Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

tsimike

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    8
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Kunsziget

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

tsimike's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. tsimike

    Elektromos

    Sziasztok! Nem tudom hogy jó helyen teszem e fel a kérdést... Egy 1.8-as X18XE kódú járgányról van szó. Szóval nem vagyok benne biztos hogy eredeti műszeregység van a kocsiban. A benzinszintet is eléggé hektikusan mutatja, és a vízhőfok is kb 10 fokkal kevesebb, legalábbis termosztát csere után sem akar 84-nél többet mutatni (kb...), illetve a 90-es szint körül már kapcsol a ventilátor, ezért gondolom, hogy hibásan mutatja (vagy ez lehet vezérlő gond? A hőmérséklet jeladót is cseréltem már a helyzet ugyan az...) . Ha van valakinek még hasonló, akkor tudna esetleg olyanban segíteni hogy az eredeti műszerfal sebességmérője meddig van skálázva, a fordulatszámmérőnél hány piros csík van. Ha pedig esetleg egy kódszámot tud mondani a műszeregységről akkor hálám örökké üldözni fogja!
  2. tsimike

    Elektromos

    Hát a régi kábelt megmondom őszintén teljesen szétbontottam, hogy lássam mi hová megy és mivel van összeköttetésben. Szóval az kuka. Feszesnek talán egyedül a pillangószelep érzékelő kábele feszes. Az egy darabig egyben (egy gégecsőben) jön két vákumszelep kábelével, és a vákumszelepek lent, az érzékelő meg fent van. Az a baj hogy nem nagyon tudok másik kábelt szerezni :( Ezt is szinte csodával határos módon tudtam felleni. Azt esetleg tényleg meg tudom nézni, hogy kiveszem a vezérlőt, és úgy a kesztűtartó háta mögött megmérem a kábelt hogy mit mutat. Az lenne a legtutibb, ha találnék egy biztosan 100%-os kábelt.
  3. tsimike

    Elektromos

    Azt mondanám hogy kb egy hétig nem votl vele semmi problémám. Az eredeti helyén kissé nehéz lenne megmérni, tekintve hogy rá van dugva a vezérlőre. Kössem össze sorkapoccsal a forrasztás helyett? Az (a forrasztás) egyébként zsugorcsővel + még szigetelőszalaggal van megtámogatva. Még azt is próbáltam - hogy egy kicsit hasonlítson az eredeti, árnyékolt felállásra - hogy az egészet körbetekertem alufóliával, és úgy leszigeteltem. Az árnyékolt kábeleknél úgy néztem hogy az test szál csupasz, és hozzáér az árnyékoló részhez. De úgy sem ok. Plusz, a főtengely jeladó kábele totál eredeti, az elejétől a végéig megbontás nélkül, mégis hibának jelzi.
  4. tsimike

    Elektromos

    Sziasztok! Szivat a járgány... egy 1.8 benzines X18XE motorkóddal. A régi kábelkorbácsom nagyon gáz állapotú volt (szigetelés lepattogott) ezért kicseréltem. Az újnál a vezérműtengely jeladó kábele el volt vágva, erre rátettem a régi kábelemről a csatlakozót (színre-színt alapon), forrasztással. Működött is, aztán minden előjel nélkül check engine, vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség (0340), illetve főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség (0335) hibák. Mindkettő cserélve, probléma maradt :( Mutató szerint 4500-nál ledadog a motor, apám 1.4-es F Astrájában több erő mutatkozik. A kábelt kiméregettem, a kapcsolási rajz szerint minden a helyén van, szakadás, összeérés stb nincs. A jeladók újak (persze az is lehet hibás) szóval kicsit megfeneklettem. Szervizben azt mondták hogy ezek után már csak a vezérlő marad. Szerintetek?
  5. tsimike

    Motor

    Köszönöm az értékes felvilágosítást Neked is és FPepe-nek is! Majd még visszatérek ha lesz valami hír.
  6. tsimike

    Motor

    Azt hiszem ezzel futok egy kört. Bíztatóbbnak hangzik mint egy komplett motorcsere. Sportlégszűrőről mi a véleményetek? Tényleg javít kicsit, vagy inkább afféle "parasztvakítás"?
  7. tsimike

    Motor

    Hmmm. Köszi az info-t. De gondolom ez esetben is cserélni kellene a vezérlőt meg a kábelezést nemde? És ez hivatalosan is meg lehet oldani? Az oké hogy papirozni kell, meg minden de biztos hogy olcsóbb lenne mint egy komplett motorcsere. és azért a 60-nál már a 82 is lényegesen jobb... Fogyasztása mennyivel ugrana meg? Jelenleg olyan 6.5-7l
  8. tsimike

    Motor

    Üdv a tisztelt társaságnak! Olyan kérdésem lenne hogy volt e már köztetek valaki aki motort cserélt a 60LE-s azt hiszem C14NZ-ről X14XE-re. Gondolom a vezérlőelektronika és a kábel is cserélendő, de nem tudom pl. hogy a váltónak is erre a sorsra kellene e jutnia. Ez típusazonosnak számít? Elvileg mindkettővel szerelték az F Astrát és mindkettő 1.4-es. A fő bajom az hogy kifogástalan állapotban van a járgány, annak ellenére hogy 15 éves, de ez a 60 paci nem az igazi. Nem száguldozni akarok vele, csak azt szeretném ha egy előzésbe bátrabban bele lehetne fogni. Tapasztalataitokat előre is megköszönöm!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.