Razor01

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    122
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Razor01 last won the day on September 30 2014

Razor01 had the most liked content!

Hírnév

15 Segítőkész

Razor01 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1995-07-27

Város, Autók

  • Autó(k)
    Frontera 2.0 X20SE
  • Város
    IRSZ

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Legutóbbi látogatók

1.159 profile views
  1. Valaki tapasztalt már olyat, hogy hidegben, mikor sűrű az olaj, zümmög az olajpumpa? Nekem új (volt) az olajpumpa mégis késve alszik el, pedig a nyomás tökéletes. Melegen, illetve fél perc járás után semmi hangja. Biztosan az olajpumpa, mert elalszik a lámpa és megjelenik a zümmögés. Gondoltam egy "hígabb" olajat beletenni 10w40 helyett pl. 5w30 vagy 5w40-et, nem tudom érdemes-e...
  2. Nekem valóban egyszerűbb a helyzet, mert jóval több hely van a motornál. A szívósor alatt ment egy vascső, annak a helyére lett beépítve. Kép Egy gyertyát sikeresen letörtem szerelés közben már, aztán még nem cseréltem ki. Nem tudom, van-e ilyesmi cső azokon a motorokon ami keresztbe van beépítve. Ami lehetett volna jobb az a gyertya menete. Hosszabbra kellett volna csináltatni, de ez van.
  3. Mikor csináltam az enyémet körüljártam a dolgot és arra jutottam: villannyal fűteni nem gazdaságos. Mármint akkuról semmiképp. Lényegében mindegy hogyan kötöd a gyertyákat, mivel a felhasznált energia fogja fűteni a vizet. Tehát a feszültség adott, fele akkora ampernél fele annyi fűtés. (A hőleadó felület változhat) Nekem az akku 75Ah, de ez ugye "csak" annyi, hogy 7,5A-ral terhelve 20 óra alatt éri el a lemerült szintet. Nagyobb áram esetén ez sokkal kevesebb (az összefüggés nem lineáris). Ráadásul az akku nem szereti azt a fajta üzemet, hogy lemerítem és feltöltöm. Állófűtésnek max az a 230V-os fűtőszál jó, amit a fagydugó helyére tesznek. Nekem az egész fűtésgyorsító elkészítése megvolt kb. 5eFt-ból, mondjuk az ismerősök miatt, de legdurvább esetben is kijön 15eFt-ból szerintem. Amúgy a golf gyertya 5cm hosszú, de ebből 2cm a fűtő része. Kisebbet nem találtam még, ami olcsó is. Ennek 1500-2000Ft darabja. (Fordokban is van ilyesmi fűtés segítő, ugyan ezzel a gyertyával, csak Ford címkével) Ilyen fűtőszálas megoldás szerű van az "újabb" Fronterákban is, ott azthiszem 250W a teljesítménye. Az is egy megoldás lehet, hogy olyat csinálnál. De érdemes utána számolni, hogy adott térfogatú anyagot (levegő vagy víz) kb. mennyi idő alatt fűtene fel. Önmagába elég sokáig tartana. Na, de szerintem lassan kezd nem idevalóvá válni a téma. (Egyéb csevegésbe kéne folytatni szerintem, mielőtt megmoderálnak )
  4. Nekem van ilyesmi beépítve: http://www.metroman.hu/termek/auto-motor-melegito-futesgyorsito-12v csak éppen házi készítésű 22-23A/gyertya az áramfelvétele, régi 2es golf izzítókkal van megcsinálva. Álló motornál csak főzné a vizet, de ha már jár 2-3km-el hamarabb melegszik be. A fűtőradiátor elé van bekötve, így hamarabb tudok befűteni is. (A linken lévő árat, kb. sose hozza be, de ha olcsón megtudja valaki csinálni, az izzítók ára szerintem egy év alatt visszajön ) Persze ehhez kell generátor is, nem tudom mennyire jutalmazná egy kisebb generátor ezt a terhelést.
  5. A beállításokba az önteszt lefut rendesen? (Kiírja a verziót és vmi sorozatszám félét). Nekem akkor csinálja ezt mikor nem jó driver van feltelepítve. Nem tudom Astra-n, hogy van bekötve a diag csati (gondolom ugyan úgy), nekem átalakítóval a #7 pin-re csatlakozik a motorhoz. Nem lehet, hogy rosszra próbál csatlakozni? Persze a más autóhoz jó, akkor nem is szóltam.
