-nél .
  19. 6 points
    Boldog Új Évet Mindenkinek!!!
  20. 6 points
    BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!
  21. 6 points
    Boldog karácsonyt mindenkinek!
  22. 6 points
    Csatlakozom én is az előttem szólóhoz: Kellemes karácsonyt és boldog új évet kívánok minden fórumtagnak és márkatársnak!
  23. 6 points
    Az előző oldalakon hosszasan taglaltam a vergődésemet a p0340 hibakóddal. Úgy néz ki sikerült a problémát megoldani. Kop Kop Kop. Vadonatúj GM akku bekerült, és azóta nincs baj... Őrület.
  24. 5 points
    Ha jól értem....volt egy hang amit 3 szerelő nem tudott beazonosítani, te nem értesz hozzá, de most fel vagy háborodva hogy látatlanban nem tudtuk megmondani mi a kocsi hibája? Végülis ha köhögsz orvoshoz sem mész el, írsz neki egy SMS-t hogy: "köhögök" és adja a diagnózist, küldi a gyógyszert? Sajnálom ha csalódtál a fórumban, de szerintem te összekeverted ezzel:
  25. 5 points
    A TID? Triple Info Display. Az Opel két soros idő,külső hőmérséklet és a gyári rádió információs kijelzője.Ugyan ezt a kijelző panelt rakták Astra G,Corsa C,Tigra,stb. modellekbe. Több cikkszámon is megjelent több cég is gyártása alatt : - 009133265 Siemens 5WK70007 KZ: "AL" - 09133266 002419386 96.598 Valeo KZ: "AZ" - 90560091 Siemens 5WK7454 - 024461075 KZ: "WA" - 90562546 002419386 96.598 Valeo - 24418957 96598 Borg - 24461517 317099190 98.496 BORG Eltérések is akadnak közöttük,egyes gyártóktól kikerült olyan kijelző amin a két gomb nyomva tartásával egyfajta diagnózist lehetett elindítani ami pl. az aktuális sebességet is kiírta. Előfordulnak olyan kijelzők amik gyárilag blokkolva vannak tehát csak az idő a hőmérséklet és a dátum kijelzést jelenítik meg. Ezeket a gyári célműszerrel (pl.Op-com/kijelző teszt módba kapcsolásával) lehet aktiválni hogy az adatbuszon érkező adatokat megjelenítse. A gyárilag beépített rádió az alsó sorban jelezi ki az éppen aktuális menü vagy rádió állomás nevét. Sokan nem elégedtek meg ezen rádiók tudásával így lecserélték egy komolyabb 1 DIN-es CD-s vagy Mp3-as egységre,ebben az esetben le kellett mondani az kijelző alsó sorában megjelenő információkról. Viszont ha a gyárilag kialakított rádió csatlakozóban az utólag beszerelt rádió csatlakozójában az elektromos antenna vezetékét nem kötötték be akkor volt rá esély hogy a fenti képen is látható módon a dátum kijelzés lett aktív! Több éven át nálam is a dátum kijelzés ment,míg egyszer véletlenül ráakadtam egy Arduino-s programra ami a dátum kijelzés helyére egy egyedileg begépelt szöveget jelenít meg. Hirtelen felindulásból azonnal nekiálltam kipróbálni,mivel korábban is foglalkoztam már Arduinóval nem okozott problémát a bekötés/programozás/tesztelés! Első lépésként a kijelző csatlakozóját kellett feltérképezni,megbontani,kábelezni : A csatlakozó a kijelző hátuljában található 12 pines,a képen látható bekötési rajzon a Corsa C vezeték színezései vannak ,az Astra G-n más színek találhatóak!! Viszont a láb kiosztás pozíciója ugyan az. Aki figyelmes az észre veheti hogy a TID csatlakozóról a számunkra szükséges vezetékek a rádió csatlakozó felső két sorában is megtalálhatók (így nem kellene kiszerelni a TID kijelzőt),viszont az arduino-s panel ide bekötve nem működött! Kezdő szint : A TID kijelző csatlakozóból ezekre a lábakra van szükség : Pin 1 : +15 Gyújtás Pin 6 : Test Pin 10 : SCL adat vonal Pin 11 : SDA adat vonal Pin 12 : MRQ adat vonal Fontos! Az adat vonal csak akkor működik ha a TID kijelzőn lekapcsoljuk a dátum megjelenítést,ehhez a Pin 2 lábat egy 1 kohm-os ellenállással pozitívra kell kötni! A TID kijelzőről vegyük a test pontot mert nem fog működni,ezt egy német fórumon olvastam! A csatlakozóról kb. 50cm szálanként eltérő színű vezetékezést a kiszedett kesztyűtartó mellé engedtem le,itt könnyedén hozzáférhetővé válik a későbbi programozáshoz. Képen az Arduino Pro 3.0 panelja az 5 vezeték bekötéssel. Az Arduino panelről : Erre a célra felhasználható bármelyik a képen látható típus,méretükben és az USB csatlakozó kialakításban térnek el egymástól,kezdőknek az USB csatlakozósat és gyárilag tüske soros verziót javaslom. Azon panelok amiben nincsenek gyárilag beforrasztva a tüskék (mellékelni szokták a csomagban) nekünk kell beforrasztanunk. Az USB csatlakozó nélkülieket egy úgy nevezett FTDI illesztővel tudjuk USB-re csatlakoztatni és majd programozni. Kis hazánkban a jófogás és vatera oldalakról is beszerezhetőek de aki jártas az ebay-en spórolhat pár forintot több darab rendelés esetén! A programozásról pár szóban : Az Arduinóról .pdf leírás magyar nyelven itt. Az arduinó PC-s Windows programja itt érhető el. A letöltési telepítési részletekbe most nem merülök bele,töménytelen információ van hozzá, a google a barátod!! Miután telepítettük és futtatjuk a kezelő programot egy ilyen kezelő felület fogad minket : Bal fentről indulva,a pipa a program ellenőrzés,a jobbra nyíl a program feltöltése a jobb alul látható panel típusra amit az eszköz menü alatt