Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

vectorka

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    39
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra J
  • Város
    Paks

Legutóbbi látogatók

753 profile views

vectorka's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Szia. Valószínűleg a csapadékvíz elvezető van eldugulva, így nem tud az autó alatt kifolyni a víz, hanem "utat talál visszafelé" magának és az utastérbe jut (pl. szellőző rendszeren). Berohadt falevelek, kosz, stb. el tudja tömíteni az elvezetőt. Ki kellene pucolni alaposan, hogy az esővizet elvezethesse. Rosszabb esetben a műszerfal mögött, tűzfalnál, valamilyen kábel bevezetőnél, bowdennél jut be (régi G Astrámnál így volt, a szőnyegeim minden nagyobb eső után vizesek voltak). Ennek a megoldása már nem olyan egyszerű, kissé munkaigényesebb, de szervizben megoldható.
  2. Ezzel szívtam én is. Elég baj, hogy tudják, hogy valami nem ok a motorral, de nem tesznek semmit..., csak tankoljuk a 100-ast. Én végig jártam a kálváriát ezzel még tavaly, de a vége csak az lett, hogy az Opel Magyarország is lerázott. "Átnézték" az autót és mondták, hogy nincs semmi gond az autóval, a hibátlannál is tökéletesebb :) , ...éppen csak az ügyeletes szerelők a márkaszervizben hallják, hogy fülre kopogásos égéssel csörög a motor, na de mindegy, nincs mit tenni. Bíróságra már nem mentem el végül, de Opelt nem veszek többet, az is biztos.
  3. Ez így ok...viszont mire megteszed naponta a kb. 5 - 5 km-es lakás-ovi-suli-munkahely-stb. távot egy olyan városban, ahol emelkedőkkel tarkított szakaszokon araszolsz, ott simán 10-el kezdődő fogyasztásod lesz (amúgy 110 km/h-nál nálam is hozza a 6-al kezdődő értékeket). Egy meredekebb városi emelkedőn (a mi városunkban bőven van ilyen) felmenni 1,-2-esben úgy, hogy 10 l alatti fogyasztást mutat a kijelző, szerintem lehetetlen. Ha sok ilyen van, akkor a teljes átlag sem lesz 6 l körül az biztos. Amúgy a dízelt egyelőre én sem preferálom a hangok, a rezgések, a szagok, költséges alkatrészek, plusz költségek miatt. Nekünk is ésszerűbb választás volt egy szívó benzines (lehetőleg min. 1.6-os), de hát túl nagy választék manapság már nincs új autóként 4-5 millió között. Ahogy sokszor a Hondások szokták mondani, az élet 4000 rpm felett kezdődik (amúgy egy új Civic sedan 1.5 turbót elfogadnék, bár nyilván már az sem egy egyszerű szerkezet).
  4. Általában 4 - 4 km-es oda-vissza ingázás (munkahely, ovi, stb.), csúcsforgalomban, emelkedős útszakaszokon, sokszor csak 1. és 2. seb.fokozatokban araszolva. Hetente néhányszor egyéb ügyek intézése városon belül max. 10 km-es távokon. Nem a legkedvezőbb körülmények, valószínűleg ezért a 10 + l-es városi fogyi. :( Szerencsére összességében többet jár autópályán és országúton az autó, így kiegyenlítődik a fogyasztás és marad a 8 l körüli átlag.
