Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Bombero

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    271
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

Bombero last won the day on Február 22 2019

Bombero had the most liked content!

Bombero névjegye

  • Születésnap 1970-09-06

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Szeged

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G - Z14XEP
  • Város
    Szeged

Legutóbbi látogatók

1.835 profile views

Bombero's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

65

Hírnév

  1. Azt sajnos nem tudom, hogy a fékdoboknak mi a szűz méretük. Lehet, hogy valaki majd megírja itt. A méréstől nem kell megijedni. Én először azt beszéltem meg az esztergályossal, hogy a műhelye előtt gyorsan megemelem a kocsi hátulját, lekapom a kerekeket, majd a fékdobokat - egy T20-as torx fogja - és megméri nekem. De aztán ideadta - nem az indikátoróráját, rosszul írtam az előbb - hanem az egyik nagyméretű tolómércéjét és szépen megmértem otthon. A fékdobokat és pofákat nem cseréltem, egyrészt az áruk miatt másrészt mert még tűréshatáron belül vannak. Az első lengéscsillapítókat toronycsapágyakat kedden cseréltetem, mihelyst pedig jobb idő lesz, egy új nyárigumi garnitúra is felkerül, az előző - hét szezont - 83 ezret futott helyett. Utána természetesen futómű állítás is lesz. A műszaki is esedékes lesz pár hónap múlva, az előtt kerülnek majd sorra a hátsó lengéscsillapítók is. A futásteljesítménnyel kapcsolatban azt olvastam egyszer, hogy Budapesten taxiként volt amelyik G Astra 330 ezret is elment. Majd meglátjuk. Odáig még van legalább öt évem.
  2. Én is hasonló cipőben járok, jártam mint te. Az alany egy 2007. közepi Astra G Z14XEP Első féktárcsa+betét: szintén TRW-t vettem a Kovácséktól. Teljesen megvagyok vele elégedve. Nem nyikorog. Hátsó fékdob: az a legegyszerűbb, ha elmész egy esztergályoshoz és egy indikátor órával megméreted a dob belső átmérőjét vagy kérsz egyet és megméred magad. A mihez viszonyításhoz: nálam tavaly novemberben 214.300 km-nél, a hátsó dobok belső átmérője 230,45 és 230,65 mm volt. A dobokat 231 mm elérésekor kell cserélni. Első lengéscsillapítók: nálam kb. egy éve kezdett el gyengén kopogni, nyikogni valami. Most vettem erőt magamon, hogy cseréltessem. Az autóban most 222.400 van. A lengéscsillapítók még a gyáriak - rajtuk az MN és NN - jelzéssel. Nem is méretem meg őket, kiszolgálták az idejüket. A kutyacsontot is cseréltetem mert azok is teljesen oda vannak. És még valamit cseréltetek: a toronycsapágyakat kompletten. Mégpedig azért - mert ugyan ez utóbbi most 24e forint többletköltséget okoz, - de ha egy-két év múlva elkezd ropogni az eleje, akkor megint szedethetem szét az egészet, aminek ott lesz a munkadíja. Így meg egy menetben megcsináltatom az összeset és hosszabb távon jobban járok. Ezeket az alkatrészeket is a Kovácséktól vettem meg: 230574/SZ és 230575/SZ cikkszámú Sachs lengéscsillapítók, 802473_SAC/BE cikkszámú Sachs toronycsapágyak, valamint TRW kutyacsontok. Ez így összesen kb. 67e forint volt. Summa summarum, ha biztosra akarsz menni, akkor a cserélendő alkatrészeket meg kell mérni, méretni és akkor nem költöd feleslegesen a pénzt. Bár jó eséllyel a 180 ezres futásteljesítmény már indokolttá teheti a lengéscsillapítók cseréjét.
  3. Nem akartam ilyen színnel autót venni, pláne, hogy az előző autónk is ilyen színű volt. Mindezt viszont felül írta az, hogy az elérhető Astra kínálatból ez volt a legjobb állapotú. Közben ma leszerveztem a lakatolást és festést. Kb. százezerbe fog megállni a pénteki figyelmetlenségem. Köszönöm a linket. Azonban szombaton már beszereztem a tört alkatrészek pótlását.
  4. Ahhoz szerintem túlságosan elrepedt. A teljes festést meg lehet, hogy már nem lehet megúszni mert a bal oldali lökös ívről még régebben egy másik autós verte le nagyobb darabon a festéket.
  5. Biztosan az lenne a legjobb, de ez az ultrakék szín (Z21B = 4CU) nem igazán gyakori. Alig látok belőlük.
  6. Válaszolok magamnak. Gyorsan "átnyálaztam" a fórumot. Maradok a bontottnál. Az legalább biztosan méretpontos.
  7. Tisztelt Urak! Tanácsot kérnék! Ma délután mögém ugrott egy villanyoszlop. A lámpa fölött a kaszni benyomódott, jobb oldali hátsólámpa darabokra törött. Lökhárító pont az ívben függőlegesen félig elhasadt, tartóív is eltörött. Nem forszíroznám a lökös hegesztését, hanem inkább vennék egy másikat. Az lenne a kérdésem, hogy melyik lenne a célszerűbb: venni a bontóban egyet és színre fújatni vagy venni egy alapozottat innen. Már csak az a kérdés, hogy ezek az utángyártottak mennyire méretpontosak. Esetleg ha valaki vett már ilyen alapozott lökhárítót akkor melyik gyártót ajánlaná? Előre is köszönöm a segítséget.
