Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

szebik

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    33
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

szebik névjegye

  • Születésnap 1985-03-22

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Caravan 1.7 TD
  • Város
    Lébény

Legutóbbi látogatók

1.217 profile views

szebik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. szebik

    Elektromos

    Egy oldallal ezelőtt vetettem fel egy generátor problémás kérdést. Azóta is méregettem és közbe jól tölt, közbe nem. Aztán a hétvégén szétszedtem és elszörnyülködtem. Szabályosan olajban úszik az egész. Kipucoltam és összeraktam, ma lesz a próbája amiről be fogok számolni. Viszont a szimeringet nem néztem meg, milyen kell rá és lefényképezni is elfelejtettem. Nem tudja valaki véletlen milyen szimeringek valók a vákuumpumpa alá?
  2. szebik

    Elektromos

    Sziasztok! Néhány tippre lenne szükségem generátor téren. A múlt héten nem indult a kocsi 25 km megtétele után. Azóta elkezdtem figyelni. Látszólag jól működik, a töltésjelző lámpa indítás előtt világít, indítás után kialszik és fordulaton se pislákol. Indítás előtt mérve az akku nyugalmi feszültsége 12,5V, hideg motornál 13V-ra megy fel alapjáraton majd meleg motornál alapjáraton 13,2V a töltőfeszültség, 2000ford/perc-nél pedig a 13,6V-ot éri el maximum. Fogyasztókat nem kapcsoltam fel egyik esetben sem. Amúgy egy Isuzu dízelről van szó. Kinek milyen tippje van, mi lehet a hiba forrása? Előre is köszönöm!
  3. szebik

    Dízel

    Köszi az infót! A kapu középső kitámasztója fogta meg, amiről nem is gondoltam volna, hogy eléri, de becsapós volt, mert a csapás mellette eléggé mély volt. Amúgy elég vékonyka volt már a csavar előtt az anyag. Ez a lyukon is látszott. Sokat járok vele erdőben és rossz utakon, ez meg is látszik mind a kartelen, mind a kipufogócsövön. Még gondolkodtam a behegesztésen mert vaslemez az anyaga.
  4. szebik

    Dízel

    Sziasztok! Kilyukadt az olajteknő az astrámon. 1.7 isuzus motoros. Tulajdonképpen csak a teknő lemez része kellene. Szerintetek a b bectráéval, esetleg a corsáéval megegyezhet?
  5. szebik

    Elektromos

    Sziasztok! A napokba a karosszériát foltozgatjuk és elértünk a taposólemezig. Az első ülések alatt elvezetett kábelkorbácsból mindkét oldalon egy-egy 2 pólusú stekker van kivezetve. Minek lehet az a kivezetése? Esetleg a gyári ülésfűtés csatlakozója az üléshez? Kiegészítés: Közben megtaláltam a megoldást a fórumon, hogy az a csati az ülés híd közepénél az ülésfűtés csatlakozója
  6. szebik

    Karosszéria

    Nagyon jó! Köszönöm!
  7. szebik

    Karosszéria

    Sziasztok! Biztos már sokan kérdezték, de nem találtam erre vonatkozóan semmit. A jobbos és balos ülés felcserélhető egymással? A dőlésszög állító kis tekerentyűt át lehet tenni a másik oldalra? Esetleg ami még gond lehet, az az üléstest sínszerkezethez rögzítése
  8. Ha a 100 fok nagy melegben normális, akkor nem foglalkozom vele. A hűtőrendszer tiszta, tavaly tisztítottam ki teljesen, az rendben van. Tudom hogy a mutató nincs rögzítve, sőt örülök is neki, mert a valós értéket mutatja. Egy combosabb kigyorsításnál is megbillen a mutató, de pár méter után vissza is áll. Köszönöm az infókat.
  9. Sziasztok! Egy nyugtalanító problémával fordulok hozzátok. Egy Isuzu dízelről lenne szó. Pénteken a kellemes melegben mentünk Pozsonyba 4-en utánfutóval vásárolni. Az odaúton a víz hőfok szép felment 96 C-ig, majd a város határáig azt tartotta. A 37C-os külső hőmérsékletnél ezt nem is sokalltam. Majd a városon belül egy kellemes dugó következett, ami miatt a víz 100-ig felment. Ezt már nem hagytam, és rákapcsoltam a fűtést. (férfinemiszerv@ volt 37 fokban még a fűtést is elviselni). Egyébként a ventilátor pörgött, de nem vagyok benne biztos hogy teljes fordulaton ment. Szóval ez normális lehet, hogy a vízhőfok 100C-ig felmegy nyáron egy helyben álláskor? Ja az egészhez annyi hozzátartozik, hogy 2 hete cseréltem 88C-os termosztátot ami eddig az elvárásomnak megfelelően működött. Még néhány kérdés is lenne a témában: - Az ilyen eseteket megelőzve szeretnék egy ventilátor kapcsolót beiktatni, de a hűtőradiátor levő gombával lyukra futottam, és nem tudom hogyan lehetne oda kapcsolót bekötni. - A ventilátornak 100 C-os víznél mekkora fordulaton kell pörögnie? Csak úgy finoman alig hallhatóan vagy olyan böcsületesen kevernie a levegőt? - Lehetséges az, hogy ha a termosztáton levő furat nem felfelé mutat akkor ne enged át elegendő vizet? A válaszokat előre is köszönöm!
  10. szebik

