Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kahon

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    83
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

kahon last won the day on Augusztus 10 2019

kahon had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Debrecen

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G(2002)
  • Város
    Debrecen

Legutóbbi látogatók

1.315 profile views

kahon's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

14

Hírnév

  1. Multkor cseréltem üzemanyagpumpát. Az üzemanyag tartály fedelében van egy bigyó, ami csak egy testkábelt kap, szerintem az lesz a nyomástartó szelep.
  2. Bokros teendőim miatt kicsit megcsúsztam... De fejlemény van! Sorban lehúztam a szenzorokat miközben mértem a feszt, és meg lett a bűnös, az 1-es lambdaszonda. Viszont nem testet kaptam, hanem 5v-ot ahol addig 12 volt. (A még a körben lévő szenzor adta a logikai magasat, mert nem volt ami testrehúzza, ha mindet lehúztam volna akkor gondolom szakadást mérek 5v helyet.) Így átvizsgáltam az ecut belülről. A nyáklapon az átvezető tövében elvált a fólia (alig találtam meg). Miután átforrasztottam elmúlt a motorhűtés hibajel. Azt már csak remélem hogy más hiba nincs(pl.: a lambdaszonda vezérlés vagy fűtéskör) és egy lambdaszonda csere után minden helyreáll. Hálás köszönet a segítségért!
  3. Hálás köszönet a hatalmas segítségért. Holnap nekilátok.
  4. Hohó! Milyen igaz, az egyes lambdaszonda volt cserèlve. Aki cserélte, először egy univerzálist próbált,de nem jött be, utána lett egy gyári. Majd hibatörlès és egy darabig rendben is volt az autó. Szerinted ha a barnára testet adok az jó lehet a hiba kiszűrèsère? Ha azzal van a baj akkor az ECUban ment meg valami?
  5. Köszönöm szépen a gyors választ. Megnéztem a nyomáskapcsoló csatiját semmi elváltozást nem találtam. Amit nem írtam mert nem gondoltam hogy a klímának lehet köze a motorhűtéshez kb 1 éve nincs benne gáz. Rámértem a csatira amin a vízhőfok jeladó van de nem tudom a megfelelő értékeket. kék-piros vezetéken állandó 5v van, a barnán gyujtáson 12v körül, anélkül kb 0.6v. Élő adatoknál továbbra is -40°C a vizem. Ez vajon az az adat amit az ECU vát vagy ami "jelzés értékű"? Mostmár tudok hibakódat is írni: Jelenlegi hibajegyzék ------------------ P0115: Engine Coolant Temperature Circuit P0130: O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1) P1405: [BMW] Heated Catalyst Power Switch Overtemperature Condition (Bank 2) [Chrysler] Exhaust Gas Recirculation System Valve 3 [Ford] Differential Pressure Feedback Electronic Sensor circuit Upstream Hose [Toyota] Turbo Pressure Sensor Circuit. [Mazda] DPFE Sensor Upstream Hose Off Or Plugged [Dodge] Exhaust Gas Recirculation System Valve 3 [Jeep] Exhaust Gas Recirculation System Valve 3 Hibák a múltból hibák ------------------ Ecu-ban nincs visszamenőleg hiba Egyéb hibakód észlelve (esetleg függőben lévő, folyamatban van vagy gyártó specifikus) ---------------------------------------------------- P0136: O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2) B3F01: Ismeretlen kód - Több információ található a weben P0101: Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem P05E1: Ismeretlen kód - Több információ található a weben U21BD: Ismeretlen kód - Több információ található a weben U21BF: Ismeretlen kód - Több információ található a weben
  6. Sziasztok! Égve maradt a mtorhűtés visszajelzőm, ennek a megoldásában kérnék segitséget. Illetve indítás után egy pillanatra elalszik. Öregjárgány ,feltételeztem a jeladó romlott el(ha jól tudom csak 1db van a termosztátnál) Így cseréltem, de a hiba megmaradt. Rá mértem a szenzor és az ECU közti kábelre szakadás nincs. Nemtudom mennyinek kell lennie a vízhőfok jeladó ellenállásának(ha jól tippelek az csak egy termisztor), de a régi amit kiszedtem nagyságrendileg 10k az új 20k ellenállást mutat. OBN-n ránéztm -40°C, ami az én olvasatomban szakadás kellene hogy legyen. Még az ECU belső lábait is leellenőríztem, de ott is minden a helyén van. Behúztam egy új testkábelt a kasztni és az ECU közé. A hiba továbbra is fennál. Van esetleg valakinek ötlete hogy merre induljak tovább? A motorhűtés rendszer mit/miket ellenőriz indításnál? Az autó ugyan járóképes, de az első 5 percben elég kínlódás vele menni. Indítás után a klíma és vízhűtő ventillátorok folyamatosan mennek.
