Jump to content

quad405

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    198
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

17 Segítőkész

quad405 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Város, Autók

  • Autó(k)
    Astra H Caravan 2011, A16XER (a benzines Opel motorok szégyene)
  • Város
    Bp.

Legutóbbi látogatók

473 profile views
  1. Általános műszaki problémák! - Astra H

    Mea culpa! Én sem vagyok egy mai gyerek. Az ósdi motoroknál ahol dolgom volt ezzel a görgővel, ott csak vezető szerepe volt. A feszítést a generátor mozgatásával lehetett beállítani. Persze sokkal jobb megoldás ez így! A kavicsokat nem én találtam ki. Több, egymástól független szerelőtől is hallottam. Először nekem is hülyeségnek tűnt, de ha belegondolsz van benne logika. A motortér nem egy zárt doboz. Simán bemegy sár, por, víz stb. Miért pont a kavicsok lennének kivételek. Most itt ne sóderre gondolj, hanem tizedmlliméteresekre. Ettől függetlenül lehet, hogy ez is csak egy városi legenda. Nagyon kis szivárgásnak (könnyezés) nem sok jele van, főleg ha nem tudod mikor és mit kell nézni. De most ebbe ne menjünk bele, mert még azt se tudjuk pontosan milyen hangról van szó.
  2. Általános műszaki problémák! - Astra H

    Szerintem Cell114 nem a vezérlére gondolt. Ha jól tévedek a Z14XEP-él amúgy is láncos. Szerintem a hosszbordás szíjról kérdezett nem? Ott is van feszítőgörgő? Viszont ha hideg, nedves időben nyiszorog, fütyül akkor érdemes cserélni. Elszakadni nem fog hirtelen, és meg is lehet ezeket még feszíteni de érdemesebb cserélni. Egyrészt már kopott, töredezett lehet a belső felülete, amit csak akkor fogsz igazán látni ha már leszedted. Másrészt meg apró kavicsok tapadnak bele, ami miatt csökken a súrlódása és emiatt csúszik. Innen a hang. Ja, egyébként milyen hangról beszélünk? És minden reggel csinálja, vagy csak néha? Ha ez a szíj hajtja meg a vízpumpát is és egy fokozatosan halkuló, ritmikus sistergő hangról beszélünk, akkor okozhatja a vízpumpából szivárgó hűtővíz is.
  3. Elektronikák, elektromos kérdések

    Köszi, az én gondom nem kell orvosolnod. Nálam is van városi menet, de a hiba előtt inkább 2000 alatt jártam, ha lehetett, most meg inkább valamivel fölötte tartom mindig. Nem tudom, hogy megy ez a paramétertanulás. Valószínűleg biztosabb ha előtte reset-eled. Bár az is lehet, hogy csak kamuztak és egyszerűen csak kitörölték a hibát és ennyi. Sajnos, a villáskulcsnak ezt a funkcionalitását a kézikönyv sem említi. Magamtól jöttem rá, mert 1x egy komolyabb szerelés után valami nem stimmelt a gyújtás ráadása után, csak hirtelen nem tudtam, hogy mi az. Ha minden rendben van, akkor a villáskulcs elalszik pár mp után. Ha nem alszik el, az valami olyasmit jelez, hogy valamikor volt egy hiba. Ha bizonyos számú indítás alkalmával nem jelentkezik ismét, akkor törlődik. így elméletileg, ha csak pillanatnyi kósza hiba volt, akkor nincs teendőd. De ha megteheted, akkor töröld ki és figyeld, hogy visszajön-e. Az a tuti.
  4. Elektronikák, elektromos kérdések

    A gyújtás ráadása, de még motorindítás előtt sem nem marad égve a villáskulcs? Nekem is volt ilyen. Ha jól emlékszem "lambda szonda lassú reakcióidő" a pontos hiba. A szervizben nem igazán tudtak mit kezdeni vele. Kitörölték, alaphelyzetbe állították a szonda által megtanult értékeket, majd mentünk vele egy próbakört extrém lassú és gyors fordulaton is, hogy újratanulja a paramétereket. Azt javasolták, hogy ne menjek vele 2000 alatt, "pörgessem" inkább. Ezt próbálom betartani és jó féléve nem jött már elő többet. Ez a rendőr-Astrák tipikus betegsége, mivel azok sokat járnak alapjáraton.
  5. Elektronikák, elektromos kérdések