lehet beállítani,kb.ennyi amit használnunk kell. A kijelző teszt programja innen letölthető (TID_10digit.zip). A letöltött zip file-t kibontjuk az Arduino/Libraries alá könyvtárral együtt. Ilyenkor érdemes újra indítani az Arduino-t hogy a bemásolt mappákat is lássa,a mellékelt program a szerkesztőben : A program forrásában a felső piros keretben az Artduino panel láb kiosztások állíthatóak,mellette megjegyzésként látható hogy az Arduino Pro panel D3-as lába lesz az amit a kijelző SDA vezetékére kell kötni és így tovább a többit értelemszerűen. Az Arduino panelek VIN tápfeszültség bemenete max. 20V lehet! De ezt ellenőrizzük a megvásárolt panel adatlapján! Az alsó piros jelölésben a kijelzőn kiírandó szöveget írhatjuk át : Egy kis programozási tudással elképesztő dolgokat lehet csinálni akár erre a kijelzőre is! Pl. az arduino egyik bemenetére kötve az ajtó szálat ki írható hogy éppen csukva vagy nyitva van az ajtó,vagy egy DHT11/22 hőmérő modullal a belső hőmérsékletet figyelve egy relével a fűtőventilátort kapcsolgatva fél automata klímát csinálhatunk,tovább megyek ugyan ezzel az ardu panellel és pár alaktrésszel fedélzeti computer-t varázsolhatunk a kijelzőre ami az autó üzemanyag fogyasztását,akku feszültséget,sebességet,megtett távot,stb. képes ki írni,ennek megépítéséről hamarosan készítek egy kis leírást ide! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Fedélzeti számítógép - On-board computer a TID-re Egy lelkes programozó készítette,a program portugál nyelven íródott,az alul letölthető változat menü rendszerét angolra fordítottam,még nem végleges! Mit tud a Board-computer (későbbiekben BC): A menük sorban :Dátum : év/hónap/napAutonomia : a pillanatnyi sebesség és üz.fogyasztás alapján kiszámolja a tankban lévő üzemanyaggal még megtehető utat.Akkumulátor : az aktuális akku állapot,min. és max. érték kijelzésTávolság : az elindulástól számított út távolsága,az összes megtett út távolsága.Fogyasztás : pillanatnyi,km/h,átlag,liter/km adatok.Sebesség : pillanatnyi,átlag,maximum,?. Az építéshez szükséges anyagok: 1x Arduino Nano (vagy más kompatibilis változat) 1x lyukacsos próba panel 6x ellenállás 100K 2x ellenállás 10K 2x zener dióda 5,1 V 1x feszültségszabályozó 7809 (nem kötelező, de jó ha van) 2x gomb (vagy gombos ablaktörlő kar Astra / Agile ) 9x vezeték 1 méter hosszú (lehetőleg eltérő színű) 2x huzal 5 méter (opcionális,jel az injektortól és a sebesség érzékelőtől) Ajánlás : - a vezetékek bekötésekor ne legyen gyújtás! - a vezetékek szigetelésére zárlat elkerülése végett ügyeljünk! - a szerelés idejére célszerű lekötni az akkumulátor saruját! Az ebből adódó hibákért nem vállalok felelősséget. A TID kijelző buherálás írásomban megtalálhatóak a kiindulási alapok.A kijelző kábelezése,bekötése : Amire szükségünk lesz a kijelzőtől : PIN 2 : rádió ant.kimenet (ez a rádió mögött is beköthető) PIN 6 : Test 31 / fontos hogy innen vegyük le! PIN 9 : Sebesség jeladó Pin 10 : SCL adat vonal Pin 11 : SDA adat vonal Pin 12 : MRQ adat vonal A rádiótól : kulcs szál pozitív / a gyújtás levétele után megmarad addig amíg a kulcs kihúzásra nem kerül! A BC kezeléséhez (talán bontóból vagy vatera) beszerezhető a gyárilag nyomógombos kialakítású ablaktörlő kar : (Ha ez nincs akkor 2 db. nyomógomb kell hozzá) A kapcsolási rajz : Az üzemanyag jeladó a bal oldali hátramenő kötegben vagy a kormány mögötti műszer csoportban is megtalálható,(nálam Z14XE kék-fekete csíkkal.) Az injektor bekötése az akkumulátorhoz közelebb eső fúvóka testére (barna-piros csíkkal). A kapcsolási rajzon az AA/DIS-t a TID kijelzőtől kábelezett PIN 2-re kell kötni,(megjegyzem ez nálam valamiért nem működik így egy 1 kohm-os ellenálláson keresztül a kulcsszál pozitívra kötöttem,nálam jelenleg a dátum kijelzés nem jeleníthető meg). Az elkészült panel : Az Arduino programja Opel Astra G-re beállítva angol nyelvű menüvel letölthető innen. Az Arduino program feltöltését nagy vonalakban feljebb leírtam. A BC működése : az indítókulcs elfordításakor a kijelzőn az üdvözlő szöveg,majd az utoljára használt menü kijelzés látható. A gombokkal a menüben léptetve kiválasztható a kívánt kijelzés,a további almenübe a másik gombbal lehet léptetni. Az opció menüben : a reset,a kalibráció,a debug,a mentés,és a visszalépés választható. A reset törli a mentett értékeket,pl. az összes mért kilométert. A kalibráció menüben kis léptékben állítható +/- irányban : a fogyasztás,a sebesség és a távolság mérése pontatlanság esetén. (pl.a gyáritól eltérő kerék méret esetén). A debug menüben ellenőrizhető a tank jeladó által számított üzemanyag telítettség,a fordulatszám és a motorforgás érzékelése. (ez a menü nem ad pontos mérést,csak hiba keresésre szolgál) A motor leállításakor pár másodperc alatt elmentésre kerülnek a mért értékek,a mentés ideje alatt az EON ikon világít,majd a búcsú üzenet lesz látható az indítókulcs kihúzásáig. A program készítője szerint még fejlesztés alatt áll,de teljes értékűen használható!
