melyon

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    95
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

14 Segítőkész

melyon névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

Város, Autók

  • Város
    Baja

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Legutóbbi látogatók

412 profile views
  1. Szia nem akarlak elkeseríteni, de ha EDU-s lesz akkor bizony egyszer csak meg fog állni.... első jelek azok a bizonyos szaggatások, utána elindul-nem indul.... csak utána viszont nem indul el többé, csak EDU-javítás után. (Az enyém anno szénné égett....)
  2. a másik általános konstrukciós hiba az EDU (adagolóvezérlő) mellett, még a generátor szokott lenni. érdemes megnézni. (a harmadiknak pedig, bár ez most nem tartozik ide, az olajszivattyút meghajtó bordás kerék lelazulása. de ilyen problémám szerencsére nem volt... megnéztük.)
  3. Szia. Márton Csaba Tel.:+36/20 985 3321 Hívd fel és meséld el neki a gondod. Üdv.
  4. Szia egyetértek astra hsz.-el szerintem is olvastasd ki újra és nagyon valószínű, hogy (EDU) adagoló elektronika gondod lesz/van. Bár valószínű nem fog rá kódot adni, nem mindig szokott..... és még egy dolog, nem kell utat tervezni, mert ha ez a gond akkor teljesen meg fog állni/ Mi már sajnos, vagy inkább szerencsére ezen túl vagyunk. Egy javaslat: Hívd bátran Márton Csabát és meséld el neki a gondod. Nagyon segítőkész! Egyébként Csaba mindent maximálisan meg tud oldani ami a két rendszám között van. Üdv.
  5. - egyenlőre bontott van benne Kb.: 4000,-Ft volt... sürgősen kellett ezért van az benne. Amúgy csak megrendelésre lett volna kb. 3-5 nap és azt mondták elég húzós ára van. A helyedben sürgősen megnézetném honnan folyik valóban az olaj ... ha ez a cső az netán akkor pillanatok alatt elfolyhat az összes oalajd. Azt mondták nagy szerencsém volt, hogy azonnal észrevettem és csak kb. 2-3 deci folyt ki. Rossz rágondolni... pldul. ha autópályán menet közben.... azt már csak akkor venné észre az ember ha kivillan az olajnyomás lámpája...
  6. ezt sajnos nem tudom, de megy az oldalán lévő vákuumszivattyúra egy elég durva olajcső (ez marton.csaba2-nek szól...) , nálam ez lett cserélve nem rég. Nagy szerencsém volt, mert pont a garázsba álltam be és akkor kezdett el folyni, így azonnal észrevettem. Üdv.
  7. nálam y17dt... kb.: 10... 15 Km után 5.-ben eléri az üzemi hőfokot olyan 3/4 fűtésnél, de ha lapjáraton ketyeg akkor visszaesik a mutató, vagy ha csak harmadikban- negyedikben megyek hideg motorral akkor a 80 C -ig sem megy fel... régebben többen írták már, hogy ezeknek ilyen a fűtése vagyis inkább nem melegedős típus. Viszont egyik kollégánk már azt is írta régebben, hogy a thermosztát állítólag el tud mozdulni a házban és átereszt. Állítólag kellene lennie a thermosztát mellett valamilyen távtartó- vagy kitámasztó gyűrűnek ami nem engedi elmozdulni a házban. De ezt én is csak olvastam. Még nem álltam neki ezt megnézni. Üdv.
  8. Szia - anno 'BigNose' erre a jelnségre ezt írta y17 dt-hez: " Nem akarok okoskodni, nem tudom "még mit" csinálhat a felsőholtpont jeladó, .......... Ami ismerős ettől az egységtől, az inkább a hullámzó alapjárat. Beindulás utáni erőtlenkedés, majd többszöri leállás. " szóval talán segít. Üdv.
  9. Szia pontos méretet nem tudok, de mást igen: ......http://www.opelforum.hu/topic/109-d%C3%ADzel-motorokkal-kapcsolatos-k%C3%A9rd%C3%A9sek/?do=findComment&comment=1054202....... Üdv.
