Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ftamas0201

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    266
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

ftamas0201 last won the day on Május 11 2021

ftamas0201 had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G Caravan X16XEL 1.6 16V / 2000. január
  • Város
    -

Legutóbbi látogatók

1.274 profile views

ftamas0201's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

77

Hírnév

  1. Egy kis tapasztalatot megosztanék veletek itt az előző pár hozzászólással kapcsolatosan. Előzmény: Nem indult a klíma ventilátor a megfelelő nyomásokon hanem túl későn, túlnyomás volt a rendszerben folyamatosan. Tegnapi napon ki lett cserélve a nyomáskapcsoló a klímánál, az előző kérdésre válaszolva a nyomáskapcsoló előtt van egy szelep ami zár ha kitekered a körből a nyomáskapcsolót, így nem szökik el a gáz, pici szisszenés és annyi is az egész történet. Visszafelé ugyanez van, a nyomáskapcsoló végében van egy kiálló pöcök ami benyomja a szelepet így megkapja a nyomást a nyomáskapcsoló. Na most, cseréltük a nyomáskapcsolót és azt hittem minden szép és jó, ma vittem a klímásokhoz vissza az autót ellenőrzésre és megint csak nem indult a ventilátor. 20 bar nyomásnál kapcsolt először be ami már bőven fölötte van a kapcsolásnak, az első fokozat 10-15 bar közelében kellene kapcsoljon és ebben a tartományban kellene tartania tökéletesen. Ha pedig bekapcsolt akkor meg nagyon vissza hűtötte a gázt 6bar nyomásig, ez sem optimális és csak akkor kapcsolt ki. És így ingadozott össze vissza az egész nyomás, az utastérben pedig szürcsölő hang hallatszott. (ami ugye sokszor a kifogyó gázt jelentheti, ez a hang előzi meg hogy teljesen leállna a klíma mert kifogy a hűtőközeg) Ment a fejvakarás hogy mi történjen mert ilyet még ők sem nagyon láttak. Egyik srác kitalálta, hogy vegyük le teljesen a gázt vákuummal mindennel, és tegyük vissza a gyári 700 gramm értéket. Ez után mintha valami csoda folytán de tökéletesen beállt a nyomás 10-15 bar közé és a ventilátor szépen dolgozott folyamatosan. Arra a megállapításra jutottunk hogy valószínűleg józan paraszti ésszel, de 0 barra kellett levinni a nyomást hogy a computer ezt megtanulja és rendesen vezérelje a nyomáskapcsolótól érkező jelet és adja le a ventilátornak hogy miként is kell üzemeljen. Most pár nap próbálgatás következik azért, hogy biztos ami biztos, de úgy néz ki hogy ez megoldotta a problémát. Remélem ezzel tudok segíteni majd az efféle bajba jutott cartársaknak.
  2. Villamosság szerelő azt mondta hogy a kapcsoló alatt van egy szelep, szóval elvileg nem szökhet el a gáz, majd ő kicseréli aztán max nem kapja meg a munkadíjat ha elszökik a gáz és el kell mennem töltetni :D Csak nekem kell beszerezni az anyagot aztán viszem neki és beszereli.
  3. Ma voltam egy villamosság szerelőnél, azt mondta hogy klíma nyomáskapcsoló, ventilátorok üzemképesek, nem romlottak el, víz hőfokra 90 foknál szépen kapcsolnak is csak a klíma nyomás alapján nem hajlandó bekapcsolni. Most beszerzek egyet, kicseréljük aztán majd meglátjuk, remélem be fog kapcsolni rendesen.
  4. Igen, ezt értem én, csak hogy a műhelyben rajta volt az a mérő eszköz és elvileg 25 bar nyomásnál kapcsol le a kompresszor védelme és eközelében volt már a nyomás és még ilyenkor sem ment egyik ventilátor sem. És igazából nem tudom hogy mi történik, itthon szépen ment mindkettő igaz már 90 fok volt a víz is és ilyenkor mindkettő bekapcsolt nálam mindig is és azt hiszem hogy a klímánál is ment mindkettő. Hogy ott miért nem kapcsolt a ventilátor azt én nem tudom megérteni sajnos. Hogy most mi ment tönkre vagy van-e valami hiba, egyszerűen már tök hülyének érzem magam mert mint az egészségügyben, itt is küldözgetnek össze vissza meg megpróbálnak lehúzni, igaz arra odafigyelek azért.
  5. Sziasztok! Egy kérdéssel fordulnék felétek. A szeretett kis G-m klímája rakoncátlankodni kezdett. Elvittem egy klímás műhelybe akik ki akarták cserélni jóformán az egész klíma rendszert (kompresszort, hűtőt, szűrőt, mindent) én ebbe nem mentem bele mert szerencsétlen annyit nem ér amennyit ezek le akartak húzni rólam. Aztán még aznap átvittem egy másikhoz, Ő azt mondta hogy olyan nagy gond nem lehet. Ma bevittem átvizsgálásra, és arra jutott a srác hogy kicsit kevesebb volt benne a gáz 300grammal amit pótolt, UV folyadékot tett bele, szivárgást keresett de nem talált. Beindította a klímát és működött viszont a ventilátorok nem kapcsoltak, se az első se a hátsó és azt mondta hogy ez így nem jó mert előbb utóbb a kompresszor is károsodik és