Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gyuros

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    253
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

gyuros last won the day on Május 3 2020

gyuros had the most liked content!

gyuros névjegye

  • Születésnap 1985-03-01

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Érdeklődés
    Autók stb.

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Vectra B 2.0i 16V X20XEV
  • Város
    Galgahévíz

Legutóbbi látogatók

2.061 profile views

gyuros's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Hírnév

  1. gyuros

    Motor

    Lemaradt hogy 1997-es X20XEV
  2. gyuros

    Motor

    Üdv mindenkinek. Olyan bajos jelenséget produkál az autóm, hogy van amikor kinyomja a vizet a víztartálynál.. Mint a szökőkút.. Év elején lett generálozva a komplett motor. Most van benne 3.700km még bejáratós. Felfúrt blokk Kolbenshmidt cuccokkal benne gépműhelyben csinálták a blokkrészt.. A hengerfej másik autóról van amit vettem donornak.. Nem volt baja a hengerfejnek abban az autóban nem csinált ilyen jelenséget továbbá el lett takarítva szelepek becsiszolva új szelepszárszimeringek gépműhelyben is megnézték beépítés előtt... Motorolaj tiszta, hűtővíz tiszta, tartályról kupakot levéve nem bugyog a víz, Termosztát előző év tél elején vettem újat nem olcsót. Az autó összerakása előtt nem produkált ilyen jelenséget soha.. Víztartály sapkát is tavaly vettem újat. Idén balatonon is csinált ilyet akkor vettem új sapkát aztán nem produkált ilyet.. Most kicseréltem a termosztátot is (visszaraktam a régit) 7 km mentem vele nyomás jó a vízrendszerben legalábbis nem volt túlnyomás de a hűtőről menő két vastag vízcső össze volt lapulva.... Az autó összerakását követően kerregős hang jött a vezérlés felől mikor bemelegedett rendesen a motor, mintha vmi bakelit zörögne.. Új SKF vezérléssel összerakva a vízpumpa is SKF. A tegnapi szökőkút jelenségnél ismét előjött ez a zörgős hang is.. Én már akkor is gyanakodtam a vízpumpára hiába h új. Még mindíg gyanakszom arra... Lehet a lapát lazul le időnként és az a kerepelős hang is Lehet h bemelegedés után megszorul azért kezd el ingadozni a motor alapjárata mintha vmi fogná a motort. Lehet h nem hajtja a vizet rendesen és ezért melegszik túl és nyomja ki a tartálynál... Természetesen dugulás sincs a rendszerben... Ha egyszer ráveszem magam lehet kicserélem a vízpumpát van egy alig futott darabom.. Valakinek valami ötlete erről, hogy mi lehet? Előre is köszönöm.
  3. Üdv mindenkinek. Van egy dolog ami számomra nem klappol. Digitklímánál normális az ha az Eco gomb amikor világít akkor nem üzemel a kompresszor? Nem épp akkor kellene világítania ha be van kapcsolva? Ha benyomom az auto gombot akkor az világítódik ki és az eco gomb kialszik vagy épp fordítva. Láttam már a működésének a leírását az oldalon és rajta is vagyok h megtaláljam ismét de nem rémlik hogy ilyenről is lenne benne szó. Egyébként autómata vezérlésnél a rendszer csak a venti fordulatszámát és a terelőlapátot állítgatja vagy a kompresszort is lekapcsolja ha úgy van?
  4. gyuros

    Elektromos

    Üdv mindenkinek. Érdeklődnék, hogy valaki tudja-e melyik vezeték mi a vonóhorog előkészített csatlakozójában? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=65520200227_175703.jpg 7 pólusú a vonóhorgom csatlakozója de a gyári csatiban több vezeték van.
  5. gyuros

    Elektromos

    Egy kép a Tempomat működését jelző zöld visszajelző lámpáról Szépen működik most már. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=95420200507_122808.jpg
  6. gyuros

    Elektromos

    Ahogy írtam is amit én vettem és jelenleg a kocsimban van az B omegában volt az eladó szerint.. Amit lefotóztam az meg B Vectrából van a kettő teljesen egyforma külsőre... Amiket a neten láttam keresgélés közben B Omega tempomatokat azok is ugyan úgy néznek ki mint a B Vectrájé. A két autó tempomatja teljesen megegyezik X20XEV motornál .. ;)
  7. gyuros

    Elektromos

    A B1 Vectrákban nincs a műszerben a visszajelző lámpa csak a B2 es Vectráknál. Illetve a kábelezése is kicsit másabb elrendezésű és ezért a B1 műszerrel a B2 nem fog működni. Próbáltam. A B2 es Vectrákban sincs bekötve az a hiányzó egy szál vezeték.. Én azt bekötöttem és elvezettem ugye a visszajelző lámpához. A visszajelző működik ezáltal minden bizonnyal megkapja a 12 voltot Lefotóztam neked a kötegben lévő tempomat csatlakozóját de másak a betű sorendek némileg. A kábelek színe és a betűk is látszanak rajta remélem segítenek.. Továbbá lefotóztam a tempomat motort is amit B2 Vectrából szedtem ki. Ami nekem jelenleg az autómban van az is pontosan ugyan úgy néz ki de itt megjegyezném, hogy akitől vettem az azt mondta hogy B Omegából van..... http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=50120200503_112849.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=68520200503_113108.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=20320200503_113143.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=94320200503_112902.jpg Ha esetleg kellene vmit megnézni a vezetékkötegben akkor jelezz és meglesem, hogy a "valóságban" mi hova megy és milyen színű a vezeték....
  8. gyuros

