Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

zulu53

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    12
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Kecskemét

zulu53's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. zulu53

    Fogyasztás

    Sziasztok! Akkor én is megosztom 5000 km-es B Veki-s tapasztalataimat. A motor X16 XEL. Mielőtt megvásároltam az autót, rengeteg helyen kérdezgettem, olvastam, hallottam-láttam mindenfélét. "Hútízliter" vagy "hétfél alatt nem fog enni" vagy "lassúszarlesz".... Benn volt a zabszem, nem mondom. Az autó megvétele után árgus szemekkel figyeltem a fogyasztást, 25% város 25% közút 50% autópályás használat mellett első ezer km-en 6,9 volt az átlag, nagyon megörültem. Annyi rosszat hallottam, hogy már azon imádkoztam, hogy ha 8 alatt lesz, akkor minden oké. Nem sokkal később elfáradt a hengerfej-tömítés, ha már leszedték a hengerfejet, elküldettem teljes felújításra (hidrotőkék, szimmeringek stb.), új gyertyákat is kapott. Azóta nem győzök csodálkozni, a fogyasztásom jelenleg 5,87 4000 km-re. Nem fedélzeti szerint, hanem tele tank két kattanástól tele tank két kattanásig. Autópályán óra szerinti 140, közút 100 körül, városban meg roppant szabályosan. :) Kicsit az olajfogyasztás aggaszt jobban: 4000 km után 1 litert kellett utánatöltenem, hogy azonos legyen a szint az olajcseréhez képest. Aggódnom kéne? :blink:
  2. Nézz rá a motor szekcióra, hasonló problémám volt pont most nekem is. Nálam egyébként EGR szelep kokszosodás volt a gond, de vidd el valahova kiolvastatni a hibát először.
  3. zulu53

    Motor

    Ez élhető ötletnek tűnik, a szerelő is mondta, ám igaz az, hogy utána állandósul a check engine lámpa? Legalább is ezt mondta. Az csak azért lenne szar, mert ha neadjisten tényleg valami más gond ütné fel a fejét, akkor nem venném észre, csak ha megállt a technika, mert a sárga lámpa akkor is meglenne, ha épp semmi gond sincs. Ez tényleg így van?
  4. zulu53

    Motor

    Sziasztok, válaszolok saját magamnak, mert megvan a hiba oka, így gondoltam mások is tudnak okulni belőle. Hibakód kiolvasás során egyértelműen kiderült, hogy az EGR szelep a ludas, kizárólag ezáltal generált hibakód volt a memóriában. Üzem közbeni adatokból kiderült, hogy amikor 0 százalékot kér a vezérlő, az EGR továbbra is 25%-os nyitáson fenn van akadva. A szelep egyébként 17 000 km-rel ezelőtt lett kicserélve gyárira. A nőgyógyász ügyességű szerelő szerencsére ki tudta venni szívósor vagy egyéb nagyobb bontás nélkül, hát bizony egy jó kávéskanálnyi kormot sikerült kivarázsolni belőle. Kicsit sokat kellett imádkozni, hogy visszamenjen, de visszament, első fordításra láss csodát minden fenn említett hibajelenség megszűnt. Stabil alapjárat, fél fordításra indulás, menet közben teljes rend és fegyelem. Öröm van és boldogság, és 5000 forintnyi megkönnyebbülés. :)
  5. zulu53

    Motor

    Kecskeméten van olyan vállalkozó kedvű kolléga MA, aki tud segíteni ebben? :) Persze nem kérem ingyen senki idejét sem. Köszi!
  6. zulu53

    Motor

    Sziasztok, újabb motorikus hasfájás ütötte fel nálam a fejét. Az autó hidegen fél fordításra elindul, melegen az elmúlt héten ugyanúgy fél fordításra elkapta, de azonnal le is állt. Másodikra elindult. Hideg elindulás után pár perc múlva jön check engine lámpa, ami érezhető alapjárati vibrálással jár, az alapjárat alig észrevehetően picit ingadozik, viszont érezhető és hallható, hogy nem túl egészséges. Melegen a sárga lámpa ugyanúgy megmarad. A hibajelenségről tettem fel egy youtube videót, ahol talán hangban is hallatszik, és látszik is, hogy "bólogat" alapjáraton a motor, mi is a jelenség. Egyszerűbbnek éreztem, minthogy megpróbáljam körülírni. :) Ma viszont melegen már csak harmadik vagy negyedik próbálkozásra volt hajlandó elindulni, elég hosszú tekerés után, mivel napi használatos az autóm, nagyon nem jönne jól, ha otthagyna valahol. Esetleg valaki hasonlóval találkozott már? Előre is köszönöm kedves segítségeteket! A videó linkje ITT TALÁLHATÓ. Motor: X16XEL, fordulatot veszi, nem erőtlen, terhelhető, vidáman kiforgatható, nem füstöl. Még egy észrevétel: fékezéskor, kuplung kinyomására elég sokszor elejti úgy a fordulatszámot, hogy 500 közelébe, az alá zuhan egy pillanatra, csuklik is egyet az autó, de utána azonnal visszaemel 800 környékére, csak a már fenn említett fura ingadozással és sárga lámpával.
  7. zulu53

