Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

psztamas

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    130
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

psztamas névjegye

  • Születésnap 1990-11-25

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Békéscsaba

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    94' Opel Vectra A GT X20XEV
  • Város
    Békéscsaba

Legutóbbi látogatók

1.832 profile views

psztamas's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Hírnév

  1. Megoldódott az elekrtomos ablakos probléma... Érdekességként írom, hátha valaki bele fut véletlenül egy ilyenbe.. Szóval a vezetőülés alatt található egy test. Írtam is, hogy nekem eléggé sz*r állapotban volt, javítottam, de más késő volt. A kis elektronika makkant meg, ami azért felelős, hogy gyújtás levétel után, ajtó nyitásig még maradjon kraft a rendszerbe. Ez az egész kapcsoló panel alján, egy külön kis műanyag takaró alatt található meg. Le lett kötve, minden funkció ugyan úgy működik, egyedül a fent említett funkció hiányzik. Valószínű, hogy a test probléma tett be neki, de végre valahára működik az el. ablak.
  2. Sziasztok Gyári első el. ablak van a gépben. Már szétszedés előtt is el kezdett rakoncátlankodni, értem úgy, hogy csak nyitott ajtónál lehetett működtetni. Gondoltam test problémára. Egy testpontot találtam a vezető ülése alatt, megtisztítottam, csavart cseréltem, de nem változott semmi. Ugyan úgy működött, nyitott vezető ajtónál. Egyik percről a másikra úgy megmakkant a rendszer, hogy most sehogyse működik. Szerencsére felhúzott állapotban maradt. Kábelek gyáriak, szakadás nincs, mesterember nézte. Más buhera, utólagos cucc sincs benne. Nincs véletlenül valakinek kapcsolási rajza? Nagyban segítene.. Én sajnos nem értek az elektronikához, inkább a mechanikus dolgokban vagyok valamennyire otthon, viszont villanyász kollégának is sokat segítene, ha lenne rajz. Előre is nagyon kösznöm! Üdv, Tamás Szerk.: Találtam rajzot, csak kicsit keresni kellett, elnézést. Azért ha van valakinek ötlete, mi lehet a baj, szívesen veszem!
  3. Szia! Először is köszönöm a választ! A rásegítőnél nem lehet sérült semmi elvileg, magam raktam össze, új a főfékhenger (ugye azon van tömítés). Az ABS-es sorrendet viszont nem értem. Ha nincs abs, ugye a legtávolabbi kerékkel kell kezdeni (én ezt alapból így csináltam, nem tudtam az abs-es módot). Viszont nem fordított kellene legyen ABS-nél a sorrend? Értem úgy, hogy BE-JE-BH-JH? Te úgy írtad viszont, h JE-BE...STB. Elnézést hogy értetlenkedek, el fogadom, ha úgy van, ahogy mondod, csak logikát szerettem volna találni a rendszerben Üdv, Tamás
  4. Sziasztok! Teljes fékrendszer fel lett újítva. Új csövek mind a 4 kerékhez, gumicsövek, nyergek (természetesen felújítva) cserélve nagyobbra, főfékhenger és devander is cserélve. A problémám az az, hogy többszörös légtelenítés ellenére még van levegő a rendszerben. Tömítetlenségről nem beszélünk, sehol nincs szivárgás a rendszerben. Azt mondták, illetve olvastam is, hogy ABS kockában maradhat esetleg levegő. Olvastam több módot rá, viszont itt is kérdezném, van e rá valami módszer, amit az Opelekhez lehet/kell alkalmazni? Előre is köszönöm! Üdv, Tamás
  5. psztamas

    Karosszéria

    Sziasztok! Újabb fejezetbe értünk a Vekivel.... Képek a lenti linken! https://goo.gl/photos/s9aVZzbq4Bb2s4rp6 Már "csak" az összeszerelés van hátra...fékeket varázsolni meg mindent bezsúfolni a beltérbe..
  6. psztamas

