Jump to content

kori

Moderátorok
  • Hozzászólások

    6.503
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    6

kori last won the day on Szeptember 6 2016

kori had the most liked content!

Hírnév

185 Segítőkész

3 követő

kori névjegye

  • Felhasználói rang
    kori
  • Születésnap 1977-11-21

Elérhetőség

  • MSN
    kori@opelklub.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Lánycsók
  • Érdeklődés
    Opel, PDA-k

Város, Autók

  • Autó(k)
    Opel Omega MV6; Opel Rekord 2.0E; Opel Vivaro 2,5 CDTI
  • Város
    Lánycsók

Legutóbbi látogatók

16.078 profile views
  1. Elektronikus gondok

    Jobb A oszlop tövében.
  2. Elektronikus gondok

    Távirányítóban világít a piros lámpa, ha nyomod? Ha nem akkor elemcsere, vagy az összes forrasztás átnézése, mert el szokott engedni. A kulcs problémára a legegyszerűbb megoldás, ha kompletten veszel zárakat bontva egy autóból, egy kulccsal.
  3. Elektronikus gondok

    Sajnos caravannál nem tudom, hol megy a kábelköteg. Limuzinnál a csomagtartó hátsó üléssor mögötti részén megy le. Csak a vezeték van a jeladó és az ABS között.
  4. Vivaro

    Látom nem írtam meg a fékbeesés befejezését. Nagyon nem hagyott nyugodni a dolog. Mivel volt olyan szerelő, aki azt állított, hogy a munkahengerek visszanyomásától átfordulhattak a karmantyúk a főfékmunkahengerben, kicseréltem azt. Meglepetésemre ezután is ugyanaz maradt a jelenség. Mivel a fékkel amúgy nincs gond, maradt így. Utána beszélgettem másik szerelőkkel is, akik szerint ez ilyen. De azért volt még kaland nyár vegére is. Parkolóból való kitolatás közben leült az autó bal eleje. Kiszállás után megrémülve láttam, hogy a talpasból szakadt ki a gömbcsukló. Mondanim sem kell, hogy elötte semmi hangja nem volt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy otthonomtól négy kilométerre történt és nem egy héttel korábban, trélerezés közben Németországban. Mivel nem tudtam a futómű többi alkatrésze milyen állapotban van, mennie kellett a két szilentnek is. Persze a jobb oldal is mint a kukába. Hab a tortán, hogy a balos kormányösszekötő gumija is kiszakadt, azt is cserélni kellett. Késöbb kiderült, hiba volt a szilenteket bezsírozva helyükre nyomni. Rossz minőségű úton forgolódva kiurott az egyik szilent a lengőkarból. Most két pöttyel odahegesztettem. Legközelebb szilikont használok. Most, hogy megjöttek az esők, kiderült, megint szarakodik az ablaktörlő. Egy éve már szét kellett szednem. Hajlítani kellett a szakaszos törlésért felelős érintkezőkön. Eddig bírta, hiába szedtem szét megint, 5 törlés után mindig megállt, és nem indult el többé. Szerencsémre a csergőben volt egy utolsó gyári motor, gyorsan lecsaptam rá. Meg kaptam a recsegő tetőhangszóró helyett is, utolsó elfekvő darabot. A következő megoldandó probléma a világításkapcsoló kontakthibája.
  5. Fűtés?

    Termosztátot úgy tudod ellenőrizni, hogy mész városban, akkor 90 fok köré kell melegednie, és ha kimész országútra akkor nem kezd lemenni a hőfok. Ha lemegy, akkor biztos termosztát. De sajnos az Omegánal van még bőven hibalehetőség. Vákumrendszert átnézni, minden cső a helyén van-e? Utána a fűtéscsapot kell ellenőrizni, ami szintén vákumos. Majd ellenőrizd, hogy a beltérben a középkonzol mögött a fűtésszabályzó motorok működnek-e? Ezekből van egy bal- illetve egy jobb oldalán is a fűtésboxnak. Ha ez is jó, akkor a fűtőradiátor van eltömődve. Sajnos csak a csere segít rajta.
  6. Elektronikus gondok