  7. Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni elektromos problémához. Nyáron már előjött ez a hiba ,és még egyszer kb egy hónapja de akkor negyedóra állás után magához tért. Ha le akarom húzni az ablakot, leáll az üzemanyag vezérlésem. Az elmúlt egy hónapban nem mertem húzgálni az ablakot, most viszont elfeledkeztem magamról... Hozzáteszem járó motor mellet sikerült ez a mutatvány, ahogy megnyomtam az ablak gombot leáll az autó. Egy darabig bíztam benne hogy visszatérő hibáról van szó, de állandósult. Jelenleg nem indul a szekér. Gyújtás ráadása után nem kap áramot az üzemanyag szivattyú. Amit próbáltam: 1. Akku le vár, vissza 2. Akku le, lehúztam a 4 ajtóátvezető csatit hátha van ott valami zárlat, akku vissza. 3. Üzemanyag relé ellenőrzés:OK. 4. Hibakód olvasás: P0230: Fuel Pump Primary CircuitC1904: Ismeretlen kód P2C3D: Ismeretlen kód Eddig jutottam kútfőből. Hol találkozik az ablakvezérlés a tüzelőanyag rendszerrel? Találkoztatok már ilyen problémával,és ha igen, mi volt a megoldás? Merre tovább, mit ellenőrizzek? Előre is köszönöm!
  8. Stimmel, innen indult a dolog. Piszkálta a csőröm az a pamacs, illetve a sok kisebb-nagyobb pamacs amit eregetett az autó. Mióta nekiláttunk ez már a 4. garnitúra szelepszár szimering. Jó az ötlet, én is találkoztam már ilyennel, de nem. Valami más lesz, csak nem veszem észre. Ezt most a gépműhelyben rakták fel, de még nem ellenőríztem le hogy mind a helyén van e. Bíztam benne hogy rendben van. A korábbi 3 a helyén volt. Szerintem meg pörgetem a motort szelepfedél nélkül :/ Hátha látok valamit.
  9. Értem én, de egyszerre mind a 4 henger? Ráadásul ugye nem is ott "piszkáltuk". Mitől változott volna ott bármi, mikor a korábban minden rendben volt.
  10. Köszönöm a választ. Nincs. De lehúztuk a csövet is hogy ne juthasson vissza a szívótorokba semmi. Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de olyan helyzet tud előállni, hogy nem folyik le elég olaj a hengerfejből és a szelepszár szimering fölé emelkedik az olajszint? Olyan mintha valahol a szelepszárnál nyomná be az olajat, de az a rész most lett rendberakva.
  11. Sziasztok! Ötleteket várnék mert én kifogytam. Történt, hogy soknak találtam az olajfogyasztást( két olajcsere közt beleöntöttem egy harmadikra valót). Autószerelő cimbinek mondtam hogy cseréljük le szelepszár szimeringet, mert biztos kikeményedtek már és azért eszi az olajat. Meg is csináltuk, két napig jó is volt majd egyre jobban elkezdett füstölni. Annyira hogy már nem láttam a mögöttemjövőket. Biztos nem jó a szimering hiszen máshoz nem nyúltunk, lecseréltük még egyszer de most más fajtára. A helyzet nem változott, kb 50km alatt beszívott 6dl olajat. Ezen a ponton azt mondtam hogy jó ne szarakodjunk vele, biztos mi rontottunk el valamit, adjuk le a hengerfejet gépmühelybe, csinálják meg profin. Mikor levettük a hengerfelyet mind a 4 henger le volt kokszosodva egyformán. Meg is csinálták, szelepek beköszörülve, fészkek bemarva, vezetők cserélve. Összeraktuk. Megint rosszabb lett mint volt. Most kb 10 perc járatás alatt állóhelyben megevett 4 dl olajat. A fél udvaron nem lehetett látni. A dugók nem töröttek, a hüvelyben még látszik a hónolás, kaztelgáz nincs. Motorkód:Z16XE Bár üzemszerűen nem szoktam ledugózva hagyni az EGR-szelepet, de most míg meg nem oldódik a probléma lezártam. Mi lehet a baj?
  12. Sziasztok! Köszönöm a segítséget / hozzászólást. Rádiót még az elején át kötöttem a biztonság kedvéért. Meg lett a bűnös, az utastér világítás a hibás. Még nem találtam meg a hiba pontos helyét, csak kiszakaszoltam azt a kört. Mivel már elég gyenge volt a korábbi akkum, így elég volt neki 2 nap állás hogy az autó ne induljon. Egyébként napi használatban van az autó. Most vettem egy új aksit, egyelőre hiba nélkül megy minden. Kocsiban található összes bizti/relé leírását megtaláltam,ez hátha másnak is hasznára lesz majd: http://fusesdiagram.com/opel-vauxhall/fuse-box-diagram-astra-g.html Amit írtam, hogy impulzus szerű áramfelvétel van, azt a rádió okozta, valószínűleg van benne valami kondi és azt láttam.
  13. Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget, mert kifogytam az ötletekből hogy merre induljak tovább a hibakeresésben. Van egy rejtett fogyasztóm, így a többszöri lemerülés az akkum végét jelentette. Amire saját kútfőből tellett: Lemértem az akkunál mennyi áram megy el, ez kb 20mA.(kulcs kivéve, minden bezárva) A biztitáblából egyesével kihúzgáltam a biztiket de semmi változás. A motortérben lévő biztiket is kihúzgáltam (ennek nem találtam leírását hogy melyik mi) és a tűzfal felőli 60A-os kihúzása után azt vettem észre hogy kisebb az áramfelvétel és impulzus szerű. Milyen fogyasztók vannak ami nem gyujtás+12-re van kötve? Köszi előre is!
  14. Rendben. Kerítek egy műszert. Köszönöm szépen a segítséget!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.