Jump to content

vectorka

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

0 Semleges

vectorka névjegye

  • Felhasználói rang
    Újonc

Város, Autók

  • Város
    Paks

Legutóbbi látogatók

104 profile views
  1. Egyéb csevegés

    Csörgés téma: Tegnap nézettem meg Opel márkaszervizben az autót a csörgés miatt. Ők is hallották a próbakör alatt, hogy csörög gázadásra. Csináltak egy teljes diagnosztikát, ellenőrizték a kopogásérzékelőt is. Minden eredmény normális értéket mutatott. Átnézve az autót egyelőre nem tudják, hogy mi okozza ezt a hangot. Viszont elmondásuk szerint az én autóm volt az elmúlt hetekben kb. a negyedik ilyen 1.6-os új J Astra, ezzel a problémával. Most utánajárnak központilag, hogy mi lehet a gond és egy-két héten belül jelentkezni fognak a megoldással. A szerviz szerint lehet, hogy szoftveres a probléma és a gyújtás szabályozásánál nem stimmel valami. Azt mondták, hogy használhatom az autót nyugodtan, csak addig is tankoljak magasabb oktánszámú prémium benzint és lehetőleg kerüljem a motor komolyabb terhelését. Azért marha jó, hogy megvesz az ember egy 4+ milliós új autót, hogy egy ideig ne legyen gondja, aztán tessék...(nálam már 3.000 km-nél)! Vajon mi van, ha a kopogásos égés miatt időközben (amíg ők gondolkodnak, hogy mi is legyen) károsodni fognak a mechanikus alkatrészek és majd csak valamikor később (természetesen majd a garancia idő lejárta után) okoz már csak lámpát is villantó komolyabb hibát (pl. gyűrű, dugattyú, hengerfal sérülés, stb.)? Akkor vajon "Opelék" vállalják majd a dolgot, visszavezetve a korábban már jelzett csörgési problémára? Na majd meglátjuk, hogy mit sikerül kiagyalniuk.
  2. Egyéb csevegés

    Gerygabor Mikor átvettem az autót én is felfigyeltem 1-2 hét után egy fura nyikorgó hangra menet közben... vicces oka volt. A bekapcsolt biztonsági öv csatlakozója hozzáér menet közben az ülés oldalához és a műbőr betét miatt az nyikorgó hangot ad. Próbáld ki, hátha csak ennyi a "gond"
  3. Egyéb csevegés

    Hát...lehet, hogy tényleg csak túlreagálom a dolgot és valójában a normál működéshez köthető ez a hang. Egy láncos, 1.4 Twinport G Astra nyűgjei után már minden "gyanús" hangra, jelre felfigyelek. Ma is megfigyeltem és tipikusan 1.500 - 2.000 közötti gázadásra jelentkezik, de csak néhány pillanatra kicsit "becsörög", és ha átlépem a kb. 2.500-as fordulatot már eltűnik. Lehet, hogy ez tényleg gyárilag ilyen!?
  4. Egyéb csevegés

    Eddig minden alkalommal OMV MaxxMotion95 benzint tankoltam bele (elvileg jó minőségnek számít). A mai autók elektronikája már megoldja az ilyen jellegű problémákat, mint a kopogásos égés, nem? (pl. kopogásérzékelő, előgyújtás állítása...) Az nem lehet, hogy a csak 3.000 km-es futás miatt nyers még kissé a motor? Egy márkaszerviz egyáltalán foglalkozna ezzel, ha odavinném. Még garanciás az autó és úgy sejtem, hogy csak leráznának, hogy ők nem hallanak semmit!?
  5. Egyéb csevegés

    Sziasztok! Van egy új, 2017-es gyártású sedan Astra J-m, 1.6 (B16XER) szívó benzines motorral. Még csak 3.000. km-t mentem vele, tehát bejáratási szakaszban vagyunk. Csináltattam rajta most egy kiegészítő olajcserét. A motor nagyon finoman és csendesen jár, egyre jobban reagál a terhelésre és szépen húz (persze a tömeg és a teljesítmény adta lehetőségekhez képest). Mostanában viszont felfigyeltem egy dologra, hogy amikor lehúzott ablakkal megyek vele, akkor gázadáskor kb. 2.500.-3.000. fordulatig enyhe csörgő hangot hallok (talán valahonnan alulról). Pedig a motor nem láncos és felhúzott ablakokkal nagyon csendes és finom a járása. Az alapjárat rendben van, erő is van a kocsiban. Csak amikor 1.500.-2.000. körül rálépek a gázra (pl. 2-es fokozatban), akkor hallok valamilyen csörgésre emlékeztető halk hangot. Van esetleg tippetek, hogy ez mitől lehet? Érdemes elvinnem márkaszervizbe? Köszi. További szép napot!
  6. Egyéb csevegés

