Jump to content

melyon

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    109
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

melyon last won the day on December 5 2017

melyon had the most liked content!

Hírnév

21 Segítőkész

melyon névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Város, Autók

  • Város
    Baja

Legutóbbi látogatók

604 profile views
  1. " O " gyűrű = traverz gyűrű... pld.-ul: Bárdi, UNIX, ...... motor típusszámra megtalálják.
  2. ECU újraprogramozás, összetanítva az immo-val és az újraheggesztett EDU-val, fejszelep és előtöltésszabályozó szelep csere volt akkor egyszerre... Szóval fullos volt a generál anno.
  3. Szia ezeken már kb. 3 éve túl vagyok Márton Csaba jóvoltából, azóta is hiba nélkül és szuper a gép. (Az én EDU-m volt szénné égve és az ECU-ból pedig törlődött minden adat annak idelyén.) Ez a generátor téma pedig időnként mint írtam és már régebben többen is írtátok típushiba. Ez van. Még annyi, hogy felénk már van egy pár villamosságis, akik azt mondják, hogy nem igazán jött be az a megoldás amikor kérik az embertől a régi generátort és adnak egy felújítottat jó pénzért. Itt inkább ők csinálják teljesen készre és arra vállal valami garanciát is. Üdv.
  4. Sziasztok. Újabb akciót írok le nektek, hátha segít valakinek. ( Astra G 1.7 DTI /ISUZU/ /Y17DT/ 2001 ) - 460e Km.... valós! Tünet: Minap a szekér reggel, egy rövid helyi útra indulva. Indítás- pöccre indul de az alapjárat kb. fél perc múlva felmegy kb. 1100-ra a megszokott kb. 750 - 800 helyett és ott is marad. Oké, gondolom majd észhez tér. Mentem kb. 1 km-t, erre elkezdenek kigyulladni a műszerfalon a visszajelzők ( az olajnyomás kivételével) szinte mindegyik, mint a karácsonyfán. Félreálltam, motor jár ... utoljára kigyulladt a töltésjező is és ugye ezzel elment a szervo is. Oké, mondom a szokásos generátor téma talán. Felhívtam a szerelőt közben leállt a motor is. Újra indítottam, pöccre indul, de pár másodperc múlva ugyan ez a sorrend amit feljebb írtam. Elhúztuk, mert nem akartam nyúzni. Megoldás: a generátor végén ugye van egy szivattyú is, amivel mi szoktunk rendszeres időközönként szívni. Én már jelenleg a negyedik szimerig, fesszabályzó, diódasor cserénél tartok, csak most a forgórészt is kicseréltük, mert az volt a ludas. A rendszeresen cserélt szimeringek már egy vályút koptattak bele, így új forgórészt kapott. Amikor átengedi a szimeringnél az olajat akkor megy tönkre a fesszabályzó és a diódasor. Szóval az a tanúlság szerintem, hogy ennél a típusnál 120 000 km-ben határozták meg a vezérműszíj csere periódusát... na én 100 000-enként cserélem, és ekkor kell felújítani a generátor szimeringjét is és beméretni a generátort (esetleg egy kicsit hamarabb is lehet), akkor talán nem ér ilyen meglepetés. Mert a többiek szerint is kb. 100-120 ezrenként jön elő a generátor probléma ennél a típusnál. Talán jó tanácsot adtam. Üdv.
  5. Sziasztok "bohoc" ..."helytelen fordulatszám jel (szakaszos)"... -- felső holtpont jeladó vagy más néven fordulat jeladó gyanús ( ez egy három kivezetése HALL elem ) a lendkereket figyeli. Tudomásom szerint 2 féle típus is fellehető a boltokban. Egyszerű a cseréje, akna azért kell hozzá. "rekop" ..."elég gázolajos az adagoló környéke"... "Mostani hidegekben indulás után eléggé rángat" -- ha nem valamilyen tömítés szivárgás akkor van esély rá, hogy az adagoló végén alul található előtöltés szabályozó szelepnek az tömítése amivel az elektromos csatlakózó van kiöntve, ez el szokott fáradni. Na ebből szokott lenni a vezetékekben a gázolajfelkúszás bele az ECU-ba (azaz a Computerbe , fent a mi a motor tetején van. nem feltétlenűl látszik a vezetékeken, van hogy csak az ECU kinyitásával lepődik meg az ember, hogy gázolaj van benne. szakembert igényel a dolog, hogy ezt kiderítsd.) - a hideg indításért ez az előtöltés szabályozó felel, mert ha egy kicsit is melegszik a motor vagy nagyobb a fordulat akkor már nincs szerepe. ( nagyon tökölős munka kicserélni ) Mindkettőtöknek javaslom, hogy hívjátok Márton Csabát mert tanácsot szerintem azonnal fog adni, ha nem vagytok szerelők szerintem ne álljatok neki házilag a dolognak. talán segítettem. Üdv.
