Jump to content

Mikulás74

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    401
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

21 Segítőkész

Mikulás74 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1974-03-29

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Város, Autók

  • Autó(k)
    1996 óta csak dízel.
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

2.185 profile views
  1. Dízel

    Én darabonként veszem meg a problémás csavarnyúzót, elég sok helyen van már ilyen cég, ahol így is kapni. Pl hengerfej torx bitek. Szerelő komám mutatott pár csavart, újabb francia csodákon olyanok vannak, hogy csak néztem. De máig emlékként őrzöm azt a Fiat főtengely csavart, ami balmenetes, és a közepe el van vékonyítva, 24-es kulcs megy rá. Elkezd birkózni vele a mezei halandó, egyből beletöri.
  2. Dízel

    Belső torx, opelék gondolták ha ilyet raknak rá, nem fognak legózni vele a népek.
  3. Dízel

    jaj, ez a fotó. Ez valami régebbi blokk lehet, a fekvőcsapágyak csavarjai hatlapfejűek. Hát igen, amin megvan a furat a hajtókaron, az így olajoz. Meg a főtengelyen a sonkák hengerenként 1 van ezen, az X17dtl-en kettő van.
  4. Dízel

    Agyonnéztem mindent, de nem nagyon tudtam rájönni, mi keni a hengerfalat. A régi Kadetteken volt a hajtókaron egy luk, a csapágycsészén is, és az szórta a hengerfalra az olajat. Na ennél ilyen nincs, ebbe 5,5 liter olaj kell, a dízel peugeotoknál volt így, ott is lement az olajszint, egyből szorult is meg a dugó. Lett szép csattogó hangja, amikor gyújtáson rávert a billegő dugóra a robbanás. Szívás az volt, hogy egy azt egyben olyan hangja volt, mint amikor egy szelep csattog.
  5. Dízel

    ráadásul ezek a turbó genyók nagyon főzik az olajat, g astrán már alu karter van. Opelék egyszerűen megoldották az olajnyomás kérdést a turbó miatt, kivették a hajtókarból az olajzófuratot, így keni a hengert a jó öreg olajpára, meg a sonkák. Csóri Opelos nem is sejti, ha lemászik az olajszint, addig volt a hengernek kenése. Szívó 1.7-es motoroknál el lehetett menni 1 liter olajjal is.
  6. Dízel

    na megoldottam, addig cserélgettem a csészéket, amíg viszonylag könnyen forgott. Elképzelhető valaki felcserélte. Azért viszek magammal poroltót, meg vagy 4 elakadás háromszöget.
  7. Dízel

    Hát nem tudom, elég combos hajtókarok ezek, a csapágy résznél nagyon erősek, amikor ezek törnek, az kinyomja a blokk oldalát simán. Nem szép látvány, komám 1 évet ült egy ilyen g astrán. Szerintem ugyanezt a mesét játszotta el vele, mint én most. Nem egyszerű egy ilyen csapágyazás kiszámítása, nem mindegy mennyit lóg ki a két vége, stb: http://dannysengineportal.com/engine-bearing-clearance-faq/
  8. Dízel

    Hát, tiszta rejtély az egész, 3 hengernél jók a méretek, vagyis nem szorul, egynél meg.... Amit kiszedtem hajtókarcsapágyat, annyira kilágyult a hőtől, ha visszateszem, kiesik belőle. Elvesztette a rugalmasságát. És nem állt be, nem is bántotta a főtengelyt szerencsére. Csak most ilyen olcsó csapágyat vettem, ami alu bevonatos, ez biztos szétbarmolná a főtengelyt is, meg meg is szorulna. Szakálnál 3000 volt kedvezménnyel. A gyári vagy 30 rongy. Pedig elég disznó hajtókarok vannak a motorban, lehet, a szíjszakadásnál valami lett avval a dugóval, még egy meccset lejátszok vele, aztán nem tudom mit csinálok vele. Az a baj, ebbe a motorba csak új hajtókart lenne érdemes venni, bontott rizikós. Mindnél volt már szíjszakadás, ilyen motornál.
  9. Dízel

    persze, egy oldalon kell lenniük a bevágásnak. Szerezhetek új hajtókarokat, akkor felkötöm magam.
  10. Dízel

    alapméretes a csapágy, std van ráírva. Ugyanolyan méretű, mint amit kivettem. Mondjuk nem jelent semmit. Remélem csak a hajtókar feleket cserélte össze valaki. Ilyen szoruló főtengellyel mentek vele, csoda hogy nem állt be. Ez van, amikor nem magának csinálja az ember a verdát.
  11. Dízel

    Kezdek lemenni hídba ettől az x17dtl motortól, pár motort már raktam össze, de ilyet nem pipáltam még. Gondoltam kicserélem a hajtókarcsapágyakat, 1 hengernél nagyon rondán nézett ki, nem volt kopott, csak el volt nyalva. Berakom az új csapágyat, erre megforgatva szorul a motor..... Annál az 1 hengernél szorul. Bár a többinél se teljesen kerek, de ennél ha lehúzom, marha nehezen forog. Meg is nyalja a csapágyat. Eddig kb 4 sztorit hallottam pont ilyen blokknál, hogy kikakukkolt a hajtókar a motor oldalán. Hálehet nem véletlen. Még a 92-es Astra összeszerelő videónál reklámozták, az opel vezette be elsőként, hogy nem vágják, hanem törik a hajtókart.... Még abban reménykedek, valami mekkmelek felcserélte a hajtókar feleket. Plusz para, hogy az olcsó hajtókarcsapágyak alumíniumból vannak bevonva, valószínű ilyenekkel szorulnak meg a motorok. Normál esetben akkor jó a csapágyazás, ha a hajtókar saját súlyától lefordul a föld fele.
  12. Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések

    igen, a hézagolás jó megoldás, bár volt olyan is, amikor a vízpumpa sincs síkban a főtengely bordáskerekével. Így lehet egy jó autógyárnak a hírnevét rontani, gagyi, utángyártott alkatrészekkel. Bár én is már mindenben politikát, meg marketinget látok.
  13. Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések

    Elképzelhető, bár benne van a pakliban, hogy pár GM motor konstrukciós kuka, tegnap volt előttem vagy 10 darab egyforma blokk, mindnél a görgők felén futott a szíj, aztán hogy ezt tudatosan mérnökösködik ki, vagy véletlen alakul ilyenre, fene tudja. Régebbi Opelek zöme emiatt kerül a bontókba.
  14. Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések

    Hát igen, ezek az utángyártott cuccok, gyanítom, megtiltják az xyz gyártóknak, hogy azonos méretű anyagokat gyártsanak, pedig pont annyi az előállítási költsége mindkettőnek. Nem kicsit dühítő. Van erre egy ismert megfigyelésem, a nem gyári vízpumpa, odébb vezeti a szíjat, mint a gyári. Emiatt zabálja meg a szíjat, ami végül elszakad.
  15. Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések

    Valószínű a rugók zörögnek a kuplungtárcsában, mondjuk egy vadiúj Valeonak nem kellene... Dehogy megy tönkre a nyelescsapágy. Pont minap volt a kezembe egy kiszedett kuplungtárcsa, kb rumbatöknek lehetett volna még eladni. Nekem is zakatol a régi dízelemben a kuplung, pedig az előző tulaj cserélt benne, ezen még van "ablak" látom, hogy új. Hibát nem csinál, "csak" zörög.
×