Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Proh

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    21
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Győr

Legutóbbi látogatók

605 profile views

Proh's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Hírnév

  1. Őszinte leszek: örököltem a kocsit, apu vette, s használta. A comfort fokozat miatt gondoltam, hogy van benne ABS, mert azt olvastam, hogy ez a fokozat már ABS-el szerelt.... Akkor itt volt a félreértés. Köszönöm a gyors választ! Akkor nincs probléma, ami jó hír. A rossz az abs hiánya...
  2. Köszönöm a választ! Akkor már csak arra kell rájönnöm, hogy amíg a baloldalon van ABS csatlakozó, addig a jobboldalon nincs. Vagy ez a természetes? Mert az agyból kiáll a csatlakozója....
  3. Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni, hogy nálatok mi a helyzet az első ABS-sel. A saját kocsim egy 2000-es G Astra, ferdehátú, Comfort fokozat. Egyik nap éles csikorgást hallottam a a kocsi hátulja felül, arra gondoltam, hogy hátha a hátsó dobfék befogott vagy kavicsot kapott. Felemeltük, leszedtük a kereket, megnéztük a féket, de semmi. Később megismétlődött a csikorgás, de ezúttal a jobb első felől. Leszedtük a kereket, és kiderült, hogy nincs kábel az agynál lévő jeladó és a torony tetejénél lévő csatlakozó között. Csatoltam pár képet, hogy hogyan néz ki, illetve a bal oldalról is. Viszont itt jön a fordulat: Elől a bal oldalon két csatlakozó van, abba a csatlakozóba nincs bekötve semmi, mint ami a jobb oldalira hasonlít. Nálatok is ilyen a megoldás? Vagy esetleg amikor elhagytam a kábelt, akkor a csatlakozót is kitépte? Ami furcsa, az az, hogy a műszerfalon nincs hibajelzés az ABS-re utaló problémára. Illetve elkezdtem járni a környékbeli bontókat ilyen kábel után kutatva, olyan csatlakozósat, mint ami a képen van, sehol nem találtam, csak olyat, mint ami a bal oldalon van. A képek: https://drive.google.com/open?id=0B-e2C9snwoasZkZiLTd6RmtkNGs Azon gondolkozok, hogy ezt hogyan tudnám megoldani, illetve mi lehet a pontos probléma... Ha valakinek van valamilyen ötlete, azt nagyon megköszönném! Üdv: János
  4. Sziasztok! Nagytakarításra készülök az olajos részeknél, és tanácsot szeretnék kérni. Az autó 2000-es 1.4 16V G astra, motorkód Z14XE. Vele volt korábban sok motorikus probléma a lerakódott koksz miatt. Most fojtószelepház takarítást, olajcserét tervezek, EGR szelep tisztítást -mivel nincs lefalazva-, illetve leszedném az olajteknőt is a csere közben, mert gyanítom, hogy 16 év alatt egyszer se volt kipucolva. Viszont itt jönne a kérdésem: ha már leszedem az olajteknőt, milyen tömítést használjak a visszarakásnál? Szilikont vagy parafát? Parafának ezt néztem: https://alkatreszek.hu/71_12996_10 szilikonnak pedig ezt: https://alkatreszek.hu/cor_023999p_p Illetve gondolkoztam a lefalazáson is, pesten vagy környékén ismertek valakit, aki foglalkozik falazással és programozással? Valamint egy észrevétel: 2 évvel ezelőttig apu 10w40-es olajat használt a motorhoz, 8e km alatt 1,5-2 litert evett meg. 2 éve áttértem 5w30-ra, ez lecsökkent 1 literre. A távból kb 50% autópálya, 40% város, 10% egyéb út. Városban rövid távok, hideg motorral. Más mit tapasztalt ezzel kapcsolatban?
  5. Nem hagyott nyugodni a kíváncsiság, így megtettem 50 km-ert a kocsival, ebből 15 városban, többi autóúton. Egy érdekes jelenségre lettem figyelmes: odafele menet a vízhőmérő nem akart elszakadni a kezdőponttól. Mikor megtettem a fele távot, megálltam, 15 percig járattam a motort, a vízhőmérséklet szépen felkúszott 90 fokig. Mikor elindultam visszafele, a hőmérséklete nagyon gyorsan esett a nulláig. Egyedül a városban volt hajlandó feljebb menni. a sorban állva. Szerk: korábban a víz városon kívűl mindig 80 fok fölött volt, most nem. Ezért is furcsa.... Hogy ez miért fontos?Mert ment mind a 4 henger, semmi gond nem volt. Húzott, gyorsult minden gond nélkül. Elhiszem, hogy semmi köze nem lehet a kettőnek egymáshoz, a gyakorlat mégis mást mutat. Lehetséges, hogy elektronikus szinten a kettő tudja egymást ütni? Valamint várom llaci89 véleményét a tapasztalatomról, mert az ő kocsija is ugyanilyen hibákat mutat, mint az enyém.
