Jump to content

Alientwo

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    80
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

Alientwo last won the day on Szeptember 19

Alientwo had the most liked content!

Hírnév

24 Segítőkész

Alientwo névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

Város, Autók

  • Város
    Kistarcsa

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Legutóbbi látogatók

731 profile views
  1. Egyéb csevegés

    Szia! Nyílván nem normális, jó eséllyel nyitott állapotban ragadt a termosztát. Nekem is ilyen motorral szerelt szintén 2011es autóm van, egyszer már cseréltem termosztát házat mert egy hajszálrepedesen eresztett, és ha már azt cseréltem, cseréltem a termosztátot is. Ellenőrizni úgy tudod, hogy hideg motornál indítás után kézzel megnézed, hogy melegszik-e a hűtőbe menő vizcső, ha igen akkor egyértelmű a termosztát hiba.
  2. ASTRA J-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    3 éve használom az 1.4 turbo-s kombi j astrát, volt pár ráköltendő. (szelepfedél csere vákummembrán gond miatt, pár tömítés gond, főtengely, turbócső, termosztátház, vízcső) Ezekből a szelepfedél volt a legdrágább téma. Ezt leszámítva nem kellett még költenem a kötelező olaj-szűrő-gyertya cseréken kívül. A futóműve nagyon jó, a beltér csendes, 160 felett sincs sok szélzaj. Nem hasonlítanám egy KIA-hoz.. de igény kérdése.. ki kell próbálni mindkettőt és azt kell választani ami szimpatikusabb. Alapvetően jók a koreai autók (kia-hyundai), azonban minőségben vannak bajok, mellesleg a szervizköltségek jóval magasabbak. Kollégám hyundai i40-es szervizköltségei vetekszenek a bmw szerviz árakkal.. (nem véletlen a 7 év garancia.. hisz 7 évig rákényszerítik az embert a horror árú szervizre, hogy meglegyen a 7 év gari.. csodák nincsenek, a pénz beszél) Tehát alapvetően egy alacsony üzemeltetési költségű korrekt alkatrészárú, nagyon jó utazó autó a J astra, újból ezt (vagy insigniát )választanám. Az alap szívó 1.4es motor viszont felejtős, még a szívó 1.6 is karcsú az autóhoz. A turbós megoldástól nem kell félni, már az 1.4 turbó is kellemes nyomatékot és lóerőt biztosít egy ekkora autóhoz, kb. a szívó 1.6os fogyasztásával. (1.6 turbóról olvastam külföldi fórumokon, hogy minimum 1 literrel többet eszik azonos használattal mint az 1.4 turbó, így max akkor venném azt, ha tényleg számítana az a minimális többlet amit ad lóerőben és nyomatékban - mellesleg egy kis módosítással az 1.4 turbóból 20-30 LE és 40-60NM kihozható biztonsággal)
  3. Egyéb csevegés

    Esetleg az opel magyarország mellett a fogyasztóvédelmet is meglehet keresni, karöltve egy totálkáros riporterrel, főleg, ha a szerviz saját bevallása alapján több autó is érintett, simán megérne egy sztorit.. én is ideges lennék egy új kocsival, ha ilyen tüneteket produkálna. B verzió: saját zsebes történet "chip tuning" - alias gyújtáshangolás - átírás 95-oktánszámhoz, mert ha a 100assal nincs gond akkor a szoftver lesz rossz, vagy nem kelet eu-ra tervezett. (vagy így hoz valami nagyon jó emissziós normát, némi mellékhatással)
  4. Gumi, felni kérdések