    Sziasztok! Astra J Sedan 1.6 benzin esetében ha tpms-s nyári kerékszettel kapom meg az autót a gyárból, akkor a téli gumi beszerzésekor elvileg elég kiválasztani a megfelelő méretű és márkájú abroncsot és a kapott jeladós gyári felnire átgumizható és minden ok? Vagy mindenképpen kell a téli kerékhez is venni egy szenzoros felnit az abronccsal együtt? Bármelyik gumisnál beszerezhető, vagy csak Opel márkaszervizen keresztül történhet? Hallottam, hogy átgumizáskor nagyon kell vigyáznia a szerelőnek a szelepre, szenzorra, mert ha sérül, akkor az kuka. Köszi
  7. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! A motor szétszerelése során kiderült, hogy a korábban leírt problémám mégsem "hengerfejesség" lett (tünetek voltak: teljesítmény csökkenés, zörgő-zakatoló motor, check engine lámpa, "háromhengerezés"), hanem a vezérműtengely fedél rögzítő csavarok elnyíródtak (4 db), meglazultak. A szerelő szerint olyan holtjáték volt már (a fedél is ki volt már marva), hogy éppen megúsztam a vezérműtengely törését, mert még időben bevittem az autót. Az az érdekes, hogy évekkel ezelőtt még visszahívás is volt a csapágyfedél rögzítő csavarok fellazulása, nem megfelelő gyári meghúzása miatt, amire én a legközelebbi márkaszervibe el is vittem az autót. Akkor kérdem én, mennyire alaposan vizsgálták át a visszahíváskor az autómat, meghúzták-e egyáltalán a csavarokat anno? Érdemes megkeresnem az Opel Magyarországot panaszra? (A javítás mindennel együtt most 150 ezer körül lesz, és hát valahol mégiscsak egy Opel által hivatalosan elismert gyári hibára vezethető vissza, amit nem orvosoltak megfelelően.)
  8. Általános műszaki problémák!

    "Ma egy viszonylag hosszabb utazás során, főúton, kicsit meghajtottam az autót, mivel sok a rövid út, alapvetően városi használat (G Astra, 2005-ös, 1.4 twinport). Éppen 3. fokozatban mentem kb. 5000 fordulaton néhány kilométeren át, amikor kigyulladt és világítani kezdett a check engine lámpa. Az autó teljesítménye érezhetően visszaesett (érzésre kb. 10-20 lóerőt), alapjárat rángat, menet közben a motor hangja "dízeles", morgó, rezonál, nehezen gyorsul. Újraindulás után egy darabig minden ok, de ismételt terhelésre (pl. intenzív terhelés előzéskor) újra előjön a probléma." Sziasztok! Azóta csak romlott az autó állapota (tovább gyengült, zörgött mint egy traktor, a check engine folyamatosan villogott-világított), így hát eljutott a szervizbe. A szerviz az első átnézés után azt mondja, hogy kicsit nagyobb a baj, mint elsőre gondolták, mert új gyertyákkal és trafóval, stb. továbbra is produkálja a hibát az autó. Elmondásuk szerint több mint valószínű, hogy hengerfejes. Bemérték és a 3-as hengerben nincs kompresszió. Most bontják meg a motort, hogy tisztábban lássák a helyzetet. Hengerfej felújítás esetén mégis mekkora végösszegre számítsak és mennyi időt vesz igénybe a munka? A szerviz min. 80-10 ezer közé saccolta előzetesen az árat. Ilyenkor vezérlés csere is szóba jöhet, vagy még mivel kell számolnom? Bizony jobban jártam volna, ha "csak" egy trafócsere, de azért remélem, hogy jó úton haladunk a megoldáshoz! Üdv.
  9. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! Ma eljutottam szervizbe az autóval (a problémám korábban olvasható). Egy márkafüggetlen autószervizt találtam, ahol bosch diagnosztika van és teljes körű javítás. Egy dolog aggaszt csupán, ami a mai szerviztapasztalatok tükrében kissé nyugtalanító. Több G Astra is várakozott javításra és a munkafelvevős bedobott egy olyan beszólást (poént?!), hogy "...na van donor autó bőven, legalább lehet cserélgetni az alkatrészeket". Nem tudom , hogy komolyan gondolta-e, vagy csak humoránál volt?! Kicsit beletette a bogarat a fülembe - még ha esetleg viccnek is szánta - hogy nehogy az én jó alkatrészeimet szerelgessék ki szépen, aztán majd mehetek vissza, mert újabb hibák jönnek elő nálam. Mit gondoltok, van alapja a félelmemnek?
  10. Általános műszaki problémák!

