Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Nickname

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    34
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Hatvan

Nickname's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Nickname

    Futómű

    Köszi! Hát tényleg nem az alkatrész a vészes, hanem, hogy futómű le?! De mi az, hogy alánéztél és lötyögött? Kézrátétel, vagy pajszer volt? Az én szerelőm levenné a hidat. Híd levétel, fékcső, meg ninden kikötés, légtelenít, borzasztó! Ráadásul Neked sem az volt a baj? Nem hiszem, hogy lehúzna, sőt, hanem, csak, hogy felesleges. Az enyim sedan, vonóhorog nélkül. Az érdekelt, volna, hogy volt-e tünet? De, ha mindent idő előtt szeretsz cserélni, akkor bizonyára nem. Az első lengőkar első szilentjét én is megvettem, és ki is akartam cserélni, de amikor szétszedtem, láttam, hogy csak felesleges küszködés lenne 0 javulással. Vagyis az eredeti 250000 km-es, még tök jó volt. Attól tartok a hátsó is ilyen lenne, vagyis felesleges pénzkidobás. Minden tiszteletem a Tied! Én is szeretem, ha rendben van alattam az autó, és igazán csak magamban bízok meg. A válaszod alapján nem fogom kérni a cserét, ha kell, inkább magam csinálom meg. Üdv. U.I. Arról nem írtál, hogy a másik oldal cseréje mennyivel volt gyorsabb, vagy egyáltalán megtörtént-e?
  2. Nickname

    Futómű

    Bocsi összekevertelek stirliczel. :omg: Ő írt a hátsó szilent cseréről. Üdv.
  3. Nickname

    Futómű

    Akkor hadd kérdezzek valami mást: Olvastam a fórumban, hogy cseréltél hátsó híd szilentet. :icon1: Megkérdezhetem, hogy miért? Hány km volt az autóban? Volt valami hibajelenség? Esetleg tudod-e hogy a szerelői munkadíj mennyi lett volna? Mert most nekem is kiakarják cserélni, ráadásul a hidat is kivennék. :omg:Másik szerelő meg azt mondta, hogy ez is örök életű, mint a váltóolaj, még sosem cserélt ilyet, mert nem látott még rosszat. Üdv.
  4. Nickname

    Futómű

    Köszi a választ! Akkor szerinted is mindegy, hogy van összerakva. Az Aleko csak példa volt, mivel abban is 6 golyó van. Üdv.
  5. Nickname

    Futómű

    Köszi a választ, de nem a csukló csere a lényeg, hanem az, hogy meglepi volt, hogy nem egyforma a két csukló golyó elosztása (belső-külső). Az pedig biztos, hogy valamilyen szimmetriában kell, hogy legyenek, bára ad-hoc is össze lehet rakni de itt olvasható, hogy nem érdemes: http://aleko.tmp.hu/cikkek/feltengely.htm A kérdés az, hogy milyen legyen a szimmetria, ha nem egyformán vannak elosztva a két csuklóban a golyók, hanem az egyik csuklóban párosával 120 fokonként, a másikban meg egyesével 60 fokonként. Továbbra is szívesen venném a választ egy szakértőtől, vagy attól aki látott, vagy csinált már ilyet. Üdv.
  6. Nickname

    Futómű

    Sziasztok! Tegnap kicseréltem a féltengely gumiharangokat az Astra F ótómon. Nemtudom, hogy jól raktam-e össze a féltengelyt, mert a külső csuklóban 6db golyó van egyenletesen elosztva, de a belső csuklóban levő 6db 2-2-2 elosztásban van. Vagyis 3x2 golyó, merci jel alakzatban, nem pedig egyenletesen. Kettesével egész közel vannak egymáshoz a golyók, majd 120 fok szünet, megint kettesével, majd megint 120 fok szünet. Természetesen bejelöltem mindkét végét, mielőtt szétszedtem, de szerintem rosszul volt összerakva, mert a belső páros golyós egyik golyója a külső csukló egyik golyójával volt egy vonalban. Szerintem ez egy-két bordával arrébb volt összerakva, mint ahogy kellene. Én úgy raktam össze, hogy a belső páros golyós csukló két közelebbi golyójának a közepét illesztettem a külső csukló egyik golyólyához. Rakott már össze valamelyikőtök ilyet? Remélem jól csináltam. Üdv.
  7. Nickname