    Karosszéria

    A pénz kérdés inkább csak elméleti dolog,meg nagyjából tudtam, mibe vágom a fejszémet... Az az igazság, hogy tudom, senki nem fizeti meg azt a törődést, amit az autódnak adsz.Álmodni sem merek olyanról, hogy visszakapom egyszer valakitől is, maximum elményben az autótól, meg persze a tudat is boldoggá fog tenni, hogy az autó "egészséges lesz", megbízható és remélhetőleg kopó alkatrészeken kívül nem kell rá költeni egy ideig. Nem beszélve arról, hogy mielőtt szét szedtem, "jól állt neki a távolság" most pedig ha minden igaz, régi fényében fog tündökölni, majdnem ugyan úgy, ahogy kijött a gyárból :P Nálam is ez egyfajta szerelem, tart már egy pár éve (első autó szindróma is közre játszik) és szerintem még tartani is fog jódarabig. Olvasva a többi hozzászólást, sajnos igaz az is, hogy az a legjobb, ha magának csinálja az ember. ( persze ha van affinitása, helye, ideje, szerszáma az embernek, egyéb tényezőkről most ne is beszéljünk) Volt pár pont a munka során, hogy igen csak el gondolkoztam:"vajon ki csinálná meg ezt így nekem?" és persze "Mennyiért?" Sajnos ha azt akarjuk, hogy becsülettel legyen megcsinálva, vagy DIY vagy zsebbenyúlós a dolog :/
  7. psztamas

    Karosszéria

    Sajnos sok meló, de ha kész lesz, nagyon jó lesz! Nem mondom, hogy financiálisan megéri (még így se, hogy munkadíj nincs) de eladni sem lett volna szívem,nagyon hozzám nőtt ,főleg első autó lévén. Érdekelne, hogy majd készen mennyit kérhetnék érte, de nagyon valószínű, hogy nem fogom eladni...:)
  8. psztamas

