Jump to content

Dovi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    158
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

1 Semleges

Dovi névjegye

  • Felhasználói rang
    Dovi
  • Születésnap 1970-10-06

Város, Autók

  • Autó(k)
    Astra G Caravan (Y20DTH)
  • Város
    Szeged

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://www.dovi.hu
  • Skype
    dovitomi

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Szeged
  • Érdeklődés
    Internet - kommunikáció

Legutóbbi látogatók

1.479 profile views
  1. Megfogadtam a tanácsot - mint kiderült, már bőven ideje volt, mert nagyon kevés gáz volt a rendszerben. Azonban a műszerfalon a hiba visszajelzése (a sárga hűtés ikon) megmaradt. Eltartott egy ideig mire eljutottam, de kiolvastuk a hibát a rendszerből - csak sokkal okosabb nem lettem: A hiba törölhető, de vissza is jön. A szerelő cimbora azt mondja, hogy amikor a klímát bekapcsolom, akkor el kell indulnia az elöl lévő ventillátornak. Nekem az nem indul el, hanem a bekapcsolás után pár másodperccel a hátsó venti kezd forogni. A motor hűtése egyébként rendben van (lassan ugyan, de beáll üzemi hőfokra), klíma dolgozik (nemrég lett feltöltve), a reggeli csikorgás viszont még mindig megvan. Hol lehet a bibi, mit és hol kell kicseréljek? (Szerelő cimbora szerint valami elektromos hiba van, amit "ki kell legelni", de én nem nagyon hiszek ebben. Mondjuk nekem nincs is rezsi óradíjam ehhez.) Emlékeztetőül: A hiba a határtól ~600Km-re jelentkezett, de problémamentesen hazaértünk úgy, hogy 6 órát araszolgattunk a határon.
  2. Motor

    Igen, ezeket mind megcsinálta. A csövek újak, az említett szelep is új. Tanácstalanság van.
  3. Motor

    Elnézést kérek előre is, mert töredelmesen bevallom, hogy nem olvastam vissza az alig több, mint 1500 oldalt, de egy barátom megkért, hogy kérdezzek, mert teljesen tanácstalan: Adott egy X14NZ motor, ami azt produkálja, hogy időnként felemeli az alapjáratot ~1500 körülire és az istennek sem ejti alább. Léptető motort cserélt, vákumcsöveket ellenőrzött, cserélt, lambda cserélt, hőfok gombát cserélt, fojtószelep potméter cserélt - jelenség maradt. Az autó fogyasztása nagyon jó, ettől eltekintve nagyszerűen működik. De nagyon zavarja, bosszantja. Mi lehet a gond, merre induljon? (Már a kompjútert bizgerálná, de erről sikeresen lebeszéltem. Egyelőre.)
  4. Köszönöm! Ezt tavasszal mindenképp megcsináltattam volna, úgyhogy most hallgatok rád és megcsináltatom most.
  5. Ma reggel sikerült a Torque-n keresztül kommunikálnom az autóval, de nem találtam olyan információt, ami a klímához tartozhatna. (Gáz nyomás, vagy ilyesmi.) Van USB kábelem is OBD2-höz, ezért keresgéltem az említett OP_COM szoftver után is a neten, de csak olyat találtam, ami árban (egyszerű tulajdonosnak) nem vállalható. Találtam másik programot is - Scanmaster-ELM - de az meg még inkább horror árban van. Tudna valaki segíteni, hogy merre és mit keressek? Nem szeretnék úgy menni szerelőhöz, hogy nem tudom, hogy mi a baj. (Legalább körülbelül.)
  6. Új furfangot mutat az autó. A Torque nem tud csatlakozni az autó komputeréhez. (Lehet, hogy a kínai kütyünek megártott a meleg.) Nekem a hűtés kontroll lámpa folyamatosan világít, a klíma kapcsolásától függetlenül. Most egy kissé tanácstalan vagyok, hogy hogyan is deríthetném ki, hogy mi is a baja. Szerelőhöz nem szeretném vinni addig, amíg nem tudom mi a baj, mert találgatni én is tudok, de az kevesebbe kerül.
  7. Köszönöm! Nekem OP-Com-om nincs sajnos (kínai kiolvasó kütyüm meg BT-os). De akkor ezek szerint Te is a klíma töltöttségre gyanakodnál? Ha hazaér az autó, akkor a Torque-t kilegelem, hogy hátha a millió jelző között találok klíma nyomásról is valamit.
  8. Az "előbb gondolkodjunk" üzemmódban vagyok, de segítségre lenne szükségem: Y20DTH kombi a történet főhőse, amivel odavoltunk nyaralni. Előtte elvittem klímáshoz (tölteni), aki azt mondta, hogy szerinte nem kell hozzányúlni, mert jól dolgozik a klíma. (Nem túl régen van nálam az autó és G Astra-ból ez az első.) Semmiféle hibajelenség nem volt. Hazaút során egy hosszú és meredek emelkedőt követően a műszerfalon kigyulladt a hűtés visszajelző kontroll lámpa - én meg lábon kihordtam egy infarktust. (Még 700Km volt hátra.) Az út egyébként eseménytelenül telt. A hűtővíz mutatót odaszögelte középállásba és a klíma is dolgozott. Igaz, inkább hűvöset, mint hideget fújt. Ebbe beleértendő az alig 6 órás alapjáraton araszolgatás is a röszkei határátkelőnél, hogy egy igazán európai megoldással beléphessünk Európa kapuján. Hazaérve előkaptam a Torque-t, meg a jó kis OBD2 kütyümet (népi kínából szeretettel) és kiolvastam volna a hibakódot, de semmi. A műszerfalon a hűtő visszajelző világít, de a motor hűtése rendben van, folyadékszint megfelelő (nem is fogy). Klíma dolgozik, de inkább hűvöset, mint hideget fúj. Még egy jelenség van, aminek nem biztos hogy van ide bármi köze: Hidegen indításkor csikorgó hangot hallok (ékszíj csúszás hangját), ami egy percen belül elmúlik, de egy csepp akármi sincs a kocsi alatt. Arra gyanakszom, hogy a klíma gáz szorulhat utántöltésre, de nem tudom, hogy ennek szükségességét tudja-e egyáltalán így jelezni az autó. Lehet, más gond van, de mi? Esetleg a Torque-t rá lehet bírni a sima hibakód olvasáson felül a hiba behatárolására?
  9. Általános műszaki problémák!

