Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

szt

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    19
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

szt névjegye

  • Születésnap 1973-10-02

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 1.6, 2003
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

2.641 profile views

szt's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Nekem is lenne egy "általános" kérdésem: mennyire alkalmas egy B Meriva arra, hogy a hátsó ülésen egy gyerekülés mellett elférjen 2 felnőtt ? Tudom, hogy ez eléggé szubjektív kérdés, amiben még gondolkodunk, az egy J Astra kombi, Octavia kombi (próbáltam, az autó méretéhez képest meglepően kicsi a hátsó lábtér), illetve esetleg még egy Focus kombi (papíron ennek a tengelytávja a legnagyobb, de ebben se volt olyan fene nagy a hely hátul). Azt is tudom, hogy ebben a kategóriában ez mindenképpen kompromisszum, de kategóriát nem szeretnék lépni, a Vectra/Zafira/Mondeo vonalat egyelőre kizártuk. A Merivában tetszik, hogy rövidebb (nálunk az udvarra beállásnál szempont) és hogy magasabb, de még nem jutottam el odáig, hogy ki is próbáljak egyet. köszi, SzT.
  2. Sziasztok, Nem tudom jó helyen kérdezek-e, annyi lenne a kérdésem, hogy G Astrát (5 ajtós, ha számít), HÁTUL hol lehet biztonságosan alábakolni. Lengéscsillapítót + szilenteket cserélnék, és jobban örülnék, ha a remek gyári emelőnél valami stabilabb tartaná az autótaz emelőre amúgy is szükség lesz a rugó megtámasztásához.köszi, T.
  3. szt

    Fogyasztás

    Ez vagyok én: Opel - Astra G 1.6 Főleg munkába járásra használom (Pestről Budára, megahalál) és minden 2.-3. hétvégén becsúszik egy Bp-Kolozsvár-Bp. A legmagasabb fogyasztásom eddig 7.99L volt, Horvátországba, végig pályán, a tempomatot 140-re állítva, néha klímázva (tavasszal volt). Országúton 6l-ből ki lehet jönni, ha 120-nál nem mész gyorsabban. A klíma kb. plusz fél litert dob rajta. Az enyém nem kombi (5 ajtós), nem tudom ez mennyit számít. 1. guminyomás 2. levegőszűrő 3. gyertyacsere (ebben a sorrendben). Ezek nagyon tudnak számítani. Úgyszintén ha valaki nem tudja, mire való az a bot a jobb térded mellett (de ezt nem tételezem fel rólad <_<) T.
  4. Sziasztok, Kezd szétrohadni a hátsó kipufogódob a kocsimon (2003-as, még gyári). Tudtok ajánlani jó szerelőt (lehetőleg Dél-Pesten), ill. boltot/típust stb. ahol/amit érdemes venni. A lényeg, hogy halk legyen és olcsó (nem versenyzésre használom). Mennyibe szokott ez kb. fájni ? köszi, Tivadar
  5. szt