    Acél felnihez általában más csavar kell. (a gyári acél és a MOMO téli alufelni között olyan kicsi volt az ár difi, hogy én anno alufelnit vettem hozzá, így ahhoz jók az alu csavarok) Gumiban átlag használatban nagyon jók a Barum gumik, de akciók keretében nem sokkal drágábban lehet vadászni jobb gumikat, nekem Contik vannak fenn és hibátlanul működnek jégen hóban, latyakban egyaránt. Korábbi autómon mindig Goodyear téli volt, az is nagyon jó, talán az hamarabb kezdett felkeményedni - 3 évente cseréltem is emiatt. (télinél sokszor nem az elkopás a probléma, hanem elöregedik, keményedik az anyaga és innentől jeges úton romlik a viselkedése)
  5. ASTRA J-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Ezeket az "új" autókat konkrétan úgy tervezik, hogy ne tartsd meg 10 év felett.. Hidd el, nem a mechanikus részek esnek szét, sokkal banálisabb dolgok.. szétmálló lebomló műanyag és gumi használat, hogy a zöldeknek is imponáljanak.. az eredmény, szétmálló - kirepedő gumi és műanyag alkatrészek.. Ha zavar, hogy megfogja a klíma a kocsit, erősebb kell, diesel rövidtávokra nem célszerű, főleg télen.. így a mostani motorválasztékból marad a kis turbós. (vagy elfogadni, hogy klímával lassan reagál a kocsi és forgatni kell) A saját tapasztalatom a 2011-es 1.4 turbóról 17xezer km-el, a legdrágább alkatrész egy szelepfedél csere volt, ami független a turbótól.. és ez saját kapcsolatnak hála csak 65 volt, egyébként 120-ért adta volna az opel márkaszerviz. Ezen kívül amiket cseréltem az főtengely tömítés (szintén nem turbós függő), valamint volt egy turbó olajcső, mert a végén a tömítés már könnyezett, ez 6ezer Ft körül volt. (persze volt még termosztát ház a szétmálló műanyag miatt, és hűtővíz tartály, de ezek sem köthetőek a turbóhoz) A kuplung semmi jelét nem mutatja, hogy használódna, sem a turbó és a kettőstömegű. A saját tapasztalatomból kiindulva, újra ezt venném meg, de persze, mielőtt megvettem bennem is volt aggodalom.. Ez az 1.4 turbó még nem közvetlen befecskendezéses mint a sokat szídott első szériás TSI motorok. Ha lehetőséged van, próbálj ki egyet és utána dönts. A vezérlés (láncos motor) az átlag használat melletti turbó és kettőstömegű csere periódusa bőven 200e futás fölé várható, ezzel bátran lehet kalkulálni. Ha ettől nagyon hamarabb jön elő akkor vagy ütötték vágták a kocsit, vagy vontattak vele vagy nem valós a futott km. Egy turbó felújítás, kettőstömegű és lánc csere ~200 körül van. (nem márkaszervizben természetesen.. az no komment.. )
  6. ASTRA J-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Ha nincs paranoia a technika iránt, ajánlom az 1.4 turbo-t. Sok rövid távval (hétköznap 2x3-4km, hétvégén pár 40-60, ritkábban hosszabb táv) átlag fogyasztás 8.3-8.5 között van. A klímát ez sem igazán érzi meg, olaj cserére (nálam a Motul megfelelő GM Dexos2-es olaja vált be, a gyári GM helyett ezt is 10ezrenként cserélve) és hidegen nem nyomjuk ki a szemét dolgokra figyelve nincs igazán probléma vele. Német fórumokat böngészve sem igazán láttam, hogy bárkinél kellett volna kettőstömegűt cserélni, de a turbó sem jellemző. Alacsonyan megjön a nyomaték 2000 alatt simán lehet felkapcsolgatni, ég és föld vezetni (pozitív irányba)mint egy 2 liter alatti szívóbenzinest. Nem utolsó szempont, hogy pályán a bűvös 140es sebességet elérve a pillanatnyi fogyasztás nem ugrik 10 liter fölé mint az 1.6 szívónál, hanem 8 L környékén van 160-nál és nem üvöltő motorral. Egy kis ~40e Ft-s okossággal további lovak és nm csalogatható ki, mérés szerint 171LE, 252NM. Ez csak 3500-3600-tól jön meg, tehát kigyorsításoknál jön igen jól, de pályán nagy sebességnél is máshogy viselkedik. Nyilván, plusz teljesítmény plusz égetnivalót kíván, tehát ezekben a tartományokban valamennyit növekszik a fogyasztás. Nálam speciel semmit nem venni észre, annyira ritkán forgatom ki ennyire, ha meg mégis és menni akarok, akkor nem az fog érdekelni, hogy a pillanatnyi fogyasztás fél literrel többet mutat. ;)
  7. Egyéb csevegés

    Ha jól tudom a XER motor, már változó szelepvezérlésű, alul tipikusan gyengének érződik és ahogy vált a vezérlés, onnan jön meg az ereje. (legalábbis a szüleim H astrájában dolgozó 1.6 XER motor ilyen karakterisztikájú, pályán pedig tipikusan 140-él eléri a bűvös határt mikor megvadul a pillanatnyi fogyasztás mérő és elég vad számokat ír, mert forog a motor az egekbe. ) Szerintem ennek a hangja lehet, bár a H astrában nem tűnik csörgőnek ez a hang mikor dolgozik.. nem spirázod kicsit túl? Nálam az 1.4 turbósból is jönnek néha fura hangok, ilyen ez a gépészet
  8. Motor - benzines

    Budapesten tudok többet is.. Szegeden max google által az alábbiakat próbálnám meg, kicsit utánuk olvasva véleményekről, ha van róluk az interneten: http://ka-autoszerviz.hu/ ez is Bosch szerviz, de korrektebb alacsonyabb árakkal: http://www.husztidiesel.hu/ Vagy márkaszerviz: (Szigorúan, ha az alkatrészt - hozzávalókat nem fogadjuk el Tőlük, hanem mi szerezzük be.. simán eladnának akciósnak mondva majd dupla áron alkatrészeket.. pl. szelepfedélre 1.4 turbó, vákummembrán kirepedés miatt, nagyon akciósan mondtak egy 117ezres árat, arra amit egyébként máshol 69-ért vettem meg..(és ezen még mindig van ám haszon az üzletnek.. ) de a 6-7 ezres GM olajat is bátran 10 felett számlázzák) értem én, hogy hasznot kell generálniuk, de lehetne ezt becsületesebben is, persze míg garos a gép, odaviszi az ember, de ésszel magunknak beszerzett alkatrészekkel lehet árat karcsúsítani, persze ilyenkor kapásból a ráhagyással is fél órás munkákra repülnek az 1 órás rezsiórák.) http://www.opelcmobil.com/
  9. Motor - benzines