  8. Nagyon megköszönném. A címem: nickem kisbetűvel és kukacfreemailponthu. A legújabb fejlemény az, hogy egy - tegnap - teljesen frissen telepített Win7-re felraktam a driverét ami látszik is az eszközkezelőben, de amikor tesztet akarok csinálni, akkor meg nyafog, hogy telepítsem a drivert vagy dugjam egy USB portba. Átnézve a különböző konfig fájlokat szerintem amit adtak cd-t hozzá azon nincs is Win7-es driver.
  9. Köszönöm a tippeket O....m ügyben. Razor01: Én is valami ilyesmire gondoltam, hogy azért kattog mert valami nem frankó neki. gedikart: Nálam Universal Serial USB Driverként jelent meg. Ezt letöröltem és az újbóli telepítés után jött a kattogás... outsider: Azt hiszem én is online segítséget veszek igénybe. Már tanulmányoztam néhány ilyen irányú videót. Mindenesetre holnap újrarakom a Win7-et - már úgy is esedékes - és az általatok adott tanácsokat figyelembe véve megpróbálom működésre bírni ezt a csodát. Azt nem tudom egyedül, hogy mennyire egyformák belül ezek az eszközök. Ahogy látom a szoftver mindenütt ugyanaz. A kérdés az, hogy a driverek is ugyanazok vagy azokban már van eltérés "gyártótól" függően? Még egyszer köszönöm a segítséget.
  10. Igen. Mindent kipróbáltam amit lehet. Többek között az általad javasoltat is. Már értekeztem az eladóval és feltöltöttem neki egy videót is. Ő arra tippelt, hogy nincs a drivere telepítve. A tippje nem jött be mert a telepítése természetesen megtörtént. Mindenesetre leszedtem majd újra raktam a drivert, erre most lefagyasztja majd újraindítja a Win7-et. Közben meg olyan hangok jönnek az O...mból mintha mikrokapcsolók ide-oda kapcsolgatnának. Még teszek egy próbát. Mostanában készültem úgy is teljesen újratelepíteni a Win-t. Erre még egyszer felrakom a kliens programot, aztán meglátjuk. Ha nem működik akkor kuka, csere, stb.
  11. Érdekes! Sehol sem láttam olyan mezőt ahová a CarPass kódot kellett volna bírni.
  12. Beruháztam egy "hibakód"olvasóra. Nem az ELM-re, hanem arra az USB kábelesre, aminek a kliens programját számítógépre kell telepíteni. Működik, de nem teljesen jól. A telepített programban az automatikus jármű felismerés rendben is van, látszódik a VIN-től kezdve a motorszámig minden. Viszont ha diagnosztikát akarok csinálni és le akarom kérni a tárolt hibakódokat akkor hibaüzenetet ad: hogy vagy nincs gyújtáson a kocsi, vagy kommunikációs hiba van az ECU-val, vagy az ECU "foglalt" és visszautasítja a lekérdezést. Továbbá az élő adatok sem látszanak. Mielőtt visszaküldeném oda ahonnan jött, kérnék egy kis segítséget: Aki esetleg használ ilyen távol-keleti csodát, lenne valami ötlete, hogy miként is tudnám teljes működésre bírni! Amit lehetett azt már kipróbáltam. Mivel nem szeretném terhelni a fórum nyilvános részét, ezért inkább privátban szeretnék értekezni. Előre is köszönöm.
  13. Néztem a Cromax oldalát is. Igaz nem játszik mert Szegeden már megszűnt az üzletük. A linked is kétesélyes mert ha beütöm a gyári - 1300211 és 1300186- cikkszámot akkor ezt hozza fel. Ennek a Cromax azonosítója 25800, a tiéd 25880. Úgy nézem, hogy többféle hűtő jó ehhez a motorkódhoz.
  14. Kellemes karácsonyi "ajándékként" utolérte autónkat is (Z14XEP) a vízhűtő csöpögése. Ugyanott mint sokan másoknak: szemből nézve a bal alsó sarokban. Ez már csak ráadás ahhoz, hogy a hidegek beálltával az LPG reduktorom tömítésénél is folyni kezdett a hűtővíz. Ez utóbbival nincs is olyan nagy baj mert már egyébként is megérett a felújításra. Lassan belekerül a nyolcvanezredik gázos kilométer. Viszont a vízhűtő meghibásodására egyáltalán nem készültem. Nézegettem itt a cikkszámokat és a 2-es számú - GU jelű hűtőt - hozza fel az oldal egyedüliként, ha VIN szűrés be van kapcsolva. Ha viszont nincs akkor az 1-es számú - DQ jelű - is megjelenik mint lehetséges? alternatíva. Arra szeretném kérni az EPC-vel rendelkező valamely márkatársak egyikét, hogy az ünnepek után nézze már meg nekem, hogy abban mit ajánl a rendszer. Nem akarnék olyat venni ami aztán nem jó bele. A Kovács Autónál cikkszámra szűrve pl. az 1-es számú hűtő is megjelenik a találati listában de mint X12XE nem klímásként. Ráadásul itt a Valeo hűtő elég jó árban is van. Mivel régebben volt már a fórumban szó arról, hogy a Nissens-nek nem egyértelmű a megítélése, ezért esetleg az azóta keletkezett tapasztalatokról sem lenne rossz tudni. Mivel senkit sem szeretnék elvonni a karácsonyi előkészületek elől és úgyis csak az ünnepek után kerül sor a javításra ezért nem sürgős a válasz. Előre is köszönöm a segítséget. Itt is hagy kívánjak minden fórumozónak kellemes karácsonyt és boldog új évet.
  15. Csatlakozom én is az előttem szólóhoz: Kellemes karácsonyt és boldog új évet kívánok minden fórumtagnak és márkatársnak!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.