Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

malark

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    47
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

799 profile views

malark's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Köszönöm a válaszaitokat! Tudom, kis millió dologtól - főleg az előzőt tulaj(ok)tól - is függ, de akkor ezek szerint nem szokott ezeknek az autóknak nagy baja lenni. Még a vásárlás előtt el kell adnom a jelenlegi járgányomat, úgyhogy van időm megtalálni az ideálisat. Jelenleg elég sokszor egyedül használom, és olyan 2/3 arányban városban (Budapest). A keretem kb. 1 millió forint (plusz papír, első szerviz, biztosítás), és olyanokat keresek, ami: -5 ajtós, 1.2 Twinport motor, manuális váltó -itthoni autó -100 ezer km körüli a futásteljesítmény -gyári hifi -legyen meg a kezelési könyv, szervizfüzet -metál fényezés Ezek alapján hahu-n keresve hétfőn találtam 6 db (!) olyan autót, ami ezeknek megfelelt (kivéve a fedélzeti irodalom, az ugye nem mindig derül ki a hirdetésből). Ma megnéztem, már csak 4 volt fent, de hát valószínűleg április-május környékén jutok oda, hogy megvegyem akármelyiket is. Igazából ezen feltételekből nem nagyon szeretnék engedni, egyedül a futásteljesítmény az, ahol kicsit fentebbig is elmennék így első körben, olyan kb. 130-140 ezer km-ig. Mit gondoltok mennyire reálisak ezek a feltételek? Ja igen, és ha valaki esetleg jár valamikor errefelé (Budapest, III. kerület) és ráérne kicsit akkor örülnék neki, ha megnézhetnék közelebbről is egy ilyen vagy hasonló Corsát.
  2. Sziasztok! Remélem nem gond, hogy itt kérdezek, de ezt találtam a legmegfelelőbb helynek. Röviden arra jutottam, hogy a jelenlegi autómat egy Corsa C-re cserélném, azon belül is leginkább az 1.2-es Twinport motorosra (Z12XEP). Leginkább az érdekelne, hogy mikre érdemes figyelni vásárlás során? Azt olvastam, hogy a kormánymű kopoghat, de van gyári felújítókészlet. A vezérműláncról is írtak, hogy az is egy idő után csöröghet, zöröghet, illetve a vízpumpának valami csonkja készült műanyagból, de azt ki lehet cserélni fémre. Ha minden igaz a sebességváltóban is valamelyik alkatrész hajlamos a kopásra, mert műanyag, de ezt is lehet fémre cserélni, de ha minden igaz ezt már kijavították ezeknél a Twinport motorral szerelteknél. Olvastam még valamit a fényszórómagasság-állító motorokról, hogy néha önálló életre kelnek, de ha jól tudom ezt is orvosolták a késői modellekben. Meg voltak még zörejek a csomagtérajtó körül, amikről írtak. Végezetül itt a Fórumon olvastam, hogy a műszerfal lehet kontaktos, meg az immo képes rakoncátlankodni, de a késői modellekben (2004-es modellévtől) már javították, ha igaz, amit olvastam. Ezeken kívül még vannak olyan hibák melyek jellemzően jönnek elő? Jó tanácsként azt olvastam, hogy érdemes metál fenyezésűt vásárolni, mert az kevésbé érzékeny. Esetleg még szempont lehet nekem vásárlásnál, hogy gyári hi-fi legyen benne, de ilyenből keveset találtam, ennek van valami különös oka?
  3. Sziasztok! Y17DT-be ha olajt szeretnék cserélni. A kérdésem az lenne, hogy egy 5 literes kanna elég? Szerintem elég, de van ahol 5,5 litert írnak. Páran cseréltétek magatoknak, ahogy olvastam, mik a tapasztalatok?