    Azt próbáltad, hogy felcseréled a jobb-bal oldal csatlakozóját. Azzal teljesen kizárnád a jeladót illetve a hozzá tartozó tárcsát. A 97.09 utáni autóknál előfoedul csatlakozóhiba az abs kockán. Érdemes itt is ánezni. Szerintem multiméterrel ellenállást tudsz mérni az abs csatinál ahova feljön a hátsó jeladók vezetéke. Ha kell kapcsolási rajz, írj privátot, linkelek neked egyet.
  7. Vivaro

    Régóta szenvedtem a P1125 Töltőnyomás szabályozó, túlzott áramlás detektált és a P0191 Üzemanyag elosztócső nyomásérzékelő áramkör tartomány/működés hibakódokkal. Sajnos velejárója volt, hogy az autó azonnal megállt. Kicseréltük a nyomászsabályozó szelepet. Utána már nem állt le, csak erőtlen volt az autó, majd jött a sárga lámpa, de csodával határos módon megindult az autó. A hibakód a P1125 és P1122 Gázpedál 1-2 helyzetérzékelő kolleráció hibakódok jöttek ki. Arra gyanakodtunk, hogy a légtömegmérő lesz a ludas, ezért cserélve lett, de szigorúan jó minőségűre (VDO). Sajnos a P1125 megmaradt. Átnéztem az egész feltöltőrendszert, de nem találtam lyukat. Ezután a vákumrendszerre terelődött a gyanú. Ez be is talált. A szabályozószelepre nem ment vákum, de a fékrásegítőre igen. Kibányásztam a vákumpumpából a T elágazót. Persze, hogy egy gombostűfejnyi lyuk engedi át a vákumot, ami el volt dugulva. Ki lett pucolva, azóta mintha megtáltosodott volna a gép. Ha lesz időm leszedem még a pumpát és azt is kitakarítom.
  8. Szia. Lánycsókról már elköltöztünk, ott már biztos nem lesz. Sajnos a csapat is eléggé széthullott, de lehet tavasszal próbálunk valamilyen kis talit összeröffenteni.
  9. Váltó

    Nekem 94-es váltóm van a 99-es váltóvezérléshez. Biztos, hogy működni fog.
  10. Elektronikus gondok

    Szia. Nem tudom megoldódott-e a gondod, de hirtelen elektromos ac hibára tippelnék. Vegyél egy op-comot, nagyon szuperül együttműködik az Omegával.
  11. Vivaro GYIK