    Még nem volt módomban kiolvastatni a hibakódot. Gondolom kezdjem ezzel és utána jöhet a többi...de mégis mi a fene történhetett?! Régebben is pörgettem már meg a gépet, de soha ilyen probléma nem jött elő. Egyáltalán merjem-e használni, amíg el tudom vinni szervizbe?!
  11. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! Ma egy viszonylag hosszabb utazás során, főúton, kicsit meghajtottam az autót, mivel sok a rövid út, alapvetően városi használat (G Astra, 2005-ös, 1.4 twinport). Éppen 3. fokozatban mentem kb. 5000 fordulaton néhány kilométeren át, amikor kigyulladt és világítani kezdett a check engine lámpa. Az autó teljesítménye érezhetően visszaesett (érzésre kb. 10-20 lóerőt), alapjárat rángat, menet közben a motor hangja "dízeles", morgó, rezonál, nehezen gyorsul. Újraindulás után egy darabig minden ok, de ismételt terhelésre (pl. intenzív terhelés előzéskor) újra előjön a probléma. Tudja valaki, hogy mi történhetett. Lehet-e komoly baja az autónak. Vigyem el szervizbe minél előbb? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv.
  12. Általános műszaki problémák!

    Akartam képet is feltölteni a sérülésekről, hogy jobban lássátok a helyzetet, de valamiért nem sikerült. :(
  13. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! Ma voltam a karosszériásnál. Az előzetes (bontás nélküli) kárfelmérésük alapján, csak a lökhárító le-fel szerelése, a javítás és a fényezés benne lenne 60.000 forintba, de mivel a lámpatest (jobb esetben csak a tartó pöckök) és valamilyen mértékben a homlokfal is valószínűleg sérülhetett, így az össz javítási költséget 100.000 forint körülire saccolták. Megmondom őszintén engem kissé mellbevágott, de lehet, hogy ennyi az annyi. Szerintetek reális lehet a szervíz által megadott javítási költség? Köszi
  14. Általános műszaki problémák!

    Ebben bízok én is, hogy meg tudják csinálni úgy, hogy ne legyen nagyon szembetűnő, hogy hozzá lett nyúlva. Gondolom, azért tudnak szép dolgokat is kihozni a horpadt, repedt elemekből. Egyre inkább azon a véleményen vagyok, hogy javítsák meg az eredeti, gyári lökhárítómat, szépen fényezzék le és rakják vissza. Talán még így is korrektebben fog kinézni, mint egy esetleg utángyártott, vagy bontott lökös, ami nem a saját gyári. Aztán, hogy jó döntés volt-e, az majd idővel kiderül.
  15. Általános műszaki problémák!

    Biztos jobb lenne egy gyári bontott, csak sajnos nagyon nincs időm, lehetőségem keresgélni, örülök, hogy a szervizbe el tudok jutni megcsináltatni, ezért kell választanom az ott helyben felkínált lehetőségek közül (javítás + fényezés / utángyártott + fényezés). Csak nem vagyok biztos benne, hogy elfogadható állapotúra javítják az eredeti lökhárítómat, ezért dilemmázok az utángyártott cserén. Pénzben meg hát egyik verzió sem lesz 2 fillér. Utángyártottban is van jobb minőségű azért, nem? Vagy jobb lenne mégis ha csak javítanák és maradna az eredeti, gyári lökös!? Hmm...
×