Jump to content

gyuros

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    184
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

3 Semleges

gyuros névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1985-03-01

Város, Autók

  • Autó(k)
    Vectra B 2.0i 16V X20XEV
  • Város
    Galgahévíz

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Érdeklődés
    Autók stb.

Legutóbbi látogatók

1.221 profile views
  1. Elektromos

    Megoldottam! Működik. Sikerült egy alig 8 évet autóban töltött darabot kifognom ami az álapotán is látszik.
  2. Elektromos

    Ja még annyit hogy szintén B Vectrában volt beépítve..
  3. Elektromos

    Üdv. Mai nap vettem végre egy tempomat vezérlőt. Be is építettem a motortérbe de a bovdenje kb 5 centivel rövidebb.. Lehet hogy a vezérlő nem engedte vissza ki a bovdent? Vagy hosszabb bovden kell rá? Van másik bovdenem ami ténylegesen hosszabb és amikor azzal volt beépítve az előző vezérlő annak a bovdennek a hossza jó volt.. Op-comal belépve a Sebességtartó menübe látszanak a dolgok gondolom akkor maga a vezérlő jó lehet (a rossz előző vezérlőnél belesem tudtam lépni) mert menet közben nyomkodva a gombokat hallani valami kis kattanást a motortérből a tempomattól. A motortérben lévő csatlakozójában a 10 vezetékből csak 9 van benne nem tudom ez mennyre baj vagy nem az-e.. Gyárilag vezetékelve van a kocsi. Lehet hogy akkor ki kellene cserélnem a bovdent? Vagy valami más lehet a gond? Válaszokat előre is köszönöm.
  4. Elektromos

    Köszi a választ. Keresgéltem a neten ilyen kijelzőket találtam is 6000 ért B2-est. ott írta az illető hogy neki is B1 be kellett volna de a csati elvileg más. Programozás téren az az érdekesség hogy az enyémben gyárilag a kis kijelző volt. Beleraktam egy nagyot és onnantól kezdve mutatott mindent megfelelően csak nemrégiben elkezdett szórakozni. Kb 2 évig nem volt vele gond. Egyébként honnan veszi az adatokat a fogyasztáshoz a kijelző? Mert hogy nem mér megfelelően. Kijelző szerint 6.5-7 liter tankos méréssel pedig 8.6 jött ki mikor még jó idők voltak. De volt ez már fordítva is hogy 8-9 litert írt ki tankos méréssel meg 7 liter jött ki. A pillanatnyi fogyasztást meg nagy ritkán mutatja bár nem hiszem hogy pontosan...
  5. Elektromos

    Üdv. Szórakozik a nagy kijelzőm és a dátum részt alig mutatja már. illetve a fogyasztást sem jelzi ki megfelelően a pillanatnyit meg sehogy sem. Mi lehet ennek az oka?? Illetve a B2-es kijelzője jó a B1-es be? Számít az hogy benzinesből vagy dieselből van?
  6. Motor

    Igen sajnos az igaz hogy az eladók van hogy tudatlanabbak mint a vevő. Tapasztaltam. Ahogy írtam ma beleraktam a donor autónak a jeladóját amiből az óracsoport is van. Abban az autóban megfelelően működött. Amióta átraktam még nem mentünk a kocsival így nem teszteltem. Holnap fogom és megírom majd. Megpróbálom kétszer tesztelni a gomba cserét is beiktatva. A hűtőben lévő gomba kb 3 hónapos új. Persze lehet az is rossz majd legfeljebb átrakom azt is bár az klímás.
  7. Elektromos

    A fékrásegítő működésével tisztában vagyok Akkor jól sejtettem melyik milyen. Egyébként azok között is van olyan ami nagyobb de nem látni két összetételt mint a vectráénál és a vectráé kétszer olyan nagy mint az astráé.
  8. Elektromos

    Valószínűleg most elég "hülyének" fogok látszani de nem tudom külső szemrevételezéssel mi a külömbség. Ezáltal nem tudom megnézni sem. Talán segít a látképemen hogy csináltam már teljes motorgenerált és elektromos átépítéseket is egyedül de a lényeg hogy én sem tudhatok mindent! Közben össze néztem az astra fékrásegítőt és főfékét a vectráéval és egy az egyben át lehet rakni az astrába (felfogatási pontok meg a rúd ami bemegy a fékpedálhoz) persze fékcső elosztó kell hozzá. Nem tudom mivel lenne esetleg jobb azzal a hatásfok.?
  9. Motor