  10. - igen elvileg takarítható féktárcsa tisztítóval fújtam át meg levegővel úgy hogy "adogatsz" neki 12 voltot. a turbónyomás szabályozó az ugyan olyan szelep mint az EGR vezérlő, csak más a felfogatása mert 90 fokkal el van forgatva a feje..... ennyi ..... és az EDU (adagoló vezérlő) mögött van rögzítve.... elég sz.r helyen. Itt beszélget róla sokat "betegkutya" és "commodore" : """"http://www.opelforum.hu/topic/109-d%C3%ADzel-motorokkal-kapcsolatos-k%C3%A9rd%C3%A9sek/?page=323""""" nem egyszerű hozzáférni.... én nem tisztítottam hanem cseréltem. Üdv. (y17dt)
  11. Szia megnézném az EGR vezérlő mágnesszelepet és a turbónyomás szabályozó szelepet és az ezekre csatlakozó vákuumcsöveket teljes hosszban, valamint a vákuumot és esetleg azt a mechanikus részt ami a turbó töltését leszabályozza. Van még egy un. turbónyomás érzékelő is (elektromos) amit lehet, hogy ki kellene tisztítani, vagy esetleg fals-levegőt kap. Egyébként ez a két szelep tök egyforma csak az áruk és a felfogatásuk különbözik, tehát felcserélhetőek. Nekem is y17DT-n a turbónyomás szabályozó helyett egy EGR vezérlő lett felműtve. Talán segít. Üdv.
  12. Nem árt ha hozzáértő szedi szét és nézi meg a belsejében a gázolajat. Szóval aki már többször is csinált ilyet. Belűl azok a vékony szálak, amik mennek a csatlakozóra állítólag van, hogy egyszerűen "elpárolognak". De ezt nekem is elektromos szakember mondta. Üdv.
  13. Szia ami a képen van ez az előtöltés szabályozó szelep, ami felel ("a komputerben a gázolajért is") a hidegindításért és a nevében is benne van az előtöltésért a nem üzem-meleg motornál... pontosabban nem jó szó a nem üzem-meleg mert már valamivel hamarabb átveszi az ECU a vezérlés szerepét. Inkább úgy mondanám, hogy nem hideg motornál. Hogy Toyotában ilyen van-e nem tudom, de állítólag van ilyen DENSO adagoló Toyotában is és Mazdában is, úgy hogy elképzelhető.... ..... más: Nem érem... mit riportoztál? Mi, vagy ki tünt el? Üdv.
  14. Szia annak idején leírtam, cseréltem előtöltésszabályozót a gázolajos ECU miatt és egy jó darabig nem is volt gondom. én akkor szívtam nagyot amikor szénné égett az EDU. akkor 360000 Km volt benne. Annyira, hogy visszapofázott a komputernek is abban semmilyen adat nem maradt meg. Márton Csaba csinálta meg nekem Gyulán, adott 3 év garit ! azóta is közel 60000 Km-t ment és szuperul működik. 420000 Km-nél tartok. Elküldtem neki az immobilizert, az EDU-t és az ECU-t is. Újra kellet programoznia az ECU-t, összehangolni az immo-val és egy új EDU-t hegessztett nekem. Felrakta donorra, és úgy kaptam vissza kompletten kipróbálva. Visszapakoltuk, és azóta is hibátlanul dolgozik.... persze akkor a fejszelepet is újra cseréltem. Üdv.
  15. Szia astra írta, hogy a fejszelepet is cserélni kell.... hát abban az esetben kell csak cserélni ha meghal az EDU, mert nagy valószínűséggel a fejszelep miatt "is" meg tud égni. Az EDU tulajdonképpen egy erősítő, ami a fejszelepet vezérli, semmi más teendője nincs. Ha megég az EDU, akkor az valószínű, hogy a fejszelep nagyobb elektromos teljesítményfelvétele miatt van, az viszont a fejszelep szorulására vagy beégésére utal. Szerintem csak az előtöltés szabályozót kell cserélned és kipucolni az "ECU"-t a gázolajtól, vagyis a "komputert", mivel az meg azzal van kapcsolatban, abba jut fel a gázolaj. http://kepfeltoltes.hu/view/161023/y17dt_denzo_el_t_lt.szab.szelep_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltoltes.hu_.jpg Üdv.