Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Misi69

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    5
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    opel
  • Város
    Kunbaracs

Misi69's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sziasztok ! A következőgondom volt a kocsimmal 1,8 16 szelepes C18XEL motorszámú pénteki napon dobott egy sárga lámpát hazafele menet .Még működött úgy hazavitt .Estefele elmentem a boltba vásárolni nem világított mikor indultam haza már megint folyamatosan világított.Mire befordultam az utcánkba az autó le állt .Mikor próbáltam indítani a fordulatszám kijelzőn a mutató kiakadt de csak áramot adtam mikor tekertettem nem adott élet jelt .Vártam pár percet és láss csodát beindult hazavitt és ennyi volt többet nem indult .Mire kivillogtattam a következő hibákat adta 19-fordulatszám szenzor -rossz jel ,73-légtömeg mennyiség mérő-fezsültség túl alacsony,29-befecskendező szelep 5-feszültség túl magas,92-vezérmű tengely pozicionáló szenzor rossz jel.Szombaton délelőtt megrendeltem az alkatrészt délre mentem érte . Addigra kiszereltem a régit meglepetés ért mikor megláttam hogy milyen állapotban van a vezetéke lent a felfogató mellett.Szabályosan elporladott a szigetelés rajta .Mind a három vezeték csupasz volt kívülről egy árnyékolás volt rajta az tartotta egybe .Levágtam a vezetékeket úgy kitudtam mérni az ellenállását .Az 1-és a 2-es között 13 ohm, 1-és 3 as között13,3 ohm, 2 és 3 között 0,9 ohm.Betettem az újat próbáltam indítani de semmi.Csak teker de nem indult .Akkor jutott eszembe, hogy azt nem mértem .Mérek nála ellenállást és semmi .Úgy jártam hogy az új alkatrész sem mindig jó lehet selejtes is .Úgy hétfőn vihetem vissza a boltba a főtengely jeladót .A régit pedig megbarkácsoltam,a vezetékek helyett amikről lejött a szigetelés új vezetéket tettem .Mielőtt beszereltem mértem nála ellenállást és jónak bizonyult .Késő este már járt a motor a megbarkácsolt főtengely jeladóval ,de már nem világított a sárga lámpa.Tudom ,hogy ez nem végleges megoldás.
  2. Nekem is ugyanaz a sípoló hang akkor szűnt meg mikor kiiktattam az aktív szénszűrőt mert a szén darabkák eldugták a tömlőt még a nyomás érzékelő is megtelt .A sípoló hang a benzin beömlő nyílás alatt van valami membránnal ellátott szerkezet amin keresztül távozik a benzin gőz ,innen megy az aktív szénszűrőbe majd a motor beszívja.A fordulat függvényében erősödött ez a hang .Az lett a megoldás ,hogy kifúrtam a tanksapkát egy 4 mm fúróval a membránról lehúztam a két vékony műanyag csövet oda beiktattam egy benzin szűrőt .
  3. A benzin tartály tetején van egy vékony cső az a legmagasabb pontja a tanknak .Az a vékony cső össze van kötve egy műanyag csővel az a beömlő nyílás alatti kis négyzetes alakú membránnal ellátottba csatlakozik .Ennek a négyzetnek van egy másik kivezetése az megy előre az aktív szén szűrőbe.Az aktív szénszűrő a jobb belső sárvédő betét alatt található .Egy hengeres alkatrész aminek van három kivezetése .Szemből nézve bal oldalon van egy vastagabb cső annak a végén található egy gumiufó ezt a kocsi alatt találhatod.Jobb oldalon pedig van egymás felett két csatlakozó az alsóra az a vastagabb arra megy a tanktól jövő fölötte van egy vékonyabb na az megy rá a MAP szenzorra ,a szenzor pedig össze van kötve egy gumicsővel.Mikor tele tankolsz csordultig feltelik benzinnel a tankon levő vékony cső fel jut a tank alatti részbe onnan pedig az aktív szén szűrőbe .onnan szívja ki a benzingőzt a motor .Ha a szénszűrő kilukad akkor megtelik aMAP szenzor és nem tudja ellátni feladatát.Én is kiiktattam helyette egy műanyag benzin szűrőt tettem . Azt a két kivezetést kötöttem össze ami egymás felett van az aktív szén szűrőn .De előtte minden tömlőt alaposan ki kell takarítani a széndarabkáktól még a MAP szenzort is.
  4. Hello mindenkinek ! Megszeretném kérdezni ,hogy mitől van az hogy alapjáraton ketyeg az auto nem egyenletes fülre is halható az ingadozás .Voltam vele szerelőnél de előtte kivillogtattam és bütykös tengely jeladó hibát dobott ki .Megnézte a tárolót ő 2 hibát talált az egyik lambdaszonda szálszakadás a másik bütykös tengely pozicionálószenzor rossz jel .Megjegyzem a sárga lámpa nem világított .törölte a hiba tárolót közbe átnézett minden paramétert és ingadozó előgyújtást fedezett fel .8 és 11 között ugrált alapjáraton .Annyit mondott .hogy olyan mint ha lógna rajta egy érintkező . De mi? Ha rosszalkodik a vezérmű tengely jeladó attól ingadozhat az előgyújtás?
  5. Nekem is hasonlóan túl sokáig tartott a tankolás a beömlő nyílásnál volt egy műanyag szelepszerűség amin keresztül megy a töltő pisztoly tankolásnál . Nekem az kiugrott a helyéről vagy tankolásnál lebarmolták .Azt a törött alkatrészt kivettem belőle így most anélkül is jó.Állítólag az a szerkezet a töltőpisztolyt szabályozza,hogy milyen benzint tankolhatunk bele.Én úgy tudom ,hogy az ólmozott benzin pisztolya vastagabb ,hogy ne lehessen olyat tankolni bele.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.