Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

vaszabi79

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    100
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G
  • Város
    Nagysimonyi

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

vaszabi79's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sziasztok! Ma csak úgy egy gondolattól vezérelve ránéztem a kocsi hibakódjaira, hátha van valami bibi. Sajnos találtam is valamit. Nem világítanak a féklámpáim csak a segéd féklámpa. Hibakód a következő: C0161-04 Fékkapcsoló áramkör szakadt: helytelen feszültségállapot a vezérlő 14-es kapcsán, összes féklámpa hibás. Ezek szerint féklámpa kapcsolót kell cserélnem? Ha a féklámpák nem világítanak akkor a segédféklámpa miért működik? ( igaz az is furcsán, mert gyújtás alatt halványan pislákol, ha rálépek a fékre akkor világít.) Válaszokat előre is köszönöm! Üdv, Szabolcs
  2. Szisztok! Újabb problémára leltem az autóban. Észrevettem egy pici hűtőfolyadék foltot(ha szemben állsz a kocsival) a kocsi bal oldalánál közvetlenül a hűtő leeresztőcsonkja mellett. Átnézve a hűtőt azt vettem észre, hogy a hűtő függőleges műanyag teste és a vízsztíntes hűtőcsövek találkozásánál szinte mindegyiknél gyengén szivárog. Szerintetek ez javítható vagy vehetem meg az új hűtőt? Ha vennem kell milyen márkát ajánlanátok? Köszi! Üdv Szabolcs
  3. Sziasztok! Tanácsért fordulok hozzátok. A probléma leírása a következő: Alap probléma, hogy ugyan lassan de folyik a hűtőfolyadékom igaz csak meleg motornál. Egy éve EGR szelepet kellett cserélnem és nemsokkal a csere után jelentkezett a szivárgás valahol az Egr szelep alól. Úgy gondoltam béna voltam és rosszul raktam be a szelep tömítését de nem.lehet ez a baj, mert már 4× cseréltem tömítést és azóta is szivárog a közeg. Arra gyanakszom hogy azon a részen kezdi megadni magát a hengerfej tömítés és szerencsémre nem befelé a motorba szivárog a hközeg hanem kifelé. Az egr szelep alatt és a blokk és a hengerfej találkozásánál a tűzfal felőli sarkánál hűtőközeg színű ragacsos lerakódás van és onnan kiinduló apró folyásnyomok a motor oldalán. Ezen kívül hengerfejességre utaló nyom nincs: Nem gőzölög a motor Nem gyengült Habosodás, trutyi nincs sem az olajban sem a hűtőközegben A motor nem melegszik A hűtőközeg nem bugyborékol Lehetseges az ilyen? Merjek vele így közlekedni felügyelet mellett Az esedékes motorgenerál( vezérléscsere, vizpumpa,tömítések, hidrotőkék, szelepszárszimeringek stb) elvégzéséig, vagy minél hamarabb csináltassam meg? Tanácsokat, ötleteket előre is köszönöm. Üdv!