  6. Sziasztok! Megfogadtam a szerelők tanácsát, kimentem a kocsival a pályára. 15-20 km-ig nem volt gondja, utána ismét előjött a három hengerezés, nehezen gyorsít, gázadásra folyamatosan villog a check engine lámpa. Pár kilométer után lementem a pályáról, félrehúzódtam, s megnéztem a motort. Láttam, h remeg, mondom, jó akkor motor leállít, s kicsit turkálok körülötte. Azt vettem észre, hogy a karikázott résznél nem szép az a sárgás-zöld lerakódás. Amennyire a forróság engedte, megpróbáltam megmozgatni, valamint a csatlakozóját is. Utána még mentem egy 20 km-t, igaz már csak közúton, de semmi gond nem volt vele. Szépen húzott, nem villogott a lámpa. Ez az egész max két percig tartott, tehát nem az volt, h lehűlt a motor. Amit közelebbről is lefényképeztem, az milyen szonda/érzékelő lehet? Elképzelhető, hogy ez okozza a 3 hengerezést?
  7. Én áprilisban cseréltem az első lámpákat ilyenre: https://alkatreszek.hu/fenyszoro_h7_hb3_jobb_fekete_tyc_tyc/fsz205487182 https://alkatreszek.hu/fenyszoro_h7_hb3_bal_fekete_tyc_tyc/fsz205488182 S ezt az égőt tetettem be hozzá: https://alkatreszek.hu/tungsram_izzo_12v_h7_55w_58520_202960/izzo_h7_12v_55w Teljesen elégedett vagyok velük, szerintem sötétben jó a vetítése, s a kocsi is vagányabbnak néz ki velük Nem a megszokott látványt nyújtja.
  8. Sziasztok! Elmentem a márkaszervizbe végül, a szervizes szakik szerint a szelepszárak baromi kokszosak voltak, s szó szerint ragadtak, nem jártak megfelelően. Elvileg valamilyen vegyszerrel megpróbálták feloldani róla a kokszot, aztán a kocsit meghúzatták, igaz nem nagy sebességgel, hanem alacsony sebesség magas fordulatszám. Közben el kellett mennem dolgozni, így ezeket nem láttam. Valamint gyertyát is cseréltek, csak ideiglenesen, mert hogyha beválik, akkor innentől kezdve ilyen lesz benne: a gyári 2 pólusú gyertya helyett gyári 1 pólusú... Visszaadták a kocsit, hogy tesztelgessem, ha újra előjönne a rángatás, akkor szétkapják jobban a motort, s a szelepcserére készülhetek, mert az injektornak semmi baja... Hazajöttem vele, s az úton végig egyenletes volt az alapjárat is, ami nagy szó, mert az utóbbi időben az is végig ingadozott. Szóval remélem megoldották a problémámat. S itt Győrben a Nádorban teljesen normálisak voltak, 5000 Ft-ot kértek érte, azzal a kitétellel, hogy a jövő héten jelentkezem, mert a próbagyertyákat vagy vissza- vagy ki kell cserélni. Szóval jelen pillanatban trafócserém volt -de az kellett is-, kétszer gyertyacsere, meg vegyszerezés a szelepszáraknál. Remélem használ, s nem jön elő újra ez a hiba. Valamint javasolták, hogy hiába drágább, de vagy shell vagy mol benzint tankoljak a jövőben, a mobil petrolt meg kerüljem el...