  26. 5 points
    Na igen, erre gondoltam én is. Szerintem sokak fejében a márkaszerviz úgy él, mint ahol gyári előírások szerint, gyári technológiával dolgoznak, megvannak a speciális gyári eszközeik és szerszámaik, valamint a legmesszebbmenőkig követik a gyári minőségbiztosítási előírásokat. Végtére is ezért viszik az emberek a márkaszervizbe az autót, nem? Mert ők aztán tényleg tudják hogy mi a legjobb az autómnak... ha ezek mind nem igazak, akkor akár a sarki Józsi bácsihoz is vihetném, még jobban is járnék, mert olcsóbban dolgozik... Mindezzel csak azt akartam mondani hogy szerintem nem, nem megbocsájtható ha egy márkaszerviz téved: a gyári támogatással a hátuk mögött szerintem ezt egyszerűen nem engedhetik meg maguknak.
  27. 5 points
    Szia! Sajnos nem hiszem. Koszi! A siker ramferne! :D Annyit javasolnek mindenkinek, igy nehany honap tavlatabol, hogy a G-tol csak nyomos indokkal valjon meg. Csak azert mert miert ne alapon ne csereljetek autot!
  28. 5 points
    Ismét egy hozzáértést sugárzó hozzászólás! Már vártam, hogy jó lesz oda a Trabanté. Hallottál már a kötőelemek szilárdsági tényezőjéről? Azért nem mindegy, hogy egy 8.8-as netán 10.9 csavar helyére beraksz egy 5.6-osat. Konkrétan erre a csavarra akartam a menetmetszőt ráhajtani, mert az előző tulaj "megrágatta" a menetet. Mondanom sem kell, hogy szikrázott rajta. Képzeld, én beszereztem az ilyen hülye profilú kulcsokat. Értem! Akkor én átlagon felüli vagyok!
  29. 5 points
    Sziasztok! Többször írtam már ide az Z16XE g-s astrámról. Mindig segítséget kértem, hogy adjon tanácsot valaki, az autó miért rángat, és nincs benne erő. Jelentem a mai napon 3 év és 550 ezer forint után megoldódott a probléma. Nem illeti dícséret azt a 5 szerelőt, akiknél az autóm megfordult, és szinte teljesen felújították a kocsimat anélkül, hogy egy egyszerű szarvashibát észleljenek. De nézem a jól oldalát, van egy nagyjából gyári autóm. Az utolsó tanács, amit itt adtatok, mikor elmondtam, hogy 4 bar a kompresszió nagyjából minden hengerben, és újra szét kell húzni a motort, az volt, hogy ne húzzuk szét a motort, nézzük meg a vezérlést, mert gyanús az egyformán kicsi kompresszió minden hengerben. Én a vezérműtengelyek összekeverésére gyanakodtam, és megkértem egy általam választott 6. szerelőt hogy semmi mást ne csináljon, csak nézze át a vezérlést. Ő megerősítette, hogy még a cikkszám is egyforma a vezmű tengelyeken, nem lehet őket összekeverni. Majd javasolta ő is a motor szétbontását, és alapos vizsgálatát. Én a bevált módszert követtem, elmentem a sarokba sírni, majd a családi kassza teljes tartalmát kezdtem számolni az újabb körre. Ekkor hívott a 6. szerelő, hogy szánt még ő egy kis időt erre a motorra, mert zavarta a dolog. Az eredmény pedig találat a főtengelyen lévő vezérműszíjat meghajtó fogaskeréknél. Alábbi linkeken a fogaskerék, és a főtengely vége. http://www.kephost.com/image/wAED http://www.kephost.com/image/wAEn Bizony, a főtengelyen lévő ékpálya mellé a fogaskerék még egy ékpályát készített magának. Köszönöm a tippet a vezérlésről, mert az előző 5 szerelő már fente a kulcsát, hogy újra szét kell azt a motort bontani. Persze a vezérlést átnézni most sem akarták. Nekem mostantól a kedvenc számom a 6-os, és az autómnak új háziorvosa van, aki kigyógyította a rákból! Talán akkor lennék még boldogabb, ha ez az írásom segítene valakin, aki hasonló cipőben jár. Bár arra elég kicsi az esély, hogy ennyi idióta szerelő van máshol is. Üdv: Egy boldog G-s Astra tulaj.
