Jump to content

zotya91

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    235
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

zotya91 last won the day on Október 25 2015

zotya91 had the most liked content!

Hírnév

13 Segítőkész

zotya91 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1991-09-28

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Érdeklődés
    ..

Város, Autók

  • Autó(k)
    97' Opel Astra F 1,6 16V X16XEL
  • Város
    Sajókeresztúr

Legutóbbi látogatók

1.198 profile views
  1. Elektromos

    Sziasztok! Gyújtás problémával küzdök az 1.6 16V Astrámon. Néha néha kihagy az egyes henger gyújtása, gyújtókábeleket már cseréltem, de csak egy pici javulást hozott, így a gyújtásmodult szeretném cserélni. A csergőben néztem gyári trafót ~16K-ért, valószínű ezt venném meg, de szeretném megkérdezni, hogy nincs-e esetleg valakinek a csergőnél kedvezménye? Előre is köszönöm a segítséget
  2. Fűtés, és klíma

    Sziasztok! Kicsit őrült ötletnek hangzik de........ Valaki épített/hallott róla, hogy valaki F Astrába B Vectra Digitklímát rakott volna? Én épp erre készülök, most hogy megszenvedtem a klímával (Diavia....) így már igényelném a digitklímát. A másik gondom, hogy a Diavia féle manuális klíma beszerelési útmutatója megvan-e valakinek? A Digitális Diavia klíma installáció megvan, de az másabb mint a manuális. Előre is köszönöm a segítséget!
  3. Motor

    Hali! Így van, a levegő útja lett rövidebb, és kisebb ellenállású Magyarul még én sem találtam róla semmit, lehet hogy én vagyok az elsők között aki csinált ilyet? hmm??
  4. Motor

    Sziasztok! Régebben, (pár éve) volt itt szó az 1.6 16V X16XEL Powerboxról, létezik-e vagy sem, épített-e már valaki ilyet... Én nekem is régi vágyam ez, így sok netes bogarászás után nekiálltam. A "box" 3mm és 4mm-es saválló lemezből készült, a szívócsöveknél tölcsérekkel. Ma megvolt az első 26Km vele, az élmény egész jó. Persze annyira nem tudtam tesztelni mert a motorom még bejáratós, de sokat változtatott rajta. Alacsonyabb fordulaton is lett nyomaték, a gázreakció sokkal jobb lett. https://lh3.googleusercontent.com/-nQ5d0K6bVtI/VxPLjTGsIFI/AAAAAAAAMKg/7aKVYO984LMzUz7nXZ5s1dXU46vNrw1eACCo/s800/DSCF7727.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-fqU6rgZUyM0/VxPLnS6CC7I/AAAAAAAAMKY/IdBz712dtzEXFaAFNJoUPXi4Flv05VhvACCo/s800/DSCF7735.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-8Egwm3ZUDAo/VxfFpPj1skI/AAAAAAAAMLA/GuFYDhdM3IcLw2v02CCy12B_w3yYfaVvQCCo/s800/DSCF7744.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-Zxs4kth_O50/Vxpkj1DxWJI/AAAAAAAAML0/gLk_5WOg5m8U7QyUJo6YJrM8fxfsJd3_QCCo/s800/DSCF7766.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-EMYFEZWip9o/VxzWG0x6g5I/AAAAAAAAMNU/ryZx_Woe_gMHEkcu4VWLIa7JXSJGdmhyACCo/s800/DSCF7784.JPG
  5. Fék, futómű, kormánymű

    Köszi a választ! Tehát akkor a köznyelvben "csapott hátú" kaszni kötele kell? Az megegyezik a 3 ajtóssal?
  6. Fék, futómű, kormánymű

    Köszönöm a válaszodat! Akkor mihelyst jó idő lesz, így fogok cselekedni! Más: Ha GSi hátsó tárcsaféket szeretnék fölheccelni SEDAN kasznis autóra, milyen (mihez való) kézifék kötelet kell vásárolnom? Előre is köszönöm!
  7. Fék, futómű, kormánymű

    Sziasztok! Még a nyáron cseréltem első féktárcsákat és betéteket. A féktárcsa Brembo Max, a fékbetét pedig Textar lett beszerelve. A fékem olyan fura volt, majd bizonytalan lett, ezt egy főfék munkahenger cserével oldottam meg, majd jobb lett a helyzet. A mostani jelenség az hogy, a fék kemény, de csak nagyobb pedálerőre fog a fék (ha picit nyomom akkor nem fog szinte semennyire, majd ahogy nyomom a pedált egyszer csak elég jó el kezd fogni). Most hogy ezek a párás, nedves idők vannak, picikét meg rozsdál a tárcsa, és akkor pedál érintésre is szépen fog, tehát így működik számomra is tetszően. Kérdés: Miért van ez? Ehhez a féktárcsához, puhább betét kellene? Vagy miért csinálja ezt? Még az azt hiszem gyári féktárcsa, föl is van szabályozva, avval vajon mit muzsikálna a Textar betét? Ki mit hallott erről a féktárcsáról? Olvastam oylat is hogy van akinek csak bemelegedés után fog :-O
  8. Motor