  5. Az 5.5-öt a fed.komp. kijelző írta ki az út végén, mikor megálltam. Tele tank Shell Racing 100-as benzinnel indultam útnak, induláskor nulláztam a kijelzőt, 90-95 km/h között csorogtunk (2 felnőtt és 2 gyerek), települések között tempomattal, amikor csak lehetett motorfék, stb., egyszóval óvatoskodás. Egyszerűen csak kíváncsi voltam, hogy városon kívül minden ok-e a fogyasztással, mi lehet a minimum, amit el tudok érni nagy odafigyeléssel, mert eddig csak riogatott a városi fogyasztás értékekkel (10+ l) az autó. Ideje volt, hogy valami biztató adatot is produkáljon, bár a pályás 6.8-at is jónak gondolom (130 km/h-nál). Télen persze minden legalább 0.5-1 l-el többre jött ki. Amúgy - 15.000 km után - az eddigi totál átlagom továbbra is 8.1 l (kb. 40 % város, 60 % főút + autópálya). Az egy tankkal megtett út kb. 630 km-re szokott kijönni (akkor kezd el világítani az üzemanyagszint jelző és belemegy kb. 51 l benzin). Összességében azért lehetne jobb is...és én még óvatos sofőr vagyok, nem taposom ki a szemét az autónak.
  6. Most mentem egy 200 km-es távot országúton (benne Mecseki szakasszal) és 5.5 l fogyasztást produkált az autó (B16XER). Ez eddig a legkellemesebb eredmény, amit elértem vele (persze nem tapostam szét a gázpedált). Nyári gumival, autópályán is 6.5-6.8 l között mozog jelenleg. Egyedül a városi fogyasztását utálom még mindig, pedig ott is odafigyelve és tudatosan vezetek, de mégis megdobja az átlagfogyasztást rendesen. Ti általában hány km-t tudtok elautózni egy tele tank benzinnel (km / l)?
  7. Nálam most 10.000 km-hez érkezve a következőképpen áll a fogyasztás (Astra J Sedan, 1.6 szívó benzines, B16XER): Főút 90-100 km/h: 5.9 l Autópálya 130-140 km/h: 7.1 l Város (sok araszolás + emelkedők): 12 l Teljes vegyes fogyasztás (kb. 40 % város, 60 % főút + autópálya): 8.1 l Szerintem - közepesen dinamikus vezetés mellett - ezek normális értékek egy ilyen tömegű és egy 1.6-os szívó benzines autótól. Szerintetek?
  8. Nem tudom, de mostantól én is már csak a 100-ast merem beletankolni. Szerinted ez a "módszer" elég lehet, hogy növeljem az esetlegesen kopogó motor élettartamát, vagy előbb utóbb úgyis megadja magát (gondolok itt kb. 100.000 km-es futásra)? Azért azt csak nem hagyták volna, hogy szép lassan hazavágjam a motort a "tudtukkal"? Lehet, hogy csak naiv vagyok, de azért mégiscsak írásba adták a dolgokat. Az a gondom ezzel, hogy ha meglépném, akkor valószínűleg a még hátralévő 3,5 év garancia időm is ugrana, ha kiderülne!? Aztán ha beüt a krach, csak nézelődhetek. Egyébként csak azt nem értem, hogy hogyan nem mutatta ki a diagnosztika a kopogásos égést egyik hengeremnél sem. Vagy valahogy manipulálhatták az eredményeket? Esetleg tényleg nem tárolt el a rendszer semmit?
  9. Elégedett én sem vagyok, már csak azért sem, mert ez az állítólagos "normál üzemi hang" 100-as benzinnel gyakorlatilag eltűnik. Erre is rákérdeztem a helyszínen, de csak hümmögtek valamit, hogy a jobb benzin minőség miatt optimálisabb a működés, kevésbé terhelődik a motor pl. emelkedőn és ezért nem olyan jellegzetes olyankor a csörgő hang. Vezettem én is másik 1.6-os tesztautót (természetesen 95-ös benzinnel) és ott is jelentkezett a csörgő hang mikor emelkedőn mentünk felfelé (ugyanott mentünk 1.4 turbós K Astrával is és az nem adott ki ilyen hangot), de az Opel szerint az 1.6-osok ilyenek, a hang nem rendellenes. Igazából nem nyugtattak meg, de mivel ők lezártnak tekintik az ügyet, így már csak jogi úton lehetne tovább vinni a dolgokat.