  30. 5 points
    Sziasztok! Annyira sok időt és pénzt szántam egy z17dth motornál jelentkező P0234 hiba megoldására, hogy leírtam a történetet, hátha másnak segítek ezzel, mert a végén egy pici dolog oldotta meg a hibát. Link: OPEL P0234
  31. 5 points
    Boldog, hiba(kód) és balesetmentes új évet kívánok mindenkinek!
  32. 5 points
  33. 5 points
    Kellemes, szeretetben gazdag karácsonyi ünnepeket kívánok és, Boldog, békés balesetmentes új évet minden Fórumtagnak és Márkatársnak!
  34. 5 points
    Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek!
  35. 5 points
    Sziasztok, G Astrát vásárolnék rendületlenül, bár a napokban eldöntöttem, hogy a kínálat tetejéről választok inkább mert az eddig megnézett autókkal igen rossz tapasztalataim vannak. Tanulságként szeretném leírni a tegnapi esetet, hogy mások is okuljanak. Magánszemély hirdette az 1.4-es ezüst színű G Astrát garantált törés mentesen. Az autó a beltere viszonylag szép állapotú a 187.000 km körülbelül ezt is tükrözte, de észrevettem, hogy a műszerfalról hiányzott az airbag felirat és a kormánynál már cserélték a fedelet mert állítása szerint be volt szakadva és ez természetes blablabla. Egyébként feltűnően jó állapotban volt az autó talán 2 órát elnézegettem a háza előtt. Az airbag feliraton kívül még két dolog nem hagyott nyugodni: az egyik, hogy árnyalatban eltérést láttam az orránál, de állítása szerint vak vagyok és csak ilyenekkel akarok alkudozni mert ez hibátlan és körbe lehet mérni ez bizony gyári fényezés esküszik nekem. A motortérben hiányzott 1 műanyag elem és a fényszóró tartó konzolja mind a két oldalt repedt volt. Talán el is vittem volna, de az eladó egyre idegesebbnek tűnt, pedig még sok dologra rá sem kérdeztem. Mondtam neki, hogy elmehetnénk-e egy átvizsgálásra egy ismerőshöz, megígértem neki, hogy ő is átnézi mielőtt megveszem. Ááá arra semmi szükség mert csak pénzkidobás higgyem el és hibátlan az autó, 10 perc múlva itt van a következő vevő aki 20314451414 km-ről jön stb. Közölte, hogy nem akarja velem az idejét húzni, ha fizetek vihetem mert még délután is jönnek még vagy 20-an. Mondja ezt az aki 1 hónapja hirdeti na nekem itt lett elegem, mondom magamban akkor itt valami nagyon nem oké. Folytattam, hogy csak körbemérik, belenéznek a hibatárba meg benéznek alá, mondok ez nem szerviz csak egy ismerős, ha rendben fizetem és viszem. Nagy nehezen belement pedig már tudtam, hogy nem oké csak kíváncsi volt mi a baja. Vizsgálják az autót, de egyre türelmetlenebbnek tűnt az eladó. Odajön hozzánk és közli, hogy minden rendben lenne az autóval, mechanikailag abszolút rendben is van ellentétben azokkal amiket látni szokott, de az autó eleje törött volt. Na itt el kezd szitkozódni az eladó, hogy téved és mérje körbe! A karosszéria elemek ugyan eredetiek, de cserélve voltak és talán nem is kellett szerinte húzni sem, de a légzsákok kinyíltak és itt kezdődik a probléma. Mivel azok kompletten hiányoznak és inaktív a rendszer. Mondom az király, nézek az eladóra na ekkor már csöndben volt. Rákérdezek, hogy akkor miért működik az órában a visszajelző lámpa? Nevet nagyokat, hogy ő sem értette az elején majd elmagyarázta mikor leszedte a kormány mögött a burkolatot, hogy megnézze nem-e csak az átvezető spirállal van gond, talált a gyújtásra kötve egy időkapcsoló szerkezetet aminek a vége az óráig be van vezetékelve így át meg a műszakin és ezt nem veszik észre amíg meg nem bontja valaki vagy rá nem dugják a gépet. Döbbenetes mi? Tessék okulni, magánszemély tessék...