  9. Sziasztok! Korábban is írtam, s kaptam is segítséget az astrát illetően -1.4 16V, z14xe motor-. Sajnos eljött az ismert betegség: rángat, lefullad, stb. Mivel bevált a fagyizás, vettem piros spurit, s irány a sztráda, mindez kedden. Szépen lassan gyorsítottam, hogy üzem meleg legyen a motor, mikor hirtelen folyamatosan villog a jelző lámpa, lelomhul a kocsi, s hallatszik a hangján, hogy három henger megy a négy helyett. Ha nem nyomtam a gázpedált, semmi gond, akárhányszor rátettem a lábam, villogott a jelzőlámpa, alig akart gyorsulni, viszont ha elkezdett, akkor újra húzott. Felhívtam a szerelőt, mondja, hogy két hét múlva ér rá legközelebb. Mondom, szuper... Egyik kollégám ajánlott Győrben egy villamosságis és szervizes üzletet, kértem időpontot, tegnapra kaptam is. Három hengeresen elmentem hozzájuk, elmondtam a gondom, rátették a diagnosztikát, szépen kiírta a hibakódokat: 300, 302, 130. Mondták, hogy a lambda szonda valószínűleg a tökéletlen égés miatt jelez, inkább az égéskimaradás az érdekes. Levették az ecotech feliratot, a trafó tetején 3 db 4-5 cm-es repedés látható... Szóval trafó kuka, új trafó be. Indítás, még mindig csak három henger megy, 302-es hibakód. 1-es és kettes gyertyáját megcserélték, de semmi nem változott. Jött az ötlet, hogy betesznek egy tartalék készlet gyertyát, mivel a régiek baromi feketék voltak 4 hónaposan, s egyből ment mind a négy henger. Betettek egy garnitúra új bosch gyertyát, boldogan indultam haza, mikor megint sárga lámpa bevillan, de semmi gond, megy a kocsi rendesen. Itthon kiolvastam, megint 302. Ma reggel gondoltam megejtem a fagyit, hátha ez a baja, alig értem ki a városból, újra lomhul a kocsi, három henger megy. Megálltam a tesconál, vettem stp-s injektortisztítót, beleöntöttem a tankba, 3-4 ezres fordulatszámon pörgettem álló helyzetben a motort 1 percig, baromi sűrű füst jött ki. Mivel elcsesztem az időt, mennem kellett dolgozni, vissza a városba, de semmi gond nem volt, mind a négy henger járt, semmi villogás. Délután visszamentem a szervizesekhez, átnézték, de nem volt gond. Megint kimentem a városból, 70 fölött újra rángat, három hengerezik a kocsi. Félreálltam, leállítottam a motort, 2 perc után újra elindultam, 60-ig semmi gond, 70 fölött rángatott. Annyit javasoltak a szervizben, hogy vigyem el márkaszervizbe, mert szórakozhatnának a pénzemmel, h ezt cseréljünk, azt cseréljünk, de nekik a jó hírnév fontosabb, mint az anyagi haszon... Szóval most ott vagyok, hogy van egy városban használható kocsi, de ha kimegyek belőle, s gyorsan mennék, akkor az problémás. Habár ez nem teljesen igaz, mert ma este városon belül emelkedős felüljárón 30 km-el túllépve a sebhatárt semmi gondja nem volt a kocsinak. Végig szépen húzott, a 8x-nél sem volt hibajelzés... Bocsánat a hosszú leírásért - lehet, hogy ez lesz a védjegyem? -, de így talán mindent leírtam. Valakinek van ötlete, hogy mi lehetne kipróbálni? Mert a mai napból kiindulva olyan, mintha nagyobb sebességnél nem kapna elég üzemanyagot a kettes henger. Ezt itthon valahogy ki lehet deríteni, vagy várjak a szerelőmre vagy menjek márkaszervízbe? Előre is köszönöm a tanácsokat! János
  10. Köszönöm a válaszokat, igyekszem én is válaszolni rájuk. :) Tegnap kaptam egy megbízható szerelőnek az elérhetőségét, a héten felkeresem, s rákérdezek nála ezzel a listával kapcsolatban, ő mennyit mond rá. Sajnos a rugó törött, látszik, hogy a feneke lejjebb van a szokottnál. Viszont most, hogy írtad a kérdést, beugrott, hogy 2 éve még édesapám kicseréltette mindkét hátsó rugót, mert töröttek voltak. Gondolom nem csak két évet kellene bírni a rugóknak, így ennek jobban utána kell nézni... Féken nem szeretnék spórolni, ár/érték arányban keresném a legjobbat, közben ránéztem a láng webshopjára is, a bosch az arany színű, a brembo pedig gyémánt. Gondolom az elégedettség alapján osztályozzák. Ha nem, akkor tévedtem. :) A szervóból 3 havonta 1-1,5 deci fogy, ha a csere árát nézem, kijön 43 liter olaj :) Más probléma nincs vele, nem cuppog, nem szorul, teszi a dolgát. Gondolom a 15 év alatt valamelyik tömítés elfáradt, az ereszti az olajat. Ezért gondoltam, hogy ha felújítanák, akkor megint bírná 15 évig :) Viszont az is igaz, hogyha kétesélyesek, akkor ablakon kidobott pénz. Ezért kérdeztem, hogy kinek mi a véleménye/tapasztalata a fékről meg a felújításról. :) Ma voltam tankolni, s városi fogyasztásban 10 liter fölött jött ki az átlag. Ez tavaly még 6-8 között mozgott. Korábban az volt a kocsival, hogy üresbe rakáskor lefulladt, nehezen indult újra, stb. motortisztító+fagyi óta nincs ilyen gondom. A szervizesek mondták, hogy volt lambda szonda hiba is eltárolva nemrégről, ha még egyszer előjön, azt is cserélni kell, mint írtam korábban. Elképzelhető, hogy meghibásodott a szonda, s emiatt ugrott meg a fogyasztás? Köszönöm mindenkinek a segítséget!
