Sziasztok !
A következőgondom volt a kocsimmal 1,8 16 szelepes C18XEL motorszámú pénteki napon dobott egy sárga lámpát hazafele menet .Még működött úgy hazavitt .Estefele elmentem a boltba vásárolni nem világított mikor indultam haza már megint folyamatosan világított.Mire befordultam az utcánkba az autó le állt .Mikor próbáltam indítani a fordulatszám kijelzőn a mutató kiakadt de csak áramot adtam mikor tekertettem nem adott élet jelt .Vártam pár percet és láss csodát beindult hazavitt és ennyi volt többet nem indult .Mire kivillogtattam a következő hibákat adta 19-fordulatszám szenzor -rossz jel ,73-légtömeg mennyiség mérő-fezsültség túl alacsony,29-befecskendező szelep 5-feszültség túl magas,92-vezérmű tengely pozicionáló szenzor rossz jel.Szombaton délelőtt megrendeltem az alkatrészt délre mentem érte . Addigra kiszereltem a régit meglepetés ért mikor megláttam hogy milyen állapotban van a vezetéke lent a felfogató mellett.Szabályosan elporladott a szigetelés rajta .Mind a három vezeték csupasz volt kívülről egy árnyékolás volt rajta az tartotta egybe .Levágtam a vezetékeket úgy kitudtam mérni az ellenállását .Az 1-és a 2-es között 13 ohm, 1-és 3 as között13,3 ohm, 2 és 3 között 0,9 ohm.Betettem az újat próbáltam indítani de semmi.Csak teker de nem indult .Akkor jutott eszembe, hogy azt nem mértem .Mérek nála ellenállást és semmi .Úgy jártam hogy az új alkatrész sem mindig jó lehet selejtes is .Úgy hétfőn vihetem vissza a boltba a főtengely jeladót .A régit pedig megbarkácsoltam,a vezetékek helyett amikről lejött a szigetelés új vezetéket tettem .Mielőtt beszereltem mértem nála ellenállást és jónak bizonyult .Késő este már járt a motor a megbarkácsolt főtengely jeladóval ,de már nem világított a sárga lámpa.Tudom ,hogy ez nem végleges megoldás.