kori

Moderátorok
  • Hozzászólások

    6.493
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    6

kori last won the day on September 6 2016

kori had the most liked content!

Hírnév

184 Segítőkész

3 követő

kori névjegye

  • Felhasználói rang
    kori
  • Születésnap 1977-11-21

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Omega MV6; Opel Rekord 2.0E; Opel Vivaro 2,5 CDTI
  • Város
    Lánycsók

Elérhetőség

  • MSN
    kori@opelklub.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Lánycsók
  • Érdeklődés
    Opel, PDA-k

Legutóbbi látogatók

15.467 profile views
  1. Vivaro kuplungpedál tartókonzol Sajnos engem is utolért az egyik Vivaro betegség: eltörött a kuplungpedált tartó konzol. Előzménye az volt, hogy a pedál elkezdett nyikorogni benyomáskor, nem jött vissza teljesen, kb 1 centit lehetett rajta még visszahúzni. Mindemellett nagyon nehéz volt benyomni. Mivel láttam, hogy a visszanyomó-rugót két műanyag tartja a helyén, szétszedés előtt megrendeltem a két műanyag vezetőt és a rugót is (gyáriban összesen 6e forint volt). Konzolt nem vettem (16ezer lett volna), mert ha ez eltört, akkor előbb-utóbb az új is eltörne, inkább a töröttet hegesztettem és megerősítettem. Szétszerelés: vegyük ki a fényszóró-magasságállítás kapcsolóját a házával együtt. Húzzuk le a kuplungpedál kapcsoló vezetékét. A műszerfal alá bújva, a kuplungpedál benyomásával akasszuk ki a rugót abból a vályatból amiben benne ül a tűzfalon. A másik végén lévő csapszeget is távolítsuk el. Ha megvan, a pedált kell a konzolról leszedni: letekerjük az anyát egy 15-ös kulccsal, miközben egy 16-ossal ellentartunk. Miután lenn van az anya, a kapcsolót tartó lemezdarabot balra le tudjuk forgatni a csavarról (a műszerfal elején lévő lyukon benyúlva), ezután az átmenő csavart is kihúzhatjuk. A konzolt 3 darab 13-as fejű, átmenő csavar tartja, egy bal oldalt, kettő jobbra egymás felett. A motortérben hajtsuk félre a hangszigetelőt a féktásegítő mögött. Itt található 3 darab 13-as anya. Egy csillag-villáskulcs csillag résztét rátéve, egyenként kicsavarhatjuk a konzolcsavarokat. Ehhez kell egy 13-as krovafej, csukló közbetét, egy rövid és egy hosszú szár, racsnis hajtókar. Kicsavaráskor, mikor már könnyen lehet hajtani a csavart, menjünk a motortérbe, és az anyát csavarjuk le a csavarról, ellenkező esetben behullik a motortérbe. A konzolt kiforgatva tudjuk kiszedni a műszetfal alól. Javítás: a szétnyílott konzolt visszakalapáltam eredeti formájába. Lecsiszoltam a festéket, meghegesztettem, majd leköszörültem a varratokat. Ezután egy papírra felrajzoltam az erősítésként felhegesztendő lemez formáját. Egy mm vastag laposvasat derékszögben meghajlítottam, majd a külső felére a kivágott papír segítségével felrajzoltam a kívánt formát, körbevágtam, és felhegesztettem a konzolra. Jöhetett a tartócsavar lyukának átfúrása egy 8,5 mm-es fúrószárral. Köszörültem, végül lefestettem. Összeszerelés: segítség híján egyedüli összeszerelésnél kicsit rutinosnak kell lenni, mivel nem tudjuk egyszerre az utastérben tartani a konzolt és az átmenő csavart és közben a motortérben felcsavarni az anyát. A következőképp jártam el: a jobb alsó csavar tövébe nyomtam szilikonpasztát, behelyeztem a csavart a motortér felől. Ezután felraktam a konzolt, vigyázva, hogy ne lökjem ki a csavart, majd rácsavartam az anyát, amit érintőlegesen meghúztam. A másik két csavar tövébe is nyomtam szilikonpasztát, de ezeket eredeti helyzetükben bentről kifelé raktam vissza. Meghúzás a szétszedés metodikáját követte. Rakjuk vissza a pedált a helyére, figyelve, hogy a benne levő persely és a két műanyag távtartó ne essen ki, szükség szerint be is zsírozhatjuk. Nyomjuk a helyére a rögzítő csavart, kapcsolótartó konzolt visszatehetjük, és az anyával lehúzzuk. A rugót a két műanyaggal együtt visszafogatjuk a pedálra az átmenő csappal.Majd azt teljesen benyomva a tűzfalon lévő vályatba visszaugratjuk a rugót. Elvileg kész van a szerelés. De befejezés előtt nyomjuk be párszor a pedált, mert nálam ilyenkor kiugrott a rugó. Ha így járunk, a pedált balra húzva csavarni kell kicsit a konzolon, míg benyomáskor a rugó a helyén marad. Jó szerelést.
  2. Ha nem lesz máshonnan, Kaposváron bontanak egy Rekordot, jófogáson fenn van.
  3. Igen Kesztölcön lakott, most Dorogon van.
  4. Csak Tech2-vel lehet programozni. Sztem neked bontott kijelző kerülhetett bele egy 2.0 16 szelepes benyásból. Ha nem akarsz a programozással foglalkozni vegyél egy bontottat, csak ott még a pixelhiára is figyelned kell. Fészen keresd meg Maris Jánost, neki biztos van kijelzője. Sajnos sem Op-com, sem Autocom nem tudja programozni, max a kódját kiolvasni.
  5. Nem lehet gyújtáskapcsolóbetét hiba?
  6. A tengelyét kell kinyomni az autó alatt.
  7. Motortéri relédobozban nézd át a biztosítékokat.
  8. Biztos nem Tech2 vagy Opcom volt. Hiába egyezik meg a diag csatija az újabb autókéval, de még nem az ODB szabvány szerint kommunikál a diagnosztikai eszközökkel. Az autocom is képes kezelni.
  9. A hőgombák a hűtő bal szélén vannak, a vezérlőrelék pedig az akku melletti relédobozban.
  10. Talán segít:http://www.opelforum.hu/topic/1956-bels%C5%91-t%C3%A9r/
  11. http://www.opelforum.hu/topic/1954-hajtás-váltó/
  12. Az Omega topikban van Gy.I.K, ahol le van írva:
  13. Mondjuk Hardy-tárcsa, kardánfelfüggesztés.
  14. Szia. Ha ekkora nyomás van a motor alsó részében, akkor szerintem az egyik henger átengedi a nyomást. Mindenképp mérnék kompressziót, illetve veszteségmérést is csinálnék.
  15. Ki lehet szedni a projektort. Sajnos nem fog jól világítank, mert már új korában is gyenge volt. Egyedül a xenonos világít rendesen. Érdemes megpróbálni, amit Gábr tanácsolt. Szélvédővel kapcsolatban mi a kérdés?