Jump to content

gyuros

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    189
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

3 Semleges

gyuros névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1985-03-01

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Érdeklődés
    Autók stb.

Város, Autók

  • Autó(k)
    Vectra B 2.0i 16V X20XEV
  • Város
    Galgahévíz

Legutóbbi látogatók

1.280 profile views
  1. Elektromos

    Már szemrevételeztem szétszedve és nem láttam benne semmi feltűnőt.. Relé meg nincs is benne. Gondolom elektronikai műszerész megtudja nézni, hogy kiment e benne valami.? Én úgy tudom hogy a riasztós kivitelű a legmagasabb szintű változat.. Enyém Megamos típusú. Van még Bosch illetve Kiekert típusok. Azt viszont nem értem, hogy a csatlakozónál az összes tű rész benne van az alapabb változatban is akkor miért nem tudja az is a riasztót.
  2. Elektromos

    Kicseréltem a centrálzár vezérlő egységét és megoldódott a probléma. Már csak az a baj hogy a cseredarab nem riasztós. Egyébként mi mehetett tönkre benne ha minden más pedig működik vele?
  3. Elektromos

    Annyit még hozzá tennék, hogy ha gyújtásra rakom akkor megszűnik a probléma és üzem közben is rendesen működnek az indexek. Ha leállítom a kocsit akkor felvilágítódnak az indexex lezárás nélkül is már. Hibakód "123 irányjelző feszültség alacsony" Próbálok rákeresgélni a neten is...
  4. Elektromos

    Üdv mindenkinek! Számomra érdekes problémával állok szemben a mai naptól. Ha lezárom a kocsit nem úgy villan fel az index mint eddig és fogja magát és folyamatosan világítva marad. Távirányítóval és kulccsal való záráskor ugyan az a helyzet. Egyébként a zárás nyitás működik. Csináltam azt is hogy lekötöttem az akku sarut fél órára hátha észhez tér de nem. Reléket is cserélgettem és közben ha mozgatom a reléknél akkor van hogy elalszik. Lehet a multitájmert kell kicserélnem? Már egy ideje csinál olyat is, hogy indexelésnél villog a belső világítás is lehet hogy összefügg.. Holnap kicserélem a multitájmert hátha. Nyitott ajtónál ugye ha lezárom a kocsit akkor vissza kell nyitnia de jelenleg azt sem mindig teszi. Remélem nem a centrálzár vezérlője a gond. Még annyi hogy X20XEV riasztós kivitel. Esetleg ötlete valakinek, hogy mi okozhatja ezt? Vagy valakinek volt már ilyen problémája? Előre is köszönöm.
  5. Elektromos

    Hali. Bocsi de még csak most jöttem fel az oldalra.. Nekem X20XEV benzinesbe van 1997-es. Könnyű dolgom volt hiszen gyárilag be volt vezetékelve a kocsim így a korábban vett donor autóból átraktam a kormánynál lévő kapcsolót és a pedál kapcsolót illetve a donorból a motorvezérlőt is át raktam amiben gyárilag tempomatos volt. (a motorvezérlőt egyébként más miatt raktam át) (az hogy a motorvezérlő egységhez kell e programozni azt nem tudom, elvileg nem) Már csak egy tempomat vezérlőt kellett szereznem ami működik mert ami a donorba volt tönkrement még a donorba. Nekem a vezérlő berakása után a bovden rövidebb volt 5 cm-rel ami végül is azért volt mert a bovden be volt ragadva mert még a kocsi fiatal korában lett kiszerelve és beált. Amikor a beragadás probléma meg oldódott már simán oda ért a helyére. Utána mentem vele egy kört és működött is és szerencsére azóta is működik.. Szóval végül is semmi extra nem volt benne.. Nem valószínű hogy sokat segítettem ezzel. Egyébként nem lehet hogy annó valamit mégis rosszul vezetékeltél be?
  6. Elektromos

    Megoldottam! Működik. Sikerült egy alig 8 évet autóban töltött darabot kifognom ami az álapotán is látszik.
  7. Elektromos

    Ja még annyit hogy szintén B Vectrában volt beépítve..
  8. Elektromos

    Üdv. Mai nap vettem végre egy tempomat vezérlőt. Be is építettem a motortérbe de a bovdenje kb 5 centivel rövidebb.. Lehet hogy a vezérlő nem engedte vissza ki a bovdent? Vagy hosszabb bovden kell rá? Van másik bovdenem ami ténylegesen hosszabb és amikor azzal volt beépítve az előző vezérlő annak a bovdennek a hossza jó volt.. Op-comal belépve a Sebességtartó menübe látszanak a dolgok gondolom akkor maga a vezérlő jó lehet (a rossz előző vezérlőnél belesem tudtam lépni) mert menet közben nyomkodva a gombokat hallani valami kis kattanást a motortérből a tempomattól. A motortérben lévő csatlakozójában a 10 vezetékből csak 9 van benne nem tudom ez mennyre baj vagy nem az-e.. Gyárilag vezetékelve van a kocsi. Lehet hogy akkor ki kellene cserélnem a bovdent? Vagy valami más lehet a gond? Válaszokat előre is köszönöm.
  9. Elektromos

