Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

keyuser

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Szigethalom

keyuser's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. keyuser

    Elektromos

    Sziasztok, Tudja valaki, hogy az X20XEV motor olajdekni felső-elülső részén becsatlakozó érzékelő mit csinál? Olajszint vagy hőmérséklet lehet?
  2. A középdob már csak hangot csillapít, meg fojtást ad a motornak. Nem írtad milyen motorod van, de az újabb ecotec motoroknál is a katalizátor után még van egy második lambdaszonda, és utána már semmi több. Tehát a motorüzemet kevésbé befolyásolja ami utána történik.
  3. Biztos vagy benne, hogy magas a CO2 érték? Jól működő katalizátor esetében az az ideális, ha magas a CO2 érték, mivel az elégetlen szénhidrogéneket CO2-dá alaktja a katalizátor. A teljes kipufogógáz tömeghez viszonyítva a széndioxid aránya hasonló motor konstrukció esetén hengerűrtartalom függvénye. Természetesen terhelés alatt ahogy az elfogyasztott üzemanyag és a motor által kifejtett munka, úgy az égésből visszamaradó széndioxid is növekszik, azaz nem csak a motor mérete, konstrukciója, hanem a mérés tartama alatti motorüzem is befolyásolja. Ezek alapján az első és legvalószínűbb feltételezés az lehet, hogy hibás volt a mérés. Vagy nem a megfelelő alapparamétereket (motortípust) választották ki a mérés előtt, vagy nem a CO2 hanem a CO értéked magas. Ha az előbbiek nem igazak és tényleg a normálisnál nagyobb a CO2 érték, annak egyik oka a túldúsítás lehet, (ami pedig például a légtömegmérő vagy a lambdaszonda hibája esetén fordulhat elő) ami miatt a sok elégetlen üzemanyag a katalizátorban tovább ég, és a motor által leadott teljesítményhez képest túl sok égésterméket produkál. Összességében tehát ha tényleg ez a hibajelenség és valós, akkor a katalizátorod nagyon is jól működik, csak a motorod használ el több benyát, mint kéne. Mindenesetre ha kiderül, vagy csináltok egy kontroll mérést, kváncsi vagyok mi lesz a megoldás, mindenképp írd meg.
  4. Sajnos messze lakom (Pest megye) , de megpróbálok egy másik táviránytót szerezni. Tényleg hülyén hangzik, hogy műszer kelljen az újratanításhoz. Elképzelhető, hogy a távirányító ment tönkre, bár komolyan úgy történt, hogy bezártam a kocsit a távirányítóval, kicseréltem az elemet, és kinyitni már nem tudtam. Nagy nehezen beverekedtem magamat az autóba (kulcslyuk lefalazva) és még aznap megpróbáltam újratanítani, de sikertelenül. Mindenesetre nagyon köszönöm a tanácsot, szereznem kell másik távirányítót, mivel a tartalék is rossz, és utána meglátjuk mi lett. Elvégre nem egy űrtechnika.
  5. Talán csak a megnevezését használtam rosszul, vagy... Elfogadom, hogy jobban érted, és talán a mszben sem voltak kellően elszántak a probléma megoldására. De, ha az immot kellene programozni, akkor ugye nem indulna el a kocsi a kulccsal. Márpedig elindul, jön-megy, csak nem zárja be távirányítóval. A kulcs betanítását megpróbálta a márkaszervizes is, és én is, utánaolvastam ezerszer, nem lehet. Pedig elemcsere előtt működött. Akkor mi lehet a gond, azon kívül, hogy valaki nem ért valamihez amihez pedig kéne neki? Ha csak simán lehetne újratanítani a kulcsot, akkor már meglenne, mivel nem egy atomfizikai művelet.
  6. Sziasztok, 1996-os 2.0i 16V CDX vectrám távirányítójában elemet cseréltem. Természetesen a távirányítót fel kellett volna programozni újra, de a szokásos módon ez nem sikerült. Bementem márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy mivel gyárilag riasztós az autó, a központizár elektronika nem engedi a kulcsot programozni, csak carpass-szal. Rátette a szerelő a tech műszert, de azzal sem tudta megoldani kód hiányában. Sajnos a kód lekérése a gyári adatbázisból 7000Ft+ÁFA lenne, és további 3000Ft-ot kérnek a kulcs betanításáért. Ennyi pénz szerintem sok ezért a műveletért, ismertek olyan helyet, ahol olcsóbban megoldható ugyanez? Vagy ez egy egységes díjszabás Opelnél? Előre is köszi!
  7. keyuser