    Karosszéria

    Nekem is a tetősín alatt ázott be. A sok dzsuva nem engedte elfolyni a víz és a tetőlemezek illesztésénél lassan szivárgott a víz befelé. A tetőkárpit emiatt mindkét oldalt ázott, itt-ott már lóg a textil. A tetősín csavarok alatt egyébként nekem nem ázott be, de hogy a takarólecet le tudd venni, a tetősínt is le kell venni. A takaróléc alatt tisztítása után az illesztésénél végig nyomtam gumiszilikonnal, meg azért a csavaroknak is adtam egy kicsit és azóta nem nedves a teteje :) Egyébként a takaróléc alól sterimobbal ki lehet nyomatni a nagyja levelet.
  11. szebik

    Karosszéria

    A feldobott lehetőségeket még nyáron orvosoltam. Nedvesedett a tetőkárpit, már pár helyen el is vált. A hátsóablakot, a tetősín csavarokat, a tetőillesztést végig a tetősín alatt is letömítettem, és a tetőablak lefolyócsöveit is kitisztítottam. A kárpit körbe száraz. Az első szélvédő még megér egy próbát. Egyébként a szivacs a kerékjáratnál a kasztnira ragasztva van, vagy valami más tarja ott? Köszönöm a tippeket. A kocsi hátulja vizesedhet a kaszni dugójának hiányától, az utastérből kilépő meleg levegőből ott kicsapódó párától, a csomagtér oldalsó üregeibe pakolt cuccoktól, és a lefolyó eltömődéséből, vagy ezek kombinációjától.
  12. szebik

    Karosszéria

    A pollenszűrőm nem nedves egyáltalán csak picit poros. A levélfogóról víz nem cseppen rá, tömít rendesen. Ezt leteszteltem. A vízelvezető csatona is levélmentes és a középső gumi kifolyó is ki van pucolva. Még tippet kaptam a fűtőradiátorra is. De az is rendben. A vizem nem fogy és radiátor alatt sincs víznyom. Egyébként az előbb a párásodás szóval nem fogalmaztam helyesen mert az nem csak párásodás, mert a szélvédőn cseppekben folyik le a víz reggelre. Próbálkozást már tettem rá, hogy a leállítás előtt az utastérszellőzést zárom. Hatékonynak is bizonyult, mert azóta nem vizesedik az ablak de ez a megoldás nem a problémát kezeli, hanem a tünetet.
  13. szebik

    Karosszéria

    Sziasztok! Az első kerékjáratban levő műanyag ház alatt, az utastérre szivacs van felrögzítve. Annak mi a a szerepe? Lehetséges hogy amiatt párásodik be az első szélvédő esős idő után? A válaszokat előre is köszönöm!
  14. szebik

    Motor

    Egy kövérebb gyorsítás után, vagy hosszabb kigurulás után nekem is ingadozik a hőmérséklet, de ezt nem tartom gondnak és most se probléma, mert legalább a tényleges vízhőfokot mutatja, nincs elektronikusan simítva. Egyedül a menet közbeni 100 fok környéki hőmérséklet aggaszt, én sokallom. Egyébként a hűtő belsejét mivel lehet kitakarítani teljesen? Vízzel kinyomattam, szép tiszta víz jött belőle, de egy vékony talán zöldes réteg maradt benne.
  15. szebik

    Motor

    Sziasztok! Egy hűtővel kapcsolatos kérdésem lenne. A technika 1.7 Isuzu motoros kombi F Astra. A nyár elején észrevettem, hogy a megszokott 92fokról 30 fok felett felmegy a vízhőmérséklet 94 fokra. Ez kicsit zavart, gondoltam kitakarítom a hűtőt kívül belül. A tisztítás sikerült, gyönyörű tiszta lett kívül belül. Viszont a hőmérséklet nagy melegben még mindig 94foknál áll meg. Balatonra mentünk le és a Cseszneki szerpentinen nem hajtósan felfelé, közepesen megpakolva 4 emberrel volt ahol majdnem elérte a 100-at is. Ez mennyire normális? Egyébként reggel ha viszonylag hűvös van, mondjuk 20fok akkor 92nél megáll. Érdemes lenne a termosztáttal próbálkoznom, esetleg azt is megnézni hátha vizköves, vagy ez teljesen normális? Egyébként ezt csak idén kezdte, ugyan ilyen használat mellett az elmúlt években eddig kétszer ment fel a víz 94 fölé de az is araszolás miatt. Ebből tudom, hogy a hűtőventi és a gomba is jó :D A tippeket előre is köszönöm.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.