    Nemrégiben én cseréltem ki a műszeregységet fordulatszám mérősre. Ami szokott hiányozni zöld vezeték a 8as pontnál az is benne volt a kocsiban gyárilag szóval csak át kellett raknom. A vízhőfok mérő amit látok ugye a kijelzőn annak csak egy jeladója van és igen minden mástól független. Ma kicseréltem a hozzá tartozó jeladót is de amikor kiszedtem a benne lévőt láttam hogy a kettő teljesen egyforma VDO típus és 120 fokos. Tehát a jeladó csere szükségessége nem magyarázza a jelenséget. Plusz az interneten rákeresgélve ilyen jeladókra mind az 1.4-es és 1.6-os motortípushoz ugyanolyan jeladókat adott ki és motor típustól függetlenül sem volt más fajta. A műszeren felment a víz hőfoka 85 körüli fokra ugyan úgy mint a 100 fokig skálázott eredeti műszerével. Nekem az volt a kérdésem és a furcsa, hogy általában a hűtőventilátor amikor elkezdi visszahűteni a vizet akkor a mutató szerint kb 10 foknyit hűt vissza és azokkal kevesebb ideig megy mint jelen esetben. Jelenleg ha fölmegy 85 fokig kb akkor bekapcsol a ventilátor és a megszokott hoz képest kb 3/4 szer annyi ideig megy és látszólag 25-30 foknyit hűt vissza. Számomra ez az érdekes és nem hiszem hogy ez normális. Persze lehet rossz volt a benne lévő jeladó vagy a vízhűtőben lévő nem régiben vett jeladó is lehet rossz... Azt azért hozzá tenném az egészhez, hogy csak megoldást/ magyarázatot próbálok keresni és semmi kép sem mást megbántani!!!!!! Csak hogy nehogy valaki félre értse!!
  10. Egyéb csevegés

    Valaki meg tudja mondani h az X20XEV fékrásegítője dupla devanderes e? Dupla membrán v mi. H lehet megálapítani?
  11. Motor

    Üdv. Menyire normális az hogy a hűtőventilátor amikor bekapcsol óra szerint kb 85foknál adig nem áll le amég a kék säv és az első fehér csík közé le nem megy a vîzhőfok?
  12. Elektromos

    Igen ABS-es megnéztem és igen csak 2 kimenetes. B vectra főfékhenger fékrásegítővel átrakható-e az astrába és ha rakok be elosztót akkor nem veszít-e a hatásfokából? Egyébként a B Vectra főfékje is dupla devanderes? Abs-es.
  13. Elektromos

    Hát ha ez tényleg így van akkor egyszerűbb lenne!! Amúgy sem sok kedvem van annyira belebonyolódni. Mindég tanul valamit az ember De tény, hogy az is lehet hogy nem épp százas a főfékhenger benne bár külsőleg szép újnak látszik a belső alkatrészek lehetnek rosszak benne. Majd megnézem hogy a B Vectra főfékhengere milyen hogy abból is 4 csatlakozás jön-e ki.. (már a fék csövek miatt) X20XEV-ből Egyébként nem vágom igazán hogy mit is takar az hogy "dupla devanderes" szerintetek a B Vectráé olyan? De így a segítségetekkel előbb utóbb megszületik a megoldás a problémámra Amit köszönök is
  14. Elektromos

    Tisztában vagyok az ABS szerepével köszi Nekem a Vectrában van ABS gyárilag ott kicsit másak az erő viszonyok is és elől hátul tárcsafék van 288-asak. De a lényeg az hogy valamiért sokkal jobb a fék azaz sokkal kevesebb erővel kell nyomnom a fékpedált és ezen van a hangsúly! A donor Astrában amiből van az ABS cucc szintén sokkal kisebb erővel kellett nyomni a fékpedált és ezáltal nagyobb volt a fékhatás is (harapósabb) Mind két illetve három autó esetében meg van a tapasztalatom ezek tudatában írom ezt. Én ezt a nagy külömbséget az ABS nek tudom be. Gondolom másképp szabályozza az energiát a fékekhez.. Szerintem ez ennek is betudható, hogy az ABS segítségével jelentősen lecsökken az az erő aminek a fékpedál benyomásához szükséges így ezáltal kisebb erő kifelytéssel jobban belehet nyomni a fékpedált. Lehet hogy csak ennyi a különbség de mégis jelentős. De mégis jelentős. Barátnőm vezeti az Astrát az övé neki nehezebb benyomni a pedált hisz még én is észreveszem h nagyon oda kell taposni.. És mind 2 Astrát vezetve tapasztaltam meg hogy érezhetően sokkal jobb a fék hatása kisebb fékpedál lenyomásával is.. Egyébként olyan mintha az Abs átvenné az ember fékpedálra kifejtett erejének szerepét. Nekem ezek a tapasztalataim. Mindenesetre szerkezetileg nem tart olyan sokból átszerelni főleg hogy megkell bontanom a féltengejeket is és a fékeket is mert lelesznek fújva. Az hogy belevágok-e azon múlik még hogy a kábelezés része mennyire macerás. Na meg a lelkierőtől ami kell a belefogáshoz
  15. Elektromos

    Megvan hozzá minden alkatrész kompletten. Ingyen! Más fékszett nem lenne olcsó. Tapasztalatból az abs es kocsinak sokal jobb volt a fékhatása mint így most simán abs nélkül. A féltengejeket cserélnem kell úgy is mert kattognak. Abs ek vanak. Innen van az ötlet.
×