Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

lamb

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    71
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra H Z17DTR
  • Város
    Tiszavárkony

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

lamb's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

14

Hírnév

  1. Nekem is eszembe jutott, fel is políroztattam, de még nem próbáltam ki. A képen látható szeleppel a nyomás 180-260bar között ingadozott, az alapjárat ennek megfelelően 750-900 között is változott időnként.
  2. Ez a szelep nem kétállású. PWM segítségével, egy rugó ellenében tartja a tekercs megfelelő pozícióban (rés-szabályozás) a szelep dugattyúját. Úgy látom a DTR és DTJ (Denso) motorkódú autók romlanak el leginkább. Egy idő után ez a dugattyú felülete berágódik, ezért a finomabb mozgásokat nem tudja megfelelően követni, akadozik. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=636szelep1.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=971szelep.jpg Egyébként, ahogy írod sok oka lehet még az ingadozásnak, de a Denso pumpáknak úgy tűnik ez típushibája, az enyémben is (150000Km) a második dolgozik és néha ingadozik ismét.
  3. Ahogy írod, a számláló a határon lehetett, ezért indult el az égetés. A katalizátor hiánya miatt nem égett rendesen a gázolaj, ezért nem érte el a megfelelő hőmérsékletet, igy csak füstölt mint a szúnyogirtó. A kocsi négy éves korában került hozzám, valamivel több mint egy évig bosszantott a szűrő, eléggé kiismertem és elolvastam róla mindent amit lehetett. A telítettséget %-ban lehet kiolvasni a vezérlőből, szerintem a motor indításai, hideg-meleg üzem, terhelés stb. (hasonlóan a motorolaj élettartam számításhoz) tölti a számlálót és egy limitnél (az enyém 90%) indítja a tisztítást. Regeneráláskor pedig csökkentette a számlálót, az elért szűrő-hőfok és motorterhelés függvényében. Sose ment le egyébként 30% alá. Persze, nyilván nem mind igy működik, a japánok a németek, a franciák bizonyára nem egyformán gondolkodnak. Az enyémben 70ezer forintért módosították a programot, az EGR szelepet nem tudták kiírni. Megjegyzem OBD csatlakozóról nem lehetett, szét kellett szedni a vezérlőt. Úgy tudom a Bosch rendszer könnyebben átírható.
  4. Az autóm Z17DTJ motorkódú, DENSO vezérlővel. Három éve döntöttem, kiszedem a szűrőt és egy csövet teszek a helyébe, természetesen a szenzorokat meghagytam. Már a kipufogóstól hazafelé elkezdett regenerálni és mivel a szűrővel a katalizátor is hiányzott, a plusz üzemanyag nem gyúladt meg, ezért sűrű fehér füstöt húzott az autó. Ki kellett íratni a vezérlőből is, (sok pénzért) hogy ne regeneráljon. Tudtommal a legtöbb vezérlő a telítettséget számítja, a nyomásszenzor már vészüzemet generál.
  5. A pedálteszt itt már kevés. Legalább OPCOM kell hozzá! Meg kell nézni az élő adatok között, hogy a vezérlő szerint milyen mértékű az eltömődés, mekkora a nyomáskülömbség, mikor regenerált utoljára, stb.. Ezekből talán kiderül, hogy a regeneráló program elindul, vagy nem. Sajnos nem akkor fog regenerálni amikor szeretnéd, nálam előfordult, hogy több száz kilométer után, akkor kezdte égetni a szűrőt mikor hazaértem. Enyémből kiszedtem két éve, azóta nincs vele probléma
  6. Köszönöm, már vissza is szereltem! Igen, kijött könnyen. A leszorítóval megmozdítottam és kézzel egyszerűen kihúztam.
  7. Sziasztok! Az injektor leszorító csavar meghúzási nyomatékát meg tudná valaki mondani? (Z17DTJ) Tegnap kiszedtem, ma viszem bevizsgáltatni, mert néha induláskor kopogott a motor.
