Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

joma

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    36
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Kecskemét

joma's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Hírnév

  1. Hali! De bizony szalagkábel! A szalagkábel álló részének bekötésénél gyárilag erősen meg van hajlítva és a sok kormánytekeréstől itt be fog repedni a szalagon a réz fólia. Szerencsére elég vastag, elvágás után vékony dróttal toldható. Pepecs munka, mert nehezen lehet hozzáférni. Utána a megfelelő szigetelés!
  2. Szia! Nálam is ez történt, a CIM modulban lévő szalagkábelen tört el a réz vezeték a szalag egyik végén. Nagyítóval jól látható. Ha megnézed a többi vezetéket is a szalagon, el fogsz szörnyülködni, mennyire be vannak repedve. A tervező kezét kellene letörni, mert a szalagkábelt úgy indítja, hogy 180 fokban behajlította, persze hogy kormányzáskor itt fog hajolni. A kormánygombok sem működnek tökéletesen, ha teljesen repedt a vezeték. Nem kell CIM modul csere, csak ezt a szalagkábelt kell cserélni, vagy javítani. Szervízben természetesen modulcserével indítanak. Javítás esetén, ha már szét van bombázva a CIM, akkor a szokásos átforrasztásokat is meg kellene csinálni, de ne csak a tüske túloldalán, hanem a tüske felőli oldalon is, de csak ott, ahol a nyák rézvezeték a tüske felőli oldalon kolbászol. CIM összeszerelésnél vigyázni, beépítés előtt ellenőrizni kell, hogy a 2,5 fordulat mindkét irányban meg legyen, ez rá is van írva.
  3. Szia! Nekem is ez volt, trafósor csere, 24 pénz jobb helyeken.
  4. Nálam is előjött ez a hiba, párás esős időben. Meleg motornál indításkor jelentkezett. Kikapcs, indít, és magától jó lett. Tippem szerint a CAN buszon lehetett valami lefagyás, vagy kommunikációs hiba. Ha menet közben jönne elő az már rázósabb, a kormányszervó miatt. Volt még hasonló jelenség , amikor menet közben a műszerfalon a mutatók hirtelen kis időre alapállásba mentek, majd vissza. A kocsi simán ment tovább.
  5. Probléma megoldva: Trafósor és komplett gyertyacsere. Néhány motorindítás után a sárga tengeralattjáró már nem világít.
  6. Üdv Mindenkinek! Z16XER motorra dobott hibakódokat ECN 970-et és ECN 30401-et. Az utóbbi 4-es henger gyújtáshiba. Az elsőt nem tudom. Mielőtt trafósort veszek kérnék megerősítést. A motor megy, de 3 hengeresen. A gyertyákat megnéztem, hézag és állapot szerint egyformák. A trafósorba multiméterrel belemértem, de értelmes dolgot nem tudtam kikövetkeztetni
  7. Szia! Kaptam egy ilyen tekercset, hogy rossz, a tulaj kicseréltette. Szétszedtem és a hőbiztosítékja volt elhalálozva. Nagyobbra lehet cserélni (Amperben értve) csak nem biztos, hogy elfér. Szerintem egy kicsit alul van méretezve, mert az eredeti 1A-es. Nálunk lehet kapni 10A-est, csak az nem fér be. A hőfok a lényeg, ha jól emlékszem 172 C fokos. ebayról lehetne rendelni 2A-est, de minimum 5 db-ot szállítanak, úgy 1000 Ft körül volt tavaly, de azóta biztos több, mert elszabadult a dodó. A tekercs cseréje egyszerűnek látszik, de olyan degenerált módon zárták le a tekercseket, hogy csak marógéppel lehet szakszerűen levenni a burkolatot. Biztos olcsóbb így is mint újonnan. Szerintem először a hőbiztosítékot kell kivenni, ha szakadt, akkor ő tette a dolgát. Utána a tekercsekre rámérni, van-e ott valami durvulat, rövidzár. Ha ok, a bizti helyét rövidre zárni, feszejt ráadni, árammérővel ampert mérni. Ha nem melegszik nagyon a tekercs és 1-2 A körüli az áram :D , ha a tápegység térdre rogyott, vagy látványosan gyors a melegedés :icon7:.
  8. Szia! Ha nem lenne kuplung a kompresszoron, akkor az vagy állandóan menne, vagy sehogyse. A kuplung el van rejtve az ékszíjtárcsa alatt, ami egy primitív fém a fémen tárcsás kuplung, elektromágnes húzza be. Ez nem kapott delejt nálad. Az opcomban mivan nem tom, nekem nincs.