  10. A csörgéses hibajelenség kivizsgálása az Opel Magyarország és az értékesítő márkakereskedés szervize részéről hivatalosan lezárva. Az autót berendelték átvizsgálásra és próbaútra, az Opel Southeast Europe Kft. illetékes vezetőinek a részvételével. Írásba adott végső hivatalos álláspontjuk szerint: ...a tapasztalható hangjelenség az autó normál üzemeléséből származó, terhelés alatt jelentkező hang, konkrétan a hajtáslánc hangja. Kipróbálva más 1.6-os Astra J tesztautóval ugyanaz a hangjelenség tapasztalható. Kopogásos égésre utaló hangjelenség nem tapasztalható. Az elvégzett motordiagnosztika szerint hibakód nincs, egyik henger esetében sem volt érzékelhető eddig kopogásos égés. Az autó hibátlan műszaki állapotú, beavatkozást vagy javítást nem igényel, rendeltetésszerű használatra alkalmas. Ez így milyen jól hangzik, nem?! Aztán, hogy igaz-e, vagy sem, az szerintem már nem fog kiderülni. Innentől már csak bírósági úton keresztül, független műszaki szakértő igénybevételével lehetne tovább lépni, már ha van egyáltalán értelme. Ha már így írásba adták, lehet, hogy hagyni kellene az egészet és használni az autót legfeljebb a garancia idő (4 év) végéig. Elvégre az autó hibátlan?!?!
  11. Sajnos 3 nap használat után megállapítottam, hogy továbbra is csörög. Kifejezetten már bemelegedve, különösen emelkedőn, terhelésre (2-es, 3-as fokozatokban). Na úgy néz ki, hogy ennyit a gyertyacseréről...
  12. Ma volt újra kompresszió mérés, diagnosztika, minden rendben van. A márkaszerviz kicserélte a gyári gyertyákat, új irídiumos gyertyákat kapott az autó. Egyelőre úgy tűnik, hogy megszűnt a csörgés, de azért persze még próbálgatom. Érdekes, hogy ennyivel megoldható lenne a motorcsörgés? Új gyertyák, jobb gyújtás és égés?! Mindenesetre bizakodó vagyok, hogy nem jelenik meg az átkozott csörgés újra.
  13. Eddig én úgy tapasztaltam, hogy csak miután bemelegedett a motor. Az első néhány km-en hideg motorral nem igazán hallom.
  14. A szerviz elmondása szerint ez a "Dexos1 Gen2" típusú olaj, ami kifejezetten az új turbós benzineseknek lett kifejlesztve, de jobb híján 1.6 szívóba is megpróbálják, hátha beválik. Lecserélték, de semmi változás. Elinduláskor pl. emelkedőn, gyorsításkor továbbra is becsörög. Sőt még egy hibajelenség megjelent épp a próbaút alatt, úgyhogy a szervizes is kérdezte, hogy korábban is csinálta-e. Konkrétan beindul a ventilátor, de kb. 10-20 mp-ig olyan drasztikusan remegteti a kormányt és az egész autót, mintha traktorba ülnénk. Szerintük ez semmiképp sem normális jelenség és hát szerintem sem. Most ott kell majd hagynom néhány napra, hogy tetőtől talpig átnézzék, mert egyelőre még azt sem tudják pontosan, hogy mi a baj pontosan az autóval (meghallgatva volt aki szerint a csörgés hang váltó eredetű, másik szervizes szerint tipikusan kopogásos égés (csak nem olyan drasztikus, hogy a rendszer beavatkozzon, ezért nincs hibajel, meg hogy ezek a mai benzinesek az üzemanyagokra sajnos így reagálnak, de ettől nem megy tönkre a motor. Hát én nem vagyok ebben annyira biztos.). Úgy néz ki, hogy kifogtam egy problémás példányt.
  15. Én már ezt az egészet nem értem. Szerintem valamit csak nagyon el akar leplezni az Opel ezzel az olajcsere javaslattal. Csak arra leszek kíváncsi, hogy mit lépnek, mikor pár nap múlva visszamegyek, hogy továbbra is csörög.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.