Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ampervadasz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    805
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

ampervadasz last won the day on November 26 2013

ampervadasz had the most liked content!

ampervadasz névjegye

  • Születésnap 1982-12-25

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G X16XEL (1998)
  • Város
    Ágasegyháza

Legutóbbi látogatók

3.108 profile views

ampervadasz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

79

Hírnév

  1. Ezt elég nehéz innen a távolból megmondani, nem tudni mit hogyan alakítottak át rajta. Csak feltételezem, hogy a motortér vezetékkötegét is ki kellett cseréljék, ez esetben a tűzfalig megvan a két visszajelző vezetéke, a gond csak az, hogy az X2 csatlakozó után (a nagy átvezető a tűzfalon) a beltérben viszont már valószínűleg nem stimmel a vezetékköteg sem, ezért egy sima műszeregység cserével valószínűleg még nem oldódna meg a dolog. A réginél az X2 csatlakozó 8-as érintkezőjéről megy a vezeték a műszeregység 34-es lábára, az újnál ezzel szemben az X2 8-asáról a műszer 29-esére kellene menjen, plusz az X2 64-ről is kellene egy vezetéknek lennie a műszer 34-esére. Ezeket még nem is lenne túl bonyolult pótolni, viszont egy műszeregység cserével más problémák is előjöhetnek, pl. a sebességjel forrása is más a kettőnél (a réginél a váltóban volt egy jeladó, az újabbak az ABS jeladót használják) ezért előfordulhat hogy utána meg a sebességet nem jól méri (valakitől olvastam is már itt nemrég hogy így járt), de más bekötési eltérések is lehetnek. Szóval nem egyszerű a helyzet. Ebből a szempontból nem volt túl szerencsés választás a korábbi tulajdonostól ez a motor, mert annak idején a modellfrissítésnél mikor bekerültek az újabb Z-s motorok elég sokmindent változtatott az Opel az Astrán.
  2. Szia! Ha X-es motort cseréltek Z-re, és a műszeregységet nem cserélték, akkor könnyen lehet, hogy nincs bekötve, ugyanis ezeknek az sem teljesen egyforma. A régebbi műszerekben nincs is meg az a villáskulcsos ikon, ami a Z-s motornál a hibakódot villogná (ezért valószínűleg még a vezeték sincs ott), azokban a motor piktogramos visszajelző szolgált még erre.
  3. Első körben próbáld meg csak simán testre nyomni azt a vezetéket ami az ajtókapcsolóra megy, lehet hogy csak a kapcsoló rosszalkodik, vagy nem kap rendesen testet a csavarján keresztül. Az, hogy nem találtál feszültséget a vezeték végén nem feltétlenül jelenti, hogy el van szakadva, attól függ, hogy mivel nézted, mert az a vezeték nem közvetlenül az izzóra megy, hanem a multitimernek ad jelet, ami egy elektronika, ezért a bemenetén valószínűleg nagyon kis áramok folynak csak keresztül. A vezetékszakadást legegyszerűbben szerintem úgy lehet kizárni, ha kiveszed a kapcsolót a másik oldalon is, és egy multiméterrel szakadást mérsz a két oldal vezetékei között (a bal oldalon kettő van, azzal kell összenézni aminek egyezik a szine a jobb oldalival). Azoknak ösze kell legyenek kötve, mindegyik ajtókapcsoló (világításhoz tartozó) vezetéke ugyanabból a pontból ágazik szét, ugyan arra a bemenetre mennek a multitimeren.
  4. Szia! A pollenszűrő cseréhez: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Behr-vagy-Delphi-f-t-s-szell-z-s-van-e-az-aut-ban-
  5. Igen a lökhárítót is le kell, alul is fogja egy-egy csavar a lámpákat.
  6. Az otthoni felszereléssel az a gond, hogy elvileg nem csak a műbizonylat, de még a felszerelő műhely igazolása is kell hozzá. Nálam ez is megvolt, nem tudom végül mennyire nézték. A külön irányjelző visszajelző az utánfutóra úgy tudom már nem kötelező, de magam részéről nem tartom teljesen haszontalan dolognak, tapasztalatom szerint rengeteg gond van a futók csatlakozó dugóival, ajzataival, de úgy általában a villamosságával is, ezért én szoktam is figyelni. Sőt már arra is gondoltam, hogy a féklámpának is kéne csinálni visszajelzőt ugyanezen az elven.