    Vivaro kuplungpedál tartókonzol Sajnos engem is utolért az egyik Vivaro betegség: eltörött a kuplungpedált tartó konzol. Előzménye az volt, hogy a pedál elkezdett nyikorogni benyomáskor, nem jött vissza teljesen, kb 1 centit lehetett rajta még visszahúzni. Mindemellett nagyon nehéz volt benyomni. Mivel láttam, hogy a visszanyomó-rugót két műanyag tartja a helyén, szétszedés előtt megrendeltem a két műanyag vezetőt és a rugót is (gyáriban összesen 6e forint volt). Konzolt nem vettem (16ezer lett volna), mert ha ez eltört, akkor előbb-utóbb az új is eltörne, inkább a töröttet hegesztettem és megerősítettem. Szétszerelés: vegyük ki a fényszóró-magasságállítás kapcsolóját a házával együtt. Húzzuk le a kuplungpedál kapcsoló vezetékét. A műszerfal alá bújva, a kuplungpedál benyomásával akasszuk ki a rugót abból a vályatból amiben benne ül a tűzfalon. A másik végén lévő csapszeget is távolítsuk el. Ha megvan, a pedált kell a konzolról leszedni: letekerjük az anyát egy 15-ös kulccsal, miközben egy 16-ossal ellentartunk. Miután lenn van az anya, a kapcsolót tartó lemezdarabot balra le tudjuk forgatni a csavarról (a műszerfal elején lévő lyukon benyúlva), ezután az átmenő csavart is kihúzhatjuk. A konzolt 3 darab 13-as fejű, átmenő csavar tartja, egy bal oldalt, kettő jobbra egymás felett. A motortérben hajtsuk félre a hangszigetelőt a féktásegítő mögött. Itt található 3 darab 13-as anya. Egy csillag-villáskulcs csillag résztét rátéve, egyenként kicsavarhatjuk a konzolcsavarokat. Ehhez kell egy 13-as krovafej, csukló közbetét, egy rövid és egy hosszú szár, racsnis hajtókar. Kicsavaráskor, mikor már könnyen lehet hajtani a csavart, menjünk a motortérbe, és az anyát csavarjuk le a csavarról, ellenkező esetben behullik a motortérbe. A konzolt kiforgatva tudjuk kiszedni a műszetfal alól. Javítás: a szétnyílott konzolt visszakalapáltam eredeti formájába. Lecsiszoltam a festéket, meghegesztettem, majd leköszörültem a varratokat. Ezután egy papírra felrajzoltam az erősítésként felhegesztendő lemez formáját. Egy mm vastag laposvasat derékszögben meghajlítottam, majd a külső felére a kivágott papír segítségével felrajzoltam a kívánt formát, körbevágtam, és felhegesztettem a konzolra. Jöhetett a tartócsavar lyukának átfúrása egy 8,5 mm-es fúrószárral. Köszörültem, végül lefestettem. Összeszerelés: segítség híján egyedüli összeszerelésnél kicsit rutinosnak kell lenni, mivel nem tudjuk egyszerre az utastérben tartani a konzolt és az átmenő csavart és közben a motortérben felcsavarni az anyát. A következőképp jártam el: a jobb alsó csavar tövébe nyomtam szilikonpasztát, behelyeztem a csavart a motortér felől. Ezután felraktam a konzolt, vigyázva, hogy ne lökjem ki a csavart, majd rácsavartam az anyát, amit érintőlegesen meghúztam. A másik két csavar tövébe is nyomtam szilikonpasztát, de ezeket eredeti helyzetükben bentről kifelé raktam vissza. Meghúzás a szétszedés metodikáját követte. Rakjuk vissza a pedált a helyére, figyelve, hogy a benne levő persely és a két műanyag távtartó ne essen ki, szükség szerint be is zsírozhatjuk. Nyomjuk a helyére a rögzítő csavart, kapcsolótartó konzolt visszatehetjük, és az anyával lehúzzuk. A rugót a két műanyaggal együtt visszafogatjuk a pedálra az átmenő csappal.Majd azt teljesen benyomva a tűzfalon lévő vályatba visszaugratjuk a rugót. Elvileg kész van a szerelés. De befejezés előtt nyomjuk be párszor a pedált, mert nálam ilyenkor kiugrott a rugó. Ha így járunk, a pedált balra húzva csavarni kell kicsit a konzolon, míg benyomáskor a rugó a helyén marad. Jó szerelést.
  12. Ha nem lesz máshonnan, Kaposváron bontanak egy Rekordot, jófogáson fenn van.
  13. Igen Kesztölcön lakott, most Dorogon van.
  14. computer- ??

    Csak Tech2-vel lehet programozni. Sztem neked bontott kijelző kerülhetett bele egy 2.0 16 szelepes benyásból. Ha nem akarsz a programozással foglalkozni vegyél egy bontottat, csak ott még a pixelhiára is figyelned kell. Fészen keresd meg Maris Jánost, neki biztos van kijelzője. Sajnos sem Op-com, sem Autocom nem tudja programozni, max a kódját kiolvasni.
  15. Egyéb csevegés

    Nem lehet gyújtáskapcsolóbetét hiba?
×