Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Norbi Z17DTL

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    67
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Norbi Z17DTL névjegye

  • Születésnap 1991-05-27

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Szalkszentmárton

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Campo, Opel Astra G
  • Város
    Szalkszentmárton

Norbi Z17DTL's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Hírnév

  1. Ez már érezhető javulás akkor :) Nekem 1 méteren belül szépen lecsattan mindkettő most, csak el ne kiabáljam. A kapcsoló alatt ami van, az a forgós fogas talp, annak a szélén van két fül egymással szemben kívülről. Nekem már azt is kellett felhegeszteni, meg lekoptak, és rászaladt a kapcsoló, az eredmény szintén helytelen működés :( Nem kapcsolt szét. A ház és a kapcsoló távolságát pedig úgy figyeltem ki, hogy levettem a házról a fedelet, raktam pár alátétet két csavar alá, hogy fel lehessen húzatni a házat, felemeltem mindkét elejét, és tekertem az első kardánt alulról. Ekkor jöttem rá, hogy ha a jobb oldali kapcsoló kerreg, akkor a bal oldali nem kapcsolt szét és visszahajtja.Jó sok időt el lehet vele játszani :D
  2. Szia! Először is bocsánat a fürge válaszér, kicsit elhanyagoltam a fórumot mostanában :( Hát összességében a kapcsolónál bárhol van egy kis bibi, az máris rosszul működik. Ha nem kapcsol szét, az valószínűleg a kapcsolóagy alatti fogaskoszorúnak az oka, annak könnyedén kell forogni. Sajnos azt vettem észre, hogy a kerékcsapágy felől nyitott, és ha kap egy kis zsírt onnan, az beleszárad és már nem is kapcsol szét. A helyedben levenném a kapcsolót is, és az alatta lévő fogas cuccot is, és elmosnám gázolajban, nekem ezt használat nélkül is évente, de van hogy évente kétszer el kell mosni, mert a csapágy felől beszedi a használt zsírt. Egyszer elpucoltam a kerékcsapágyat, bő friss zsírral raktam össze, és azóta mindig egy keveset kinyom, pont a kapcsolóba. Általános szabály az automata agynál, hogy zsír sehol nem lehet rajta. A Gyáli bontós mondta nekem, hogy száraznak kell lennie, és nagyjából igaza is van, zsír nem lehet rajta, mert előbb utóbb galibát okoz, de az én szememet bántja szárazon összerakni, egy kis wd-40-el be szoktam fújni, az nem szárad bele. A hézagolás szintén trükkös. Úgy kezdődik, hogy a kerékcsapágy nem lóghat, azt addig kell húzni, hogy ne lógjon, de nyilván ne is szoruljon a kerék. VIGYÁZAT! A kerékcsapágyat 3 csavar rögzíti egy lyukacsos győrűn át, ha azt a kifurkált gyűrűt fordítva teszed fel, (nekem sikerült) akkor a rögzítő csavarok süllyesztett fejei nem süllyednek el síkba, kitámasztják a kapcsolót, és nem fogod érteni, miért van mindig bekapcsolva egyik oldal, és kerreg a másik oldal a visszahajtás miatt, nekem egy délután ment rá, plussz egy pár őszhajszál. Amikor minden jónak tűnik, a kapcsolóagyat nálam egy csavar rögzíti a féltengelyhez, ez alá akkora /esetemben alumínium tömítőalátét/-et kell tenni, hogy a féltengely ne lógjon, de még épp forogni tudjon. ez egy 4-5 darab volt nálam, aztán mehet rá a kupak. Azzal szintén szívtam, amikor nem tömített rendesen, belement a víz, mondanom sem kell, néhány hét és megint nem működött. Legutóbb felderítettem a féltengelyen lévő tűgörgőket, illetve a helyét, ami úgy néz ki, mintha sosem lett volna ott semmi, be volt rozsdásodva, gödrösödve, és tekintve hogy nem sokat használom az elejét, műanyagból esztergáltam egy perselyt, így 4 év alatt talán mostanra sikerült elérnem azt, hogy úgy működik, mint új korában :) A vákuumos részleg nálam sem működik, a szívóoldalon és a kipufogónál lévő szelepeket is le kellett vakolnom, mert gondolt egyet, elzárta, és azóta se nyitotta ki, volt nagy füst, semmi erő és melegedés, lebontottam a teljes kipufogó rendszert mire rájöttem, hogy önállóan 30fokba elzárta a kipufogó felőli fojtószelepet. Remélem segítettem, ha valamit tudok még segíteni, írj nyugodtan, előbb utóbb válaszolok :)
