Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AdamX14NZ

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    19
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Miskolc

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

AdamX14NZ's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Hírnév

  1. Sziasztok, G Astrát vásárolnék rendületlenül, bár a napokban eldöntöttem, hogy a kínálat tetejéről választok inkább mert az eddig megnézett autókkal igen rossz tapasztalataim vannak. Tanulságként szeretném leírni a tegnapi esetet, hogy mások is okuljanak. Magánszemély hirdette az 1.4-es ezüst színű G Astrát garantált törés mentesen. Az autó a beltere viszonylag szép állapotú a 187.000 km körülbelül ezt is tükrözte, de észrevettem, hogy a műszerfalról hiányzott az airbag felirat és a kormánynál már cserélték a fedelet mert állítása szerint be volt szakadva és ez természetes blablabla. Egyébként feltűnően jó állapotban volt az autó talán 2 órát elnézegettem a háza előtt. Az airbag feliraton kívül még két dolog nem hagyott nyugodni: az egyik, hogy árnyalatban eltérést láttam az orránál, de állítása szerint vak vagyok és csak ilyenekkel akarok alkudozni mert ez hibátlan és körbe lehet mérni ez bizony gyári fényezés esküszik nekem. A motortérben hiányzott 1 műanyag elem és a fényszóró tartó konzolja mind a két oldalt repedt volt. Talán el is vittem volna, de az eladó egyre idegesebbnek tűnt, pedig még sok dologra rá sem kérdeztem. Mondtam neki, hogy elmehetnénk-e egy átvizsgálásra egy ismerőshöz, megígértem neki, hogy ő is átnézi mielőtt megveszem. Ááá arra semmi szükség mert csak pénzkidobás higgyem el és hibátlan az autó, 10 perc múlva itt van a következő vevő aki 20314451414 km-ről jön stb. Közölte, hogy nem akarja velem az idejét húzni, ha fizetek vihetem mert még délután is jönnek még vagy 20-an. Mondja ezt az aki 1 hónapja hirdeti na nekem itt lett elegem, mondom magamban akkor itt valami nagyon nem oké. Folytattam, hogy csak körbemérik, belenéznek a hibatárba meg benéznek alá, mondok ez nem szerviz csak egy ismerős, ha rendben fizetem és viszem. Nagy nehezen belement pedig már tudtam, hogy nem oké csak kíváncsi volt mi a baja. Vizsgálják az autót, de egyre türelmetlenebbnek tűnt az eladó. Odajön hozzánk és közli, hogy minden rendben lenne az autóval, mechanikailag abszolút rendben is van ellentétben azokkal amiket látni szokott, de az autó eleje törött volt. Na itt el kezd szitkozódni az eladó, hogy téved és mérje körbe! A karosszéria elemek ugyan eredetiek, de cserélve voltak és talán nem is kellett szerinte húzni sem, de a légzsákok kinyíltak és itt kezdődik a probléma. Mivel azok kompletten hiányoznak és inaktív a rendszer. Mondom az király, nézek az eladóra na ekkor már csöndben volt. Rákérdezek, hogy akkor miért működik az órában a visszajelző lámpa? Nevet nagyokat, hogy ő sem értette az elején majd elmagyarázta mikor leszedte a kormány mögött a burkolatot, hogy megnézze nem-e csak az átvezető spirállal van gond, talált a gyújtásra kötve egy időkapcsoló szerkezetet aminek a vége az óráig be van vezetékelve így át meg a műszakin és ezt nem veszik észre amíg meg nem bontja valaki vagy rá nem dugják a gépet. Döbbenetes mi? Tessék okulni, magánszemély tessék...
  2. Természetesen igazat adok, de a feleségemet ez egyáltalán nem érdekli és ebből voltak konfliktusok. Igen megviseli a kocsit és ebből kifolyólag én és a korom ma már elválaszthatatlanok lettünk. Néha azon gondolkozok, hogy az olajteknőből kikapart korom az N326-os vagy RavenP minőségű, mert akkor én is beszállítója lehetnék valamelyik gumiabroncsgyárnak. Első munkahelyemre én is kerékpárral jártam, de később kaptam egy céges autót mert a munka már sok utazással járt. Szemtanúja voltam akkoriban egy frontális karambolnak. A kapitányságon tett részletes vallomás után pont egy héttel az egyik nap munkából hazafele tartottam amikor egy szembejövő autós áthúzta a sávomba az autóját. Utána csak arra emlékszem, hogy a tűzoltók vágnak ki az új céges kocsiból aminek borzasztó hangja van és közben kérdezgetnek, hogy jól vagyok-e. Az autóban 6 légzsák volt és 1 km hosszú motorháztető, mégis a csukló és bokatörés mellett még olyan mellkasi fájdalmaim voltak hónapokig, hogy nem tudtam mély levegőt venni vagy aludni rendesen, ráadásul megszűnt emiatt a munkám és fél évig nem volt kedvem autóba ülni. A másik autós részeg volt, nála a kormányoszlop valahol a hátsó ülés sorban volt, a tűzoltók nem tudták eldönteni, hogy valójában hol van az utas az autóban. A szeretett F Astrában nincs légzsák és ez régen nem zavart... élveztem, hogy magam szerelem és 1000 ft-ét kapok hozzá visszapillantó tükröt. A G Astra is gazdaságosan fenntartható A-ból B-be autó csak kicsit merevebb karosszériával.