  36. 5 points
    Tehát ezzel azt akarod mondani, hogy az a gyakorlatiasság ha nincs tisztában az adott konstrukcióval kapcsolatban? Remélem ezen szerelők a mostani kis turbó benzin Ecotec-be nem 10w40-et fognak töltögetni mert az 1996-ban jó volt az Opel-ekbe... Tehát szerinted totál nem számít, hogy Z motorcsaládtól a gyártó nem használ 10w40-et a motorjaihoz. Rendben. Tök mindegy hogy GM-LL vagy dexos2 amire most épp utalgatni akarsz ezzel "a motorkód nincs összefüggésben az olajjal", miközben a lényeg hogy nem azzal töltik fel az új motort (talán okkal, gondolom én). Persze lehet hogy 15w40-el sem lenne vele gond ha 6000km-kén cserélik és ideális üzemi körülmények közt van használva a legtöbbet, de akkor is kérdés hogy ez a jó irány-e hosszútávon mert nem 200k km a cél egyik motornál sem (mint írtad, addig nem volt gond nálatok). A nem megfelelő kenőanyag plusz az időbeni cserék elhalasztása kinyírja a motort, lehet bármi mást mondani. Te és ismerőseid azon szűk körhöz tartozok akik tudják mikor kell cserélni a kenőanyagot, erre figyelnek. A gond, az hogy a szakik(?) beleteszik a 10w40-et, a delikvens meg majd ha eszébe jut, akkor vagy ránéz néha vagy mintha de rég lett volna csere alapon egyszer majd újra elviszi a szerelőhöz hogy ismét kapjon 10w40-et miközben lehet h az adott autó szinte el sem hagyja a várost, két éve olajat sem cseréltek benne, de a 10w40 jó lesz... Utána Te, én, mi megvehetjük a megkímélt és jól karban tartott autót... Legalább az olaj topic-ban ne jelentsünk ki ilyen dolgokat. Nem azt mondom h a 10w40-től biztosan széthullik majd, de ha nem való bele mert nem az optimális kenőanyag, akkor miért megyünk szembe a dolgokkal. Ennyi erővel bármilyen alkatrészt is ki lehet próbálni (vagy pl nagy nem rá való kerékméretet), fog az működni, csak kérdés mikor-mit okozhat hosszú távon. Ez egy gép, nem egy ember, ahol működik az ami nem öl meg az megerősít elv...
  37. 5 points
    Beindult az autó, várom, hogy minden visszajelző lámpa elaludjon, de egy az istennek sem alszik ki. Hogyan tett fel szopórollerre a p0340 hibakód? Mindannyiunk rémálma, amikor a híres neves Checkengine szépen sárgán világítva jelzi, hogy a fizetésed egy részét ideje elkülöníteni valamilyen alkatrészre. Amint érzékeltem a problémát, motor leállít, majd OPCom hiányában azonnal elővettem a GEM-COM-ot és kivillogtattam mi bántja az autóm édes lelkét. (Az itt olvasható módszert alkalmazva) 10 3 4 10. Némi google keresés után rájöttem, hogy a 10 villogás az 0-t jelent, és az így megfejtett hibakód pedig a „Vezérműtengely jeladó helytelen jelet” takarja. Nem örültem az eredménynek, de legalább van támpont, na meg így még hazajutok. Következő indításkor se híre se hamva a hibának. Kicsit megnyugodtam. Használtam napokig az autót, a hiba néha jelentkezett, de semmi egyéb. Dini segített kicserélni a jeladót egy másik MŰKÖDŐ jeladóra, de pár napra rá szintén elkezdte dobálni a hibát. Jött a Tech2 vizsgálat, ahol szintén megállapítást nyert, hogy „helytelen jel”. Teltek múltak a napok, hol volt hiba, hol nem, majd Lurdy-ból hazafele jövet a Hungária – Kőbányai kereszteződésben a belső sávban és természetesen a legelső sorban úgy gondolt az autó, hogy LEÁLL MAGÁTÓL!!!!! Azonnal ráindítottam, de egy pöffenés után elvette a gyújtást, így se előre se hátra. Gyors telefonhívás, hogy első körben toljuk le ezt az isten átkát az útról, majd nem bánnám, ha nem itt kéne éjszakáznia a benzinkúton, szóval, ha lenne olyan szíves valaki haza is húzhatna. Mire 42 szer is eljátszottam a gondolatot, hogyan gyújtom fel itt most az autót, megérkezett Sárga Zoli akivel együtt letoltuk az autót. Nem sokkal később Lanti is megjött, aki segített dokumentálni az eseményeket, nehogy elfelejtsük ezt a sztorit. Betekertük a vonószemet majd felbőgött az 1.4 és elindultunk haza. Nem mondom, hogy nem könyörgött az életéért szegény kis B corsa, de a Kacsóh Pongrác felüljárón már majdnem ráindítóztam nehogy visszaguruljunk… Leparkoltuk a garázsba, majd másnap reggel rápillantottam a kis sértődött lelkű opc-re aki az első kulcsfordítás után beindult checkengine nélkül Nagyon mászkálni már nem akartam vele, szereztem egy 3. jeladót. Három nappal később a garázsba egy próbaindítás... Hát semmi nem történt. Önindító forgat-forgat, nem lassul, de nem indul be. Vezérlés burkolat, gyertyatakaró le jeladó csere – Pöcc röff. Na szuper, akkor rossz volt a jeladó. Pár napra rá, Auchan parkolóban igen nehezen indult be, és megjelent a checkengine. Oké nincs baj, főtengely jeladó lesz ez érzem. Aki azt a jeladót oda tervezte, valószínűleg nőgyógyász lehetett előző életében, de György megoldotta a problémát. Egy autós rendezvényre indulva (mikor máskor) ismét bevillant a motorkontroll lámpa. Találtam egy fórumposztot ahol szó volt az akkumulátorról. Ne… Gyors teszt. Autó beindít (persze, hogy beindulsz…) töltés: 14.4. Hát ez pedig jó. Autó leállít, a feszültség pedig 12.6-ról két pislogás alatt leesett 11 voltra… Másnap Lanti hozott nekem egy GM akkut a Csergő Opel Alkatrész Centrum és Opel Szakszervizből. 1200km elteltével és számtalan indítás-leállítás után visszajött a Checkengine. V. Peti vetette rá magát a témára, de 2 hét után már Ő is feladta, mondván, hogy minden a helyén van. Új ECU, teszt. 100 km és már meg is jött a hiba. Másnap György végigméregette az összes kábelt a jeladó és az ECU között, szakadást keresve, hőlégfúvózva a vezetékeket (szimulálva a motorhőt) de minden jó volt. Az utolsó lépés egy gyári új, bontatlan jeladó beszerzése a Csergőből. Erre az utolsó pillanatig nem gondoltunk, mert a bontott (Ami persze lehet rossz, de 3db egymás után aligha) tökéletesen működött másik autókba, inkább a kábelhiba volt valószínűsítve ami elég gyakran előfordul ennél a motornál, ugyanis elég gyatra a kábelezése, na meg 42 ezer teli áron. Dini beszerelte a zsír új jeladót, az autóval mentem 600km-t és hibamentesnek tűnik. Kopp Kopp Kopp A bontott jeladók teszt céljából bekerültek egy másik autóba, ami hiba nélkül teszi a dolgát már hetek óta, azzal a jeladóval ami Nekem rossz volt... Lehet vagdalkozni azzal, hogy a bontott alkatrész, sőt a gyári bontatlan is lehet hibás, de mint kiderült, mindegyik bontott jeladó HIBÁTLANUL működik csak az én autóm nem szereti Őket. Lehet, hogy egy hisztis kislány...
