Üdv!
Olvasgattam a hozzászólásokat a témában, hogy kinek milyen tapasztalatai vannak. Gondoltam én is megosztom a sajátomat.
A vas: 93as astra-f c14nz motor 330ezer km.
Már 2 éve 98assal járok emelt előgyújtással (95ös felejtős, mert 2000es fordulattól pici gázra is már csörög), mert jobb volt a fogyasztás, egy picit dinamikusabb volt stb... kb egy hónapja lehet a környéken tankolni e85öt, mondom ráhúzok egyet kb pont olyan szerényen mint mindenki. hát nem estem tőle hanyatt kb 50-50 arányban, elég hamar ki is durrogtattam. Aztán rábátorodtam teletankoltam tisztán lesz ami lesz. Nagyon meglepődtem... alul sokkal nyomatékosabb, újra szépen leforog tiltásig, nincsnenek feketelyukak a befecsben, megléped alapjárattól, 4000nél(!!) tetőzik a nyomaték és kb 5500nél fogy el onnan már csak pörög. 5be mentem azt hittem 4be vagyok! igaz adtam még neki plusz 7fok előgyújtást, így kb 15fokkal hagytam el a 95ös kopogáshatárát.
Negatívumok: hidegen 3-4mp indítózás... ENNYI!!
Jah, nem régen (e85 előtt)mértem egy gps végsebességet: gyalázatos 135.... (óra 150) e85el gps 153 (óra közel 170) és azóta kapta meg a 7fokot még...este le is mérem.
Kihangsúlyozom, hogy a benyanyomás 0.85 bárra (gyári érték) van beállítva a nyomás szabályzó rúgó hézagolásával (ez kb 1.5 éve, előtte 0.4 volt) és semmiféle elektronikus kütyüt nem használok!
Nincs kontrolllámpa villogás, van alapjárat, meg cefreszag és muslinca :D
fogyasztás:
benzin98bol 7-8között bár inkább 8
e85: 9
Egyetlen működőképes magyarázatot találtam a dologra: konkrétan a km.. szerintem a lényegesen kisebb sűrítési végnyomás miatt csökkent a beszívott(illetve hasznosan összesűrített, nem kartergázba ment) levegő mennyisége, ezért elérheti azt a keverési arányt a mi az e85höz kell, és így rá tud lambdával szabályozni..
Ez a levegőtéma magyarázatot adna a magas benzin fogyasztásra is!
Ha esetleg valakinek van vmi ötlete vagy elmélete hogy mi másért megy gond nélkül, akkor az ossza meg velem! THX PÁ