  4. Sziasztok! Szerintetek lehet helyettesíteni más fajta de ugyan olyan méretű csavarokkal a gyári EGR szelep rögzítő csavarokat (M6x40)? Gondolok itt pl. imbuszfejű csavarra (könyebb szerelhetőség plusz nem arany áron adják). Válaszokat közi! Üdv! sz
  5. Sziasztok! A következő problémaval fordulok hozzátok. A nyár végén sajnos egr szelepet kellett cserélnem, mert elektronikailag megadta magát. Ez nem is lenne túl nagy probléma, megrendeltem az alkatrészt hozzá és minimális műszaki érzékkel és szerelési kedvvel megbis oldottam a cserét. A motorrángatás megszűnt de új hiba jött elő, történetesen folyik a hűtőfolyadék a szelep alól (mivel a hűtőkörbe is be van kötve), már cseréltem többször tömítést alatta, továbbá észrevettem, hogy gyárilag nem tökéletes a szelep síkolása így próbáltam csiszolópapírral javítani, plusz a legutóbbi tömítés alá meg pasztát is raktam de így is ereszti a fagyállót. Mit tehetnék még? Sikoltassam fel a szelepet valamelyik műhelyben? Új szelepet csak ezért nem vennék(60K). Ha valakinek van ötlete ne tartsa magában. Előre is köszi. Üdv
  6. Sziasztok! Hamarosan olajat szeretnék cserélni a váltóban és ehhez le kell szedni a difiház alját. A visszarakásnál illik új tömítést rakni, viszont nem tudom milyen váltóval szerelték a Z14XEP kódú motort ( F13 vagy F17). Hivatalos infóoldal szerint F13-as váltó van rajta és le van írva hol van az váltón az azonosító szám de egy órát kerestem ma de nem találtam. Meg tudja mondani valaki hol van a váltón a jelölés vagy hogy hol tudnám ellenőrizni pontosan milyen váltó van a kocsiban? Előre is köszönöm! Üdv! Sz
  7. Szia! Hol tudod megnézni a gyári specifikációt? Régebben én is meg szoktam nézni (csak beírtam az alvázszámot és mindent kiírt: milyen motor, milyen váltó, hol rakták össze stb.) egy webes oldalon de elfelejtettem hol. Meg tudnád mondani melyik ez a weboldal? Üdv! Sz
  8. Sziasztok! Pár apró kérdéssel fordulok hozzátok. Szeretném lecserélni a váltóolajat, szerszámok, minimális műszaki érzék, affinitás meg van d mivel észrevettem hogy a féltengelyek és a váltó csatlakozásánál enyhe olajréteg van a féltengely csuklókon, gyanakszom, hogy szimeringet is kell cserélnem. Kérdés, hogy van valami szükséges célszerszám, vagy az alap dolgokkal megoldható? Továbbá, hamarosan szervó olaj cserében is gondolkodom, mert az még a gyári van benne (2006). Szép zöld még nincs beszürkülve, de megelőzném a bajt. Mi szükséges az olajcseréhez, hogyan csinálná egy szaki. Továbbá: Egy tavaszi estén egy köcsög nyest megrágta az első lambda szonda kábelét( szerencsére csak a külső borítást) + a szívósor tetején lévő, a szívósor lamelláit állító rudazatot takaró szövet anyagot, ami a belinkelt képen látható. https://kepkuldes.com/image/Wu2ppB Kérdés, hogy hol tudnék szerezni ilyet, mert az opel alkatrész katalógusban nem találtam még hasonlót sem, bontóban meg nem hiszem, hogy találok ilyet( esetleg motorral együtt). Tud esetleg valaki egy beszerzési helyet vagy helyettesítő anyagot ajánlani? Válaszokat előre is köszönöm! Üdv! Sz
  9. Sziasztok! Jobb oldali ajtók és sárvédő fényezése miatt, a fényező tanácsára és kérésére ( költséghatékonysági szempontok miatt), le kell előre szerelnem a kilincseket a díszlécet, a visszapillantó tükröt, továbbá a vízlehúzó gumikat. Az első hármat gond nélkül megoldom, mert azokat belülről is rögzítették, az ajtókárpit bontásával leszerelhetők. De a vízlehúzó gumival bajban vagyok, tudom hogy patenttal van rögzítve, de nem tudom pontosan merre, milyen irányba feszegessem, milyen szerszámmal essek neki, hogy még felhasználható maradjon a vízlehúzó és ha lehet a patent is. Ha valaki csinált már ilyet ne tartsa vissza, szívesem veszem a tanácsokat. Előre is köszönöm! Üdv! Ut.: mindenki nézze meg milyen "szakemberhez" viszi fényeztetni az autóját....... van olyan akinek harmadszorra sem sikerül( tapasztalat). :-(
  10. Hú ez nekem kínai. Köszönöm a segítséget de ez nekem nagyon magas (valaha régen hallgattam elektrotechnikát de az régen volt) Sajnos hiába méregetem, mert folyamatosan dobálja a hibakódot, biztos hogy valami elektromos hibája van..... :-( Maga a szelep tiszta, a szelepszár mozog és zár de 10 percenként dobálja a "gázvisszavezetés szelep alacsony feszültség és visszacsatolás hiba" hibakódokat. Szerinted mit tudnék még ellenőrizni(kicsit butábbaknak megfogalmazva) hogy biztosra tudjam, hogy a szelep rossz? Bár fél áron tudok szerezni gyári újat de feleslegesen nem tenném. Köszönöm. Üdv!
