Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Yoko82

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    42
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Lakhely
    Jászberény

Yoko82's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Yoko82

    Egyéb csevegés

    Hát nem tudom, de a gyári kartámaszt szeretném én is, csak ugye kérdés, hogy megéri-e ezértszétszedni az ülést, vagy kifizetni tizen egy-kétezer forintot és négy csavarral a kardánboxba fogatni a könyöklőt. Nekem viszont fontos lenne, mert ugyan a Vectrában nincs, de ott nem is hiányzik, viszont az Astrában fontos lenne, mert hosszabb távokon nem tudom hovatenni a jobb könyökömet. Nem leeht úgy beállítani az ülést, és kormányt, hogy jó legyen :)
  2. Yoko82

    Egyéb csevegés

    Neked nincs benne???? Egyébként benzineshez is jók az utólagosak. A kardánalagút mindegyiknél u.a.
  3. Yoko82

    Egyéb csevegés

    Rakott már vki utólagos (pl Rati) kartámaszt a H Astrába innét vki??? Ha igen milyet, és hogy kell lerögzíteni? Én még csak gondolkodom rajta, a gyári, ami az ülésre szerelhető 24ezer lenne cakk-pakk. Csak azt gyengének találom, mert ha arra rátehénkedek, félek, letörik. :)
  4. Még az "A" Vectrámban szedtem szét, ott egy sima, mezei nyomókapcsoló van. Rúgó ellenében kell nyomni a gombot, ami ha érintkezik, zárja az áramkört, és kürt kap tápfeszkót, ha meg nem érintkezik, értelemszerűen nem kap. (azt nem tartom kizártnak, hogy vank beiktatva egy relé is, mert elég vékonyka vezetékek vannak a kormányban, azért egy 0,5-ösre én sem engednék amperokat....)
  5. Nézesd meg! Nekem így kezdte, és utána átment nyikorgásba. Elsőre úgy tűnt, vízpumpa, de nem. Végül is a feszítőgörgő lett a ludas, gariba cserélték. Igaz az enyém Z17DTL, de 90%-ban ugyanaz.
  6. Yoko82

    Zene

    És ezt hová szándékozod telepíteni? :blink:
  7. Akkor egy picit elektronikázzunk. Van vki köztünk, akinek a gyári duda hangja nem tetszik? Mert nekem nem... :blink: És bátorkodtam szerezni egy A Vectra kürt-párt, mivel annak szeretem a tónusát, csak nemtom, szerelt-e már vki át ilyet. Esetleg én leszek az első?
  8. Nekem jobb lett a hangzás, én egy Magnat Bullpower 2160-as kétutas szettet tettem bele. A fenit magashanszóró lekötése annyit jelent, hogy az EREDETI vezeték lett ledugózva, és lentről kapja a hangváltón keresztül a fenti kis magas a szuflát. Annyit sikerült azóta kitudakolnom, hogy közvetlenül az ajtócsatlakozó után van egy Y elágazás, és hangváltó csak a magason van gyárilag. Mos az van, hogy ugyanakkora a terhelés, csak nem az ajtócsati után van Y elágazás, hanem az eredetileg mélyhangszóróhoz vezető szálra van rátéve egy Magnat hangváltó és az osztja ketté. Amiről te beszélsz, az koaxális, olyan a hátsó ajtóba való. De azt nem bántom, hátul úgy sem ül soha senki. :blink: Ami a hangzást illeti: a mélyek teltebbek lettek, a magasak is, és nincs keresztbeszólás, mint a gyári esetén (köszönhetően a közös hangváltónak) A felfogatás úgy néz ki, hogy veszel egy 165mm-es szettet előre, és veszel hozzá ún. kiemelőgyűrűt (pár ezer forint), amibe beleszereled az új hangszórót. Innét a felfogatással nincs baj, bár nekem a kiemelőgyűrűn az egyik csavar furatát odébb kellett tennem, mert pont takarta a helyét. (de ez sem volt nagy gond, 4,5mm-es fúrószár kell csak hozzá, meg egy picike fúrás a gyűrű peremén), Igaz, én F astrához való gyűrű vettem, bár jó a G-be is. B) Tehát nem nagy ördöngősség. Én összesen 15ezerből cseréltem ki az egészet, plussz 400 forint a 6db tükörháromszöget tartó patent, ami könnyen törik. Ennyi! Ja és még vmi: a magashangszóró beszereléséhez, ha a gyári helyére akarod rakni az újat, picit az új magasak házán faragni kell, de nem megoldhatatlan ez sem. Ha érdekel leírom, hogy a Magnattal én mit tettem.
  9. Na jó, de éppen abból indultam ki, hogy a gyári rendszer is 4 Ohmos, és feltételeztem, hogy vhol el van ágaztatva. DE most is 4 Ohm ellenálláson van a frontszett, csak éppen az Y elágazást a hangváltó szolgáltatja. Amúgy az ajtó szerelésesen már túl vagyok, csak 3-3 db tükörháromszögre való bolha kell, mert azokat eltörtem. AMúgy az ajtó leszedése még viszonylag egyszerű, a felrakás már csalafintább. :D De végül is megoldottam. ;)
  10. Mivel alkalmasabb H Astrás fórumot nem találtam, így ide írom be kérdésemet. Tegnap délután nagynehezen sikerült leszednem az ajtókárpitot és ki tudtam cserélni az első ajtó hangszóróit. Mivel én egy kétutas szettet vettem előre, így csak az eredeti mélyhangszóró vezetékére csatlakoztattam rá a hangváltót, amiből van ugye külön mély és magas "leágazás", és a gyári magas hangszóró csatlakozóját jobb híjján lekötöttem, ledugóztam, és el van rejtve a kárpit alatt. Kérdésem: ugye ez nem fogja hazavágni a fejegységet? (gondolom, mivel a fejegység is 4 kimenettel rendelkezik, vhol az első ajtó kábelkötegében van megosztva ketté a hangszóróvezeték). Én szerintem pedig a biztiöv csipogója kivitelezhető, de a menet közbeni zár már neccesebb...
  11. Yoko82