  4. Nem ugyanaz, a DTI elektronikus vezérlésű adagolós, a CDTI pedig már közös nyomócsöves (avagy Common-rail). Amiről beszélsz a DTI esetében az az adagoló vezérlő elektronika (EDU), ami el szokott romlani, de manapság már 40000 forintból 2-3 év garanciával javíttatható. Korábban kérdezted a lóérők számát. A DTI 55 kW (75 LE), a CDTI pedig 59 kW (80 LE). Legalábbis Classic II esetében én csak ezt az 59 kW-os teljesítményűt láttam még. Ugye ez már a H Astra motorját kapta, de annak voltak erősebb motorjai is pl. 2008 környékén azt hiszem, de a Classsicba csak ezt szerelték. DTI-ből pedig csak ez az egy teljesítményű létezett. Egyéblént érdekes kérdés ez, hogy a kettő közül melyik a gazdaságosabb (jobb?), mert a DTI-nél ott van az EDU, de azt ma már olcsó megjavítani. Viszont a CDTI-nél ott vannak a CR-elemek, meg ahogy mondani szokták 250 ezer fölött számolni kell a befecskendezők felújításával.
  5. Rendben. És átlagosan mennyit esznek ezek? Tehát mondjuk egy csereperiódus (10000 km) alatt mennyit kell után tölteni? Ha igaz, amit találtam, akkor 3,65 liter kell egy olajcseréhez (Illetve, ahogy nézem nem. Viszont sehol sem találok hozzá adatot, de elvileg 3.5 és 4 liter között kell, hogy legyen). Ha mondjuk egy 5 literes kannát veszek, és abból töltögetek utána, akkor ezt kitart a következő cseréig? Tudom, hogy erre ilyen egzakt választ nem igazán lehet adni, de nektek mi a tapasztalatotok?
  6. Értem. Akkor valószínűleg 1.6-os lesz, és tényleg az állapota dönti majd el, hogy kombi, vagy ferdehárú (esetleg sedan, bár az véleményem szerint nem túl jól pakolható). Z-s motorkód mikortól volt? Itt a fórumon azt írják, hogy egészen '98-tól, de ezt kétlem. Akkortól nem az X-es motorkóddal forgalmazták? Olajt ezek a Z motorkódosok már nem esznek, ugye?
  7. Hmm. Nem jutottam még dűlőre, lehet, hogy mégis inkább 1.6-os motorost keresek. Pontosabban 1.6 Twinport motorral szereltet. Ezekkel van valakinek bármi tapasztalata? Esetleg valami típushiba? EGR-t akkor ennél érdemes-e lezárni? Igaz, ebből elég szűk a kínálat, de van olyan, ami belefér a keretbe. Lehet, hogy mégis inkább Z16XE-t kellene nézni... Elég tanácstalan vagyok Mondjuk addig ráérek, amíg el nem viszik a mostanit.
  8. Speciel ők tényleg egy nagyon jó autót fogtak ki, ismert előélettel, kevés kilométerrel. Nagyon jó vétel volt. Még a régi 44 kW-os 1.4-es benzinmotor van benne, nem az Ecotec. Vezettem én is mind a kettőt, tudom miről beszélek Egyetértek veled, nem példa nélkül az a történet, hogy két papíron ugyanolyan autó gyakorlatilag teljesen másként viselkedik mondjuk 8-10 éves korukban. Használt autó vásárlás az én szerintem mindig kicsit lutri. Szükség van egy jó adag szerencsére. Hiszen pl. az olajfogyasztást, ha az ember a feje tetejére áll sem tudja megállapítani ott az adott pillanatban, amikor átnézi/átnézeti az autót. Aztán meg amit az eladó mond az vagy igaz, vagy nem. A korrózió kérdésében igazad van, de azért jó eséllyel a fiatalabb rohad kevésbé. Tudom, állapotot veszünk, nem km óra állást, meg évjáratot. Ezért igazából évjáratot nem is szabtam meg, csak az motor, amit én kinéztem (Z14XEP), azt már csak Classic II-be lett szerelve, ha jól tudom. Igazából elsősorban 1.6-osokat nézegettem, de míg abból találtam hahu-n kb. 60-70 darabot, addig az 1.4-esekből volt majdnem 300 találat. Persze nyilván tovább szűkítve a kört 1.4-esből sem lesz sokkal több, de 