Jump to content

Razor01

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    129
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Razor01 last won the day on Szeptember 30 2014

Razor01 had the most liked content!

Hírnév

15 Segítőkész

Razor01 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1995-07-27

Város, Autók

  • Autó(k)
    Frontera 2.0 X20SE
  • Város
    IRSZ

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Legutóbbi látogatók

1.228 profile views
  1. Motor

    Nincs benne visszafolyást gátló membrán. Az a rugós dolog csak a "megkerülő szelep", arra az esetre ha eldugulna a szűrő és nem engedne át elég olajat, illetve hideg, sűrű olaj esetén arra kering az olaj egy darabig. Itt elméletileg ellátja a visszafolyás gátlást a gravitáció. Ha valami visszafolyás gátló lenne benne, nem tudsz átfújni rajta. Van valamilyen szűrő, ami felmegy rá és visszafolyás gátlós Armafilt azthiszem, Citroen BX-re van talán.
  2. Motor

    Sziasztok! Ettől a hengerfej felújítástól, kedvet kaptam én is, indításkor úgyis nyomja már a pamacsot, ha sokat áll. Gyorsan szereztem is magamnak komplett hengerfejet, amit felújíthatok szépen. De akkor már valami kis huncutságot is szeretnék belevinni a dologba. Kis kompresszió növelés, de nem tudom 10:1-nél (ami lehet 9.8, de majdnem mindegy), meddig lehet felmenni, vagy meddig érdemes 95-ös benzin mellett. Kopogás szenzor van a motoron, kérdés mennyit ér. Esetleg egy kis polírozást hol érdemes eszközölni, hogy hatékony legyen megtámogatva portolással? Vagy bármi ilyen tippet szivesen veszek, bár nem a tuning az elsődleges, csak egy pár + paci jól jönne a nagy kasztnihoz. (X20SE motor, ami majdnem C20NE, csak kevésbé hasonlít rá ) Zotya! Régebben beszéltünk, a klíma beszerelést, annak "hatására" bele is vágtam. Sikerült is 1 hét alatt berakni minden gond nélkül, szerencsére. Köszönöm a "támogatást" !
  3. Általános műszaki problémák

    Nekem az egész kocsin szürke Erling paszta van használva. Ezt is lehet kapni szilós kinyomós kiszerelésben. Bárdiba vettem 2eft körüli áron. (Azóta se ereszt sehol semmi)
  4. Egyéb csevegés

    Közel állandóan, a hővédő csőhöz a gyertyánál, és néha egy kövéret a kábelek tartójához is. Kábellel nem is néztem, csak vízpermettel. Trafónál ezek után meg se néztem, mondjuk nekem dis-es a gyújtás. Néha bele is durrant a kipuffba, szóval gondolom a kihagyás nem tesz jót semminek.
  5. Egyéb csevegés

    Lehetséges, ehhez kellene a forráskódja. Az biztos, hogy figyeli, mert opcomban is írja az állapotát. Szerintem belevágok, aztán lesz ami lesz. Annyira nem tűnik nehéznek, csak a szervószivattyút kell áttennem máshova. Ha már írok megkérdezem: Áthúznak a gyergyakábelek (gyakorlatilag mindegyik mindenhez). Ez okozhat-e erőtlenséget és túlfogyasztást? Rendeltem egy új szettet csak kíváncsi vagyok más mit mond.
  6. Egyéb csevegés

    Ezek szerint nekem egyszerűbb a dolgom, csak a fűtésbox elé kell tenni egy klimaboxot és kész. Csövek helye is megvan, gumival bedugva. Mondjuk a műszerfalat ki kell szedni. Ahogy én nézegettem a kapcsolási rajzot, szerintem egy kicsit megemelheti az alapjáratot, pontosabban kikompenzálja a terhelést. Lehet ezt magától is megcsinálja nem? Ventillátort nem láttam, hogy az vezérelné, inkább a nyomáskapcsolója. De ha a klimagombra indul a venti, szerintem az is tökéletesen megfelel a célnak.
  7. Egyéb csevegés

    Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. Gyári klíma beépítésen gondolkozom... Bontóbol elvileg mindent adnának hozzá, de nem tudom mekkora sz.pórollerre lehet ezzel felszállni. Az motorvezérlőhöz menő kábelezés megvan, csak a motortéri kábelek hiányoznak. Bár nem Astra, de kiindulási alapnak szerintem jó az is, hogy abba mekkora művelet beszerelni. Ha valaki tud valami hasznosat, azon kívül hogy ne csináljam, azt megköszönöm.
  8. Motor

    Valaki tapasztalt már olyat, hogy hidegben, mikor sűrű az olaj, zümmög az olajpumpa? Nekem új (volt) az olajpumpa mégis késve alszik el, pedig a nyomás tökéletes. Melegen, illetve fél perc járás után semmi hangja. Biztosan az olajpumpa, mert elalszik a lámpa és megjelenik a zümmögés. Gondoltam egy "hígabb" olajat beletenni 10w40 helyett pl. 5w30 vagy 5w40-et, nem tudom érdemes-e...
  9. Motor