  6. Kis relék vannak benne azok kattognak. (Rossz driverrel normális) Rá kell erőltetni a winre a drivert. Aláírás-kérést kikapcsolni és a megfelelő drivert eszközkezelőböl felrakni. Előfordulhat, hogy másnak ismeri fel alapból és sima com portnak telepíti. Azt le kell törölni olyankor.. Ha csak simán felteszed, feltelepíti ugyan de nem fog működni. Ha így se jó akkor hibás, küldjön újat vagy fizesse vissza.
  7. Igaz-igaz . Az akkut csak túlbecsültem, egy 75Ah lemerült akku 5 percig vett fel 12A-t utána kb 10perc alatt leesett 4-5A-ra. De annyit tapasztaltam már, hogy nekem a 100A-es generátor alapjáraton 70-72A le tud adni (3 izzítógyertyás fűtésgyorsító). Papír szerint 3000rpm-100A-14,4V, de ez az én kocsimra vonatkozik, nemtudom a többibe hogy van. Remélem nem baj, hogy belekotyogok itt az Astra-s topikba, holott nem olyanom van.
  8. Véleményem szerint ez így nem teljesen jó megközelítés. Időben valóban tovább tart feltölteni, de az akku nem fogja "mind" az 55Ampert felvenni (erősen fortyogna). Max kb 20A venne fel egy lemerült, de indítóképes nagyobb akku is. Ezt is csak rövid ideig, ahogy nő rajta a fesz úgy csökken a felvett áram. Tehát 20A megy az akkuba, 35A marad minden másra. 10A kell a világításra. 25A-ral még mindig gazdálkodhatunk. Ebből kijön a fűtőmotor+rádió és a motorvezérlés. Szerintem ezek alapján nem okoz gondot egy nagyobb akksi. Persze lehet rossz a gondolatmenetem.
  9. Még egy fontos dolog most jutott eszembe a hengerfejhez, amit nem említett se zotya975 se én és neked lehet, hogy ilyen (is) van. Méghozzá hogy a tömítés két henger között is át tud égni, ilyenkor egymásba dolgoznak. Általában égéskimaradással jár, de nem hallottam még olyat hogy csak ez jelentkezett volna. Most jutott eszembe, hogy irtad, hogy nem akart menni...
  10. A víztől biztos nem. Szegény keveréktől esetleg. Vízütésre több esélyed lenne, de ahhoz fogyni kéne a víznek. Tégy belátásod szerint, de ilyen hidegbe bicajozni elég meredek. (Téligumi van-e rajta? )
  11. Ha a cső eldugult, akkor igen összefügghet. Mikor "eszi" a vizet akkor a hengerfalon is kicsapódik egy kicsit(+ vízgőz), ami megy lefele a karterba is, onnan pedig a kartergázokkal fel a csőbe, ahol a nagy hidegben kicsapódott és megfagyott. Nekem "csak" két henger ette a vizet, olajba nem folyt bele, mégis habosodott kicsit a betöltőn. Azóta se láttam olyannak, hiába a hideg. Bár ez ugye másik motor... Használd egy kicsit aztán majd megmutatja mi a baja
  12. Én megnézném a helyedbe a gyertyákat, hogy látszik-e rajta a fagyálló színe. (pl. halványan rózsaszín) Úgy látod, hogy eszi-e a vizet. Számottevően nem fogyott a víz nem? Ha nem akkor én használnám addig óvatosan, amíg biztosabb tünet jelentkezik rajta. Amúgy, ha a füst édeskés szagú, akkor fagyálló van benne. Szerintem
  13. Valami hasonlót művelhettek nekem is... ehhez még jött egy jó kis 20w50 olaj hogy nyomás is legyen, mert az olajhűtőt dísznek tették rá, le lehet takarni. Szétküldték alaposan na. Hát nekem 2mm-t járt a főtengely, lehet az volt a gond. Szerencsére kb. egy Bosch önindító (50e) árából megúsztam, mert magunknak csináltuk. Lehet, hogy azóta már nem okozna semmi bajt, de inkább így csinálom ha lehet. Semmibe se kerül.
  14. Ráadásul axiális irányba nem is lehet köszörültetni a tengelyt. Sajnos pont így jártam nemrég (kedves előző tulajok elintézték ). Szép kört esztergált a főtengelybe 3. támcsapágy. Azóta mindenkit óvva intek a kuplung+indít módszertől.
  15. Nem, az megvan. Bár nem tudom mi a szerepe. A pedál felőli végén van az az "ólomizé" (mint a biciklin a fékbowden azon vége ami a fékkarban van) és az alatt van egy puha gumi, ami összenyomódik. Bent a kabinba nem a pillangónál. Először az nyomódik össze, aztán húzza a gázt.