Jump to content

gedikart

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    457
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

gedikart last won the day on Január 14

gedikart had the most liked content!

Hírnév

91 Segítőkész

gedikart névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Város
    nem adom meg

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Legutóbbi látogatók

1.559 profile views
  1. Gumi, felni kérdések

    7 hónap alatt 32 ezer km-t, kb 70%-ban autópályán. Sajna nincs viszonyítási alapom, hogy az új guminak mennyit kellett volna (átlagban) teljesítenie. Vásárláskor olvastam, hogy ez a Premiumcontact jobban tapad, cserébe a jobban is kopik, de van az Ecocontact változat, ami tartósabb. Az előző években nem mentem ennyi, 5 évig használtam a Debica nyári gumit amivel a korábbi tulajdonosa eladta (akkor volt 2 éves a gumi), szóval 46 ezret tettem bele 5 év alatt, és a mintázata akkor volt 4,5 mm.
  2. Gumi, felni kérdések

    Egy visszajelzés a Continental Premiumcontact 5 típusú nyárigumiról. Idén vettem, és most szereltem le a kerekeket... A hátsó 6,8 mm-es, az első lekopott 5,3 mm-ig. Aki ilyet tervez, vegye figyelembe, hogy bazigyorsan kopik. A téli Conti TS 850 típ. gumimmal nincs ilyen kopási gondom.
  3. Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Úgy értettem, hogy cikkszám: - W712/75/SZ (az SZ betűs nagykertől rendelik) - W 712/75 MAN/AF (AF betűs nagykertől) - W 712/75 MAN/ND (ND betűs nagyker) Ezeket nem tudom kifejteni, de pl ahol LA van a végén az Láng Autót jelent, IN jelölésnél (Indit-Trade), KO (Kovács Autónál polcon).
  4. Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    A nagykereket jelölik az azonosítók (azért más az ára ugyanannak a cikkszámnak).
  5. Általános műszaki problémák!

    Az alábbi motoröblítőt próbálta már valaki? XADO VitaFlush https://www.youtube.com/watch?v=UDJGHdq_cvk majd https://www.youtube.com/watch?v=4T4c9zgtZWg
  6. Általános műszaki problémák!

    Az enyém nem zavaró melegebben, sőt, legszebben óra szerinti kb 70-80 fokos vízhőnél jár, 87 foknál már hallani, 90 foknál, ahol kapcsol a ventilátor pedig már zakatolósabb a hangja (de nem kopogós). Olajat 5w40-et használok, előtte 0w40-et tettem bele.
  7. Általános műszaki problémák!

    Köszi. Másra nem tudok gondolni, csak a tőkére. Mint írtam, nem az a hangos, varrógép szerű kopogás. Melegen fülre olyan, mint amikor emelkedett az alapjárat, és a szelepnek van egyfajta (tompább) hangja.
  8. Általános műszaki problémák!

    Tavasszal elérkezik az autó a vezérlés cseréhez. Gondolkozom, hogy összekapcsolom a hidrotőkék cseréjével együtt. Hidegen néha van egy kerepelő hangja, de nem az összes szól, kb 2 másodpercenként hallani a hibásakat. Melegen nem kopog, hanem szelephangja van, tehát elereszti a nyomást. Ezt üzemmelegen hallani, leginkább az 1200-2000-es fordulatszám között. Milyen márkát érdemes, és melyiket nem ajánlatos megvenni? Ina, Ruville, Febi, stb.
  9. Általános műszaki problémák!

    Normál használat mellett mennyit vesz ki az akkuból az indítózás? Mert utána már a generátor tölti, és ha nem 5 percet használod az autót... Én 63 Ah-s akkut vettem, a régivel a műszerfali benzinszint mutató visszaesett indítózásnál, ezzel nincs ilyen gond, és az akkum sem merült le még, ráadásul 70A-es a generátorom.
  10. Gumi, felni kérdések

    Én Conti 850-et vettem kb 3 évvel ezelőtt, de még hóban nem tudtam kipróbálni... ettől függetlenül az egyéb téli képességeivel elégedett vagyok.
  11. Általános műszaki problémák!

    Mielőtt megvettem a kocsit, 2 évvel előtte cserélték az önindítót és a generátort. Szóval nálam nem az eredeti volt, de kimérettem, illetve csapágyat cseréltettem benne. Nem változott semmi, majd kaptam ott a szervizben egy másik, 100 A-as új generátort (próbára), de azzal is ugyanazt produkálta. Ezután kaptam azt a tanácsot egy másik szervizben, hogy 120 A-es generátorral szerelték az autót, és tuti generátor hiba. Nosza, keresgéltem, és vettem egy kisebb szíjtárcsát, és átcseréltettem a generátoromon, így alapjáraton jóval nagyobb áram leadására volt képes (többet forgott alapjáraton a szíjtárcsa). Ez sem segített. Ezután egy szaki nézegette és azt mondja, hogy szerinte (az én autómnál) sok a 100 A-es generátor, a 120 A-es javaslat pedig hülyeség (diesel autóknál szoktak ekkorát beépíteni), és a kisebb generátor a megoldás (70 A). Nálam ez vált be.
  12. Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Természetesen van minősítése. Teljesen jó olaj. Én már ebből vásároltam be, ráadásul olcsó is. https://filterabc.hu/TOTAL_QUARTZ_INEO_MC3_5W40_5L
  13. Általános műszaki problémák!

    Nos, mi azt is kipróbáltuk abban az időben, hogy levettük a légszűrőházból a fojtószelepre menő műanyag csövet (a fojtószelp így csupasz maradt), még a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt is lehúztuk, de a fogyasztói terhelésre akkor is ugyanazt csinálta.
  14. Általános műszaki problémák!

    Szíj nélkül ugye nem csinálja, ezért sokan rávágták anno, hogy a generátor hibás, holott pont fordítva, "túl jó" a generátor. Én meguntam azt, hogy hosszabb táv után dugóban fulladozik a motor (akár percekig is, ha lábbal nem emelem meg a fordulatot), ezért kicseréltük a gyári 100 A-est 70 A-esre. Ezzel már csak minimálisat esik a fordulat, persze tudom, hogy ez csak a hiba elfedése, de nekem így jó. Láttam olyan Astrát, ahol meg sem mozdul a fordulatszámmérő a nagy fogyasztói terhelésre, ráadásul 1 évvel idősebb az én autómnál.
  15. Általános műszaki problémák!

    Hát igen, a szervó a legnagyobb fogyasztó, főleg ha kitekert állapotban tartod a kormányt, a generátor terheli az alapjáratot rendesen. Hidrotőkék mennyire zörögnek nálad? CO szint jó?
×