    Sziasztok! Megtörtént a hengerfej cserém (X16XEl). A tünet: Gőzöl az autó, és 400Km kb 2-3 deci víz eltűnik. Tehát vettem egy bontott hengerfejet és teljes felújítás, síkolás, szelep esztergálás, szelepfészek megmunkálás, új szelepszár szimernigek stb stb... víztér nyomáspróba..... Tehát levettem az autóról a régi, a látvány ami elém tárult az hűűűb..... :-O A tömítésen megállt a rozsdás dolog a vízből és eldugított sok járatot, a 4-es hengerbe folyt a víz, a kompresszió tömítésből már csak 1mm maradt. Az 1-es hengerbe is folyt a víz kicsit és a Hf csavart is korrodálta a víz. https://lh3.googleusercontent.com/-HsZl6ncaCpw/Vip3zqRZ4jI/AAAAAAAAKYM/xzqtc3JAaDI/s912-Ic42/DSCF6334.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-u7PD3Kd2q_8/Vip4g1JOwZI/AAAAAAAAKYc/M51zeh8XAd0/s912-Ic42/DSCF6336.JPG A leömlő két szélén is kifújt a motor, + a szekunder levegő bevezető járatok teljes dugulás... A régi Hf szelepei, gyertyái fehérek voltak (szegény keverék) https://lh3.googleusercontent.com/-L5Ig3MmW_YA/Vip5YTieUjI/AAAAAAAAKZo/75PFL_pQxbE/s912-Ic42/DSCF6357.JPG Átszereltem mindent az új Hf-re majd fölszereltem. https://lh3.googleusercontent.com/-QpEB5oWa5lQ/Vip5ZR8Of9I/AAAAAAAAKZw/ZrDJ6hD9rq8/s912-Ic42/DSCF6361.JPG Hűtővíz teljes csere volt, hűtőt kimostam stb stb... Majd jött a nagy nagy pillanat indítás, ami simán megvolt, a vezérlést körbeforgattam sokszor mindég jó volt. Indítás elég könnyen ment elsőre kb 4mp indítózás után, pedig üres volt az injektorhíd stb stb... Az előre feltöltött hidrotőkék hamar elhalkultak azóta mentem vele 25Km-t, másabb mert már 2000Rpm-től húz a verda.
  9. Motor

    Sziasztok!Látom megújult a fórum, elég tetszetős lett :-)Én is szépen lassan finisbe érek a hengerfej felújítással, nem kevés munkaórám van benne, nyomáspróba, síkolás, szelepülék megmunkálás, apukám a szelepeket esztergálta "újjá", komplett kitakarítás, mosás, stb stb... Képek beszédesebbek :-)https://lh3.googleusercontent.com/-tGEYGhaMa8M/Vg1wwbZA-jI/AAAAAAAAKN4/h9kBFLrE7Sw/s912-Ic42/DSCF6130.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-A4P_9QjMc9A/VhDKzkAgB6I/AAAAAAAAKPI/q9w3_Kfinic/s912-Ic42/DSCF6151.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-erEiuICWI20/VhkkVD-EOpI/AAAAAAAAKRk/MtkGVmXjW-4/s912-Ic42/DSCF6195.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-21Tg_BDj1Xg/VhkkVu7VV4I/AAAAAAAAKRo/igPs1R96gUk/s912-Ic42/DSCF6201.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-pgZoY6ZjzKA/VhkkWGNMbmI/AAAAAAAAKRs/6LyaBP5Zv0M/s912-Ic42/DSCF6225.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-l6p79bELfo0/VhkmEXuUxQI/AAAAAAAAKTE/V62-K_8sois/s912-Ic42/DSCF6260.JPG https://lh3.googleusercontent.com/-1JyAAQArWGQ/Vhkm4Y4EtCI/AAAAAAAAKT0/YL1J7mzWTV8/s912-Ic42/DSCF6280.JPG
  10. Motor

    Köszönöm az ötletet! Gondolom poplírapír + olajra gondolsz...??
  11. Motor

    Én is erre gondoltam, hogy a mostani, a motorban lévő vezérmű tengelyeket csapágyastól átrakom, de van aki azt mondja hogy nem jó használt tengelyeket cserélgetni... Igazából nem tudom..... Egyszer már mostam és töltöttem föl a tőkéket, azóta jól megy, nem csattog, csak néha néha, de az szerintem azért mert mintha a kipuff3-as tőke picit puhább lett volna, ki kellett volna hajítanom, egyből, de ezek a csere HF-ben beton kemények :-)
  12. Motor

    Sziasztok! Én is alkotok szép csöndben, az X16XEl-em szépen lassan eszegeti a vizet, mivel félreállni nem tudok vele 1-2 hétre, ezért vettem egy bontott HF-et, majd ezt felújítom fullosra ( szelep becsiszolás, szelepszár szimeringek, HF síkolás, vezérmű tengely szimeringek, mosott és feltöltött hidrotőkék, stb ) majd mikor mindez kész csak szépen fölteszem és mehet tovább. Valakinek van számszerű adata arról, hogy a vezérmű tengely mennyit lóghat a csapágyazásban? A bontott HF-ben lévő vezérmű tengely kis ideig lehet hogy olaj nélkül maradt, van egy pici csíkozódás rajta, de nem érezhetőek a barázdák ,csak szemmel látni. Valaki tudna-e erről nyilatkozni ,hogy használható-e még a tengely? A bütykök egymáshoz képest 2-3 tized mm-ben térnek el. A HF-el haladok ma szépen kikormoltam, lemostam, holnap nyomáspróba elvileg.
  13. Motor

    Szia! Nem tudom, hogy a szintjelző meddig lesz tiszta, de gyorscsatis, akár mikor tisztítható. A szelepfedélből jövő és a levegőcsőbe menő csőből nekem csak 1 van, abban lesz a szűrő benne.
  14. Motor

    Sziasztok! Én is belefogtam egy kartergáz szűrő kivitelezésébe, sok órát töltöttem a keresgéléssel, mire meglett a kivitelezési ötlet. Aztán tegnap kb 3 óra meló eredménye, az olajleválasztó szivacs, az fémsúroló installáció :smartass: Képek: Ötletadó Kezdetek: Készülőben: Belvilág: Festés előtt: Kíváncsian várom az eszköz végét, működését!
  15. Board Computer

    Aztaaaaa! Hol sikerült ennyiért?
×