    Karosszéria

    Sziasztok! Mivel láttam, hogy páran osztottatok meg képeket kasztnis munkákról, gondoltam érdekes lehet az én felújítási projektem. A kasztni elég gatya állapotba volt sajnos...Padlólemez, segédváznyúlvány, küszöbök, hátsó nyúlvány, rugótányér, dobok, ívek, tankbeöntő, csomagtér lett mókolva..Sajnos az első ajtók majdhogy" menthetetlenek voltak, azokat bontottan szereztem...illetve két első sárvédő is cserés. Ezeken felül kapott új tankot (sajnos utángyártottat), fékeket. Előre 280as tárcsa, B Veki nagy nyergek, hátra 40es nyergek, festve, Új tárcsák, betétek, kézifékhez pofák, kötél, kerékagy és összes fékcső került cserére. Segédváz, hátsó híd és stab rudak homokszórva, szinterezve.Szilentek cserélve. MIvel le került a segédváz, bakokat is cseréltem ( gyári volt mind, lógtak is vagy 1 centit :D) illetve kikerültek a blokkba beletört csavarok az olajteknőnek, végre nem lesz olajfolyás. Kasztnis munka nemsokára kész, már csak a gyári tetőablak befaragása maradt... A felületek korróziógátló alapozóval kezelve, a hegesztések mentén kigumizva, majd kapott az egész alja egy fényt 2k-s festékkel ( Jó erős, Linamaros festék ). Rücsi és alvázvédő ezután kerül fel rá. Kap majd egy teli fényt is, utána persze üregvédelem is meg lesz. Nagyjából ennyi. Mindent otthon csináltunk, nem kevés időbe telt , volt, amit "kézből" kellett csinálni (pl hátsó nyúlvány,rugótányér, hátsó sárvédő belső ív), de már látom az alagút végét..Nagyjából fél éve tart a projekt, sajnos munka miatt nem tudtunk úgy haladni vele édesapámmal, mint ahogy azt szerettük volna, de mondják azt is, hogy jó munkához idő kell. Itt a link, ahol el lehet érni a képeket: https://picasaweb.google.com/101350923512811252390/VectraAGTFelujitas?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKnyqoePmvzF4wE&feat=directlink Ha kész, rakok fel további képeket! Remélem érdekesnek találtátok írásomat! Üdv, Tomi
  9. Üdv! Végül nekem is ez a megoldás maradt, esztergáltunk 2 karikát ,hasonlót mint amit Te is irtál :) Azért köszönöm szépen! ;)
  10. Sziasztok! Fék tuninggal kapcsolatosan lenne kérdésem. Adott egy A Veki 256 os első fékekkel. Vettem B Veki nyergeket (288mm) és 280mm-es Meriva, 4 furatos tárcsát. Minden klappol, csak ugye a régi 256os tárcsa belső átmérője fel ült a kerékagyra. Ez 120mm. Az új Meriva tárcsa belső átmérője 139mm. Kérdésem lenne, hogy miként tudnám kiküszöbölni ezt az "apró" különbséget? Mert ugye szerintem fontos, hogy a féktárcsát ne a csavarok tartsák, hanem a kerékagyra feküdjön fel, tehermentesítve legyen. Megoldás lehet esetleg Meriva kerékagy átépítése? Azt nem tudom, annak a méretei (illetve a belső ricnis kiképzése a féltengely miatt) mennyire esnek egybe az A vekiével. Előre is nagyon köszönöm segítséget! Üdv, Tomi Szerk.: Utánanéztem a kerékagy cserés dolognak. Nem lehetséges. Fogszám diffi van. Külső csukló csere sem játszik, mivel azok a fogszámok sem stimmelnek.Érdekességképp még az egészre, hogy a Meriva kerékagy átmérője nem 139 mm, mint a saját tárcsájának a belső átmérője...annál kisebb, 135 mm.. :S
  11. Szia! Ha jár a motor, akkor sem működik. Simán gyújtáson sem.. Ez az én bajom :(
  12. Sziasztok! Találkozott már valaki olyannal, hogy az ablakemelő nem működik, csak akkor, ha a bal első ajtó nyitva van? Az ablakemelő gyári. Ugye komfortos, minden. Mi után szét szedtem a beltéri műanyagokat, arra lettem figyelmes, hogy nem működik az el. ablak. Mondom a...aztán végül rá jöttem, hogy működik az, de csak abban az esetben, ha nyitva a bal1... Ami még érdekes, hogy akár gyújtáson van, akár nem, ha nyitva az ajtó, mindig minden körülmények között működik az ablak. Persze a kívülről kulcsos megoldással is fel tudom húzni. Az természetesen működik akármikor. Lehetséges, hogy test gond? Minden a helyén, ahogy néztem, a kábeleket nem bántottam... Előre is nagyon köszönöm! Üdv, Tomi
  13. Igen,de akkor is kíváncsi vagyok és szerintem attól még nem kizárt, hogy jó legyen :D A rögzítési pontot pedig meg lehet oldani, jó dolog. A másik oldalon is úgy írta, hogy ha van, ha nincs, küldenek patentokat és meg tudod csinálni magadnak :)
  14. http://legterelo.hu/autoszonyeg/meretpontos-gumiszonyeg/gsz-opel/2769-petex-rigum-opel-vectra-a-(gumiszonyeg)-gsz_55010 Már végképp el voltam keseredve, de itt van!
  15. Sziasztok! Nincs véletlenül valakinek ötlete, honnan szerezhetnék típusazonos gumiszőnyeget? Van egy oldal (http://www.autoszonyeg.info) ahol van mindenhez, csak épp A Vekihez nincs :( ... Keresgéltem, próbáltam bárdiból, de ott is csak B Vekihez tudtak, A veki szőnyegnek megszűnt a gyártása.. Érdekes viszont, hogy a fent említett weboldalon van A Veki szövet szőnyeg! Ajánlom figyelmetekbe, mivel jó áron van, hímzéssel, akármivel! Nem célom reklámozni az oldalt, csak érdekességképp.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.