  8. Láttam hogy benzinesed van :icon1: Gondoltam leírom én is a tapasztalataimat a dízelről. A benzines motoroknál alapjáraton nem lehet kinyitni az EGR szelepet, mert össze-vissza járna (mint amikor fals levegőt szív, pl. egy repedt kartergáz visszavezetőnél) a motor. Ezért egyszerűen dúsabb keverékkel járatják alapon, (a magasabb CO-t etünteti a katalizátor) nagyobb fordulatokon már elvisel jelentősebb recirkulációt, persze közel nem akkorát mint a dízel.
  9. Szerintem nem lehet lezárni, mert a vezérlő előbb utóbb kisakkozza hogy nincs visszavezetés (pl. magas kipufogó hőmérséklet, vagy ki tudja mi alapján) és hibát dob. Ráadásul a rendszerben van fojtó szelep is, ami (úgy emlészem) alapjáraton részlegesen zár, ha az EGR nyit.
  10. Amit leírtál az EGR szelepről, igaz. Benzines motoroknál így működik. A dízelnél más a helyzet. Beindítás után rögtön nyit és 30-40% között ingadozik, gázadásra azonnal bezár és zárva marad amíg a terhelés nem állandósul egy szinten. Amikor a motor eléri a kívánt fordulatot, ismét nyit néhány százalékra. Közel négy éve vettem az autót és akkoriban sok mérést, élőadat rögzítést végeztem az op-com segítségével, mert az alapjárat ingadozott, annyira hogy néha le is ált. Mivel az EGR szelepre is gyanakodtunk, ezért figyeltük meg a működését. A szelepre állítólag azért van szükség, mert a mai motorok túl jól működnek és a magas égési hőmérséklet oxidálja a levegő nitrogénjét, ami persze káros, meg mérgező. A kipufogó gáz visszavezetésével csökken az égési hőmérséklet, kevesebb NOx képződik, a környezetvédők megnyugodnak, a dízelek szívóoldala pedig kormosabb mint a kipufogója!
  11. Sziasztok! 4. éve vagyok Opel tulajdonos. Szeretem a fórumot, sok-sok dolgot tudtam meg innen. Külön örültem az "olajos-topik"-nak, mert sokunknak számít mit öntünk és milyen sűrűn az autóba! Ha a gyári előírást és a gyári olajat szeretné itt használni mindenki, akkor mi értelme lenne a topik-nak? Itt van a 30000Km -es olajcsere: a gyár ezt mondja (mondtak már többet is) de én korábban cserélem és úgy gondolom ezért még nem vagyok hülye. T. Mantec mostanság már két típusú olajat is a legjobbak közé sorol, én a következő cserénél a Castrol-t öntöm az autómba! Merthogy az 0W30-as és azt hiszem a mostanában csak 75-80C-fokos motoromnak jobb lessz, mint a 40-es melegoldali. Szerintetek?
  12. Az enyém Z17DTJ és DENSO van benne, az ismerősömé pedig DTH, 101Lovas, Bosch rendszerrel. Hogy ez minden esetben így van e nem tudom. Igazad van, ha most vennék dízelt, én is Bosch keresnék, részecskeszűrő nélkül!
  13. Az én autómban is Z17DTJ motor van. Sajnos ezekben a motorokban DENSO vezérlő és nagynyomású rendszer van, semmi köze a korábbi (pld. DTH) gépekhez. Azért sajnos, mert érzékenyebb az üzemanyag minőségére. Jól olvastad,a részecskeszűrő regenerálása közben üzemanyag kerül a motorolajba! (ez egy ilyen sz@r rendszer) Ha rövid utakon, netán városban használod, kb. 4-500Km-enként regenerál és ez bizony nem vitamin az olajnak :icon1: Az enyémmel évente 15-20000km-ert megyek és olajcserekor közel 6Litert engedtem le, pedig csak 5-öt tettem bele! A motorvezérlő számolja a motor terhelése, a regererálások gyakorisága stb. alapján az olaj minőségét %-ban és ha eléri a 0%-ot cserélni kell!
  14. Helo! Bal oldalon, hátul van a nagynyomású szivattyú, annak része ez a szelep. Nem kell akna, felülről szerelhető: elektromos csatlakozót lehúzod, 2db imbusz-csavart kicsavarod, kihúzod a helyéről. Az újat beteszed, csavarokat és csatlakozót vissza és kész! De előtte a környéket tisztítsd meg, (pl. sűrített levegővel) nehogy szennyeződés keröljön a rendszerbe!
  15. Érdekes! Mármint hogy a vezérlőt cserélgetitek! Nyomásmérő szenzor jó?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.