    Motor

    Ebben is igazad lehet, bár kifelejtettem azt a nagyon lényeges dolgot, hogy ha már lúd, legyen kövér: vezérlés csere is meglesz egy kosszal, annak a munkadíja is benne van, bár elvileg 17 ezer km-rel ezelőtt cserélve lett és egészségesen is nézett ki a szíj, de ezek után... Igen, érdekes amit mondasz, én is olvastam itt a tipikus jelekről, de semmi. Pedig mániákusan nézegettem az olaj/szervo/hűtővíz mennyiséget, persze amennyire 1000 km együtt lakás alatt ez lehetséges, de semmiből nem hiányzott semennyi, pont az indulás előtt néztem meg utoljára. A hőmérséklet mutató meg mindig oda volt ragasztva 82 fokra szemre. Igaz, hogy amikor újra megpróbáltam az első hirtelen leállást követően, akkor 90-re emelkedett abban az egy-két percben is. Engem is csak az vigasztal, hogy csak jó lesz. :)
  8. zulu53

    Motor

    Igen, közben kiderült a nagyon-nagyon verzió. Hengerfejes Veki. A hengerfej leszedése után kiderült: nem repedt szerencsére, a tömítés égett át; de egy teljes nagy generál dukál neki: síkolás, szerepszár szimmeringezés stb. Víztér mellett ráadásul anyaghibák láthatók, a szerelők szerint túl tömény fagyálló is tehet ilyet a hengerfejjel. Igaz lehet? Ramatyul néz ki, nem mondom. Ma délutánra kapom vissza, az anyagköltség (felújítás, olaj, szűrők, tömítések, csavarok) egyelőre 75 ezer, a munkadíj várhatóan 40-50 ezer környéke. Én meg úgy örültem, hogy egy igazán jó állapotú, gondos gazda autójához jutottam hozzá...
  9. zulu53

    Motor

    Sziasztok, azt gondoltam ma a tankolás után, hogy hatalmas dícséretben részesítem a Vekim a fórumon, mert 1000 km-re 6,22 l-es fogyasztás jött ki (X16XEL), 40% pálya 135 körül 40% országút 100 körül, többi város. Ezek után jött a fekete leves: ma várt volna ránk egy 400 km-es út, de 40 km után egy körforgalomból kijőve gyorsítani akartam, de csak én, az autó nem. Fura zaj, gyorsan félreálltam, amint kinyomtam a kuplungot, a motor fordulatszáma leesett 2-300 közé, iszonyatosan remegett, rázta a kasztnit. Leállítottam, gyors kukucska motortérbe, semmi különös. Elindítottam, továbbra sem világított semmilyen kontroll lámpa, alapjáraton ugyanaz a rázkódás, nyitott motortérnél szinte táncolt a motor alapjáraton, hirtelen gázadásra kemény, durva, kelepelő hang, nem tudom jobban kifejezni. Próbáltam picit mozdulni vele, de abszolút erőtlen volt, hármasnál feljebb nem is próbáltam (de szerintem nem is tudtam volna) váltani, kelepelés minden gázadásra, újra megálltam. Szakadó esőben vonószemturkálás, még a gyári rögzítésében volt. :( Veki haza szomorúan, vontatókötélen. Vajon mennyire aggódjak? Nagyon vagy nagyon-nagyon? Azóta egy próbaindítás volt, ugyanezen hibával, de továbbra is minden kontroll lámpa kialszik. Eléggé lehangolt a dolog. Előre is köszi minden építő jellegű hozzászólást!
  10. Halihó, gondoltam beszámolok az eredményről. Dióhéjban az előzmények: egyik este parkolásnál ledadogott a meleg motor (X16XEL), a fordulatszám össze-vissza ugrált, leginkább 500-1000 között, közben úgy rázkódott, mintha három henger menne. Kigyulladt a motordiagnosztika lámpa. Leállítottam, újraindítottam, majd rögtön leállt. Hosszabb, újabb indítózás után életre kelt, a jelenség megszűnt, de a sága lámpa maradt; pár kilóméter után a diagnosztika lámpa is elaludt, azóta tünetmentes volt az autó, hidegen-melegen pöccre indult. A diagnosztikán EGR szelephibát olvastak ki a tárolóból. 150 000 km-nél EGR szelep cserés volt, még az előző tulajnál. Azóta mindössze 16 000 km-t ment. EGR szelepet kibányászták, tele volt koksszal. Kitisztították, összerakták, hiba kitöröl, azóta nincs gond. Remélem nem is lesz. :)
  11. zulu53