    Nekem alacsony töltöttségű akkuval csinálta kb. 3x, de azért nem tartott percekig. Olyasmi volt mintha resetelt volna a kijelző modul. Mutatók leestek nullára, minden piktogram kivillant majd 1-2 mp után helyreállt a rend. Próbád ki egy jó akkuval, vagy töltesd fel éjszaka a tiedet. Lehet van valami titkos fogyasztód, de az is lehet, hogy csak simán rossz már az akksid. Nekem a fejegység merítette folyton az akksit, ezért aztán sosem volt 100%-ra töltve. A fejegység kidobása után soha nem fordult többet elő.
  6. Milyen negatív tapasztalat van általában és neked mi volt konkrétan? A castrolmintabolt.hu-n is rizikós?
  7. Én már csak amondó vagyok, hogy Stop-Champion! Hogy mi tett tönkre mit, azt már szerintem soha nem fogjuk megtudni. A szerelő haver kíváncsiságból elvitte kiméretni a trafósort. Kíváncsi vagyok mit sütnek ki. Tény, hogy amennyire tudom, a trafósort is kopó alkatrésszé degradálta az Opel. A 147.000 Km-rel még viszonylag szerencsésnek mondhatom magam. A kollégám már 2x cserélte 150.000-ig és az autó új gazdája is nemrég cserélte újra. Elraktam a 60.000-nél lecserélt gyertyákat a most kiszedett 120.000-nél cseréltek dobozával együtt. A 60.000-res doboza sajnos nincs már meg, de az utóbbi dobozán "Made in USA" felirat szerepel. Én is elcsodálkoztam , hogy vajon miért éri meg az USA-ból hozni a gyertyát. Vagy hamis. De erre nem is merek gondolni. Szóval ezek alapján a fent említett úriembernek több köze lehet a dologhoz mint Sárközinek. Ha jól emlékszem az eredeti gyári is Champion volt amit 60-nál cseréltem. Szóval szerintem emiatt sem jelenthetjük már ki kategorikusan, hogy gáyri = Bosch. Valamiért a szerelőnek is Bosch volt beégve a memóriájába. Szerinte a Champion gyenge minőség. Annyi különbség van a 2 szett Champion közt, hogy a régebbieknek bordázott a porcelán felső része. Úgy tűnik, már a Chamion is máshol gyártat időközben.
  8. Nah, trafócsere lett a vége. Az 1-es trafó tövében áthúzott a szikra. Viszont a gyári (amúgy Champion) gyertyák 27.000 Km után rosszabb állapotban voltak mint az előzőek 60.000-nél. Pedig az is gyárri GM (Champion) volt. Ennyit a gyári minőségről. Az új Bosch gyertyákkal megtáltosodott az autó. Sokkal erősebb, dinamikusabb lett. Egyenletesebben jár a motor. Indulásnál nem nyeklik-nyaklik mint előtte. Az előző 2 gyertyacserénél nem vettem észre nagy különbséget. Nem hittem volna, hogy ennyit számít egy gyertya. Le a kalappal a Bosch előtt!
  9. Köszi a gyors választ! Hasonlókat mondott az ismerős szerelő is. Nemsokára jön megszakérteni. A gyertyákat mindenképpen cserélni akartam én is, ha a trafó szállt el, akkor is. Én már trafócserével is kiegyeznék csak nagyobb baj ne legyen.
  10. Sziasztok! Szükségem lenne egy kis szakértésre. A16XER. Hideg motornál, pár perces haladás után egy lámpánál várakoztam mikor kicsit megtorpant a motor. Aztán pár 100 m haladás után a következő lámpánál újabb megtorpanások, alapjárat ingdozik, jobb oldali check-lámpa ég. Pedáltesztre ezt adja: ECN 030101, miszerint " 1. Henger gyújtáskimaradás B-045 ". Volt valakinek ilyen tapasztalata? Trafósor lenne vagy csak gyertya? A gyertyák 27.000 Km-t futottak. Gondolom semmi köze a dologhoz, csak véletlen egybeesés, hogy tegnapelőtt cseréltem olajat, de azóta ment az autó gond nélkül több szakaszban kb. 250 Km-t amiból 180 autópálya. Mennyit lehet így menni az autóval? Az elnemégett üzemanyag tönkreteheti a katalizátort? Előre is köszi minden tanácsot.
  11. Ugyan ott tankoltál mint eddig? Én 1-2 éve tapasztaltam, hogy mikor nem az ismert, bevált kúton tankoltam hanem egy másikon, akkor hidegen érezhető volt a különbség. De ez csak közvetlenül indítás után és hideg időben. Nem is annyira lomha, mint inkább gyenge volt a motor. De 1 perc után már nem lehetett észrevenni.
  12. Elektronikák, elektromos kérdések

