Jump to content

quad405

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    170
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

15 Segítőkész

quad405 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Autó(k)
    Astra H Caravan 2011, A16XER (a benzines Opel motorok szégyene)
  • Város
    Bp.

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Legutóbbi látogatók

373 profile views
  1. így külön már nem tudom, mert nekem mást is cseréltek. Összességében 100.000-150.000 közé becsülném az egész bulit. Csak az olajhűtő minimum 50.000. Sok kis és nagy tömítés, amik egyenként nem túl drágák de sok van belőlük. + a munkadíj. Ami ugye változó. Amennyire tudom le kell bontani a kipufogó leömlőt, alatta az olajszűrőházat és az alatt van az olajhűtő. Én nem annyira értek hozzá de nem kis meló. + olajcsere + hűtővízcsere. A hűtőrendszert sem árt átmosni párszor. A kiegyenlítő tartályt éppen ki lehet mosni, de nem tudom mennyire szeretnek ilyesmivel foglalkozni a szerelők. Márkaszervizben cserélik azt is. Ha valaki lelkiismeretesen csinálja, van meló vele. Oda vidd ahol tapasztaltabbak és főleg ahol minden kis tömítést be tudnak azonosítani. A menetteljesítményre ez nem hat. Nem emiatt lomha.
  2. A 2000 azért meglegyen mindig. Inkább fölötte mint alatta. Amúgy lehet attól is lomha, hogy folyton városban használták kis fordulaton. Állítólag ettől ellustul a motor. Nyugdíjas orvostól vetted? Pörgetni kell és idővel helyrejön. Hogy mi a gyakorlati magyarázata nem tudom. Talán valami koksz lerakódás a szelepek környékén. Ilyen tapasztalatom nincs, de többektől hallottam már. Annyit tudok, hogy egy kis autópályázás csodákat művel a motorral. A klímán én először ledöbbentem mennyire visszafogja. A régi 1.2-es alig érezte meg. A magasabb vízhőfok ennél a motornál normális. Gondolom a jobb hatásfok érdekében emelték meg. A 90 fok már a múlté. 108-nál kapcsol be a venti s 106-nál ki. Az iszapos lerakódás "kávéhab" jellegű? Akkor nincs jó hírem. Nézesd meg olyannal aki ismeri ennek a motornak a típushibáit, de valószínűleg neked is az olajhűtő környékén lesz a hiba oka. Azért fogalmaztam így, mert egyesek szerint maga az olajhűtő megy tönkre egy idő után a folyamatos hőtágulások és összehúzódásoktól, de szerintem csak a tömítések adják fel. Először nekem is csak ilyen iszapos valami rakódott ki az edény falára, majd később a kupakra is. Olaj csak később jelent meg. Kisebb mennyiségű olaj még nem jelenik meg mert emúlziót képez a hűtővízzel Én májusban fizettem ki egy kisebb vagyont az olajhűtő és az érintett tömítések cseréjére. Ne halogasd, mert az olaj megtámadja a gumi alkatrészeket: csöveket, tömítéseket. Jobb minél hamarabb megjavíttatni, mert jobb úgysem lesz. Ha van rá mód nyomáspróbával ellenőriztesd le az olajhűtőt mielőtt kicserélnék. Az enyémet lecserélték eszetlenül, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy baja lenne. Persze meg kell fontolni. Annyi mindent meg kell bolygatni és annyi tömítést ki kell ilyenkor cserélni, hogy lehet nem éri meg kockáztatni a régi hűtővel.
  3. Pont ez a konfigom van nekem is és azt kell mondanom, hogy ez ilyen. Az 1.6-os motor ez esetben nem számít semmit. Le van folytva, hogy teljesítse az Euro 6-ot. 2500-3000 alatt ne várj csodákat. Csak a hangja nő de nem igazán húz. Autópályán 4000-nél még van ereje. Míg be nem melegszik, szintén nem húz. Bár lehet a tied az átlagosnál is lomhább, ezt így nem tudom megítélni. Milyen fordulaton és milyen fokozatban akarsz "kilőni" és nem megy? Pl. 2-esben 2000-től már azért húznia kelllene. Márkaszerviz szerint a lambdaszonda lassú reakcióidő az tipikus "rendő-Arstra" betegség mivel ők sokat cirkálnak alapjáraton 2-esben meg hármasban. Nem jársz te is esetleg túl alacsony fordulatszámon? 2000 fölött legyen mindenképp. Ami még meglepő módon vissza tudja nagyon fogni az a klíma. Esetleg ha automata klímád van és folyton be van kapcsolva, akkor emiatt lehet még lomha. Ha nagyon nem találnák a baját, láttam a neten a gázpedál és a motorvezérlő közé építhető kütyüt, ami változtatja a pedál karakterisztikáját és ezáltal teszi kicsit sportosabbá. Több fokozatban állítható ízlés szerint, de nem olcsó.
  4. Csak kíváncsiság, hol nyomja ki az olajat? A nívópálca mellett? Olyan fura hangod is van mint amit nemrég itt videón mutatott valaki? Bár az azt hiszem egy twinport volt. Azt a választ kapta hogy Gyömrón javítják. Hátha a tiedet is.
  5. Elektronikák, elektromos kérdések