    Köszi a választ. Keresgéltem a neten ilyen kijelzőket találtam is 6000 ért B2-est. ott írta az illető hogy neki is B1 be kellett volna de a csati elvileg más. Programozás téren az az érdekesség hogy az enyémben gyárilag a kis kijelző volt. Beleraktam egy nagyot és onnantól kezdve mutatott mindent megfelelően csak nemrégiben elkezdett szórakozni. Kb 2 évig nem volt vele gond. Egyébként honnan veszi az adatokat a fogyasztáshoz a kijelző? Mert hogy nem mér megfelelően. Kijelző szerint 6.5-7 liter tankos méréssel pedig 8.6 jött ki mikor még jó idők voltak. De volt ez már fordítva is hogy 8-9 litert írt ki tankos méréssel meg 7 liter jött ki. A pillanatnyi fogyasztást meg nagy ritkán mutatja bár nem hiszem hogy pontosan...
  10. Elektromos

    Üdv. Szórakozik a nagy kijelzőm és a dátum részt alig mutatja már. illetve a fogyasztást sem jelzi ki megfelelően a pillanatnyit meg sehogy sem. Mi lehet ennek az oka?? Illetve a B2-es kijelzője jó a B1-es be? Számít az hogy benzinesből vagy dieselből van?
  11. Motor

    Igen sajnos az igaz hogy az eladók van hogy tudatlanabbak mint a vevő. Tapasztaltam. Ahogy írtam ma beleraktam a donor autónak a jeladóját amiből az óracsoport is van. Abban az autóban megfelelően működött. Amióta átraktam még nem mentünk a kocsival így nem teszteltem. Holnap fogom és megírom majd. Megpróbálom kétszer tesztelni a gomba cserét is beiktatva. A hűtőben lévő gomba kb 3 hónapos új. Persze lehet az is rossz majd legfeljebb átrakom azt is bár az klímás.
  12. Elektromos

    A fékrásegítő működésével tisztában vagyok Akkor jól sejtettem melyik milyen. Egyébként azok között is van olyan ami nagyobb de nem látni két összetételt mint a vectráénál és a vectráé kétszer olyan nagy mint az astráé.
  13. Elektromos

    Valószínűleg most elég "hülyének" fogok látszani de nem tudom külső szemrevételezéssel mi a külömbség. Ezáltal nem tudom megnézni sem. Talán segít a látképemen hogy csináltam már teljes motorgenerált és elektromos átépítéseket is egyedül de a lényeg hogy én sem tudhatok mindent! Közben össze néztem az astra fékrásegítőt és főfékét a vectráéval és egy az egyben át lehet rakni az astrába (felfogatási pontok meg a rúd ami bemegy a fékpedálhoz) persze fékcső elosztó kell hozzá. Nem tudom mivel lenne esetleg jobb azzal a hatásfok.?
  14. Motor

    Nemrégiben én cseréltem ki a műszeregységet fordulatszám mérősre. Ami szokott hiányozni zöld vezeték a 8as pontnál az is benne volt a kocsiban gyárilag szóval csak át kellett raknom. A vízhőfok mérő amit látok ugye a kijelzőn annak csak egy jeladója van és igen minden mástól független. Ma kicseréltem a hozzá tartozó jeladót is de amikor kiszedtem a benne lévőt láttam hogy a kettő teljesen egyforma VDO típus és 120 fokos. Tehát a jeladó csere szükségessége nem magyarázza a jelenséget. Plusz az interneten rákeresgélve ilyen jeladókra mind az 1.4-es és 1.6-os motortípushoz ugyanolyan jeladókat adott ki és motor típustól függetlenül sem volt más fajta. A műszeren felment a víz hőfoka 85 körüli fokra ugyan úgy mint a 100 fokig skálázott eredeti műszerével. Nekem az volt a kérdésem és a furcsa, hogy általában a hűtőventilátor amikor elkezdi visszahűteni a vizet akkor a mutató szerint kb 10 foknyit hűt vissza és azokkal kevesebb ideig megy mint jelen esetben. Jelenleg ha fölmegy 85 fokig kb akkor bekapcsol a ventilátor és a megszokott hoz képest kb 3/4 szer annyi ideig megy és látszólag 25-30 foknyit hűt vissza. Számomra ez az érdekes és nem hiszem hogy ez normális. Persze lehet rossz volt a benne lévő jeladó vagy a vízhűtőben lévő nem régiben vett jeladó is lehet rossz... Azt azért hozzá tenném az egészhez, hogy csak megoldást/ magyarázatot próbálok keresni és semmi kép sem mást megbántani!!!!!! Csak hogy nehogy valaki félre értse!!
  15. Egyéb csevegés

    Valaki meg tudja mondani h az X20XEV fékrásegítője dupla devanderes e? Dupla membrán v mi. H lehet megálapítani?
×