Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

doctorur

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    11
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

doctorur névjegye

  • Születésnap 1970-04-29

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra H Z19DTJ Cosmo
  • Város
    Arnót

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

doctorur's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sajnos be kell látnom, hogy elég felületes tudással rendelkezem a kódok értelmezésében. A két hibakód az ECN 112052 és a 112252. Én botor módon az utolsó 4 számjegyet figyeltem és így keresgéltem a probléma megoldását, pedig az első 4 számjegy lett volna a fontos. Csaba66 (köszi a segítséget még 1szer) is ezért nem értette a hibakódok és a hibajelenségek közötti összefüggést. Sorry!! A valós 2 hibakód a gázpedál hibájára utal, amely megegyezik a hibajelenségekkel is. Szóval jön a szerviz.
  2. Köszi a javaslatot! Egy kis változás, hogy megjelent még egy P2052 hibakód, ami Kipufogógáz átalakító befecskendezőszelep áramkör magas jelszint (2. hengersor egység 1.) A fogyasztás magasabb lett, az autó gyengébb. Nagyobb gáznál kicsit sötétebb a kipufogógáz.
  3. Kedves Márkatársak! Egy (nem) kis problémába futottam. Remélem volt valakinek hasonló tapasztalata és tud segíteni. A csacsi egy 2005-ös Astra H 1,9 DTJ. Szerdán ment a gép egy nagyobb 900 km-s távolságot. Aznap egy előzés során megviccelt, mert 120 fölé nem akart menni, természetesen sárga villáskulcs bevillant, de pár másodperc múlva minden normálisan működött. Csütörtökön pihent az autó, viszont pénteken az első beindításnál nehezen indult és egy nagyobb fehéres füstfelhőt bocsátott ki. Menet közben nem volt hiba. Szombaton megint semmi gond, de ma (vasárnap) megadta magát. A hibajelenség: indítás ok, de amikor elindultam villáskulcsos lámpa+kipörgésgátló visszajelző lámpa világít, erő semmi. Visszaevickéltem a kapu elé, leállítottam. Újraindításnál az alapjárat felkúszott 1300-ra, gázadásra nem reagál. A hibakód P2252 Lambdaszonda negatív áram vezérlő áramkör alacsony jelszint (1. hengersor 1. szonda) Mire számítsak? Előre is köszi a segítséget! Ui: csak azért, hogy bonyolódjon a helyzet, most normálisan működik.
  4. BÚÉK Mindenkinek! Sajnos a mai napon megviccelt a csacsimasinám. Nálunk egy laza -12fok volt délelőtt is, délutánra melegedett az idő -5-ig. Kb. egy órája beindítottam az autómat, amiben egy Z19DTJ részecskeszűrő nélküli szív dobog. Hát elég furán indult. Az első 2-3 fordulásnál mintha 2 henger csak kapkodta volna a fejét, aztán elindultak azok is és a szokásos módon ment az üzem. Kis melegedés után elindultam és kb 7km után megálltam, és kb 15 perc után újra indultam volna. Be is indult a motor, de menni nem nagyon akart. Szerencsére egy áruház parkolójában voltam, így kb 50 méter után beálltam egy helyre, és járó motorral várakoztam. Néha kis gázadással figyeltem mi a szitu. Amikor a motor elérte a 60 fokot, mintha mi sem történt volna, visszatért a csacsi ereje. Nulla hibakód (gáz+fék+gyújtás semmit nem hozott, bár lehet én bénázok), semmi kellemetlen lámpa. Hozzá kell tennem, hogy menet közben kb 1800 fordulatnál, amikor belép a turbó, akkor hallok némi fütyülést az autó jobb első oldala felöl. Esetleg valakinek 5lete, tapasztalata? Előre is köszi a segítséget!
  5. Túl vagyok a termosztát cserén. Elég kalandos volt, lévén gyakorlati tapasztalatot csak most szereztem benne . Nyilván megfizettem a tudatlanság árát, mivel az 1 órás terv inkább 5 órás lett. Tény, hogy célszerszámok nélkül az eredeti rögzítő bilincsek leszerelése egy rémálom. Viszont enélkül már igen gyorsan és egyszerűen megoldható a feladat. Ettől függetlenül ezt a házi javítást nem ajánlom kis türelmű és átlagos technikai tapasztalattal rendelkező tulajoknak. Így visszatekintve is azt kell mondjam, hogy megérte ez a kis plusz meló. A csodamasina normálisan melegszik. -3 fokról 7km alatt, max 60km/h sebesség mellett eléri a 73 fokot, 10km után pedig 83-88 fok között mozog. Kifejezetten látható, amikor nyit a termosztát (88-90 fok). Egyértelműen látszik a fogyasztáson is a különbség. Ezúton is köszönöm a segítségeteket! BÚÉK!
  6. Hát én nem nagyon bízok a termosztát jóságában. Nekem Miskolc-Bp oda-vissza a pályán max 68, Bp araszolás max 73. Friss vétel a csacsimasina. Az eddigi szerelője esküdözik, hogy ne higgyek a "hosszan nyomkodós" BC-nek (?!), tapogassam kézzel. Hideg motor indítás és 4 perc várakozás után sem melegedett a hűtő 2 felső csöve. 9km után laza malacvágtában (50-80km/h) érte el a 60 fokot, utána város 2 km és 68 fok, nyit a pimasz és leesik 64 fokra, majd visszakúszik 67-68, megint nyit stb. Ráadásul nem érzem túl melegnek a motort sem, tényleg olyan 65 fok körülinek tűnik. Mondanám, hogy téved a vízhőfok jeladó, ami a termosztáton van, de kicsi annak is a valószínűsége. Indítás előtt, gyújtáson hozta a külső hőmérsékletet. Szóval halódónak tűnik a termosztát, jöhet egy Wahler. Megszerelem én is, ha nem lesz szaki. Nem tűnik egy ördöglakatnak. Csak két dolog nem tiszta még. Pontosan hol eresztem le a hűtővizet? Olvastam már leeresztő csavarról, de a pontos helyére még nem találtam infót. Valahol az autó jobb elején fogom keresni. Másik opció az http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/136/huto_viz_csere instrukciói alapján. Jobban izgat az, hogy milyen problémába futhatok azzal, ha kiveszem az aksit. Régi G-s astrámnál tanítgatni kellett a rádiót, az ablakot stb. Itt is erre számítsak?
  7. Köszönöm az eddigi segítséget! Sajna áll a fél liter plusz és 99% a termosztát hiba. Gyakorlatilag 68 foknál nyit, akkor jól láthatóan visszaesik néhány fokkal a vízhőfok is, szóval megérett a cserére. Az igazi gáz inkább az, hogy az ünnepek miatt nehéz lesz hadra fogható szakit találni, aki megműti. Két opció maradt, vagy Opel szakszerviz vagy én. Van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy az Opel mennyiért cserél termosztátot?
  8. Kedves Szakértők! Adott egy Astra H Z19DTJ motorral. Odakint 3 fok. A titkos menüben a coolant 68 fokot mutat autópályás közlekedésnél és 67-73 fokot városban. Ez így kafa? Régebben egy B Zafit használtam, ami a pályán 82-88 között volt, igaz nyáron 20-25 fokban. Előre is köszi a választ!
  9. Kedves Szakértők! Segítséget szeretnék kérni egy Astra H Caravan csomagtérnyitó kapcsoló kiszereléséhez. Nem találtam hozzá anyagot és saját kútfőből nem szívesen rombolnám. Hogyan csináljam? Előre is köszi a támogatást!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.