    Motor

    Sziasztok, azt hiszem rossz helyen sírtam tele tegnap a fórumot egy számomra ijesztő jelenséggel kapcsolatban. Inkább duplikálom, hátha itt jobb helye lesz: Történt ugyanis, hogy hazafele tartva tegnap egy bevásárlást eszközölve a parkolóban megállva felvillant a rettegett sárga csekkendzsin lámpa, majd 1000 és 500 között ugráló alapjárattal tudatta, hogy bizony itt valami nincs a számítások szerint. Ráadásul úgy "ugrált" közben, mint egy kiegyensúlyozatlan 3 hengeres. Leállítás után azonnal be tudtam indítani, de le is állt egyből. Majd még egy indítózás után már nehezebben akart elindulni, olyan 4-5 másodpercet forgatta az indítómotor. Elindult, a lámpa továbbra is világított, az ugrálás megszűnt. Kicsit aggódva gyorsan bevásároltam, 10 perc múlva már kinn is voltam, izgultam mi lesz. Megint kicsit később kapta el (2-3 másodperc most), de utána "csak" sárga lámpa, újabb 10 km hazáig, az út felénél sárga lámpa egyszer csak el. Hazaérve megálltam, hagytam alapjáraton járni, hát, mint a vaj. Forulatszám odaragasztva 800 körül, se egy gyanús hang, se egy gyanús rázkódás, pont úgy járt, mint mielőtt megvettem vagy a próbaúton anno. Azóta ma reggel -9 fokba egy fordításra elindult, a fordulatszám kissé megemelve úgy 1200 környékére, kb. egy perc múlva vissza is állt a már fenn említett 800 környékére. Tünesmentesnek mondanám a reggeli próbát. Tippek? Szerdán mindenképpen elviszem diagnosztikára szerintem. Köszönök minden segítséget!
  12. Üdvözlök mindenkit, és egyben elvesztem a szüzességemet a fórumot tekintve. Életem első Opeljének mától vagyok tulajdonosa. Egy olcsón fenntartható, megbízható autót kerestem, és találtam is egy szinte patikaállapotú 1.6 16v GL személyében, 96 decemberi gyártású. Fűtött garázslakó volt, egy gazdás, vezetett szervízkönyves igazán aggódó és autóját szerető tulajjal (olaj és szűrőcsere 10e-ként, ráadásul minden de minden kicserélve, komplett vezérlés 150e-nél). Az autóban 166 000 km van. Nagyon örültem neki, de lehet, hogy még egy kicsit össze kell szoknunk, és makacsul ragaszkodik a régi gazdájához. Történt ugyanis, hogy hazafele tartva egy bevásárlást eszközölve a parkolóban megállva felvillant a rettegett sárga csekkendzsin lámpa, majd 1000 és 500 között ugráló alapjárattal tudatta, hogy bizony itt valami nincs a számítások szerint. Ráadásul úgy "ugrált" közben, mint egy kiegyensúlyozatlan 3 hengeres. Leállítás után azonnal be tudtam indítani, de le is állt egyből. Majd még egy indítózás után már nehezebben akart elindulni, olyan 4-5 másodpercet forgatta az indítómotor. Elindult, a lámpa továbbra is világított, az ugrálás megszűnt. Kicsit aggódva gyorsan bevásároltam, 10 perc múlva már kinn is voltam, izgultam mi lesz. Megint kicsit később kapta el (2-3 másodperc most), de utána "csak" sárga lámpa, újabb 10 km hazáig, az út felénél sárga lámpa egyszer csak el. Hazaérve megálltam, hagytam alapjáraton járni, hát, mint a vaj. Forulatszám odaragasztva 800 körül, se egy gyanús hang, se egy gyanús rázkódás, pont úgy járt, mint mielőtt megvettem vagy a próbaúton anno. Tippek? Szerdán mindenképpen elviszem diagnosztikára szerintem. Köszönök minden segítséget!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.