  3. Szia! Keceli bontót javaslom fedél ügyben. Kuplung hidraulikában már én is játszottam, alsó - felső munkahenger csere, bár ha előbb mondod a hangszórós tippet (mondjuk úgy 2 évvel) akkor nem szidom annyit a teremtőt :) kuplung főhenger az A Fronteráéval passzol, mert nekem az került fel. A következő kuplung szett lesz, de remélem nem mostanában, egyenlőre tökéletesen működik, néha a sokat emlegetett akadós váltást szokta produkálni, de én minden sebességnél egypicit kivárok vele és nem akad. Ha "versenyzősen" berántom a következőbe akkor egy picit reccsenni is képes, de nem szoktam így közlekedni.
  4. Szia! Csinos darab! Sok sikert hozzá! :) Alsó- felsőmunkahenger cserén már én is átestem, nem tudom mennyire tipushiba, szerintem csak simán elöregedik, mint minden, nekem most épp egy hátsó fékmunkahenger kezdett el folyni, dehát így túl a 20on, közel a 400.000km-hez nem is csodálkozom ilyen apró dolgokon :) Az automata kapcsolóagy az trükkös dolog, egy a mottója, száraz legyen és semmi ne lógjon, a forgó alkatrészek se túl közel, se túl távol ne legyenek, mert 3mm a mozgása... mondjuk ez nem egy dolog, de jól "hangzott" :D
  5. Szia! Kis szakmai segítséget kérnék, nem tudok kiigazodni ezen az első hajtáson. A külső-belső kerékcsapágy stimm, az a tűgörgős perselyes cucc, az pedig a féltengelyen van? Mert nekem lóg a helyén a féltengelyem, így hiába hézagolom ki rendesen a kapcsolót, egy kis lógása marad neki, ebből következtettem, hogy ez a tűgörgős motyó a féltengelyt pozícionálná abba a hüvelybe amiből kijön, mert nálam tűgörgönek se híre se hamva, gondolom ezért lóghat.
  6. Nincs olyan elvetemült kolléga, akit érdekelne egy campo találkozó, vagy trendin fogalmazva meeting :D Hasznos lenne, tudnánk információkat cserélni, stb... vagy a többségünknél csak dolgozós autó? Akár egy "sima" opel találkozóra össze tudnánk beszélni, hogy összegurulunk, azthiszem Kiskunlacházán a szezonnyitó gyorsuláson szokott lenni opel találkozó, van akinek ez mozgatja a fantáziáját, vagy ne eröltessük? Aki délebben lakik, mint például én most Szegeden, kisebb eszmecseréket feldobhatnánk.
  7. Szia! '97 előtti Campoban tényleg elég ritka aminek ép a váza, de a régebbi A Frontera alváza szinte teljesen ugyan az, nekem egy jobb kormányos 5 ajtósról sikerült szerezni épséges darabokat! Én is javaslom a Keceli bontót, bár ahogy megnövekedett a campo készletük, úgy verik felfelé az árakat is, mivel a környékben nincs máshol, Gyálon van még hatalmas bontó plussz új alkatrészekből is ők tudják a legtöbb alkatrészt beszerezni, de a méregdrága enyhe kifejezés szerintem, nekem eddig még mindig sikerült olcsóbb alternatív megoldást találnom, bár tagadhatatlanul nekik van a legnagyobb készletük és információjuk. Tudják, hogy melyik isuzu trooper vagy frontera cucc passzol az autódhoz... Bitang jó autónak tartom a campot, bár az enyémnek nagyon hanyag gazdája volt, mostmeg nemgyőzöm építgetni szépítgetni, de nem adom fel :) Sok sikert neked is!
