Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hassan

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    13
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Békéscsaba

Legutóbbi látogatók

416 profile views

hassan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Hát tényleg nem egyszerű! Ha leveszem a dobozt, akkor sem férni hozzá. Talán alulról...
  2. Köszönöm! Szétnézek arrafelé.
  3. Üdv a csapatnak! Az alapjárat ingadozásra javasolták, hogy takarítsam ki az alapjárati motoromat. Valaki legyen olyan nagylelkű, hogy elárulja, hogy egyáltalán hol találom meg a motortérben! C20XE motorom van.
  4. Menet közbeni rángatás nekem is volt, sőt le is állt a motor, ingadozott az alapjárat. A gyertya és kábel cserék után a rángatás megszűnt, de a leállás, alapjárat ingadozás maradt. De pl. másnap ilyenkor újra indult. Az elosztó fedelem volt elrepedve és áthúzott. Kicserélték a rotorral együtt, azóta jó. (El ne kiabáljam, csak 3 hete volt. )
  5. Sziasztok! Baromi rossz a fűtésem. Csak langyos levegőt fúj, azt is nagyon sokára. A párát sem képes lefújni a szélvédőről. Le tudná valaki írni, hogy hogyan lehet kiszerelni a fűtőradiátort? A bowdenes fűtéskapcsoló ellenőrzését taglalja a kézikönyvem, de a fűtőradiátorról nem ír semmit.
  6. Köszi! Akkor megnézetem. Valami érzékelőre gyanakszok én is, kiindulva a bütykös tengely pozícionáló szenzor hibajeléből.
  7. Köszi! Valószínűleg kipróbálom.
  8. Szokol A szelepház feletti műanyagház tömítésénél esetleg? Vagy nem repedt maga a műanyag a szelepek felett? Illetve annak a jobb oldalán is van egy cső ami esetleg gondot okozhat.
  9. Közben kicsit visszaolvastam a többi hozzászólást. Több embernek gond a fűtés, vagyis inkább annak nem léte. Ez nálam is gond. Két thermosztátot cseréltek már a gépben, de nulla fok alatt olyan mintha nem is lenne fűtés. marha sokára melegszik fel és a vízhőmérő szerint csak kb egy óra üzem alatt érem el az üzemi hőfokot hosszú úton. Van erre valami megoldás? A legutóbbi szerelő szerint rossz lehet a szabályzó csap. Az is eszembe jutott, hogy mi van, ha a fűtés egy rossz konstrukció, mivel a Kadettem is ilyen semmi volt, illetve egy ismerősöm Vectrája szintén. Megoldható lehet egy más típusból származó hatékonyabb hőcserélő beépítése? Mert amúgy a fűtéshez vezető vízcsövem nem igazán hideg, de bentre mégis alig jut meleg.
  10. Sziasztok! Calibrám azt a hiba jelenséget produkálja, hogy menet közben egy szempillantás alatt teljesen leáll a motor, a fordulatszám mérő nullára zuhan. Ha van elég lendület, eddig mindig be is rántotta magát és újraindult, de legutóbb már ez nem történt meg és lerohadtam vele. Teljesen rendszertelenül jelentkezik a probléma. Volt, hogy egy út alatt többször is megtörtént, de volt, hogy hetekig nem tapasztaltam. Álló helyzetben szintén eljátssza ugyanezt, olyankor nem indul újra, sőt elindítani sem lehet. Ha hagyom kb. 10 percet állni, akkor viszont pöccre szépen, azonnal indul. Általában. Volt olyan, hogy akkor sem indult és lemerült az aksi az indítási kísérletektől. Otthagytam és fél nap múlva visszatérve, bikakábelről azonnal indult. Az indítási probléma akkor is jelentkezni szokott, ha pöccre indul, majd leállítom valahol és újra el akarom indítani. Kiolvastam a teljes leállás előtt a hibakódokat, azok a következők voltak: 13- Lambda szonda-nincs feszültség változás, 19-Fordulatszám szenzor-rossz jel, 73- Légtömeg-légmennyiség mérő feszültség túl alacsony, 94- Bütykös tengely pozícionáló szenzor-feszültség túl magas. A teljes leállás után a 19 