Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

zsotee

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    9
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Classic II
  • Város
    Bp

Legutóbbi látogatók

631 profile views

zsotee's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Igen, ez nem rossz ötlet, gondolkoztam én is rajta, csak félek, hogy mi van ha a csiszolástól még jobban megreped és ne adj isten leesik. Majd szétkapom valamikor megint és megnézem mit lehet tenni, lehet teszek egy próbát. Gondolom akár 1-2mm is segít valamit, ha annyi óvatosan lejön.
  2. Sziasztok A váltóval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Astra Classic II 1.4 twinportom van. A problémám nekem is az, hogy rükvercbe kapcsolás után nem ugrik vissza a helyére a gomb, amit fel kell húzni. Látom pár hozzászólással előbb is volt szó erről. Én is azt gondoltam egy kis olajozás segít, de sajna a probléma összetettebb. Én tegnap szétkaptam beolajoztam, vártam a csodát, de rohadtul nem ért semmit az olajozás. Végül rájöttem mi a gond....Próbálok fotót mellékelni. A váltókarra rá van húzva egy műanyag henger, melyen csúszik fel/le az a bizonyos gomb, amit az ember rükvercnél felhúzogat. Na most ez a műanyag henger megrepedt, ezáltal ugye az átmérője is pár mm-el nagyobb lett, így szorul rajta a rükverc gomb. A kérdésem az lenne, hogy lehet ezt valahogy cserélni? Ha igen mi lehet a neve az alkatrésznek? Vagy esetleg váltókarral cserélhető csak?
  3. Sziasztok Egy olyan gyors kérdésem lenne, hogy a feleségem C Corsájának egyik pillanatról a másikra nem működött a nyitás/zárás távirányítóval. Azt gondoltam talán az elem az a kulcsban, cseréltem, de továbbra sem jó. Néha egy-egy bezárásra rá lehet bírni, de azt is csak úgy, hogy a kocsit gyújtásra teszem benne ülök és úgy gyújtásra rakva benyomom a kulcson a zárást, akkor egyszer zár (majd ugye automatikusan visszanyit, mivel a kocsi gyújtáson van), de utána megint nem jó. Tapasztalt már valaki hasonlót? Amúgy a távirányító vezérlése az autó melyik részén helyezkedik el? Az utastérben van, vagy a motortérben? A válaszokat előre is köszönöm.
  4. Szia A mai napon csináltam meg a delphi külső/belső levegőkeringetőt..... Elég szép munka volt, de működik. A Cromaxban vettem javító készletet. Egy észrevételem lenne. A 330ohm-os ellenállás nekem úgy tűnik picit sok. Kétség kívül kézzel is megfogható a motor és meg is áll, azonban azt vettem észre, hogy ha a ventillátor motor 3-as, vagy 4-es fokozatban forog, akkor olyan nagy a légáramlás ereje, hogy a motor csökkentett ereje nem tudja sajna a csappantyút mozgatni, csak kb fél állásig. 1-es, 2-es fokozatban nincs gond, ott tökéletes. Én lehet azt fogom csinálni, hogy csak a motort lekapom (2 csavar) majd és kipróbálom egy picivel kisebb ellenállással, amivel még nem lesz olyan nagy ereje a motornak, de 3-as 4-es fokozatban is tudja mozgatni a csappantyút. Minden esetre köszi ezt az ellenállásos ötletet, mert ezzel így gyakorlatilag tényleg minimális az erőhatás, ami a csappantyúra esik.