  38. 5 points
    Fölkerültek a téli gumik. A 16"-os azért szebben néz ki! Before After
  39. 5 points
    - Alkatrész változás nem lehet, mert egy legyártott motorban már nem változik semmi. Eseteg akkor elképzelhető, ha egy adott típusú motor még gyártásban van és azokon változtatnak, de ez így kicseszés lenne a régi tulajokkal. - Környezetvédelmi előírás szintén nem lehet, mert egy eladott autóra már nem szigorodhat. Esetleg első eset második fele. - A hosszú távú vártnál kedvezőbb tapasztalat már lehetséges, de nem reális, hiszen ez azt jelentené, hogy a mérnökök nem tudnak jól számolni, másrészt a motorkopás miatti magas olajfogyasztás nem éppen ritka jelenség a 2000-es évek után gyártott modellekben. Nekem két elméletem van: - Elképzelhető, hogy a szabványok életben tartása költséges, ezért a váltás csak olyan jellegű "marketinggel" indokolható költségcsökkentés eredménye, mint a 30 ezres csereperiódus. A garanciaidőt kibírja utána meg úgy sem annyira lényeges. - Mivel a TBN értéke a használat megkezdése után erőteljesen csökken elképzelhető, hogy más jellemzők miatt a kevesebbet tartalmazó olajnál kisebb mértékű a csökkenés ezért némi használat után ugyanolyan szinten vannak. A szabványjellemzőket akkor úgy veszem te sem ismered. Kár.
  40. 4 points
    Hát van ilyen meg olyan tudás..diferenciál egyenletet nem sűrűn használtam a suli óta, mást igen. Hát biztos van jó szerelő is, majd ha egyszer találok egyet, akinél nem áll a kocsi hetekig mert nincs ideje, vagy nem hozom el 3X még mindíg ugyanazzal a hibával, vagy nem úgy áll neki lakatolni hogy a "következő műszakin még átmegy" , vagy nem veszek ki 20 autóból belerohadt pollenszűrőt pedig a szerelő szerint ebbe nincs, és csak azért párásodik mert az astra betegség, akkor majd én sem szerelek otthon. Nade OFF vége...
  41. 4 points
  42. 4 points
    "Nem vagyok benne biztos, hogy ez jó ötlet, de legyen!" - Omega TD Mikor kezdtél Opelezni? A rövid válasz nagyon régen! A hosszabb a következő: A legelső saját nevemen lévő autó, egy 1982-es évjáratú OPEL KADETT D 1.6D volt. Sötétbarna színben, 4 ajtós kivitelben. 1997-ben aztán jöttek a többiek. A mai napig megvan a 1995-ös 2.5TD, padlizsán színű Omega Caravan, ami 2002-ben került hozzám. Ezt követően jött a 3 literes 24 szelepes piros A Omega Sedan 2005-ben, majd 2006-ban az első Kadett Cabrio kék színben, 2 literes 8 szelepes, a legendás C20NE motorral. Utána 2008-ban szürke színben 2 literes 16 szelepes 1996-os évjáratú Omega Caravan jött. Követte 2010-ben egy jobb állapotú Kadett Cabrio, elektromos ablakokkal és tetővel sötétszürke színben 1.4 literes 75 lovas motorral. Később 2014-ben, ami szintén a mai napig megvan, Kadett Cabrio elektromos ablakokkal és tetővel piros színben C20NE motorral. Milyen nehézségeken mentél keresztül? Nehézség??? Nekem!?! Viccelsz?!? Ha azt nehézségnek vesszük, hogy egy használt autót a megvétele előtt illik átnézni, vagy átvizsgáltatni, utána pedig alap a folyadékok és szűrők cseréje, valamint illendő a kopó alkatrészeket is cserélni. Ezek a dolgok biztosan van akinek nehézséget okoznak, pedig nem kellene, hogy így legyen. Mit jelent az, hogy szereted az autókat? Úgy is kérdezhetném: mit lehet rajtuk szeretni? A kérdés jó! Van aki használati tárgynak tekinti. Nálunk "szükséges használati eszköz". Én elvárom, hogy jól működjön, tehát elvigyen A-ból B-be, viszont ezért foglalkozni kell az autóval, ami jár, azt neki is meg kell adni. Értem ezalatt a takarítást, szervizelést, folyadékok, szűrők, szíjak, kopó alkatrészek megfelelő időben való cserélését. Milyen típusú autókat próbáltál ki? Melyik fekszik neked a legjobban? Az A és B Omega szinte minden típusát klubon belül, a Lotus Omega kivételével, valamint a fenti leírásban szereplő Kadettokat. Családon és baráti körön belül próbáltam F/G/H Astrát, C/D Corsát, A Merivát, A/B Zafirát. Ezen kívül rendszeresen használok más - Skoda, Mercedes, Volkswagen, Renault - típust is, de itt most az Opelekről kell, hogy szó legyen. Mindegyik