    Nekem valóban egyszerűbb a helyzet, mert jóval több hely van a motornál. A szívósor alatt ment egy vascső, annak a helyére lett beépítve. Kép Egy gyertyát sikeresen letörtem szerelés közben már, aztán még nem cseréltem ki. Nem tudom, van-e ilyesmi cső azokon a motorokon ami keresztbe van beépítve. Ami lehetett volna jobb az a gyertya menete. Hosszabbra kellett volna csináltatni, de ez van.
  10. Motor

    Mikor csináltam az enyémet körüljártam a dolgot és arra jutottam: villannyal fűteni nem gazdaságos. Mármint akkuról semmiképp. Lényegében mindegy hogyan kötöd a gyertyákat, mivel a felhasznált energia fogja fűteni a vizet. Tehát a feszültség adott, fele akkora ampernél fele annyi fűtés. (A hőleadó felület változhat) Nekem az akku 75Ah, de ez ugye "csak" annyi, hogy 7,5A-ral terhelve 20 óra alatt éri el a lemerült szintet. Nagyobb áram esetén ez sokkal kevesebb (az összefüggés nem lineáris). Ráadásul az akku nem szereti azt a fajta üzemet, hogy lemerítem és feltöltöm. Állófűtésnek max az a 230V-os fűtőszál jó, amit a fagydugó helyére tesznek. Nekem az egész fűtésgyorsító elkészítése megvolt kb. 5eFt-ból, mondjuk az ismerősök miatt, de legdurvább esetben is kijön 15eFt-ból szerintem. Amúgy a golf gyertya 5cm hosszú, de ebből 2cm a fűtő része. Kisebbet nem találtam még, ami olcsó is. Ennek 1500-2000Ft darabja. (Fordokban is van ilyesmi fűtés segítő, ugyan ezzel a gyertyával, csak Ford címkével) Ilyen fűtőszálas megoldás szerű van az "újabb" Fronterákban is, ott azthiszem 250W a teljesítménye. Az is egy megoldás lehet, hogy olyat csinálnál. De érdemes utána számolni, hogy adott térfogatú anyagot (levegő vagy víz) kb. mennyi idő alatt fűtene fel. Önmagába elég sokáig tartana. Na, de szerintem lassan kezd nem idevalóvá válni a téma. (Egyéb csevegésbe kéne folytatni szerintem, mielőtt megmoderálnak )
  11. Motor

    Nekem van ilyesmi beépítve: http://www.metroman.hu/termek/auto-motor-melegito-futesgyorsito-12v csak éppen házi készítésű 22-23A/gyertya az áramfelvétele, régi 2es golf izzítókkal van megcsinálva. Álló motornál csak főzné a vizet, de ha már jár 2-3km-el hamarabb melegszik be. A fűtőradiátor elé van bekötve, így hamarabb tudok befűteni is. (A linken lévő árat, kb. sose hozza be, de ha olcsón megtudja valaki csinálni, az izzítók ára szerintem egy év alatt visszajön ) Persze ehhez kell generátor is, nem tudom mennyire jutalmazná egy kisebb generátor ezt a terhelést.
  12. Elektromos

    A beállításokba az önteszt lefut rendesen? (Kiírja a verziót és vmi sorozatszám félét). Nekem akkor csinálja ezt mikor nem jó driver van feltelepítve. Nem tudom Astra-n, hogy van bekötve a diag csati (gondolom ugyan úgy), nekem átalakítóval a #7 pin-re csatlakozik a motorhoz. Nem lehet, hogy rosszra próbál csatlakozni? Persze a más autóhoz jó, akkor nem is szóltam.
  13. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Kis relék vannak benne azok kattognak. (Rossz driverrel normális) Rá kell erőltetni a winre a drivert. Aláírás-kérést kikapcsolni és a megfelelő drivert eszközkezelőböl felrakni. Előfordulhat, hogy másnak ismeri fel alapból és sima com portnak telepíti. Azt le kell törölni olyankor.. Ha csak simán felteszed, feltelepíti ugyan de nem fog működni. Ha így se jó akkor hibás, küldjön újat vagy fizesse vissza.
  14. Egyéb csevegés

    Igaz-igaz . Az akkut csak túlbecsültem, egy 75Ah lemerült akku 5 percig vett fel 12A-t utána kb 10perc alatt leesett 4-5A-ra. De annyit tapasztaltam már, hogy nekem a 100A-es generátor alapjáraton 70-72A le tud adni (3 izzítógyertyás fűtésgyorsító). Papír szerint 3000rpm-100A-14,4V, de ez az én kocsimra vonatkozik, nemtudom a többibe hogy van. Remélem nem baj, hogy belekotyogok itt az Astra-s topikba, holott nem olyanom van.
  15. Egyéb csevegés

    Véleményem szerint ez így nem teljesen jó megközelítés. Időben valóban tovább tart feltölteni, de az akku nem fogja "mind" az 55Ampert felvenni (erősen fortyogna). Max kb 20A venne fel egy lemerült, de indítóképes nagyobb akku is. Ezt is csak rövid ideig, ahogy nő rajta a fesz úgy csökken a felvett áram. Tehát 20A megy az akkuba, 35A marad minden másra. 10A kell a világításra. 25A-ral még mindig gazdálkodhatunk. Ebből kijön a fűtőmotor+rádió és a motorvezérlés. Szerintem ezek alapján nem okoz gondot egy nagyobb akksi. Persze lehet rossz a gondolatmenetem.
×