Jump to content

HaPetya

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    296
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

HaPetya last won the day on Szeptember 9

HaPetya had the most liked content!

Hírnév

46 Segítőkész

HaPetya névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

537 profile views
  1. Általános műszaki problémák

    Én úgy hallom, mintha kifújna valahol a turbó után.
  2. Motor

    Azt mondom, ha szeleptányér nyers, nincs megmunkálva akkor a csiszolófa tapadókorongja nem fogja meg a szelepet, úgy meg nagyon macerás, mert mindig le akar róla táncolni.
  3. Motor

    Szerintem a szelep csiszolófára nincs feltétlenül szükség. Egy 10 cm hosszú 6mm-es belső átmérőjű benzincsővel tökéletesen meg lehet csinálni a becsiszolást. Még polírpaszta kell hozzá. Nehogy fúróval megforgasd. Oda-vissza, megemel arrébb rak és így tovább. Meg ha nincs megmunkálva szelep tányérja, semmit nem érsz a csiszolófával, mert nehezen fogja meg. Én Budaörsre szoktam vinni a cuccokat SzM Kft-hoz. Megtalálod. Nem a reklám helye. Szinte biztosra veszem, hogy ennyit futott motornál a hengerfejben (8 szelepes) legalább 1 szelepgát át van repedve. Nem kell kétségbeesni. Ha nyomáspróbán nem olyan, mint a kis bálna, akkor felesleges kimarni és meghegeszteni. Nekem egy alkalommal 3 repedés volt benn. Úgy is elreped. De, mondom legyen hozzá nyomáspróba. A könyv is említi, hogy nem baj.
  4. Motor

    Kicsit máshogy csinálják. A hengerfejet melegvizes kádba rakják, a víztér nyílásait lezárják, majd a vízteret sűrített levegővel nyomás alá helyezik. Ezt nem nagyon lehet otthon kivitelezni.
  5. Motor

    Ennyit futott motornál én még az olajszivattyút is cserélném. Vezérműtengely, tőkék az olajkör végén vannak, ott már egy ennyit futott motornál nem teljesen kielégítő az olajozás. Így az új tőke is kopogni fog, ha nincs megfelelő olajnyomás.
  6. Motor

    Próbáld meg letisztítani a felületeket. Úgy összerakva, nem lenne szabad nyomás alatt engednie.
  7. Motor

    Biztos, hogy nem a ventilátor kapcsolója, amiről beszélsz? Mindegy, lennie kell ott egy puha fém tömítőgyűrűnek (réz vagy alu). Szerintem a hőmérséklet szenzor ennél a motornál a műszeres a szívócsőben, az ecu-s pedig a hengerfejben van a DIS alatt. 9-es a kapcsoló, 13-as a tömítés http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/7/262/4245/24324,24331,24326,24329/
  8. Általános műszaki problémák!

    Ha álló helyzetből való elindulásnál érzed, az sajnos kuplung hiba. Stick and slip a jelenség neve (magyarul megtapad majd megcsúszik). Ha ez gyorsan ismétlődik, azt érzed remegésnek. A beedződött lendítőkerék és a beüvegesedett kuplung súrlódóbetét okozza. Nem normális jelenség. https://kephost.com/image/BCWX Stick and slip: https://www.youtube.com/watch?v=TcebgBomjRs
  9. Fék, futómű, kormánymű

    Milyen autóban? Szervós vagy anélküli? Ha szervósra gondolsz F astraban, akkor a husi az ZF, a lemezházas meg Saginaw gyártmány. Erre gondolsz? Tök más a kettő.
  10. Általános műszaki problémák!

    Attól, hogy nem ad hibakódot lehet benne mechanikai hiba. Az ABS-nél kéne a hollandert oldani, ha úgy tehermenetesül akkor ott van a bibi.
  11. Általános műszaki problémák!

    Nem tudom, hogy a féknyeregnél hol van porcelán. Van ABS az autóban? Szisztematikusan végig kéne ellenőrizni a bal első fékkört. Valószínűleg nem a féknyereggel lesz a baj, inkább főfékhenger vagy ABS vezérlő. Megszorulás után ha főfékhengernél a megfelelő körön a hollandert egy kicsit lazítod és tehermentesül az a kör, akkor sanszos, hogy azzal van baj. De lehet még ABS, ha van az autóban.
  12. Általános műszaki problémák!

    Úszónyereg típusú féknyeregnél fékbetét félrekopást okozhat többek között a fékbetéttartó kiverődése. Így az egyik oldalon nehezebben mozog vagy megszorul a fékbetét. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=84804170055_mod.jpg A fékbetétnél a két csap a dugattyú lemunkálásába feküdjön. A fékbetét alaplemeze sík felületen feküdjön fel a dugattyúra, és ne a két csapon.
  13. Általános műszaki problémák!

    29-es tétel. Igen, egy szeleprugó összenyomó nagyban megkönnyítené a műveletet.
  14. Általános műszaki problémák!

    Told be a dugattyút ameddig tudod. Egyébként az új betét meg tárcsa miatt amúgy is csak így lehet összerakni. Utána az üzemit meg a kézit működtetve automatikusan beállítódik.
×