Jump to content

gyuros

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    159
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

3 Semleges

gyuros névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1985-03-01

Város, Autók

  • Autó(k)
    Vectra B 2.0i 16V X20XEV
  • Város
    Galgahévíz

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Érdeklődés
    Autók stb.

Legutóbbi látogatók

1.174 profile views
  1. Board Computer

    A gyújtást is átlehet tenni az nem gond. De még rágódom a témán. Azt is lehetne hogy minden átkerül csak a motor lesz C16NZ helyett X14NZ működhet? Vagy a vezérlőtől jövő kábelköteg maradna az eredeti és akkor a motor vezérlése marad az eredeti. Hmmm....???
  2. Motor

    Olyat azért nem csinálok!!
  3. Board Computer

    Üdv. Ojan kérdésem lene hogy a C16NZ autó kábelkötegével müködik-e az X14NZ autó? Sok extra átrakása miat gondoltam cserélem a komplett kábelköteget. (Klíma, ABS, fordulatszámérö, elektromosablak, belső világítás stb.) Persze az X14NZ motorvezérlöje maradna. Nameg ösze fogom egyeztetni a kábeleket.
  4. Motor

    Köszi a válaszokat. Van egy komplett nagy felszereltségű C16NZ motorú 8szelepes astrám pluszba donornak. Ezért érdekelt. Egyébként én szervízelem. A használatban lévőnek úgyfest hengerfejtömítést kel cserélni mert job elől olajszivárgás van ami nem felűlröl jön. (a Vectrámnál is ez volt) És hamár megkel bontsam adot lehetett volna az alakitás. De így maradnak az extrák átrakása.
  5. Motor

    Üdv mindenkinek. Szeretnék 1 kérdésemre választ kapni Adott egy X14NZ motor 60ló és adot egy C16NZ motor ami 75ló. Kérdésem az lene hogy miben rejlik a teljesítmény külömbség? Dugattyú átmérő vagy löket hosz vagy más kiegészítők, esetleg motorvezérlő? Ha a lökethosz akor átlehetne teni a főtengejt hajtókarokal dugatyúkal a X14NZ be és megnyerhetők a plusz lóerők? (Sztem elméletben működnie kéne)
  6. Fűtés, és klíma

    Heló. Érdekelne hogy jutottál-e valamire a klíma beszerelésével??
  7. Elektromos

    Szia. Na nekem úgy néz ki hogy megoldódott. (bízom benne mert még csak 250km-en teszteltem) Nekem torpant is az autó gyorsításnál és ugye melegedett a víz. Egyszerűen csak rendeltem egy új szett Bosch gyertyakábelt. Amióta kicseréltem megszűnt a torpanás és a víz melegedése is. Most már csak normál tartományban mozog. Nem tudom neked mikor lett cserélve gyertyakábel szett egy próbát lehet megérne. Enyémen 7 éve biztos hogy nem volt attól csak több lehet ez az idő.
  8. Motor

    Én is akksis fúróval csiszoltam a szelepeket mint te. A teljes hengerfejet többször átmostam a végén és utána jöttek a szimeringek amiknél nekem igaz nem nagy de mégis érezhető volt ahogy a helyére (pattan) a szimering. A gyűrűcsere után össze is kell, hogy kopjon a hengerfejjel. Bár nem tudom hogy attól füstölhet-e. (elvileg talán nem) Megfelelő méretűek lettek az új szimeringek?
  9. Motor

    Hali. Én tavaly raktam rendbe a hengerfejet. Szintén új elring szimeringekkel szelepek becsiszolásával teljes mosással meg ami kell. Összerakásnál megfelelő méretű krova fejel koccintottam a hejükre a szimeringeket kissé beolajozva mindet. Nekem szerencsére azóta sincs ilyen gondom. Bár nekem előtte sem füstölt. A lényeg az, hogy nekem akkor mondta egyik szerelő ismerősöm, hogy ha hengerfej felújítást csinálnak akkor egyidejűleg mindenképp cserélnek gyűrűszettet is mert a hengerfej a felújítás után már jobban megtartja a nyomást de a gyűrűk esetleges gyengeségéből adódóan viszont át engedheti az olajat. ( főtengely és hajtókar csapágyakat is cserélik ) ( én nem cseréltem ki) A Te esetedben azért jobb lenne ha csak a szimering szórakozna! Sok sikert hozzá.
  10. Futómű, gumik, felnik

