Jump to content

Razor01

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    136
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

Razor01 last won the day on November 27

Razor01 had the most liked content!

Hírnév

16 Segítőkész

Razor01 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1995-07-27

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Város, Autók

  • Autó(k)
    Frontera 2.0 X20SE
  • Város
    IRSZ

Legutóbbi látogatók

1.278 profile views
  1. Frontera

    A kérdések nagyrésze megválaszolásra került úgy látom. Bontónak pedig: Keceli Farkas autóbontó, vagy nyírlugoson is van egy, de nem tudom a nevét. A tanklemezt én hegeszteném, mert a bontott se lesz jobb mint az. Sőt az összes kezdődő rozsdát, ha hosszútávú tervek vannak vele. Meg egy alváz es üregvédelem sem árt. Vezetni valóban jó, főleg mikor jön a félméteres hó, 4x4-be rakod és mész mintha sínen húznák vagy mikor kikerülöd földúton a dugót. Tankolni már fájdalmasabb... a B-re kis beruházást igényel egy kézi kapcsolóagy, de -1L-t is jelenthet 100km-en. A borításra ötletem sincs. Esetleg fékolaj, vagy zárolajzó, előtte féktisztítóval kimosni és talán. Amúgy én még nem találtam meg azt a kátyút ami defektet okozott volna. Facebookon pedig van két Fronterás csoport is, ott ia vannak hasznos dolgok és elég sokan vannak az országnak arról a részéről. Na persze itt is vannak hasznos tippek csak más típusoknál kell keresni.
  2. Frontera

    Annyit akartam azzal mondani, hogy nagy terhelésnek nem igazán szabad kitenni olyankor. De a legtöbb gázszett át is kapcsol benzinre olyan terhelésnél. (tiltás= motor maxmiális fordulatszáma). Hát nagyjából szerintem a bontótól mentettem meg. Hengerfejezni kellett, csapágysor főtengelyestül olajpumpával, fékek javítása... és a kasztimunka így is várat még magára. De soha sehol nem hagyott ott még. Terepen megfelel nekem, a tavalyi 30-40cm hóban se volt semmi akadály. Egy kis plusz lóerő hiányzik belőle csak.
  3. Frontera

    Most nézem hogy 2003-4 szóval az "B" lesz. 98-ig volt "A". Szerintem ha így megvizsgálásra kerül sok baj nem lehet. LPG nem hiszem hogy gondot okozna, csak nem szabad hajtani vele nagyon (például tiltáson nem nagyon ajánlott menni vele). A benzines stabil szerintem, és főként olcsóbb javítani, ha baj van. A hengerfejtömítésre érdemes figyelni és esetleg a szerelővel meg lehetne méretni az olajnyomást is. 1,5bar körül kell lennie alapjáraton, üzem melegen. Én az ország másik felén borsodban. Amúgy "A" 2.0i Sportom van.
  4. Frontera

    Szia! Nagyjából én vagyok itt az egyetlen Megvételkor az általános autóvásárlási dolgok érvényesek, annyi különbséggel hogy itt a 4x4-nek is zajtalanul kell működnie. Amúgy, ha A-t nézel ott a küszöb krónikusan korhad, de a tanklemez is tud és a hátsó difi burkolata se legyen olajos mindenhol. Ja, meg az olajnyomás az első fehér jelzés felett legyen lehetőleg. B-nél rosszabb a helyzet, ott a vákuumrendszer működőképessége kell a 4x4hez. Egy repedés valamelyik csövön és már nem működik. Ezen kívül azon is tud rohadni a küszöb, illetve az alváz is esetenként, szóval át kell nézni. Tuti tipp: ha a B-sekre veszel kézi kapcsolóagyat az akár -1L/100km is tud jelenteni fogyasztásban. A 2.2 motor szeret hengerfejes lenni ha ész nélkül hajtják. Érdemes erre is figyelni. Levelezés helyett ide írj inkább, hátha más erre tévedőnek is hasznos lehet. Amúgy facebook csoportok is vannak, ott kicsivel többen vagyunk.
  5. Nekem a szívósor alatt van az önindító, gondolom más motorokon is így lehet. Oda meg egy állandó + elég combos kábelen, onnan lett levéve 3 db 3mm2 kábellel, külön "kis" biztosítékokhoz, relézve. A test az szerencsére adott a fém ház miatt. Ja és egy combos generátor se árt. 100A alatt szerintem 2 gyertyát bír el csak.
  6. Tudom, ezért írtam, nehogy elméretezze a vezetékeket aztán leolvadjon. Azokban sincs speciális izzító, csak úgy lehetne igaz a 3x10A. Nekem a blokkra van felfogatva, a szívósor alá, de ugye ez hosszában van, meg más kocsi is.
  7. Nem akarok nagyon belekotyogni, de a 10A áramfelvétel felizzott állapotra érvényes. Nekem is van, ugyan házi készítésű, de 22-23A/gyertya az áramfelvétel. Viszont valóban hatékonyan segít a fűtésben. Egyszerű I=U/R képlettel ki lehet számolni, ha megméred az izzító ellenállását egy multival. (0,6 ohm körül lesz).
  8. Motor