    Egyéb csevegés

    Van vkinek véletlenül vmi infója és leírása a Bosch CR-ekről? Esetleg egy hasznosítható link?
  12. Oks, és örülök, hogy nem lettünk törölve :blink: (máshol ezért már kivágtak volna minket, mint macskát sz@rni...)
  13. Yoko82

    Technika

    Nem is a fogaskerék fog törni, mint említettem, az csak gyorsabban kopik. Itt inkább a kapcsoló szerkezet, és a szinkron-szerkezet a gyenge pont. A többi már csak jön után.
  14. Yoko82

    Technika

    Ezzel lehet megfogtál, de megpróbálok rá válaszolni B) Szinkrongyűrű, bordás-tengely, és leginkább a váltó tengelyeinek fogazata. Ezek mind-mind olyan részei a váltónak, ami tudtommal nyomatékra van méretezve. Más kérdés, hogy eddig a váltód bírta, de gondolj bele: maga a nyomaték- és teljesítménygörbe nem változik, csak "fentebb tolódik", és a nyomatékcsúcson csak rövid ideig (ez viszonylagos) van a görbe. Én nem állítom, hogy fixen 10-15% fölött szétesik a váltó, csupán annyit mondok: ezt még GYÁRILAG elbírja. Hogy a 300Nm az F23-nak mennyire használ, vagy nem használ, nem tudom. Én amondó vagyok: ez már sok neki. De kívánom neked, ne legyen igazam! ui: a váltó nem egyik napról a másikra "hullik szét", hanem a használat során a nagyobb igénybevétel eszi meg a fogazatot és a szinkronszerkezetet. Ergo, nem 500e km-t fog bírni, hanem mondjuk lehet, csak 250e-t. De többet tényleg nem tudok. :blink:
  15. Yoko82

    Technika

    Elvileg az F23WR 230Nm-et visz át, ez tény. DE azt ne felejtsük el, hogy a Z17DTH a 240Nm effektív nyomatékot rendkívül szűk tartományban adja le (ez egész pontosan 2400+/-50 körüli fordulaton), tehát a "csúcs" egyrészt rövid intervallumon jelentkezik, míg maga a csúcsnyomaték kb 5%-al haladja meg a váltó átlag átviteli értékét. És itt a kutyus a földben.... "ÁTLAG"... azaz ennél vmivel többet képes átvinni. Hülyeséget nem akarok mondani, de mintha 10-15% lenne a felső határa. Azaz ez te eseteben max 263-264 Nm, 15%-al számolva. Ezért féltem én is a váltómat, mert ugyan az enyém F17WR+-os, de akárhogy is számolok, 195-197Nm-nél többet nem igazán lenne egészséges "ráengedni". És a PBoxok java részével 200-220 Nm-re lehet növelni a nyomatékot. Én viszont ettől már féltem a váltót. De visszatérve a DTH váltóra: mi kellene pontosan és részletesen??? Áttételek?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.