Jump to content

HaPetya

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    302
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

HaPetya last won the day on Szeptember 9

HaPetya had the most liked content!

Hírnév

47 Segítőkész

HaPetya névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

580 profile views
  1. Motor

    Ettől még nem lesz hengerfejes a motor. Ha megnézed a hengerfejet, a blokkon van csatorna, de a hengerfejben nincs. A tömítésen is csak egy pici furat van. Sajnos ott megáll az áramlás és elkorrodálja a blokkot. Ez nálam is ilyen volt. Egy síkolással lehet rajta segíteni, de nem lesz szebb, hiszen az jóval mélyebben van. Annyit meg nincs értelme a blokkból leszedni. Az a lényeg, hogy az égéstér, a víztér és az olajjáratok egymástól jól zárjanak. Síkolás után: https://kephost.com/image/EEWs Hf tömítés: https://kephost.com/image/EEW3
  2. Váltó

    Hátha segít: http://www.opel-infos.de/getriebe/ar25_35.html
  3. Általános műszaki problémák

    Belső, külső féltengely csuklók ellenőrzése javasolt. Seeger gyűrűk megléte fontos.
  4. Motor

    Ezeket a szelepeket a műhelyben köszörülték? Nekem nagyon nem úgy tűnik. Kráteres, kiverődött felület soha nem fog jól tömíteni. Arra kár is a paszta. Ha jó az ülék, akkor becsiszolás után egy legfeljebb 1.5mm szélességű sávnak szabad látszani a szelepen. Ott fekszik fel az ülékre, az fog tömíteni.
  5. Motor

    Fordítva, a szívó emel 5.61mm-t. És ha abból még kisebb lesz, akkor a motor nyomatéka is jócskán csökken.
  6. Motor

    A himbával? Be van rágódva.
  7. Általános műszaki problémák

    Én úgy hallom, mintha kifújna valahol a turbó után.
  8. Motor

    Azt mondom, ha szeleptányér nyers, nincs megmunkálva akkor a csiszolófa tapadókorongja nem fogja meg a szelepet, úgy meg nagyon macerás, mert mindig le akar róla táncolni.
  9. Motor

    Szerintem a szelep csiszolófára nincs feltétlenül szükség. Egy 10 cm hosszú 6mm-es belső átmérőjű benzincsővel tökéletesen meg lehet csinálni a becsiszolást. Még polírpaszta kell hozzá. Nehogy fúróval megforgasd. Oda-vissza, megemel arrébb rak és így tovább. Meg ha nincs megmunkálva szelep tányérja, semmit nem érsz a csiszolófával, mert nehezen fogja meg. Én Budaörsre szoktam vinni a cuccokat SzM Kft-hoz. Megtalálod. Nem a reklám helye. Szinte biztosra veszem, hogy ennyit futott motornál a hengerfejben (8 szelepes) legalább 1 szelepgát át van repedve. Nem kell kétségbeesni. Ha nyomáspróbán nem olyan, mint a kis bálna, akkor felesleges kimarni és meghegeszteni. Nekem egy alkalommal 3 repedés volt benn. Úgy is elreped. De, mondom legyen hozzá nyomáspróba. A könyv is említi, hogy nem baj.
  10. Motor

    Kicsit máshogy csinálják. A hengerfejet melegvizes kádba rakják, a víztér nyílásait lezárják, majd a vízteret sűrített levegővel nyomás alá helyezik. Ezt nem nagyon lehet otthon kivitelezni.
  11. Motor

    Ennyit futott motornál én még az olajszivattyút is cserélném. Vezérműtengely, tőkék az olajkör végén vannak, ott már egy ennyit futott motornál nem teljesen kielégítő az olajozás. Így az új tőke is kopogni fog, ha nincs megfelelő olajnyomás.
  12. Motor

    Próbáld meg letisztítani a felületeket. Úgy összerakva, nem lenne szabad nyomás alatt engednie.
  13. Motor

    Biztos, hogy nem a ventilátor kapcsolója, amiről beszélsz? Mindegy, lennie kell ott egy puha fém tömítőgyűrűnek (réz vagy alu). Szerintem a hőmérséklet szenzor ennél a motornál a műszeres a szívócsőben, az ecu-s pedig a hengerfejben van a DIS alatt. 9-es a kapcsoló, 13-as a tömítés http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/7/262/4245/24324,24331,24326,24329/
  14. Általános műszaki problémák!

    Ha álló helyzetből való elindulásnál érzed, az sajnos kuplung hiba. Stick and slip a jelenség neve (magyarul megtapad majd megcsúszik). Ha ez gyorsan ismétlődik, azt érzed remegésnek. A beedződött lendítőkerék és a beüvegesedett kuplung súrlódóbetét okozza. Nem normális jelenség. https://kephost.com/image/BCWX Stick and slip: https://www.youtube.com/watch?v=TcebgBomjRs
×