ugye a motort is fel lehet forralni. Mindez a szemem előtt történt, szóval mondta hogy villamosság szerelő és nézze meg a ventilátorokat mert vagy a fokozatok nem működnek vagy nem is működnek egyáltalán. Ma ugye melegebb volt, megálltam a ház előtt hogy kinyissam a garázs ajtót, megyek a kocsi fele és hallom hogy a ventilátorok szépen duruzsolnak ahogy 90 fokot ért a mutató. Meglepődtem nagyon, mondom rákapcsolom a klímát. és szépen hűtött is a klíma, ventilátorok forogtak elöl és hátul is a hűtőkön, lekapcsoltam a klímát szépen leálltak, vissza kapcsoltam és ismét szépen elindultak. Mit mondtok, létezik ilyen hiba hogy szakaszosan hol működnek hol nem a ventilátorok? Mert tényleg a szemem előtt a klíma műhelyben nem működtek és a nyomás az egekbe szökött emiatt, itthon meg szépen mintha mi se történt volna elindultak. Mi a véleményetek erről? Köszönöm nektek ha van valami tapasztalatotok ezen a téren :) 2000 évjárat, X16XEL motor 1.6 benzin.
  6. Elnézést a késői válaszért. Köszönöm szépen mindkettőtöknek. igazából Continental Premium contact 5-re van egy brutál ajánlatom egy ismerősnél és ezért kérdeztem, de szerintem lecsapok rá. főúton közlekedem és városokban max 110 a sebesség, nem fog szétesni, nem is gyilkolnám szerencsétlen autóm :D
  7. Sziasztok! Lenne egy fura kérdésem. Nyári gumit kell vennem az idén tavasszal, nézegettem a gumikat, beírtam az ecat24be az alvázszámom hogy gyárilag mivel szerelték, és 185/65 R15 88H gumikkal. Nos nézegettem én az abroncsokat, muszáj nekem H-t vennem? az elvileg a sebesség indexet jelöli ami 22km/ környékén van, T jelzésűeket néztem azok is 190km/h ha jól emlékszem. Nem száguldozom én, meg annyit lehet nem is menne :D Szóval szerintetek is elég lenne a T? sebesség indexen kívül van más jelentése ennek a betűknek? Köszönöm nektek!
  8. Végül elvittem egy óráshoz, 2ezer ft-ért kicserélte a mikrokapcsolót és elemet is cserélt benne. Nem érte volna meg dolgozzak vele Olyan szinten minőségi munkát rakott le az asztalra hogy hihetetlen, mintha gyári lenne, se egy ón folyás semmi.
  9. Köszönöm, sajnos székesfehérvár kb mint makó jeruzsálemtől :D Megpróbálom megoldani, lehet veszek pár mikrokapcsolót és kiforrasztom belőle azán be az újat és kész. annyi kézügyességem csak van hogy a négy sarkát ki meg vissza forrasszam :D
  10. Köszönöm a válaszod, találtam mikrokapcsolót igen, csak ahhoz még kéne valaki aki be is forrasztja, lehet akkor egyszerűbb lenne venni egy kulcsot nekem is, áttenni a belét neki aztán kész. Még megálmodom akkor mi legyen vele
  11. Sziasztok. A kulcs távirányítójában a lezárás gomb sajnos kezdi megadni magát és nem elem probléma. Lehet ezt cserélni vagy kell szerezzek valami belsőt hozzá? Ha belet szerzek akkor azt fel kell tanítani valami szervizben az autóhoz? vagy igazából csak a chipet kell tanítani és ha csak a magát a panelt cserélem azt fel lehet tanítani a szokásos gyújtásra teszem és lezárom? Köszönöm a válaszotok.
  12. Köszönöm nektek. Fura de 185/65 drágábbak mint az említett nagyobb méret, de akkor még nyárig pár fizuból elteszek és kerítek valami normálisat a gyári méretben.
  13. Sziasztok! Sajnos ezer éve nem jártam már erre, rengeteg egyéb elfoglaltság volt, gép elé sem kerültem Viszont most egy kérdéssel térnék vissza hozzátok. Tudom fura de én a nyári gumik között keresgélek már, találtam is egy tökéleteset ami számomra megfelelne ez pedig a Goodyear Efficientgrip Performance gumija. És itt jön két kérdés. Valakinek van esetleg ilyen? tapasztalat érdekelne róla. A másik kérdésem pedig hogy jelenleg 185/65 15" van fent ez a gumi viszont 195/65 15". Gond lehet ez nekem vagy elhanyagolható a dolog? Ha nem megfelelő a méret akkor keresek a gyári méretek között valami jó ajánlatot ami jó minőségű kb így 16ezer ft környékén darabját, de ha tökéletesen megfelel ez a méret is akkor nem keresek tovább. Köszönöm nektek a választ előre is!
  14. A rezonanciát próbáld ki hogy kicsit leengeded az ablakot és utána vissza. Nálam ilyen problémája van. elkezd rezonálni, leengedem az ablakot, utána vissza és mintha utána semmi baja nem lenne szóval szerintem nálam az ablakemelő szerkezetnél lehet problémája. Szedtem már szét, leszedtem a kárpitot is, a fóliát is, de semmit nem leltem ami ok lenne erre.
  15. Nálam ugyanez van, csak a vezető ülésen. a csomagtartóba már "szétvertem" mindent hogy mi zöröghet mert mindig hallgatóztam hogy mi a franc lehet az, távolabbról jött aztán egyszer figyeltem, hátrahajtottam a fejem és abbahagyta. na mondom akkor itt a hiba :D
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.