  3. Maradok az 1.4-nél a célnak tökéletesen megfelel, 90%-ba városban megy 3,5 km-t télen-nyáron, hideg motorral végig. Értelmetlen erre autó tudom, de két gyerek ül hátul az óvodába menet. A kérdés inkább az, hogy 2004 előtti vagy az újabb Twinport.
  4. Sziasztok! A jelenlegi Astra F helyett Astra G akarok vásárolni. Kellene egy kiinduló pont, hogy melyik motorral kezdjem keresni. Érdekelne, hogy X14XE, Z14XE vagy Z14XEP motorok közötti különbség, valamint menet tulajdonságok, megbízhatóság stb. Előre is köszönöm Nektek!
  5. Ma hasonló probléma miatt voltam bontóban 2 fapados astra-ban (92, 94) k.zár, elektromos ablak, légzsák vezetékek stb nem voltak bekábelezve és ez valószínűleg nálad is így lesz. Jobbik esetben bent vannak a kábelek és csak az ajtó átvezetőnél a saruk hiányoznak. Egy 1.7 astra-ban viszont komplett kábelezést találtam az ajtóban is minden vezeték megvolt pedig a napfénytetőn kívül teljesen fapados volt, bár ebben sem találtam légzsák vezetéket. Véleményem szerint inkább vegyél egy olyan autót amiben benne vannak ezek az extrák. Gyártás oldaláról nem értem az Opelt, hogy miért építettek be eltérő vezetékezést a soron. Az Opel kereskedés meg nagyon húzta a száját mikor a vevők a Lengyel Astra Classic-ba szervo-t akartak extrának. A jelen autógyárakban ahol UAS van megnézném, hogy gyártanának ma régi astrákat. Mikor az enyémet gyártotta Feri bácsi nagyon vakarta a fejét, meg is kérdezte Pistától, hogy "He Pista! Ebbe itt nem megy semmi akkor minek kössem be a vezetéket?" - Há nem tudom Feri! Tudod mit hagyd a fenébe! Így a busz előtt még marad időnk még egy sörre!
  6. Sziasztok, Segítsetek kérlek, az elektromos ablak beszereléséhez végig követtem minden vezetéket a kábelkötegben, kész vannak a plusz saruk, a vezetékek be vannak fűzve az ajtóba, már csak azt nem tudom, hogy hova csatlakoztatom a tápokat, azaz honnan tudok elvenni tápot a 2db fekete (gyújtás) vezetéket a kapcsolóknak és a 2db piros/sárga vezetéknek fix tápot az ablak motoroknak. A bal oldalt a lábtérnél írták, de itt már elakadtam.
  7. Köszönöm szépen, felírtam mindent. Ez a bal oldali csak a képen nem látszik a bal oldali kapcsoló már össze van kötve a kábelköteggel. Az ajtóban csak ez a két vezeték van (feltételezem hangszóró). A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Így tehát az bal lábtértől kell vezeték a ajtó csatlakozóig, majd kell vezeték a biztosíték táblához is, majd a jobb oldalra elvezetni ami kell. Az én esetemben csak az elektromos ablaknak és a hangszónak kell vezeték.
  8. Sziasztok, Kaptam egy elektromos ablakemelőt, de mit ezek a plusz csatlakozók? Ami a motorhoz és az ajtónál csatlakozik az világos. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A 2002-es F Astra ajtóban nekem nincs vezeték behúzva, és a 30A biztosítéknál sincs csatlakozó. Ha jól értem be kell kábeleznem az egészet? A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
  9. Igen a sajátomban is így rögzül, viszont a bontott autóban (légzsák nélküli) az ülés sínben ezek nem voltak rajta és nem feltételezem, hogy valami más sírt raktak bele. Kivéve persze ha az Opel minden típusba szerelt öv feszítőt.