1.6-osból is kevesebb lesz. Meg 1.6-osból van jó pár 8 szelepes is, azt pedig nem szeretnék, akkor már inkább 1.4 16 szelep. Igazából amik érdekelnek azok a Z14XE, Z14XEP, Z16XE, Z16XEP motorral szerelt példányok. Bár most kombi van, de őszintén elég kihasználatlan, leszámítva az évi egy darab balatoni nyaralást, amikor tényleg tele van az autó minden zuga. Szóval lehetőleg 5 ajtós ferdehátú az, amit keresek. X-es motorkódost biztos nem szeretnék, mert ha jól tudom azok az első generációs Ecotec motorok, amik magas olajfogyasztásukról hírhedtek. Persze ezekből is nyilván van olyan, ami nem eszi az olajt, de... köszönöm, azt inkább nem. Aztán hogy az már Classic II, vagy Astra G annak nagy jelentősége nincsen számomra, amiből jobbat találok. De tekintettel az általam keresett motorkódokra jó esély van rá, hogy a kiválasztott egy Classic II lesz. Aztán ha az üzembiztos, de hiányzik belőle némi hangszigetelés, vagy pár hangszóró én leszek a világ egyik legboldogabb embere. Csak ezt nem akarom még egyszer, hogy minden hónapban van vele valami kisebb-nagyobb probléma... Szóval, hogy összegezzem a témát/kérdésemet összefoglalnám röviden, ha megengeditek. Összességében az említett négy motorkóddal szerelt autóknak nem szokott nagy baja lenni. Olajt kell cserélni 10 ezrenként, és lehetőleg ne 10W-40-es viszkozitásúra. Gyertyákat 60 ezrenként kell cserélni, vezérlést meg 6 év/90 ezer km után (kiviéve a Z14XEP-t, mert az láncos a Z16XEP meg 10 év/150 ezer km [Mondjuk azért ezt kétlem, de ezt találtam... ]). Ja, és az EGR-t javallott lezáratni, ha még nem történt meg, Z14XEP esetében meg a vízpumpa csőcsonkját lecserélni, ha az műanyag. Jól gondolom? Egyébként elmondani nem tudom mennyit segítetek itt ezekkel a hozzászólásokkal! Tényleg hálás vagyok mindenkinek, aki segít! Azért meg elnézést, hogy sok mindenre visszakérdezek, de azért itt tényleg komoly összegek elköltéséről van szó, szeretnék tényleg tisztában lenni mindennel, ami csak szembejöhet.
  9. Köszönöm a választ! Igen, tudom, ez láncos motor, de amint megveszem összes folyadékot és szíjakat lecserélem, biztos, ami biztos. A láncot is, mert akkor azt amíg nálam van vélhetően nem kell cserélni. Ez a vízpumpa csőcsonk ez micsoda, erre volt visszahívás, vagy "csak" ki lehet cserélni? Ezek szerint ha normális olajt kapott és időben, akkor nagy bajuk nem szokott lenni. Ez remek hír, mert a mostani Y17DT-vel az elmúlt két évben majdnem minden hónapban volt/van valami nyűg. Ködzönöm a választ! Igen, hallottam már erről is, de ismerőseim között van még Astra F, Classic I, az enyém ugye Astra G, és van Classic II is. Igazából annak idején megkérdeztem tőlük, hogy éreznek e ilyen minőségbeli különbséget Astra F és Classic I között, de azt mondja semmi különbséget ő nem tapasztal. Pedig mind a kettő volt neki és napi szinten használja ő is. Másik ismerősöm meg pont az én 1.7-es dízelmotorom "továbbfejlesztett", ugyanúgy kombi verziójával járt Ausztriába dolgozni, és semmi minőségbeli problémát nem tapasztalt. Szóval értem, és köszönöm a tanácsot, de ezt is úgy látszik embere válogatja, hogy ki hogy érzi ezt. Pont mint a motorolaj, vagy üzemanyag kérdése. Mindenkinek megvan a saját véleménye, ami csodálatos, mert ezzel tud segíteni. És így van ez jól. Egy viszont biztos, azért korrózió elleni harcban a Classic olyan előnnyel indul, hogy fiatalabb pár évvel, ami nekem sokat számít.
