Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kuronyab

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    6
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

kuronyab's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszönöm a tippet és a rajzokat is! Hétvégén igyekszem utánna olvasni és nézni, megtúrni kicsit a gépet.
  2. Szia! Igen, köszi a tippet közben előrébb jutottam. A jeladókat már korábban megcseréltem, így zártam ki annak a hibáját. Rámértem az ABS csatlakozónál is és a helyzet az, hogy a problémás lábakon a normál (0,3V?) helyett csak a század része (0,001V) jelenik meg feszültségként így arra tudok gondolni, hogy valahol kontaktos/szakadt/letestelt a kábel, magasabb fordulaton meg valahogy átszivárog valami minimális a jel és azt az abs felerősítheti így "normálisnak" tűnik. Most ott tartok, hogy kábelt kéne cserélnem, csak nem nagyon férek hozzá az ABS csatlakozóhoz. Ki kéne szerelnem mindent a környékről és szétrobbantani a csatit? Mondjuk szerencsére 1-2es lábon van a jobb hátsó bekötve ha jól látom. Esetleg arra gondoltam, hogy megkeresem a jeladó kábelét és megpróbálom mondjuk a felénél vagy hátul egy szakaszt kicserélni és megnézni, mi történik. A kérdéseim: - A jeladó és az ABS között már semmilyen eszköz nincs? Köthetek a jeladóra egy átmeneti kábelt és közvetlenül bedughatom az ABS csatiba, így kizárva a kábelhibát? - Van valamilyen szinkód táblázat hogy a küszöbben futó kötegből megtaláljam a jeladó kábelét? Vagy más ötlet? Hol jön fel egyáltalán a jeladó kábele, mert nem vagyok teljesen biztos benne, a hátsó ülés alatt találtam egy köteget ami esélyes lehet, de rajzon úgy láttam hogy hátrébb megy. Esetleg a hátsó lökösnél? (kombi) - Mindegyik autovillamosságis elhajtott eddig, pedig tényleg lehet hogy "csak" egy kábelt kellene cserélni... Esetleg egy omega szakit tudtok ajánlani aki hajlandó ezt a konkrét kábelt kicserélni nekem? Köszönöm!
  3. Sziasztok! Drága omegám (2000, Y22Xe 2.2 benzin, automata, kombi) már jóideje pihen, most itt tartok a feltámasztásban: a jobb hátsó jeladótól furcsa jelet olvas az opcom, álló helyzetből kúszási sebességig gyakorlatilag nem ad jelet, kis gázra beáll, nagyobb sebességen szépen szinkronban van a párjával. Fékezés pillanatában pedig hirtelen felugrik a sebesség(nek látszó szinusz amit a jeladó generál) érték, majd szépen leesik. Ha kúszik az autó és mindkét jeladó mondjuk 7km/h-t mutat majd óvatosan fékezek, akkor a hibás oldal magasabb értéket kezd el kiírni, majd teljesen lefékezve esik nullára.... Ha eltelik 30-40km, az ecu gondolom kompenzál és álló helyzetben is 5km/h-t mér, innentől nem szokott menni az seb mutató/abs/váltó a következő reset-ig. A két hátsó jeladót megcseréltem és ugyanott jelentkezik a hiba változatlanul, tehát a jeladó nem rossz. Most mennék az abs/ecu felé, gondolom a vezetékek kimérése lenne a feladat de itt kicsit elakadtam. Nem vagyok biztos benne hogy egy multiméteren látnám egyáltalán ezeket a különbségeket. cseréljek abs kockát (csatikat már tisztitottam), vagy próbáljak a levegőben egy kábelt húzni a meglévő helyett hogy kizárjam a kontakt hibát? Vagy más? A tippeket előre is köszönöm
  4. kuronyab

    Váltó

    Sziasztok! Sajnálatos módon szeretett Omegám automata váltója letérdelt. Váltós azt mondja 200k-ért nekiáll felújítani, amin egy kicsit elbizonytalanodtam, azon gondolkodom hogy ennél egyszerűbb lenne kicseréltetni, viszont az enyémhez való típust (Y22XE motorkódhoz) nem találok. Ebből az oldalból kiindulva http://www.opel-infos.de/getriebe/r5.html azt látom, hogy talán a 2.0 benzinesek váltója jó lehet, de nem vagyok benne biztos. A kérdésem az lenne, hogy bármilyen R25 V1 alfakódos verzió jó lehet nekem, vagy lesz majd valami elektronika ami megakadályoz egy sima cserében? A V2es (pl Z22XE) látom hogy máshol vált, azzal biztos nem menne? Mert abból legalább van egy működő donor autó. Padlásról nem szivesen vennék egy "vagy jó / vagy nem jó" váltót... Köszönöm a tippeket!
  5. kuronyab

    Váltó

    Sziasztok, üdvözlet minden Omegásnak! Majdnem egy éve vagyok boldog tulaja egy 2000es kombinak (Y22XE), amit igyekszem gondosan fenntartani. Az egy év alatt persze már többet költöttem rá mint amennyibe került, de ezzel nincs is probléma, pont így számoltam a kezdetekkor, tetszik az autó és szeretném megőrizni minél tovább egyben... A kötelezőkön kívül sok kisebb nagyobb dolgot rendbe rak(at)tam már, most az automata váltó lenne soron. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy ajánljatok egy szervízt vagy valakit, aki már látott omegát automata váltóval és meg tudja itélni a jelenlegi állapotát, esetleg hozzá is tud nyúlni akár olajcsere/utántöltés vagy akár más, komolyabb probléma esetén. Abban sem vagyok biztos, hogy eleve automata váltós műhelybe vagy inkább "Omegás" szerelőhöz kellene vinnem első körben... A váltó amúgy alapvetően működik, két dolog miatt néznék be valahova: - váltáskor kicsit néha ránt de azt már nem tudom megitélni, hogy ez a futásteljesítménnyel arányos-e - olajhoz nem lett nyúlva mióta nálam van, előéletét nem tudom ezért pótlás/csere szükségességét is ki kéne deríteni (Budapest és környéke) Előre is köszönöm, Bence
  6. kuronyab

    Egyéb csevegés

    Sziasztok, üdvözlet minden Omegásnak! Majdnem egy éve vagyok boldog tulaja egy 2000es kombinak (Y22XE), amit igyekszem gondosan fenntartani. Az egy év alatt persze már többet költöttem rá mint amennyibe került, de ezzel nincs is probléma, pont így számoltam a kezdetekkor, tetszik az autó és szeretném megőrizni minél tovább egyben... A kötelezőkön kívül sok kisebb nagyobb dolgot rendbe rak(at)tam már, most az automata váltó lenne soron. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy ajánljatok egy szervízt vagy valakit, aki már látott omegát automata váltóval és meg tudja itélni a jelenlegi állapotát, esetleg hozzá is tud nyúlni akár olajcsere/utántöltés vagy akár más, komolyabb probléma esetén. Abban sem vagyok biztos, hogy eleve automata váltós műhelybe vagy inkább "Omegás" szerelőhöz kellene vinnem első körben... A váltó amúgy alapvetően működik, két dolog miatt néznék be valahova: - váltáskor kicsit néha ránt de azt már nem tudom megitélni, hogy ez a futásteljesítménnyel arányos-e - olajhoz nem lett nyúlva mióta nálam van, előéletét nem tudom ezért pótlás/csere szükségességét is ki kéne deríteni (Budapest és környéke) Előre is köszönöm, Bence
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.