másért fekszik jól. Ha a sajátokat nézzük, az Omega csomagterét és kényelmét jóformán semmi más nem adja vissza. A Kadett Cabrio fürgeségét, gyorsaságát és nyitottságát nehéz szavakba önteni, ez olyan amit érezni és átélni kell. Van kedvenc Opel típusod? Igen a sajátjaim mellett, nagyon bejön a régebbiek közül a Monza és a Lotus Omega, az újak közül az Insignia. Melyik autódra vagy a legbüszkébb? Ha sikerül olyanná varázsolni, amilyenné szeretném, akkor a padlizsán Omega és a piros Kadett. Egyébként a sötétszürke Cabrio, amely megóvta az életem. Kezdetek óta MOTE tag vagy, de alig jársz rendezvényeinkre. Jelenleg hogyan tartod fenn a motivációdat? Nem akarok közhelyekkel jönni, mert az rám végképp nem jellemző, de nem biztos, hogy csak én nem járok a régiek közül. Amúgy mindig azt mondják, hogy mindenkinek arra van ideje, amire akarja. Sajnos ez sem mindig igaz, mert nehéz összeegyeztetni, hogy a családra is jusson idő, találkozókra is, meg mindenre. Ráadásul megváltozott a munkarendem, ami ezt szintén hátráltatja. No meg voltak/vannak vélt, vagy valós konfliktusok fórumtagokkal, amelyeket nem akartam még inkább elmérgesíteni, de úgy döntöttem idén megpróbálok ezen változtatni és a netes problémákat lerendezem In Real Life! Amúgy pontosan az motivál, hogy a MOTE-n belül, valamint egyéb találkozókon kialakultak barátságok, haverságok és ezt mindenképp szeretném további személyes találkozókkal megtartani, frissíteni. Karakteres ember vagy. Talán sokszor túl szókimondó is. Mely 3 tulajdonság segített leginkább céljaidhoz? Inkább úgy fogalmaznék, hogy nyers, reális és igazságos. Elgondoltam, hogy az előző mondatot elolvasva, mennyien fognak felhördülni és ez mosolyra fakasztott. Sajnos nem bírom az okoskodást. Nem az a baj, hogy esetleg valaki valamit nem tud, hanem az, hogy lusta a utána nézni. A céljaim eléréséhez nem ezek a tulajdonságok segítettek, hanem sok munka és kitartás, valamint egy toleráns család magam mögött, aki elvisel. Mit tanácsolsz a mai fiatal srácoknak akik az autót választják hobbinak? Igazán nem tudok mit tanácsolni a mai fiataloknak, épp elég a saját gyerekeimet nevelni, nem tudom és már nem is akarom megváltoztatni az egész (opeles) társadalmat. Aki tényleg autót, ezen belül Opelt választ hobbinak, jóval könnyebb dolga lesz, mint nekünk 20-30 éve. A netes fórumok és oldalak tele vannak mindenféle információval, csak el kell olvasni. Nincs olyan, amit ne lehetne megtalálni. Aki kapott a szüleitől rendes nevelést az megkeresi és elolvassa, ha mégsem talál esetleg kérdez. De az, aki arra lusta, hogy saját autója kezelési könyvét elolvassa az menthetetlen. Mit gondolsz az Opeles közösségekről, trendekről? Őszintén? Melyikről? Jót, rosszat vagy az igazat? Na jó legyen! Akkor első körben a MOTE! 2002 november, közösségi ház, aztán 2003 tavasza Soltvadkert, nyár Fót, 2004 nyár Fót. Aki ott volt az átélte, vannak fényképek, de azok nem adják vissza azt a fílinget. Nagy dumálások, ökörködések, piálások. És rengeteg autóbuzulusz. Neveket nem írok, aki elolvassa úgyis tudja, de ezeken a talikon még nem a mesterkéltség, meg a mai társadalomra jellemző álszentség volt jellemző, hanem az őszinteség. Lehet azért mert fiatalok voltunk, lehet másért. Aztán később a MOTE elment egy olyan irányba, ami igaziból nem az én világom. A mennyiséget a minőség fölé helyezte, valamint mindent ennek rendelt alá. Lettek is ebből konfliktusok, mivel ennek nem voltam híve, szóvá tettem. Később bizonyára erre más is rájött és változtak dolgok a klubon belül és végre pozitív irányba. Valószínű az a fíling nem tér vissza, mint az elején, de én sem vagyok tinédzser és nem is 2003-at írunk. Második körben a Opel Omega Baráti Társaság, melynek most nem működik a honlapja, átalakítás alatt van. Ez egy kis ingyen reklám volt. De a klub változatlanul működik 2003 novembere óta, azaz immár lassan 14 éve. Nem hivatalos bejegyzett klub, mint a MOTE, ezért baráti társaság a neve. Pont ezért nincs elnök, titkár, nincsenek funkciók. Rendszeresen