  6. Sziasztok Lehet, hogy nem értetek vele egyet, de egy kicsit kiigazítanám ezeket a "szelep elnevezés dolgokat... sajnos, vagy szerencsére mindkettővel volt már dolgom. Azért írom, hogy mindkettővel, mert az = ECU azaz Computer ( a motor tetején van) lehet belül gázolajos mert ha az előtöltés szabályozó szelep (ami az adagoló alján oldalt helyezkedik el és egyedül van) tömítése átereszt, akkor a "vezetékek belsejében" felkúszhat a gázolaj egészen az ECU belsejébe, ott a vezetékezést szó szerint el tudja tüntetni. Más. A Gázolaj mennyiség szabályozó szelep (Fejszelep) , ami az adagoló tetején található legnagyobb fejű elektromos szelep, na ezt vezérli az adagolóvezérlő elektronika = EDU, " mint egy elektromos erősítőként működik, felprogramozható, de tulajdon képpen ez a lényeges dolga" .... Ha ez a fejszelep szorul belül, akkor okozhatja a z EDU leégését ( nagyobb áramfelvétel stb.), de lehet hogy valóban csak az EDU-n belül vannak forrasztási ill. anyagöregedesi problémák. Én mindenesetre amikor Csaba hegesztett nekem új EDU-t, akkor felraktam egy vadonat új mennyiségszabályozó szelepet (fejszelep) is. Azóta is ( Kb.. 130e Km ) hibátlan. Ezt a témát Márton Csaba nagyon tudja gyógyítani, nekem is ő magyarázta el. Jó szakember. Talán segítettem. Amikor még én cseréltem, a szelepek ára csak emlékezetből ... a gázolajeresztős előtöltésszabályozó az adagoló alján olyan 35e körül volt, amit az EDU vezérel az bizonyos felső nagy fejszelep az olyan 40e Ft. Ez a szelepekre vonatkozik: Egy dolgot érdemes betartani. Bármelyik is rossz, csakis újat betenni helyette, mert utána előbb utóbb mint már régebben a tapasztaltak írták úgyis új lesz a vége és megelőz vele az ember egy rakás felesleges kínlódást mind munkában mind pénzben mind pedig időben. Viszont azóta teljesen hibátlan és nagyon szerethető a szekér. Üdv.
  7. Szia. A leírásod szerint akármelyik is lehet, de gyanús az adagolóvezérlő (+ a Fejszelep "Üzemanyag mennyiség szabályozó szelep"/Denzo/. ezt vezérli az adagolóvezérlő -EDU-) Keress egy jó szakembert minél előbb és ne tervezz vele komoly utat. (Pl.: Hívd fel Márton Csabát : +36húsz9853321 biztosan mond neked megoldást.) Üdv.
  8. Szia. sajnos tartalék nincs, de leírnád pontosan, hogy miket csináltatok... sorban.. szerintem itt többünket érdekel ha már leírtad. Gyanús, hogy "astra" sem véletlenűl írta talán mégsem adagoló volt.... Üdv.
  9. Szia pld.-ul nekem tuti, de rendszeresen idefigyelek.... Üdv.
  10. Szia - ha vágsz, ha nem ... amíg a szelep jó és nem ereszt át addig nem lesz gond, az új szelep elvileg nagyon sokáig kell, hogy bírja. ha tönkre megy, akkor első körben ereszti a gázolajat, majd később a hidegindítással lehetnek kisebb gondok mivel az csak a hideg motornál működik. Üdv.
  11. Igen, nekem nagyon jó a tapasztalatom Márton Csaba tudását és a hozzáállást illetően. Maximálisan segítőkész és ennek a tudománynak ő a Professzora. Üdv.
  12. Szia Tudomásom szerint az EDU csak egy jelerősítő. Az ECU vezérel mindent, de az ECU az immo-val össze van párosítva. - de erre szerintem megint Csaba tudja a biztos választ, Ő profi benne. Üdv.
  13. Szia Márton Csabát felhívnám a helyedben... Ő nagy mestere ezeknek a motoroknak. (20/9853321) Üdv.
  14. Szia ezek azért elég durva dolgok amiket írtál, de sajnos bármi benne lehet a pakliban. A generátort azért megnézetném, hogy nem szívárogtatja-e az olajat.... én is szívtam már vele, bár szerencsére csak itthon. Mondták, hogy ugye típushiba. Nálam már jó ideje van tartalékban egy főtengely jeladó (hall elem) .... még sohasem volt vele szerencsére gondom, de annyit írtatok már itt róla, hogy beszereztem egyet. Igazából ha minden jó jelenleg akkor nagy esély van rá, hogy ott sem lesz vele gondod. Nekem már 440e van benne, a kuplung csere kb. 280e -nél volt, jelenleg is hibátlan. A vízpumpa állítólag nagyon sokat kibír, persze ha nem gyári hibás. Az is 280-nál volt cserélve, azóta is jó. Szóval ennyi. Igazából szerintem nyugodtan letudod azt a 2000 -2500 km-t. Azért annyira nem sok az. Üdv.
  15. Szia nem akarlak elkeseríteni, de ha EDU-s lesz akkor bizony egyszer csak meg fog állni.... első jelek azok a bizonyos szaggatások, utána elindul-nem indul.... csak utána viszont nem indul el többé, csak EDU-javítás után. (Az enyém anno szénné égett....)
×