Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Csigipapa

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    13
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Csigipapa névjegye

  • Születésnap 1987-01-13

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Kaposvár

Csigipapa's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszönöm az infót, az ismerősi körömben 2 autó van ami kizárólag e85-el üzemel a magas kompresszió miatt, ők mondták hogy kérdezzek rá hátha tud valaki itt valami okosat mondani, mert az Opelben nincsenek otthon, szóval nem létszükséglet az e85, csak felvetés szinten jött elő, de akkor marad a sima benzin, meg egy "átlagos" felújítás, mert sajnos én is tudom hogy kb ugyan annyi vagy olcsóbb motort cserélni, mint ebből kihozni érezhetően többet. Mivel hosszú távra tervezek az autóval, igy később inkább motorcsere, addig meg ez is elvisz a-bol b-be.
  2. Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy ki az aki foglalkozott már kicsit komolyabban az 1.6 8v (x16szr) motorral, mint az olaj meg vezérlés csere? Konkrétan arra gondolok, hogy mekkora sikolást bír el a hengerfej, ami még nem okoz gondot, esetleg érdemes-e gondolkozni e85 használatán, és akkor bátrabban lehet sikolni, viszont csak azzal lesz használható. Egy kis optimalizáláson golndolkozok, mindenképp szét kell szedni, és akkor már lehetne kicsit alakítani rajt. Előre is köszönöm a válaszokat.
  3. azmiatt szeretném ha a ködlámpa világitana, mert erős fény kell, családi ház udvarában áll az autó nem garázsban sajnos,a felkapcsolt helyzetjelző semmit sem ér, hátul az sem baj ha semmi sem világít, elöl a lényeg, azmeg hogy minden nyitáskor záráskor világít, nappal is, nem gondolom problémának, az akku birja, másokat nem zavar, engem meg pláne nem. maximum évente cserélek ködlámpa izzót, nem 3 évente :D
  4. Sziasztok! Érdeklődnék hogy van-e valakinek az autójában, mivel jobb fordítást nem tudok, "hazakísérőfény", coming/leaving home modul? Esetleg meg lehet-e építeni házilag is, és olyan verzióban hogy nyitásra/zárásra kb 1 percig világítsanak a ködlámpák, ne kelljen a tompítottat felkapcsolva hagyni, és a modul majd 30 másodperccel zárás után automatikusan lekapcsolja, ahogy az a boltban kaphatóknál van.
  5. Régebben volt kérdés itt, és utánanéztem, elvileg a váltókar elötti részen a müanyag alatt van 5db csatlakozó, és ebböl 2 az autómata váltóé, 1db a TC, 2db meg az ülésfűtés kapcsolóké
  6. Hol vetted? és milyen motorkódú benzinesekbe lehet berakni? Kell nekem:D
  7. Sziasztok! Nekiálltam én is ledezni a műszerfalat, eddig az óracsoport és a középkonzol van kész, nem szerettem volna nagyon belemerülni, ezért először a műszerfal izzó helyére való foglalatos ledes égőkre gondoltam, utánakérdeztem itt nálunk 8-900ft-tól indul darabja autóvillamosságis boltban.... <_< aztán ebay-ről végül is vettem 10db műszefal izzó foglalatos fehér ledet Hongkongból póstával 1500ft-ért, csak a sárgák rosz foglalatosat küldtek, igy szétkellet szednem és beforrasztani őket a helyükre, a középkonzolban amúgy sem fértek volna el a foglalattal, mert az a fényvezető műanyag teljesen hozzá volt olvadva a régi izzókhoz, sajnos szerelés közben el is tört, így nem túl észrevehetően, de egy részen halványabb a világítás. Olyan ledeket vettem, hogy szórt fényű, lapos smd(nembiztos hogy az de amennyire én megtudom állapítani... :confused: ) és 1 tokban 3db led van, sajnos túl erős a fénye, ez a megtett km számlálónál zavaró, a többi részen nem probléma, ott meg ugy gondoltam a ledre teszek 1 csepp fehér festéket hogy ne legyen olyan erős. Ezen kívül a világítás és az ablakemelő kapcsolói vannak vissza, meg gondolkozom a légbefúvóknál a "tekerőn" a pici fehér csík megvilágítására, ahogy itt már olvastam azt. Nagy vonalakban ennyi volt, ha tudok segíteni bármiben valakinek, csak szóljon. :icon1:
  8. Biztos velem van a baj, de ez eléggé debil hozzáállás hogy miért kéne forgatni? Miért ne? Mit csinálnál ha elmennél egy futóműveshez hogy teljesen alátekert kormánynál a jobb oldali kerék megszorul és nem forog, és erre aztmondaná minek alátekerni annyira? Menet közben ugysincs szükség rá, parkoláskor meg majd megoldod és ennyi. Mivel ez a jelenség nem normális, ezért szeretném kideriteni a hiba okát, az meg hogy érdemes-e vagy nem ezt csinálni had döntsem el én.
  9. Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, találkozott-e valaki olyannal hogy a motor (x16szr) 5500 körüli fordulatszámon megtorpan, és semelyik fokozatban nem hajlandó tovább forogni, üresben simán elforog leszabáyzásig, de terhelésen nem, friss olaj van bent, szűrőkkel, uj vezérlés stbstb, olyan kérdésem lenne hogy azon a szűrőn kívül ami a vezető ülés mögött/alatt van kívülröl a padlolemezen, van-e máshol még benzinszűrő, ami esetleg nem tud már nagyobb fordulaton elég anyagot átengedni, vagy valami más tippje van-e valakinek? Eddig a fordulatig minden rendben történik, nem érezni semmi hibára utaló jelet, teszt jelleggel kipróbáltam, tudja tartani a 170-es tempót folyamatosan, tehát nagy terhelésnél sincs érezhető gond, csak ha eléri az 5500 környékét.