  10. Sziasztok, Bontottam végre magamnak ülés sínt mert a 2002-es F Astrában nem állítható az ülés magassága és a 195 cm magasságom miatt jó lenne 5cm-el lentebb ülni, egyébként tökéletesen kényelmes és egyben ez meglepő is. Ellenben az eddigi céges autókkal (Mondeo MK3, 2003 Avensis, 2007 Honda Civic sedan amikből teljesen leengedett ülés mellett olyan alacsony volt a tető íve, hogy egyszerűen nem láttam ki. A régi Ford Focus-t mire megszoktam kaptam a H Astra-t az volt a legkényelmesebb, de mögöttem 3 CM!!! hely maradt a hátul ami azért durva mert az F-ben még vidáman ülnek mögöttem. A lényeg viszont az, hogy nem is figyeltem mikor bontottam, hogy a 94-es bontott Astra-ban nem is volt gyárilag ülés feszítő patron így nincs mire felfogatni a sajátomat. Akkor ha nem tévedek az állítható magasságú ülés sínből is van kétféle azaz nem mindegyik F Astra-ban volt övfeszítő? Így viszont van egy eladó sín akinek kell valamire szóljon!
  11. Megnéztem és nincs vezeték, szóval problémásabb a helyzet. (indító elektronika foglalata legalább van)
  12. A kormányoszlop és a légzsák indító világos volt eddig is, csak a vezetékeket nem tudom, hogy be vannak-e fűzve vagy azt is át kell rakni?
  13. Sziasztok, Kérdésem a következő lenne lehet, hogy csak én látom ennyire hülyén a dolgokat. Munkahely váltás miatt vissza adtuk a céges autót és használt családi autót akarunk vásárolni mivel lassan bővül a család, de 32 db autó alapos átvizsgálása után feladtam. Sok pénz és elpazarolt idő után már a kedvem is elment az egésztől. Félreértés ne essék, nem a visszatekert órák, javított karosszéria elemek vagy az eltitkolt motor javítások miatt álltunk tovább, hanem az egészen hajmeresztő és pofátlan csalások miatt! Sajnálom azokat az embereket akik ezeket a gépjárműveket megvásárolják. Idén házvásárlás a fő célunk, de az autó számunkra csak A-ból B-be kell továbbra is, így édesapám 2002-es F Astra-ja tökéletesen megfelel erre a célra tekintettel arra, hogy az öreg 43.000 km után már be sem indította, majd cseréltem rajta amit kell jelenleg is csak 85.000-nél jár. Bár a napi szintű rövid városi használat megviseli szegényt, de köszöni jól van. Pár hete éjszaka az úton az előttünk lévő első generációs Focusba, frontálisan belecsapódott egy ittas sofőr a G Astra-val, szerencsére kellő távolságra voltam, de így is alig tudtam megállni. Aki alkoholt ivott legalább nem volt sokk hatás alatt, de mind a két sofőrt ki kellett vágni a roncsból, pedig ezekben a járművekben legalább még volt légzsák. Az enyémben nincs.... bár igazából semmi nincs benne. Bontóban lévő autókból átrakható-e a vezető és utas oldali légzsák kompletten? Kellően biztonságos marad a rendszer? Legalább a biztonságérzetem meglenne. Csak egy szervó és légzsák lenne benne és tökéletes autó lenne!
  14. Sziasztok, A képen látható felni gyári Opel felni? Ugyan ilyet árul a garázsszomszéd 14"-os méretben (4x100, 56.6) Nincs más információ róla, külföldről hozta be több fél tucat autóval együtt.... http://img.chceauto.pl/opel/astra/opel_astra_hatchback_5-drzwiowy_236_202_v1.jpg http://www.autodata1.com/media/opel/pics/opel-astra-f-[7535].jpg http://www.autodata1.com/media/opel/pics/opel-astra-f-[7534].jpg
  15. Igen visszakötöttük a vezetéket. A lakásban minden működött, gondoltuk berakjuk és indít.... - lehet, hogy az utolsó volt neki, beindult mert megmozgattuk és valójában a behúzótekercs rossz. Ha rövidre zárom a 4.(+) tápot az alatta lévő érintkezővel akkor az indítómotornak forognia kellene, mert direktbe van kötve azaz nem szükséges az indítókulcs elfordítása. A gyújtáskapcsolót ezzel miért zárom ki? Ezt nem látom át most.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.