    Elektromos

    Köszönöm a felhomályosítást, akkor tényleg nem értem mi volt a gond. Nem telefonon intéztem, bementem, rátették a műszert a kocsira, buzerálta a riasztó távvezérlőt a csóka, és utána állapította meg amit én is tudtam, hogy nem lehet csak simán felprogramozni. Az immo működik, azzal nincs gond szerintem. Konkrétan úgy történt, hogy megálltam az órásbolt előtt a kocsival, még be tudtam zárni a távval, mikor kijöttem és cseréltem az elemet, már nem tudtam kinyitni. Óriási szerencse, hogy a gyári riasztó eleve ki volt iktatva (nemtudmmiértéshogy)és csak a központi zárral kell küzdenem. Jó lenne visszakapcsoltatni a riasztót is, és rendesen használni a távirányítót. De tartok attól, ha leszurkolom a tízezret, sem lesz jó a rendszer, ha tényleg nem ez a baja.
  8. Mert én harmincért láttam mostanában. Tízet adnék érte én is, akkor nem szenvednék itt forrasztgatással. A potmétert még nem szereltem be, elvileg egyébként jó hozzá. A biztonság kedvéért kap egy biztosítékot is a kettő közé- Kivéve persze, ha mégis találok olcsón panelt. De akkor már új ventillátor is kell, ha jól értelmezem Adam1 hozzászólását. Azért nem szeretném szénnébarmolni ha már egyszer fullextrásat sikerült vennem.
  9. Nekem G Astrában mikrokapcsoló volt ami a szivargyújtó áramkörről jött le (tehát csak gyújtásnál volt áram alatt ezért nehezebb bemérni) és egy relét működtetett ami megszakította az AC tápját. A kapcsolót meg bárhol el lehet rejteni. Esetleg ezt meg lehet spékelni még egy kuplungkapcsolóra kötött megszakítóval is, hogy csak kinyomott pedál mellett működjön az indítás, az egyébként sem árt a technika védelmében.
  10. keyuser

    Elektromos

    Sziasztok, Van egy 1996-os 2.0 CDX Vectrám, gyárilag riasztós komfortzáras. BEnne van a riasztó, de nem üzemel, sőt a legutolsó elemcsere után nem tudtam újratanítani a kulcsokat sem, mivel ahogy az Opelbn mondták, csak gyári kóddal tanítható fel. Viszont nincs meg a gyári kódom, a szerviz pedig 7e+áfa összegért kéri le a kódot és további 3-ért programozza újra. Tud valaki olcsóbb megoldást erre, mint egy tízest leszurkolni azért, ami benne van a kocsiban, csak nem működik. Kétszer ennyiért már pageres riasztót telepíthetek bele, és azért az valamivel többet tud már mint a régi gyári rendszer. Csak sajnálom kidobni a gyári technikát... Minden javaslatot előre is köszi.
  11. Sziasztok, Nos, megjavítottam a digitklíma vezérlőpanelt (tranzisztorcsere, mindkettő) de utána vettemészre mikor belepróbáltam, hogy a csatlakozó is sérült (egy pin kiolvadt) ezért azt az egy eret átkötöttem a csatin kívül, de még mindig nem jó. ELegem van, soha többet digitklíma... Ma vettem egy potmétert ventillátorszabályozáshoz, és bekötöm direktbe, aztán ha lesz időm utánajárok hol romlott még el az elektornika. Valószínűleg üresben működött és túlára0m miatt megolvadt valami, de mínusz tízben nem fogom szétbontani a műszerfalat megint. Valakinek valami ötlete van, hogy még hol van biztosíték esetleg az elektonikában, vagy mi lehet a baj? Hol tudok például csatlakozót venni újat? Gondolom csak kábelkötegben kapható. Ugyanitt digitklíma eladó egyben :-)
  12. keyuser

