Jump to content

HaPetya

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    312
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

HaPetya last won the day on Szeptember 9 2017

HaPetya had the most liked content!

Hírnév

47 Segítőkész

HaPetya névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

649 profile views
  1. Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy Z14XE motornál a vezérműtengely csapágyfedeleket és a bordás kerekek csavarjait mekkora nyomatékkal kell lehúzni? Köszönöm.
  2. Kadett E

    Köszönöm Zotya! Két dolog lehet, vagy igazam van vagy nincs. Ez a 42-es hibakód csalafinta. Ha igazam van, akkor semmi köze a sebességjeladóhoz. Volt már róla szó korábban: Elküldve Június13, 2017 Mi a hibakód? Egyik havernak is ez volt. De rossz vezérlőhöz való kódot néztünk, kiderült a ecu és a gyújtásmodul között volt kontakthiba. És valóban az elosztófedél alatt a gyújtásmodulhoz menő vezetékek porrá voltak rohadva. Szerintem nálad most ugyan ez van.
  3. Kadett E

    Motorkód?
  4. Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    A fehér füst - vízgőz- hűtőfolyadék jelenlétére utal az égéstérben. Illetve, milyen fehér a fehér, a helytelen porlasztási kép, pisilő injektor is okozhat fehéres füstölést. Millió oka lehet.
  5. Dízel

    Rossz a csapágyméret. A csap alapméreten van, a csapágy pedig túlméretes.
  6. Általános műszaki problémák!

    Nyilván sematikus az ábra, a motorblokk nincs rajta. Nem azzal van bajom.
  7. Általános műszaki problémák!

    Ez egy nagyon szép ábra. És működik is?
  8. Elektronikák, elektromos kérdések

    Akkor is hibát ad az ecu, ha nem akkor jön a vezérműtengelyről a jel a főtengelyhez képest, mint amikor azt várná. Magyarul, érdemes ilyenkor a vezérlést, a vezérműtengely-állítót leellenőrizni. Motorkódot nem írtál, de lánc vagy fogasszíj átugrást kizárni stb.
  9. Sebességváltó

    Valószínűleg F13, esetleg F10 van benne. 2002-es X14NZ-nél inkább F13-ra tippelek. Azért nem találod, mert nem ott van az azonosító. http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html
  10. Gumik, felnik

    Ezt így ne használd. Életveszélyes, főleg pályán ne. Meg vészfékezni sem ajánlatos ezekkel a felnikkel. Felesleges pozíciónálgatni, mert úgyis a négy kerékcsavar fogja a pozícióját meghatározni a kerékagyon. Ami nem szerencsés, mert csavarral nem szabad pozíciónálni, arra ott van a kerékagyon kiképzett váll és a furat a felniben. Főleg, hogy még az osztókör átmérő sem jó.
  11. Motor

    Ettől még nem lesz hengerfejes a motor. Ha megnézed a hengerfejet, a blokkon van csatorna, de a hengerfejben nincs. A tömítésen is csak egy pici furat van. Sajnos ott megáll az áramlás és elkorrodálja a blokkot. Ez nálam is ilyen volt. Egy síkolással lehet rajta segíteni, de nem lesz szebb, hiszen az jóval mélyebben van. Annyit meg nincs értelme a blokkból leszedni. Az a lényeg, hogy az égéstér, a víztér és az olajjáratok egymástól jól zárjanak. Síkolás után: https://kephost.com/image/EEWs Hf tömítés: https://kephost.com/image/EEW3
  12. Váltó

    Hátha segít: http://www.opel-infos.de/getriebe/ar25_35.html
  13. Általános műszaki problémák

    Belső, külső féltengely csuklók ellenőrzése javasolt. Seeger gyűrűk megléte fontos.
  14. Motor

    Ezeket a szelepeket a műhelyben köszörülték? Nekem nagyon nem úgy tűnik. Kráteres, kiverődött felület soha nem fog jól tömíteni. Arra kár is a paszta. Ha jó az ülék, akkor becsiszolás után egy legfeljebb 1.5mm szélességű sávnak szabad látszani a szelepen. Ott fekszik fel az ülékre, az fog tömíteni.
  15. Motor

    Fordítva, a szívó emel 5.61mm-t. És ha abból még kisebb lesz, akkor a motor nyomatéka is jócskán csökken.
×