    Vízpumpa, vákum membrán, más észrevétel, hibakód, menetkozben, gyengébb, füstöl, rángat, olaj vagy víz fogyás? műszeres diag, kompresszió mérés? Ha csak meleg motornál termosztát ház, csövek? Másrészt hang alapján nehéz beazonositani a gondot, vidd szerelőhöz(!!!) , aki veszi a fáradságot, hogy megtalalja a problémát , nem csak a vállát vonogatja, mert nem akar kimozdulni a standard olaj csere, ilyen csere - olyan csere és más szakértelmet és gondolkodást nem igénylő rutin munkáiból. Nem feltétlenül markaszervizre utalok. Van több márkafüggetlen szerviz is korrektebb árszabással, és végeredményben, lehet hogy olcsóbb is ha céliranyosan javítják nem találomra cserelgetve alkatrészeket.
  10. Motor - benzines

    Egy műszeres diagnosztikát megérne bármelyik márkaszervizben és a vákumembránt is ellenőriztetném velük. A motor tetején levő műanyag borítást levéve járó motornál gázadásra látszódik és hallatszódik is ha problémás. Persze továbbra is lehet, gyújtótrafó sor probléma, ami pl egy párás időben egy hajszálrepedésnél áthúz, vagy nem működik.
  11. Motor - benzines

    Szia! Ennyitől nem lesz semmi gond, a gond ott kezdődne, hogy füstölne a kocsi, mert visszakerül szívóoldalra és az égéstérbe az olaj.
  12. Motor - benzines

    Ez a kód gyújtáskimaradásra utal valamelyik hengernél. Ez lehet gyújtótrafó sor - gyertya probléma (ez az egyszerűbb eset), de lehet akár szelepfedél probléma, amin integrálva van egy vákummembrán, ez ha kireped, akkor teljes szelepfedél csere. (nálam ugyanerre a hibakódra a vákummembrán probléma volt) A turbó nem kapcsol ki -be.. folyamatosan forog, és bizonyos fordulatszám felett produkál töltő nyomást, ami kis turbóról lévén szó, már 1200-1300-as fordulatszámtól jelentkezik. Első lépcsőben egy opel műszeres hibakód kiolvasásra vinném a gépet, az 500 Ft-s obd-s kínai hibakód olvasók közel sem olvassák ki olyan pontosan a hibát. Épp, hogy megvezetik az embert és felesleges alkatrész cserélgetésbe kezd. (pl a fenti hibakód mögött nálam a célműszerrel pontosan látszódtak a részletes szenzor adatok és az X. hengernél lépett fel nem megfelelő levegő üa. keverék problémája miatta)
  13. Egyéb csevegés

    Ha magasnyomásúval az ablak tövénél levő gumiperem részét csapatod akkor egyrészt kimosod a port, szöszöket, (ami nem árt - különben szépen karcolja az ablakot le-fel húzásnál) Másrészt megy víz az ajtóba is, de a zár, hangszóró,elektronika stb. vízhatlan fólia előtt van, tehát a víz csak lefolyik az ajtó alsó részébe és ott kifolyik az erre a célra képzett résen. Nem értem miért volt az bedugózva nálad, esetleg új kora óta benne maradt, de ha kiszedted, akkor nem okoz gondot, ha víz kerül be az ablak mellett mert az ki kell, hogy csorogjon. (ahogy minden más autónál is) A tanksapka alatt a betöltő nyílást érintve volt egy visszahívás kampány, ahol egy plusz luk fúrása és egy gumi kis áteresztő beragasztása volt az orvoslás, mert itt is mosás - eső után megtalálhatta a víz az útját olyan helyre ahonnan nem tud kicsorogni.
  14. Egyéb csevegés

    Nekem akkor is kapcsolgatott auto demistben mikor nem lett volna rá szükség, de ha ez ki van kapcsolva, akkor nem tudom mi kapcsolja be a klímádat.
  15. Egyéb csevegés

    Szia! 2. az auto demist-et (automatikus párátlanítás) is kapcsold ki + info, hajlamos párosodni a kocsi, a jó szigetelések miatt (szervizben ziher, hogy a pollenszűrőre fogják, ha panaszkodik az ember.. hiába 0km-es.. ;) ), ezen segít egy kis szilikonos macskaalom zokniba: http://twice.hu/hobby/igy-tudjuk-megakadalyozni-hogy-beparasodjon-az-auto-ablaka A két első ülés alatt van egy - egy tömött zokni, plusz a csomagtérben is 1-1 a két sarokban - évente cserélem, így max zuhogó esőben vizes beszállás után van pára az ablakokon. A klímát pedig érkezés előtt pár perccel érdemes mindig kikapcsolni, hogy az elpárologtató tálcájáról leszáradjon a kondenzvíz.
×