Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Razor01

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    144
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

Razor01 last won the day on Május 20 2018

Razor01 had the most liked content!

Razor01 névjegye

  • Születésnap 1995-07-27

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra K 1.4T
  • Város
    IRSZ

Legutóbbi látogatók

2.113 profile views

Razor01's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

19

Hírnév

  1. Sziasztok! Úgy tűnik hamarosan első ködlámpát fogok beszerelni. Ehhez átnéztem az egész fórumot, de nem tálaltam teljes leírást. Leginkább az hiányzik, hogy a fényszóró kapcsolóba, hogyan kell bekötni azt a kis nyomógombot ami alapból hiányzik (ködlámpa nélküli kapcsoló) és az hogy ha ez megvan, akkor már csak a relétől kell kihúzni kábelt a lámpákig, vagy még kell művészkedni a multitimer (?) körül valamit? Persze könnyebb lenne berakni egy "maszek" kapcsolót, de az nem szép... Ha valaki egy rendes leírást tud, esetleg képekkel azt is örömmel fogadom. Apropó az alany egy 2006os Z17DTL.
  2. Mindegyik tipusban torziós az első futómű azért nem emeltem ki külön.
  3. Én úgy tudom nem kell mindig síkolni a hengerfejet, ha levesszük csak, ha konkrétan hf hiba miatt van levéve. Nekem 5 éve lett csak tömítés cserélve mert átégett, de síkolva nem lett, azóta is jó a motor. Egy hf tömítés meg egy szett csavar azért nem olyan nagy ár az üzembiztos működéshez, mert ha csak fellazítod kicsit is, biztos át fog engedni. Van aki azt mondja a szíjat is cserélni kellene, arra is volt már példa hogy a pár hónapos szíjat nem cseréltem csak azért mert le kellett venni. Természetesen nem szakadt el. De még egy új szíj se olyan nagy tétel..
  4. Van az "A" az 92-97/98ig az összes. Van belőle 3 ajtós sport vagy 5 ajtós. 95ig volt hátsó laprugós és dobfékes mind. Ezekben voltak a következő motorok: c20ne, c24ne és a dízel 23dtr. 95-96ig volt egy facelift azokban még a műszerfal olyan mint a régebbiekben, de a hátsó híd spirálrugós és tárcsafékes. Ezekben a motorok: x20se, x22xe és az isuzu dízel 2.8td. 96-98ig pedig megkapták az "új" műszerfalat (légzsákokkal) és a motorpaletta: x20se, x22xe, vm41b (olasz 2.5 td). Klíma mindegyikben volt, ha úgy vették. 98 után jön a "B" ezekkel már annyira nem vagyok képben, de úgy dióhéjban: mind spirálrugós és tárcsafékes, x/y22se benzinesek, x/y22dtr dízelek vp44-es adagolóval, isuzu v6 3.2 benzines szörny, vákuumos összkerék (az első difit oldja szét). Ennél asszem 2000 körül volt egy facelift ahol jöttek be az y-os motorok. Klíma az ügye itt már nyilvánvaló, hogy lehet benne. Természetesen mind az "A"ból és "B"ből is van 5 és 3 ajtós sport külön külön.
  5. Az elektromos összkerék az már a B Frontera kiváltsága x/y22se motorral. Szerintem a régebbi A sokkal stabilabb műszakilag és az azokban levő 2.2es (x22xe) motor is jobb lehet. Sokminden alkatrésze egyezik a 2.0val. Olyat olvastam még, hogy az A alváza galvanizált a B pedig nem, vagy nem annyira jól sikerült. Van akinek porrá is rohadt. A 2.2es motorhoz már hátul tárcsafék van és spirálrugó, így az újabbak szerintem "komfortban" sem jobbak. Esetleg, ha akad jó 2.8td isuzu az jó vétel lehet. Régi opelosnak nem kell bemutatni az isuzu dízeleket szerintem kevesebbet fogyaszt mint a 2.0 benzines.
  6. Néha jár még azért erre valaki. Sosem volt 5 személyes hivatalosan. Bár a hirdetések 90%ban így van, és lehet a forgalmiban is "el van intézve", de gyárilag 4 személyes. Nekem pl. úgy 5 hogy a hátsó ülés ki van cserélve nagyobbra, 3 biztonsági övesre. Amúgy én erdésztől, vadásztól nem vennék... ismerőseim (1-2 vadászt ismerek) alapján úgy bánnak a géppel mint a vaddal, nyúzzák rendesen.
  7. Razor01