és a 73 eltűnt, viszont bejött a 31-Nincs fordulatszám jel, motor nem megy hibaüzenet. A 13, 94 maradt. Gyorsításkor ráadásul gyakran nem akar gyorsulni, olyan mintha motor fékem lenne és lefulladni készülne, majd elkapja a ritmust és jól megy. Régebben egy szerelő azt mondta, ez a légtömeg mérő miatt van. A motorleállásos és indítási probléma azután jelentkezett, hogy elment a vezérlésem és egy szerelő megjavította az autót. Azóta látta két autószerelő és egy autóvillamossági szakember, de tanácstalan volt mind. Most cseréltek a gépben gyújtáskábeleket és a kábelt a gyújtótrafó és az elosztófedél között, mert több is áthúzott. Több ötletük nem volt. Jól jönne egy két ötlet vagy tanács, esetleg megoldás, mivel a 11 éves lányom évekkel ezelőtt bejelentette, hogy igényt tart rá, mint első autóra. Azt hittem azóta elfelejtette, de mióta szar a masina, számon vagyok kérve, hogy mi van az autónkkal. Úgyhogy nem lökhetem be simán a jelenlegi idegölő hiba miatt egy bányatóba.
  11. Szia! Nálam az előző hozzászólásban leírton kívül még az alábbiak okoztak ilyen problémát: Légtömegmérőben lévő szál elkoszolódása. Légtömegmérő csatlakozóinak oxidációja. Alapjárati motor csatlakozóinak oxidációja. A blokkhoz bejövő benzincső végénél lévő szelep és az onnan a pillangószelepekhez vezető vákumcső elkoszolódása. Ugyanezen cső szakadása, repedése. Ha szembe állsz a motorral, akkor a jobb oldalán, a tetejétől 15-20 cm-re van valami szelep, vagy nyomáskapcsoló (nem tudom pontosan mi). Volt, hogy ki kellett fújnom tisztítóspray-vel mert koszos volt. Ugyan ez a valami alapesetben egy kis gumi könyökkel csatlakozik egy kemény, fekete, műanyag csőhöz. Ha a könyök szakadt, repedt, a hibajaelenség ugyan az amit leírtál. A könyök egyébként marha drága, nekem 2800 ft-ért akartak adni egyet boltban. Kiváltottam egy sima olajcsővel kb 100 ft-ért. :-) Nálam ez a probléma viszonylag gyakran felbukkan. A javításig úgy fékezek, hogy ugyan azzal a lábbal kicsit nyomom a gázpedált is. Állítólag a rally versenyzők is így csinálják, hogy ne essen le a motor fordulatszáma.
  12. Sziasztok! Ki szeretném cserélni az üzemanyag szivattyú és a benzintank közötti benzincsövet, mivel a jelenlegi sajtszerűen lyukacsos. Az érdekelne, hogy hogyan lehet hozzáférni a cső tank felőli végéhez? Csomagtérből nyílást nem találtam( lehet, hogy csak figyelmetlen voltam...). Vagy esetleg le kell szerelni a tankot? Esetleg a tank leszerélse hogyan történik? A kézikönyvem nem ír róla semmit, csak hogy cseréljem a csövet, ha nem jó. :-)
  13. Sziasztok! Tegnap el szerettem volna indítani C20XE motoros Calibramat, de a központi zár nyitásakor az nem működött, az indítókulcs elfordításakor még a lámpák sem világítottak a műszerfalon, nem , hogy a motort el tudtam volna indítani. Első ötletként letisztogattam az akksi saruit és a csatlakozóikat, de nem változott semmi. Az akkut kivettem, ki lett mérve, teljesen jónak bizonyult. Mikor kb. 2 óra múlva visszaszereltem az autóba és megpróbáltam elindítani, rendben elindult. Délután több utat megtettem vele, többszöri gond nélküli motor indítással. Ma reggel megint nem nyitott a központi zár, nem világítanak a lámpák, nem indítható a motor. Semmi sem működik ami elektromos, még az elakadás jelző sem. Biztosítékokat az utastérben ellenőriztem, rendben vannak, a motortérben lévő 1 db 30-as szintén. Esetleg van ötlete valakinek, hogy mi okzhatja, vagy fordult már elő ilyesmi valakivel? Bocs, ha hülye a kérdés, de nem boldogulok vele!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.