  9. Szia! Nem vagy szaki, de hátha segítséggel megoldható a féktárcsa csere. Néhány tapasztalat. A tárcsák nálam nem jöttek le egyszerűen, rá volt gyógyulva mindkettő. Még az eredetiek voltak. Ütögetni kalapáccsal a tárcsát nem szabad, mert a kerékcsapágyat szétvered. Fújtam én minden varázsszerrel minden lyukba a környéken, de nem akart megindulni. Célszerszám készítés, 40-es zártszelvény, hosszabb mint a tárcsátmérő, két 10-es furat a két szélére. A furattávolságot később kapod meg. Most jön a durvább része, flexszel bevágsz a tárcsába egymással szemben két "U" alakot, ide fogod a 10-es csavar fejét becsúsztatni( a fej rendesen feküdjön fel, ne pattanjon ki feszítéskor). Flexeléssel vigyázni, a szikrával mit teszel tönkre. Most jön a zártszelvény furattávolsága, beteszel két csavart a két "U" résbe, a csavar tengelytávolságát leméred és már lehet fúrni a zártszelvényt. innentől kezdeve azt hiszem nem kell tovább magyarázni. A zártszelvény középen a kerékagyra támaszkodik, nem a csapágyat feszíti. Az összeszerelésnél, amikor a féknyerget fel kell tenni, előtte a dugattyút vissza kell tolni, erről van sok videó fenn jútúbon.
  10. Sziasztok! Visszanéztem itt a fórumon a témát, de nem találtam egyértelmű választ. Motor hőmérsékletre kérdeznék rá, Z16XER kinél mennyi szokott lenni. Nálam 93 fokig megy, utána 91-93 között trallabillézik. A termosztátokra103 fokot írnak a neten, ezt kicsit soknak tartom. Az egyik javítási könyvben azt olvastam, hogy 80 foknál kezd nyitni és 95 nél lesz maxon nyitva. Mi az igazság?
  11. Szia! Ez így nem lesz jó, ne kutyuld össze az akksiról jövő feszt a tolatólámpáéval. A monitor részére is a tolatólámpáról vedd le és diófa+elkó. Másik megoldás a relé, persze vigyázva a behúzótekercs kikapcsolása utáni rugásra(védődióda). Aki ilyet szerelt az tudja miről van szó. Ebben az esetben viszont a REC modulnál meg kellene keresni, melyik drót jön az akksiról, nem könnyű beletoldani ott a vezetékbe. Akksiról direktben is küldhetsz hátra feszt, csak itt biztosíték kell az akksiról történő lecsatlakozás után, esetleges rövidzár esetére. Ha nincs biztosíték, akkor a kocsi le is éghet :omg:
  12. Szia! Szerintem nem potenciálkülönbség az oka. Én a tápot, testet a kameráét és a monitorét egy helyről vettem le, mégsem volt tökéletes. Ha már kábelezni kell, akkor célszerű a monitornak is előrevinni legalább két szálat (+12V, test) jól rögzítve, így csak akkor kapcsol be, ha a kamera is kap tápot.
  13. Szia! Nekem is volt vele gondom, egyszerűn "lengő" kivitelben leszigetelve betettem egy diódát és ha jól emlékszem egy elkót és már jó lett. Időnként villan egyet a monitor, de jó.
  14. Szia Wippo69! Keress rá a Jaeger termékeire, nálunk egy nyírségi cég forgalmazza. Részletes leírást adnak hozzá, modult bedugod, egy biztosítékot beteszel (ő adja és írja hova) és kész. Nem kell semmi programozás. Nekem is ez van, magam kötöttem be.
  15. A kamera tápját a tolatólámpáról kell levenni, a kamera egyébként szabványos videójelet ad ki, azt kell megetetni a CID-del. A videójelről annyit, a kamerát lehet PAL és NTSC kivitelben kérni, nem mindegy, ha CID-re akarod tenni! Nálam BID van, kézenfekvő volt a külön monitor beépítés. Először a visszapillantóra akartam tenni, mert írták, hogy egyébként tükröz, de ez nekem nem jött be, ezért a lehajtott napellenzőre tettem, füleket kendácsoltam rá. Mindig lehajtott állapotban van, így szoktam egyébként is vezetni. Az esetleges felhajlítás miatt a napellenzőre távtartót kellet beépíteni a rögzítőcsavarjai alá, hogy a monitor vastagsága beférjen a tető és a felhajtott napellenző közé. Ez nem volt egyszerű.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.