    A régit miért kell "letanítani" cserénél?
  6. Elektronikák, elektromos kérdések

    A gázpedál hibával kapcsolatban, sanszos, hogy a biztosítékok alatti UEC modult kell tisztítani. Ez a legvalószínűbb. Ha rákeresel itt a fórumon, már többször esett róla szó. A neten is sok leírás van képekkel. De van akinek, csak az oldotta meg a problémát, hogy páronként összeforrasztotta a pedál vezetékeit. Esetleg, ha ez sem oldja meg, akkor a motorvezérlő-csatlakozóban is lehet kontakthiba, vagy a vezetékekkel van a gond, esetleg magával a vezérlővel. De ennyire ne szaladjunk előre. A fojtószelep hiba, nem tudom, hogy függ össze. Talán valaki tudja. Nekem 1,5 éve volt pedálhibám. 1x-2x hülyéskedett aztán szerencsére nem jött elő többet. Én csak a pedálból húztam ki a csatlakozót. Valószínűleg ott volt kontaktos.
  7. Általános műszaki problémák! - Astra H

    Tegnap voltam műszakin méghozzá olyan helyen ahol szerelőműhely is van. Röviden: megfelelt. Nagyon alaposan néztek át mindent. Talán ilyen alapos vizsgán még nem is voltam az autóval. Fékhatás a legnagyobb rendben. Szóval ennyit arról, hogy ilyen fékkel az autó nem megy át a vizsgán. Alkalomadtán a márkaszerviz orra alá is dörgölöm majd! Lehúzós pofátlan banda.
  8. Jaja. Én vagyok a rockalapács Azért még pezsgőt ne bonts. Ez csak az én esetem volt. Nekem motor hibajelzőm nem volt. Mihamarabb menj el szervizbe és addig is fél szemmel figyeld a hőfokot. 108 fok fölé nekem sosem ment. Akkor kapcsol be a ventillátor, 106-nál meg ki. Én tavasszal vettem észre. Akkor autópályán 60-70 fokig is visszaesett ha jól emlékszem. Minden esetre jelentősen. Kb. 20-30.000 egy termosztát. Ahhoz kicsit drága hogy évekig tartogasd tartalékban. A lambdaszondát néztem anno. Valami 50.000 körüli összegre emlékszem. Állítólag nem nagyon érdemes csak gyárit betenni, mert az utángyártottak nem bírják a kiképzést. De reméljük nem kell cserélni neked sem. Azt meg hogy átereszt a termosztátod meg tudod nézni kézzel te is. Hidegindítás után pár perccel ha kezd langyosodni a vastag cső ami a termosztáttól a vízpumpához megy, akkor tuti átereszt. Normál esetben csak akkor kezd el melegedni mikor kinyit.
  9. Nem tudom milyen motorod van. Nekem A16XER-en voltak ezeka kódok. Melyik volt előbb nem tudod? Nem tudom hogy függnek össze, de nekem is szinte egyszerre voltak. Miután kicserélték a termosztátot és elhoztam az autót a szervizből, jött a másik kód. Szóval. A termosztátos nem vészes csak drága. Maga a hibakód több hibára is utalhat. Nálam az volt, hogy megszorult. Tulajdonképpen nem szorul meg, csak nem zár le teljesen és átengedi a vizet ami emiatt nem tud üzemi hőmérsékletre felmelegedni. Nyáron nem gáz de a tél beállta előtt cserélni kell. Figyeld a szervizmenüben a víz hőfokot. Ha pl a reggeli hűvösben nem megy fel az üzemi hőmérsékletre vagy a menetszél visszahűti akkor ez a hiba nálad is. Rossz a konstrukció. Valami gumigyűrű szétmállik a termosztátban és attól engedi át a vizet. Típushiba. Nekem 30.000-nél jött először elő. Csere. De az új sem bírta 100.000-nél tovább. Kopó alkatrész lett ez is. Szóval mikor másodszor cseréltéka termosztátot akkor jött elő pár órán belül ez a lambdaszondás kód. Nem tudom mi az összefüggés. Azt mondták, hogy hogy a lassú reakcióidő volt a tényleges hiba amit nem tudtak hova tenni. Reseteltek valami lambdaszondás paramétereket és mentünk az autóval egy kört hogy megtanulja az új értékeket. Relatíve kis és nagy fordulaton is járatták. Azóta nem volt vele baj. Valami olyat magyaráztak, hogy a rendőrasztrákra jellemző ez a hiba, mert ők sokat használják alapjáraton kettesben vagy hármasban. Szóval a sok kis fordulatszámú üzem okozza. Mondjuk azóta próbálok én is nem lemenni 2000 alá. Nekem tartósan világító check-lámpa nem volt, csak indítás előtt nem aludt el a villáskulcsos ikon mint ahogy azt normálisan szokta. Arra a fázisra gondolok, mikor ráadod a gyújtást de mg nem önindítózol. Szóval ez azt jelzi hogy valami hiba fennállt valamikor. Ez csak bizonyos számú hibátlan indítás után törli magától a rendszer.
  10. Általános műszaki problémák! - Astra H