  11. Sziasztok! Besétáltam ma az egyik opel márka szervizbe, kértem, hogy nézzék át a kocsit, mit kell rajta javítani/cserélni. Motorkód: z14xe20s alvázszám: f4815061197 Kaptam egy közel 300.000-es listát, de számoltam is rá. Amin tudnék fogni, az az anyag költség, s ehhez kérnék tanácsokat, ki melyiket látja jobbnak, amit írtam, vagy tud-e rá esetleg jobbat. Az alkatreszek.hu oldalon néztem az árakat. Elképzelhető, hogy van máshol is hasonló áron, vagy olcsóbban, annyira még nem néztem szét. Inkább arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek melyik jobb. Az ajánlat a szerviz szerinti anyag ktg lesz -gyári vagy utángyártott, nem tudom-. Hátsó rugó (ajánlat: 25.000). Amit én találtam: Kayaba: 5500-9500 között, attól függően, hogy állandó átmérő vagy változó (bevallom, hogy nem tudom, mennyi a kettő közötti különbség) vagy Monroe 5400-8500 között, szintúgy állandó vagy változó -valamint van miniblokk is, 10e-ért-. Féktárcsa (ajánlat: 29.000) Zimmermann 7500-9600 között, TRW 8000-10000 között, Ferodo 6500, Magneti Marelli 7500, Bosch 9500. Valamint betétet is kell venni hozzájuk - arra nem adtak ajánlatot. A kérdésem: megegyező márka, vagy pedig kombináció? A kormányműből lassan szivárog az olaj, fel kell újítani/újítatni. Amit adtak ajánlatot, 80 a kormánymű felújítás, 50 a szerelés. Ahogy a neten kerestem ilyen céget, találtam pesten egyet vagy kettőt. Valakinek van véleménye/tapasztalata róluk? Lambda szonda 29.000, ha megint hibakódos lesz a jármű. De elvileg ez megoldódott, hála a fagyinak meg a motortisztítónak. :) Előre is köszönöm a véleményeket!
  12. 1 hónapja lett kitisztítva az egr, amúgy áprilisban volt cserélve. Sziintén hébe-hóba jelentkezik, ma reggel például semmi. Ezek a ritkán megjelenő hibák a legrosszabbak szerintem.... Igyekszem kitapasztalni, hogy milyen körülmények között jelentkezik, hátha segít...
  13. Sziasztok! Rángatás témakörhöz nekem is van egypár friss élményem -sajnos-... Ha gyorsítok, semmi gond. Ha fékezéssel lassítok, semmi gond. Ha 4-ben vagy 5-ben motorfékkel lassítok, kicsi rázkódások, alig észrevehetőek. Viszont ha 50-55 környékéről 3-ban motorfékkel szeretnék lassítani -főleg városban-, akkor mintha kocka benzint tankoltam volna, úgy rángat a motor, mígnem kinyomom a kuplungot, vagy gyorsítok. Most per pill gondolkozom, hogy mi lehet a gond, mert korábban beszélgettünk az egyéb problémákról, azok megoldódtak, s jött helyettük ez.... Benzin most elvileg minőségi, városban max 3-asban megyek, kihúzatva, fagyizás óta nem volt semmi lefulladási gondom :) Viszont ez a hiba egyre idegesítőbb, főleg, hogy semmilyen hiba kódom nincs.... Valakinek esetleg ötlet?
  14. Köszönöm a linket, én is ilyesmin gondolkodtam. Alapból a full service-t néztem, csak magánszemélyt. Angolul jól elvagyok, munka is az angol tudásom miatt szólít el 1-1 hétre. Viszont őszintén megmondom, Ausztrián nem gondolkodtam még, de akkor körülnézek Budapest - München útvonalon milyen lehetőségek vannak. :)
  15. Sziasztok! Mostanában érik, hogy lecseréljük a meglévő 2000-es benzines G astrát egy H kombira, mert kinőttük a gyerekekkel. Mivel mostanában többször járok Németországba, felmerült bennem, hogy onnan hoznék be egyet. 3500 Euró körül nézegettem az autoscouton, s egy csomó dízeles, euro4-es astrát találtam elég jó árban, 2007-2008-as évjárattal kezdődően. Igazság szerint mire kell odafigyelnem dízelnél a vásárláskor? Benzinesnek hasonló hibái vannak mint a G astrának? Előre is köszönöm a segítséget!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.