szervezünk találkozókat, az évek folyamán kialakultak helyek, ahová visszajárunk. Régebben az index autós fórumán - ami ugyebár a MOTE egyik bölcsője is - nyilvánosan lettek a találkozók hirdetve, manapság sem vagyunk zártkörűek, csak a helyekre ahova járunk véges szállás kapacitással rendelkeznek. Végül, de nem utolsó sorban a magukat kluboknak nevező, internetes portálokon és közösségi oldalakon szerveződő formációkról. Mivel sajnos semmilyen szűrőt és szűrést nem igazán alkalmaznak az adminok, bárki beléphet, igaz, a nagyon nem odavalók rövidesen eltűnnek. Sajnos a szűrés hiánya miatt, ezek a formációk - némelyek kivételével - tele vannak rengeteg rossz információval és tanáccsal. Néha azért olvasni jó dolgokat, de ez egyre ritkább, sajnos. Ezeket mindenki csak saját felelősségére alkalmazza. Most kellene valami frappáns végszó, vagy zárószöveg!?! Attól, hogy valaki vesz egy Opelt még nem biztos, hogy "Opeles" és akar valamilyen közösséghez tartozni. Valamint az sem garancia, hogy egy Opel tulajdonos jó arc, csak azért, mert Opelje van. Mit akartam ezzel mondani? Ha eddig nem jött át, akkor gáz van - lehet, hogy velem. Tehát nem az autó teszi az embert, hanem az emberség. Lehet Opel tulajdonos is jó és nem jó ember, de ha a márka iránti szeretet és rajongás hozza össze a társaságot, már megérte... Írta: Omega Td
  43. 4 points
  44. 4 points
    Érthető....mindenki érti aki valóban segíteni akar.
  45. 4 points
    Kihasználva a még januári szabadságot, neki láttam a már régóta esedékes hátsó lökös rendbetételéhez! Le is kaptam (persze egy csavar a kerékjárati ívben teljesen bele rohad, úgy kellett kifúrni , intézhettem egy ilyet )s ekkor látom, hogy a vonóhorog elég cudarul néz ki. Gondoltam, ha már lent a lökös lekapom a horgot is. Nos persze megint egy csavar kekeckedett, ami kipufogó dob felett van. Jó akkor marad! Megoldom a helyén. A hátsó kereket le kellett szedni még az előbbi művelethez. Mivel a kasztni legalján ahová az alsó csavar fogja a doblemezt is rozsdás egy kicsit, azt is orvosolom. Doblemez le. Huhh ami alatta volt retek.... Na de nem ragozom tovább, vettem sika-gard 6470 rücsi alvázvédőt. Nem azt mondom, hogy kiköpött olyan a színe , mint a gyárinak, de az anyaga nagyon hasonló. Le is spricceltem a kerékjárati íveket, a vonóhorgot és ahol láttam sérülést! S ha már igy nekiugrottam, ami ugyan nem volt tervezve elvégeztem az üregvédelmet is, hiszen hamarosan jön a latyakos taknyos idő. Ó igen s hab a tortán, hogy a vonóhorog dugalj is el volt törve, szutyok műanyag, most vettem fémet! Szó, mi szó én nem használnék már bitumines cuccokat, régen sem voltak túl jók, de nem volt más. Bár a semminél az is több. Tavasszal első dolgom lesz, hogy a küszöbburkolatokat leszedem, mert azok alatt is tetemes mennyiségű kösz gyűlt össze.
  46. 4 points
    T tgabika76! "... 15 ekm ..." Az X16XEL motorral szerelt G Astrához a csereperiódust fenntartom. "... Azt teljesen mindegy ..." Elnézést, hogy a a rövidítés az érthetőség rovására ment. A teljes mondat: Az teljesen mindegy, hogy én, vagy bárki más mit ajánl. A lényeges, meghatározó, döntő a kérdésben az, hogy a gépjármű gyártójának mi az előírása.
  47. 4 points
    Nagyon boldog, sikeres új évet mindenkinek!!
  48. 4 points
  49. 4 points
    Szia! Valószínűleg fojtószelep gondot jelez a hiba. Vagy a fojtószeleppel kezd gond lenni, vagy csak kezd bekoszolódni. Tisztításához leszeded a légszűrőházról a fojtószelepre menő műanyag csövet és kitisztítod a fojtószelepet. Sok városi használat alatt bekoszolódhat és lerakódások lehetnek rajta, nem árt néha ránézni. Autósboltban karburátortisztító spray-t vegyél vagy féktisztító spray is jó. Kicsit meg kell mozgatni, jól befújni és ronggyal áttörölni. Itt a részletes link segítségképpen tgabika76 kartárs tollából: Fojtószelep tisztítás menete Amúgy alapjárati ingadozást nem tapasztaltál?
  50. 4 points
    És??? Most jobb? Olcsóbb lett a kenyér? Másfelöl Mantec kolléga: "........T scream24!......." T. scream24 az.
×