    Futómű

    A futómű alfórumon már segítettek. Pontosan úgy van, ahogy írtad. A többi adat, csak minta, de az adatok helye, és az áttételek jók. Má' mindegy, Csergőnél megrendeltem a gumiharangokat a féltengelyhez. A váltótípust, sőt a kormánytípust, a Cromaxnál kérték. Köszönöm, hogy válaszoltál!
  8. Köszönöm a segítséget Neked, és TIU-nak is! Még nem volt időm megnézni a saját váltómon a számsort, abból kitűnt volna...
  9. Nickname

    Futómű

    Hm... Akkor, ha az 5-ös pontnál (getriebetyp) F17 van, akkor az F17-es váltó, ami megfelelne az új F13-nak? A váltó fórumba is beszúrtál egy linket, ott meg F15 váltóról van az ábra, de az 5-ös pontnál ott is F17 van. Akkor most az új F13 és az F15 már F17 alatt fut? :wub: Köszi!
  10. Nickname

    Futómű

    Köszi! A keresőben megtaláltam egy korábbi hozzászólásodat, fényképekkel. Az segített. Szerdán lesz a műtét, ha minden jól megy. Remélem, addig kibírja. A doblemez nem fog elrohadni, kapja a zsírt rendesen. :omg: Már csak a bilincstől tartok, mert nincs spéci fogóm hozzá, remélem harapó fogó jó lesz. Üdv.
  11. Köszi! De, ha F15-ös, akkor a getriebetyp (5-ös pont) miért F17? Az új F13-asnál, amit a futómű résznél linkeltél az 5-ös pont szintén F17. Üdv.
  12. Nickname

    Futómű

    Hát, nem biztos, hogy olyan könnyen kirántom. A youtube-on van videó, hogy több órán keresztül küzdenek, mert nem jön le az agy csapágy. Meg ugye akkor tkp. kétszer kellene szerelnem. Mennyibe kerül egyébként egy ilyen bontott féltengely? Merre van ez a bontó? (Off topic: A cromaxnál a gumiharanghoz szükségem lenne a váltó típusára, de sehol sincs az F10, vagy F13, vagy F14 a kulissza környékén, pedig a neten láttam, hogy jó nagy számokkal van a váltóházon. Nekem sehol. Nincs valami ötleded, hol lehet még?) Üdv.
  13. Sziasztok! Astra F 1997 X16XEL 1,6 16v sedan típusú autóm van. Szükségem lenne a váltó típusára, de a szokásos helyen a kulissza környékén nincs. Az interneten levő képeken láttam, hogy hol kéne lennie, de nekem a váltóház tetején csak az apró GM számok vannak, azok meg gondolom csak a ház gyári számai. A keresőbe beütve semmi infó nincs róluk. F10-nek, F13-nak vagy F15-nek, stb. nyoma sincs. Már annyit törölgettem a váltóházat, hogy fel lett polírozva, még sem látom a számokat. Segítséééééggggggggg!
  14. Nickname

    Futómű

    Sziasztok! Sajnos féltengely gumiharangot kell cserélnem az F Astrámon. Tudnátok-e tapasztalatból ajánlani olyan márkát, ami a gyárihoz hasonló minőségű, mert a gyári készlet (bilincsek sieger, és zsír) kb. 6000Ft, és ez csak 1db külső. A belső, csak gumiharang meg 3000 pénz. Igaz 17 évig bírta, és még bírta volna, ha nem nyomom meg véletlenül a csillagkulccsal. Sajnos olyan kemény volt, azonnal kispriccelt a zsír. A többi meg már a sárvédőn van, hiába ragasztottam be. Nem szeretném, ha egy év múlva szétmálna. Még egy kérdés: A spéci szorítóbilincseket hogyan kell feltenni? Levenni csavarhúzóval is letudom. Köszi a választ.
  15. Nickname

    Futómű

    Köszi! A komplettben remélem benne van. Üdv.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.