Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Szabadij

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    231
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    5

Szabadij last won the day on Július 21 2016

Szabadij had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    F Astra 1.6 (X16SZR)
  • Város
    Szentes

Legutóbbi látogatók

1.173 profile views

Szabadij's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

42

Hírnév

  1. Elég,ha leveszed a légszűrőház és a kipufogótorok torok közötti csövet és a probléma el van felejtve .Nem jár bontással és télire visszarakható,igaz nincs annyira elől,de menet közben nincs jelentősége.Tuning forever...
  2. Szabadij

    Elektromos

    A két hiba nincs összefüggésben egymással. A középkonzol izzói szerintem mind tönkrementek ,ki kell őket cserélni.Ennek az az oka,hogy nem a világítással együtt mennek,hanem gyújtás ráadásakor már világítanak gyakorlatilag tehát mindig.De macerás kicserélni,ezért nem is szokták,így egy ilyen korú vasnál tuti,hogy mind szar...
  3. Szabadij

    Fék

    Köszönöma cikkszámod alapján este meló után rákeresek és az biztos segít.
  4. Szabadij

    Fék

    Üdv cartársak! Kellene egy kis segítség,műszaki előtt állok,szétkaptam a fékeket és cserélnem kell a betéteket is és a fékpofákat is. Az a problémám,hogy nem tudom előre milyen betéteket vegyek.Azt lemértem,hogy 236-os hűtött féktárcsám van,amikor rendeltem volna a betéteket,akkor szembesültem vele,hogy csak fékbetét méretek vannak,nincs konkrétan ott,hogy a 236-os tárcsához melyek valók. A hátsókkal nem vagyok bajban,azok 200/46 os dobok. A vas 2001 f astra classic 1,6 (x16szr). Sajnos egyszerűen nincs időm megint szétkapni és leméregetni,azt sem tudom mikor lesz időm rá,pedig időszerű lenne mielőbb rendbe tennem,hogy műszakiig összekopjanak a betétek és pofák. Árfekvésben a valeo és az ate között gondolkodom.Az Unix és Bárdi jöhet szóba nálam.
  5. Nem,a kockázat nem ettől függ,hanem attól a rohadt Murphi-törvényektől! Ha van 4-5 óracsoportod a szekrényben,akkor nyugodtan lehet vele vandálkodni,semmi baja nem lesz,ha nincs vagy csak pénzért lehet donorhoz jutni,akkor a legnagyobb körültekintés ellenére is gyorsan elposszan valami.Ez a saját tapasztalatom.így van ez az alkatrészekkel is,amiből van tartalék,arra a büdös életben nem lesz szükség.
  6. Az első szerintem nem játszik nálad,mivel a tőkehang terhelésre nem változik.A kopogásérzékelő már érdekesebb lehet.
  7. Ha van diagod,akkor dugd rá,ott látod a pontos fordulatszámot,valahogy mérd meg a zakatolás frekvenciáját,ebből kiderülhet,hogy honnan jön a zaj. Nekem ez segített ,amikor mindenki ,aki látta azt mondta,hogy hajtókarcsapágyas a motorom.A vezérműtengely pl. félfordulattal jár a motorhoz képest.Nálam kb 850 es fordulaton járt a motor,a koppanás másodpercenként kb 8-szor volt hallható,ebből lejött,hogy az egyik tőke ,illetve himba csinálta.hihetetlenül hangzik tudom,de nem tőkehangja volt,hanem pontosan kivert csapágyhang...Ha tényleg hajtókarcsapágy lett volna ,akkor kb másodpercenként 16 szor kellett volna csattannia,ez szűkítette le a hibakeresést.
  8. Hülye kérdés:A motortartó bakok rendben vannak?