    BemutatkoZOO

    Régóta vissza-visszatérő Opeles vagyok, de nem a megrögzött fajtából. Szigethalmon lakom, és nemrég került hozzám (vettem) egy 1996-os B Vectrát. Alapfeltétel volt hogy benzines legyen, erős, és jól felszerelt. Ezért lett egy 2.0 16V, CDX felszereltséggel. Bőr belső, ülésfűtés, digitklíma, riasztó. Vettem rá elsőként egy 17-es aluszettet, és új nyári gumikat. Illetve szépen sorban javítgatom a hibáit. Nem a kínálat legalját céloztam meg, az egyik legdrágábbat vettem meg, mégis sok átverés volt a dologban. Gyakorlatilg házilag javították (ahogy én is) de szakértelem nélkül. Motor összerakva rendes tömítések nélkül, meg ilyenek. Azóta cseréltem hátsó lengéscsillapítót (Boge gázos) kapott ültetőrugót (60/40 TaTechnix) és szelepfedéltömítést. A motorjavításon és futóműállításon kívül mindent magam csináltam eddig rajta. Ha lenne a könyéken x20xev vagy más vectra b tulaj, szívesen találkoznék néha tapasztalatcserére, javítgatásra vagy csak simán autózni egyet, még ha nem is egy bandázós márkáról van szó. Jjja, előző autóim egy Astra G coupe Bertone, BMW 325td E36, Renault Twingo (???). Üdv mindenkinek! Bence
  13. Jogos. Az lehet, hogy levegős, de akkor miért nem mindig csinálja? Jön a hideg, úgyis lecserélem a teljes hűtőfolyadékot, akkor majd kiderül. CSak egyúttal lehetne javítgatni ha már tudom h valami xar. A másik ami zavarbaejtő, hogy nem melegszik be a motor, de a víz forró ha kinyitom leállítás után (persze ilyenkor nyilván nyomás alatt van, ezen nem csodálkozom) Ha a vízpumpa száll el, az mit produkál? Nem arra gondolok ha megszorul, hanem mittudomén. Mondjuk eltörik a lapátja vagy ilyesmi. (bocs ha ez hülyeség)
  14. MIvel nemrég vettem az autót, (X20XEV 1996 cdx) még nem sikerült megoldani egy permanens motorhibát. A hiba lehet, h maga a motor :-Z Valahol nyomja ki az olajat, nehezen melegszik be (ez talán termosztát) és gyorsan visszahűl, és a hűtővíz időnként eltűnik, néha meg normál szinten van. Nem levegősödik, tehát valszeg nem hengerfej. Szelepfedél tömítést már cseréltem, ott is jött az olaj, persze a csavarmenetek már odavoltak úgyhogy az sem volt olcsó mire menet került bele. Most ott tartok h szétszedem a teljes hűtőrendszert, cserélek hőfok jeladót, termosztátot, és hengerfejet, de ez így egyben már megint egy kisebb vagyon. Valakinek lenne ötlete, mit keressek célzottan? Lehet h nem is függnek ezek össze. Megint csak köszi előre is...
  15. Hello, Elemcsere után nem sikerült a gyári riasztós vectrám kulcsát újratanítani. Elvittem márkaszervizbe, de 10e-t akartak kérni a kódlekérésért és a programozásért. Tech2-vel varázsolt a srác, de mivel CDX-es az autóm és riasztós a vezérlő, nem engedi csak kóddal. Nem tudtok olcsóbb megoldást? Nem szeretnék típusidegen központizár vezérlőt... Egyébként érdekes, de a riasztó korábban nem is működött, csak a központi zár. A tartalék távirányító persze már vásárláskor sem volt jó. Villog pirosan, de nem tanul. Köszi
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.