  8. Amikor én gumikat nézegettem, nekem is szimpatikus volt a kumho, de végül hankook lett, az igényeimet bőségesen kielégítette, az elejét megláncoltam(ott nem volt terepgumim), hátra egy kis súly, és amit egy picupból ki lehett hozni, azt megmutatta a campo... nem volt semmi probléma, pedig nekem automata féltengelykapcsolóim vannak, de azzal sem volt baj, meg a "gyenge" hátsóhíddal sem :D A szilentekkel kapcsolatba én is kíváncsi lennék tapasztalatra, nekem terheléstől függeltenül évente cserélni kell, mert fém a fémhez ér egy év alatt...
  9. Sziasztok! Mostanában csendes megfigyelőként kalózkodtam itt, most viszont egy kis segítségrelenne szükségem! Ha bekapcsolom az első hajtást, nyekergő, morgolódó hangot ad a jobb első kerékagy irányából valami. Én a tűgörgőkre gondolok, amit már emlegettetek, viszont én az enyémbe nem találok ilyet, mondjuk azt se tudom hol kellene lennije. Azt gondolom, hogy a féltengely beleér a csonkálványba, vagy valami hasonló, mert ha ki van kapcsolva az eleje, és áll a féltengely, akkor nincs hang. Másik jelenség, ami még sosem volt, elkezdett fulladni az autó, aztán leállt, beindult és lefulladt rögtön, levettem a tanksapkát, és vákum volt a tankba. van a tank mellett egy vélhetően szellőztetőszelep, ami vagy vákumvezérelt, vagy fogalmam sincs. Valakinek hasonló jellegű tapasztalat vagy tipp? Gondolom a Frontera hajtása és üzemanyag rendszere is ilyen. Előre is köszi mindenkinek!
  10. Ki kell javítanom magam, Bárdis volt a szilent, az unix nem forgalmaz, ma kérdeztem... nem írtam föl és tessék... el is felejtem :)
  11. Szia Karcsi! A kipufogó féknek tényleg összkerékben kell működnie vagy az hogy működik pontosan, mert hallottam már ódákat, de a huzatos fejemmel elfelejtettem, nekem meg semmi ilyesmi nem működik, és a motor melegítő üzem sem, de arról még nem is hallottam, már próbáltam megfejteni a kapcsolót, h mire való és hogyan működik, de nem jutottam semmire...
  12. Jaah és nem kell hozzá szerszám, csak egy 17es krova v villáskulcs, meg emelő, meg esetleg kalapács ha nem akarja az igazságot :)
  13. Szia! A szilentek két félből vannak, Unixnál vettem, ezek a kis felek vannak külön csomagolva, és ilyen 2ezer forint körül vannak, ebből mindjárt kell 8 darab, nekem csapokat is kell cserélnem, mert gördösre van rohadva, és szerintem azért is eszi ki ilyen hamar, én is nagyjából még egy éve sincs, hogy cseréltem ezeket, dehát az első gömbfejek kritikán aluliak, a 10ezer forintos Meyle 12ezer! km-t bírt, és nagyon ramaty állapotba vettem ki, a legolcsóbb utángyártottakat veszem mostmár, az is max 20ezer után kuka, bár amilyen sztrádákon járok, nem is csodálom... kíváncsiságból vezetek egy excel táblázatot a javításokról km-állás és dátum szerint, érdekes dolgokat lehet kistatisztikázni :) Egyébként a hátsó szilentekre visszatérve, nekem csak a laprugóban lévő alsó 4-et szokta szaggatni jobban, ami a vázba van ( mondjuk az még angliából jött az alvázzal) az csak simán kopik... A jelenség különben nálam is az, hogy 4-5 mázsánál szög egyenesen megy :)
  14. Üdv! Én megnézném még a laprugó szilentjeit, rugó nyolcasokat, nekem is kivannak, és nálam is előfordul h néha kicsit keresztbe jár a hátsó híd, persze ez csak miliméteres dolog, de a kormányon észrevenni. Most fogok csapokat és szilenteket is cserélni, ami még észrevehető volt, nekem az első gömbfejek is kivoltak, a trapézkarnál, ezek cseréje után észrevehetően egyenesebben megy. nem gondoltam volna, hogy a minőségi német Meyle gömbfej 12ezer kilómétert bír ki, utána meg ki akar esni a kerék...
  15. V. Opel Kupa 2013.03.23 Kiskunlacháza. Valaki esetleg fellelhető lesz itt? :)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.