  10. Sziasztok! 87-ben születtem, Péter vagyok, lassan már 2 és fél hónapja tulaja vagyok egy 3 ajtós 1.6 sötétzöld jubileumi G astrának, elötte 3 évig B corsám volt, elötte Lada 2107, és az első egy kispolák volt. :) Eddig csak olvasgattam a fórumot, de most talán jobban engedi az időm is hogy aktívabban részt vegyek benne. Eddig nemsok probléma volt az autóval, remélem ez így is marad:) Szerencsére egy normálisan szervizelt, vezetett szervizkönyves, és komolyabb törés nélküli autót sikerült venni, miután megvettem derült ki hogy az egyik ismerősömék szervizelték 6 évig. Vannak projektek amik azóta elkészültek, (ültetés, alufelni, müszerfal ledezés...) és van ami még vár, de majd ugyis kérdezősködök hogy mit hogyan lehetne:D Azthiszem elmondtam mindent ami lényeges dolog lehet.
  11. Köszönöm a segitségeteket, mai napon meglesz rajt minden kötelező csere ami ilyenkor illik, és utána kiderül, az olajszint rendben volt, elötte egy B Corsám volt (x12sz) és hallottam már milyen amikor tényleg nincs olajnyomás, meglehet ismerni:) Legalábbis meglepne ha sem a hidrotökéket, sem mást nem lehetne hallani amikor elmegy a nyomás, ezért gondolom hogy csak elektromos hiba lesz.
  12. Sziasztok! Ujdonsült G Astra tulaj vagyok, és sajnos egyböl a segitségeteket kell hogy kérjem, egy olyan problémám van, hogy menet közben egyszercsak elkezd világítani az olajnyomás, elöször csak alapjárat körül, és ha nyomok 1 gázt elalszik, de egyre feljebb megy az a tartomány amikor elalszik az olajnyomás, 2-3ezer körül is van hogy világit, de amikor ezt a hibát produkálja és megállok, leállitom és egyböl elinditom utána amikor elindult egyböl elalszik az olajnyomás jelző, és nem is világít alapjáraton sem, azért gondolom hogy valami elektromos hiba, mert ha nincs mondjuk 2ezres fordulaton olajnyomás, leállitom és ujra elinditom kb 10 másodpercen belül, akkor ujra nem lenne olajnyomás, de utána nem világít, aztán 1 idő mulva ujra elkezdi. Ha van valakinek tippje hogy merre induljak el a hiba keresésben szivesen meghallgatnám:) Előre is köszi! x16sz motorkódú a gépsárkány.
  13. Sziasztok! Uj vagyok még errefelé, de 1-2 dolgot megosztanék veletek. Egy 1996-os 1.2 8v (x12sz) corsa tulaja vagyok már 1 éve. Egyre többfelé olvastam az E85-ről, és az ismerőseim is egyre többen használják. Gondoltam énis kiprobálom, nem akartam sokat "játszani" az ilyen olyan arányú kevergetéssel, ezért nem tankoltam benzint, és kifogyasztottam annyira, hogy a mutató pont elérte a kis piros négyszög alját, nemtudom mennyi benzin maradhatott a tankban, rátankoltam 12 liter E85-öt. Melegen annyi változot, hogy a szokásosnál kb 2mp-el hosszabban kell inditózni, amire elindult. Hidegen (1 éjszakát állt, reggel kb 5-6 fok körül) elsőre egy szokványos inditózás után elindult, de csak nagyon alacson fordulaton, és egyenetlenül járt 2-3mp-ig, és leállt, következő inditásra már rendesen elindult, normális alapjárattal. Hidegen nagyobb gázadásra megtorpant, de nemnagyon probálgattam, "hidegen nem bántom" Melegen viszont 4 ezerig érezhetően nem változott semmi, de ahogy elérte a 4 ezret hirtelen megtorpant, és nagyon nehezen gyorsult tovább. A "teszt" út Kaposvár-Pécs távolság volt, kb 78km, olyan 10km megtétele után már nem torpant meg 4ezernél, utána is huzott (már amennyire 41le huzni képes), pozitivan csalódtam. Nem szoktam "szétrugni" az autot, most sem tettem, de gondoltam ha teszt, akkor legyen teszt, faluban 50-60, falun kivül 100-130, nem eszetlen kigyorsitásokkal, inkább szokványosan, saját ritmusomban mint ahogy eddig is. Az út végefelé már semmi külömbséget nem lehetett észrevenni használat közben, a kipufogógáz szagát kivéve. Pécs határában viszont megkellett állnom tankolni, ugyanugy feküdt a mutató mint az E85 tankolás elött. Ami meglepett sajna az a fogyasztás, 12 liter 80km-re az elég sok, ezmiatt maradtam a sima benzinnél. Lehet a lábammal volt a probléma, vagy az autoval, vagy mindkettővel. Módositás nincs a motorban, a kipufogorendszerben viszont igen, nincs bent középdob, se katalizátor, és a hátso dob egy tipusspecifikus Asso sportdob. Ennyi, minden más eredeti állapotú. Mindent összevetve, járnék e85-el, ha a fogyasztás kedvezőbb lenne, most hogy már sokkal melegebbek vannak tervezem egy városi használatos tesztet is, ha valakit érdekel szivesen leirom a tapasztalataimat. Bocs a hosszért, a többi hozzászólásom már rövid lesz!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.