    Hali. A helyén nem biztos hogy meg oldható! Ha mégis akkor esetleg hozzá értő kell hozzá! Nekem X20XEV van benzines én megoldottam a kormánymű kiszerelését a motor kiszedése nélkül is. Persze macerás!! Szerintem elméletileg mindegyikben ki kéne, hogy lehessen szedni.
  11. Elektromos

    Hali. Érdekelne meg oldódott-e már a hiba?? Nekem is elkezdte ezt a jelenséget és elég sűrűn elő is adja. Stabilan 85-88 foknál mozgott a mutatóm (óra szerint) de fogja és megindul 90-95fok és fölé gyorsan a pirosba totál.. Ha leállítom és újra indítom a kocsit akkor nekem is beáll normálisra a hőfok. Volt már hogy cseréltem víz hőfok érzékelőt ami a műszernek adja a jelet és a másikat is ami a motor vezérléséért/ dúsításáért is felel. Nem csak 35 fokban de 18 fokban is bejátsza ezt... Gondoltam már rá hogy csinálok egy víz rendszer átmosást. bár tavaly volt ilyen. Vagy cserélek érzékelőket. Remélem mihamarabb rendbe jön.
  12. Motor

    Egy fontos dolog még lemaradt. A víz melegebb mint szokott, a mutató szerint 85-88 foknál volt mindég. Most már sokszor 95-100 és a pirosba megy.. Hűtők tiszták. Víz szint jó és nem piszkos. Hengerfej tömítés is tavalyi. Hengerfej felújítva. Kompresszió érték gyárilag 12-15 bár ennek 15-15.5 bár. Csak próbálok támpontokat írni segítségként. Gyertyakábeleket még nem cseréltem 5 éve van nálam a gép előző tulajnál 2 évig nem tudom mikor volt cserélve. Gyertyákat 2 vagy 3 éve cseréltem.
  13. Motor

    Üdv mindenkinek. A következő problémával álok szemben. Fogyasztás megnőtt 7.2-ről 9.2-re. Azon kívül, hogy gázadásnál gyorsulásnál elkezdett torpanni az autó (azt sem mindég) nem igazán venni észre semmit. Ötlet valakinek? X20XEV
  14. Üdv. Mi lehet az oka annak, hogy ha bekapcsolom a klímát (manuális) akor a 2 ventilátor elindul majd valamikor leáll és olyankor csak a klímahűtő ventilátora kibe kapcsol maxon? Van hogy else indulnak. Mi vezérli? Mi kapcsolja a ventiket? Vezetékeket már üzem közbe átmozgattam. Nemvolt reakció.
  15. Karosszéria

    Üdv mindenkinek Ismét itt mivel a problémám amit írtam arról a nyavalyás pattanó hangról hát nem szűnt meg. Egyértelműen a rugó tol jön a hang. Teljesen olyan mint amikor picit igazodik a rugó és olyankor pattan. A kormány tekerésénél vagy ha csak a kocsival egyenesen haladva előre vagy hátra gurulok kicsit és van egy pici hupli a földbe. És a kanyarokban is igazodik. De nem tudok rájönni, hogy miért amikor a toronycsapágy házat a legfelső gumitányért ami már a kasztninak fekszik na meg a rugót kivéve minden új. Toronycsapágy, kormány gömbfej hozzá a rúd, a trapézgömbfej kerék csapágy. Egyszerűen sehol semmi lógás nincs. A teleszkóp tányérja amire a rugó fekszik fel már oda is tettem gumit ne a fém a fémen legyen (bár a probléma előtt sem volt mégse volt baja). A neten toronycsapágy, és trapézgömbfej problémát írtak, hogy az miatt szokta vagy esetleg ha törve volt a kocsi a kaszniban repedés is előidézhet ilyesmit de ilyen jellegű ok kizárva mert nincs. Eléggé idegesítő ez a jelenség. Valakinek esetleg valami ötlete?? Lehet már a méregtől elsiklok valami felett.. Csináltam képeket is de még nem jöttem rá hogy kell ide feltölteni.
×