  10. Sziasztok! Voltam a napokban egy részletes állapotfelmérésen az Y17DT-vel és nem kaptam biztató híreket. Gyakorlatilag a fél első futóművemet ki kellene cserélni, mert elrohadt, fékek porvédő lemezei is elrohadtak, olajos a vezérműszíj... és még sorolhatnám. A beugró lenne olyan 250 ezer forint, amit ha lehet már nem fizetnék ki. Egyébként úgy volt tervezve, hogy egy év múlva cserélem le, de így változott a helyzet. Viszont, az anyagi lehetőségek szűkösek (kb. 1 millió, plusz átírás és első szerviz), de a márka és típus buzériam nem enged, az utód is Astra G lesz. Évi olyan kb. 15, de inkább 20 ezret is használom, de inkább benzinest szeretnék. Olvastam itt sok dologról, de azért van még kérdésem. 1.4 benzinesről olvastam, hogy autópályán 4000 körül forog a motor. Benzinessel semmi tapasztalatom nincsen, ezért azt kérdeznem, hogy ez, ennyire zajos, illetve mennyire tolerálja az autó ezt a 4000-res fordulatot, mondjuk olyan 100-150 km-en keresztül? Érdemes lenne inkább 1.6-ost venni? Nem taposom ki a lelkét, szabályos közlekedésre kell. Igazából az 1.4-esről itt szinte csupa jót olvastam. Sokat közlekedek városban (Budapest), de rendszeresen ingázok is 20-25 km-es távokra. Komolyabb típushibát nem nagyon találtam, csupán azt, hogy a korai láncosokra volt egy visszahívás, jól tudom? Mikre figyeljek vásárlásnál? Érdemes kicsit többet áldozni rá, hogy láncos (Z14XEP) legyen? Lehetőség szerint 5 ajtós ferdehátút vennék. A mostani kombi sokszor kihasználatlan. 1.4-es mellett szól még, hogy majdnem háromszor akkor a kínálat belőlük a hahu-n. Bocsánat, ha nem lett teljesen összszedett a hozzászólás! Remélem a lényeget értitek, és tudtok segíteni.
  11. Igen, így volt. Már múlt héten megoldódott. Megnézte a szerelő, és azt mondta egy vákuumcső volt szétcsúszva, azt összedugta, és rögzítette is. Azt mondta az most már nem fog szétcsúszni. Apró érdekesség, hogy a veszteségtelepet dobta be hibakódnak. A szerelő azt mondta megtalálta, hogy hol van, de ötlete sincsen, hogy ha esetleg tényleg az megy tönkre, akkor hogyan lehet kiszerelni. Persze elmentem tesztkörre a kocsival, elmentem az M3-mason kétszer 25 km-t, ugyanúgy tempomat 130-al, mint amikor bedobta a hibát. Jelenleg úgy tűnik megoldotta a vákuumcső összedugása. Végezetül pedig, megkérdeztem a Csergőt, hogy dolgoznak e hozott alkatrészből. Azt mondták igen, de úgy magasabb az óradíj. Két hét múlva viszem is erre a drága előtöltés állító szelep cserére. Az alkatrész már megvan legalább. ..és hogy ne unatkozzak, múltkor kitisztítottam otthon a klímát (bombával), persze most nem működik. Felettébb idegesítő, mert még két éve sincsen nálam az autó, de csak a klíma javítására már elköltöttem 75 ezer forintot, a töltéseket (kb. négyszer) nem számolva. Arról nem beszélve, hogy elkezdett vélhetően a futóműben valami kopogni, amikor araszolva, vagy állva (tudom, tilos!) tekerem a kormányt. Öregem azt mondta gömbcsukló... Én még reménykedek benne, hogy csak a vontatás közben megsérült első lökhárítóban a jobb ködfényszóró kopog, mert azt lehet mozgatni így kézzel. hamarosan már lecserélem a lökhárítót. Akkor majd kiderül, vagy ha hamarabb jutok el szervizbe, akkor átnézetem