    Köszönöm nektek! Ehhez lelkierőt kell gyűjtenem, mert az látszik, hogy nem lesz egyszerű. A hátsó ajtó átvezetést már néztem, de ott nem látszik semmi.
  10. Általános műszaki problémák!

    Köszönöm! A motor forog, hallom a zúgását, de víznek nyoma sincs. (Autó alatt sem.) Azt lehet tudni, hogy merre van elvezetve a cső? Első blikkre nekem úgy tűnik, mintha a sárvédőben és az "A" oszlopban, de ha így van, akkor az egész napos játék lesz kilegelni...
  11. Általános műszaki problémák!

    Szélvédő mosó motor tud úgy meghibásodni, hogy előre nyomja a vizet, de hátra nem? (Zúgni zúg, de vizet nem nyom és sehol nem is jelenik meg víz a kocsi alatt.)
  12. Astra G szervízelés

    Én azt mindenképpen megpróbálnám ilyen esetben, hogy egy sima porszívóra kendácsolnék valami szűkítőt és azzal megpróbálnám kiszívni - legalább a nagyját.
  13. Általános műszaki problémák!

    A közkedvelt H. R. Etzold: Így csináld! kézikönyvben (158. oldal) a hátsó féknél meg csak tárcsafékről ír. Dobfékről egy szó sincs.
  14. Én most vásároltam az enyémet és belefutottam egy (nekem) új gyakorlatba: Több olyan autóba futottam bele, amelyiket hiába volt magyar rendszáma, valamikor átrendszámoztak. (Amit végül megvettem, az is ilyen, de ugye az előélete egyből a mesék világába helyeződött.) Az első ilyen úgy bukott ki, hogy a szélvédőbe (mindegyikbe) bele volt gravírozva a rendszám, de az autón nem az volt. A kereskedő - amikor rákérdeztem - olyasféle mesével szórakoztatott, hogy az még nem EU-s rendszám volt, ezért cserélték le. No, most a dolgot azért írtam csak, mert a KEKKH adatbázist rendszám alapján kérdezed le. (Maga a szolgáltatás egyébként szerintem jó.)
  15. Általános műszaki problémák!

    Nemrégiben vásároltam egy kombi Y20DTH-t 2002-ből. F Astra már több is volt a családban, de az új jövevényt az elmúlt alig 2 hétben nagyon megszerettük. Viszont okom van feltételezni, hogy bár összességében nagyon egyben van az autó, előéletében sokat állhatott valamiért. (Motoron látszik a jellegzetes oxidáció.) Szépen indul, szépen jár, szépen megy, olajat nem eszi, fogyasztása pedig (pályán) 6.7, amit árnyal kissé, hogy az üzemanyag vezeték taknyolva van és bizony ereszt is. A benne lévő Km csillió, de az eladó remek történetekkel szórakoztatott pl. adagoló felújításról. Állítólag teljes szervizelés volt az autón 3eKm-el ezelőtt és a légszűrő ezt az állapotot tükrözi is, de pl. szíjat nem cseréltek rajta. Éppen ezért az idő melegebbre fordulásával a teljes szerviz be is van tervezve. (Ha másért nem, hát azért, hogy tudjam, mikor volt megcsinálva.) Amiért írok most az nem más, mint hogy abban kérnék tanácsot, hogy azt feltételezve, hogy az autó valóban sokat állt, mi az amit érdemes ellenőrizni? Azért hogy később nagy meglepetések ne érjenek.
×