    Nincs benne visszafolyást gátló membrán. Az a rugós dolog csak a "megkerülő szelep", arra az esetre ha eldugulna a szűrő és nem engedne át elég olajat, illetve hideg, sűrű olaj esetén arra kering az olaj egy darabig. Itt elméletileg ellátja a visszafolyás gátlást a gravitáció. Ha valami visszafolyás gátló lenne benne, nem tudsz átfújni rajta. Van valamilyen szűrő, ami felmegy rá és visszafolyás gátlós Armafilt azthiszem, Citroen BX-re van talán.
  9. Motor

    Sziasztok! Ettől a hengerfej felújítástól, kedvet kaptam én is, indításkor úgyis nyomja már a pamacsot, ha sokat áll. Gyorsan szereztem is magamnak komplett hengerfejet, amit felújíthatok szépen. De akkor már valami kis huncutságot is szeretnék belevinni a dologba. Kis kompresszió növelés, de nem tudom 10:1-nél (ami lehet 9.8, de majdnem mindegy), meddig lehet felmenni, vagy meddig érdemes 95-ös benzin mellett. Kopogás szenzor van a motoron, kérdés mennyit ér. Esetleg egy kis polírozást hol érdemes eszközölni, hogy hatékony legyen megtámogatva portolással? Vagy bármi ilyen tippet szivesen veszek, bár nem a tuning az elsődleges, csak egy pár + paci jól jönne a nagy kasztnihoz. (X20SE motor, ami majdnem C20NE, csak kevésbé hasonlít rá ) Zotya! Régebben beszéltünk, a klíma beszerelést, annak "hatására" bele is vágtam. Sikerült is 1 hét alatt berakni minden gond nélkül, szerencsére. Köszönöm a "támogatást" !
  10. Általános műszaki problémák

    Nekem az egész kocsin szürke Erling paszta van használva. Ezt is lehet kapni szilós kinyomós kiszerelésben. Bárdiba vettem 2eft körüli áron. (Azóta se ereszt sehol semmi)
  11. Egyéb csevegés

    Közel állandóan, a hővédő csőhöz a gyertyánál, és néha egy kövéret a kábelek tartójához is. Kábellel nem is néztem, csak vízpermettel. Trafónál ezek után meg se néztem, mondjuk nekem dis-es a gyújtás. Néha bele is durrant a kipuffba, szóval gondolom a kihagyás nem tesz jót semminek.
  12. Egyéb csevegés

    Lehetséges, ehhez kellene a forráskódja. Az biztos, hogy figyeli, mert opcomban is írja az állapotát. Szerintem belevágok, aztán lesz ami lesz. Annyira nem tűnik nehéznek, csak a szervószivattyút kell áttennem máshova. Ha már írok megkérdezem: Áthúznak a gyergyakábelek (gyakorlatilag mindegyik mindenhez). Ez okozhat-e erőtlenséget és túlfogyasztást? Rendeltem egy új szettet csak kíváncsi vagyok más mit mond.
  13. Egyéb csevegés

    Ezek szerint nekem egyszerűbb a dolgom, csak a fűtésbox elé kell tenni egy klimaboxot és kész. Csövek helye is megvan, gumival bedugva. Mondjuk a műszerfalat ki kell szedni. Ahogy én nézegettem a kapcsolási rajzot, szerintem egy kicsit megemelheti az alapjáratot, pontosabban kikompenzálja a terhelést. Lehet ezt magától is megcsinálja nem? Ventillátort nem láttam, hogy az vezérelné, inkább a nyomáskapcsolója. De ha a klimagombra indul a venti, szerintem az is tökéletesen megfelel a célnak.
  14. Egyéb csevegés

    Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. Gyári klíma beépítésen gondolkozom... Bontóbol elvileg mindent adnának hozzá, de nem tudom mekkora sz.pórollerre lehet ezzel felszállni. Az motorvezérlőhöz menő kábelezés megvan, csak a motortéri kábelek hiányoznak. Bár nem Astra, de kiindulási alapnak szerintem jó az is, hogy abba mekkora művelet beszerelni. Ha valaki tud valami hasznosat, azon kívül hogy ne csináljam, azt megköszönöm.
  15. Motor

    Valaki tapasztalt már olyat, hogy hidegben, mikor sűrű az olaj, zümmög az olajpumpa? Nekem új (volt) az olajpumpa mégis késve alszik el, pedig a nyomás tökéletes. Melegen, illetve fél perc járás után semmi hangja. Biztosan az olajpumpa, mert elalszik a lámpa és megjelenik a zümmögés. Gondoltam egy "hígabb" olajat beletenni 10w40 helyett pl. 5w30 vagy 5w40-et, nem tudom érdemes-e...
×