    Fogyasztás

    Ez igaz, nekem 1.6-ossal volt mar 5.5l / 100km. Bp - Szekelyudvarhely, egyedul, cucc nelkul, kenyelmes 100-110-es tempoban. Elozni sokat eloztem (sok a kamion), de 120 folott tartosan nem mentem. Sokszor megyek igy, 6l korul eszik ilyenkor. Amin viszont kiakadtam, Husvetkor voltunk Horvato-ban, lefele vegig 140-150 autopalya (forgalom nem volt, szinte vegig tempomattal), es 7.9 lett a fogyasztas.... 120 folott elkezd vedelni :rolleyes: Tiv
  6. Megoldódott, egy futóműállítás helyrehozta. Érdekes, hogy a téli gumikkal nem csinálta. T.
  7. Hali. A porbléma a következő: ma visszarakattam a nyári gumikat (amik kvázi újszerű állapotúak, alig futottak). Ezután az autó erőteljesen balra húz (kormányt határozottan fogni kell, kicsit jobbra fordított állapotban). Gumishoz vissza, mondván, hogy előtte ez nem volt ilyen. Nyomás ellenőriz, első-hátsó kerék megcserél (mindkét oldalon). Próbaút: semmi változás, ugyanúgy húz. ??? Tipp, ötlet ? Mitől lehet ez ? Lehet, hogy valami el van állítódva a futóműben, de a téli gumikkal valahogy nem jött elő, a nyáriakkal meg előjön ? köszi, T.
  8. Hello Lassan vissza kéne rakni a nyári gumikat, és láttam a gumisnál, hogy vmi 300 ft-ért "biztonsági gázt" tölt bele. Igazából csak kíváncsi vagyok, mi ez. Próbálta már valaki ? Ér ez valamit ? köszi, T.
  9. Mert nagyon kicsiket kellene nagyon precizen mozgatni, ráadásul a hasznos működési tartomány mittomén alsó 5%-ában. Ilyen szabályzót csinálni nehéz. Arról nem is beszélve, hogy az a kopás, elkoszolódás, ami a fojtószelepet "normál" üzemben 1%-osan befolyásolja (tehát még bőven tűrésen belül van), ezt az "alapjárati szabályzót" alaposan megbillentené... Sokkal olcsóbb 2 db, relatíve pontatlan szerkezetet csinálni (csak az egyiket kicsiben), mint a "nagyot" megcsinálni nagyon precízre. Az se lehetetlen aztán, hogy a fojtószelep tehetetlensége egyszerűen túl nagy ehhez a feladathoz (túl nagy frekvenciával kellene rángatni és megsínylené a mechanika). Gondolom az is csak léptetőmotorral megy, az meg nem tud akármilyen kicsit lépni. Szerintem amit mondasz, az ahhoz hasonló, minha egy vízcsapot próbálnál meg beállítgatni úgy, hogy mp-enként 1 helyett kettőt csöppenjen.... még ha az egész szerkezet lenne ennyire precíz, akkor se lenne könnyű ilyen piciket forgatni rajta. Se géppel, se kézzel. T.
  10. Hali, Ma reggel kigyulladt a motor alakú kis sárga lámpa a műszerfalon töltés és az olajnyomás vészjelző között. 1.6-os, 2003-as G astra 77e km-rel. Az autó egy ideje kis gáznál rángat, illetve néha elinduláskor is ránt egy nagyot amikor a kuplung felengedése után gázt adok. Azt mondják itt a nagyokosok, hogy "tuti AGR szelep". Mit érdemes csinálni ? a ) kiolvastatni a hibakódot egy szervizben (mennyibe szokott ez fájni ?) b ) levenni és megpróbálni kipucolni az AGR-t (érdemes ezt ? ha igen, van tömítés amit cserélni kell ?) c ) kicserélni az AGR-t (aszonták az alkatrészesnél, ez 30e ft) vagy esetleg valami mást ? köszi, T.
  11. 1.6-os 2003-as G astra. úgyemlékeztem, hogy 16, és olyat hoztam el. Jól tettem ? köszike, T. Gyertyakulcsról volna szó. MS
  12. szt

    kényelmi kérdések

    Ezt egész konkrétan hogyan gondolod ? (Azért kérdezem, mert hátha tudsz valamit, amit én nem... én már vettem már komplett autóbelsőt ebay-en egy előző autómhoz, és nem mondanám, hogy triviális volt a hazajuttatásuk... sajnos ez nem az a kategória, hogy beteszi az ember a borítékba, rányalja a bélyeget aztán feldobja a postán. Amúgy meg aki látatlanba ilyet vesz, meg is érdemli - és is elmentem értük végül autóval. Érdekes hangokat tud adni a karosszéria, ha 500 km-t úgy hajtod, hogy a vezetőülésen kívül minden ki van belőle szedve, hogy visszaúton beleférjen a cuccos... :huh: Egyemista korában az ember sok bolondságra hajlamos, meg azok az ülések is kicsit más kaliberűek voltak (full szervós, perforált bőr hajajaj...) de most mások a prioritások, gyors, occsó megoldás kell. Per pillanat nem szeretnék semmilyen üléscserével járó megoldásban gondolkodni, azért sem, mert az autó belseje nagyon szép állapotban van (nem classic és szép kék kárpit van az üléseken), és nem szeretném megbontani. Arra gondoltam, hogy hosszú utakra beleteszek egy deréktámasz párnát és ráhúzok egy trikóhuzatot, ezért kérdeztem, van-e ezekről tapasztalat. A városban szaladgálni az alap ülés is tökéletes. T.
  13. Sziasztok, kb. fél éve használok egy G astrát (2003 végi 1.6-os). Az autó teljesitményével és fogyasztásával maximálisan meg vagyok elégedve, viszont van 1-2 "kényelmi" kérdés, ami nekem probléma, kiváncsi vagyok nektek is az-e. Bocsi, ha ez valami FAQ, nem találtam erre utaló jelet... 1. Vezetőülés: nekem hosszú távon kényelmetlen, hogy nincs deréktámasz (ez nem igazán az autó hibája, olyan a hátam, hogy bármilyen székből nehezen találok kényelmeset). Néztem boltban deréktámaszokat, 2e és 15e ft között mindenféle van, kiváncsi vagyok van-e valakinek konkrét tapasztalata / tudtok-e ajánlani jót. Mostanában jó pár Bp-Kolozsvár utat kellett lenyomnom (7-9 óra, másnap vissza) és a végére mindig szétment a hátam. 2. "Vakpedál" (nem tudom ez-e a rendes neve). Csodálkozva láttam, hogy ebben az autóban nincs a bal kerékdobon olyan gumilap, ahol az ember vezetés közben a bal lábát tartja. Ennek megfelelően ott a kárpit le is van gyepálva rendesen. Arra gondoltam, a szőnyeg bal szélére rábarkácsolok valami guminyelvet, nem tudom létezik-e korrektebb megoldás. köszi, Tivadar
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.