    Jó tudni. Legközelebb majd szemberöhögöm őket. Most csak csodálkoztam ezen a hülyeségen.
  11. Általános műszaki problémák! - Astra H

    Kivéve ha márkaszervizben műszakiztatod. Ott azt is nézik. Engem ezzel etettek.
  12. Hadd ne mondjam, hogy ahogy most kicsit kimelegedett az idő már alig hallható a hang. A rokon szerelőnek alig tudtam megmutatni tegnap DU. Szóval igaza lehet a márkaszervizesnek. A vezérműszíj csúszása adja a hangot. Minden esetre nem tartom normális állapotnak. Hamarosan csere. Szóval bocs srácok, de nem tudom felvenni a hangot.
  13. Általános műszaki problémák! - Astra H

    Tegnap megnézte a "mezítlábas" rokon szerelő. Szerinte is cserélni kell a tárcsákat is, mer már nem bír el egy új betétet. Elmagyarázta, OK megértettem. Ha ő is azt mondja akkor elhiszem. De ... szerinte korántsem olyan sötét a helyzet. Kb. 30%-osak a mostani betétek. Egy műszakin simán átmegy velük az autó. Nyugodtan, biztonságosan lehet még velük közlekedni. Ő nem cserélné le, inkább kihasználná őket a maximálisan amíg el nem kopnak. Akkor a márkaszerviz miért is rémisztgeti az embert, ahelyett hogy korrektül tájékoztatná? Gusztustalan. Egyébként az utóbbi napokban fokozottan figyelem a nyiszorgást. Hadd ne mondjam, hogy körülöttem a forgalomban mindenkinek sokkal hangosabban nyikorog a féke
  14. Általános műszaki problémák! - Astra H

    Gondolom már megvetted az alkatrészeket, tehát későn szólok. Márkaszerviz véleménye szerint semmit nem tud károsítani a kopott kerék. Egyedül csak azon múlik a csere, hogy mennyire tudsz együtt élni a hanggal. Jön a hideg idő, akkor kevésbé traktorozik (tapasztalat) + 0W40 olajjal kicsit lehet még kompenzálni. Teljesítményvesztést állítólag nem okoz még akkor sem mikor hibakódod is lesz. Én az enyémet a hibakód előtt tuti nem cserélem. Kotyogjon, traktorozzon kedve szerint. Minden esetre szégyen ez az egész szitu. Az Ignis motor miért nem traktorozik? Ha még nem volt cserélve, akkor készülj fel lélekben egy olajhűtő és/vagy tömítés cserére is. Az kacifántosabb mulatság lesz. És tuti be fog következni, sajnos
  15. Általános műszaki problémák! - Astra H

    80-at márkaszervizben mondtak. Mivel kopó alkatrész, semmilyen garancia nincs rá. Akkor miért is adjak 20-al többet? Apropó garancia. 3 hónapja cseréltek többek közt vízpumpát. Nemrég észrevettem, hogy ez is szivárog a tengelye környékén mint ahogy a régi kezdte anno. Ezért is mentem márkaszervizbe hogy ezt megnézzék. Mondanom sem kell, hogy nem akarják cserélni (még). Kérdeztem, hogy akkor mégis mikor? Majd ha láthatóan folyik. Faxa. Ennyit a garanciáról. Az egy év lejárta előtt úgyis kicseréltetem velük. Nekem ne mondják, hogy az normális, ha egy kicsit szivárog. Szerintem simán elbír még ez a tárcsa egy új betétet, de majd holnap megmondja a "mezítlábas". Jó látni valami konkrétumot is. Honnan vannak az adatok? Lehet a határ közelében vagyok én is. Egyébként úgy tudom, hogy csak tárcsát nem lehet cserélni. Tárcsacserénél kötelező újra a betétcsere is, különben a használt betét rosszul koptatja majd az új tárcsát. Majd holnap kalkulálunk a kopottság függvényében. Érdemes ragaszkodni gyári alkatrészekhez? Prémium utángyártott alkatrészekkel mi a helyzet? Végülis a GM-nek is beszállít valaki. Csak vajon ki? A cromaxban most láttam komplett gyári szettet 34 körül, csak 1 hét mire leszállítják. így kicsit rablásnak tűnik a 80. 53 az teljesen korrekt.
×