    Elektromos

    Azt szerintem forraszd vissza mert az a tekercs induktív visszahatását küszöböli ki, ami egy nagyobb feszültségtüske, de ellentétes polaritású. Ezért a diódát is úgy kell berakni, hogy záróirányban legyen ( a negatív vége legyen a +on és a pozitív vége a test fele). Fordítva kisöntöli a tekercset és pukkan egyet. Nem tudom kárt okoz-e, de mihamarabb érdemes minél hamarabb visszarakni.
  8. Nem rossz döntés. :D De az biztos hogy mindegyikkel lesz munka. A legtöbbön a küszöb viseletes, de nem nagy kunszt a cseréje. A motor az meg az ismert örök darab. Viszont az x20se egy lehelletnyivel kevesebbet fogyaszt. Ha bármi segítség kell, szívesen segítek így távolról.
  9. A kérdések nagyrésze megválaszolásra került úgy látom. Bontónak pedig: Keceli Farkas autóbontó, vagy nyírlugoson is van egy, de nem tudom a nevét. A tanklemezt én hegeszteném, mert a bontott se lesz jobb mint az. Sőt az összes kezdődő rozsdát, ha hosszútávú tervek vannak vele. Meg egy alváz es üregvédelem sem árt. Vezetni valóban jó, főleg mikor jön a félméteres hó, 4x4-be rakod és mész mintha sínen húznák vagy mikor kikerülöd földúton a dugót. Tankolni már fájdalmasabb... a B-re kis beruházást igényel egy kézi kapcsolóagy, de -1L-t is jelenthet 100km-en. A borításra ötletem sincs. Esetleg fékolaj, vagy zárolajzó, előtte féktisztítóval kimosni és talán. Amúgy én még nem találtam meg azt a kátyút ami defektet okozott volna. Facebookon pedig van két Fronterás csoport is, ott ia vannak hasznos dolgok és elég sokan vannak az országnak arról a részéről. Na persze itt is vannak hasznos tippek csak más típusoknál kell keresni.
  10. Annyit akartam azzal mondani, hogy nagy terhelésnek nem igazán szabad kitenni olyankor. De a legtöbb gázszett át is kapcsol benzinre olyan terhelésnél. (tiltás= motor maxmiális fordulatszáma). Hát nagyjából szerintem a bontótól mentettem meg. Hengerfejezni kellett, csapágysor főtengelyestül olajpumpával, fékek javítása... és a kasztimunka így is várat még magára. De soha sehol nem hagyott ott még. Terepen megfelel nekem, a tavalyi 30-40cm hóban se volt semmi akadály. Egy kis plusz lóerő hiányzik belőle csak.
  11. Most nézem hogy 2003-4 szóval az "B" lesz. 98-ig volt "A". Szerintem ha így megvizsgálásra kerül sok baj nem lehet. LPG nem hiszem hogy gondot okozna, csak nem szabad hajtani vele nagyon (például tiltáson nem nagyon ajánlott menni vele). A benzines stabil szerintem, és főként olcsóbb javítani, ha baj van. A hengerfejtömítésre érdemes figyelni és esetleg a szerelővel meg lehetne méretni az olajnyomást is. 1,5bar körül kell lennie alapjáraton, üzem melegen. Én az ország másik felén borsodban. Amúgy "A" 2.0i Sportom van.
  12. Szia! Nagyjából én vagyok itt az egyetlen Megvételkor az általános autóvásárlási dolgok érvényesek, annyi különbséggel hogy itt a 4x4-nek is zajtalanul kell működnie. Amúgy, ha A-t nézel ott a küszöb krónikusan korhad, de a tanklemez is tud és a hátsó difi burkolata se legyen olajos mindenhol. Ja, meg az olajnyomás az első fehér jelzés felett legyen lehetőleg. B-nél rosszabb a helyzet, ott a vákuumrendszer működőképessége kell a 4x4hez. Egy repedés valamelyik csövön és már nem működik. Ezen kívül azon is tud rohadni a küszöb, illetve az alváz is esetenként, szóval át kell nézni. Tuti tipp: ha a B-sekre veszel kézi kapcsolóagyat az akár -1L/100km is tud jelenteni fogyasztásban. A 2.2 motor szeret hengerfejes lenni ha ész nélkül hajtják. Érdemes erre is figyelni. Levelezés helyett ide írj inkább, hátha más erre tévedőnek is hasznos lehet. Amúgy facebook csoportok is vannak, ott kicsivel többen vagyunk.
  13. Nekem a szívósor alatt van az önindító, gondolom más motorokon is így lehet. Oda meg egy állandó + elég combos kábelen, onnan lett levéve 3 db 3mm2 kábellel, külön "kis" biztosítékokhoz, relézve. A test az szerencsére adott a fém ház miatt. Ja és egy combos generátor se árt. 100A alatt szerintem 2 gyertyát bír el csak.
  14. Tudom, ezért írtam, nehogy elméretezze a vezetékeket aztán leolvadjon. Azokban sincs speciális izzító, csak úgy lehetne igaz a 3x10A. Nekem a blokkra van felfogatva, a szívósor alá, de ugye ez hosszában van, meg más kocsi is.
  15. Nem akarok nagyon belekotyogni, de a 10A áramfelvétel felizzott állapotra érvényes. Nekem is van, ugyan házi készítésű, de 22-23A/gyertya az áramfelvétel. Viszont valóban hatékonyan segít a fűtésben. Egyszerű I=U/R képlettel ki lehet számolni, ha megméred az izzító ellenállását egy multival. (0,6 ohm körül lesz).
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.