  9. Az,hogy visít a rajtahagyott világításnál,az kb.nem jelent semmit,én úgy tudom,hogy a vezető oldali ajtókapcsoló két érintkezős,és az egyik érintkezőre az utastérvilágítás,a másikra a figyelmeztető jelzés van kötve.Ez vagy bizti,vagy vezetékszakadás lesz.
  10. Értem!Gondoltam,hogy hadititok,mint minden ipari elektronika,én sem találtam róluk semmit pár fotón kívül.Ezt a projectet jegelem akkor. Azért az elég érdekes,hogy a tápfesz szűrése hogyan van megoldva,eddig bármilyen elektronikát terveztem,akár elemes,akár hálózati táplálással a stabil táp végett nemkicsi kondikkal kellett megoldani a szűrést,itt viszont elkóknak nyoma sincs,pedig a tápfeszen vannak tranziensek és ingadozások rendesen...
  11. igen ,ez előfordulhat,bár szépek a forrasztások és nagyon melegedő,vagy rezgésre érzékeny nagy alkatrészek nincsenek benne,amik körberepedt kirohadt forrasztásokat okozhatnának,ennek ellenére lehetnek hibás szériák,darabok közöttük és az sem elhanyagolható,hogy ezek 15-20 éves darabok már... Egyébként nincs valakinek x16szr ecu kapcsirajza? Ha találnék rajzot,akkor vennék egy ecu-t beáldoznám a tudás oltárán.Milyen eeprom van ezekben,IIc ,vagy spi buszos?Ezeket tudom írni,ha muszáj.
  12. Azt én is gondoltam,de úgy tudom,hogy az immo karika az egyforma,tehát csak az ecu-chip párosnak kell meglenni.Az a gáz,hogy egy bontóban ilyen sok szar ecu található,ez kissé eltántorított attól a tervemtől,hogy veszek egyet próbára/tarcsiba. Azt viszont nem tudom,hogy mitől szaródhat szét egy ecu,gondolom,hogy csak külső behatásra ,mint zárlat,vagy túlfesz,beázás,vagy félresikerült gányolás eredményeképpen. Az enyémet szedtem már szét,és igazándiból nem láttam benne meghibásodásra hajlamos részt,asszem 2 elkó van benne ami esetleg gondot okozhat,de semmi ,ami pl üzemszerűen melegedhet,a forrasztások is jó minőségűek és nem bga forrasztott szarok,mint a mostaniak,ez még békebeli masszív elektronika.
  13. Igen,de lassan kihalófélben van az ilyen"állatfajta",mint mi.Régen még tanították is az ilyen fortélyokat,most meg már technika sem engedi meg a gányolást,pedig sok esetben el lehetne kerülni a sárga angyalt.Régen még tanították az ékszíj helyére a harisnyát,vagy pl. hogyan lehet rotort gyártani,hogy hazáig el lehessen jutni,meg pl egy darab kötöződrót ,vezeték kötelező tartozéka volt a csomagtartónak...
  14. Az f@sza,mitől lehetett ez,alapból vannak különbségek,vagy az immo miatt nem indultak?
  15. Szabadij

    Elektromos

    Szerintem a kapupántcsavart be se vidd a céghez,arra általában nem metszik a menetet,hanem mángorolják,amelyik nem végig menetes ott a menet nélküli rész a csavaron nincs akkora átmérőjű,hogy hatos menetet rá lehetne vágni.Vagy olyat vegyél ,ami végig menetes,annak csak a fejét kell beköszörülni,vagy hatlapfejű csavarból kell kialakítani. Egyébként teljesen mindegy úgysem kell azt sűrűn háborgatni.Az már rég baj,ha az akksit sűrűn kell kiszedegetni.Én főleg munkába járásra használom a vasat,a motor be sem melegszik,mire beérek a melóba,mégis még a minusz 18 fokban sem voltak indítási gondjaim.Eddig kétszer kellett tölteni,egyszer a gyújtáskapcsoló nem kattant ki,másodszor a rádióm fagyott le és még melóztam 8 óra alatt leszopta...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.