  11. Sziasztok. Ma sikerült méréseket végeznem az egr szelepen és a rá csatlakoztatott kábelen. A kábelnek jónak kell lenni, mert minden feszültséget sikerült kimérni rajta ami szükséges. A szelepen tekercsellenállást mértem Az 1-5 pin között a szükséges 8 ohm helyett 10-11 ohm. A 2-3 pin között 2.75 kohm ( ez benne van a tűreshatárba 40%- ez a potenciométeres jeladó testje és feszültség közt van). De a 2-4 és 3-4 között 0 ellenállást sikerült mérni pedig itt együtt annyinak kellene lenni ( a kettőn összesen), mint 2-3 között. Tehát értelmezésem.szerint a potenciométeres jeladó megadta magát, a motorvezerlő nem.tudja hogy a szelep nyitva van-e és ha nyitva van akkor mennyire. Erre utal a hibakód is egr szelep visszacsatolási hiba! Szóval az egr kuka jöhet az új...... :-(
  12. Sziasztok! Megtörtént tegnap az egr szelep tisztítás, profi munkát végeztem szinte fémtiszta felületre megpucoltam a szelep belső felületeit a szelepfeszek teljesen tiszta, a szelep járását ellenőriztem 12v adtam az 1-5 pin közé, szépen járt is a szelep és zárt is. A szelep egyik oldalára beöntött lakkbenzin nem folyt át a másik oldalra. Nagy örömmel szereltem össze a vasat az új tömítésekkel, hűtőközeg visszatölt, légtelenít, motor pöcc-röff. Kb. 10 km megtétele után probléma újra jelentkezik, a motor 2-és 3 fokozatban rángat mintha a féken úgralnék és megjelent a P0405 hibakód(egr szelep alacsony felszültség). Valószínűleg a pontenciométeres jeladója ment tönkre.Meg tudja mondani valaki hogy tudom leellenőrizni ezt a teóriát( esetleg megmondani mi lehet még a hiba), vagy hagyjam a csába es dobjak ki egy valag pénzt egy új felesleges alaktrészre. Ha újat kell vennem a gyári Pierburg helyett tudtok valami alternatívát? Válaszokat előre is köszi. Üdv
  13. Sziasztok! Hasonló problémával küzdök én is. A jelek a következők: Az autóval eddig semmi problema nem volt, erős is és megy ahogy kell. Par hete elhatároztam hogy motortisztítás céljából 100-as benzinnel töltöm tele, így is tettem 2 teljes tankot hajtottam ki belőle az említett benzinből, hosszú es közepes távon. A második tank után eszrevettem.hogy a motor alacsony 2000-2500-as fordulaton rángat. A fordulatszám nem változi a motor egyenletesen jár de olyan érzés mintha a féken ugrálnék picit. Tegnap este pedig kidobta a 405 hibakódot (egr szelep alacsony feszültség hiba), ma délelőtt ismét. Több mint valószínű hogy hibás vagy eltömődött az egr szelep, vagy kontakthiba. Szerintetek lehetséges hogy az eddig lerakódott koszt a 100-as benzin feloldotta és most az akasztotta meg a szelepet? A lényeg, hogy ki kell pucolnom a szelepet első lépesben. Milyen anyagot használhatok a tisztításhoz. Szerszámok, műszaki érzék és affinitás van csak nem.merek.nekiesni a nem odavaló vegyszerrel. Esetleg tudtok adni meg pár ötletet mi lehet a baj? Sajnos a kúlső hőmérseklet érzékelőm is elromlott 50-70 fok közötti értékeket mutat 12 fokban. Ez befolyasolhatja a motorvezérlést, ezen keresztül az egr szelep működését? Válaszokat előre is köszönöm! Üdv!
  14. Sziasztok! Újra a segítségeteket szeretném kérni. Bátyám g astrája kb. egy hónapos pihenés után nem indul. Aksi feltöltve, biztosítékok ellenőrizve de a kulcs elfordítására nem reagál. Az 1 és a 2 fokozatnál kapcsol, kattan van is gyújtás , mert minden világít és működik de a végállásnál nem.lehet semmi kattanást hallani mintha az indító fokozat eltűnt volna. Mi lehet a bal? A hozzászólásokat előre is köszi! Üdv!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.