    A titkos szervizmenüt nem szoktad esetleg nézegetni? Ha leállítás előtt ebben a menüben voltál, akkor állítólag bekapcsolva maradnak bizonyos áramkörök. Nincs valami nem gyári cucc utólagosan bekötve? Tolatóradar/kamera, riasztó, nyestriasztó ilyesmi? Én elsősorban ezekre gyanakodnék.
  13. Hibakódod van? Egyébként a hibás váltóvezérlő simán bekavarhat. Vagy most úgy használod hogy le van kötve és manuális/szervíz módban? (ha egyáltalán még van ilyen, anno az omegán nekem volt) Hibakód nincs mert már volt a váltósnál és megnéztük de ő a rángatózásra inkább difi vagy féltengely csuklóra gyanakodott, én a féltengely csuklót kizárnám. Nem tudom felmerült-e már a válaszok között az A16XER-re (és talán Z-re is) jellemző morgó / morajló hang a motor felől olyan 2700-as fordulatszám környékén, ami 3000 környékén fokozatosan eltűnik.. Ez nem sebesség-, hanem fordulatszámfüggő. 4. és 5. fokozatban hallani, legalábbis kisebb fokozatban még nem hallottam. És talán gázadáskor jön elő, de majd megpróbálok legközelebb odafigyelni erre a részletre. Nem ennyire drasztikus, mint nálad, de lehet érezni, hallani. Itt a topikban is szóba került már és végül arra a megállapításra jutottunk, hogy valószínűleg a szelepvezérlést változtató okos-kerek okozzák. Mivel az autó új korától megvan a tünet, feltételezem, hogy nem hiba. Valaki talán olyat is említett, hogy talán a féltengelyek okozzák és talán valami súlyokról is szó volt amivel ki lehet egyensúlyozni. De erre már nem esküszöm meg. Próbálj visszakeresni a topikban.
  14. Szia! Sikerült előrehaladni valamit az ügyben?
  15. Sajnos a dolog első részével egyetértek. Simán letagadhatja az eladó, hogy tudott róluk. Ezért kell megnézni a szerviztörténetet. Az okos-kerék cserét szerintem nem fogod tudni behajtani. A termosztáttal azért próbálkozhatsz. Viszont az olaj a hűtőfolyadékban már azért vitatható. Azt a kereskedőnek is észre kellett volna vennie. Különösebb szaktudást nem igényel. Szerintem is így logikus. Bakker! Akkor ez bizony ismert és eltitkolt hiba lesz! Ugyanis az elején, mikor még csak kezdődik az egész olajszivárgás, annyira csekély mennyiség folyik a vízbe, hogy az nem tud kicsapódni, hanem emulziót (kávéhab) képez. Az elején én sem tudtam hova tenni az egész jelenséget, mert lassan, alattomosan jelenik meg. Olajcsepp csak egy hűtőfolyadék csere után 100-200 Km-rel jelentkezett nálam, mikor már előrehaladottabb volt a hiba állapota. Valószínűleg "felkészítették" az autódat az eladásra egy hűtővízcserével. Gyanítom, hogy ez már a második olajhűtő-tömítés csere lenne és a 2.-3. termosztát. Most, hogy már okos-kereket is kellene cserélni, hogy a hibakód eltűnjön, a régi tulaj inkább úgy döntött megszabadul az autótól. Kíváncsiságból belekukkantottam most a myopelben az autóm szerviztöténetébe. Sajnos a gari alatti cserék (akku, szelepfedél-tömítés) nem látszanak. Még csak nyoma sincs annak, hogy ott jártam volna. Bár lehet ez a szerviz hanyagsága. A Car Garantis hosszabbított garancia alatti termosztát cserénél" kipufogógáz teszt" van feltüntetve. Arról mit tudsz, miért csak 2015-ig vitték Maxabóhoz. A sima gari addigra rég lejárt. Volt gari hosszabbítása? Tulajcsere történt? Szerintem nyugodtan hivatkozz a PTK-ra te is. Értelmesebb kereskedő / eladó nem fog vitatkozni. Olyat is hallottam már, hogy mikor nagyobb turpisságok derültek ki az autóról, inkább szó nélkül visszavásárolták.
×