  7. Ezzel én is így jártam, és akkor jöttem rá, hogy az a lyuk a gázbovdennek van ott eredetileg, ami meg csak az első évjáratokban volt, a több már elektromos gázpedálos így azokon már üresen maradt. Mi meg megszívtuk :) Ezért én is kerestem de sajnos nem nagyon találtam igazán jó alternatívát. Másik üres gumidugót nem találtam, amin még gondolkoztam mint lehetőség az a géptető nyitó bovdenje mellett behúzni, vagy jobb oldalon ahol a levegőt szívja az utastérbe bedugni, és akkor csak a műanyagot kell megfúrni valahol belül a fűtőmotornál csak annyira hogy kitaláljon rajta a vezeték. De ez csak elmélet maradt, mert én végül mégiscsak beerőszakoltam egy vékony, lapos kábelt a gázbovden mellett, de nekem csak jelátvitelre kellett, neked meg ugye egy jó vastagot kéne bepaszírozni valahol.
  8. Azt megkérdezhetem, hogy miért ragaszkodsz a szedánhoz? Persze nyilván teljesen szubjektív, hogy kinek mi tetszik, de én példul a mostani ötajtósom után soha többet nem akarok szedánt, szerintem ezerszer praktikusabb, és a választék is sokkal nagyobb belőle.
  9. Meggyőztetek, emeltem kettőt. Már föl is ugrott az új kipufogódob.
  10. Sziasztok! Boldog Új Évet mindenkinek! Lenne egy kérdésem hozzátok: Szabad-e az autót úgy emelni, hogy a hátsó hídra középen emelek rá a krokodillal? Én úgy gondolnám, hogy a hátsó hídnak gond nélkül meg kellene tartani az autó súlyát, de alánéztem, és kicsit elbizonytalanodtam, mert a középső része vékonyabb is mint a felfüggesztéseknél, és nem is teljes kör keresztmetszetű, ki van könnyítve. Szerintetek?
  11. Na ez érdekes, mert ezzel végig is néztél mindent azon a körön, ez alapján meg kéne jelenjen az a 6-9V a motorok középső lábán. Az áramkör úgy néz ki, hogy a jobb tompított biztosítéka után levett áram csatlakozik a világításkapcsolóban levő potméter egyik végére, aminek a másik vége testen van, a középső, csúszkán levő kivezetésről az így leosztott feszültség pedig eljut az állítómotorokig. Külön külön megvizsgálva nálad minden jónak tűnik az általad leírtak alapján, így nem sok ötletem maradt hogy miért nem adja ki azt a szabályzó feszültséget mégsem :confused:. Meg lehetne még nézni a 31-esen megvan-e a test, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, mert akkor nem 0, hanem +12V-ot mértél volna és más egyebek sem működnének. Megnézheted még a világításkapcsoló csatlakozásait, nem-e csak kontakthibás, nagyon kitágult, vagy becsúszott valamelyik érintkező a kapcsoló cserénél, vagy hasonló. Jobb ötletem hirtelen nincs.
  12. Szia! Jellemzően eltörik az elemfoglalat forrasztása. Elég vaószínű, hogy nálad is ez a probléma. Újra kell forrasztani.
  13. Szia! A világításkapcsoló ezek szerint jó. A motorok csatlakozójának középső érintkezőjén megjelenő feszültség nagysága határozza meg, hogy milyen pozícióba álljanak be, ha itt 0V-ot mértél akkor az nem jó. Ezt kell megkeresni hol veszik el. A biztosítékok, ha a tompított világít minkét oldalon, akkor kizárható, mert a fényszóróállítók is arról mennek, a motorok állandó tápja a bal oldaliról, a feszültségosztó a világításkapcsolóban pedig a jobb oldaliról van lekötve. Azt kellene megnézni, hogy a világításkapcsoló a 4-es lábára megkapja-e az áramot ha felkapcsolod a tompítottat. Mivel beszerelt világításkapcsolóval baromi nehéz hozzáférni, én úgy csinálnám, hogy kiveszed a kapcsolót, és vagy összekötöd az 56-os és 30-as lábakat az ajzatban ezután megnézed, hogy megjelent-e az áram a 4-esben, vagypedig csak simán szakadást mérsz a jobb oldali tompított biztosítéka (F2.6), és a 4-es érintkező között. Ezen kívül ki lehetne még mérni (kivett kapcsoló és lehúzott motorok mellett) a 3-as érintkező és a motor csatlakozók középső érintkezője között is a kapcsolatot, nem szakadt-e a vezeték útközben.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.