  12. Engem is érdekelne, mert valószínűleg a turbóm is meghibásodott. Hétvégén mentem vidékre (kb. 200 km oda, s 200 vissza) és egyszer felvillant a motorellenőrző lámpa. 130-al mentem, tempomattal. Úgy 10 km-t mehettem előtte az autópályán. A motor, víz már üzem meleg volt. Talán volt egy picit torpanás, le is dobta a tempomatot. Visszaálltam a gázpedálra, és az autó ment rendesen tovább. Aztán megálltam egy benzinkútnál (motort nem állítottam le), és amikor mentem vissza a pályára, egyszerűen semmi ereje nem volt az autónak. Azt vettem észre, hogy lepadlóztam, és alig gyorsult. 2000 és 3000 között volt a fordulat. 60-ról 90-re egy örökkévalóságnak tűnt. De aztán szépen lassan visszagyorsultam 130-ra, és tartani már tudta. Amikor megérkeztem, akkor járattam pár percig, ahogy illik, majd újraindítottam. Valami volt, mert egyet köszörült és utána röffent csak be. Persze a motorellenőrző világított. Itt kb. egy 2-3 órás állás következett, majd este beültem, és elsőre pöcc-röff, motorellenőrző kialudt egyből. Elindultam hazafelé, egy 25 km után megint tempomat 130-nál egy kis torpanás, tempomat ledob, motorellenőrző felvillan. De végül hazahozott. Másnap tankoltam, semmi rendellenes nem volt, 5,9 literre jöttem ki. Rendellenes hang, zaj, füstölés nincs. Gondoltam lehet, a légtömegmérő halt meg benne, bár útközben már gondoltam EGR-szelepre, meg katalizátorra is... Aztán ma elmentem, kiolvastattam a hibakódot, azt mondta a szerelő, hogy valószínűleg turbó hiba lesz. Talán valamelyik vákuumcső, vagy veszteségszelep. Sajnos ez is csak időszakosan jön elő, bár az is igaz, hogy ez az időszak eddig csupán a sokáig tartó magas fordulatszám volt. Legalább ezt tudjuk. Azt mondta még akár EGR is lehet. Valakinek van valami ötlete? Talán megúszhatom egy sima légtömegmérővel, vagy tényleg a turbó körül lehet valahol a ludas? 213 ezer km van most az autóban. Abban maradtunk, hogy szerdán viszem vissza, és megpróbálja megnézni a vákuumcsöveket, meg amik befolyásolhatják a turbó működését.
  13. Igen, ez az én nagy bajom. Se emelő, se akna... de még szerszámokkal sem vagyok igazán ellátva. Ráadásképp meg utcán parkol itthon az autó. Páromnál van kert, ott megoldható lett volna, de akkor mindegy is. Csergőék nem tudod, dolgoznak hozott alkatrészből? Mert akkor lehet náluk érdeklődöm meg, mert közel vannak.
  14. Rendben, köszönöm! Átnézem majd, hogy hogy jövök ki olcsóbban. Igen, olvastam már itt a fórumon, hogy a Hengst-et sokan dicsérik. Akkor érdemes lenne Hengst-et venni mindenből, vagy csak olajszűrőből? Üzemanyagszűrőből találtam olyan forrást, ami azt írta, hogy a Filtron a beszállító, ez lehetséges? Vagy azon is gondolkoztam, hogy olaj-, és üzemanyagszűrőből csak gyárit, és levegő meg pollenszűrőből Armafiltet. Elvégre magyarok, és amiket írnak az alapján jó minőségűnek kellene, hogy legyen. Aztán a valóságban meg ki tudja. Eléggé alacsony árakon dolgoznak. Szóval elég sok dolog átfutott az agyamon. Szerencsére még hátra van kb. 2 ezer km a cseréig, addig van időm végiggondolni alaposan. Annyi verziót kreáltam már én is itthon magamnak, hogy annak örülnék a legjobban, ha a haver a gyárit adná a legjobb áron.
  15. Rendben, köszönöm a tanácsot mindenkinek! Akkor Castrol Edge Titanium FST Turbo Diesel 5W-40 lesz a kiválasztott. Megpróbálok mellé gyári szűrőket beszerezni. Van ismerősöm Opel márkakereskedésben, kíváncsi leszek tudja e jó áron adni ezt is. Cromaxon néztem, nem olyan nagy tragédia a normál ára sem a gyári szűrőknek, kivéve a pollenszűrőt... Érdemes belőle aktívszeneset venni? Nekem amióta megvan csak sima ment bele. Viszont időnként elég büdös lesz a levegő rendszer, ekkor szoktam tisztítani a klímát (bombával). Az aktívszenes ezt meg tudná oldani?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.