  5. Szia Köszi a választ. Visszakerestem a hozzászólásaid között, amiben e témáról van szó. Láttam, hogy te a szervomotort is szétszedted és azt írtad, hogy az egyik bemenő ágra tettél egy 330ohm-os 0,25w-s ellenállást. Ez végülis működhet úgy is, hogy a motor szétszedése nélkül a tápkábelt toldom meg ezzel az ellenállással, nem? Illetve az általad belinkelt képen az ellenálláson túl látok egy varisztort is.... Néztem, a Cromaxba kapható javítószett (csak a csappantyú), valószínűleg ott veszem meg, illetve azon is töröm a fejem, hogy valami apró fémgyűrűt, vagy szorítóbilincset teszek a kritikus pontra. Mondjuk szét még nem szedtem, tehát azt konkrétan még nem tudom, hogy a csappantyú házban van e elég hely, hogy egy ilyen bilincs szerűség még elférjen.
  6. Sziasztok Van egy 2008-as Astra Classic II-es Opelem, benne egy Delphi belső ventillátor rendszer, amiben a belsőkeringetés csappantyúm eltörött és ezért a motor most folyamatosan megy. Meg szeretném csinálni, találtam is hozzá komplett házat, de még nem vettem meg, mert valamit nem értek. Ha beszerelem az újat, akkor magát a mozgatómotort mi állítja meg amikor a lapát eléri az egyik, vagy másik végállást??? Most hogy törött állapotban állandóan forog, próbáltam megfogni a motort, hogy esetleg leveszi e ennek hatására a feszt és megáll e, de nem..... Vagy ezt úgy tervezték, hogy a motor folyamatosan feszíti az adott állásban a lapátot? Szóval a kérdésem az lenne, hogy elképzelhető e, hogy a motor is rossz, és ha beépítek egy új csappantyúházat, akkor azt újra szét fogja feszíteni? Köszönöm a válaszokat.
  7. Sziasztok Egy gyors tanácsra lenne szükségem. Van egy 2008-as Astra Classic II-m és engem is elért a belsőlevegő keringető motor állításának problémája. Tegnap gyújtásra tette és folyamatosan dolgozott az állítómotor. Kikaptam a kesztyűtartót és a következőt tapasztaltam. Gyújtáson a motor ténylegesen folyamatosan pörög, ugyanakkor ha ki/be kapcsolom a külső/belső keringetést akkor a lapátot állítja ide/oda. Ezt nem nagyon értem, ugyanis azt olvastam, hogy általában ennek a légterelő lapátnak szokott eltörni a tengelye és emiatt forog folyamatosan a motor, és ekkor nem lehet állítani a lapátot.....Nekem viszont annak ellenére, hogy folyamatosan forog a motor, tudom állítani a lapátot. Ez hogy lehet?? Hol keressem a hibát? Maga motor, vagy a lapát a ludas?? Illetve arra nem találtam semmilyen választ, hogy ezt a motort, ha minden OK, akkor mi állítja meg?? Vagy végállásban, ha lapát jó, akkor tulajdonképpen a motor folyamatosan feszíti az aktuális állásban? Előre is köszönöm a válaszokat.
  8. Sziasztok Feleségem 2003-as C Corsájával kapcsolatban lenne egy problémám. Nevezetesen az ablaktörlővel. A jelenség az, hogy az ablaktörlő ha nincs használva jó pár napig, akkor belassul. Sőt volt olyan, hogy kiment végállásba (olyan sebességgel, mint a beteg csiga) és onnan visszamenni nem tudott. Ilyenkor elveszem az üvegről a lapátokat, legnagyobb sebességre kapcsolom az ablaktörlőt, és úgymond bejáratom egy 10 percig. Volt, hogy kézzel kell rásegíteni. Akkor tökéletes a sebessége és ha pl 1-2 nap múlva rákapcsolom, akkor még jó, működik. De ha mondjuk 2 hét múlva próbálom, akkor megint be van lassulva. Valaki tapasztalt hasonlót? Mi lehet a gond?
  9. Sziasztok! Astra G-m OBD II-es csatijához szeretnék hozzáférni. A pontos helye a kézifék kar alatt van, a kérdésem igazából az lenne, hogy a csatit eltakaró műanyagot melyik oldaláról kellene felpattintani ahhoz, hogy a rajta levő rögzítőfülek ne törjenek le? Előre is köszi a választ.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.