    Elektromos

    Szerintem a ( I ) pont lesz az http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=89020200414_124604.jpg A képen látható plusz vezeték az. Ez a vezeték egyébként bizonyos vectrákban gyárilag benne van. (van egy 95 ös évi CDX es Vectra kábelem) abban benne van és onnan tudom hogy hova megy.. Na de én azt a kábelt fűztem be és vezettem el az óracsoportba ahol a visszajelző lámpa van és így működik Azt hogy neked maga a tempomat miért nem működik nem tudom.. Nekem gyárilag be volt kábelezve és annó csak belekellett tennem a tempomatot meg a kapcsolókat. Most ahogy átalakítottam a 97-es Vectrámat B2 re ennek következtében álltam neki annak a plusz kábelnek a befűzéséhez.. De a B2 műszeregység más mint a B1. Az hogy neked hiányoznak vezetékek magyarázhatják azt, hogy nem működik neked..
  9. gyuros

    Elektromos

    Üdv. Tempomattal kapcsolatban lenne osztanivalóm Említettem, hogy a tempomat motor csatlakozójából hiányzik egy vezeték. Sok darabban ez a vezeték benne van de a kesztyűtartó mögött lévő zöld csatlakozóba megy bele ami csak úgy el van ott magában ( volt aki azt írta hogy az automata váltós példányoknál van szerepe).... Na már most azt a hiányzó egy szál vezetéket én be húztam pluszba és elvezettem az óracsoportba ahoz a saru részhez ami a visszajelző ikonhoz vezet.. És láss csodát tempomat használatakor van visszajelzésem, jelez a kis zöld ikon Talán valakinek hasznos lehet ha kedvetkapna hozzá valaki
  10. Üdv mindenkinek. Ezt is megválaszolom én magam A gyújtás kapcsoló hátulján lévő részt kellett lecserélni amire a csatlakozó kábel cucc megy rá mert a belseje szét volt esve és ez által bizonyos dolgoknak nem adott áramot. A csere után tökéletesen működik a digitklíma egység Lehet még valakinek jól jöhet ez az infó De remélhetőleg nem lesz ilyen gondja senkinek és más fajta sem
  11. Üdv mindenkinek. Digit klíma problémám lett... A helyzet az, hogy B1 vecit átépítettem B2 re. A Donor autóban simán csak gyujtáson nézve (mert a rendszer nem volt feltöltve) tudtam állítani a ventilátor sebességeket hallottam ahogy kapcsolja feljeb a ventillátort és nyomja a levegőt illetve ahogy kapcsolgattam, hogy a lábra vagy a szélvédőre fújassa a levegőt akkor is hallottam hogy a kis motorok állítgatják a lapátokat szóval működött ezen része.. Ha leveszem gyujtásról akkor hallok búgást a fűtésboxból, ez meg volt a donorautóban is.. Na már most az átépítés után nem csinál semmit.. Hiába kapcsolgatom nem indítja el a ventillátort és nem is állítgatja a terelőlapátokat a fűtésboxban.. A komplett kábelköteg egy az egyben át lett építve ezt értsd úgy h az autóban fellelhető összes kábelezés át lett rakva. Viszont van jó pár hibakód amiket előtte a donorautóban nem írt ki. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=58020200423_161615.jpg Átnéztem a reléket, biztosítékokat is. Mi lehet a probléma????
  12. gyuros

    Egyéb csevegés

    Üdv mindenkinek Haverom H Astrája miatt érdeklődnék. Nem láttam külön váltó részt ezért ide írok. 2005-ös H Astrája van 1.4 16 szelepes elkezdett neki zakatolni a váltója morgós gözmozdony szerű hanggal. A lényeg, hogy cserélni kell. Az lenne a kérdésem, hogy milyen tipusú váltó van benne? F16? Továbbá 2001-es 1.6i 16 szelepes B Vectra váltója megegyezik-e vele (látszólag ugyanolyan) az is F16-os váltó? Előre is köszönöm a segítséget
  13. gyuros

    Elektromos

    Na arra jutottam, hogy a tempomatnak tényleg nincs vezetékelése az óracsoporttól tovább izzója sincs... De fogok kábelt behúzni neki és izzót is berakni... De a neten láttam már olyan vectrát amiben világított bekapcsolt tempomatnál azaz működött.. Akkor valahova bekötve azt az egy szálat működni kellene... A biztonságiöv visszajelzőnek viszont meg van a kábelezése. A vezetőoldali A oszlop tövében lévő zöld nagy csatlakozóhoz megy le és onnan tovább.. Nem találtam meg a végét de a zöld csatlakozóban folytatódik tovább de közvetve nem az ülés alatti csatlakozóhoz megy így idő híján nem kutattam tovább Majd későbbiekben ha lesz türelmem akkor megnézem még...
  14. gyuros

    Elektromos

    Értem.. Hmmm.... Nem tartott volna nekik sokból beletenni.... Ha minden igaz akkor ma végig követem a vezetékkötegben a tempomat illetve a biztonsági öv jelzés ikonját is, hogy hova megy a kábelek. Az eredményeket megírom mert mindíg jók a plusz infók
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.